فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یاد قدیم. کوچه شهید.
خواننده: #علی_زکریایی
کاور شده بر روی کوچه نسترن ابی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حال ملائکه به هنگام نظاره بر اهل دوزخ قال الداعی علیه السلام فی دعائه: وَ الَّذِینَ یَقُولُونَ إِذَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داستان هاروت و ماروت و تأویل آن
چنان که شعبه[ای] از ملائکه که از جمله آنهااند هاروت و ماروت چون عصیان بنی آدم را در ارض مشاهده نمودند، و از ابتلاء آنها غافل، لهذا استهزاءً علیهم قالوا: « أَ تَجْعَلُ فِیهَا مَن یُفْسِدُ فِیهَا وَ یَسْفِکُ الدِّمَآءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَ نُقَدِّسُ لَکَ [۲] » خدا آنها را ابتلاءً و اختباراً به عالَم ارض و دار طبیعت و منبع اضداد فرستاد، و چون شهوت و غضب که جلب ملایم بدنی و دفع منافر بدنی از لوازم دار اضداد است که بتوانند چندی خود را در دنیا حفظ نمایند خدا در آنها قرار داد.
چون به مقتضای: « اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ [۳] »، به دنیا آمدند اوّلاً عاشق بر زن جمیله[ای] شدند، و به خواهش و هوای او شراب نوشیده ؛ ناصحی که آنها را
از عصیان نهی نمود به امر آن مکّاره مقهور و مغلوب و مقتول نموده، مع ذلک به
وصال معشوقه نرسیده به عقوبات الهی و در چاه بابل محبوس شدند.
حکماء الهی در تأویل این گفته اند که: چون ملائکه مطلقاً معصوم اند و ابداً خطا بر آنها جایز نیست، لهذا این مطلب اشاره به هاروت و ماروت قلب و روح است، که آن دو از باب آن که « خلق الأرواح قبل الأجساد بألفی عام » [۱]، پیش از تعلّق به عالم طبیعت و ابتلای به تن داخل در ملائکه مجرّده بودند، کما قیل:
من ملک بودم و فردوس برین جایم بود [۲]
به امر « اهْبِطُوا » نزول به بدن نموده شهوت و غضب که لازمه بدن است در آنها قرار گرفت.
اوّلاً عاشق بر دنیا که زوجه سوء است شدند، در محبت او شراب غفلت خورده، و ناصحی که عاقله است مغلوب و مقتول نموده، و چون دنیا که سجن ابرار و مَزبله اخیار است محلّ حرمان است، عاقبت به وصال او نرسیده، و به نحو تعاقب افراد «أَخْلَدَ إِلَی الاْءَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَوَاهُ [۳] » در چاه طبیعت محبوس شدند، کما قیل:
تا به کی در چاه طبعی سرنگون یوسفی یوسف بیا از چه برون
تا عزیز مصر ربانی شوی وارهی از جسم و روحانی شوی [۴]
----------
[۲]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۰.
[۳]: ۴ - همان، آیه ۳۶.
[۱]: ۱ - معانی الأخبار، ص ۱۰۸ ؛ مناقب ابن شهر شوب، ج ۲، ص ۳۵۷ ؛ بحارالانوار، ج ۵، ص ۲۶۶.
[۲]: ۲ - حافظ شیرازی، مطلع غزل: «فاش میگویم و از گفته خود دلشادم».
[۳]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۷۶.
[۴]: ۴ - شیخ بهایی، نان و حلوا، « فی تأویل قول النبی علیه السلام: حبّ الوطن... ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هجرت قطب راوندی در شرح شهاب در باره ی انما الاعمال بالنیات میگوید: وقتی پیامبر از مکه به مدینه هج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چاپلوسی
در نهج البلاغه آمده است: در راه عبور امام امیرالمؤمنین علیه السلام تا صفین، دهقانهای منطقه «انبار» پیشاپیش امام میدویدند و او را همراهی میکردند. امام فرمود: چه کاری است میکنید؟ گفتند: از آداب ماست که امیران خود را چنین تعظیم میکنیم. امام فرمود: به خدا این کار شما نفعی به حال امیران شما ندارد، شما هم در دنیا و هم در آخرت خود را به زحمت میاندازید. چه مشقتهایی است که در پی آنها عذاب و عقاب باشد و چه سودمند است آسایشی که در پی آن ایمنی از آتش باشد.
چگونگی بیان صلوات
قطب راوندی در شرح شهاب مینویسد: بهتر این است که در صلوات (صلی الله علیه و آله) بگوییم (صلی اللّٰه علیه و علی آله)، چرا که عطف بر ضمیر مجرور بدون تکرار حرف جر ضعیف است، ولی اگر بگویند صلی اللّٰه علی محمد، بهتر است بگویند صلی علی محمد و آل محمد و حرف جر تکرار نشود، چرا که کلام یک جمله است.
من میگویم کلام در صورت اول هم یک جمله است، زیراکه «وآله» در موضع نصب است و «و» به معنای مع میباشد. این مطلب را کفعمی در حاشیه مصباح آورده است.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در قنوت ها، هر دعایی میتوان خواند، ولی بهتر است دعایی خوانده شود که در آن، از خداوند، طلب باران شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵۸- نمازهای دیگر
پرتوی از اسرار نماز » نمازهای دیگر
برای ایجاد رابطه میان بنده و خدا، نمازهای بسیاری مورد سفارش است. از قبیل:
- نماز غفیله.
- نماز حاجت.
- نماز شب اول قبر (لیلةالدفن)
- نماز اوّل ماه.
- و... بسیاری نمازهای دیگر که در کتب دعا مطرح است و علاقمندان به آنجا مراجعه کنند. در همینجا، این نوشته را به پایان میبریم، به این امید که ره توشه آخرت و کاری مفید برای خود و دیگران گردد.
پایان❌
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
35.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فضلیت چهل شب نماز شب رازی که کسی نمیداند اگر چهل شب نماز شب بخوانید چه میشود.
#نماز_شب
@zandahlm1357
7-Momenon.A2,P1.Barresiye Namaz,Niyaze Rohiye Bashar.mp3
4.05M
🔮 بررسى نماز، نياز روحى بشر
✨ سوره مباركه مومنون
آيه ٢
⚘#استاد_انصارى
@zandahlm1357
q AETrim1695703705147 (pitch ۰٫۰۰ - tempo 100).mp3
12.15M
🔊پاسخ استاد
به سوالی با محوریت
" ترک نماز فرزند نوجوان که عضو
شبکه های مجازی غیر اخلاقی شده "
🔸پاسخ استاد به سوالات مخاطبین
🔹#پرسمان_تربیتی
#نماز
#ترک_نماز
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 1️⃣4️⃣ عربها برای تحقیر ایرانیان نام سردار ایرانی را بر بیغیرتها گذا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
2️⃣4️⃣ چرا به جای سلام، درود نگوییم که ایرانیست؟
🔶 اول: در هیچ کجای دنیا با هر زبانی که باشند، اسم را ترجمه نمیکنند. مثلا هیچ کس به جای ادیسون نمیگوید پسر ادی. همه سعی میکنند تا خود آن اسم را استفاده کنند.
🔸 هیچ کس به جای انیشتاین از واژه سنگ که معنای آن است استفاده نمیکند.
🔸 سلام اسم خداست و مانند تمامی اسامی دیگر در سایر زبانها ترجمه نمیشود.
🔷 دوم: سلام به معنای دعاست. وقتی شما به کسی سلام میکنید، برای او از خدا طلب سلامتی کردهاید، اما درود به معنای آفرین یا بهبه است. درود و سلام هم معنی نیستند که جای یکدیگر را بگیرند.
♦️ سوم: سلام دو طرفه است. وقتی شما به کسی سلام گفتی و از خدا برای او سلامتی خواستی، او هم برای شما سلامتی میخواهد. در حالی که درود یک طرفه است. شما فقط برای کسی که شایسته و پسندیده باشد درود میفرستید.
💎 چهارم: سلام محدودیت ندارد. هرکسی با هر موقعیت و جایگاهی که باشد، هر سن و سالی که داشته باشد سلام میفرستد و جواب را دریافت میکند. حتی میشود به دشمنت سلام کنی، یعنی از خدا بخواهی تا نقص و عیب او را برطرف کند، ولی درود فقط برای قدردانی و بزرگداشت کسی است که کار شایسته و پسندیدهای انجام داده است. در واقع به هر کسی نمیشه درود فرستاد.
📝 لینک مطلب:👇
https://btid.org/fa/news/200036
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #سلام_درود
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
3️⃣4️⃣ چرا سگ نجس است؟ اصلا اگر بی فایده است، چرا خدا آن را آفرید؟
🔶 اول: چه کسی گفته هر نجسی بد و بدون فایده است؟!
🔻 برخی از نجاسات هستند که فایده دارند. مثلا خون نجس است اما بیفایده نیست. اگر خون در رگ جریان نداشته باشد، انسان میمیرد. اما همین خون اگر روی لباس و بدن باشد، باید شسته شود.
🔻 سگ هم فایدههای زیادی دارد اما نجس است و باید در جایگاه خودش از آن استفاده کرد.
🔷 دوم: همین سگی که خدا آن را نجس قرار داده، برایش حقوق و احکامی قرار داده است.
🔻 مثلا سفارشهای زیاد احادیث و روایات به برخورد خوب با حیوانات خصوصا سگ، دادن آب و غذا، مشخص کردن دیه برای سگ شکاری و...
🔶 سوم: اهل بیت علیهم السلام با اینکه سگ رو نجس میدانستهاند، ولی به آن محبت میکردند.
♦️ چهارم: در صفحه 227 وسایل شیعه باز از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود: خدا حیوانی نجس تر از سگ خلق نکرده است.
💎 پنجم: شاید علم برخی علتهای نجس بودن برخی چیزها رو فهمیده باشد مثلا بگوید خوک نجس است چون کرمی درون اوست که به هیچ وجه از بین نمیرود. اگر روزی دستگاهی ساختند که با آن کرم درون خوک را از بین بردند آیا باید بگویم خوک دیگر نجس نیست؟
🔻 کرم درون خوک شاید یکی از علتهایی باشد که خدا آن را نجس کرده و دهها دلیل دیگر هم داشته باشد که علم بشری آن را نمیداند.
📝 لینک مطلب:👇
https://btid.org/fa/news/200034
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #نجاست_سگ
چرا ایران پس از فتح خرمشهر و ایجاد موقعیت های مناسب برای صلح ! به جنگ ادامه داد؟
✅شورای امنیت سازمان ملل و دیگران تنها آتش بس را توصیه می نمودند و پیشنهاد ها در حد مذاکره طرفین بود.
با توجه به پشتیبانی گسترده بین المللی از صدام، صلح شرافتمندانه ای برای ایران حاصل نمی گردید.
دلایل منطقی و عقلانی برای ایران برای تداوم نبرد با رژیم صدام:
🔺نقاط متعدد مرزی همچون طلائیه، فکه، و ارتفاعات مشرف بر شهرهای مرزی همانند قصرشیرین، سومار و همچنین نفت شهر در اشغال متجاوزین بود و راهکار مذاکره اصلأ نتیجه نمی داد.
🔺شهر خرمشهر بعلت اشغال منطقه شلمچه در تیررس نیروهای دشمن بود.
🔺 اگرچه توانایی ارتش رژیم صدام در جنگ آسیب دیده بود ولی سیل سلاحها بویژه از سمت فرانسه به عراق سرازیر شده بود.
🔺توقف پس از پیروزی اصلأ کار عاقلانه ای نیست، زیرا که دشمن پس از توقف به خود مجال تجدید قوا می دهد. اصولاً یکی از دلایل اصلی شکست ایران در جنگ با روسیه در قرون گذشته، توقف پس از پیروزی های اولیه ( شوشا و...) بود.
🔺رژیم صدام با برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در بغداد و ریاست دوره ای آن درصدد مقبولیت بین المللی برای اشغال سرزمین های ایران بود ولی خلبانان ایرانی و از جمله شهید 🌹#عباس_دوران این امتیاز مهم و حیاتی را از صدام گرفتند.
@zandahlm1357
در دوران جنگ تحمیلی، چه شهرها و مناطقی به تصرف ارتش عراق در آمد و چگونه از ارتش عراق بازپس گرفته شدند؟
رژیم صدام با به کارگیری ارتش سراپا مسلح خود، در مرحله اول تجاوز به ایران، در مدت نزدیک به یک ماه توانست شهرهای قصر شیرین، نفت شهر، سومار، مهران، فکه، بستان، نوسود، موسیان،هویزه، خرمشهر و هزاران روستا را به اشغال خود در آورد.
🔵وضع به همین منوال باقی نماند و مدافعان ایران اسلامی توانستند پیشروی دشمن را سد نموده و عملیاتهایی را برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی طراحی نمایند.
🔴با اجرای عملیات های ثامن الائمه ، طریق القدس، فتحالمبین و بیت المقدس مناطق وسیعی از کشورمان آزاد شدند، بدنبال آن نیز نیروهای صدام به اجبار از شهرهای مهران، قصرشیرین و مهران عقب نشینی نمودند.
🔴در خاتمه عملیات های فوق تمامی شهرهای اشغالی به استثنای نفت شهر آزاد شده و از مجموع حدوداً ۱۴ هزار کیلومتر مربع مناطق اشغالی ابتدای جنگ، نزدیک به ۲۵۰۰ کیلومتر مربع که بیشتر شامل برخی ارتفاعات مرزی و نیز نفت شهر همچنان در اشغال دشمن بعثی باقی ماند.
دفاع مقدس (پرسش، پاسخ و شبهات)
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجابی را تبلیغ کنید که فردای قیامت پیش حضرت زهرا سلام الله و صلواته علیها سرفراز باشید
🎙صحبت های یکی از رزمندگان دفاع مقدس درباره #حجاب
#بی_تفاوت_نباشیم
#تکلیف_همگانی
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دختران ایرانی را پایبند به #حجاب و چادر زینبی یافتم...
🎤 روایت جنا شاقول دختر شهید سوریهای اهل فوعه و کفریا از حضور در ایران و دیدار با رهبر انقلاب
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@zandahlm1357
27.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ نمایش طنز : بحث داغ بسیجی با خانم بی حیا و مرد بیغیرت ❌
😂 نهیازمنکر جالب بسیجی: به شکلی که زن و مرد کم میارن 😝
(کاری از تیم پاسخگوها : مرتضی کهرمی )
▬▬▬▬▬▬▬ 🎭
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حجاب و امنيت امنيت، از پيامدهاى فردى و اجتماعى حجاب است. زن، با پوشش كامل، هم احساس آرامش و امنيت م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجاب و آرامش روانى
خانمى نقل مى كند كه من هرگاه در قرائت قرآن به آيات حجاب مى رسم، دگرگون مى شوم و از اينكه در ايام جوانى ام، نسبت به رعايت حجاب دقت كافى نداشتم و همين موضوع، سبب دردسرهاى زيادى براى من شد، بسيار افسوس مى خورم. او داستان زندگى اش را
چنين بيان مى كند:
من با اينكه زن باحجابى بودم، ولى هميشه دوست داشتم، صورتم را كمى آرايش كنم و با اينكه سعى مى كردم آن را بپوشانم، ولى چشمم كه با آرايش كردن، زيبايى خاصى پيدا مى كرد را نمى توانستم بپوشانم. ما و برادرشوهرم رفت و آمد زيادى با هم داشتيم. اگر مجبور مى شدم سر سفره اى كه ايشان هم حضور داشت، بنشينم، طورى مى نشستم كه صورتم پيدا نباشد. اما گاه گاهى نگاه سنگين برادرشوهرم را حس مى كردم. من دوست داشتم هنگام صرف غذا، سفره خانمها از آقايان جدا باشد، ولى جارىام مى گفت سفره يكى باشد، راحت تر است، مگر ما غريبه ايم! همسر من هم مى پذيرفت كه دور هم باشيم و من هم قبول مى كردم و سعى مى كردم سر سفره، بچهها را بين خودم و نامحرم بنشانم تا كمتر ديده شوم. گاهى برادر شوهرم حرف هايى را به كنايه يا شوخى مى گفت، اما گمان نمى كردم جدى باشد و چيزى در دل داشته باشد تا اينكه روزى در خانه آنها مهمان بوديم و هوا هم بسيار
سرد شده بود. بچه كوچكم خوابش برد و جارىام رفت تا از طبقه بالا لحاف بياورد. همسرم نيز بچه ديگرم را به دستشويى برده بود و من در اتاق تنها بودم و قصد داشتم نماز بخوانم كه ناگهان برادرشوهرم وارد اتاق شد و در را بست. او جلو آمد و با حالت خاصى از من تقاضاى نابجايى كرد. من كه از وحشت، تمام بدنم مى لرزيد، به گريه افتادم و التماس كردم كه دست از سرم بردارد و حتى تهديد به جيغ زدن كردم. اما او گفت كه دست بردار نيست. بعد ادامه داد كه سال هاست چهره آرايش كرده تو مرا آسوده
نمى گذارد و در اين مدت، دائماً تصوير صورت زيبايت در ذهن من ايجاد وسوسه مى كند. اگر تقاضاى مرا قبول نكنى، به تو تهمت مى زنم و نزد همه فاميل مى روم و مى گويم كه تو به من نظر داشتى و از من تقاضاى ناشايست نموده اى! من گريه مى كردم، ولى فايده اى نداشت. سرانجام مجبور شدم به او ناسزا بگويم و نفرين كنم تا بالأخره او مرا رها كرد و رفت. همان وقت فهميدم كه در اين سالها چه اشتباه بزرگى مرتكب شده ام. اما اين فهميدن ديگر به حالم سود نداشت و كار از كار گذشته بود؛ زيرا او به تهديدش عمل كرد و با دروغ هايش كارى كرد كه ما دو خانواده با هم قطع رابطه كرديم و با اين تهمت و دروغ، آبروى من پيش فاميل رفت. درحالى كه من بى گناه بودم. همسرم نيز ديگر مرا قبول نداشت و حتى مدتى افرادى را مأمور مى كرد كه مرا تحت نظر بگيرند و خودش هم نسبت به
من بى توجه شده بود.
در اين مدت كه دنيا براى من يك جهنم واقعى شده بود، كارى جز گريه كردن نداشتم. با اينكه همه اطرافيان مرا به خوبى مى شناختند، ولى ديگر از آن محبتها و احترامها خبرى نبود. نگاه همه بر من سنگين بود. ديگر دوست نداشتم آرايش كنم و اين هوس در من از بين رفت. آرزوى مرگ مى كردم و با خود مى گفتم: خدايا به درستى كلامت پى بردم. حالا فهميدم كه چرا نبايد زيبايى هايم را به نامحرم نشان دهم و نيز فهميدم كه در بين نامحرمان فرقى بين آشنا و غريبه نيست. من از اين غافل بودم كه هر مرد نامحرمى، هر كسى هم كه باشد، غريزه دارد و ممكن است نتواند جلوى غريزه اش را بگيرد. خدايا! از رفتارهاى گذشتهام و غفلتها و
بى توجهى هايم، خصوصاً بى توجهى به حجاب توبه مى كنم. [۱]
سالها گذشت و من بهاى سنگينى به خاطر بى توجهىام به رعايت حجاب متحمل شدم تا اينكه برادر شوهرم به بيمارى سختى مبتلا شد. اين حادثه سبب تنبه او شد و تصميم گرفت اشتباه گذشته اش را جبران كند. ازاين رو هر كس به عيادتش مى رفت، به او مى گفت: «به فلانى بگوييد مرا حلال كند. من به او تهمت زدم و او زن بى گناهى است». بالأخره روزى شوهرم با يك جعبه شيرينى به منزل آمد و از من معذرت خواهى كرد و گفت: «امروز فهميدم كه تو زن پاك و مؤمنى بوده اى و من بى جهت، تهمت هاى برادرم را درباره تو پذيرفته بودم». او به من گفت كه در اين مدت بسيار به تو بدبين شده بودم و حتى گاهى فكر مى كردم كه بچه هايم مال من نيست. من تازه فهميدم كه بر اثر بى توجهى ام، چه فاجعه بزرگى براى خودم ايجاد كرده بودم. ولى از اينكه ماجرا به خير گذشت، خوشحال بودم. آن شب وقتى خوابيدم، احساس كردم پس از مدتها اضطراب و بى خوابى، الان مى توانم خواب راحتى داشته باشم.
پس از چند روز جارىام به منزل ما آمد و حلاليت طلبيد. من به او گفتم: «شوهرت به من تهمت بزرگى زد، اما آبروى او را نبردم و نگفتم كه او چه تقاضايى از من كرده بود؛ زيرا مسبب همه اين كارها را خودم مى دانستم. در دلم او را دعا كردم كه مرا از خواب غفلت بيدار كرد و
نگذاشت اين بار سنگين گناه را به قيامت ببرم».
به لطف خدا او هم از بيمارى نجات پيدا كرد و تصميم گرفت جلوى چشمش را بگيرد و ديگر نگاه شيطانى به نامحرمى نداشته باشد. من نيز ديگر آن زن قبلى نبودم و حجابم شديدتر از قبل شد. خداوند دوباره صفا و صميميت را به اين دو خانواده برگرداند و درهاى رحمتش را به روى ما باز كرد.
گفتنى است همواره اين گونه اشتباهها و غفلتها ختم به خير نمى شود و چه بسا گاه به قتل و خون ريزى يا طلاق و جدايى و در به در شدن بچهها مى انجامد. بر اين اساس، همواره در برابر آموزه هاى الهى سر تسليم فرود آريم تا دچار اين گونه مشكلات نشويم. [۱]
در پايان اين داستان يادآورى اين حديث از امام رضا (عليه السلام) درباره دورى كردن از نامحرم و پيامدهاى زيان بار غفلت از اين واجب الهى ضرورى است؛ حضرت فرموده است:
حَرُمَ النَّظَرُ إلى شعور النِّساءِ المَحْجُوباتِ بِالاَزْواجِ وَ غَيْرِهِنَّ مِنَ النِّساء لِما فيه مِنْ تَهْييجِ الرِّجالِ وَما يَدْعُو التَّهْييجُ اِلَى الفَسادِ وَالدُّخُولِ فيما لا يَحِلُّ وَلا يَجْمُلُ وَكَذلِكَ ما أشْبَهَ الشُّعُورَ. [۲]
نگاه كردن به موى سر زنان، چه شوهردار و چه غير شوهردار حرام است؛ زيرا سبب برانگيخته شدن غريزه شهوت مردان مى شود و اين برانگيختگى، آنان را به فساد و انجام دادن كارهاى حرام و نازيبا
مى كشاند، چنان كه نگاه كردن به قسمت هاى ديگر بدن زن نيز همين حكم را دارد.
رسول خدا (صلى الله عليه و آله) نيز در سخنى كوتاه، ناامنى حاصل از رعايت نكردن حريم زن و مرد نامحرم را چنين بيان مى كند:
ايّاكمُ وَمُحادَثةَ النِّساء فَاِنَّهُ لايَخْلُو رَجُلٌ بِامْرَأَةٍ لَيْس لَها مَحْرَمٌ اِلّا هَمَّ بِها. [۱]
از گفت وگو با زنان بپرهيزيد؛ زيرا هرگاه مردى بيگانه با زنى نامحرم خلوت كند، قصد او كند.
اين حديث، پيامى روشن براى زنان دارد كه اگر مى خواهند مورد سوء قصد مردان قرار نگيرند، هرگز با آنان راحت نباشند. بلكه هميشه جانب احتياط را رعايت كنند؛ زيرا وقتى مردان تحريك مى شوند، كمتر مى توانند خود را كنترل كنند.
----------
[۱]: جالب اينجاست كه خداوند در آيه حجاب، يعني در آخر آيه ٣١ سوره نور، به همه افراد فرمان توبه ميدهد. شايد اين قسمت داستان، به اين مطلب مهم اشاره داشته باشد.
[۱]: به نقل از: دانستنيهايي درباره ازدواج، عصمت حداد، ص١٢٧.
[۲]: بحارالانوار، ج١٠١، ص٣۴.
[۱]: نهج الفصاحه، ص٢٠٢.
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اداء نذر يكى از علماء معاصر از آية اللّه حاج شيخ محمّد سراب تنكابنى نقل كرده است: روزى راهى عتبات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا