eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂 🔻 6⃣2⃣ سردار علی ناصری برای ماندگاری در تاریخ، شیوه شناسایی و جمع آوری اطلاعات از آغاز تا مرحله نهایی را ذکر می کنم. ما کلیه نیروهای خود را به دسته های متعدد تقسیم کرده و هر دسته را مأمور منطقه یا جای خاصی کرده بودیم. یک دسته معمولا بیست و پنج سی نفره بود. معمول کار این بود که جاهایی در هور، در عمق مواضع دشمن یا در مرزهای خودی، از قبل برای شناسایی مشخص می شد. یادم است که محسن رضایی چندین بار با دست خط خودش چند جا را برای شناسایی مشخص کرد یا در جلساتی که با ما و علی هاشمی داشت، به طور شفاهی نام برد. در مرحله بعدی، جلسه ای به ریاست علی هاشمی تشکیل می شد و مسائل به طور خیلی ریز و کاربردی طرح، بررسی و تحلیل می شد. فرمانهای لازم صادر می گشت و سوژه مورد نظر به دسته ها معرفی می شد تا آنان گروهها و تیمهایی تدارک ببینند و برای شناسایی اعزام کنند. بعد تیمها می رفتند و کلیه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کردند. تیمهای شناسایی معمولا چهار تا شش نفره بودند که سوار دو بلم یا قایق می شدند. علت اینکه در هر ماموریت دست کم دو بلم اعزام می شد نیز این بود که ممکن بود برای یک بلم اتفاقی رخ دهد و بلم دومی بتواند کمک کند یا فرار کند و برای ما خبر بیاورد. بلمها چوبی بودند و آنها را نیروهای بومی با مردی و پارو به حرکت در می آوردند. نیروهای اعزام شونده، مسلح به مسلسل کلاشینکف، کلت دستی، قطب نما، دوربینهای دید در روز و دید در شب، آب و مواد غذایی بودند. نیروها کوچک ترین مسائل امنیتی و حفاظتی را رعایت می کردند. مثلا مجاز نبودند قوطیهای خالی کنسرو یا کمپوت را در هور رها کنند و موظف بودند آنها را به عقب بازگردانند؛ زیرا ممکن بود مأموران استخبارات و ضد اطلاعات عراق از طریق همان قوطیهای خالی پی به ماهیت مأموریت ما ببرند و کارها لو برود. در این مرحله، عکسهای هوایی بسیار به کارمان آمد و ما با خواندن آنها توانستیم آبراهها و کانالهایی را که حتی نیروهای بومی از ترس پرخطر بودن منطقه به ما گزارش نکرده بودند، کشف و شناسایی کنیم. گروههای شناسایی به منطقه اعزام می شدند. در بازگشت اگر اطلاعات تکمیلی نیاز بود، باز یکی دو گروه دیگر به منطقه اعزام می شد. شناساییها که کامل می گشت، گزارش مکتوبی تهیه و برای قرارگاه نصرت ارسال می شد. این گزارش در جلسات متعدد با حضور علی هاشمی و مسئولان اطلاعات قرارگاه بررسی، تحلیل و نقد می شد و پس از حصول اطمینان کامل، به مقامهای بالاتر و در رأس آنها محسن رضایی تقدیم می شد. بر اساس همین گزارشهای تصمیمات نظامی در منطقه گرفته می شد. پیگیر باشید @zandahlm1357
۳- آیا شما جانشین پیامبر (صلی الله علیه و آله) هستید؟ از «ابوحمزه ثمالی» از امام سجاد (علیه السلام) روایت شده که امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) فرمودند: روزی حضرت علی (علیه السلام) صدا زد: چه کسی نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) امانت یا عهد و پیمانی دارد؟ نزد من بیاید و آن را از من بگیرد. مردم نزد حضرت می‌آمدند امانت شان را می‌طلبیدند، حضرت سجاده رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را کنار می‌زد و آن امانت را به صاحبان شان می‌داد. عمر به ابوبکر گفت: او دارد دنیا را از ما می‌برد! ابوبکر به عمر گفت: چه ترفندی داری؟ عمر گفت: همان طور که علی (علیه السلام) صدا می‌زند تو نیز صدا بزن، پس ابوبکر نیز این کار را انجام داد. خبر به امیرالمؤمنین (علیه السلام) رسید، ایشان فرمودند: به زودی او پشیمان می‌شود. روزی از روزها ابوبکر نزد مهاجرین و انصار نشسته بود، یک نفر از اعراب وارد مسجد شد و از او سؤال کرد: آیا تو جانشین پیامبر (صلی الله علیه و آله) هستی؟ گفت: بله، چه می‌خواهی؟ اَعرابی گفت: اگر تو جانشین پیامبر (صلی الله علیه و آله) هستی پس آن هشتاد شتری را که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به من وعده داده است نشانم بده. ابوبکر گفت: این‌ها چه شترهایی هستند؟ جواب داد: همانا پیامبر (صلی الله علیه و آله) ضمانت کرده که هشتاد شتر مو قرمز و چشم سرمه کشیده به من نشان بدهد، اگر تو جانشین ایشان هستی آن‌ها را به من نشان بده. ابوبکر به عمر گفت: حال چکار کنیم؟ عمر گفت: اعراب جاهل هستند به او بگو: آیا در مورد آنچه می گویی شاهد داری؟ پس اگر شاهد داری آن را پیش من بیاور. ابوبکر سخن عمر را به اعرابی گفت، اعرابی عرض کرد: از چیزی که پیامبر (صلی الله علیه و آله) ضمانت کرده شاهد می‌خواهی، به خدا قسم! تو وصی و جانشین پیامبر (صلی الله علیه و آله) نیستی. سلمان فارسی بلند شد و به اعرابی گفت: ای اعرابی! من تو را نزد وصی پیامبر (صلی الله علیه و آله) می‌برم. آن گاه سلمان و اعرابی حرکت کردند تا به حضرت علی (علیه السلام) رسیدند. سلمان فارسی به اعرابی گفت: این جانشین بر حقّ پیامبر (صلی الله علیه و آله) است. اعرابی از حضرت سؤال کرد: آیا شما جانشین پیامبر (صلی الله علیه و آله) هستید؟ امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: بلی، چه چیزی می‌خواهی؟ عرض کرد: پیامبر (صلی الله علیه و آله) به من ضمانت داده که هشتاد شتر مو قرمز و چشم سرمه کشیده را به من نشان بدهد. حضرت فرمودند: اگر آن‌ها را به تو نشان دهم خود و خانواده ات ایمان می‌آورید؟ اعرابی به دو دست حضرت افتاد و در حالی که می‌بوسید گفت: شهادت می‌دهم که تو وصی و خلیفه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هستی؛ چرا که این گفتارِ شما همان شرطِ بین من و رسول خداست، و ما همان روز اسلام و ایمان آوردیم. امیرالمؤمنین (علیه السلام) به امام حسن (علیه السلام) فرمودند: یا حسن! تو و سلمان و اعرابی به فلان سرزمین بروید و «صالح» [۱] را صدا بزنید، اگر جواب تو را داد به او بگو: «امیرالمؤمنین (علیه السلام) به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید: هشتاد شتری را که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به این اعرابی ضمانت داده است را به او نشان بده». سلمان می‌گوید: به آن سرزمینی که حضرت اشاره کرده بود رفتیم و امام حسن (علیه السلام) «صالح» را صدا زد، او جوابش را داد و گفت: «لبیک یابن رسول الله» امام حسن (علیه السلام) سلام امیرالمؤمنین (علیه السلام) را به او رساند و آنچه حضرت فرموده بود را به او فرمودند. صالح عرض کرد: چشم! اطاعت می‌کنیم، سپس زمین را شکافت و ریسمان شترها را به امام حسن (علیه السلام) داد و امام حسن (علیه السلام) آن را به اعرابی داد، آنگاه شترها یکی بعد از دیگری از زمین خارج شدند در حالی که قرمز مو و سرمه به چشم کشیده بودند همان گونه که پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن‌ها را وصف کرده بودند. [۱] ---------- [۱]: . «صالح» یکی از پادشاهان جن است که نماینده امیرالمؤمنین (علیه السلام) در میان قومش می‌باشد. [۱]: . الخرائج و الجرائح ۱ / ۱۷۵؛ بحار الانوار ۴۱ / ۱۹۲؛ مدینة المعاجز ۱ / ۵۲۳؛ غایة المرام ۶ / ۳۳۴. https://eitaa.com/zandahlm1357
کافی و مجزی برخی گویند بین دو عبادت کافی و مقبول عموم و خصوص مطلق برقرار است. به این شرح که هر عبادت مقبولی مجزی هست ولی هر عبادت مجزی مقبول نمی باشد. حاصل این مطلب این است که تلازمی بین قبول و کفایت نیست. مجزی عملی است که مکلف را از کلفت بوجود آمده خلاص می‌کند و مقبول آن است که خداوند به آن عمل بهره ای هم عطا می‌کند. این عده برای کلام خود دلائلی ذکر کرده اند از جمله: ۱- ابراهیم و اسماعیل با اینکه کار صحیحی انجام دادند باز هم درخواست قبول کردند. ۲- در این آیه شریفه... فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمٰا وَ لَمْ یُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ... [۱]، خداوند عمل یکی از دو پسر آدم را پذیرفت. ۳- حدیثی وارد شده که از هر نماز بیش از ثلث یا ربع یا نصف آن پذیرفته نمی شود. ۴- در حدیثی آمده است که مردم برای قبول اعمال خود دعا کنند. ۵- آیه شریفه إِنَّمٰا یَتَقَبَّلُ اللّٰهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ [۲]، دلالت بر قبول برخی اعمال دارد. علاوه اینکه عبادت فاسق کافی است ولی مقبول نیست. البته برخی این دلائل را پاسخ گفته اند ولی پاسخ آنها بی اشکال نیست. ---------- [۱]: ۱) - مائده، ۲۷. [۲]: ۲) - همان، ۲۷. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6039417719818816666.mp3
4.05M
📝 زیارت نامه امام سجاد علیه السلام         📌به نیت فرج امام زمان عجل الله زیارت نامه امام سجاد علیه السلام بخوانیم 🌻|↫‌ ویژهٔ ولادت @zandahlm1357 🍀💛🍀🧡🍀💛
۲۲- نماز و رهبری تفسیر نماز » نماز و رهبری اگر نماز توسط رهبران الهی اقامه شود بساط ظلم و طاغوت را برهم می‌زند. نماز عید امام رضاعلیه السلام آنچنان با هیبت و عظمت آغاز شد که حکومت ظالم بر خود لرزید و فهمید که اگر این نماز به پایان برسد حکومتِ بنی عبّاس نیز به پایان خواهد رسید. لذا مأمون دستور داد که امام را از وسط راه بازگرداندند. دلیل آنکه نمازهای امروز مسلمین اثری ندارد آنست که به قسمتی از قرآن عمل شد و قسمتی فراموش شد. زیرا قرآن می‌فرماید: ««وَاَقیمُواالصَّلوةَ وآتُوا الزَّکاةَ وَ اَطیعُوا الرّسُولَ» [۱] نماز به پای دارید و زکات دهید و از رسول خدا اطاعت کنید. امّا امروز بعضی نماز می‌خوانند و زکات نمی دهند و بعضی اهل نماز و زکات هستند، ولی ولایت کفار را پذیرفته اند. به عبارت دیگر ایمان به خدا دارند، اما کفر به طاغوت ندارند و این ایمان ناقص است. در حالی که خداوند می‌فرماید: «فَمَنْ یَکْفُر بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدْاسْتَمْسَک بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقی» [۲] هرکس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد به ریسمان محکم الهی چنگ زده است. یعنی هم کفر به طاغوت و هم ایمان به خدا لازم است، در حالی که ---------- [۱]: ۶۷) سوره نور، آیه ۵۶. [۲]: ۶۸) سوره بقره، آیه ۲۵۶. امروزه مسلمین برائت از کفر و طاغوت‌ها را فراموش کرده اند. لذا قرآن در مورد کسانی که به طاغوت مراجعه می‌کنند می‌فرماید: آنها خیال می‌کنند که مؤمن هستند: «اَلَمْ تَرَ اِلیَ الَّذینَ یَزْعُمُونَ اَنَّهُم آمَنُوا» [۱] ---------- [۱]: ۶۹) سوره نساء، آیه ۶۰. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
📲 🌺 (ع) 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
✍️ شبهات دانش آموزی 1️⃣8️⃣ چرا ما باید طبق سنت خانواده پیرو دین پدر و مادرمان و شیعه باشیم؟! شیعه و مسلمانی محدودیت زیاد دارد، حجاب و نماز پنج گانه و حلال و حرام و حفظ رابطه و ... دارد؟! 🔶 اول: اگر شما بیمار باشید. و به شما چند دکتر معرفی کنند دکتر شماره 1 دکتری است خوش زبان و آسان‌گیر ولی تخصص چندانی ندارد فقط با زبان و حرف زدن به شما امید الکی می‌دهد. دکتر شماره 2 دکتری است عمومی و می‌خواهد شما را با داروهایی ضعیف و ناقص و ارزان شما را درمان کند اما فایده ندارد. اما دکتر شماره 3 دکتری است فوق تخصص با داروهایی قوی است و در شرایطی هم که بیماری شدید باشد دست به تیغ می‌برد و عمل می‌کند و شما را تا درمان کامل از خوردن برخی چیزها و انجام دادن برخی کارها منع می‌کند ولی شما را درمان می‌کند. و مسلما عمل و جراحی بدن درد و خونریزی دارد. حال شما پیش کدام دکتر می‌روید؟! مسلما پیش دکتری که شما را درمان کند، هر چند درد و سختی داشته باشد و شما را از برخی کارها محدود کند. بنابراین هر سختی و منع و محدودیتی بد نیست بلکه بعضی وقت‌ها برای ما لازم و ضروری است. 🔻 خداوند هم اگر برای ما محدودیتی قرار داده است برای این است که ما بیمار نشویم و سالم بمانیم. 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/19 📎 📎 📎 📎 📎