eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام علیکم ببخشید مادر من دوست داره سوره یاسین رو تلاوت کنه ولی بلد نیست میتونه ترجمه سوره رو بخونه؟ پاسخ👇 سلام علیکم مشکلی نیست اما ثواب قرائت ندارد. می توانید صوت یکی از قراء را برای ایشان بگذارید، همراه وی بخوانند.
سؤال👇 با سلام رد مظالم چطوری هست مثلا اگر کسی سالهای ۷۰ ده تومان ان موقع را به مغازه ای بدهی داشته واون رفته حالا باید چطوری حساب کند بروز بدهدحالاده هزار تومان بدهد پاسخ👇 سلام علیکم باید تورم محاسبه شود. تورم را می توانید از سایت بانک مرکزی به دست بیاورید.
سؤال👇 سلام علیکم اگردعای چشم زخم ازآیات قرآن ب همراه داشته باشیم ب هنگام سرویس رفتن بایدبرداریم که بی اخترامی میشه؟ ب هنگام عذرشرعی هم اگردرجیب یاگردن باشه نبایدهمراه داشته باشیم ؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم اگر تماس با بدن نداشته باشد، اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم گفته شده صف اول نمازجماعت را بهتر است که اهل علم و تقوا قرار بگیرند اگر حقیر که این خصوصیات را ندارم بروم در صف اول، بی حرمتی به آن بزرگوران نیست و آیا من هم همان ثواب صف اول را میبرم؟ یا بهتر است بروم در صف دوم و ...؟ باتشکر پاسخ👇 سلام علیکم ایستادن در صف اول اشکالی ندارد و ثواب آن را هم می برید.
سؤال👇 سلام ببخشید شخصی که دچاره وسواس در قرائته اگر در صحت کلمه ای شک کنه درحد یک بار یا نهایت دوباره دیگر تکرار کند نمازش باطله و باید اعاده کنه؟ پاسخ👇 سلام علیکم تکرار یکی دو مرتبه مشکلی ندارد اما اگر سبب تشدید وسواس شود جایز نیست.
سؤال👇 سلام من میتونم برای خواندن نمازقضا مثلا یک هفته نمازظهر هفته بعدنمازعصر بعدمغرب وعشاء همینطوربخونم یاحتما بایدنمازظهروعصر رویکهفته باهم بخونم ؟ درچه صورتی بایدپشت سرهم باشن؟ پاسخ👇 سلام علیکم به گونه ای که در سؤال بیان کرده اید، جایز نیست. می توانید یک هفته ظهر و عصر را بخوانید سپس یکی هفته مغرب و عشاء، نمازهای جفتی باید ترتیب بین آنها رعایت شود.
سؤال👇 سلام بنده 30 سالمه همسر بنده یه پسر عمو دارن که 80 سالشونه امروز وقت خداحافظی پسر عموی همسرم دستشون رو اوردن جلو با من خداحافظی کنن من کمی وایسادم و مجبور شدم باهاشون دست بدم ب خاطر احترام و پیشکسوت بودنشون من گناه کردم حاج اقا؟ حکمش چیه پاسخ👇 سلام علیکم دست دادن به نامحرم حرام است و در مباحث محرم و نامحرم چیزی به عنوان بزرگتر و پیشکسوت نداریم، بنابراین کار حرامی را مرتکب شده اید و گناه کرده اید، لازم است توبه حقیقی داشته باشید.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
140267.mp3
2.39M
🟢 برنامه 🔸 با حضور با محوریت 🎙پخش از شبکه رادیویی خراسان رضوی 🔺پاسخ به 👇🏻 مگه نهی از منکر فقط مربوط به حجابه؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
37.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ زیبای امر به معروف و نهی از منکر کاری از گروه سرود و همخوانی شهدای انتظامی امر به معروف و نهی از منکر. https://eitaa.com/zandahlm1357
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
حکایت بقال و طوطی ابیات ۲۴۷ تا ۲۶۶
dars masnavi 19.mp3
7.62M
☘️ قسمت 9⃣1⃣ دفتر اول ، ابیات ۲۴۷ تا ۲۶۶
ادامه حکایت ابیات ۲۶۷ تا ۲۸۲
dars masnavi 20.mp3
14.07M
☘️ قسمت 0⃣2⃣ دفتر اول ، ابیات ۲۶۷ تا ۲۸۲
صفحه اتاق مشاور .......: @zandahlm1357
فصل نوزدهم ديه عقل ماده ۴۴۴ هر جنايتي كه موجب زوال عقل گردد ديه كامل دارد و اگر موجب نقصان آن شود ارش دارد. ماده ۴۴۵ از بين بردن عقل يا كم كردن آن موجب قصاص نخواهد شد. ماده ۴۴۶ هرگاه در اثر جنايتي مانند ضربه مغزي و شكستن سر يا بريدن دست عقل زايل شود براي هر كدام ديه جداگانه خواهد بود و تداخل نمي شود. ماده ۴۴۷ هرگاه در اثر جنايتي عقل زايل شود و ديه كامل از جاني دريافت شود و دوباره عقل برگردد ديه مسترد مي‌شود و ارش پرداخت خواهد شد. ماده ۴۴۸ مرجع تشخيص زوال عقل يا نقصان آن دو نفر خبره عادل مي‌باشد و اگر در اثر اختلاف راي خبرگان زوال يا نقصان عقل ثابت نشود قول جاني با سوگند مقدم است فصل بيستم ديه حس شنوايي ماده ۴۴۹ از بين بردن حس شنوايي مجموع دو گوش ديه كامل و از بين بردن حس شنوايي يك گوش نصف ديه كامل دارد گرچه شنوايي يكي از آن دو قوي تر از ديگري باشد. ماده ۴۵۰ هرگاه كسي فاقد حس شنوايي يكي از گوش‌ها باشد كر كردن گوش سالم او نصف ديه دارد. ماده ۴۵۱ هرگاه معلوم باشد كه حس شنوايي بر نمي گردد يا دو نفر عادل اهل خبره گواهي دهند كه برنمي گردد ديه مستقر مي‌شود و اگر اهل خبره اميد به برگشت آن را پس از گذشت مدت معيني داشته باشد و با گذشتن آن مدت شنوايي برنگردد ديه استقرار پيدا مي‌كند و اگر شنوايي قبل از دريافت ديه برگردد ارش ثابت مي‌شود و اگر بعد از دريافت آن برگردد ديه مسترد نمي شود و اگر مجني عليه قبل ازدريافت ديه بميرد ديه ثابت خواهد بود. ماده ۴۵۲ هرگاه با بريدن هر دو گوش شنوايي از بين برود دو ديه كامل لازم است و هرگاه با بريدن يك گوش حس شنوايي به طور كلي از بين برود يك ديه كامل و نصف ديه لازم مي‌شود اگر با جنايت ديگري حس شنوايي از بين برود هم ديه جنايت لازم است و هم ديه شنوايي تبصره هرگاه دو نفر عادل اهل خبره گواهي دهند كه شنوايي از بين نرفته ولي در مجراي آن نقصي رخ داده كه مانع شنوايي است همان ديه شنوايي ثابت است ماده ۴۵۳ هرگاه كودكي كه زبان باز نكرده در اثر كر شدن نتواند سخن بگويد جاني علاوه بر ديه شنوايي به پرداخت ارش محكوم مي‌شود. ماده ۴۵۴ هرگاه در اثر جنايتي حس شنوايي و گويايي از بين برود دو ديه كامل دارد. ماده ۴۵۵ اگر كسي سبب پاره شدن پرده گوش ديگري شود محكوم به پرداخت ارش است ماده ۴۵۶ در صورت اختلاف جاني و مجني عليه هرگاه با نظر خبره معتمد موضوع روشن نشود مورد از باب لوث است و مجني عليه با قسامه ديه را دريافت خواهد كرد. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
✍سوال فردی ضامن شخص دیگری شده و به علت عدم پرداخت اقساط توسط مدیون، هم اکنون اموال وی توسط دادگاه توقیف گردیده است ، حال نامبرده چه اقدامی میتواند انجام دهد ؟ ✅ پاسخ قبل از هرچيز بايد بدانيد كه عقد ضمانت قابل فسخ نيست. يعني اگر پاي ضمانتنامه فردي را امضا كرديد ديگر نميتوانيد ضمانتتان را پس بگيريد. 🔻 در عقد ضمانت مهم نيست كه بدهكار رضايت داشته باشد كه شما ضامنش شويد يا نه. تنها رضايت شما به عنوان ضامن كافي است. بنا بر اين بند قانوني، اگر شما بخواهيد به صورت داوطلبانه ضامن فردي شويد ميتوانيد اين كار را انجام بدهيد و عقد ضمانت انجام ميشود حتي اگر بدهكار اين موضوع را قبول نداشته باشد. تنها موضوعي كه در اينجا ممكن است مسئلهساز شود اين است كه اگر مشكلي پيش آمد، شما حق رجوع به بدهكار را نداريد زيرا به صورت داوطلبانه ضامن او شدهايد. 🔻 اگر طلبكار طلب خود را ببخشد ضامن حق ندارد مبلغي از بدهكار دريافت كند اما اگر طلبكار تمام طلب خود يا بخشي از آن را به عنوان خمس يا زكات و يا صدقه و با عناويني از اين دست ببخشد، ضامن ميتواند مبلغي از بدهكار مطالبه كند ✔️ ميزان دارايي ضامن بايد به اندازهاي باشد كه بتواند ضمانت بدهي ديگران را برعهده بگيرد يعني اگر شما حقوقي پايينتر و يا حتي برابر ميزان قسط بدهكار دريافت ميكنيد @Vakil https://eitaa.com/zandahlm1357
در نماز تراویح داعی- تراویح در لغت جمع ترویحه در أصل اسم برای جلسه می‌باشد، بعدها نامیده شده بجلسه و نشستن بعد از چهار رکعت نماز در شبهای ماه مبارک رمضان برای استراحت مردم و بعدها نام چهار رکعت نماز مستحبی، در لیالی رمضان المبارک شد (یا نام بیست رکعت نماز مستحبی در تمام شبها). بدیهی است در دیانت مقدسه اسلامیّه فقط نمازهای فریضه و واجب را بجماعت می‌توانند بخوانند ولی نمازهای مستحبّی ممنوع است زیرا خود پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انّ الصلاة باللیل فی شهر رمضان من النافلة فی جماعة بدعة و صلاة الضحی معصیة الا فلا تجتمعوا شهر رمضان فی النافلة و لا تصلّوا صلاة الضحی فانّ قلیلا من السنة خیر من کثیر من بدعة الا و انّ کلّ بدعة ضلالة و کل ضلالة سبیلها الی النار [۱] . شبی عمر در دوره خلافت سال ۱۴ هجری وارد مسجد شد دید چراغها روشن و مردم جمع اند پرسید چه خبر است گفتند مردم جمع شده اند برای نماز تطوع بجماعت گفت بدعة و نعمت البدعة این عمل بدعت است ولی نیکو بدعتی است!!. بخاری در صحیح از عبد الرحمن بن عبد القاری نقل می‌نماید که خلیفه چون دید مردم نماز را متفرق می‌خوانند گفت بجماعت نماز را بخوانند بهتر است و امر کرد ابیّ بن کعب با آنها نماز را بجماعت گذارد شب بعد که بمسجد آمد دید مردم امر او را اجراء نموده و بجماعت می‌خوانند گفت: نعمت البدعة هذه یعنی خوب بدعتی است این بدعت!!. از آن زمان این عمل معمول بود تا زمان خلافت مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام حضرت این عمل را منع نمود که چون در زمان رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم معمول نبوده، بلکه ممنوع بوده نبایستی عمل شود. تا زمانی که بکوفه تشریف آوردند اهل کوفه از آن حضرت در خواست نمودند که امامی برای ایشان معین فرماید که نافله شبهای رمضان را بجماعت بخوانند حضرت آنها را منع از آن عمل بجماعت نمود با وجودی که حضرت منع نمود چون عادت کرده بودند متنبه نشدند همین که حضرت تشریف برد جمع شدند یک نفر را از خودشان بامامت بر قرار نمودند که نماز را بجماعت بخوانند فوری خبر بحضرت رسید فرزند بزرگ خود حضرت امام حسن را طلبید فرمود تازیانه بردار و این جمعیت را منع نما از آنکه نماز نافله را بجماعت بخوانند چون مردم حال را بدان منوال دیدند ناله و فریادشان بلند شد که ای وای علی آمده ما را از نماز منع می‌نماید؟!. با آنکه خود می‌دانستند زمان رسول خدا چنین نمازی معمول نبوده و در زمان عمر معمول شده، زیر فرمان و دستورات مولانا علی علیه السّلام نرفتند با اینکه مطابق دستور پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بود؟!. پس چگونه آن حضرت می‌توانست فدک را باولادهای فاطمه بدهد اگر این عمل را می‌کرد و می‌فرمود ظلما غصب شده باید بوارث مظلومه بر گردد فوری فریادها بلند می‌شد که علی بن أبی طالب مایل بدنیا است حق مسلمانان را بنفع اولادهای خود ضبط نموده لذا ناچار صبر را کما فی السابق پیشه نمود چون صاحب حق هم از دنیا رفته بود احقاق حق را گذارد تا احقاق کننده حقوق خلایق امام زمان مهدی آل محمّد عجل اللّه تعالی فرجه بیاید و حق آنها را بگیرد. پس سکوت آن حضرت هم دلیل بر رضای بحکم نبوده و اگر آن حضرت عملیات خلفاء قبل از خود را در امر فدک حق می‌دانست اوّلا با آنها محاجّه نمی فرمود و ثانیا درد دل و اظهار نارضایتی نمی کرد و خدای حکیم علی الاطلاق را حکم قرار نمی داد. چنانچه در نهج البلاغه است ضمن نامه ای بعثمان بن حنیف انصاری که عامل آن حضرت و حکمران در بصره بود درد دل می‌کند می‌نویسد: کانت فی ایدینا فدک من کلّ ما اظلته السماء فشحّت علیها نفوس قوم و سخت عنها نفوس قوم آخرین و نعم الحکم اللّه [۱] . و اما اینکه فرمودید فاطمۀ مظلومه سلام اللّه علیها در آخر عمر راضی شد و از آنها گذشت بازهم خیلی اشتباه فرمودید چه آنکه چنین امری هرگز صورت وقوع پیدا نکرد چنانچه در اخباری که قبلا عرض شد ثابت نمودیم که آن بی بی مظلومه تا دم مرگ بحال نارضایتی و غضب باقی بود. ---------- [۱]: ۱) (ای گروه مسلمانان) نماز نافله شبهای ماه رمضان بجماعت بدعت است و نماز ضحی بدعت و معصیت می‌باشد مردم نماز نافله شبهای ماه رمضان را بجماعت نخوانید و نیز نماز ضحی نخوانید پس بدرستی که عمل کمی که مطابق با سنت پیغمبر باشد بهتر است از عمل بسیاری که بدعت باشد بدانید هر بدعتی ضلالت است و هر ضلالتی راهی است بسوی آتش جهنم. [۱]: ۱) از تمام آنچه آسمان بر آن سایه افکنده است (از مال دنیا) فدک در دست ما بود که گروهی (خلفاء قبل) بر آن بخل ورزیدند (و از دست ما گرفتند) و دیگران (فاطمه و اولادهایش) بخشش نموده از آن گذشتند و خداوند نیکو حکم و داوری است (که بین حق و باطل حکم خواهد نمود). پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا