eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۴. قیام ابراهیم [۱] فرزند امام موسی بن جعفر (علیه السلام) بنابه نقل برخی منابع، ابراهیم فردی شجاع، سخی و بخشنده بود که در زمان مأمون از طرف محمدبن زید بن علی بن حسین (علیهماالسلام) در یمن حکومت می‌کرد. [۲] ماجرا از این قرار بود که ابراهیم به همراه عده ای از یارانش در سال ۲۰۰ هجری، مکه را به قصد یمن ترک گفته و راهی آن سامان شد. در آن زمان، والی یمن از طرف مأمون، اسحاق بن موسی بود که با اطلاع از خبر نزدیک شدن ابراهیم به صنعا، از راه نجدیه از آنجا بیرون رفته و یمن را برای ابراهیم خالی گذاشت. [۳] و بدین ترتیب شهر بدون جنگ و درگیری در اختیار ابراهیم قرار گرفت. پس ازمدتی، حمدویه بن علی بن عیسی بن ماهان از طرف حکومت عباسی برای مقابله با ابراهیم عازم یمن شد و ابراهیم با یارانش، به جنگ با وی پرداخته و نبردهای سختی بین آنها روی داد که سرانجام ابراهیم از یمن به طرف مکه حرکت کرد و در رویارویی بین یزید بن محمد جانشین حمدویه در مکه و ابراهیم، یزید بن محمد شکست خورده و ابراهیم وارد مکه شد و بر آن غلبه یافت؛ [۱] تااینکه پس از ولایت عهدی امام رضا (علیه السلام)، مأمون فرمان بیعت امام رضا (علیه السلام) را با عیسی جلودی به مکه فرستاد و در این زمان، ابراهیم بن موسی در مکه اقامت داشت و به نام مأمون دعوت می‌کرد و با ورود جلودی به مکه، ابراهیم به استقبال وی شتافت. از طرف دیگر حمدویه، حاکم عباسی یمن نافرمان شده بود، پس مأمون فرمان حکومت یمن را برای ابراهیم نوشت و ابراهیم طبق فرمان مأمون راهی یمن شد و در مقابله با پسر حمدویه، توانست وی را شکست دهد و راهی صنعا شود ولی در جنگ سختی که بین سپاه او و حمدویه روی داد، ابراهیم شکست خورده و به طرف مکه فرارکرد. [۲] ---------- [۱]: برخی گفته اند که امام کاظم (علیه السلام)، دو فرزند به نام ابراهیم داشته است که یکی ابراهیم اکبر و دیگری ابراهیم اصغر نامیده شده است، که ابراهیم اکبر در زمان مأمون در یمن قیام کرد. (ر. ک: ابی نصر بخاری، پیشین، صص ۳۷ ۳۸؛ احمدبن علی معروف به ابن عنبه، عمدة الطالب فی انساب آل ابی طالب، تحقیق سیّد مهدی رجائی، الطبعة الاولی، مکتبة سماحة آیة ا... العظمی المرعشی النجفی، قم، ۱۴۲۵ ق/ ۲۰۰۴ م، ص ۲۴۵). ظاهراًَ ابراهیم اصغر، ابراهیم مجاب، جدّ سید مرتضی و سید رضی می‌باشد. (عزیزا... عطاردی، اولاد و برادران امام کاظم (علیه السلام)، مجموعه آثار سومین کنگره جهانی حضرت رضا (علیه السلام)، مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، ۱۳۷۰، ج۲، ص ۲۳۳). [۲]: مفید، پیشین، صص ۲۴۵ - ۲۴۶. [۳]: طبری، پیشین، ص ۵۳۶. [۱]: یعقوبی، پیشین، ج ۲، ص ۴۴۸. [۲]: یعقوبی، پیشین، ج ۲، صص ۴۴۸ ۴۴۹. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت بیست و پنجم.mp3
11.6M
🎬قسمت: بیست و پنجم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۲۴ : ویروس موشکی 🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ کنیم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۲۵ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
اَلسَّلامُ عَلی مَنْ شُرِّفَتْ بِه مَکَّةَ وَ مِنی (سلام بر کسی که مکه و منی به او شرافت یافت) اثر پذیرش و عدم پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) طبق روایات هر آن چه در عالَم از جمادات، نباتات، حیوانات، انسان‌ها و... شرافت پیدا کرده و عزیز شدند به سبب پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است و هرچه ذلیل دچار گردیده به سبب نپذیرفتن ولایت و محبت حضرت می‌باشد. سید بن طاوس از امام رضا (علیه السلام) در حدیثی طولانی پیرامون فضیلت غدیر چنین نقل می‌نماید: در روز غدیر خداوند ولایت علی (علیه السلام) را به اهل آسمان‌های هفت گانه عرضه داشت. اهالی آسمان هفتم از همه پیشی گرفتند و به همین جهت آن آسمان را به عرش آراست. سپس اهل آسمان چهارم؛ پس آن را با بیت المعمور آراست. بعد اهل آسمان دنیا؛ پس آن را به ستارگان آراست. سپس آن را بر زمین‌ها عرضه داشت؛ مکه از همه سبقت گرفت لذا مکه را به وسیله کعبه آراست. بعد مدینه سبقت گرفت و آن را به وسیله محمّد مصطفی (صلی الله علیه و آله) بیاراست. بعد کوفه؛ که آنجا را به وسیله امیرالمؤمنین (علیه السلام) زینت بخشید. سپس آن را بر کوه‌ها عرضه داشت؛ جلوتر از همه سه کوه پیشی گرفتند: عقیق و فیروزه و یاقوت. پس این‌ها شدند معادن این گوهرها و بهترین جواهر، و بعد کوه‌های دیگر پذیرفتند که معدن طلا و نقره شدند و هرچه اقرار نکرد و نپذیرفت، در او چیزی نرویید. در آن روز ولایت را بر آب‌ها عرضه داشت؛ هر آبی که قبول کرد شیرین شد و هر آبی که نپذیرفت، شور و تلخ شد. و آن را بر گیاهان عرضه داشت؛ هرچه قبول کرد، شیرین و خوب شد و هرچه نپذیرفت، تلخ شد. سپس در آن روز ولایت را بر پرندگان عرضه داشت؛ هر کدام که قبول کردند فصیح و خوش صدا شدند و هر کدام که انکار کردند، گنگ و لال شدند... [۱] بر اساس این حدیث شریف می‌توان گفت ذکر مکه و منی در این زیارت از باب مثال هست نه اختصاص، و یا شاید به جهت سبقت داشتن مکه در پذیرش ولایت به صورت انحصاری ذکر گردیده است. و منی نیز از این جهت که بخشی از سرزمین مکه هست پس از مکه ذکر گردیده است. والله العالِم. ---------- [۱]: . اقبال الاعمال ۲/۲۶۲؛ بحار الانوار ۲۷/۲۶۲؛ مستدرک سفینة البحار ۷/۱۶۷؛ الانوار الساطعه ۴/۳۴۲. https://eitaa.com/zandahlm1357
یافعی، مدینه یافعی در تاریخ خود می‌گوید: سال ۵۵۴ آتش در بیرون شهر مدینه شعله گرفت. آتشی که از نشانه‌های خدای متعال بود. آتشی پر شعله و نور که می‌توانست گردن شترهای بصره را ببیند. این آتش تصدیق معجزه پیامبر خدا بود. زنان مدینه از روشنایی آن بهره می‌گرفتند و ریسندگی می‌کردند، چند روز آتش باقی بود. برخی خیال کردند قیامت شده است و ضجه و ناله بسوی خدا داشتند. ظهور آن در جمادی الاخر بود. این آتش سنگ و کوه را می‌خورد ولی درخت را نمی خورد، و حرارت نداشت، غلامی تیری بدست گرفته و نزد آتش رفت و تیر را در آتش انداخت، آتش پره‌های تیر که از آهن بود سوزانید ولی چوب آن نسوخت، می‌گویند چوب آن از درختی بود که اصل آن در مسجد پیامبر بود. یافعی خودش این سخن را نمی پذیرد و می‌گوید از درخت مسجد، تیر درست نمی شود، پس از درخت دیگری بوده. شاید سرّ نسوختن آن این بوده است که چون آتش از معجزات و نشانه عظمت خدا بوده است بر خلاف سایر آتش‌ها چوب را نمی سوزاند. این آتش سنگهای ذوب شده را به صورت سد در آورده بود و قابل عبور نبود به طوری که دره ای که پشت آن قرار داشت، با این سد بزرگ که از سنگ ذوب شده بود، پر کرد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357