eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۳ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
زبانیه ملک الهی قوله علیه السلام: وَ الزَّبَانِیَةِ الَّذِینَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ «خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ [۲] » ابْتَدَرُوهُ سِرَاعاً، وَ لَمْ یُنْظِرُوهُ. یعنی از جمله ملائکه خدا، ملائکه موسوم به « زبانیه »اند که دفع می‌نمایند اهل نار را در نار، به مفاد « سَنَدْعُ الزَّبَانِیَةَ [۳] »، و عدد آنها نوزده است، به مقتضای قوله تعالی: « عَلَیْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ [۴] ». قال تعالی: « وَ مَا جَعَلْنَآ أَصْحَابَ النَّارِ إِلاَّ مَلاَآئِکَةً وَ مَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلاَّ فِتْنَةً لِلَّذِینَ کَفَرُوا [۵] »، چه مدبّرات امور عالم ظلمات و اشباح نشأه دار طبیعت که ظاهر او دنیا، و باطن او طبقات جحیم است، در عالم کبیر جسمانی ارواح کواکب سبعه سیاره و بروج اثنی عشریه است که مجموع تسعه عشر است، و در عالم صغیر بشری قوی و مدارک سبعه نباتیه و مبادی افعال حیوانیه، اعنی خمسه ظاهره و خمسه باطنه. و قوه شهویه و غضبیه است، که مجموع این عدد مذکور است. و آنها به اعتباری زبانیه و ملائکه موکّله بر ناراند ؛ زیرا که هر یک را مدخلیتی در هیجان نار جحیم و ثوران حرارت جهنم طبیعت است و شهوات او که الحال نیرانات کامنه اند از انظار خلایق، سیظهر عند القیامة و الموت، بحیث یراها الناس ---------- [۲]: ۲ - سوره مبارکه حاقه، آیات ۳۰ و ۳۱. [۳]: ۳ - سوره مبارکه علق، آیه ۱۸. [۴]: ۴ - سوره مبارکه مدثر، آیه ۳۰. [۵]: ۵ - همان، آیه ۳۱. محرّقة للجلود، مذیبة للأبدان. لهذا حق تعالی اطلاق ناریت و احاطه جهنم را بر خلق کأنّ به لفظ ماضی ادا فرموده، و قال: « وَ أَمَّا الْقَاسِطُونَ فَکَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا [۱] »، نه به لفظ مستقبل و « یکون » ؛ چه به نقد نار آخرت مستولی است بر قاسطون و عادلون از اوامر و نواهی الهیه، نهایت در خفا، و الظهور فی کشف الغطاء و حدّت البصر بالموت. و انسان مادامی که محبوس است در دنیا به این محابس داخلیه و خارجیه و مسجون به سجن طبیعت است، اسیر و مقیّد است در ایدی این مدبّرات علویه تسعة عشر و مدرکات سفلیه تسعة عشر، و مصداق: « خُذُوهُ فَغُلُّوهُ [۲] » است، و لایمکنه الصعود الی دار الجنان و عالم الحیوان و منبع الروح و الریحان، فهو لایزال معذّب بعذاب البعد و نار الحمیم، مقیّداً بالسلاسل و الأغلال، کالأساری و العبید. چنان که داعی این آیه شریفه را شاهد کلام خود قرار داده: « خُذُوهُ فَغُلُّوهُ * ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ * ثُمَّ فِی سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً فَاسْلُکُوهُ [۳] » به واسطه عدم استکمال نفس جاهله انسان به علم و عمل، تا آن که بگردد از احرار، خلاصاً من الأسرار و الأغلال، و در حین نقصان اگر منتقل شود از این عالم به عالم آخرت که داخل حجب سماوات و ارض است نسبت به مقام کامله گویا منتقل شده از سجن به سجنی، چنان که الحال مسجون و محاط است، ولی از باب آن که « لاتعرف الأشیاء إلاّ باضدادها » [۴] ادراک نمی کند الم سجن و عذاب قید را، لانغماره فی الموادّ ؛ فاذا کشف الحجاب و ارتفع النقاب انتقل العذاب من باطنه الی ظاهره، و « دَعَوْا هُنَالِکَ ثُبُورًا [۵] ». و اما مقیّد نمودن سلسله[ای] که یجرّ اصحاب النار الی الجحیم در قول حق تعالی به « سبعون ذراع »، بنابر تأویلات مذکوره ممکن است اشاره به عمر طبیعی اغلب اهالی بعد الاسلام باشد که غالباً در عشره مشؤومه [۱] است، که بین شصت و هفتاد باشد، چنان که از خبر پیغمبر صلی الله علیه و آله که سابقاً اشاره شد استنباط می‌شود که: « إنّه صلوات اللّه علیه قعد مع اصحابه فی المسجد، فسمعوا هدّة عظیمة، فارتاعوا ؛ فقال النبی صلی الله علیه و آله: أ تعرفوا ما هذه الهدّة؟ قالوا: اللّه و رسوله أعرف و أعلم. قال: حجر ألقی من أعلی جهنم منذ سبعین سنة، و الحال وقع فی قعرها، و من سقوطه هذه الهدّة ؛ و اذاً لم یفرغ من کلامه و الصراخ فی بیت منافق مات و کان عمره سبعین سنة فقال رسول اللّه: اللّه اکبر، فعلمت الصحابة أ نّه هذا الحجر الذی یهوی من أوّل عمره فی جهنم، فإذا مات حصل فی قعرها » [۲] . لذا قیل: این جهان دریا و تن ماهی و روح یونس محجوب از نور صبوح گر مسیح بود از ماهی برست ور نه در وی هضم گشت و گشت [۳] پست [۴] ---------- [۱]: ۶ - سوره مبارکه جن، آیه ۱۵. [۲]: ۱ - سوره مبارکه حاقه، آیه ۳۰. [۳]: ۲ - همان، آیات ۳۰ - ۳۲. [۴]: ۳ - بسنجید: کشاف اصطلاحات الفنون، ج ۲، ص ۱۴۵۶. [۵]: ۴ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۱۳. [۱]: ۵ - اصل: میشومه. [۲]: ۱ - بنگرید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۳۰ ؛ التحفة السنیة، ص ۱۷. [۳]: ۲ - مصدر: ماهی رهید... هضم گشت و ناپدید. [۴]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۲، ص ۴۵۸، « قصه جوحی و آن کودکی... ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
پارسایی زهد بر دو قسم است، زهد عامه و زهد خاصه. زهد عامه همان زهد ظاهری در دنیاست ولی زهد خاصه یعنی انسان دنیا را اساساً چیزی نداند تا از آن کناره جوید. برای او باید فقر و غنا یکی باشد. و دو لباس کهنه و نو یا دو خوراک پایین و بالا فرق نداشته باشد. * امام علی علیه السلام می‌فرماید: ایمان در صورتی به کمال می‌رسد که از پوشیدن هیچ لباسی ننگ نداشته باشی، و از هیچ غذایی نفرت نداشته باشی، قرآن به همین مطلب اشاره کرده است: لِکَیْلاٰ تَأْسَوْا عَلیٰ مٰا فٰاتَکُمْ وَ لاٰ تَفْرَحُوا بِمٰا آتٰاکُمْ [۲] . جای بخشش امام علی علیه السلام می‌فرماید: کسی را عفو کنید که بر آن اصرار می‌ورزد نه کسی که اقرار به گناه می‌کند. ---------- [۲]: ۲) - مأیوس بر فوت شده‌ها نشوی و به آنچه بدست می‌آوری شادمان نگردی. حدید، ۲۳. دوست نیز می‌فرماید: جدا شدن از نادان برابر دوستی با دانا است. تنفر دل نیز می‌فرماید: از کسی بترسید که دلهایتان از او متنفر است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 6.MP3
3.7M
🔰 سلسله سخنرانی های 6 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 6️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید
۳. احساس خطر از جانب بنى اميه طلحه و زبير بنا به اعتراف خود, در برانگيختن مردم مدينه بر ضدّ عثمان نقش اساسى داشتند و هواخواهان عثمان، اين دو را در قتل او شريك مى دانستند. حال كه مى ديدند در حكومت جديد و خلافت اميرالمؤمنين (عليه السّلام) جايگاهى ندارند، از جانب بنى اميه احساس خطر شديدى مى كردند و خوف ترور خويش را داشتند. لذا پس از نااميدى از على (عليه السّلام)، از احساس كينه و رقابت بنى اميه با آن حضرت و بنى هاشم، استفاده كرده و با تغيير موضع، خود را خون خواه عثمان معرّفى كردند. بسيارى از بزرگان بنى اميه با علم بر اين كه طلحه و زبير در قتل عثمان شريك و دخيل بوده اند، استفاده از سوابق و نفوذ آن دو به ويژه خويشاوندى با عايشه را براى هدف مشتركشان يعنى مقابله با حكومت عادلانه على (عليه السّلام) لازم مى دانستند. ۴. طمع در خلافت طلحه و زبير پس از قطع اميد از به دست آوردن مقام و موقعيت در خلافت حضرت (كه شايد در نظر داشتند از آن مسئوليت به عنوان پايگاهى براى ادّعاى خلافت خويش استفاده كنند)، با مشاهدۀ مخالفت علنى عايشه با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) فرصت را مغتنم شمردند تا با حمايت‌ام المؤمنين ضمن خلع يا قتل على (عليه السّلام) , خود به خلافت برسند. [۲] ---------- [۲]: . در اين مورد نگاه كنيد به: اجتهاد در مقابل نص، ص ۳۸۰ تحت عنوان: آثار سوئى كه شوراى عمر به دنبال داشت. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
تجاوز به آزرمیدخت، شاه بانوی ایرانی، توسط 201 نفر 😔 🔻آزرمیدخت شاه ایران که بنابر ضرورت به شاهی ایران رسید 🔻سپس رستم فرخزاد، یکی از فرماندهان ایرانی، با سپاهی به پایتخت حمله می کند.آنگاه رستم فرخزاد و دویست مرد حبشی از آزرمیدخت کام ستاندن و سپس دست و پای را بریده و میل در چشمش کردند😔 🔹حال در فرهنگ ایرانشهری رستم فرخزاد نماد قهرمان است یا وحشی گری! 🔹نکته ایی که باید تاکید کرد این است که رستم تا انتهای حکومت ساسانی درقدرت نظامی باقی می ماند وحتی ترقی می گیرد! چرا نباید چنین وحشی گری توسط سایر فرماندهان وشاهان بعدی و منابع زرتشتی مواخذه نشود؟ 🔹آیا زنان دست مایه ای بیش برای حکومت نبوده اند! 🔹حتی جالبه بدانید همین متجاوز در زمان یزدگرد آخرین شاه ساسانی چنان مغرور و بد دهن بوده است که وقتی از ماجرایی در مورد یزدگرد آگاه می شود به کنایه و تحقیر می گوید :پسر زن حجامتگر را با پادشاهی چه کار(مادر یزدگرد،زنی حجامتگر بوده است و رستم با کنایه و تحقیر چنین مطلبی را می گوید) 📚https://b2n.ir/t93629 🔸شکست و ضعف ایران را در وجود چنین متجاوزانی ببینید! 🔸https://b2n.ir/k59359
2.16M
✅پیشنهاد ویژه 👌 👈آیا یهودیان تحت ظلم بودند که کوروش آنها را نجات داد! مظلوم نمایی یهود از جمله هولوکاست شیوه یهودیان در طول تاریخ 🔻اسکن های کتاب عهد عتیق، بخش دانيال که در صوت گفته شد 📚https://b2n.ir/y94805 📚https://b2n.ir/j36439 📚https://b2n.ir/n75604 🔻مطلب بعدی که در صوت ذکر شد : 🔸فلاویوس ژوزفوس( Flavius Josephus) مورخ بزرگ و دانشمند یهودی/رومی معاصر قرن اول میلادی. نقل جالبی دارد. او در کتاب خود(Antiquities of the Jews) آثار تاریخی یهود می نویسد: 🔸"When Cyrus had said this to the Israelites, the rulers of the two tribes of Judah and Benjamin, with the Levites and priests, went in haste to Jerusalem; yet did many of them stay at Babylon, as not willing to leave their possessions" 🔸ترجمه: هنگامی که کوروش این سخن را به مردم بنی اسرائیل گفت، حاکمان دو قبیلۀ یهودا و بنیامین، با لاویان و کاهنان، به سرعت به اورشلیم رفتند؛ 👈🏻با این حال بسیاری از آنها در بابل باقی ماندند، زیرا مایل نبودند اموال و متصرفات خود را ترک کنند. اسکن 👇 📚https://b2n.ir/k08696
كنترل ضعيف دولت بر تبريز ادامه يافت: «با اينكه به نظر مي‌رسد آرامش و نظم در تبريز برقرار است، اما ايلات آذربايجان دست به آشوب زده اند شاهزاده عين الدوله، كه از سوي دولت مركزي به عنوان والي آذربايجان به تبريز اعزام شده بود، اما در نهايت، در پي دستور اكيد دولت وارد شهر شد؛ در حالي كه دموكرات‌ها و مشروطه خواهان اين شهر به او اجازه دادند تنها به همراه صد نفر سرباز وارد شهر شود. عين الدوله پس از چند ماه اقامت در تبريز، فرار كرد؛ اما به دليل ناامني جاده‌ها از بازگشت به تهران وحشت داشت و اكنون احتمال دارد بار ديگر به تبريز بازگردد و حكومت را در اين شهر به دست گيرد. احزاب سياسي كه عملاً حكومت را در تبريز به دست دارند، تمام افراد ذي ربط را مطمئن ساخته اند كه حتي با وجود ادامه مخالفت‌هاي خود با كابينه وثوق الدوله، نظم را در تمام مناطقي كه متصدي آن هستند برقرار خواهند كرد و تا كنون نيز به قول خود وفا نموده اند. يگان انگليسي، متشكل از صد سرباز هندي كه به تبريز اعزام شده بود، به قزوين عقب نشسته است. خارجيان مقيم تبريز، خصوصاً انگليسي‌ها شهر را ترك كنند؛ به نظر مي‌رسد از اين تصميم منصرف شده اند و آشكارا از ماندن در تبريز راضي به نظر مي‌رسند. افسر پليس سوئدي كه تلاش مي‌كرد از طريق اعلام حكومت نظامي، سلطه دولت مركزي را بر تبريز حاكم كند، از اين شهر اخراج شد و به تهران بازگشت. به نظر مي‌رسد جنبش انقلابي آذربايجان از جانب طبقه برتر ايرانيان حمايت مي‌شود و افراد معدودي هم كه در واقع مخالف جنبش بوده و يا اساساً براي منافع خود فعاليت مي‌كردند، از آذربايجان تبعيد شده اند. » [۱] نا آرامي‌هاي مشابهي در گيلان در شرف وقوع بود. تلگرام كالدول در ۱۰ آوريل ۱۹۲۰ از اين قرار است: «عوامل بلشويك در شمال غربي ايران و در استان‌هاي حاشيه درياي خزر بسيار فعالند. نيرو‌هاي عشاير جنگلي بار ديگر گرد هم آمده و دولت مركزي ايران و نيرو‌هاي اندك انگلستان در رشت را تهديد مي‌كنند. عامل اصلي اين نارضايتي، قرارداد اخير انگلستان ايران است. » [۲] وي گزارش خود را چنين شرح مي‌دهد: «عده اي بر اين اعتقادند كه رشد بلشويسم در ايران شبيه طرفداري پيشين ايرانيان از آلمان است. مردم ايران به بلشويك‌ها يا اصول اعتقاديشان علاقه اي ندارند، بلكه دليل گرايش آنها، مخالفت شديد بلشويك‌ها با انگلستان است؛ و عدة زيادي از ميهن دوستان ايران معتقدند كه انگلستان بزرگ ترين دشمن آنان است؛ اين وطن پرستان به استقلال كشور خود اهميت مي‌دهند؛ ---------- [۱]: گزارش فصلي كالدول، شماره ۸، ۱۱۶۸/۰۰. ۸۹۱، مورخ۸ جولاي ۱۹۲۰ [۲]: تلگرام كالدول، شماره ۱۳، ۱۱۴۶/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱۰ آوريل ۱۹۲۰ كشوري كه قرن‌هاي متمادي مستقل بوده، و اينك احساس مي‌كنند كه به كمك بلشويك‌ها انگليسي‌ها را از ايران بيرون خواهند كرد... در استان گيلان، جنگلي‌ها كه تصور مي‌شد به كلي سركوب شده اند، به نظر مي‌رسد كه در نقطة آغاز خيزشي دوباره قرار دارند. بدون شك تنها عاملي كه آنها را زمين گير كرده است، حضور نيرو‌هاي انگليسي در رشت و انزلي است. ترس از حملة بلشويك‌ها باعث شده كه ارتش انگلستان چيزي نزديك به پانصد نفر از سربازان خود را به انزلي در حاشيه درياي خزر اعزام كند. نيرو‌هاي انگليسي در اين منطقه استقرار يافته و به تقويت مواضع خود پرداخته اند. » [۳] ---------- [۳]: گزارش فصلي كالدول، شماره ۷، ۱۱۵۷/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱۰ آوريل ۱۹۲۰ در تمام اين مدت، در انگلستان هيچ نگراني وجود نداشت. اسكينر در ۵ مي‌۱۹۲۰ مي‌نويسد: «مفتخرم به استحضار شما برسانم كه در سوم مي، آقاي چارلز ادواردز در جلسه پارلمان [انگلستان]، در مورد مذاكرات صلح ميان دولتين ايران و روسيه شوروي، جوياي نظر نخست وزير شد. پاسخي كه رسماً گزارش شد از قرار ذيل است: «آقاي هارمزورث: من نمي توانم در اين مورد از طرف دولت ديگري اظهارنظر كنم. اما دولت از اينكه ميان دولتين ايران و شوروي وضعيت جنگي برقرار بوده است، اطلاعي نداشته است. » از اين مطالب برمي آيد كه روابط ميان دولتين ايران و شوروي به هيچ وجه ماهيت نزاع و جنگ ندارد. » [۱] ---------- [۱]: گزارش اسكينر، شماره ۹۵۳۵، ۶۲/۹۱. ۷۶۱، ۵ مي‌۱۹۲۰ 📚از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357
🌟💐🌟💐🌟💐 💐🌟💐🌟💐 🌟💐🌟💐 💐🌟💐 🌟💐 💐 💐قسمت بیست و هفتم 🌟 🔱داستانهاى_هزار_و_يك_شب_دربار 🔰خاطرات_پروين_غفارى 🔱مهمانان بسیاری آمده بودند که من آنها را نمی‌شناختم اما حتماً مورد اعتماد شاه بودند که در مجلس عقد ما حاضر شده بودند🫂👥 ⚜از نزدیکان شاه اشرف و شمس، خواهران و از برادرانش احمد رضا و محمود رضا و حمیدرضا ،در شمار دعوت شدگان بودند.🎉 اما از مادر شاه خبری نبود. 🔱امیر صادقی را صدا کردم و از او پرسیدم : _پس پدر و مادر و خواهر و برادر من کجا هستند؟! ⚜با چشمان متعجب و گرد شده گفت _ قرار نبود آنها در این مجلس باشند 🔱پس از رفتن او ، اشرف خواهر شاه که آرایش غلیظی کرده بود به طرف من آمد .من که مات و نگران بودم فراموش کردم که به او سلام کنم . ⚜با لحن تندی گفت: _ دختر بابا ننه ات سلام کردن یادت ندادند؟!😡🤬 🔱نزدیک بود که با گریه از آنجا بگریزم که این بار اشرف با لحن مسخره گفت: _ صیغه شدن که دایره و نقاره نمیخواد.👰‍♀ ⚜به تندی از او برگردانده و به اتاق آرایش رفتم .فردوست در اتاق با زنی تنها بود و در کنار هم مشغول نوشیدن مشروب بودند. ادامه دارد.... ✍ 📔برگرفته از كتاب تا سياهى در دام شاه https://eitaa.com/zandahlm1357 🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐
1_496986084.MP3
3.54M
💠 سلسله جلسات 46 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری (  معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 6⃣4⃣ https://eitaa.com/zandahlm1357
آیا میدانید؟ @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
تصويرى نادر از  رقصنده اسپانيايى https://eitaa.com/zandahlm1357
اغلب گربه‌های سفید چشم‌آبی ناشنوا هستند. https://eitaa.com/zandahlm1357