eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وفات حضرت معصومه (س) 🏴 مقام و منزلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها 🎙 حجت‌الاسلام عالی 📎 📎 https://eitaa.com/zandahlm1357
پیام رهبر انقلاب برای وقف کتابخانه توسط خانواده شهید شفیعی بسمه تعالی به شهید عزیز درود میفرستم و نیز به این پدر و مادر صبور و آگاه و پرگذشت. امید است حسنات و انوار ساطع از فداکاری این عزیزان و دیگر شهدا، و ایثارگران بزرگوار، سرمایه و ذخیره ی ماندگاری برای کشور و تاریخ ما باشد. سید علی خامنه ای ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ پیام تسلیت در پی درگذشت والده ریاست محترم جمهوری بسمه تعالی جناب حجت الاسلام آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران درگذشت مادر گرامی را به جنابعالی و دیگر بازماندگان آن مخدره ی مرحومه تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. سیّد علی خامنه ای ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
جريانى كه ضرورت حكومت را نفى مى كند، و اگر على الباطن از گرايش قدرتمدارى، قدرت گرايى ناشى مى شود، اما على الظاهر لعابى از فلسفه بر روى اين انگيزه كشيده شده، و اين همان است كه در زمان امير المؤمنين « عليه السلام » بود. خوارج، عده اى صادقانه و از روى اشتباه، اما يقينا عده اى از روى غرض، مى گفتند: « لا حكم الاّ للّه » ۴، « و در حقيقت يعنى ما در جامعه حكومتى لازم نداريم ». امير المؤمنين « عليه السلام » اين كلمه « لا حكم الاّ للّه »، را برايشان معنى مى كند و اشتباه آنها را توضيح مى دهد. هرگز باور نمى كنيم كه اشعث بن قيس كه رئيس خوارج است دچار اشتباه بوده است. و باور نمى كنيم كه دستهاى سياستمدار رقيبان موذى مولى على « عليه السلام » در ايجاد اين گرايش ظاهرا الهى و توحيدى نقش نداشته اند. ينها مى گفتند حكومت خاص خداست، ما حكومت نمى خواهيم، ولى مقصود واقعى آنان اين بود كه حكومت على « عليه السلام » را نمى خواهيم. اگر على « عليه السلام » آن روز تسليم اين مغلطه واضح مى گشت، يا تسليم هيجان اجتماعى مردمى كه ساده دلانه اين سخن باطل را قبول كرده بودند مى شد و از صحنه كنار مى رفت، آنوقت همانهائى كه گفته بودند ما حكومت لازم نداريم، مدعيان حكومت مى شدند و قدم در صحنه مى گذاشتند. امير المؤمنين « عليه السلام » مى گويد: نه، در جامعه حكومت لازم است: « كلمة حقّ يراد بها الباطل » ۵. اين سخن حقى است، اين بيان، بيانى قرآنى است: كه « اِن الْحُكْمُ اِلاّ لِلّهِ » ۶: حكم و حكومت متعلق به خداست، اما به اين معنى نيست كه جامعه مدير نمى خواهد: « نعم انّه لا حكم الاّ للّه و لكن هؤلاء يقولون لا إمرة الاّ للّه » ۷. اينها مى خواهند بگويند اداره جامعه را هم خدا خودش بايد به عهده بگيرد و هيچ كس غير از خدا حق ندارد مدير جامعه باشد، يعنى بايد جامعه بدون مدير بماند: « و انّه لا بدّ للنّاس من امير برّ أو فاجر » ۸. اين يك ضرورت اجتماعى است، يك ضرورت طبيعى و انسانى است كه جامعه به يك اداره كننده احتياج دارد، به يك مدير نيازمند است، مدير خوب باشد يا مدير بد. ضرورت زندگى انسانها ايجاب مى كند كه مديرى وجود داشته باشد. « لا حكم الا للّه » كه اينها مى گفتند در حقيقت مى خواستند حكومت على « عليه السلام » را كه از آن ناراضى بودند نفى كنند. در حاليكه « لا حكم الاّ للّه »، « انداد اللّه » را نفى مى كرد، حاكميتى در عرض حاكميت خدا و رقيب حاكميت اللّه را نفى مى كرد. حاكميت على « عليه السلام »، حاكميتى در عرض حاكميت خدا نبود، محو در حاكميت خدا بود، در طول حاكميت خدا بود، سرچشمه گرفته از حكومت اللّه بود، و امير المؤمنين « عليه السلام » اين مسأله را روشن مى كند. در يك جامعه اگر حكومتى با اين وضع يعنى منشاء گرفته از حاكميت اللّه وجود داشته باشد، آن وقت است كه هر حركتى نشان دهنده مفهوم انحرافى « لا حكم... » باشد، يك حركت ضد الهى و ضد علوى است و امير المؤمنين « عليه السلام » آن روز با اين حركت با قاطعيت تمام برخورد كرد، و خوارج را كه به راه حق باز نمى آمدند، به شدت كوبيد. https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 52.mp3
5.34M
52 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣شیطان از توبه ما،میترسه! وبرای اینکه مانع توبه مابشه؛ بایه برنامه ریزی دقیق،يه نقشه زیرکانه طراحی کرده. باید نقشه شو، بشناسیم.
🕌 در محضر (۱۵۱) حضرت روح الله (ره) در واکنش به ماجرای موهن اهانت به حضرت زهرا (س) ، طی پیامی رسمی و علنی به شدت محمد هاشمی (رئیس وقت صدا و سیما) را مورد عتاب قرار می‌دهند و می فرمایند: ✍ آقای محمد هاشمی مدیرعامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی با کمال تاسف و تأثر روز گذشته (روز شنبه ۸ بهمن) از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را پخش کرده است تعزیر و اخراج می‌گردد و دست‌اندرکاران آن تعزیر خواهند شد. در صورتی که ثابت شود قصد توهین درکار بوده است، بلاشک فرد توهین‌کننده محکوم به اعدام است. اگر بار دیگر از این گونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات شدید و جدی مسئولین بالای صدا و سیما خواهد شد. البته در تمامی زمینه‌ها قوه قضاییه اقدام می‌نماید. 📚صحیفه نور ،جلد ۲۱ ،صفحه ۷۶ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
عيادت از مريض و بهترين هديه مرحوم قطب الدّين راوندى در كتاب خود، به نقل از حضرت جوادالا ئمّه عليه السلام حكايت كند: يكى از اصحاب امام رضا عليه السلام مريض شده و در بستر بيمارى افتاده بود، روزى حضرت از او عيادت نمود و ضمن ديدار، به او فرمود: در چه حالتى هستى ؟ عرض كردم: مرگ را بسيار سخت و دردناك مى بينم. حضرت رضا عليه السلام فرمود: اين ناراحتى كه احساس مى كنى، اندكى از حالات و علائم مرگ مى باشد كه اكنون بر تو عارض شده است، پس اگر تمام حالات و سكرات مرگ بر تو عارض شود، چه خواهى كرد؟! و بعد از آن، در ادامه فرمايش خود افزود: مردم دو دسته اند: عدّه اى مرگ برايشان وسيله آسايش و استراحت است. و عدّه اى ديگر آن قدر مرگ برايشان سخت و طاقت فرسا است، كه پس از آن احساس راحتى مى كنند. حال چنانچه بخواهى كه مرگ برايت نيك و لذّت بخش باشد، ايمان و اعتقادات خود را نسبت به خداوند متعال و رسالت حضرت محمّد صلى الله عليه و آله و نيز ولايت ما اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام را تجديد كن و شهادتين را بر زبان و قلب خود جارى گردان. امام جواد عليه السلام فرمود: بعد از آن كه، آن شخص طبق دستور پدرم شهادتين را گفت، اظهار داشت: يابن رسول اللّه! ملائكه رحمت الهى با تحيّات و هدايا وارد شدند و بر شما سلام مى دهند. امام رضا عليه السلام فرمود: چه خوب شد كه ملائكه رحمت الهى را مشاهده مى كنى، از آن‌ها سؤ ال كن: براى چه آمده اند؟ مريض گفت: آن‌ها مى گويند چنانچه همه ملائكه با اذن خداوند سبحان، نزد شما حاضر شوند ، بدون اجازه حركتى نمى كنند. پس از آن، با كمال راحتى و آرامش خاطر. چشم هاى خود را بر هم نهاد و گفت: ( (السّلام عليك ياابن رسول اللّه! ) ) پيغمبر اسلام، اميرالمؤ منين و ديگر امامان (سلام اللّه عليهم) آمدند، و در همين لحظه، جان به جان آفرين تسليم كرد. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| عشق به امام رضا علیه‌السلام مرز و ملیت نمی‌شناسد / هدیه‌ای از آن سوی دنیا برای امام مهربانی‌ها 🔹 اهدای "مجموعه نفیس تمبر" به موزه آستان قدس رضوی توسط مسلمان شیعه کانادایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ظهور فرار می رسد، عجول نباشید 📖 أَتَىٰ أَمْرُ‌ اللَّهِ فَلَا تَسْتَعْجِلُوهُ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِ‌كُونَ[نحل ۱] 📖 فرمان خدا به زودی فرا می‌رسد، پس خواستار شتاب در آن نباشید، او منزّه و برتر است از آنچه شریک او قرار می دهند. 💌 در حدیثی از امام صادق علیه السلام آمده است که آن حضرت پس از بیان بیعت جبرئیل علیه السلام با حضرت مهدی علیه السلام فرمود: « سپس جبرئیل یک پایش را بر کعبه و پای دیگرش را بر بیت المقدس می گذارد و با صدای فصیح و رسا، شیوا و شیرین ندا می دهد که همه خلائق می شنوند و می گوید: « اتی امرالله فلا تستعجلوه» (نحل ۱)؛ فرمان خدا فرا رسیده است، برای آن عجله نکنید» [بحار الانوار ج۵۲ ص۲۸۶] 🔹شماره ۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تفسیر آیه "اِصْبِروا و صٰابِروا و رابِطوا " (درمان دردهای امروز جهان اسلام...) @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 5.mp3
5.99M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 5⃣ 🇵🇸🇵🇸 * جنگ دوم اعراب با اسرائیل (جنگ کانال سوئز) در سال ۱۹۵۶ * تحلیل و بررسی جنگ دوم * آغاز فعالیت هسته ای اسرائیل * تاسیس سازمان فتح در سال ۱۹۵۸ توسط "یاسر عرفات" * آغاز جنگ سوم اعراب با اسرائیل( جنگ شش روزه) در ۱۹۶۷ میلادی * تحلیل و بررسی جنگ سوم * شکست سنگین اعراب و اشغال بلندی های جولان، ساحل غربی رود اردن ، غزه و بیت المقدس شرقی * نبرد کرامه در ۱۹۶۸ و پیروزی فتح * انتخاب "یاسر عرفات "به ریاست سازمان آزادی بخش فلسطین * مرگ جمال عبدالناصر در مصر * جنگ سپتامبر سیاه در اردن و کشتار ۴۰۰۰ فلسطینی در ۱۹۷۰ میلادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ غزه از دزفول حکایت می کند / حضور رهبر انقلاب در میان مردم دزفول برای همدردی + فیلم ◀️ در روز چهارم آبان، پنج فروند موشک شلیک‌شده به محله‌های مختلف دزفول اصابت کرد که فاجعه‌آمیزترین این حملات در تقاطع فردوسی و ۴۵ متری فتح المبین رخ داد. ادامه مطلب👇 https://defamoghaddas.ir/2540 آقا احساس کردند که در این شرایط باید از مردم تفقدی بشود ایشان پیاده و در میان خیل جمعیتی که در مقابل دفتر حزب تجمع کرده بودند، به سمت مسجد امام خمینی رفتند و در آنجا برای مردم مصیبت‌زده صحبت کردند. با ما همراه باشید @zandahlm1357 •┈┈••✾•🍃🌸
ملائکه موکّل بر نزول بلاء و گشایش قوله علیه السلام: وَ رُسُلِکَ مِنَ الْمَلاَئِکَةِ إِلَی أَهْلِ الاْءَرْضِ بِمَکْرُوهِ مَا یَنْزِلُ مِنَ الْبَلاَءِ وَ مَحْبُوبِ الرَّخَاءِ. یعنی و سلام بر ملائکه که رسولهای تو اند به سوی اهالی ارض، هر چند عامّ است و تمام ما فی الارض را شامل است. الاّ آن که خطاب به ذوی العقول است که قابل تکلیف باشند، رسول به انزال و ایصال مکروهات بِلا اختبار آنها، بما نزل من البلاء من القحط و الغلا و الطاعون و الوباء و الخسوف و الکسوف و الزلازل و استیلاء العدو، و لأجل المجازات و الانتقام و بإنزال المحبوب و الرخاء من السعة فی الرزق، والصحة فی البدن، و الرفاهیة فی القلب، کما قال تعالی: « سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الاْآفَاقِ [۱] » از قبیل آن آیات مذکوره که در جوانب عالم به انسان ارائه می‌دهد، « وَ فِی أَنْفُسِهِمْ [۲] » مرّة بالخوف، و مرّة بالأمن، و مرّة بالصحّة، و مرّة بالسقم. که نزول تمام این آیات مکروهه و محبوبه از حق است به توسّط رسولان الهی از ملائکه علویه و سفلیه ارضیه و سماویه. و دلیل بر آن که اغلب واردات انسان به توسّط رسولان الهی و ملائکه روحانی است که ممثّل و مصوّر می‌شوند در صورهای مختلفه از صورت انسان و غیره، ولی قابل مشاهده آن حقایق مجرّده در صور برزخیه مخصوص به بعضی از صاحبان قلوب صافیه منوّره و عیون مکتحله به نوراللّه است. کما ورد فی القرآن فی حقّ مریم: « فَأَرْسَلْنَآ إِلَیْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِیًّا [۳] »، أی فی صورة إنسان مستوی القامة و معتدل الخلقة. قال: « إِنَّمَآ أَنَا رَسُولُ رَبِّکِ لاِءَهَبَ لَکِ غُلاَمًا زَکِیًّا [۴] ». چنان که در موضع دیگر فرماید: « هَلْ یَنظُرُونَ إِلاَّ أَن تَأْتِیَهُمُ الْمَلاَئِکَةُ أَوْ یَأْتِیَ رَبُّکَ أَوْ یَأْتِیَ بَعْضُ آیَاتِ رَبِّکَ یَوْمَ یَأْتِی بَعْضُ آیَاتِ رَبِّکَ [۱] »، از آن آیات مکروهه و محبوبه که ذکر شد. و چون « هل » استفهام انکاری است، معنی آن که: نباید جز این انتظار دیگری داشته باشند. باری، در رسالات ملائکه است به سوی انسان به امر محبوب ما قاله فی حقّ ابراهیم: « وَ لَقَدْ جَآءَتْ رُسُلُنَا إِبْرَاهِیمَ بِالْبُشْرَی قَالُوا سَلاَمًا قَالَ سَلاَمٌ [۲] »، و اشاره به ارسال ایشان است به مکروه ما قال فی حَق لوط: « قَالُوا یَا لُوطُ إِنَّا رُسُلُ رَبِّکَ لَن یَصِلُوآا إِلَیْکَ فَأَسْرِ بِأَهْلِکَ بِقِطْعٍ مِّنَ اللَّیْلِ وَ لاَ یَلْتَفِتْ مِنکُمْ أَحَدٌ إِلاَّ امْرَأَتَکَ إِنَّهُ مُصِیبُهَا مَآ أَصَابَهُمْ إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَ لَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ [۳] ». ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه فصلت، آیه ۵۳. [۲]: ۲ - همان. [۳]: ۳ - سوره مبارکه مریم، آیه ۱۷. [۴]: ۴ - همان، آیه ۱۹. [۱]: ۵ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۵۸. [۲]: ۶ - سوره مبارکه هود، آیه ۶۹. [۳]: ۷ - همان، آیه ۸۱. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه بدالهم من اللّٰه در تفسیر آیه وَ بَدٰا لَهُمْ مِنَ اللّٰهِ مٰا لَمْ یَکُونُوا یَحْتَسِبُونَ [۲] آمده است: آنها اعمالی هستند که گمان می‌کردند نیک باشند، روز قیامت معلوم می‌شود گناه بوده اند. تفسیر آیه لاتقتلوااولادکم در تفسیر تبیان در مقایسه آیه وَ لاٰ تَقْتُلُوا أَوْلاٰدَکُمْ مِنْ إِمْلاٰقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیّٰاهُمْ [۱] و آیه وَ لاٰ تَقْتُلُوا أَوْلاٰدَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاٰقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِیّٰاکُمْ [۲] آورده است که: در آیه اول روزی به پدران مقدم شده است چرا که خطاب آیه به فقراء است؛ چون فرموده (من املاق). ولی در آیه دوم روزی به فرزندان مقدم شده است چون خطاب آیه به اغنیاء است و این از (خشیة املاق) بدست می‌آید. به بیان دیگر در آیه اول دستور به نکشتن فرزندان به خاطر تهیدستی بود که این صفت فقراء است ولی در آیه دوم این دستور به خاطر ترس از تهیدستی است که این ویژگی اغنیا می‌باشد. پارسایی پیامبر کسی برای پیامبر هدیه ای آورد و در خانه ی وی می‌گشت تا ظرفی بیابد و آنچه آورده در ظرف بریزد، ولی چیزی نیافت. پیامبر فرمود: بر زمین بریز. سپس خودش از آن میل کرد. آن مرد به دوستانش گفت: پیامبر، چون غلامان می‌خورد و مانند آنان می‌نوشد. ---------- [۲]: ۲) - زمر، ۴۷. [۱]: ۱) - انعام، ۱۵۱. [۲]: ۲) - اسراء، ۳۱. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357