#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نور زمین جِرم ماه، نور خورشید را به خاطر سنگینی میپذیرد و به خاطر صیقلی بودنش منعکس میکند، زمین ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرشتگان، قیامت، پند
امام علی علیه السلام در خطبه ای از نهج البلاغه فرشتگان را توصیف میکند و خطاب به خداوند میفرماید: گروهی از فرشتگانی که آنها را در آسمانهای خود سکونت بخشیده ای، و از زمینت بالا برده ای، آنها از همه ی مخلوقاتت نسبت به تو آگاهترند، و بیشتر از تو میترسند، و به تو نزدیکترند، آنها در صلب پدران قرار نگرفته اند و رحم مادران آنها را در خود جای نداده و از آبی پست خلق نشده اند، ناراحتیها و مشکلات زندگی آنان را متفرق نساخته، با این مقام و قربی که با تو دارند، و منزلتی که نزد تو یافته اند، و تمایلاتی که در تو خلاصه کرده اند، و طاعتهای فراوانی که برای تو انجام میدهند، و با اینکه از فرمان تو کمتر غفلت میورزند، اگر کنه آنچه از تو بر آنها پوشیده است مشاهده میکردند اعمال خویش را حقیر میشمردند و بر خویشتن عیب میگرفتند، و خوب میفهمیدند که حق عبادت تو را انجام
نداده اند، و آنطور که سزاوار مقام تو است اطاعت ننموده اند.
تو منزهی که هم آفریدگار و هم معبودی. از نعمتهای نیکی که به آفریدگان عطا کرده ای این است که سرایی آفریدی (سرای آخرت) و در آن سفره ای گستردی که همه چیز در آن یافت میشود. آشامیدنی و خوردنی، همسران و خدمت گزاران، کاخها و نهرها، و کشتزارهاو میوه هادر آن قرار دادی. سپس کسی را فرستادی تا مردم را به سوی آن دعوت کند، نه دعوت کننده را اجابت کردند، و نه در آنچه ترغیب کرده ای رغبت ورزیدند، و نه به آنچه تشویق نمودی مشتاق شدند، به مرادی روی آوردند که با خوردن آن رسوا گشتند و در دوستی آن توافق کردند.
هر کس به چیزی دیوانه وار عشق ورزد نابینایش میکند، و قلبش را بیمار میسازد، با چشمی معیوب مینگرد، و با گوشی غیر شنوا میشنود. خواستههای دل، عقلش را نابود ساخته و دنیا قلبش را میمیراند و شیفته آن میکند. او بنده ی دنیا است و بنده ی کسی که چیزی از دنیا در دست دارد. دنیا به هر سوی بلغزد، او هم میلغزد، و به هر جانب رو کند به همان سو رو مینماید. هرچه بیمش دهند از خدا نمی ترسد و از هیچ واعظی پند نمی پذیرد، در حالیکه میبیند عده ای ناگهان گرفتار شدند و مرگ آنها را از پای در آورد در حالیکه نه فسخ پیمان ممکن است و نه راه بازگشتی دارد. چگونه بلاهایی که نمی دانستند و انتظار آن را هم نداشتند بر سر آنها فرود آمد و دنیایی را که جاودانی میپنداشتند بزودی از آن جدا شدند. و به آنچه در آخرت به آنها وعده داده بودند رسیدند.
بلاهایی که بر آنها فرود آمده قابل توصیف نیست. سکرات مرگ، و حسرت از دست دادن آنچه داشتند بر آنها هجوم آورد. سکرات مرگ اعضاء بدنشان سست کرد، و در برابر آن رنگ خود را باختند، سپس کم کم مرگ در آنها نفوذ کرد و بین آنها و بین زبانشان جدایی افکند.
او همچنان در میان خانواده خود با چشم نگاه میکند، و با گوشش میشنود، در حالیکه عقلش سالم است، فکرش باقی است، میاندیشد که عمرش را در چه راه فانی کرده، و روزگارش را در چه راهی سپری نموده است، به یاد ثروتهایی که جمع کرده میافتد، همان ثروتی که در جمع آوری آن چشمها را بهم گذارده و از حلال و حرام و مشکوک، گرفته، و گناه جمع آوری آنها همراه او است. اینک هنگام جدایی از آنها رسیده، برای وارث به جای میماند، آنان از آن متنعم میشوند، و از آن بهره میگیرند، راحتی آن برای دیگری و سنگینی گناهش بر دوش او است، و او در گرو این اموال است. پس او دست خود را از
پشیمانی میگزد و این به خاطر چیزهایی است که به هنگام مرگ برایش روشن میگردد، او در این حال نسبت به آنچه در زندگی به آن علاقه داشت بی اعتنا است. آرزو میکند که: ای کاش آن کس که در گذشته بر ثروت او غبطه میخورد و بر آن حسد میورزید، او این اموال را جمع کرده بود. مرگ همچنان بر اعضاء بدنش چیره میشود تا آنجا که گوشش همچون زبانش از کار میافتد؛ به طوری که در میان خانواده اش نمی تواند با زبانش سخن گوید، و با گوشش بشنود، پیوسته به صورت آنان مینگرد، و حرکات زبانشان را میبیند اما صدای کلام آنان را نمی شنود. سپس چنگال مرگ تمام وجودش را فرا میگیرد، چشم او نیز همچون گوشش از کار خواهد افتاد و روح از بدنش خارج میشود؛ و همچون مرداری بین خانواده اش میافتد، آنچنانکه از نشستن نزدش وحشت میکنند و از او دور میشوند، نه سوگواران را یاری میکند و نه به آن کس که او را صدا میزند پاسخ میگوید. سپس او را به سوی منزلگاهش در درون زمین حمل میکنند، و به دست عملش میسپارند، و از دیدارش برای همیشه چشم میپوشند.
و این وضع همچنان ادامه مییابد تا عمر جهان پایان گیرد و مقدرات به پایان برسد، و آخرین مخلوق به نخستین ملحق گردد (همه بمیرند) و فرمان خدا در باره تجدید آفرینش صادر گردد.
در این هنگام آسمان را به حرکت آورد و از هم بشکافد و زمین را بلرزش آورد و به سختی تکان دهد، کوهها از جا کنده از هیبت جلال و سطوتش به یکدیگر کوبیده و متلاشی شوند، و با خاک یکسان گردند.
هر کس را که در زمین به خاک رفته است بیرون آورد و پس از فرسودگی نوسازی کند و پس از پراکندگی، آن را جمع نماید، سپس آنها را برای پرسشهایی که از اعمال مخفی و کارهای پنهانیشان میخواهد بکند، از هم جدا ساخته و دو دسته میکند سرانجام به عده ای نعمت میبخشد، و از دیگری انتقام میگیرد اما فرمانبرداران را در جوار رحمت خویش قرار میدهد، و در سرای جاودانیش آنان را مخلد میسازد: سرایی که اقامت کنندگانش هرگز کوچ نمی کنند، و احوالشان تغییر نمی پذیرد، خوف و ترس به آنان روی نیاورد، بیماریها در وجود آنان رخنه نکند، خطرات به آنان عارض نشود، و سفری در پیش ندارند تا از منزلی به منزل دیگر به اجبار کوچ کنند.
و اما گناه کاران را در بدترین منزلگاه جای دهد، و دست آنها را با غل و زنجیر به گردنشان
می بندد، آن چنان که سرشان را با پاها به هم نزدیک کنند، جامههایی از موادی که زود آتش میگیرد و لباسهایی از قطعههای آتش بر آنها بپوشانند. در عذابی که حرارت آن بسیار شدید است و درش به روی آنها بسته است. در آتشی که بخروشد و زبانه کشد شعله اش ساطع است و صدایش هراس انگیز. آنها که در آنند از آن خارج نگردند، و برای آزادی اسیرانش غرامت پذیرفته نمی شود، و زنجیرهایشان گسسته نمی گردد، مدتی برای این خانه تعیین نشده تا پایان پذیرد، و نه سرآمدی تا تمام گردد!
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
چگونگی مواجهه با والدین رهاکننده گونۀ دوم رفتار خانواده ها، ارتباط «رهاکننده» است که در آن، والدین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی مواجهه با والدین وابسته پرور
اشاره
گونۀ سومِ مواجهۀ پدر و مادرها، رفتار «حمایتیِ وابسته پرور» است که در آن، والدین برخلاف گونۀ قبلی، از فرزندان خود به طور کامل حمایت میکنند. این والدین سختیهایی را که زندگی برای فرزندشان به وجود میآورد، به جان میخرند و صرفاً شیرینیهای زندگی را در اختیارش قرار میدهند. این کار، گاهی از روی دلسوزی است و گاهی به این دلیل که فرزندشان را آمادۀ مواجهه با سختیها نمی بینند. این فرزندان، برخلاف فرزندان گروه قبلی، کمترین زمینه را برای حفظ استقلال در اختیار دارند.
فرزندان
این گروه، دچار آسیبهای جدی در فرایند اجتماعی شدن [۱] هستند؛ به طوری که توقعات زیادی از دیگران دارند و زیرِبار مسئولیتهای خودشان نمی روند. اگر شما یکی از این افراد باشید و احیاناً قبول کنید که به تغییر نیاز دارید، باید این الگوهای فکری و رفتاری را که در ادامه میآید، پیگیری کنید:
----------
[۱]: به شکل گیری خصوصیات و رفتار فرد تحت تأثیر آموزشهایی که محیط اجتماعی فراهم میکند، «Socialization» گویند.
۱. پذیرش سختی ها
باید این واقعیت را بپذیرید که زندگی سختیهای زیادی داشته و والدین شما نگذاشته اند آنها را تجربه کنید. قطعاً دیر یا زود با سختیهای بیشتر و البته پیچیده تری روبه رو خواهید شد که خانواده ممکن است نتواند در آن موقعیتها به شما کمک کند؛ بنابراین لازم است از الان خود را آمادۀ پذیرش این سختیها کنید. علاوه براین، توجه داشته باشید که استقلال و پیشرفت و تجربۀ انسان در دلِ همین سختیها به دست میآید و لذتهای زندگی نیز در پسِ این سختیها به مراتب شیرین تر خواهد شد.
شما باید «مواجهۀ مستقیم اجتماعی» را تجربه کنید و از والدینتان بخواهید در سختیها کمی از حمایتتان دست بکشند تا بتوانید خودتان مشکلات را تجربه کنید. در این مواقع، تلاش کنید راه حلی برای مشکلتان بیابید و آن را به نحوی شایسته حل کنید.
#تار_و_پود_عاشقی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
👆👆۵ قانونی که شما را از نظر علمی از تمام آدم هایی که می شناسی و قبلا از شما جلوتر بودن موفق تر می کن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆مهارت میتواند یک خانم خانه دار را تبدیل به یک استاد موفق کند
مهارت نه تنها رشد می آورد بلکه اعتبار اجتماعی می آورد
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊سلسله آموزش های تربیتی #عطر_خوش_زندگی 👤#حجت_الاسلام_تراشیون 📚موضوع: #تربیت_نسل_آینده 🔹قسمت هفتم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_5631024685.mp3
17.65M
🔊سلسله آموزش های تربیتی
#عطر_خوش_زندگی
👤#حجت_الاسلام_تراشیون
📚موضوع: #تربیت_نسل_آینده
🔹قسمت هشتم
🔸حسینیه امام خمینی(ره)،
🔻موضوعات مطرح شده:
▫️انواع تربیت
▫️ویژگی های تربیت مرسوم
▫️عادت در تربیت خوب نیست
▫️ارجعیت درک بر عادت در تربیت
▫️انواع روش های تربیتی
▫️انسان موجودی پیچیده است
▫️بازدهی موقت بکسل در تربیت
▫️هنر در تربیت ایجاد انگیزه است
▫️تربیت باید اصولی باشد
▫️تربیت امری پیچیده نیست
▫️قرار دادن فرزند در مسیر تربیتی
▫️تربیت اکتشافی است نه اکتسابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کمال گرایی در زن و شوهر
⁉️آیا همسر شما کمالگراست؟
🎙دکتر سعید عزیزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📋 ای امیرالمؤمنین را یار یاامالبنین...
❤️ زمینه | حضرت امّ البنین (سلاماللهعلیها)
🎤 محمود کریمی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (8) 1⃣ #جنگ_جهانی_دوم بهخوبی نشان داد که چگونه #جنگ را میتوان نقط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (9)
1⃣ البته باید توجه داشت که #صنعت_سینما ی جهان بهصورتی گسترده و پویا در عرصهی جنگ جهانی دوم وارد شد.
2⃣ هنرمندان سینمایی نیز فعالیت طاقتفرسایی را در طول سالهای #جنگ متحمل گردیدند تا تعهد هنری را در راستای مقاصد تمدنیِ مطلوب خویش بروز دهند.
3⃣ در این میان بهطور ویژه سینمای کشورهای دخیل در فرایند #جنگ_جهانی_دوم، طی سالهای ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ میلادی، حدود ۳۵۰ اثر سینمایی شاخص را تولید و به مخاطبان خود در سراسر جهان عرضه داشتند.
4⃣ که البته بیش از نیمی از این تعداد آثار متعلق به صنعت #سینمای_آمریکا میباشد.
✍ دکتر موسی اسماعیلنژاد
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 goo.gl/Vu5uZS
38.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #موشن_گرافیک | محمدعلی فروغی؛ روشنفکر دستپرورده انگلستان
❌از عضویت در لُژ فراماسونری تا ترویج ناسیونالیسم و تهمت به فردوسی
🔺ناسیونالیسمی که از درک حکومت قاجار تا صاحب منصبی در حکومت پهلوی اول و دوم و انتخاب عنوان پهلوی را در کارنامه خود دارد
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بسمه تعالی موسیقی مطرب، شنیدن و تعلیم و تعلّم آن و تعاون آن حرام است. حضرت آیة اللّه العظمی بهجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نظر مراجع تقلید درباره تشویق موسیقی دانان
با توجّه به آیات و روایاتی که در بحث موسیقی گذشت روشن شد که از نظر اسلام موسیقی مطرب جزء پلیدترین کارها است، تا جایی که شارع مقدس آن را در ردیف شراب و مقدمه زنا و سایر گناهان قرار داده است. از لحن شدید احادیث برمی آید که انسان عاقل برای نجات از این سم کشنده در جایی که شک هم دارد اجتناب مینماید. تا چه رسد مجالسی تحت عنوان موسیقی سنتی و اصیل ایرانی و امثال اینها را برپا نماید و جوایزی از بیت المال مسلمین به مروجین موسیقی بدهد. آیا در کشور ما مشکل مردم از جهت اقتصادی، اشتغال و بیکاری، تورم، ازدواج جوانان، فرهنگ ناب اسلامی و صدها امور دیگر حل شده تا به این کارهای باطل بپردازیم؟!
بر فرض هم که همه مشکلات ما حل شده، مگر اسلام عزیز اجازه میدهد اموال مردم صرف امور پوچ و بیهوده گردد. در کجای تاریخ معتبر اسلام داریم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و یا حضرت علی علیه السلام و سایر ائمه علیهم السلام العیاذ باللّه جلسه ای تحت عنوان موسیقی اصیل عربی و … تشکیل داده و مروجین موسیقی اعم از موسیقی حرام یا مشکوک را با بیت المال تقدیرنامه و صوت و کف مورد تشویق قرار دهند.
و اینک به فتاوای اسلام شناسان واقعی که همان علما ربانی و مراجع عظیم الشأن هستند توجه فرمایید:
س متأسفانه برخی متصدیان فرهنگی کشور، بعضی از نویسندگان طاغوتی را تشویق کرده و یا با برپایی جشنوارههای موسیقی هدایایی را به
عنوان تشویق به موسیقی دانان میپردازند. آیا صرف بیت المال مسلمین در این راستا و اهدای هدایا از بیت المال به این گونه افراد جایز است؟ و اساسا این حرکات در نظام اسلامی چه صورت دارد؟
بسمه تعالی
ج صرف بیت المال باید طبق موازین قانونی و شرعی صورت پذیرد.
مقام معظم رهبری
تشویق کسانی که موسیقی لهوی میزنند حرام است و کسی که اموال عمومی را صرف آنها میکند ضامن است و نزد خداوند متعال مسئول اعمالش میباشد و باید توبه کند وگرنه در آخرت مسئول خواهد بود.
حضرت آیة اللّه العظمی تبریزی
موسیقی متداول فعلی به تمام اقسامه حرام است و تعلیم و تعلّم و صرف بیت المال مسلمین در این گونه امور حرام است و موجب اشتغال ذمّه مسئولین مربوطه است.
خداوند مسلمین را از فتن آخرالزمان حفظ فرماید.
حضرت آیة اللّه صافی گلپایگانی
… تشویق کسانی که موسیقی حرام مینوازند جایز نیست.
حضرت آیة اللّه العظمی مکارم شیرازی
مربوط به نظر مسئولین است ولی به طور کلی اگر کار حرامی صورت گیرد به هیچ وجه جایز نیست. حضرت آیة اللّه العظمی فاضل لنکرانی
حرام است و ضمان آور میباشد. حضرت آیة اللّه العظمی مظاهری
مصرف بیت المال مسلمین در مواردی که شرعا مجوزی نداشته باشد حرام است تا چه حد رسد که در مواردی صرف شود که شارع مقدس آن را نهی کرده است. حضرت آیة اللّه العظمی علوی گرگانی [۱]
سؤال در خصوص حکم شرعی موسیقی قبلاً فرموده اید موسیقی مخصوص مجالس لهو و طرب ممنوع است، استدعا دارد در خصوص لهو و طرب توضیح بیشتری بفرمایید.
بسمه تعالی
مجالس لهو و لعب مجالسی است که جهت خوشگذرانی از راه استماع به آواز و مانند آن منعقد میشود. حضرت آیة اللّه سیستانی ۱۶ شعبان ۱۴۲۶
----------
[۱]: استفتاء از دفتر مراجع.
........:
📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث
https://eitaa.com/zandahlm1357