eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۵- عمق پرستش تفسیر نماز » عمق پرستش پرستش، عملی است که ما ظاهراً آن را یک نوع خضوع می‌بینیم، اما عمق زیادی دارد. پرستش برخاسته از جان است، برخاسته از معرفت است، برخاسته از توجه است، برخاسته از تقدّس است، برخاسته از ستایش است، برخاسته از نیایش است، برخاسته از التجا و استعانت است، برخاسته از عشق به کمالات معبود است. آری، پرستش عملی است در ظاهر ساده، ولی تا مسائل فوق نباشد، آن پرستش از انسان سر نمی زند. پرستش یعنی دل کندن از مادیّات و پرواز دادن روح، پا را فراتر از دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها نهادن. پرستش تأمین کننده عشق انسان هاست که گاهی با ثنا و ستایش و زمانی با تسبیح و تقدیس و پاره ای اوقات با شکر و اظهار تسلیم، ادب خود را نسبت به پروردگارش اظهار می‌دارد.
۶- بی تفاوتی نسبت به عبادت تفسیر نماز » بی تفاوتی نسبت به عبادت حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: ای انسان! چشمت روشن، اگر با گذشت این همه سال از عُمرت (وبا داشتن این همه استعداد، قابلیت، امکانات، عقل، علم و وحی)، باز هم مثل حیوانی در چراگاهی گامی نهی و خوابی کنی. [۱] آری، تمدن و تکنولوژی و پیدایش و پیشرفتِ ابزار جدید، زندگی را راحت تر کرده و رفاه و آسایش را به ارمغان آورده است، ولی مگر کمال انسان در کسب همین رفاه مادی است؟ اگر چنین باشد، حیوانات که در خوراک و پوشاک و مسکن و ارضای شهوت از انسان جلوترند! در خوراک بهتر و بیشتر و راحت تر می‌خورند و نیازی به پختن و آماده کردن ندارند! در پوشاک، دوختن و شستن و اطو کردن ندارند! در شهوت، بدون گرفتاری و مشکلی، خود را ارضاء می‌کنند. در تأمین مسکن، چه بسا پرندگان و حشراتی که تکنیک آنها در ساختِ لانه و آشیانه، انسان را به تعجّب وامی دارد. اصولاً آیا این پیشرفتِ تکنولوژی، موجب رشد انسانیّت هم شده است؟ آیا فسادهای فردی و اجتماعی کم شده است؟ آیا این آسایش، آرامش هم آورده است؟ به هر حال همانگونه که اگر دستِ انسان را در دستِ رهبران معصوم و عادل نگذاریم، به انسانیّت ظلم شده است، اگر دل انسان هم با خدا گره نخورد به مقام انسانیّت توهین شده است. ---------- [۱]: ۸) قَرَّتْ اذاً عینه اذا اقتَدی بعد السنین المتطاولة بالبهیمة الهامِلة و السائمة المرعیّة». نهج البلاغه، نامه ۴۵ ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺گریه بلاگرهای معروف دنیا برای نماز خواندن کودک یک ساله فلسطینی روی تخت بیمارستان.😭 🇮🇷 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 پاسخ به شبهات دانش آموزی ❌ چرا با وجود این همه نیازمند در کشور، هر سال، چندین میلیارد تومان برای سفر به حج هزینه می‌شود؟ 📎 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 0⃣5⃣ چرا ما باید برای امام حسین علیه‌السلام که 1400 سال پیش شهید شده عزاداری کنیم؛ ولی برای عزیزانمان که یک سال از مرگشان گذشته عزاداری نکنیم؟ 🔶 اول: مردم هر دین و ملتی اسطوره و الگویی دارند که برای آن‌ها ارزش زیادی قائلند. هر ساله برای آن‌ها مراسم یادبودی می‌گیرند تا با افکار و اهداف آن‌ها بهتر آشنا شوند و راه و هدف آن‌ها را در زندگی خود قرار دهند. 🔸 مثلا در کشور کاستاریکا مسیحیان کاتولیک به مدت یک هفته در معبد مقدس جمع می‌شوند و عزاداری می‌کنند. در پرتغال مسیحیان هر ساله در معبد فاطیما جمع می‌شوند و عزاداری و دعا می‌کنند. در آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، بلغارستان، لهستان و رمانی مسیحیان سالروز به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی علیه‌السلام را با پیاده‌روی در خیابان و عزاداری گرامی می‌دارند. 🔷 دوم: همه مردم سعی می‌کنند تا خانه های خود را، رو به خورشید بسازند، چون به نور خورشید نیاز دارند، ولی خورشید به انسان‌ها نیازی ندارد. 🔹 همان‌طور که خدا به عبادت ما نیازی ندارد، امام حسین هم به عزاداری و گریه‌ ما نیازی ندارد. ♦️ سوم: اگر ما هر ساله برای امام حسین علیه‌السلام گریه و عزاداری می‌کنیم، در واقع اهداف ایشان را برای خودمان یادآوری می‌کنیم. پس عزاداری‌سیدالشهدا برای ما کلاس درس و فرهنگ زندگی است. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇👇 https://btid.org/fa/news/215694 📎 📎 📎 📎 📎
چرا ایران پس از فتح خرمشهر و ایجاد موقعیت های مناسب برای صلح ! به جنگ ادامه داد؟ ✅شورای امنیت سازمان ملل و دیگران تنها آتش بس را توصیه می نمودند و پیشنهاد ها در حد مذاکره طرفین بود. با توجه به پشتیبانی گسترده بین المللی از صدام، صلح شرافتمندانه ای برای ایران حاصل نمی گردید. دلایل منطقی و عقلانی برای ایران برای تداوم نبرد با رژیم صدام: 🔺نقاط متعدد مرزی همچون طلائیه، فکه، و ارتفاعات مشرف بر شهرهای مرزی همانند قصرشیرین، سومار و همچنین نفت شهر در اشغال متجاوزین بود و راهکار مذاکره اصلأ نتیجه نمی داد. 🔺شهر خرمشهر بعلت اشغال منطقه شلمچه در تیررس نیروهای دشمن بود. 🔺 اگرچه توانایی ارتش رژیم صدام در جنگ آسیب دیده بود ولی سیل سلاحها بویژه از سمت فرانسه به عراق سرازیر شده بود. 🔺توقف پس از پیروزی اصلأ کار عاقلانه ای نیست، زیرا که دشمن پس از توقف به خود مجال تجدید قوا می دهد. اصولاً یکی از دلایل اصلی شکست ایران در جنگ‌ با روسیه در قرون گذشته، توقف پس از پیروزی های اولیه ( شوشا و...) بود. 🔺رژیم صدام با برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در بغداد و ریاست دوره ای آن درصدد مقبولیت بین المللی برای اشغال سرزمین های ایران بود ولی خلبانان ایرانی و از جمله شهید 🌹 این امتیاز مهم و حیاتی را از صدام گرفتند. 🔺و......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلمه بسم الله خیلی مهمه، ولی شیطان از کلمه که نمیترسه... استاد الهی قمشه ای https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مردان پشت پرده شعار زن زندگی آزادی! 🎙 استاد رحیم پور ازغدی: زنان اولین بازنده‌های ماجرای حذف هستند!
۷- مدار عبادت، رضای خدا تفسیر نماز » مدار عبادت، رضای خدا همانگونه که کرات آسمانی و زمین در عین حرکت‌های مختلفِ وضعی و انتقالی، همواره مدار ثابتی دارند، عبادات نیز با همه شکلها و صورت‌های مختلفشان بر مدار ثابتی قرار دارند که آن رضای خداوند است، گرچه شرائط زمانی و مکانی، فردی و اجتماعی نوعِ حرکت در این مدار را تعیین می‌کنند. مثلاً مسافرت، نماز را دو رکعتی می‌کند و بیماری، شکل نماز را تغییر می‌دهد، اما نماز دو رکعتی و یا شکسته نیز نماز است و بر مدار یاد خدا و رضای او و انجام فرمان او قرار دارد. «وَأَقِمِ الصَّلَوةَ لِذِکْرِی» [۱] ---------- [۱]: ۹) سوره طه، آیه ۱۴. ۸- روحیه عبادت تفسیر نماز » روحیه عبادت عبادت، غذای روح است وبهترین غذا آنست که جذب بدن شود، بهترین عبادت نیز آنست که جذب روح شود، یعنی با نشاط وحضور قلب انجام گیرد. غذای زیاد خوردن کارساز نیست، غذای مفید خوردن مهّم است. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به جابربن عبداللّه انصاری فرمود: «اِنَّ هذَا الدّینَ لَمَتینٌ فَاَوْغِل فیهِ بِرِفْقٍ وَلا تُبَغِّضُ اِلی نَفْسِک عِبادَةَ اللَّهِ» [۱] همانا دین خدا استوار است، پس نسبت به آن مدارا کن (و زمانی که آمادگی روحی نداری عبادت را بر خود تحمیل نکن) که عبادت در نزد تو مبغوض شود. در حدیث دیگری از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می‌خوانیم: «طُوبی لِمَنْ عَشِقَ الْعِبادَةَ وَ عانَقَها» [۲] خوشا به حال کسی که به عبادت عشق ورزد و آن را همچون محبوبی در بر گیرد. ---------- [۱]: ۱۰) بحار، ج ۷۱، ص ۲۱۲. [۲]: ۱۱) بحار، ج ۷۱، ص ۲۱۲. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
عزّت نفس آخوند خراسانى ية اللّه سيّد هبة الدّين شهرستانى نقل فرمودند: روزى در بيرونى منزل آخوند خراسانى در نجف در خدمت ايشان نشسته بوديم و اين در ايّامى بود كه نهضت مشروطيّت در ايران شروع شده بود و ما بين علما اختلاف افتاده بود آن روز سيّدى به منزل آخوند آمد و به ايشان عرض كرد: من مقلّد آية اللّه سيد كاظم يزدى هستم و مى خواهم با فلان شخص فلان معامله را انجام دهم و مهر و امضاء و اجازه آية اللّه يزدى را براى خريداربرده‌ام ولى چون خريدار مقلّد شما مى باشد قبول نكرده است و مى گويد: بايد اجازه آقاى آخوند را بياورى. مرحوم استاد آخوند خراسانى در همين جا سخن او را قطع كرده و فرمود: برو از قول من به او بگو آخوند گفت: اگر تو واقعاً مقلّد من هستى بايد مهر و امضاى آقاى سيد كاظم يزدى را روى سرت بگذارى و فوراً اطاعت كنى. (۴۲) 📚 از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
گفتار سوده زوجۀ رسول الله چنانچه در صحاح و کتب محدثین و مورخین خودتان ثبت است که بسوده زوجۀ رسول اللّه گفتند چرا حجّ و عمره نمی کنی و از این فیض عظمی بازمانده ای؟ سوده در جواب گفت که یک بار حج بر من واجب بود بجای آوردم بعد از این حج و عمرۀ من اطاعت امر حقّ است که فرموده و قرن فی بیوتکنّ پس از خانه بیرون نروم چنانچه امر فرموده حتی عزم دارم پای از حجره ای که رسول خدا مرا در آن نشانده حتی الامکان بیرون نگذارم تا بمیرم (همین قسم هم عمل کرد و از خانه بیرون نرفت تا جنازه اش را بیرون بردند) مگر سوده یا عایشه و‌ام سلمه برای ما فرقی دارند تمام آنها زنان پیغمبر و امهات المؤمنین اند منتهی در اعمال فرق می‌کنند. احترام امت بعایشه و حفصه نه از جهت آنست که دختران ابی بکر و عمر بودند (گرچه شما بهمین جهت احترام می‌نمائید) بلکه برای آنست که زوجه و همسر رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوده اند و زنان آن حضرت وقتی مقام افتخار دارند که متّقی و پرهیزکار باشند چنانچه در آیۀ ۳۱ سوره ۳۳ (احزاب) صریحا می‌فرماید یا نساء النبیّ لستنّ کاحد من النساء ان اتّقیتنّ. حاصل معنی آنکه ای زنان پیغمبر شما مانند یکی از زنان نیستید (یعنی از حیث شرافت و فضیلت برتر از همه هستید) بیک شرط و آن اینکه اگر متّقی و خدا ترس و پرهیزکار باشید. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا