eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.7هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
ملائکه موکّل بر اندازه باران قوله علیه السلام: وَ الَّذِینَ عَرَّفْتَهُمْ مَثَاقِیلَ الْمِیَاهِ، وَ [کَیْلَ مَا] تَحْوِیهِ لَوَاعِجُ الاْءَمْطَارِ وَ عَوَالِجُهَا. مثاقیل: جمع مثقال است، و مثقال الشی ء مثله. و منه قوله تعالی: « إِن تَکُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ [۱] »، أی مثل حبّة من خردل، نه آن که مقصود از مثاقیل فقره دعا جمع مثقال شرعی مراد باشد که آن بیست قیراط است. و میاء: جمع کثیر ماء است، و جمع قلیل او اَمواء. و احتواء: به معنی جمع و انضمام است. و لواعج الأمطار: آن مطر ضعیفی که لیس فیه رعد و لا برق و لا تراکم القطرات، یقال له: « دیمه »، و « عوالج الأمطار » به خلاف او است از مطر غلیظ متراکم شدید، سریع المشی. یعنی: و آن ملائکه که تو معرّفی نموده ای و شناسانیده[ای] تو به آنها مثل کردن و شبیه نمودن میاه و قطرات باران را، چه در باران نرم ضعیف و چه در باران غلیظ شدید، که اولی مسمّی به « لواعج » است، و ثانی « عوالج »، که در هر یک از آن دو چنان آن ملائکه افراد و اعداد آنها را مثل و شبیه می‌نمایند که اگر فرضاً صد قطره از آنها را فرداً فرد اخذ نموده به وزن و مقدار واحد خواهد بود، و در نزول چنان به خطّ مستقیم آنها را وارد ارض می‌نمایند که ابداً در بین مسافت بعیده دو قطره به هم مخلوط نشده، و قطرات مزاحم یکدیگر نگردد ؛ این نیست إلاّ به فعل ملائکه که عالمین و شاعرین اند، نه فعل طبیعت عدیم الشعور. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه لقمان، آیه ۱۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
نفس قیس بن حازم گوید: مردی نزد پیامبر خدا آمد و چون حالت رعشه ای پیدا کرد، نتوانست خواسته اش را بگوید. پیامبر فرمود: آرام باش، من پسر زنی هستم که گوشت خشک شده می‌خورد. ایشان این را گفت تا خودخواهی را از خود بخشکاند و ریشه‌های عجب را قطع کند و نفس را در هم شکند و برتری جویی نفس را خوار نماید. نبوت نه سلطنت روزی عمر بر پیامبر وارد شد. پیام آور خدا بر حصیری آرام گرفته بود و اثر حصیر بر بدنش نمایان بود. عمر در این باره با او سخن گفت. پیامبر فرمود: ساکت ای عمر، گمان کردی مقام من مقام کسریٰ هاست. می‌خواست بگوید این نبوت است نه سلطنت. چهل سالگی در حدیث آمده است انسان که به چهل سالگی رسید و توبه نکرد، ابلیس صورتش را مسح می‌کند و می‌گوید: پدرم فدای کسی باد که رستگار نشود. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۴- ریشه پرستش تفسیر نماز » ریشه پرستش کیست که خداوند را با اوصاف و کمالاتِ بی پایانش بشناسد، اما سر تسلیم و خضوع فرو نیاورد؟ قرآن از طریق داستان‌ها و تاریخها، نشانه‌هایی از قدرت و عظمت او را برای ما بیان می‌دارد. می فرماید: خداوند به مریمِ بی همسر فرزند داد. رود نیل را برای موسی شکافت و فرعون را در آن غرق کرد. انبیا را با دست خالی بر ابرقدرت‌های زمان خود پیروز کرد و بینی طاغوت‌ها را به خاک مالید. اوست که شما را از خاکِ بی جان آفرید و مرگ و حیات و عزّت و ذلّتِ شما بدست اوست. کیست که ضعف و ناتوانی و جهل و محدودیت خود و خطرات و حوادثِ پیش بینی شده و نشده را درک کند، ولی احساس نیاز به قدرت نجات دهنده ای نکند و سر تسلیم خم نکند؟ قرآن در لابلای آیات، ضعف انسان را به او گوشزد می‌کند و می‌گوید: تو هنگام تولّد هیچ نمی دانستی و هیچ آگاهی نداشتی، یکپارچه ضعف بودی، چنانکه پس از قدرت هم باز رو به ضعف می‌روی. تو هر لحظه مورد تهدید انواع خطرات هستی. اگر حرکت زمین کُند شود و شب یا روز ثابت بمانند، کیست که حرکت آن را تند کند و تغییر دهد؟ اگر آبها به عمق زمین فرو رود، کیست که برای شما آب گوارا بیاورد؟ [۱] اگر بخواهیم آب آشامیدنی شما را تلخ و شور قرار می‌دهیم. [۲] اگر بخواهیم درختان را برای همیشه خشک می‌گردانیم. [۳] اگر بخواهیم دائماً زمین را لرزان و متزلزل قرار می‌دهیم. [۴] اینها ودهها نمونه دیگر را قرآن ذکر می‌کند تا انسان را از غفلت به در آورد وغرورش را بشکند وبه عبادت وتذلّل در برابر آفریدگار وادارد. ---------- [۱]: ۴) سوره ملک، آیه ۳۰. [۲]: ۵) سوره واقعه، آیه ۷۰. [۳]: ۶) سوره واقعه، آیه ۶۵. [۴]: ۷) سوره سبأ، آیه ۹. تفسیر_نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357