eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد .......: @zandahlm1357
✅ پایان حکایت شیر و نخچیران ابیات ۱۳۴۶ تا ۱۳۹۶
درس مثنوی 65.mp3
21.42M
☘️ قسمت 5⃣6⃣ ابیات ۱۳۴۶ تا ۱۳۹۶ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
حکایت " مرد بازرگان و طوطی" قسمت ۶۶ ✅ حکایت مرد بازرگان و طوطی حکایت مرد بازرگان و طوطی از حکایات شیرین و جذاب مثنوی معنوی است ، آورده اند که بازرگانی ، طوطی زیبا در قفس داشت . روزی برای تجارت ، قصد سفر به هندوستان کرد و پیش از رفتن ، همه اهل خانه را فراخواند و گفت : برای شما از این سفر چه هدیه ای بیاورم ؟ هر یک از بستگان چیزی درخواست کرد . وقتی نوبت به طوطی رسید بدو گفت : تو چه چیزی می خواهی ؟ طوطی درخواست متفاوتی از بازرگان کرد...
۴۳- معنای تکبیر تفسیر نماز » معنای تکبیر اللّه اکبر، یعنی خدا برتر از همه موجوداتِ حسّی، ذهنی، مُلکی و ملکوتی است. اللّه اکبر، یعنی خدا برتر از آنست که کسی بتواند او را توصیف کند. ای برتر از خیال و قیاس و گمان و وهم وز هرچه گفته ایم و شنیدیم و خوانده ایم مجلس تمام گشت و به پایان رسید عمر ما همچنان در اوّل وصف تو مانده ایم امام صادق علیه السلام می‌فرماید: چون تکبیر می‌گویی باید همه چیز نزد تو کوچک شود جز او. [۱] اینکه انسان با زبان تکبیر بگوید اما دل به دیگری بسته باشد دروغگو و حیله گر است و بخاطر همین امر خداوند شیرینی ذکر خدا را از او می‌گیرد. ---------- [۱]: ۱۵۳) سرّالصلوة، ص ۷۸. ✍محسن قرائتی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
32.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاریخچه نماز 26 ؛ تکبیر بعد از نماز ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
سلام درس دوازدهم ۳-شک بعد از وقت:سومین مورد از شک هایی که نباید به اونها اعتنا کنیم شک "بعداز گذشتن از وقت" نمازه. اگه بعداز گذشتن وقت نماز شک کنیم (ویا حتی گمان پیدا کنیم) که نماز نخوندیم، به این شک نباید اعتنا کنیم. نکته خیلی خیلی مهم:اگه قبل از گذشتن وقت شک کنیم نماز خوندیم یا نه، باید نمازو بخونیم. (حتی اگه گمان داشته باشیم خوندیم، کافی نیست) نکته خیلی مهم:گذشتن وقت یعنی همون که خودمون میگیم 'نماز قضا شده' (یعنی بعداز اون باید نمازو به نیت قضاء بخونیم نه اداء) دو مسئله مهم: -اگه بعداز گذشتن وقت نماز ظهر و عصر بدونیم چهار رکعت نماز خوندیم اما نمیدونیم به نیت ظهر بوده یا عصر، باید چهار رکعت نماز قضا به نیت "ما فی الذمه" (یعنی نمازی که برما واجبه و نمیدونیم چیه) بخونیم. -اگه بعداز گذشتن وقت نماز مغرب و عشا بدونیم یکی از این دو نمازو خوندیم اما نمیدونیم مغرب بوده یا عشا، باید هم نماز مغرب رو قضا کنیم هم نماز عشا رو یادآوری از گذشته: در بحث شک بعد از محل، گفتیم که اگه قبل از ورود به جزء جدید شک کنیم جزء قبلی رو انجام دادیم یا نه، باید برگردیم و جزء مشکوک رو به جا بیاریم. مثلا درحال بلند شدن شک کنیم تشهد خوندیم یا نه. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
💎 جواب کامل شبهه 7️⃣1️⃣1️⃣ حضرت فاطمه برای۱۴۰۰سال پیش بودند نمی‌شود الگوی ما باشند اگر الگوی ما باشندیعنی ماهم باید ۹سالگی ازدواج می‌کردیم؟! الان شرایط فرق کرده ما الگو از همین زمان می‌خواهیم؟! 🔶 اول: گرایش به الگو، نیاز همه انسان‌ها است که در جهت تکامل از آن استفاده کنند و خداوند به طور فطری انسان را اینگونه آفریده است. در علم امروز این مسئله را «همانندسازی» می‌نامند. 🔷 دوم: اين شبهه از اينجا نشأت می‌گيرد که برخی تصور می‌کنند با تغيير زمان و سبک زندگی، ارزش‌های اخلاقی و معنوی نيز تغيير می‌کنند و جای خوبی‌ها و بدی‌ها عوض می‌شود؛ در حاليکه آنچه تغيير و تحول پيدا می‌کند، عنصر زمان و مکان است 🔶 سوم: در الگوهای دینی، حضور یا عدم حضور افراد و یا گذشت چهارده قرن چیزی را عوض نمی‌کند؛ 🔻 زیرا محور اصلی در الگوگیری از معصومین علیهم السلام دستورات دین، معنویات و اصول تربیتی و ارزش‌های اخلاقی است که همچون خود دین با مرور زمان پوسیده و کهنه نمی‌شود. 🔻 مفاهيمی مانند حق، تقوا، احسان، راستگويی، صبر، حيا، عفت و پاکدامنی هميشه پسنديده و قابل ستايش بوده و ظلم، دروغگويی، بی عفتی و امثال آن در همه زمانها ناپسند است و با فطرت انسان ناسازگار می‌باشد. و لذا فضای زندگی، امکانات ، ظواهر مادی، تکنولوژی، زندگی در آسمان خراش‌ها موجب نمی‌شود جای عفت را با بی عفتی عوض کنيم، دروغ را زيبا و راستگويی را زشت بدانيم. 🔷 چهارم: الگوهای انسانی هيچگاه مخصوص يک دوره زمانی خاص نيستند، چون اگر اینگونه بود دیگر نمی‌توانستند الگو قرار گيرند. الگوپذيری انسان امروز از معصومین در واقع، يافتن راه‌ها، خطوط اصلی زندگی و چگونگی رسيدن به کمال و شکوفاسازی استعدادهاست و اين مسئله ارتباطی به زمان و مکان خاصی ندارد. 🔶 پنجم: نکته مهم آن است که الگوی پذیری از معصومان به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم است 1️⃣ الگوپذیری مستقیم آن است که کردار و رفتار آن بزرگواران را عیناً تقلید کنیم و به آن عمل نماییم مانند تسبیحات حضرت زهراسلام الله علیها. 2️⃣ الگو پذیری غیرمستقیم آن است که حقیقت گفتار و رفتار آنان را درک نماییم و با استفاده از آن حقیقت وظیفه خود را در عرصه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و… در یابیم. 🔻به عبارت دیگر در الگوگیری گاهی از «قالب» و گاهی از «محتوا» الگوگیری می‌شود و آن‌چه مهمتر از شکل و قالب است همان محتوا است و این اصول را باید با توجه به شرایط زمانی و مکانی به کار ببندیم. 🔻به طور مثال گفته شده است که چادر حضرت فاطمه سلام الله علیها وصله داشته است. یا در روايات می‌بينيم كه حضرت فاطمه زهرا و علی مرتضی عليهما السّلام در يك چهار ديواری كوچك و گلين زندگی می‌كردند. از يك پوست گوسفند، به عنوان رو اندازشان استفاده می‌كردند. قالب و شكل اين گونه رفتارها به هيچ وجه در عصر حاضر قابل الگو برداری نيست. 🔻آنچه اهمیت دارد و لازم است الگوگیری شود، همان روح و حقیقت این سیره است که همانا بی اعتنایی به دنیا، قناعت کردن، ساده زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی است که سرمشق دختران و خانواده‌ها باشد. 🔷 ششم: در روایتی. امام مهدی علیه‌السّلام در توقیع شریفی می‌فرمایند: «وفِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ دختر رسول خدا، الگوی مناسبی برای من است».(1) 🔻در این روایت میبینیم که امام زمان عجل الله تعالی الله فرجه الشریف، حضرت زهرا سلام الله علیها را به عنوان الگو قرار می‌دهد. وقتی یک مردی یک زن را الگو قرار می‌دهد به معنای این نیست که رفتار زنانه داشته باشد بلکه از کلیات و اصول اخلاقی الگو استفاده می‌کند. 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/55 📎 📎 📎 📎