فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سعدی
درديست درد عشق كه هيچش طبيب نيست****گر دردمند عشق بنالد غريب نيست
دانند عاقلان كه مجانين عشق را****پرواي قول ناصح و پند اديب نيست
هر كو شراب عشق نخورده ست و درد درد****آنست كز حيات جهانش نصيب نيست
در مشك و عود و عنبر و امثال طيبات****خوشتر ز بوي دوست دگر هيچ طيب نيست
صيد از كمند اگر بجهد بوالعجب بود****ور نه چو در كمند بميرد عجيب نيست
گر دوست واقفست كه بر من چه ميرود****باك از جفاي دشمن و جور رقيب نيست
بگريست چشم دشمن من بر حديث من****فضل از غريب هست و وفا در قريب نيست
از خنده گل چنان به قفا اوفتاده باز****كو را خبر ز مشغله عندليب نيست
سعدي ز دست دوست
شكايت كجا بري****هم صبر بر حبيب كه صبر از حبيب نيست
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فرازی بسیاری فوق العاده
از عجایب #شیخ_عبدالباسط
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
وظیفه ما چیست؟ هرگاه با مسئله، فکر، شعار، پیشنهاد یا عادت و رسومی برخورد کردیم، آن را از طریق دانش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته ها:
آیه ۱۳، محلّ حضور پیامبران را «القریة» معرّفی کرده و این آیه، آن را «المدینة» میخواند. شاید بتوان گفت: مدنیّت و رشد جوامع از دیدگاه قرآن، بستگی به ایمان مردم دارد؛ شهری که شهروندانش کافر باشند، روستاست وروستایی که حتّی یک مؤمن در آن حضور یابد، رشد یافته وشهر میشود.
پیام ها:
۱- دور بودن از مرکز شهر، نشانه دوری از فرهنگ نیست. «و جاءَ من أقصا المدینة رجل»
۲- حمایت از حقّ، مرز و منطقه ندارد. «جاء من أقصا المدینة رجل»
۳- گاهی یک تنه باید حرکت کرد و فریاد کشید. «جاء من أقصا المدینة رجل» حضرت علی علیه السلام میفرماید: در راه حقّ از اندک بودن پیروان نهراسید. (۶۱)
۴- برای حمایت از حقّ، طولانی بودن راه نباید مانع باشد. «أقصا المدینة»
۵ - طرفداری از حقّ، انگیزه و سوز لازم دارد نه نشان و عنوان. «رجلٌ»
۶- اگر جان مردان خدا را در خطر دیدیم باید با شتاب برای کمک اقدام کنیم. «رجل یسعی»
۷- پیامبران، حامیان پرشور و جسور نیز داشته اند. «رجل یسعی»
۸ - مؤمن، عاشق هدایت مردم است و از گمراهی آنان رنج میبرد. «قال یا قوم»
۹- شکستن سکوت و فریاد زدن در محیطهای انحرافی برای حمایت از رهبری حقّ مورد ستایش خداوند است. «قال یا قوم»
۱۰- حمایت از حقّ، باید با شدّت، سرعت، منطق و عاطفه همراه باشد. «یسعی - یا قوم - هم مهتدون»
۱۱- اخلاص در تبلیغ، شرط جذب مردم است. «اتّبعوا من لا یسئلکم أجراً» منادیان حقّ نباید از مردم مزدی بخواهند.
۱۲- هدایت گر باید خود هدایت شده باشد. «اتّبعوا... مهتدون» (ذات نایافته از هستی بخش، کی تواند که شود هستی باشد)
۱۳- از عالم بی هوس باید پیروی و تبعیت کرد. «اتبعوا من لا یسئلکم اجراً»
#تفسیر_سوره_یس
✍#محسن_قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #موشن_گرافی
👈 پویانمایی جذاب آیه 102 سوره انعام
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357