eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونگی تکوّن ابر و باران اما سبب طبیعی در تکوّن سحاب چنان که سابقاً اشاره شد این است که هرگاه اثر نماید شمس به سخونت خود، در بخار و اراضی رطبه، حاصل می‌شود بخار که مرکّب است از اجزاء رشیه مائیه و از حرارت شمسیه و به واسطه خفّت حرارت که طبعاً مایل به علوّ است، چون صعود نموده به طبقه زمهریریه از هوا رسید، از باب آن که به آن طبقه از هوا اثر انعکاس اشعه شمسیه نمی رسد، در کمال برودت است، به جهت استیلای برودت اجزاء ماء منجمد و منعقد شده، اسمش « سحاب » است ؛ و قطرات خارج از او « مطر ». عدم تنافی قواعد طبیعی با وجود ملائکه موکّل و آن که در خبر است که نزول امطار به فعل ملائکه است منافاتی با قواعد طبیعیین ندارد، به واسطه آن که ملکی که موکّل است بر فلک اعظم و بر فلک شمس که باز آنها مسخّر در تحت نفوذ امر انوار قدسیه اند از ملائکه مقرّبین فوق مرتبه خود آنها موجب بر حرکات کواکبند جنوباً و شمالاً، و لو لم یدیر الشمس فی بروج الإثنی عشریة لم یحصل البخار. و همچنین ملائکه موکّله بر بحار و کره زمهریریه که تمام آنها از حیث جنبه وجه اللّهی شان ملائکه اند و از لحاظ وجه النفسی قوی و طبایع، کما قال النبی صلی الله علیه و آله: « جاءنی ملک البحار و ملک الأمطار و ملک الجبال » [۱] . و چون طبیعیون نظرشان مفطور و مقصور است بر ملاحظه کثرات طبایع و اجسام، و مقام توحید صفاتی و افعالی ندارند که تمام را به منزله آلات و ادوات و ایادی عمّاله و جنود مسخره خدا به مقتضای: « وَ مَا یَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّکَ إِلاَّ هُوَ [۲] » دانسته، و در مقام نفی ماسوی و توحید فعلی، « لا مؤثّر فی الوجود إلاّ اللّه » [۳] و کلمه علیه « لا حول و لا قوّة الاّ باللّه » [۴] را قلباً نه لساناً متذکّر شوند، لهذا یعبرون عنها ب« النفوس الفلکیة » و « الطبایع الکلیة » به خلاف نظر انبیاء و اولیاء که به مقتضای: « لا أری إلاّ وجهک و لا أسمع إلا ضوءک » [۱] . ---------- [۱]: ۲ - بسنجید: بحارالأنوار، ج ۱۸، ص ۲۴۳. [۲]: ۳ - سوره مبارکه مدثر، آیه ۳۱. [۳]: ۴ - بنگرید: نهج الحق، ص ۱۰۱. [۴]: ۱ - الکافی، ج ۱، ص ۲۳۰. [۱]: ۲ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۷۰. جهات نفسانی و ظلمانی اشیا را از نظر شهود محو نموده، و به جهات وجه اللّهی اشیاء به مفاد: « فَأَیْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ [۲] » تمام را متدلیّات الی اللّه، مظاهر قدرت حقّ [۳] و ایادی عمّاله و مسخّر در تحت یدین جلال و جمال ملاحظه نموده، به مصداق: « بَلْ یَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ یُنفِقُ کَیْفَ یَشَآءُ [۴] »، لهذا تمام را ملائکه مشاهده می‌نمایند، نه طبایع ؛ چه از باب معیت قیومیت حق تعالی به اشیاء به مفاد: « هُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ مَا کُنتُمْ [۵] »، و این حدیث « مع کلّ شی ء لا بمقارنة و غیر کل شی ء لا بمزایلة » [۶] که اشدّ است از معیّت نفس ناطقه به بدن، حمد اشیاء را اضافه به ذات مقدس دهد، کما قال: « وَ إِن مِّن شَیْ ءٍ إِلاَّ یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ [۷] »، أی یسبّحه بتسبیحه و یحمده بحمده. و چنین است باقی صفات، و آثار به این نظیر است: « وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمَی [۸] »، کما قیل: گر بپرانیم تیر، آن کی ز ما است ما کمان و تیر اندازش خداست [۹] ---------- [۲]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۱۱۵. [۳]: ۴ - اصل: + را. [۴]: ۵ - سوره مبارکه مائده، آیه ۶۴. [۵]: ۶ - سوره مبارکه حدید، آیه ۴. [۶]: ۷ - بحارالأنوار، ج ۴، ص ۲۴۷. [۷]: ۸ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۴۴. [۸]: ۹ - سوره مبارکه انفال، آیه ۱۷. [۹]: ۱۰ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۱، ص ۴۵ « اعتراض مریدان بر خلوت وزیر ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
همه ی دنیا همه ی دنیا پنج چیز است، نانی که با آن سیر شوی، آبی که با آن سیراب گردی، لباسی که با آن خود را بپوشانی، خانه ای که آرامش یابی و علمی که آن را به کار بندی. راز خلقت چه بسیار توانمندی که به روزی نرسد، و چه بسیار ناتوانی که گویا از خلیج دریا بهره مند است. این دلیل است بر اینکه خدا در خلق خود، رازی مخفی و غیر قابل کشف دارد. کم من قوی قوی فی تقلبه مهذب الرای عند الرزق منحرف و کم ضعیف ضعیف فی تقلبه کانه من خلیج البحر یغترف هذا دلیل علی ان الاله له فی الخلق سر خفی لیس ینکشف شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
یک آیه یک قصه (4).mp3
2.99M
قسمت 4️⃣ 📜سوره مبارکه نحل آیه ۱۸ 🔹و إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لا تُحْصُوها إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ🔹
۱۲۷- محتواي سوره نجم چيست؟ تاكيد بر سه ركن توحيد، نبوت، معاد، توبيخ مشركين و مردمشناسي از موضوعاتي است كه در سوره نجم به آن اشاره شده است. ۱۲۸- چرا سوره قمر را قمر گويند؟ قمر به معناي ماه است و در آيه اول به شق القمر اشاره شده و لذا اين سوره را قمر گويند. ۱۲۹- محتواي سوره قمر چيست؟ داستان شق القمر، بيم دادن مكذبين، هلاکت امتهاي گذشته و ياد بعضي از اقوام از موضوعاتي است كه در سوره قمر به آن اشاره شده است. ۱۳۰- چرا سوره رحمن را رحمن گويند؟ رحمن به معناي بخشنده، نام خداوند است كه در آيه اول اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را رحمن گويند. ۱۳۱- محتواي سوره رحمن چيست؟ خطاب به جن و انس، آفرينش جهان، نعمتهاي خدا در دنيا وبهشت و عقوبتهاي اهل دوزخ از موضوعاتي است كه در سوره رحمن به آن اشاره شده است. ۱۳۲- چرا سوره واقعه را واقعه گويند؟ واقعه به معناي پيش آمد و حادثه و يكي از نامهاي قيامت استكه در اوايل اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را واقعه گويند. ۱۳۳- محتواي سوره واقعه چيست؟ بيان مشخصات روز قيامت و دسته‌هاي مردم در آن روز، اصحابيمين و شمال و سابقون در سوره واقعه به آن اشاره شده است. https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 👈کلمه أَثْلٍ مثال قرآنی : ☘ « ذَوَاتَي اُكُلٍ خَمْطٍ وَ أَثْلٍ وَ شَيْءٍ مِن سِدْرٍ قَليلٍ» (سبا/16) أثل : درختی که ریشه‌های آن استوار است ۰ ❌شَجَرٌ مُتَأَثِّلٌ : درختی که در زمین ریشه دوانیده و محکم گردیده است ۰ ❌و تَأَثَّلَ كَذا: این گونه پایه‌های آن مستحکم و پایدار شده است و فرمایش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم که در مورد وصی فرمود: ☘ ( غَيرَ مُتَأَثِّلٍ مالاً ) به این معنا است که وصیّ نباید دلباخته مال متوفی باشد و آن را برای خود اندوخته نماید۰ 📚مفردات راغب اصفهانی 🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلقت ماهی استتار شده با کف دریا ⚠️حواسمان باشد 14 قرن پیش بدون ابزار علمی به عجایب آفرینش در دریاها اشاره شده . ♻️✨ ای (خدا ) که در آثار او است! امام (ع ) 1400 سال قبل! ‼️ این سخن در زمانی گفته شده که انسان توانایی دیدن عجایب اعماق دریاها را نداشته اما امروزه با پیشرفت علم، به اذعان زیست شناسان عجیبترین موجودات در اعماق آبها است. @zandahlm1357
اثرات رمضان! رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم: یکی از اثرات روزه رمضان، امان از گرسنگی و تشنگی قیامت است. شهدا رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم: روز قیامت، شهداء بر منبرهایی از یاقوت، در سایه عرش هستند وخدا به آنان گوید: آیا پاداش خوبی به شما دادم؟ می‌گویند: آری! لباس از نور رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم: روز قیامت، عده ای را می‌آورند که لباسهایی ازنورپوشیده وبرصورتشان نیز نور است. آثار سجده از آنها پیداست. آنها ازصفوف عبور کرده ودر مقابل قدرت وعظمت پروردگار می‌ایستند. ملائکه وپیامبران وشهداء وصالحین بر آنها غبطه می‌خورند! عمر گفت: یارسول الله! اینهاکیانند؟ فرمود: شیعیان ما که امامشان، علی علیه السلام است. خواب عجیب پیامبر! رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمود: دیشب عجایبی را در خواب دیدم! از جمله دیدم مردی از امّت مرا خواستند٧عذاب کنند ولی وضوءآمد ومانع عذابش شد! دیدم شیاطین، مردی از امّت مرا دچار وحشت کردند ولی ذکر خدا آمد واورا نجات داد! دیدم مردی از امتّم را که مأمورین عذاب به سراغش آمدند ولی نمازآمد ومانع شد! دیدم مردی از امتّم دچارتشنگی وعطش بود وهرگاه می‌خواست آب بنوشد، مانع می‌شدند ولی روزه رمضان آمد واورا سیراب کرد! دیدم مردی از امتّم را که می‌خواست یه گروه پیامبران، که حلقه وار نشست بودند، بپیوندد، ولی نمی گذاشتند. اماغسل جنابت آمد ودست اورا گرفت ودر کنارم نشاند! دیدم مردی از امتم را که مقابل وپشت سر وسمت راست و چپ و پائینش، تاریک است و او در تاریکی واقع شده بود. ولی حج وعمره آمد واورااز تاریکی در آورد و وارد نور کرد! دیدم مردی از امتم، با مؤمنین صحبت می‌کرد. ولی آنها با او حرف نمی زدندآن اگاه صله رحم آمد وگفت: ای مؤمنین! با او سخن بگوید که او صله رحم می‌نمود. آنها با او سخن گفتند وبا او دست دادند! دیدم مردی از امتم را که دست وصورت خودرا از آتش دور می‌کرد. تا اینکه صدقه آمد وسایه بر سرش وپرده برصورتش شد! دیدم مردی از امتم را که زبانه آتش از هر طرف، اورا گرفته بود. ولی امر بمعروف ونهی از منکر آمدند واورا خلاص کردند با ملائکه رحمت قرار دادند! دیدم مردی از امتم را که نشسته بود وبین اوورحمت الهی، مانع قرار داشت. ولی خوش اخلاقیش آمد ودست اورا گرفت و وارد رحمت الهی نمود! دیدم مردی از امتم را که نامه عملش به دست چپ بود. ولی خوف او از خدا آمد ونامه عملش رابدست راستش داد! دیدم مردی از امتم را که بر لبه جهنم ایستاده بود. ولی امیدش به خداآمد واورا نجات داد! دیدم مردی از امتم در آتش افتاد ولی اشکهایی که از ترس خدا ریخته بود آمد واورا از آتش درآورد! دیدم مردی از امتم بر پل صراط می‌لرزید. ولی حسن ظنش به خدا آمد ولرزشش بر طرف شد و از صراط عبور کرد! دیدم مردی ازامتم بر صراط است وگاهی بر سینه اش وگاهی بر دست وپایش می‌رودوگاهی معلق می‌شود. ولی صلوات او بر ما آمد واورا بر پایش ایستاند واز صراط عبورش داد! دیدم مردی از امتم بر در بهشت است ولی در بهشت بسته بود. تا اینکه شهادت لا اله الاّ اللّه آمد ودرها را بازکردند واو وارد بهشت شد! -برزخ...... @zandahlm1357
معادشناسی۳۰.mp3
46.56M
شرح مختصر کتاب... « جلسه سی اُم، کیفیّت ارتباط عالم برزخ با عالم طبع و قبر ۲» (حجت الاسلام سعید بی پروا) ----------------------------------------------------------------------- 📖 توصیه می‌شود برای استفاده بیشتر از مباحث، کتاب معادشناسی مرحوم علامه طهرانی قدّس سره (جلد سوم از صفحه۱۴۰ تا پایان مجلس هفدهم) مطالعه شود. ----------------------------------------------------------------------- 🔹نظام عالَمِ وجود مخروطی شکل است. ⁉️رَبّ النوع جیست؟ 🔹توسّل اَنبیاءِ گذشته به حقیقت اهل بیت علیهم السلام... ⁉️چرا قبورِ اَئمّه علیهم السلام منشا آثار و برکات است؟ ⁉️اگر انسان که میمیرد بدن را رها میکند، پس چرا باید نسبت به بدنِ جسمانیّه او آدابی را رعایت کنیم؟ 🔹آدابِ لذّت بخشِ کفن و دفن طوری هست که انسانِ مومن هَوَس مُردن میکند... 🔹حالاتِ مُحتضر در کلامِ جذّابِ مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه... ⁉️چگونه بدنِ بعضی از انسان ها بعد از هزار سال هنوز نپوسیده است؟ 🔹طهرانی ها بعد از حضرت عبدالعظیم و امام زاده حمزه در پناهِ او(شیخ صدوق ابن بابویه) به سر می برند. ⁉️ماجرای نبشِ قبرِ "حُرّ" چه بود؟ ‼️... به فرزندم بگویید:چرا غذای ما را نفرستادی؟