#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پیام تسلیت در پی درگذشت آیت الله شیخ مهدی آصفی بسمه تعالی با تأثر و تأسف فراوان خبر درگذشت عالم مح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیام به حجاج بیت الله الحرام
بسم الله الرّحمن الرّحیم
و الحمد لله ربّ العالمین، و الصّلاة و السّلام علی سیّد الخلق اجمعین محمّد و آله الطّاهرین و صحبه المنتجبین و علی التّابعین لهم باحسان الی یوم الدّین.
و سلام بر کعبه ی شریف، پایگاه توحید و مطاف مؤمنان و مهبط فرشتگان؛ و سلام بر مسجدالحرام و عرفات و مشعر و منا؛ و سلام بر دلهای خاشع و زبانهای ذاکر و چشمهای به بصیرت گشوده و اندیشههای به عبرت راه یافته؛ و سلام بر شما حج گزاران سعادتمند که توفیق لبّیک گویی به فراخوان الهی یافته و بر سر این سفره ی پُرنعمت نشسته اید.
نخستین وظیفه، تأمّلی در این لبّیک جهانی و تاریخی و همیشگی است: اِنَّ الحَمدَ وَ النِّعمَةَ لَکَ وَ المُلکَ، لا شَریکَ لَکَ لَبَّیک؛ (۱) همه ی ستایشها و سپاسها از آنِ او، همه ی نعمتها از سوی او، و همه ی مُلک و قدرت متعلّق به اوست. این است نگاهی که به حج گزار در آغازین گامِ این فریضه ی پُرمغز و پُرمعنا داده میشود و ادامه ی این مناسک، هماهنگ با آن، شکل میگیرد و آنگاه همچون تعلیمی ماندگار و درسی فراموش نشدنی در برابر او گذاشته و تنظیم برنامه ی زندگی بر پایه ی آن، از او خواسته میشود. فرا گرفتنِ این درس بزرگ و عمل به آن، همان سرچشمه ی بابرکتی است که میتواند زندگی مسلمانان را طراوت و حیات و پویایی بخشد و آنان را از گرفتاریهایی که بدان دچارند -در این دوران و در همه ی دورانها- برَهاند. بُت نفسانیّت و کبر و شهوت، بت سلطه جویی و سلطه پذیری، بت استکبار جهانی، بت تنبلی و بی مسئولیّتی، و همه ی بتهای خوارکننده ی جانِ گرامی انسانی، با این غریو (۲) ابراهیمی -آنگاه
که از عمق دل برآید و برنامه ی زندگی شود- شکسته خواهد شد و آزادی و عزّت و سلامت، به جای وابستگی و سختی و محنت خواهد نشست.
برادران و خواهران حج گزار از هر ملّت و هر کشوری، در این کلمه ی حکمت آموز الهی بیندیشند و با نگاه دقیق به گرفتاریهای دنیای اسلام بویژه در غرب آسیا و شمال آفریقا، برای خود با توجّه به ظرفیّتها و امکانات شخصی و محیطی، وظیفه و مسئولیّتی تعریف کنند و در آن بکوشند.
امروز سیاستهای شرارت آمیز آمریکا در این منطقه -که مایه ی جنگ و خونریزی و ویرانی و آوارگی و نیز فقر و عقب ماندگی و اختلافات قومی و مذهبی است- از یک سو، و جنایتهای رژیم صهیونیستی -که رفتار غاصبانه در کشور فلسطین را به نهایتِ درجه ی شقاوت و خباثت رسانیده- و اهانت مکرّر به حریم مقدّس مسجدالاقصی و لگدکوب کردن جان و مال فلسطینیان مظلوم از سوی دیگر، مسئله ی اوّلِ همه ی شما مسلمانان است که باید در آن بیندیشید و تکلیف اسلامی خود را در برابر آن بشناسید. و علمای دینی و نخبگان سیاسی و فرهنگی وظیفه ای بس سنگین تر دارند که متأسّفانه غالباً مورد غفلت آنان است. علما به جای برافروختن آتش اختلافات مذهبی، و سیاسیّون به جای انفعال در برابر دشمن، و نخبگان فرهنگی به جای سرگرمی به حاشیه ها، درد بزرگ دنیای اسلام را بشناسند و رسالت خود را که در پیشگاه عدل الهی، مسئول ادای آنند پذیرا گردند و از عهده ی آن برآیند. حوادث گریه آور در منطقه -در عراق و شام و یمن و بحرین- و در کرانه ی غربی و غزّه و در برخی دیگر از کشورهای آسیا و
آفریقا، گرفتاریهای بزرگ امّت اسلامی است که سَرانگشت توطئه ی استکبار جهانی را در آن باید دید و به علاج آن اندیشید؛ ملّتها باید آن را از دولتهای خود بخواهند و دولتها باید به مسئولیّت سنگین خود وفادار باشند.
و حج و اجتماعات پُرشکوه آن، برترین جایگاه ظهور و تبادل این تکلیف تاریخی است؛ و فرصت برائت که باید با شرکت همه ی حج گزاران از همه جا مغتنم شمرده شود، یکی از گویاترین مناسک سیاسی در این فریضه ی جامع الاطراف است.
امسال حادثه ی تلخ و خسارت بار مسجدالحرام، کام حاجیان و ملّتهای آنان را تلخ کرد. درست است که درگذشتگان این حادثه که در حال نماز و طواف و عبادت به دیدار حق شتافتند، به سعادتی بزرگ دست یافته و در حریم امن و رعایت و رحمت الهی آرمیده اند ان شاءالله -و این تسلّایی بزرگ برای بازماندگان آنها است- ولی این نمیتواند از سنگینیِ مسئولیّت کسانی که متعهّد امنیّت ضیوف الرّحمانند بکاهد. عمل به این تعهّد و ادای این مسئولیّت خواسته ی قطعی ما است.
والسّلام علی عبادالله الصّالحین
سیّدعلی خامنه ای
۴ ذی الحجّة ۱۴۳۶
۲۷ شهریور ۱۳۹۴
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خصوصيت ويژه زمان اما دوران امير المؤمنين « عليه السلام » اين خصوصيّت را نداشت و اين يكى از بزرگترين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تصوير شخصيت على « ع » در نهج البلاغه
يك بعد ديگر از ابعاد ارزش و اهميت نهج البلاغه ترسيم شخصيت امير المؤمنين عليه الصلوة و السلام است، چيزى كه ما امروز به آن كمال احتياج را داريم.
امير المؤمنين على « عليه السلام » اين چهره ناشناخته، اين انسان والا، اين نمونه كامل مسلمانى كه اسلام مى خواهد انسانها آنچنان ساخته بشوند، در لابلاى اوراق و سطور نهج البلاغه كاملا شناسايى و تعريف مى شود. نهج البلاغه در حقيقت كتاب معرّفى على بن ابيطالب « عليه السلام » است. چگونه ممكن است كسى به افقهاى اسرارآميز و شگفت آور، و واديهاى گوناگون معرفتى كه در نهج البلاغه هست دست نيافته باشد و بتواند آنها را اين گونه زيبا و جذاب ترسيم و توصيف كند. در نهج البلاغه همه ابعاد يك شخصيت والاى انسانى وجود دارد: از معرفت، از اخلاق، از خصلتهاى ويژه يك انسان، و از اخلاق ويژه والايى كه فقط اسلام به انسانها تعليم داده است، يك انسان كامل در نهج البلاغه مجسم مى شود و آن انسان كامل خود امير المؤمنين « عليه السلام » است، و اين نه فقط از باب شناسايى چهره امير المؤمنين « عليه السلام » مهم است بلكه از
باب شناسايى اسلام و اينكه اسلام چگونه انسانى را مى خواهد بسازد حائز اهميّت است. امروز بشريت معاصرمان از ما سؤال مى كند: « اين اسلامى كه شما از آن دم مى زنيد و فكر مى كنيد رسالت آن جهانى است، در صدد ساختن چگونه انسانى است؟ » براى پاسخ چه كسى را بهتر و زيباتر و جامع تر و والاتر از على بن ابيطالب « عليه السلام » مى توان نشان داد؟ و چهره على بن ابيطالب « عليه السلام » در هيچ جا مانند نهج البلاغه آشكار نمى شود. البته درباره عظمت اين كتاب و ارزش اين سخنان و اين نامهها مطالب عميق گفته شده و خيلى حرفها مى توان زد، من فقط اشاره اى مى كنم تا سپاس و تشكر قلبى من از كسانى كه اين كنگره و كنگره هاى قبل و اين حركت به سمت شناساندن نهج البلاغه را سازمان دادند، اين نكته را روشن كند كه به چه مناسبت ما اين كار را اينقدر عظيم و حائز اهميت مى دانيم.
با اينكه مدتهاست نهج البلاغه تا حدود زيادى از فراموشى بيرون آمده و نام آن به گوش مردم رسيده و به نحوى در دسترس مردم قرار گرفته است، باز اعتقاد دارم كه در اطراف نهج البلاغه تحقيقات علمى و همه جانبه اى بايد انجام بگيرد. البته كارهايى كه تا كنون انجام گرفته و شمه اى از آنها در كتابنامه نهج البلاغه درج شده است، قابل توجه و سزاوار تقدير و تشكر است.
#بازگشت_به_نهج_البلاغه
✍#آیت_الله_خامنه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 58 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣پای درس امیر کلام،علی (ع) که بشینی؛ راز سلامتی قل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روانشناسی قلب 59.mp3
3.65M
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 59
🎧آنچه خواهید شنید؛
❣باید یاد بگیری؛
روحت رو سبک کنی...
روح سنگین، محاله پرواز رو تجربه کنه!
💓ياد بگير
از شرایط مختلف زندگیت،
برای روحت، بال بسازی.
🕌در محضر امام روح الله (۱۵۸)
📌 امام خمینی (ره ):
ما سازش را از هر کس و به هر شکلی باشد نخواهیم پذیرفت چون ملت نخواهد پذیرفت. در مذاکرات خود با این اشخاص مطالب خود را قاطعانه بیان کرده ایم، هر کس قبول کند، با ماست، والا از ما جداست.
📚صحیفه نور، جلد ٢،صفحه ٢۶۵
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
كفش دوز فردي از دوستان ميگويد روزي طرف صبح از راهي ميگذشتم به دكان شخص كفش دوزي رسيدم چشمم كه بر او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کوري و فقر
شخصي بود به نام محمدرضا كه بواسطه كوري شغلي نداشت و به فقر گرفتار بود دختري داشت كه روزها دست پدر را ميگرفت و راه ميبرد و بعضي اشخاص از روي ترحم به او پول ميدادند او ميگفت: يك روز در بست بالا خيابان، مردي به من رسيد و گفت هرگاه اين دختر را به عنوان خدمتكار به من بدهي ميپذيرم. جوابش را نگفتم ولي سخن او در دل من اثر كرد و محزون شدم به امام رضا (ع) عرض كردم يا مرگ يا شفا و با دل شكسته به صحن عتيق وارد شدم ناگاه متوجه شدم كه اندكي صحن مطهر را ميبينم تعجب كردم در گوشهاي نشستم و گريه كردم پس از دقايقي متوجه شدم كه همه چيز و همه جا را ميبينم پس برخاستم و به دخترم گفتم كه همه جا را ميبينم دخترم باور نكرد لذا شروع كردم به دويدن آنگاه با دخترم از صحن خارج شديم.
(كرامات رضويه ج ۱ ص ۱۹۱)
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
مقدمه:
دوران امامت امام رضا (علیه السلام) (۲۰۳ ۱۸۳ ق) یکی از طلایی ترین دورههای امامت شیعی است. این دوران سبب گسترش اسلام ناب، شناساندن و ارتقای جایگاه امامت در میان مسلمانان شد.
این دوران با انگیزه کم حکومت هارون برای مبارزه با امام و جنگهای داخلی خاندان عباسی مصادف بوده است. حضور امام (علیه السلام) در مرو از آغاز حکومت مامون (۲۱۸ ۱۹۸ ق) طلایی ترین فرصت را برای تبیین اهداف امام (علیه السلام) در اختیار ایشان قرار داد.
امام (علیه السلام) با استفاده حداکثری از این دوران نام خود را با عنوان «الرضا» در سلسله امامت جاویدان ساخت. فرزندان و نوادگان حضرت تا زمان امام حسن عسکری (علیه السلام) به عنوان ابناء الرضا شناخته میشدند.
بیشتر دوره ی امامت، آن حضرت با مشکلاتی مواجه بودند که نقش خود را به عنوان بازدارندههای قوی در مقابل امام ایفا میکردند. این مشکلات به دو دسته ی عوامل درون مذهبی و برون مذهبی تقسیم میشود. این فرایند اگر فشار حکومت عباسی را برون مذهبی به حساب آوریم، بیشترین نقش بازدارنده را عوامل درون مذهبی ایفا کرده اند.
گروهها و جریانهای شیعه ی زمان امام (علیه السلام) مانند فطحیه، زیدیه، واقفیه و برخی جریانهای انحرافی منتسب به شیعه مانند غالیان بودند. در این جریانها به ویژه غالیان مسیری غیر از مسیر
امام را طی میکردند ایستادگی آنها در برابر امام موجبات دغدغه امام را فراهم میآورد.
در بررسی این جریانات در مییابیم که بیشترین موضع گیری در برابر امام از جانب واقفیه و غالیان بوده است.
در تحقیقات امام شناسی جریان واقفیه به عنوان یک موضوع، عبرتها و درس آموزیهای فراوانی دارد. ویژگی گروه واقفیه این بود که سران آن از نزدیک ترین افراد به امام موسی کاظم (علیه السلام) شمرده میشوند. این افراد به شدت مورد اطمینان حضرت بوده و میتوان آنها را خاص الخواص امام نامید.
همچنین به جایی رسیده بودند که در راس سازمانی با عنوان وکالت از سوی امام (علیه السلام) قرار داشتند. آنها در این سازمان علاوه بر آگاهی از عمده اسرار امامت، بسیار از اموال آن را در اختیار داشتند. سران واقفیه در زمان زندانی شدن امام (علیه السلام) خود را همه کاره شیعه میدانستند چرا که علاوه بر جایگاه اجرایی از جایگاه علمی متناسبی نیز برخوردار بودند.
جایگاه اجتماعی این گروه نیز قابل انکار نیست و با استفاده از همین جایگاه توانستند در انحراف بخش عمده ای از شیعیان از امامت امام رضا (علیه السلام) تأثیرگذار باشند. بررسی علل انحراف این گروه از مقام ولایت و امامت، بسیاری از نقاط مبهم این دوره را رمزگشایی میکند. در این بررسی روشن میشود که مال طلبی، جاه طلبی، راحت طلبی و در یک کلام دنیا طلبی سهم مهمی در انحراف این گروه ایفا کرده است.
این گروه و رهبران منحرف و تیزهوش، از تمامی ابزارها در مقابله با امام رضا (علیه السلام) و خط او بهره بردند این ابزارها عمدتاً در
مسیر تطمیع یاران خاص امام (علیه السلام) تا تحمیق تودههای شیعی کم معرفت بوده است. تودههایی که به علل مختلف همچون بعد جغرافیایی، عدم تعمیق معرفتی آنها نسبت به امام (علیه السلام) و جایگاه ولایت و نیز ترجیح شخصیت محوری بر حق محوری به ورطه ی هولناک فریب آنها میافتادند.
#فرقه_های_درون_شیعی
✍#نعمت_الله_صفری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 وضعيت جهان پس از ظهور و حديثی شگفت انگيز 📖 و أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا وَوُضِعَ الْك
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بزرگترین نعمت پنهان خداوند متعال
📖 أَ لَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ أَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَةً وَ باطِنَةً وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يُجادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَ لا هُدي وَ لا كِتابٍ مُنير؛ [لقمان ۲۰]
📖 آيا نديديد خداوند آنچه را در آسمانها و زمين است مسخّر شما كرده، و نعمتهای آشكار و پنهان خود را به طور فراوان بر شما ارزانی داشته است؟! ولی بعضی از مردم بدون هيچ دانش و هدايت و كتاب روشنگری درباره خدا مجادله میكنند!
▫️ راوی از امام کاظم(ع) درباره اين آيه پرسيد، حضرت فرمود:
نعمت آشکار، امام آشکار است و نعمت پنهان، امام غايب است. راوی در ادامه پرسيد: مگر کسي از ائمه غايب خواهد شد؟ حضرت فرمود: بله، شخص او از چشمان مردم غايب ميشود؛ ولی ياد او از دلهای مؤمنان غايب نمیشود. او دوازدهمين از ماست و خداوند هر سختی را براي او آسان و هر دشواری را برايش رام و گنجهای زمين را برايش آشکار و هر دوری را نزديک و هر گردنکشی را به دستش نابود ميگرداند. او فرزند سرور کنيزان است که ولادتش بر مردم مخفی میماند و ذکر نام او(م¬ح¬م¬د) برايشان جايز نيست تا اينکه خداوند او را آشکار کند و زمين را پر از عدل و داد نمايد آنگونه که از ظلم و ستم پر شده است. [ کمالالدين و تمامالنعمة ج۲ ص ۳۶۸]
#آیات_مهدوی
🔹شماره ۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقاومت
#سیزده_ابان
🔻 کشورهای شیطان پرست❗️
⬅️ تمام کشورهایی که تن به سلطه استکبار و غرب میدهند، درحقیقت مشغول عبادت شیطان هستند به جای خدا، هرچند نام خود را مسلمان بگذارند❗️
⬅️ در قرآن و روایات ما بیان شده...
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📽 شعر خوانی حاج صادق آهنگران در چهارمین مراسم «یادها و نامها» + فیلم ❇️ عاقبت بر این زمین جان می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
🎞 قطعه ای گران بها از مستند به یاد ماندنی «روایت فتح» که در این دنیای سخت، بهترین درس های زندگی را به ما می دهد.
🎙 با صدای آسمانی شهید آوینی
🌴 سلام خدا و شهیدان بر مجاهدان راه حق در این دنیای پر از ظلم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید؛
🌹منزلگه قرب
🌹 دیدار پرشور رزمندگان اسلام با امام شهیدان
🌱 رزمندگان ما در ظلمتكدهی این سیارهی خاكی، مبشران نوری هستند كه از شمس ولایت در آیینهی صافی وجودشان تابیده است. امروز آنان در مدار كهكشانی خویش به منزلگه قرب رسیدهاند، یعنی توفیق دیدار یافتهاند و منتظرند تا چشمشان به جمال نایب ولایت كلیه روشن شود. تا لحظهای دیگر، انتظارها پایان ميیابد و سپیدهی نیابت كه بشارت طلوع با خود دارد، در مشرق ظاهر ميگردد. باش تا صبح دولتت بدمد كاین هنوز از نتایج سحر است...
✍️ شهید سید مرتضی آوینی
🌹عشق و محبت شدید رزمندگان دفاع مقدس به خمینی (ره) یکی از بارزترین انگیزههای تحمل سختی و شوق به پیروزی در میان آنها به شمار میرفت...
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تفسیر اجمالی آیه نور « مشکاة فیها مصباح »، چه، بدن به اعتباری مشکات است و روح مصباح او، کما قال تعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیت المعمور و ملائکه آن
قوله علیه السلام: وَ الطَّائِفِینَ بِالْبَیْتِ الْمَعْمُورِ.
یعنی از جمله ملائکه حقّ طواف کنندگان به بیت معمورند.
و فی الخبر: إنّ البیت المعمور فی السماء بإزاء الکعبة [۱] إنّ طواف الملائکة به کطواف الإنس بهذا البیت. روی « أ نّه یدخلون فیه کلّ یوم سبعون الف ملک لایعودون أبداً فوضع البیت المعمور توبة لأهل السماء و وضع الکعبة توبة لأهل الأرض » [۲] .
و آن در سماء رابع و فلک شمس است محاذی کعبه معظّمه، و معموری او از کثرت عبادات ملائکه موکّله بر شمس است، که سراج دار طبیعت و معمار عالم شهادت باشد. و عبادات آنها تکوینی است نه تشریعی. بلکه عموم اجزاء عالم به اعتبار امر و نهی تکوینی مؤتمره و منتهیه اند، و عالم به این نظر معبدی است، فیه أصناف العباد و الزهاد و [ال-]نسّاک، هر یک مشغول اند به نوع عبادتی را، فعیّن أصواتهم ذاکرین أسماء اللّه کلّ واحد ؛ الإسم الّذی یربیه [۳] و هو مظهره، و واقع تحته، لا سیّما السماویون الذین هم فی عباداتهم قائمون و « یُسَبِّحُونَ اللَّیْلَ وَ النَّهَارَ لاَ یَفْتُرُونَ [۴] ».
----------
[۱]: ۲ - بسنجید وسائل الشیعة، ج ۱۳، ص ۳۳۱.
[۲]: ۳ - بسنجید: تفسیر القمی، ج ۱، ص ۳۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۱۱، ص ۱۰۳.
[۳]: ۴ - اصل: یربه.
[۴]: ۵ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۲۰.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مناجات طاوس یمانی گوید: شبی در حجر اسماعیل بودم. امام سجاد علیه السلام وارد شد. با خود گفتم مردی از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا