eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
...: ✨🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 🌹🍃🌹🍃🌹 💠 داستان جذاب و واقعی ✅🌹 🌹✅ : خدایی که می شنود. مسلمانان کشور من زیاد نیستند یعنی در واقع اونقدر کم هستند که میشه حتی اونها رو حساب نکرد ... جمعیت اونها به 30 هزار نفر هم نمیرسه و بیشترشون در شمال لهستان زندگی می کنن ... همون طور که به بالشت های پشت سرش تکیه داده بود ... داشت دونه های تسبیحش رو می چرخوند ... که متوجه من شد ... بهم نگاه کرد و یه لبخند زد ... دوباره سرش چرخوند و مشغول ذکر گفتن شد ... نمی دونم چرا اینقدر برام جلب توجه کرده بود ... - دعا می کنی؟ ... - نذر کرده بودم ... دارم نذرم رو ادا می کنم ... - چرا؟ ... - توی آشپزخونه سر خوردم ... ضربان قلبش قطع شده بود... چشم های پر از اشکش لرزید ... لبخند شیرینی صورتش رو پر کرد ... - اما گفتن حالش خوبه ... - لهجه نداری ... - لهستانیم ولی چند سالی هست آلمان زندگی می کنم... - یهودی هستی؟ ... - نه ... تقریبا 3 ساله که مسلمان شدم ... شوهرم یه مسلمان ترک، ساکن آلمانه ... اومده بودیم دیدن خانواده ام... و این آغاز دوستی ما بود ... قرار بود هر دومون شب، توی بیمارستان بمونیم ... هیچ کدوم خواب مون نمی برد ... اون از زندگیش و مسلمان شدنش برام می گفت ... منم از بلایی که سرم اومده بود براش گفتم ... از شنیدن حرف ها و درد دل های من خیلی ناراحت شد ... - من برات دعا می کنم ... از صمیم قلب دعا می کنم که خوب بشی ... خیلی دل مرده و دلگیر بودم ... - خدای من، جواب دعاهای من رو نداد ... شاید کلیسا دروغ میگه و خدا واقعا مرده باشه ... چرخیدم و به پشت دراز کشیدم ... و زل زدم به سقف ... - خدای تو جوابت رو داد ... اگر خدای تو، جواب من رو هم بده؛ بهش ایمان میارم ... خیلی ناامید بودم ... فقط می خواستم زنده بمونم ... به بهشت و جهنم اعتقاد داشتم اما بهشت من، همین زندگی بود ... بهشتی که برای نگهداشتنش حاضر بودم هر کاری بکنم ... هر کاری ... ⬅️ادامه دارد... https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🌹 🌹🍃🌹🍃🌹 ✨🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ✨﷽✨ 🔻بعضی آدما انگار چوبن تا عصبانی میشن آتیش میگیرن همه جا رو دودآلود میکنن همه جا رو تیره و تار میکنن اشک آدمو جاری می کنن 🔻ولی بعضیها این طوری نیستن مثل عودن وقتی یک حرف میزنی که ناراحت میشن و آتش میگیرن بوی جوانمردی و انصاف میدن و هرگز نامردی نمیکنن ✍اینه که هر کس رو میخوای بشناسی👇 در وقت "عصبانیت"✔️ در وقت "خشم" بشناس✔️ راستی شما وقتی آتیش میگیرید عودید یا چوب؟ https://eitaa.com/zandahlm1357 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺
❣✨❣✨❣ ✨وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ✨ ❣ بی تردید به تو و به کسانی که پیش از تو بوده اند، وحی شده است ❣که اگر شرک ورزی، ❣همه اعمالت تباه و بی اثر می شود ❣و از زیانکاران خواهی بود. ❣✨✨❣✨ ❣سوره زمر ✨ آیه 65❣ https://eitaa.com/zandahlm1357
01Hamd.mp3
422.4K
تلاوت مجلسی سوره حمد #محمد_محمود_طولاوی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://eitaa.com/zandahlm1357
https://eitaa.com/zandahlm1357
https://eitaa.com/zandahlm1357
رواق #دارالسلام در سمت جنوب بارگاه رضوی رواقی زیبا و باشکوه رواق دارالسلام قرار دارد. در لغت #دارالسلام را " #بهشت " می گویند. این رواق از سوی غرب با در زرین نفیسی به رواق #دارالحفاظ و از شمال با دو راهرو به #گنبد حاتم خانی و از سمت شرقی با درِ طلای نفیس دیگری به رواق #دارالسرور می پیوندد. طول رواق 20 متر، عرض آن 10 متر و ارتفاع آن به 5/9 متر می رسد که در مجموع با فضاهای جانبی #227 متر مربع مساحت دارد. کف دارالسلام با مرمر به زیبایی نقش بندی و سنگ فرش شده است. در ازاره های رواق تا ارتفاع 65 /1 پوشیده شده از سنگ مرمر یشمی دیده می شود. دیوارها و سقف بنا به سبک زیبایی رسمی بندی شده اند که چشمۀ اصلی سقف را در سه بخش احاطه کرده اند. بالای ازاره کتیبه ای است به عرض 30 سانتیمتر که به خط نستعلیق بر آن حجاری شده است. وجود یکی از قدیمی ترین لوسترهای کریستالی نفیس و درخشان حرم مطهر با عمر 200 ساله در رواق دارالسلام، بر عظمت و شکوه این رواق افزوده است . شالوده این رواق را #گوهرشاد خاتون در دو طبقه بنا نهاد. سالها پیش بخش بالایی رواق  مدتی برای آسایشگاه خادمان اختصاص داشت که به گنبد #اپک میرزا شناخته می شد و طبقه پایینی آن، انبار فرش بود که به آن " #تحویل خانه" می گفتند. در سال های 1334 تا 1338 به همت مرحوم دکتر سید فخرالدین #شادمان که نیابت تولیت وقت را بر عهده داشت، برای بزرگ کردن محل زائران تغییراتی در آن ایجاد کردند. آسایشگاه فراشان را به جای دیگری بردند و سقف میانی را برداشتند و به رواق تبدیل کردند. در اس
در اسناد آستان قدس ذکر کرده اند که پس از اینکه ساخت محل کامل شد و به صورت رواقی درآمد، نام آن را دارالسلام گذاشتند و بعدها هم با تغییراتی در اطراف رواق، آن را بزرگتر کردند. در سال 1346 در زمان نیابت تولیت باقر ، قسمت هایی از رواق به دست هنرمندان مرمت شد. زیربندی پایه ها و تجدید ساختمان طاق با بتون آرمه و آیینه کاری و فرش و ازاره سازی مرمر را اواخر مردادماه سال 1346 شمسی شروع و در اسفندماه همان سال در مدت هفت ماه تمام کردند. از بالای ازاره تا سقف به صورت بسیار زیبا آئینه کاری گردیده است.  های رواق دارالسلام  در قسمت جنوب است که در حاشیه آن با خط ثلث بسیار زیبایی روی آیینه آیۀ مبارکه «الله نورالسماوات و الارض» روی زمینه لاجوردی نوشته شده و تاریخش را سال 1387 ه.ق. ذکر کرده اند. داخل محراب نیز سورۀ توحید با خط ثلث روی سنگ منبت کاری شده و تاریخ آن نیز سال 1387 ه.ق. است. درقسمت شرقی متصل به گنبد حاتم خانی سورۀ قدر با خط ثلث زیبایی به نگارش در آمده است. در زیر طاق رواق حاتم خانی کتیبه ای با خط ثلث بسیار زیبا به رنگ قرمز در زمینه لاجوردی زینت بخش رواق است، که در آن سورۀ مبارکه الانسان با مضمون چگونگی آفرینش انسان و توانایی خداوند است. در طرفین دری که به گنبد الله وردی خان می رود در دو کتیبۀ قرآنی سورۀ نصر و توحید نوشته شده است که مضمون سوزۀ نصر، وعده پیروزی مومنان و سورۀ توحید یگانگی و بی همتایی خداوند را یادآوری می کند. در رواق دارالسلام بخشی از دعای کبیر در بالای ازاره متصل به گنبد حاتم خانی با این مضمون نوشته شده است: «یا من له ذکر لا ینسی، یا من له نور لا یطفی، یا من له نعم لا تعد، یا من له ملک لا یزول، یا من له ثناء لا تحصی، یا من له جلال لا یکیف، یا اول کل شی ء و آخره، یا اله کل شی ء و ملیکه، یا رب کل شی ء و صانعه، یا بارئ کل شی ء و خالقه، یا قابض کل شی ء و باسطه، یا مبدأ کل شی ء معیده.» " ای کسی که یادش از دل ها بیرون نمی رود، نورش خاموش نمی گردد، نعمت هایش قابل شمارش نیست و حکومتش پایان ندارد، ای کسی که بزرگی و جلالش قابل تعریف نیست، ای آغاز و پایان همۀ اشیاء، ای معبود و صاحب چیزی، ای پروندۀ همۀ اشیاء و خالق آنها، ای آفرینندۀ همه چیز، ای گیرنده و دهندۀ همۀ اشیاء، ای آغاز کنندۀ هر شی و برگرداندۀ آن" در بالای ازاره در اطراف رواق، قصیده ای بسیار طولانی در مدح و ستایش امام رضا (ع)به خط نستعلیق روی سنگ حجاری شده است.  https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕برنامه هفتگی کانال مجله تازنده ایم رزمنده ایم📰👓 #شنبه📖آیه گرافی📚نهج البلاغه🌳گل وگیاه🌍 صفحه سبک زندگی 👨👩👧👦اتاق مشاور📂داستان #یکشنبه📖آیه گرافی📝احکام 📡امر به معروف 👨👩👧👦اتاق مشاور📂داستان #دوشنبه 📖آیه گرافی👼فرزند سالم 🔬پزشکی📜اولیاء الله📂داستان #سه شنبه📖آیه گرافی 💑همسرداری🎓موضوع بصیرتی🖋کلاس مربی📂داستان #چهارشنبه📖آیه گرافی⏱نماز 💅حجاب🔍پرسش و پاسخ🌍حکایت 📂داستان #پنج شنبه📖 آیه گرافی🌍تدبر در قرآن⚰معاد شناسی تست هوش💠آیه درمانی📂داستان #جمعه 📖آیه گرافی☀️مهدویت 💻آیا می دانید😂لبخند📂داستان با ما همراه باشید👇👆 https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: من نهج البلاغه میخوانم https://eitaa.com/zandahlm1357 💠💠💠💠💠💠💠
🌹 🌴 وقال عليه السلام : قُلُوبُ الرِّجَالِ وَحْشِيَّةٌ، فَمَنْ تَأَلَّفَهَا أَقْبَلَتْ عَلَيْهِ. دلهاى انسانها همچون حيوانات وحشى است، هر كس از راه محبت وارد شود با او الفت مى گيرند.
امام در اين کلام حکمت آميز درس مهمى براى صيد دل ها و جلب و جذب دوستان مى دهد. مى فرمايد: «دل هاى انسان ها وحشى و رمنده است هرکس با آنها انس گيرد رو به سوى او مى کنند»; (قُلُوبُ الرِّجَالِ وَحْشِيَّةٌ، فَمَنْ تَأَلَّفَهَا أَقْبَلَتْ عَلَيْهِ).
اشاره به اينکه انسان، نسبت به کسانى که نمى شناسد نوعى احساس بيگانگى مى کند; ولى اگر طرف مقابل از طريق محبت وارد شود در برابر او رام مى شود. به گفته بعضى از شارحان نهج البلاغه اين مطلب براى انسانى که تازه در شهر يا در محله اى وارد مى شود و سکنا گزيند کاملاً محسوس است او حتى از همسايگان نزديکش فاصله مى گيرد اما اگر چند بار با او سلام و عليک کنند و به ديدارش بروند و هديه اى برايش بفرستند رابطه دوستى آنها مستحکم مى شود.
آنچه بعضى پنداشته اند که اين کلام حکمت آميز با اصل مدنىّ بالتبع بودن انسان سازگار نيست اشتباه بزرگى است. درست که انسان ذاتاً روح اجتماعى دارد و نمى تواند تنها زندگى کند و تمام پيشرفت ها و موفقيت ها بشر در سايه همين روح اجتماعى است; ولى اين بدان معنا نيست که در برابر هر فرد ناشناخته اى اظهار محبت و دوستى کند و با او الفت بگيرد
الفت گرفتن احتياج به مقدمات دارد همان گونه که عداوت و دشمنى نيز مقدماتى مى خواهد و نظر امام(عليه السلام)به اين حقيقت است که در روايات ديگرى نيز وارد شده و در گفتار معروف: «الاْنْسانُ عَبيدُ الاْحْسانِ; انسان بنده احسان است» منعکس است.
شاعر عرب نيز مى گويد: وَإنّى لَوَحْشِىٌّ إذا ما زَجَرْتَني *** وَإنّى إذا ألَّفْتَني لاََلُوفٌ هنگامى که از من دورى کنى من از تو رميده مى شوم ولى هنگامى که از در الفت در آيى با تو الفت مى گيرم.