eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
- کیسانیه: گفته شده مذهب شیعه در زمان سه امام اول شیعه، هیچ گونه انشعابی نیافت، ولی پس از ماجرای کربلا و شهادت امام حسین (علیه السلام) پیدایش فرقه‌های مختلف شیعی آغاز شد. [۲] و نخستین فرقه ای که در شیعه پدید آمد، فرقة کیسانیه بود. [۱] در مورد نامیده شدن آنها به کیسانیه اقوال مختلفی وجود دارد [۲] که بنابر قرائن به نظر می‌رسد که قول صحیح آن است که کیسان، رئیس پلیس مختار بن ابی عبید ثقفی بوده که بعد از قتل مختار، طرفداران او را سامان داد. [۳] کیسانیه قائل به امامت محمد بن حنفیه بودند. [۴] که گروهی از ایشان، محمد بن حنفیه را پس از امام حسین (علیه السلام)، امام می‌دانستند و گروهی دیگر از ایشان، محمد بن حنفیه را جانشین امام علی (علیه السلام)، و مهدی موعود می‌دانستند. [۵] چنان که ملاحظه می‌شود کیسانیه امامت را از فرزندان حضرت فاطمه (علیهاالسلام) به محمد حنفیه که فرزند امام علی (علیه السلام) از غیر حضرت فاطمه (علیهاالسلام) بود، منتقل کردند. [۱] پیدایش فرقة کیسانیه پیامد حرکت شیعی مختار بود. [۲] مختار مردم را به انتقام گیری خون امام حسین (علیه السلام) فرامی خواند و ادعا داشت که از سوی محمد بن حنفیه اعزام شده است تا وزیر امین او گردد. [۳] شاید مهم ترین مسأله ای که نویسندگان کتاب‌های ملل و نحل به کیسانیّه نسبت داده اند، عقیده به مهدویت محمّد بن حنفیه است و چنین گفته اند که مختار طرفداران خود را به مهدویت محمّد حنفیه دعوت می‌کرد. بنابر احادیثی که از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دربارة مهدی رسیده و در جامعه نشر یافته بود، وجه مشخّص و مهمّ عقیده به مهدویت، گرفتن انتقام از ستمکاران و ایجاد حکومت حق و عدالت بود و اوضاع اجتماعی حاکم بر جامعة اسلامی، زمینة رشد چنین تفکّری را تقویت، و پیوستن به مختار را توجیه کرد؛ زیرا مختار موفّق شده بود از کشندگان خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله و ---------- [۲]: سید محمدحسین طباطبایی، شیعه در اسلام، بی نا، بی جا، ۱۳۴۸ ش، صص ۳۲-۳۳؛ فضیلت الشامی، تاریخ زیدیه در قرن دوم و سوم هجری، ترجمة سید محمد ثقفی و علی اکبر مهدی پور، چاپ اول، انتشارات دانشگاه شیراز، ۱۳۶۷، ص ۲۴؛ محسن الویری، زندگی فرهنگی و اندیشه سیاسی شیعیان از سقوط بغداد تا ظهور صفویه، چاپ اول، دانشگاه امام صادق (علیه السلام)، تهران، ۱۳۸۴، ص ۴؛ سید حسین محمد جعفری، تشیع در مسیر تاریخ، ترجمة سید محمدتقی آیت اللهی، چاپ دهم، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۰، صص ۲۷۷-۲۷۸. [۱]: علی ربانی گلپایگانی، فرق و مذاهب کلامی، چاپ چهارم، مرکز جهانی علوم اسلامی، قم، ۱۳۸۵، ص ۶۴؛ عبدالله فیاض، تاریخ الامامیه (پیدایش و گسترش تشیع)، ترجمة سید جواد خاتمی، چاپ اول، ابن یمین، سبزوار، ۱۳۸۲، ص ۷۵. [۲]: برای آگاهی از اقوال مختلف ر. ک: ابومحمد حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، تصحیح و تعلیق سید محمدصادق آل بحرالعلوم، المکتبة المرتضویة، نجف، ۱۳۵۵، ص ۲۳؛ سعد بن عبدالله ابی خلف اشعری قمی، کتاب المقالات و الفرق، تصحیح و تعلیق محمدجواد مشکور، مرکز انتشارت علمی و فرهنگی، تهران، ۱۳۶۱، صص ۲۱ - ۲۲؛ ابومنصور عبدالقاهر بغدادی، ترجمة الفرق بین الفرق در تاریخ مذاهب اسلام، ترجمة محمدجواد مشکور، چاپ چهارم، کتابفروشی اشراقی، تهران، ۱۳۶۷، ص ۱۹؛ ابوالفتح محمد بن عبدالکریم شهرستانی، الملل و النحل، الطبعة الثالثة، منشورات الرضی، قم، ۱۳۶۷ش، ج ۱، ص ۱۳۱ و همچنین ر. ک: صفری فروشانی، غالیان، پیشین، صص ۸۳-۸۴. [۳]: در مورد کیسان و نقش او در قیام مختار، ر. ک: وداد القاضی، الکیسانیة فی التاریخ و الأدب، دارالثقافة، بیروت، ۱۹۷۴، صص ۵۸-۷۰. [۴]: نوبختی، پیشین؛ اشعری قمی، پیشین، ص ۲۱. [۵]: نوبختی، پیشین، ص ۲۶. [۱]: فیاض، پیشین، ص ۷۴. [۲]: سمیرة مختار اللیثی، جهاد الشیعه فی العصر العباسی الاول، الطبعة الاولی، مؤسسة دارالکتاب الاسلامی، قم، ۱۴۲۸ه. ق، ص ۴۱. [۳]: علی بن موسی ابن طاووس، اللهوف علی قتلی الطفوف، ترجمه و تحقیق عبدالرحیم عقیقی بخشایشی، چاپ هجدهم، دفتر نشر نوید اسلام، قم، ۱۳۸۷، ص ۲۶۱. سلم) و طرفدارانشان انتقام بگیرد و حاکمان ستمگر اموی نیز پس از فاجعة کربلا، خشونت و ستم را به نهایت رسانده بودند. از طرف دیگر، حضور نداشتن محمّد بن حنفیه در کوفه و تبعید او از مکه به طائف و رفتن وی به کوه «رضوی» بعدها زمینة چنین تفکری را بیشتر تقویت می‌کرد. [۴] گفته شده پس از رحلت محمد بن حنفیه، کیسانیه به دسته‌هایی تقسیم شده و انشعاباتی یافتند. [۱] بغدادی (م ۴۲۹ ه) معتقد است که کیسانیه، تیره‌های زیادی بودند که همة آنها از دو دسته ایجاد شده بودند: دسته ای معتقد به زنده بودن محمد بن حنفیه بوده و او را مهدی موعود می‌دانستند و گروه دیگر به وفات او اقرار کرده ولی در جانشینی او اختلاف داشتند. [۲]
---------- [۴]: محمدکاظم خواجویان، تاریخ تشیع، چاپ چهارم، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد، ۱۳۷۹، ص ۶۰. [۱]: ر. ک: نوبختی، پیشین، ص ۲۷. برای آگاهی تفصیلی از انشعابات کیسانیه پس از محمد بن حنفیه ر. ک: وداد القاضی، پیشین، صص ۱۶۸-۲۶۷. [۲]: عبدالقاهر بغدادی، پیشین، ص ۱۲. های_درون_شیعی ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
AUD-20220211-WA0003.mp3
11.6M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 موضع صریح، شفاف و منطقی ما در مورد مسأله فلسطین... ⬅️ نشر حداکثری برای آگاهی همه مردم جهان❗️ خصوصا مدعیان دموکراسی و حقوق بشر... استاد رحیم‌پور ازغدی 🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۲ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی🌹
ملک سلام رسان قوله علیه السلام: اقتباساً من القرآن: والذین یقولون: « سَلامٌ عَلَیْکُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَی الدَّارِ ». [۵] یعنی و از جمله املاک، ملائکه ای است که وارد می‌شوند بر مؤمنین بعد از قطع علایق دنیا و دخول جنة المأوی، و تسلیه و تهیئه و سلام رسانند از جانب خدا که صبر نمودید بر تعبات نفس در تحمل مشقّات اوامر و ترک نواهی الهی، « فَنِعْمَ عُقْبَی الدَّارِ »یعنی بهترین دار اقامتی است که « لایمسکم فیها نصب و لا لغوب » [۶] . چنان که مفاد خبر نبوی است: «إذا أقام المؤمن فی الجنة جاءه ملک من عنداللّه، ---------- [۵]: ۵ - سوره مبارکه رعد، آیه ۲۴. [۶]: ۶ - بسنجید کریمه فاطر، آیه ۳۵: « لاَ یَمَسُّنَا فِیهَا نَصَبٌ وَ لاَ یَمَسُّنَا فِیهَا لُغُوبٌ ». فناوله کتاب، بعد ما أسلم علیه، و إذاً فی الکتاب من الحیّ القیوم الذی لا یموت الی الحیّ القیوم الذی لایموت ؛ أمّا بعد، فأنا أقول لشی ء: کن فیکون، و قد جعلتک الیوم أن تقول لشی ء: کن فیکون » [۱] . ---------- [۱]: ۱ - بسنجید الأسفار، ج ۸، ص ۱۴۰ به نقل از الفتوحات المکیة، ج ۳، ص ۲۹۵. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
لذت عقلی لذت عقلی تمام تر و بسیار و بدون حصر و بزرگتر از لذت حسی است. تکامل به سوی خداوند سبحان با اعمال و اخلاق شایسته و لذت مناجات با او از برترین کمالات و بزرگترین لذتهاست. اینک تعجب اینجاست که خداوند چگونه در برابر طاعات و عبادات ما، پاداش معین می کند! چه اینکه هدایت کننده توفیق دهنده، یاری رساننده سزاوارتر به پاداش است ولی وسعت وجودی خدا و گستره رحمت او، موجب هر دو امر با هم است. خدا می‌فرماید: آیا جزای خوبی جز خوبی است هَلْ جَزٰاءُ الْإِحْسٰانِ إِلاَّ الْإِحْسٰانُ [۱]، بنگر چگونه خدا جزایی که اعطا می‌کند، احسان نامیده است، پس حق تعجب در این امور دقیق را ادا نما و از کسی که در این راه قدم گذاشته، تشکر کن. ---------- [۱]: ۱) - رحمن، ۶۰. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
مسیحی که به خانه بازگشت، دست از اسلام برداشت و دیگر پای به مسجد نگذاشت. [۱] آری اینگونه افراط و زیاده روی در عبادت، مردم را فراری می‌دهد. استاد شهید مرتضی مطهری نقل می‌کند که عمروعاص دو پسر داشت؛ یکی طرفدار حضرت علی علیه السلام شد و دیگری طرفدار معاویه. روزی پیامبر به فرزند خوب عمروعاص (عبداللّه) فرمود: شنیده‌ام که تو شبها را به عبادت و روزها را به روزه می‌گذرانی، گفت بله یا رسول اللّه، پیامبر فرمود: من این راه را قبول ندارم. [۲] در روایات می‌خوانیم: «اِنَّ لِلْقُلُوبِ اِقْبالاً وَاِدْباراً» [۳] روح انسان، گرایش و فرار دارد. هرگاه رو می‌کند و گرایش دارد بهره گیری کنید و هرگاه آمادگی ندارد به او فشار نیاورید که ناخودآگاه عکس العمل منفی نشان می‌دهد. در سفارشات اسلامی آمده که اوقات خود را چهار قسمت کنید و سهمی را برای تفریح و لذّت بگذارید که اگر اینگونه عمل کردید برای کارهای دیگر نشاط خواهید داشت. [۴] قرآن کریم به یهودیانی که در روز استراحت و تعطیل، به سراغ ماهیگیری و کار می‌رفتند عنوان متجاوز می‌دهد: «وَ لَقَد عَلِمْنَا الَّذینَ اعْتَدَوْا مِنْکُمْ فِی السَّبْتِ» [۱] ما از متجاوزین روز شنبه (که حریصانه به سراغ کار می‌رفتند) آگاهیم. به هر حال حفظ نشاط و روحیه در عبادت، یک اصل است که با میانه روی حاصل می‌شود. ---------- [۱]: ۱۴) سیری در سیره نبوی، ص ۲۱۳. [۲]: ۱۵) طهارت روح، ص ۱۲۲. [۳]: ۱۶) بحار، ج ۷۸، ص ۳۵۷. [۴]: ۱۷) بحار، ج ۱۴، ص ۴۱ [۱]: ۱۸) سوره بقره، آیه ۶۵. تفسیر_نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 1️⃣5️⃣ چرا پیامبری برای ایران فرستاده نشده؟ چرا اکثر پیامبران و امامان برای عرب‌ها بودن؟ 🔷 اول اینکه، فرستادن پیامبران برای اقوام مختلف، دلیل بر برتری اون قوم نیست؛ بلکه حکمت خدا بر اینه که برای هدایت انسان‌ها پیامبری از جنس خودشون بفرسته، فرقی هم نداره که برای چه قوم و نژادی باشن. 🔻 اگه یک مدرسه‌ای دانش آموزان بی‌نظم و بی‌ادبی داشته باشه که حرف هیچ کسی رو گوش نمیدن، تنها راهِ کنترل کردن اون‌ها اینه که چند ناظم پر تلاش و سخت‌کوش به اون‌جا فرستاده بشه تا بتونن نظم رو برقرار کنن، اما مدرسه‌ای که دانش آموزان منظمی داره، یک ناظم کافیه. 🔹 شاید خداوند بیشترین پیامبرانش رو برای مردمی فرستاده که یا علم و آگاهی پایینی داشتن یا مردمی سرسخت و لجباز بودن مثل بنی‌اسرائیل. 🔶 دوم اینکه، بیشترین پیامبران برای عرب‌ها فرستاده نشدن؛ بلکه بیشترین پیامبر فرستاده شده، برای قوم بنی‌اسرائیله. ♦️ سوم، طبق آیه 36 سوره نحل، خداوند برای همه‌ اقوام پیامبر فرستاده: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی کلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً : ما در هر امتی رسولی برانگیختیم». 💎 چهارم، امروزه در ایران مقبره‌ حدود سی پیامبر الهی وجود داره که زیارتگاه مردم ایران شدن. از جمله‌ اون‌ها مقبره‌ دانیال نبی در شوش، مقبره اشموئیل نبی در ساوه و مقبره حیقوق نبی در تویسرکان است. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇👇 https://btid.org/fa/news/209151 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 2️⃣5️⃣ چرا احادیث نمی‌تونن به عنوان آیات قرآن قرار بگیرن؟ مگه احادیث پیامبر و اهل بیت علیهم السلام کلام خدا نیستن؟ 🔷 اول اینکه اگه یه دانشمند بزرگ سخنان ارزشمندی به شاگردانش بگه که اون‌ها به مردم برسونن، مواقعی پیش میاد که مردم معنای این حرف‌ها رو نمی‌فهمن. پس اون شاگرد مجبوره تا با زبان خودشون به مردم این کلمات رو بفهمونه. 🔶 حالا اگه مردم بخوان معنایی رو که شنیدن برای هم بازگو کنن، ممکنه اون‌ها رو با لفظ و کلمات خودشون بگن، در نتیجه کلا معنای اصلی عوض میشه. ♦️ دوم: قرآن کلام خداست؛ هم کلمات و هم معنای اون از طرف خدا بر پیامبر ما نازل شده. پیامبر هم بدون هیچ تغییری اون رو برای مردم بیان کرده، ولی احادیث پیامبر و اهل بیت علیهم السلام هر چند برگرفته از کلام خدا و معنای کلام خدا هستن، ولی با لفظ و کلمات پیامبر و اهل بیت علیهم السلام بیان شدن. 🔻 ممکنه برخی افراد معنا و مفهوم اون رو تغییر بدن. پس نمیشه احادیث و روایات رو جزو قرآن به شمار آورد. 💎 سوم: قرآن معجزه است؛ معجزه چیزی است که انسان عادی از انجام اون ناتوانه؛ به همین دلیل کسی توانایی نداره تا حتی یک آیه مثل قرآن بیاره و یا اون رو تغییر بده. ولی احادیث و روایات هر چند حرف‌های مهم و باارزشی هستند، اما شاید کسی پیدا بشه و مثل و مانند اون رو بیاره. 📝 لینک پاسخ در سایت اندیشه برتر👇👇 https://btid.org/fa/news/210788 📎 📎 📎 📎
🔵حادثه ی سقوط هواپیمای آرژانتینی در ۱۸ خرداد ۱۳۶۰هجری خورشیدی بر فراز سرزمینی شوروی سابق بهانه ای برای شروع نوعی تبلیغات روانی بر ضد جمهوری اسلامی بود و آن اینکه به دروغ بیان شد که این هواپیما در راستای تحویل ادوات جنگی به ایران از مقصد اسرائیل ( فلسطین اشغالی ) است و در خطوط هوایی قبرس و ایران پرواز می کرده است، روزنامه ساندی تایمز همگام با رسانه های غربی و عربی به این موضوع دروغین دامن می زند و باصطلاح تحقیق طولانی در این زمینه انجام می دهد و در ۴ مرداد ۱۳۶۰ هجری خورشیدی آن رامنتشر می سازد و تاکید می کند که این هواپیمای آرژانتینی در حال حمل سلاح از تل آویو به تهران بوده است !! این روزنامه برای داستانسرایی بیشتر می افزاید اسرائیل (رژیم صهیونیستی ) ۳۶۰ تن لوازم یدکی ساخت آمریکا برای ایران ارسال نموده است. وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای در ۳۰ مرداد ۱۳۶۰ اعلام می کند که دولت اسرائیل ( رژیم صهیونیستی) خطاب به آمریکا تاکید نموده است که تل آویو سلاح های ساخت آمریکا را برای ایران ارسال نکرده است ، این بیانیه در عین حال دستیابی ایران به سلاح های اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) را رد نمی نماید! 🔴اگر دقیق ملاحظه شود متوجه می شویم آمریکا و رژیم صهیونیستی و مجموع کشورهای غربی در حال اجرای نمایشی مضحک برای واقعی جلوه دادن این سناریو نزد افکار عمومی می باشند. آنها مطالب ساختگی و جعلی و گاها متعارض را کنار هم چینش می نمودند تا چهره ایران اسلامی را در نزد ملتهای مسلمان خدشه دار نمایند. ♨️ مطلب ادامه دارد. (پرسش، پاسخ و شبهات) https://eitaa.com/zandahlm1357