eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس 📢 یک پیام تاریخی در ساعات اول جنگ 🔹 ساعاتی پس از بمباران فرودگاه مهرآباد توسط رژیم صدام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان نماینده حضرت امام خمینی پیامی را خطاب به ملت ایران بصورت رادیویی تلفنی صادر می‌کنند. ایشان در این پیام تاریخی ملت را رسما از تهاجم صدام به کشور باخبر کرده و آنان را به حفظ آرامش و رد شایعات دعوت میکنند و به مردم اطمینان میدهند که ارتش جمهوری اسلامی در برابر تجاوزکنندگان خواهد ایستاد❤️ @zandahlm1357
اجرای فرامین الهی توسّط ملائکه قوله علیه السلام: الْمُسْتَهْتَرُونَ [۱] بِذِکْرِ آلاَئِکَ، وَ الْمُتَوَاضِعُونَ دُونَ عَظَمَتِکَ وَ جَلاَلِ کِبْرِیَائِکَ. الاهتزاز: الحرکة، قال تعالی: « وَ هُزِّی إِلَیْکِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ [۲] »، أی حرّکه الیک. و حقیقت ذکر حضور مذکور است در نزد ذاکر صفاتاً و اسماءً و صورةً، و نیز ذکر به معنی وجود و ایجاد است، قال تعالی: « هَلْ أَتَی عَلَی الاْءِنسَانِ حِینٌ مِّنَ الدَّهْرِ لَمْ یَکُن شَیْئًا مَّذْکُورًا [۳] »، أی قد مضی علی الانسان لم یکن موجوداً ؛ کما قال فی موضع آخر: « أ وَلاَ یَذْکُرُ الاْءِنْسانُ أَ نَّا خَلَقْناهُ مِنْ قَبْلُ وَ لَمْ یَکُ شَیْئًا [۴] »، أی لم یکن مقدّراً فی اللوح المحفوظ و لم یکن موجوداً فی أهل الارض. و « آلاء » در فقره دعا به معنی نعم است. و در نسخه[ای از] دعا « المستهزّون بذکر اللّه » است، یعنی: آن ملائکه مولع و حریص به ذکر خدااند. ولی بر عنوان اول ما حصل کلام معصوم آن که آن ملائکه سماویه و نفوس فلکیه حرکت کننده اند که بالعرض ایجاد آلاء و نعماء خدا را در عالم بروز و ظهور اظهار نمایند ؛ چه این عالم چون دار اسباب است، و ابا دارد خدا در عالم خلق که اجراء امور بدون اسباب معدّه نماید ؛ لهذا خدا آن ملائکه را مسخّر نموده و وسیله قرار داده که به حرکات ذاتی و عرضی خود تکمیل نعم و اصلاح معایش خلق را نموده، و حوائج ممکنات را از حضرت قاضی الحاجات ادا نمایند ؛ چه آنها مظاهر دیمومیت و فعالیت و ربوبیت حق اند نسبت به کائنات واقعه تحت کره قمر، چه نقایص و استعداداتی که در کمون و بطون و مراد اشیاء است به مقام فعلیت و ظهور رسانند که مقتضی مفاد: « بذکر آلائک » است بنا به همان تفسیر و تأویلی که از برای « ذکر » شد. و اطلاق ملائکه بر این مبادی فاعله اعمّ از مبادی مفارقه و مقاربه به اعتبار جهات نوریه آنها است [۱]، متدلّیات الی اللّه که ایادی عمّاله خدا بدانی، چنان که در نظر انبیاء و اولیاء علیهم السلام است، نه به اعتبار جهات ظلمانیه آنها و متعلّقات الی الطبیعه که موسوم به قوی و طبایع اند، به اعتبار نظر اوّل است که می‌فرماید: « وَ مَا یَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّکَ إِلاَّ هُوَ [۲] »، چنان که قبض ارواح را گاهی نسبت به خود دهد که: « اللَّهُ یَتَوَفَّی الاْءَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا [۳] »، و گاهی نسبت به ملک موت: « قُلْ یَتَوَفَّاکُمْ مَلَکُ الْمَوْتِ الَّذِی وُکِّلَ بِکُمْ [۴] ». ---------- [۱]: ۱ - صحیفه: المستهترون. [۲]: ۲ - سوره مبارکه مریم، آیه ۲۵. [۳]: ۳ - سوره مبارکه انسان، آیه ۱. [۴]: ۴ - سوره مبارکه مریم، آیه ۶۷. [۱]: ۱ - هکذا در اصل: شاید افتادگی در نسخه باشد. [۲]: ۲ - سوره مبارکه مدثر، آیه ۳۱. [۳]: ۳ - سوره مبارکه زمر، آیه ۴۲. [۴]: ۴ - سوره مبارکه سجده، آیه ۱۱. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
دنیا زندان مؤمن امام حسن مجتبی علیه السلام لباسی زیبا پوشیده بود. شخصی یهودی که لباس پستی پوشیده بود او را دید و گفت: مگر رسول شما نگفته است که دنیا زندان مؤمن و بهشت کافر است. امام فرمود: آری. یهودی گفت: این حال من و این حال شماست. امام فرمود: برادر یهودی اشتباه کردی اگر از آن همه ثوابی که خدا به من داده مطلع شوی و عذابی که به تو داده مطلع شوی، خواهی دانست که تو در بهشت و من در جهنم هستم. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
ویژگی های (قسمت ۳) ✅ابراز وجود از ديگر ويژگيهاي دوره نوجواني ، ابراز وجود است . اثبات شخصيت و نشان دادن قابليتها ، يکي از مطبوع ترين لذات روحي و رواني در نوجوان است که براي نيل به آن از هيچ کوششي دريغ نمي کند . حس سازگاري با اجتماع ، يکي ديگر از تمايلات دروني نوجوانان و جوانان است . اگر نوجواني در اين مسئله موفق نشود ، دچار يأس و افسردگي مي گردد . روان شناسي به نام دکتر هاريس مي گويد : " نوجوانان و جوانان براي خود مستقل هستند . شما هم بايد آنها را صاحب شخصيت بدانيد . در دوران بلوغ بيش از هر زمان ديگري ، انسان به اين که مورد توجه باشد ، اهميت مي دهد و به شدت احتياج دارد که به عنوان يک دوست و يا شريک تلقي شود. " ✅عدم تعادل عاطفی عدم تعادل و بی ثباتی عاطفی یکی از بارزترین ویژگی های این دوره است. بیشتر وقت ها نوجوانان به هنگام بروز خشم نمی توانند رفتار و گفتارشان را کنترل کنند. خیلی زود متأثر می شوند. به خصوص زمانی که احساس می کنند کسی به حرفشان گوش نمی دهد. به همین خاطر دست به اعمال ناخوشایندی می زنند و سپس پشیمان شده خود را سرزنش می کنند. حساسیت ها و هیجانات ناشی از زودرنجی که از خصوصیات دایمی این دوران است, اغلب به علت تغییر و تحولات غدد داخلی و میزان ترشح هورمون ها و نوع تربیت و آموزش دوران گذشته است که در مجموع وضع زندگی عاطفی نوجوان را تغییر می دهد. چنان که گاهی با کوچک ترین برخوردی عصبانی می شود و به هنگام عصبانیت و خشم ممکن است به گریه متوسل شود و یا غمگین و افسرده به تنهایی پناه ببرد. ✅بی نظمی نوجواني دوراني است که فرد دچار تغيير و تحولات محسوسي مي شود، عموما آن را با نام "بلوغ" مي شنايسم، که طي آن بي نظمي هاي شديدي در ابعاد مختلف وجودي فرد همچون: احساس، عاطفه، جنسي، جسماني و... مشاهده مي شود که متعاقب آن نوجوان احساس آشفتگي دروني شديدي مي کند، حقيقت اين است كه نوجوانان نمي خواهند با شلختگي هاي خود شما را آزار دهند. گرچه ممكن است باور اين حقيقت سخت باشد. در واقع علت اصلي اين آشفتگي و شلختگي اين است كه ذهن و فكر آنها جاي ديگري است. يك نوجوان مشغله های فکری زيادي دارد و به همان مقدار هم از نگراني و اضطراب زيادي برخوردار است و پس مانده انرژي احساسش آن قدر نيست كه بتواند در مورد رفتار روزانه اش به قدر كافي دقت كند كه مثلاً جوراب كثيفش را در ماشين لباسشويي بگذارد و يا وقتي جوراب تميز پيدا نكرد، پدر و مادرش را مقصر نداند و به آنها پرخاش نكند. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره ای شنیدنی از نوجوان چهارده ساله 👌👌 وقتی جعبه مهمات باز کردم فقط گریه کردم😭 @zandahlm1357
طب الصادق علیه السلام: 7 ماده غذایی موثر پیشگیری ويروس آنفلوآنزا ▪️سیر ▪️ماست های پروبیوتیک ▪️چای سبز. چای ترش شکلات تیره ▫️فلفل قرمز ▫️آجیل ▫️ماهی قزل آلا ➣ @zandahlm1357 آلودگي هوا باعث ايجاد بيماري هايي مانند برونشیت، آسم، تنگی نفس، آلرژی های مختلف و واکنش های تنفسی شدید میشود. 👈حتی دیده شده هنگام آلودگی هوا،بیماری های روانی هم گسترش پیدا میکنند ➣ @zandahlm1357 کمردرد را بسیار جدی بگیرید! یک کمر درد ساده اگر درمان و مراقبت نشود، می‌تواند به اختلال خطرناک تنگی کانال نخاعی منجر شود. درد شدید، اختلال در عملکرد اندامهای تحتانی، بی اختیاری دفع ادرار و مدفوع و حتی فلج شدن غیرقابل درمان از عوارض تنگی کانال نخاعی هستند. ➣ @zandahlm1357 شکر عامل اصلی آلزایمر هست !! 🔸دردناک ترین بیماری قرن ، یعنی آلزایمر که با حواس پرتی های کوچیک شروع میشود 🔹با مصرف شکر به وجود می آید ! ➣ @zandahlm1357 ‍🔸بدانید آب غوره برای درمان چاقی مفرط مفید است ،دررفع زردی موثراست، 🔹درمان کننده پا درد وکمر درد میباشد،روده ها را ضدعفونی میکند وتقویت کننده کبد است.   ➣ @zandahlm1357 ماسک جوش سر سیاه 👈 یک گوجه فرنگی را به چندین قطعه ببرید، سپس آن‌ها را بهمراه یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر داخل یک مخلوط کن بریزید. 👈آن‌ها را به خوبی باهم مخلوط کنید تا اینکه خمیر یکدستی بدست بیاید. 👈حالا خمیر را به صورتتان بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس با یک حوله‌ی گرم یا آب گرم صورتتان را تمیز کنید. ➣ @zandahlm1357 چرا حجامت در بهار و پاییز؟ ✍در زمستان چون هوا سرد می‌شود پوست هم سرد میشود و منقبض و خون به طرف داخل کشیده و هضم غذا بیشتر و تولید خون هم بیشتر می‌شود و غلبه خون به وجود می آید ✍ لذا بهار بهترین فصل برای حجامت است و در تابستان چون صفرا زیاد از سودای سوخته تولید می‌شود که با حجامت باید خارج شود لذا پاییز هم فصل حجامت است. ➣ @zandahlm1357 عرق بيدمشك آرامبخش طبیعی طب سنتی 👈اگر اين روزها دچار نگراني و مشكلات عصبي شده‌ايد، ناراحت هستيد و قرص آرامبخش میخورید، براي آرامش بيشتر عرق بيدمشك را امتحان كنيد،آرامش بخش و خونساز، به تقويت قلب و معده،در برطرف شدن دردهاي عضلاني هم موثر است. ➣ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاثیر ذکر بسم الله الرحمن الرحیم در درمان از زبان دکتر خیراندیش @zandahlm1357
47.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاهسون سامان. روستای مارکده از دوستان کانال 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از لوکیشن های زیبای جنوب تنگه بنو لمزان هست.از ویژگی این تنگه اب زلال و چشمه همیشگی و حوضچه ها و ابشارهای متعدد و زیباش هست. @zandahlm1357
حکایت ۸۴- آقای گرکانی نقل کرد که آقا شیخ محمد عبده میگفت وقتی روسها وارد ایران شدند پسرم - یا به علت مسافرت یا انجام وظیفه - نزد ما نبود و ما بسیار نگران بودیم. به قصد توسل به حضرت ثامن الائمه به مشهد مشرف شدیم و ضمنا به راهنمائی دوستی خدمت حاج شیخ رسیدیم. پس از عرض مطلب حضرت شیخ فرمودند نگران پسرتان نباشید، سالم است. شما هم از حضرت همان چیزی را بخواهید که خانم شما الساعه در حرم مطهر در باره فرزندش از حضرت استدعا می‌کند و به من راهنمائی فرمودند که از حضرت چه استدعا کنم. عرض کردم خانم من در طهران است. فرمودند ساعتی قبل به مشهد وارد شده است و الساعه در حرم می‌باشد. بسیار تعجب کردم چون قرار نبود ایشان به مشهد بیایند. از خدمت حاج شیخ مرخص و به حرم مشرف شدم. خانمم را در حرم ملاقات کردم و از علت مسافرتش پرسیدم گفت طاقت نیاوردم و آمدم تا از حضرت چنین استدعائی کنم. استدعای او همان بود که حضرت حاج شیخ به من تعلیم فرموده بودند. حکایت ۸۵- آقا سید ابراهیم شجاع رضوی نقل کرد: در جوانی به بیماری حصبه مبتلا شدم ولی چون در حال بیماری ناپرهیزی کردم حالم بد شد. پزشک از معالجة من مأیوس شد و به اصطلاح مرا جواب کرد. در حال اغماء بودم که به استدعای پدرم، حضرت حاج شیخ به بالینم تشریف آوردند. در آن حال چنین دیدم که بالای بام حرم مطهر هستم و حضرت رضا (علیه السلام) روی تختی جلوس فرموده اند و حاج شیخ نیز همانجا در کنار تخت ایستاده اند. حضرت فرمودند: سید ابراهیم! اگر شفا میخواستی حاج شیخ شفای تو را از من گرفت و اگر پول می‌خواهی به قائم مقام مراجعه کن. - در آن زمان مرجوم حاج قائم مقام متولی موقوفات سادات رضوی بود. به خود آمدم و دیدم سر تا پا عرق کرده‌ام و حالم خوب است. مرحوم حاج شیخ نیز بالای بسترم نشسته بودند. از بی نشانها...... شیخ حسنعلی اصفهانی https://eitaa.com/zandahlm1357
0310Nesa 108-109.mp3
14.35M
۳۱۰ آیه ۱۰۹ - ۱۰۸ 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
اشکال در نزول آیه تطهیر حافظ- این ادعای شما دربارۀ نزول آیه تطهیر در شأن آن پنج بزرگوار غیر مسلّم است چون در این جلسات بر ما واضح آمده که شما با کتابهای ما کاملا مأنوس هستید تصدیق بفرمائید در این موضوع اشتباه فرمودید چون که عقیده مفسرین از قبیل قاضی بیضاوی و زمخشری اینست که این آیه شریفه در شأن زوجات رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلّم نازل گردیده و اگر قولی در نزول آیه درباره آن پنج تن شریف باشد قطعا ضعیف است؟!. برای آنکه خود آیه دلالت بر خلاف این معنی دارد چه آنکه صدر و ذیل آیه تطهیر مربوط بأزواج است لذا نتوان وسط آیه را ساقط و بدیگران ملحق نمود!!. جواب اشکال و اثبات اینکه آیه در حق ازواج نیست داعی-این ادعای جنابعالی بجهاتی مردود است اولا اینکه فرمودید صدر و ذیل آیه چون مربوط بازواج است پس علی و فاطمه علیهما السّلام خارجند از شمول آیه شریفه. جوابش آنست که در عرف عام بسیار اتفاق می‌افتد که در اثنای کلام روی سخن را بطرف دیگری نموده و خطاب بغیر می‌کنند و بعد از آن بکلام اول برمی گردند. علاوه بر اینکه در اشعار فصحاء و بلغاء و ادبای عرب جاری است حتی در خود قرآن کریم نظیر آن بسیار است مخصوصا در خود همین سورۀ احزاب دقت فرمائید که در خطاب بزوجات عدول بخطاب مؤمنان شده است و بعد روی خطاب بآنها بر گشته که وقت مجلس مقتضی نیست شواهد را مفصلا در معرض فکر شما قرار دهم. ثانیا اگر این آیه درباره زوجات رسول اللّه بود بایستی ضمیر تأنیث مربوط بآنها آورده بفرماید لیذهب عنکنّ و یطهرکنّ چون بصیغۀ تذکیر آمده معلوم می‌شود که جهت عترت و اهل بیت پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نازل گردیده نه زوجات آن حضرت. نواب- مگر بگفتۀ شما فاطمه رضی اللّه عنها داخل آن جمع نیست پس چرا ملاحظه او نشده و ذکر تأنیث در او نیامده. داعی- آقایان (اشاره بعلماء) می‌دانند که صیغۀ تذکیر در این آیه شریفه با بود فاطمه سلام اللّه علیها در جمعیت باعتبار تغلیب است چه آنکه تغلیب در جائی است که افراد جمع بعضی مذکر و بعضی مؤنث باشند آنگاه مذکر را بر مؤنث غالب گردانند و صیغۀ تذکیر در این آیه خود دلیل قاطع است که این قول ضعیف نیست بلکه کاملا قوی است. و اگر آیه درباره زوجات رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نازل شده بود در جمع مؤنث صیغه مذکر بکلّی غلط بود. علاوه بر اینها روایات صحیحه در کتب معتبرۀ خودتان حکم می‌کند که این آیه در شأن عترت و اهل بیت آن حضرت است نه زوجات. چنانچه ابن حجر مکی با کمال تعصّبی که دارد در ذیل همین آیه در صواعق محرقه گوید اکثر مفسرین را عقیده آنست که این آیه در شأن علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السّلام) نازل گردید لتذکیر ضمیر عنکم و یطهرکم باعتبار آنکه ضمیر عنکم و یطهّرکم ضمیر جمع مذکر است. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357