eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ شبهات دانش آموزی 4️⃣8️⃣ چرا دو تا دختر یا دو تا پسر نمی‌توانند باهم ازدواج کنند؟ 🔷 اول: چون خدا حکیم ما رو اینگونه نیافریده است. این سوال مثل این است که بگویید چرا درون یخچال نمی‌شود لباس شست. خوب هر انسان عاقلی می‌داند که یخچال برای این طراحی شده که از مواد غذایی نگه داری کند. 🔻 بنابراین خداوند ما را طوری آفریده که زن و مرد باید با هم ازدواج کنند و غیر از این اشتباه است. 🔶 دوم: ازدواج یک زن و مرد برای تشکیل خانواده است و با حضور پدر و مادر و بچه خانواده تشکیل می‌شود اما اگر دو مرد یا دو زن با هم ازدواج کنند خانواده‌ای شکل نمی‌گیرد و ظلم به یک بچه است اگر او را از داشتن پدر یا مادر محروم کنیم. 🔷 سوم: اگر ازدواج به صورت طبیعی شکل نگیرد نسل بشر به خطر می‌افتد و به مرور زمان انسان‌ها از بین می‌روند. 🔶 چهارم: در کل عالم طبیعت هیچ دو همجنسی با هم ازدواج نمی‌کنند از درختان و حشرات بگیرید تا حیوانات و این نشان دهنده این است که ازدواج درحال طبیعی پیوند یک موجود نر و ماده است. 🔷 پنجم: این کار علاوه بر اینکه خلاف فطرت هست، گناه نابخشودنی می‌باشد که خداوند افرادی را که مرتکب این کار شوند مجازات سختی خواهد کرد مثل قوم لوط که داستانش در قرآن آمده است. 🔶 ششم: از طرف دیگر طبق نظر متخصصین، ازدواج با همجنس علاوه بر آثار روحی و جسمی منفی‌ایی که برای فرد و جامعه دارد، باعث بیماری‌های مختلفی ،مثل هپاتیت B، انگل، تومور روده و ایدز می‌شود. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/22 📎 📎 📎 📎 📎 📎
✍️ شبهات دانش آموزی 5️⃣8️⃣ چرا از اول خلقت ادم و حوا پوشش نداشتند؟ چرا خداوند انسان را لخت آفرید؟ خوب اگر بعد از خوردن میوه ممنوعه لخت شدند چرا خدا لخت شدن رو برای تنبیه انتخاب کرد؟ چرا باید با لخت شدن تنبیه شوند؟ 🔷 اول: خداى متعال در آیه 22 سوره «اعراف» مى‌فرماید: «فَلَمّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما؛ همین که آدم و همسرش از آن درخت ممنوعه چشیدند، بلافاصله لباس‌هایشان از تنشان فرو ریخت و اندامشان آشکار گشت». 🔻از این آیه به خوبى استفاده مى‌شود که آنها قبل از ارتکاب این خلاف، برهنه نبودند بلکه پوششى داشتند که در قرآن، از چگونگى این پوشش صحبت نشده است. 🔶 دوم: از آیات می‌توان چنین برداشت کرد که این لباس نشانه‌اى براى شخصیت آدم و حوا و احترام آنها محسوب مى‌شده که بعد از ارتکاب خلاف آن لباس را از دست می‌دهند و بدی‌هایشان آشکار می‌شود. 🔷 سوم: علامه طباطبائی در کتاب تفسیر الميزان افتادن لباس حضرت آدم و حوا را به عنوان تمثيل و مجاز می‌داند و می‌گوید: «منظور از لباس پوشش ظاهری نیست بلکه منظور لباس تقوی است که آدمى را ازبدی‌ها و گناه باز مى‌دارد و با خوردن از درخت نهی شده این لباس را از دست می‌دهند. 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/23 📎 📎 📎 📎 📎
🔆 جاسوس‌افزار پریدتور همچنان فعال است ✍ سازندگان جاسوس‌افزار پریدتور زیرساخت‌های خود را بازسازی کرده‌اند و به رغم افشای اقداماتشان در سال گذشته میلادی همچنان حداقل در ۱۱ کشور فعالیت می‌کنند. 👈 پس از انتشار گزارش‌ها درباره زیرساخت‌های این جاسوس‌افزار در سال گذشته تعداد سرور‌های مورد استفاده برای انتقال این ابزار به سرعت کاهش یافت. 📲 با این حال بر اساس یک گزارش جدید در عرض چند هفته سرور‌های این جاسوس‌افزار مجدداً راه‌اندازی شد. 🌐https://gerdab.ir/0009sA 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🔆متن شبهه : "متن بسیار زیبایی از "استفان واینبرگ" برنده جایزه نوبل فیزیک : با دین یا بدون دین، انسانهای خوب،کارهای خوب میکنند و انسانهای بد، کارهای بد... اما برای اینکه انسان با ظاهر خوب بتواند کار های بد بکند قطعا به دین نیاز دارد...! " 🔆 پاسخ شایعه : 1. باید دانست که استفان واینبرگ فردی آتئیست (بی خدا) است و بارها صراحتا به بی اعتقادی خود به خداوند اذعان داشته است ! همین امر دلیل بیان این عبارات دین ستیزانه اوست . http://goo.gl/aSIAEE 2. صرف داشتن یک تخصص و حتی دریافت جایزه نوبل ، دلیلی بر پذیرش ادعاهای یک فرد در تمام زمینه ها ، خصوصا امر تخصصی دین نیست ! www.hawzah.net/fa/Article/View/77973 3. نظرات برخی فیزیكدانان بزرگ در مورد خداوند و دین ، بر گرفته از كتاب «فیزیكدانان غربی و مسأله خداباوری»: * گالیله‌: «خداوند در اعمال‌طبیعت‌، بیشتر از جمله‌های‌ مقدّس‌ انجیل‌، متجلّی‌ می‌شود». * انیشتین‌: «باور من‌ به‌ خدا، اعتقادی‌ شورانگیز به‌ هستی‌ قدرت ‌عقلانی‌ برتری‌ است‌، كه‌ در جهان‌، به‌ گونه‌ای‌ درك‌ ناپذیر آشكار می‌شود ». * شالو فیزیك دان‌ آمریكایی‌ و "برنده‌ جایزه‌ نوبل"‌ : «به‌ نظر من‌، وقتی‌ با عجایب‌ حیات‌ و جهان ‌روبرو می‌شویم‌، به‌ جز سؤال‌ از چگونگی‌، باید از چرایی‌ نیز بپرسیم ‌زیرا تنها دین‌ پاسخگوی‌ آن هاست‌... . من‌ در جهان‌ و در زندگی‌ خودم‌، به‌خدا نیاز دارم‌«. http://goo.gl/7lTwBl 4. خوب و بد باید با معیاری سنجیده شوند و دین همان معیار است . معیاری که فراتر از نگاه محدود انسان است و تعیین شده از طرف خالق او که بر نیازها و صلاحش آگاهست ، می باشد . porseman.org/q/show.aspx?id=121293 5. شاید برخی صرفا بر مبنای فطرت کارهای خوب انجام دهند ، اما قطعا در تمام امور درستکار نیستند . چرا که تنها دین است که با شناخت انسان و راههای کمال و عوامل سقوطی چون نفس و شیطان ، کامل ترین دستورالعمل خوب زندگی کردن را ارائه می دهد . www.porseman.org/q/vservice.aspx?logo=images/right.jpg&id=448945 6. برخلاف ادعای "واینبرگ" دین با معرفی نیکیها و پلیدیها و اینکه انسان در دنیا و آخرت باید پاسخگوی اعمالش باشد ، موجب تشویق افراد به نیکیها و دوری از پلیدیها می شود . www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=273531 7. تنها دین نیست که برخی برای رسیدن به اهدافشان از آن سو استفاده می کنند . مفاهیمی چون دموکراسی ، آزادی ، حقوق زن و ... در این ردیفند . 8. دین به دلیل قداست و مقبولیت زیاد بین مردم ، بیش از سایر مفاهیم مورد سو استفاده واقع شده است . اما آنها که به دین عمل نمیکنند ، نه دیندارند و نه معیار شناخت دین . معیار شناخت دین کسانی هستند که بیشترین تقید را به رعایت قوائد دین (آنهم در تمام زمینه ها) دارند . 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
45.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ استاد جباری به شبهه اخیر یک روحانی درباره @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 این کلیپ رو حتماً ببینید و منتشر کنید خانمی است که تجربه‌گر مرگ است و بی حجاب بوده اکنون او زار زار گریه می‌کند و از امیرالمومنین طلب استغفار می‌کند. ♻️ زندگی پس از @zandahlm1357
٢. شتاب زدگى و عصبانيت در تذكردادن به حجاب، ممنوع اشاره در سفرى كه با دانشجويان و خانواده هايشان به عمره مشرف شده بوديم، روزى به زيارت منا و عرفات رفتيم كه سفرى جذاب، ولى در عين حال خسته كننده است. يكى از دانشجويان كه در اين سفر با همسرش همراه ما بود، درحالى كه خيلى ناراحت و گرفته به نظر مى رسيد، خود را به من رساند و گفت: «امروز اتفاقى براى من افتاده كه مرا بسيار ناراحت كرده است. خواستم براى شما بگويم تا كمى از ناراحتى‌ام كم شود». من با خوش رويى به او گفتم: «بفرماييد، گوش مى دهم». او گفت: «امروز كه به زيارت منا و عرفات آمديم، چون خيلى راه رفتيم، همسرم حالش بد شد و از من كمك خواست. من براى كمك به او، دستش را گرفتم، درحالى كه او به سختى دنبال من مى آمد. فردى كه در ظاهر بسيار مؤمن به نظر مى رسيد، خود را به ما رساند و با عجله و ناراحتى، در اعتراض به اينكه چرا من دست همسرم را گرفته ام، به من گفت: همين شماها هستيد كه با اين كارها، آبروى جمهورى اسلامى را مى بريد. خجالت نمى كشيد جلوى چشم ديگران دست همسرتان را گرفته ايد؟ من تا به خودم آمدم كه اين فرد كه بود و چرا اين اعتراض را كرد، او به سرعت از ما دور شد. هر چه او را صدا زدم تا به او بگويم، همسرم بدحال شده و من براى كمك، دستش را گرفته ام، پاسخى نداد و رفت. براى من اين برخورد، آن هم از فردى كه توقع اين رفتار را از او نداشتم، خيلى سنگين آمد و حسابى حال مرا گرفت. حالا آمده‌ام تا با شما درد دل كنم تا كمى از ناراحتى‌ام كم شود». من نخست كوشيدم او را دلدارى دهم. سپس به او گفتم: «آن فرد قصد آزار شما را نداشته و خيال كرده شما هم مثل برخى افراد هستيد كه وقتى با همسرشان در خيابان راه مى روند، دست همديگر را مى گيرند و رفتارى كه در فضاى عمومى پسنديده نيست و دور از شأن يك مسلمان است، از خود نشان مى دهند». وقتى اين مطلب را به او مى گفتم، صرفاً براى آرام كردن او بود؛ چون واقعاً كار آن فرد قابل دفاع نبود؛ زيرا همسر ايشان فردى كاملاً محجبه و چادرى بود و اين گونه سخن گفتن و برخورد تند كردن، شايسته او نبود. اشتباه ديگرى كه اين شخص مرتكب شده بود، رفتار شتاب زده و تند او بود. به فرض كه اين زن و شوهر رفتار سبكى داشته باشند، ما نبايد با آنها برخورد تند داشته باشيم. بلكه هميشه بايد فكر كنيم از چه راهى مى شود رفتار يك فرد را اصلاح كرد. در اينجا به دو نمونه زيبا از برخورد با اين گونه افراد اشاره مى كنيم: https://eitaa.com/zandahlm1357
جهانى بنشسته در گوشه اى يكى از شاگردان علاّمه طباطبايى درباره شخصيّت ايشان گفته است: استاد جهانى از فلسفه و علوم اخلاق و تفسير بودند و در همه زمينه‌ها انقلابى را در حوزه هاى علميّه بوجود آوردند. امّا در خانه محقّرى با دو اتاق زندگى مى كردند و منزلشان به حدّى كوچك بود كه امكان پذيرايى از دوستان و ارادتمندان را در آن نداشتند. اوايل آشنايى با استاد كه از كمى وسعت منزل مسكونى ايشان آگاه نبودم از رفتارشان خيلى تعجّب مى كردم. چون گاهى كه مجبور مى شدم براى جواب گرفتن درباره سؤ الاتى كه پيش مى آمد به منزل ايشان بروم، استاد به درِ منزل آمده و در حالى كه دو دست خود را بر دو طرف در گذاشته و سرشان را بيرون مى آوردند به سؤ ال من گوش مى داده و پاسخ مى گفتند. از اين رفتار متعجّب مى شدم و اين سؤ ال برايم پيش مى آمد كه: چرا استاد مرا به داخل منزلشان تعارف نمى كنند؟! بعدها كه آشنايى من با آن بزرگوار بيشتر شد دريافتم كه خانه ايشان ظرفيّت پذيرش مهمان ندارد. علاوه بر اين سالها مبلغ هنگفتى مقروض بودند و نزديكان ايشان حتى دامادشان مرحوم شهيد آية اللّه قدّوسى از اين موضوع اطّلاع نداشتند. (۶۴) از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
بیان ابن صباغ مالکی در فضائل و علوم علی علیه السّلام و نصب نمودن پیغمبر آن حضرت را بمقام قضاوت فصل فی ذکر شیء من علومه فمنها علم الفقه الذی هو مرجع الانام و منبع الحلال و الحرام فقد کان علی مطلعا علی غوامض احکامه منقادا له جامحة بزمامه مشهودا له فیه بعلوّ محلّه و مقامه و لهذا خصه رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلم بعلم القضاء کما نقله الامام ابو محمد الحسین بن مسعود البغوی رحمة اللّه علیه فی کتابه المصابیح مرو یا عن انس بن مالک انّ رسول اللّه لما خصّص جماعة من الصحابة کل واحد بفضیلة خصّص علیا بعلم القضاء فقال صلّی اللّه علیه و سلم و اقضاکم علیّ علیه السّلام [۱] . و نیز همین حدیث علیّ اقضاکم را محمّد بن طلحه شافعی در ص ۲۲ مطالب السئول فی مناقب آل الرسول از قاضی بغوی نقل نموده آنگاه گوید و قد صدع الحدیث بمنطوقة و صرّح بمفهومه انّ انواع العلم و اقسامه قد جمعها رسول اللّه لعلیّ دون غیره یعنی منطوق و مفهوم این حدیث صراحت دارد بر اینکه رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم انواع و اقسام علم را جمع نموده اختصاصا برای علی علیه السّلام جهت آنکه حق قضاوت برای کسیست که احاطه بر جمیع علوم داشته باشد بعلاوه کمال عقل و زیادتی تمیز و فطانت و ذکاوت و دور بودن از سهو و غفلت-و صیغه افعل التفضیل (در حدیث) بتمام معنی اثبات این مرام می‌نماید و بعد از آن با دلائل بسیاری مشروحا بیان نموده که علی علیه السّلام اعلم و افضل از جمیع امت بوده است انتهی. پس آقایان محترم بعد از دقت در احادیث وارده و مطابقه نمودن با بیانات محققین از اکابر علماء خودتان و گفتار غلط این معلم بی علم تصدیق خواهید نمود که او ادعای بی جائی نموده. زیرا مقام مقدس علی علیه السّلام بالاتر از آنست که محل قیاس با احدی از صحابه قرار گیرد این آقای معلم کاسه از آش گرم تر است زیرا خود خلیفه عمر که در مقابل علی علیه السّلام ---------- [۱]: ۱) ما حصل کلام این عالم منصف آنست که در این فصل اشاره بعلوم علی علیه السّلام نموده و می‌گوید از جمله علومی که اختصاص بعلی علیه السّلام داشته علم فقه بوده که محل رجوع بشر و سرچشمه حلال و حرام است پس بتحقیق علی علیه السّلام مطلع بر غوامض احکام و آگاه بر حقایق اشیاء بوده و هر حکمی را در محل و مقام خود مشهودا می‌دانست بهمین جهة رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله در میان همه امت اختصاص داد علی را بعلم قضاوت هم چنانکه روایت نموده امام ابو محمد حسین بن مسعود بغوی در کتاب مصابیح از انس که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله در موقعی که هر یک از اصحاب را مخصوص بکاری که شایسته او بود تعیین می‌نمود علی علیه السّلام را اختصاص داد بقضاوت و فرمود علی از همه شما (صحابه و امت) بقضاوت اولی می‌باشد. یعنی افقه از همه و احاطه او از همه بیشتر است چون در قضاوت احاطه بر تمام مسائل فقهیه لازم است بعلاوه شرائط دیگر که فقهاء در کتاب قضاء نوشته اند و تمامی آنها باتفاق موافق و مخالف در علی علیه السّلام موجود بوده لذا پیغمبر فرمود اقضاکم علی. اظهار عجز نموده و در دورۀ خلافتش هفتاد مرتبه (چنانچه اکابر علماء خودتان با ذکر مواضع و وقایع نقل نموده اند) گفته است لو لا علیّ لهلک عمر هرگز راضی نبوده و نیست که چنین نسبتی را باو بدهند واقعا این نوع از تمجیدها تعریف بما لا یرضی صاحبه می‌باشد. (مراجعه شود به صفحات ۴۰۸ تا ۴۱۰ همین کتاب). بر خلاف گفتۀ این معلم بی علم متعصّب افراطی امام احمد بن حنبل (امام الحنابله) در مسند و امام الحرم احمد مکی شافعی در ذخایر العقبی بنا بر آنچه شیخ سلیمان بلخی در باب ۵۶ ینابیع الموده و محب الدین طبری در ص ۱۹۵ جلد دوم ریاض النضرة از قول معاویه نقل نموده اند که می‌گفت انّ عمر بن الخطاب اذا اشکل علیه شیء اخذ من علیّ علیه السّلام [۱] حتی ابو الحجاج بلوی در ص ۲۲۲ جلد اول کتاب خود (الف باء) نقل می‌نماید که وقتی خبر شهادت علی علیه السّلام بمعاویه رسید گفت لقد ذهب الفقه و العلم بموت ابن أبی طالب یعنی فقه و علم بمردن علی علیه السّلام از میان رفت. و نیز از سعید بن مسیب نقل می‌نماید که می‌گفت کان عمر رضی اللّه عنه یتعوّذ من معضلة لیس لها ابو الحسن [۲] . و ابو عبد اللّه محمّد بن علی الحکیم الترمذی در شرح رساله (فتح المبین) گوید کانت الصحابة رضی اللّه عنهم یرجعون الیه فی احکام الکتاب و یأخذون عنه الفتاوی کما قال عمر بن الخطاب رضی اللّه عنه فی عدة مواطن لو لا علیّ لهلک عمر و قال صلّی اللّه علیه و سلّم اعلم امّتی علیّ بن أبی طالب [۳] . آنچه از سیر در کتب اخبار و تواریخ بدست می‌آید معلوم می‌گردد که خلیفه عمر بقدری در مراتب علمی و مسائل فقهی ساده بوده که غالبا در احکام و مسائل ما به الاحتیاج عمومی چنان اشتباه واضحی می‌کرده که هر یک از صحابۀ حاضر بودند او را متنبه و
متوجه باشتباه می‌ساختند. شیخ- خیلی بی لطفی می‌فرمائید که چنین نسبتی بخلیفه می‌دهید آیا ممکنست که خلیفه رضی اللّه عنه در أحکام و مسائل دین اشتباه نموده باشد. داعی- این بی لطفی را داعی ننمودم بلکه اکابر علماء خودتان کشف حقیقت نموده و در کتب معتبرۀ خود ثبت و منتشر ساختند. شیخ- ممکن است از آن اشتباهات با ذکر اسناد بیان فرمائید تا صدق و کذب معلوم و مفتری رسوا گردد. داعی- اشتباهات ایشان بسیار و قریب صد اشتباه ثبت نموده اند ولی از آنچه الحال در نظر دارم باقتضای وقت مجلس بیکی از آنها اشاره می‌نمایم. ---------- [۱]: ۱) هر زمانی که امری بر عمر بن الخطاب مشکل می‌شد مراجعه می‌نمود بعلی علیه السّلام و از او اخذ می‌کرد و حل مشکل می‌نمود. [۲]: ۲) پیوسته عمر پناه می‌برد بخدا از امر پیچیده ای که علی علیه السّلام در او نباشد. [۳]: ۳) صحابه پیغمبر در احکام قرآن مراجعه بعلی علیه السّلام می‌نمودند و فتاوی از او می‌گرفتند کما آنکه عمر در مواطن متعدده گفت اگر علی نبود عمر هلاک شده بود و رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلم فرمود داناترین امت من علی بن أبی طالب می‌باشد. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamosigiirani-6 - ساز و آواز.mp3
1.37M
6 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 جانا مرا چه سوزی چون بال و پر ندارم خون دلم چه ریزی چون دل دگر ندارم در زاری و نزاری چون زیر چنگ زارم زاری مرا تمام است چون زور و زر ندارم روزی گرم بخوانی از بس که شاد گردم گر ره بود بر آتش بیم خطر ندارم گر پرده‌های عالم در پیش چشم داری گر چشم دارم آخر چشم از تو بر ندارم در پیش بارگاهت از دور بازماندم کز بیم دور باشت روی گذر ندارم نه نه تو شمع جانی پروانهٔ توام من زان با تو پر زنم من کز تو خبر ندارم عالم پر است از تو غایب منم ز غفلت تو حاضری ولیکن من آن نظر ندارم عطار در هوایت پر سوخت از غم تو پرواز چون نمایم چون هیچ پر ندارم 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357