AUD-20220311-WA0002.mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۶ : رایان فداکار 🇮🇷 #کارتون #پویانمایی #انیمیشن #شهر_موشکی @zand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
49.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی
📼 قسمت ۷ : نبرد برای پیروزی
🇮🇷
#کارتون #پویانمایی #انیمیشن
@zandahlm1357
33.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌
هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️
#روایتگری
شماره ۶
کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ملائکه موکّل بر مخلوقات قوله علیه السلام: وَ مَنْ مِنْهُمْ عَلَی الْخَلْقِ. و از ملائکه کسانی که م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات الهی بر ملائکه خود
قوله علیه السلام: [اللَّهُمَّ] وَ إِذَا صَلَّیْتَ عَلَی مَلاَئِکَتِکَ وَ رُسُلِکَ وَ بَلَّغْتَهُمْ صَلاَتَنَا عَلَیْهِمْ.
صلوات اوّل که منسوب به حقّ است به معنی رحمت و برکت است، و صلوات ثانی که از ناحیه خلق است به معنی دعا است. و « اذا صلّیت »، کما قال تعالی: « إِنَّ اللَّهَ وَ مَلاَآئِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیًما [۲] ».
قوله علیه السلام: فَصَلِّ عَلَیْهِم [۱] بِمَا فَتَحْتَ لَنَا مِنْ حُسْنِ الْقَوْلِ فِیهِمْ [۲] .
الفتح: له معان کثیرة، إمّا بمعنی الانفجار، یقال: فتحت القناة، أی فجّرتها یجری الماء منها ؛ و إمّا بمعنی خلاف غلق، کما فی الحدیث: « اذا دخل شهر رمضان فتحت أبواب السماء و غلقت أبواب جهنّم » [۳] .
فتح ابواب سماء کنایه از نزول رحمت و برکات و ازاله موانع است از صعود اعمال صالحه عباد، و استحقاق دخول نفس مؤمنه موقّته فی الجنة ؛ لأنّ الجنة فی السماء، کما قال تعالی فی حق الکفرة الفجرة من باب تعلیق الأمر بالمحال: « لاَ تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَآءِ وَ لاَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّی یَلِجَ الْجَمَلُ فِی سَمِّ الْخِیَاطِ [۴] »، یعنی مفتوح نمی شود ابواب سماء به نزول برکات، و داخل نمی شوند جنت را باقسامها، تا آن که داخل شود « جمل » [۵] نفس متکبّره در « سم الخیاط » قوانین شریعت و احکام طریقت، و مبتلا شود به عتبات بدنی و روحی اختیاراً، از قبیل مجاهدات و ریاضات نفسانیه در قلع و قمع شهوات دنیویه، و اجباراً در تحمّل امراض و اوجاع بدنیه که برای تصفیه ذات او عنفاً از جانب حق تعالی به او میرسد.
حق یزول قهراً عن خاطره حبّ الدنیا و تعلّق ما سوی، و صار فی طریق الریاضات الشرعیة و نصبات البدنیة ذاته، و انانیة أدق من الشعر به مقتضایقوله علیه السلام: «فَتُوبُوآاْ إلَی بَارِئِکُمْ فَاقْتُلُوآا أَنْفُسَکُمْ [۶] »، بتبدّل جهات الظلمانیة بجهات النورانیة الأخرویة، فیقع فی الفناء و یدخل جنّته البقاء، قال تعالی: « فَلاَ
أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشَارِقِ وَ الْمَغَارِبِ إِنَّا لَقَادِرُونَ * عَلَی أَن نُّبَدِّلَ خَیْرًا مِّنْهُمْ وَ مَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ [۱] »، به تبدیل بدن دنیویه را به بدن اخرویه، که به جهات عدیده خیراً منهم است.
«وَ مَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ »، ماحصل او این است که این تبدیل و تغییر ما اشخاص و افراد دنیویه آنها را به اخرویه، مرهون و مقدور و مقضی به اوقات معیّنه
مقرّره است، که بدون انتهاء امد ممدود و اجل محدود، نیستیم ما سبقت دهنده، کما قال: « لاَ یَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَ لاَ یَسْتَقْدِمُونَ [۲] ».
علی الجمله، از معانی « فتح » به معنی غلبه و نصرت است، یقال: فتح السلطان البلد، أی: غلب علیها ؛ و فتح اللّه علی رسوله. أی نصره. و نیز الفتحة فی الشی ء: الفرجة فیه، و نیز الفتح: بمعنی القضا، و الحکم الفتاحة: الحکومة.
----------
[۲]: ۳ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۵۶.
[۱]: ۴ - صحیفه: علینا.
[۲]: ۵ - اصل: + انّک جواد کریم.
[۳]: ۱ - فضائل الأشهر، ص ۱۴۲: « أبواب الرحمة ».
[۴]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۴۰.
[۵]: ۳ - جمل در اینجا به معنی شتر دانسته شده، حال آن که به معنی طناب است.
[۶]: ۴ - سوره مبارکه بقرة، آیه ۵۴ (اصل: وَ اقْتُلُوآا أَنْفُسَکُمْ فَتُوبُوا إلَی بَارِئِکُمْ).
[۱]: ۵ - سوره مبارکه معارج، آیات ۴۰ و ۴۱.
[۲]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۳۴، سوره مبارکه نحل، آیه ۶۱.
و کلام علی [۳] علیه السلام: « و « افْتَحْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ قَوْمِنَا بِالْحَقِّ [۴] » »، أی و احکم. و « فتحت » در فقره دعا به این معنی اخیر مناسب است، « بما فتحت لنا من حسن القول فیهم »، یعنی به توسّط انبیاء خود حکم و وصیت نموده[ای] به ما کلام حسن را دوباره [بر] آن ملائکه موکّله مدبره.
----------
[۳]: ۲ - کذا، عبارت دعایی، متن آیه قرآن است.
[۴]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۸۹.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عرض بهشت هارون الرشید به ابن سماک گفت: مرا موعظه کن، ابن سماک گفت: بپرهیز که بر بهشتی عرضه شوی که ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غیبت
غیبت صاعقه ای مهلک است. هرکه مردم را غیبت میکند، مانند کسی است که منجنیقی ساخته و اعمال نیک خود را به شرق و غرب پرتاب میکند.
به حسن بصری گفتند: ای ابوسعید! فلانی تو را غیبت میکند. حسن طبقی از رطب برای او فرستاد و گفت: شنیدهام حسنات خود را برای من فرستاده ای، خواستم با این طبق جبران کنم.
نزد عبداللّٰه مبارک حرف از غیبت شد، ابن مبارک گفت: اگر غیبت کنم، از مادرم غیبت میکنم چون او به حسنات من سزاوارتر است.
تلاش، گناه
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: در کار خود تلاش کنید، و چون از کاری ناتوان شدید، به گناه نپردازید.
عبادت
مرحوم کلینی از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که برترین مردم کسی است که به عبادت عشق ورزد و با آن معانقه کند و قلباً آن را دوست داشته باشد و یا بدنش مباشر آن شود و به درگاه خدا ضجه زند و نگران سخت و آسان دنیا نباشد.
#کشکول_شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ویژگیهای #دوران_نوجوانی (قسمت ۷) 12- تصور آسیب ناپذیری خود نوجوانان در این سن فکر می کنند اتفاقات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا