eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
روانشناسی قلب 63.mp3
5.69M
63 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣تو به اندازه وسعت قلبت به آسمون راه پیدا میکنی! اما؛ وسعت قلبت،درگروی میزان عشقته😊 💓هرچی عاشقتر؛قلبت وسیع تر پروازهاتم بلندتر!
🕌در محضر امام روح الله (۱۶۲) 💠 این انصاف است؟ 📌 امام خمینی (ره ): شما انصاف مى ‏دهيد كه يك مملكتى كه خونش را داده و شما را به مسند نشانده، سر مسند جنگ بكنيد؟ دعوا بكنيد؟ هر روز صحبت بكنيد؟ هر روز انتقاد بكنيد؟ روزنامه ‏ها هر روز انتقاد بكنند؟ هم را بكوبند؟ به هم تهمت بزنند؟ به هم افترا بزنند؟ آخر اين انصاف است؟ پيش خدا چه مى ‏خواهد شد اين؟ پيش ملت چه انعكاسى دارد؟ خارجي‌ها چه استفاده از آن مى ‏كنند؟ آنها همه دل‌شان مى‏ خواهد كه شما [توى‏] سروكله هم بزنيد و از مصالح مملكت غافل باشيد و آنها يك وقتى كار خودشان را، ضربه خودشان را بزنند. 📚 صحیفه امام؛ جلد ۱۳؛ صفحه ۲۰۱ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
مسائل فقهي، حلال و حرام شيخ كليني از اليسع بن حمزه نقل ميكند كه گفت من در مجلس امام رضا (ع) بودم و با وي سخن ميگفتم و افراد زيادي اطراف ايشان بودند و از مسائل فقهي، حلال و حرام ميپرسيدند كه مردي بلند قامت و گندم گون وارد شد و پس از عرض سلام، گفت كه مردي از دوستداران شما و خاندان شما هستم، از حج آمدهام و پول سفرم را گم كردهام و چيزي كه خود را به وطنم برسانم ندارم اگر هزينه سفر مرا تأمين كنيد قول ميدهم پس از مراجعت به وطن آن مبلغ را از جانب شما صدقه دهم. حضرت به او فرمود بنشين تا اين كه گفتگوي مردم تمام شد و رفتند. امام از ما اجازه خواست « مجلس را ترک کرد » و وارد منزل شد پس از چند لحظه شنيدم كه از پشت در صدا مي‌زد مرد خراساني كجاست؟ عرض كرد: حاضرم. حضرت دست مبارك را از بالاي در بيرون آورد و فرمود بگير اين ۲۰۰ دينار را و لازم نيست آن را صدقه دهي. پس از رفتن مرد خراساني سليمان جعفري كه با ما بود عرض كرد: فدايت شوم شما به اين مرد عطاي بسيار دادي چرا خود را از او پنهان كردي؟ فرمود: نخواستم كه ذلت سوال و تقاضا را در چهره او مشاهده كنم از اين جهت كه حاجتي از او روا كردهام. (زندگاني پيشواي هشتم – سيدعلي محقق ص ۴۲) امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
- زیدیه: بنا به روایتی، زید بن علی بن حسین (علیه السلام) در سال ۱۲۱ به کوفه رفته و شیعیان را به شورش علیه امویان برانگیخت. لیکن شورش وی علیه خلیفه وقت- هشام- در سال ۱۲۲ به شکست انجامید و وی کشته شد. [۳] پس از زید، فرزندش یحیی (۱۲۶ ه. ق) بر خلیفة اموی قیام کرده و کشته شد. چنان که ملاحظه می‌شود قیام‌های زیدیه در دورة بنی امیّه توسط شاخة حسینیان انجام می‌گرفته امّا در اواخر این دوره، محوریت این قیام‌ها به شاخة حسنیان انتقال یافت که تعداد زیادی از علویان، اطراف محمد بن عبدالله بن حسن بن حسن (علیه السلام) (نفس زکیه) جمع شده و با او علیه بنی امیه بیعت کردند. [۴] شاید بتوان آغازگر این انتقال رهبری در زیدیه را عبدالله بن حسن بن حسن (علیه السلام) - پدر نفس زکیه – دانست، چرا که گفته شده وی فرزندش محمد را، مهدی نامیده [۱] و نیز در مورد انحصار امامت در میان فرزندان امام حسین (علیه السلام)، با امام صادق (علیه السلام) به بحث و جدل می‌پرداخته است. [۲] به هر حال، قیام محمد بن عبدالله و برادرش ابراهیم که در سال ۱۴۵ ه. ق در زمان عباسیان صورت گرفت، به کشته شدن و شکست آن دو و پیروانشان منتهی شد. [۳] ولی این شکست، حسنیان را از اندیشة قیام بازنداشت و همچنان قیام‌های آنان ادامه یافت. [۴] همزمان با اوج گیری مبارزات سیاسی زیدیه در قرن دوم، برخی نظریه پردازان و متکلمان زیدی با تأثیرپذیری از جو حاکم بر آن دوره به طرح مباحث مختلف کلامی روی آورده و نظریات آنان سبب پیدایش نخستین دسته بندی‌ها در میان زیدیه شد. انشعابات آنان بیش از هر چیز، به بحث امامت و رهبری جامعه بازمی گشت. [۵] در مورد انشعابات و فرق زیدیه، شهرستانی آنها را سه گروه جارودیّه، سلیمانیّه و بَتریّه می‌داند و سپس صالحیه را اضافه می‌کند و متذکّر می‌شود که بتریّه و صالحیّه هر دو بر یک مذهبند. [۶] ---------- [۳]: هاینس هالم، تشیع، ترجمة محمدتقی اکبری، چاپ اول، نشر ادیان، قم، ۱۳۸۵، ص ۵۳. [۴]: نعمت الله صفری فروشانی، خورشید شب، چاپ اول، انتشارات قدس رضوی، مشهد، ۱۳۸۷، صص ۴۲-۴۳. [۱]: ر. ک: ابوالفرج علی بن حسین اصفهانی، مقاتل الطالبیین، تحقیق سید احمد صقر، دارالمعرفة، بیروت، بی تا، ص ۲۲۴. [۲]: ر. ک: ابی جعفر محمد بن یعقوب کلینی، الاصول من الکافی، تحقیق علی اکبر غفاری، الطبعة الثالثة، دارالکتب الاسلامیة، تهران، ۱۳۸۸، ج ۱، ص ۳۵۹. [۳]: ر. ک: عزالدین ابوالحسن علی بن ابی الکرم (ابن اثیر)، الکامل فی التاریخ، دار صادر – دار بیروت، بیروت، ۱۳۸۵، ج ۵، صص ۵۲۹-۵۵۱ و ۵۶۰-۵۷۰. [۴]: برای آگاهی تفصیلی از قیام‌ها ر. ک: صفری فروشانی، پیشین، صص ۴۲-۵۷. [۵]: علی آقانوری، خاستگاه تشیع و پیدایش فرقه‌های شیعی در عصر امامان، چاپ اول، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، قم، ۱۳۸۵، ص ۲۷۰. [۶]: شهرستانی، پیشین، ص ۱۴۰. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
AUD-20220218-WA0011.mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۳ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
زبانیه ملک الهی قوله علیه السلام: وَ الزَّبَانِیَةِ الَّذِینَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ «خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ [۲] » ابْتَدَرُوهُ سِرَاعاً، وَ لَمْ یُنْظِرُوهُ. یعنی از جمله ملائکه خدا، ملائکه موسوم به « زبانیه »اند که دفع می‌نمایند اهل نار را در نار، به مفاد « سَنَدْعُ الزَّبَانِیَةَ [۳] »، و عدد آنها نوزده است، به مقتضای قوله تعالی: « عَلَیْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ [۴] ». قال تعالی: « وَ مَا جَعَلْنَآ أَصْحَابَ النَّارِ إِلاَّ مَلاَآئِکَةً وَ مَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلاَّ فِتْنَةً لِلَّذِینَ کَفَرُوا [۵] »، چه مدبّرات امور عالم ظلمات و اشباح نشأه دار طبیعت که ظاهر او دنیا، و باطن او طبقات جحیم است، در عالم کبیر جسمانی ارواح کواکب سبعه سیاره و بروج اثنی عشریه است که مجموع تسعه عشر است، و در عالم صغیر بشری قوی و مدارک سبعه نباتیه و مبادی افعال حیوانیه، اعنی خمسه ظاهره و خمسه باطنه. و قوه شهویه و غضبیه است، که مجموع این عدد مذکور است. و آنها به اعتباری زبانیه و ملائکه موکّله بر ناراند ؛ زیرا که هر یک را مدخلیتی در هیجان نار جحیم و ثوران حرارت جهنم طبیعت است و شهوات او که الحال نیرانات کامنه اند از انظار خلایق، سیظهر عند القیامة و الموت، بحیث یراها الناس ---------- [۲]: ۲ - سوره مبارکه حاقه، آیات ۳۰ و ۳۱. [۳]: ۳ - سوره مبارکه علق، آیه ۱۸. [۴]: ۴ - سوره مبارکه مدثر، آیه ۳۰. [۵]: ۵ - همان، آیه ۳۱. محرّقة للجلود، مذیبة للأبدان. لهذا حق تعالی اطلاق ناریت و احاطه جهنم را بر خلق کأنّ به لفظ ماضی ادا فرموده، و قال: « وَ أَمَّا الْقَاسِطُونَ فَکَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا [۱] »، نه به لفظ مستقبل و « یکون » ؛ چه به نقد نار آخرت مستولی است بر قاسطون و عادلون از اوامر و نواهی الهیه، نهایت در خفا، و الظهور فی کشف الغطاء و حدّت البصر بالموت. و انسان مادامی که محبوس است در دنیا به این محابس داخلیه و خارجیه و مسجون به سجن طبیعت است، اسیر و مقیّد است در ایدی این مدبّرات علویه تسعة عشر و مدرکات سفلیه تسعة عشر، و مصداق: « خُذُوهُ فَغُلُّوهُ [۲] » است، و لایمکنه الصعود الی دار الجنان و عالم الحیوان و منبع الروح و الریحان، فهو لایزال معذّب بعذاب البعد و نار الحمیم، مقیّداً بالسلاسل و الأغلال، کالأساری و العبید. چنان که داعی این آیه شریفه را شاهد کلام خود قرار داده: « خُذُوهُ فَغُلُّوهُ * ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ * ثُمَّ فِی سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً فَاسْلُکُوهُ [۳] » به واسطه عدم استکمال نفس جاهله انسان به علم و عمل، تا آن که بگردد از احرار، خلاصاً من الأسرار و الأغلال، و در حین نقصان اگر منتقل شود از این عالم به عالم آخرت که داخل حجب سماوات و ارض است نسبت به مقام کامله گویا منتقل شده از سجن به سجنی، چنان که الحال مسجون و محاط است، ولی از باب آن که « لاتعرف الأشیاء إلاّ باضدادها » [۴] ادراک نمی کند الم سجن و عذاب قید را، لانغماره فی الموادّ ؛ فاذا کشف الحجاب و ارتفع النقاب انتقل العذاب من باطنه الی ظاهره، و « دَعَوْا هُنَالِکَ ثُبُورًا [۵] ». و اما مقیّد نمودن سلسله[ای] که یجرّ اصحاب النار الی الجحیم در قول حق تعالی به « سبعون ذراع »، بنابر تأویلات مذکوره ممکن است اشاره به عمر طبیعی اغلب اهالی بعد الاسلام باشد که غالباً در عشره مشؤومه [۱] است، که بین شصت و هفتاد باشد، چنان که از خبر پیغمبر صلی الله علیه و آله که سابقاً اشاره شد استنباط می‌شود که: « إنّه صلوات اللّه علیه قعد مع اصحابه فی المسجد، فسمعوا هدّة عظیمة، فارتاعوا ؛ فقال النبی صلی الله علیه و آله: أ تعرفوا ما هذه الهدّة؟ قالوا: اللّه و رسوله أعرف و أعلم. قال: حجر ألقی من أعلی جهنم منذ سبعین سنة، و الحال وقع فی قعرها، و من سقوطه هذه الهدّة ؛ و اذاً لم یفرغ من کلامه و الصراخ فی بیت منافق مات و کان عمره سبعین سنة فقال رسول اللّه: اللّه اکبر، فعلمت الصحابة أ نّه هذا الحجر الذی یهوی من أوّل عمره فی جهنم، فإذا مات حصل فی قعرها » [۲] . لذا قیل: این جهان دریا و تن ماهی و روح یونس محجوب از نور صبوح گر مسیح بود از ماهی برست ور نه در وی هضم گشت و گشت [۳] پست [۴] ---------- [۱]: ۶ - سوره مبارکه جن، آیه ۱۵. [۲]: ۱ - سوره مبارکه حاقه، آیه ۳۰. [۳]: ۲ - همان، آیات ۳۰ - ۳۲. [۴]: ۳ - بسنجید: کشاف اصطلاحات الفنون، ج ۲، ص ۱۴۵۶. [۵]: ۴ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۱۳. [۱]: ۵ - اصل: میشومه. [۲]: ۱ - بنگرید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۳۰ ؛ التحفة السنیة، ص ۱۷. [۳]: ۲ - مصدر: ماهی رهید... هضم گشت و ناپدید. [۴]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۲، ص ۴۵۸، « قصه جوحی و آن کودکی... ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
پارسایی زهد بر دو قسم است، زهد عامه و زهد خاصه. زهد عامه همان زهد ظاهری در دنیاست ولی زهد خاصه یعنی انسان دنیا را اساساً چیزی نداند تا از آن کناره جوید. برای او باید فقر و غنا یکی باشد. و دو لباس کهنه و نو یا دو خوراک پایین و بالا فرق نداشته باشد. * امام علی علیه السلام می‌فرماید: ایمان در صورتی به کمال می‌رسد که از پوشیدن هیچ لباسی ننگ نداشته باشی، و از هیچ غذایی نفرت نداشته باشی، قرآن به همین مطلب اشاره کرده است: لِکَیْلاٰ تَأْسَوْا عَلیٰ مٰا فٰاتَکُمْ وَ لاٰ تَفْرَحُوا بِمٰا آتٰاکُمْ [۲] . جای بخشش امام علی علیه السلام می‌فرماید: کسی را عفو کنید که بر آن اصرار می‌ورزد نه کسی که اقرار به گناه می‌کند. ---------- [۲]: ۲) - مأیوس بر فوت شده‌ها نشوی و به آنچه بدست می‌آوری شادمان نگردی. حدید، ۲۳. دوست نیز می‌فرماید: جدا شدن از نادان برابر دوستی با دانا است. تنفر دل نیز می‌فرماید: از کسی بترسید که دلهایتان از او متنفر است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 6.MP3
3.7M
🔰 سلسله سخنرانی های 6 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 6️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید
۳. احساس خطر از جانب بنى اميه طلحه و زبير بنا به اعتراف خود, در برانگيختن مردم مدينه بر ضدّ عثمان نقش اساسى داشتند و هواخواهان عثمان، اين دو را در قتل او شريك مى دانستند. حال كه مى ديدند در حكومت جديد و خلافت اميرالمؤمنين (عليه السّلام) جايگاهى ندارند، از جانب بنى اميه احساس خطر شديدى مى كردند و خوف ترور خويش را داشتند. لذا پس از نااميدى از على (عليه السّلام)، از احساس كينه و رقابت بنى اميه با آن حضرت و بنى هاشم، استفاده كرده و با تغيير موضع، خود را خون خواه عثمان معرّفى كردند. بسيارى از بزرگان بنى اميه با علم بر اين كه طلحه و زبير در قتل عثمان شريك و دخيل بوده اند، استفاده از سوابق و نفوذ آن دو به ويژه خويشاوندى با عايشه را براى هدف مشتركشان يعنى مقابله با حكومت عادلانه على (عليه السّلام) لازم مى دانستند. ۴. طمع در خلافت طلحه و زبير پس از قطع اميد از به دست آوردن مقام و موقعيت در خلافت حضرت (كه شايد در نظر داشتند از آن مسئوليت به عنوان پايگاهى براى ادّعاى خلافت خويش استفاده كنند)، با مشاهدۀ مخالفت علنى عايشه با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) فرصت را مغتنم شمردند تا با حمايت‌ام المؤمنين ضمن خلع يا قتل على (عليه السّلام) , خود به خلافت برسند. [۲] ---------- [۲]: . در اين مورد نگاه كنيد به: اجتهاد در مقابل نص، ص ۳۸۰ تحت عنوان: آثار سوئى كه شوراى عمر به دنبال داشت. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357