🍂
🔻#زندان_الرشید ۲۱۹
خاطرات سردار گرجیزاده
بقلم، دکتر مهدی بهداروند
عريف طوری حرف میزد که هیچ کدام باورمان نمی شد این همان گروهبان قلدر و بی ادب عراقی است که برای ما شاخ و شانه میکشید.
عریف وقتی سکوت مرا دید، احساس کرد قدری حرفهایش در من اثر کرده و باز ادامه داد: «دخیل یا امیرالمؤمنین، دخیل یا خمینی. از امروز همه چیز را جبران میکنم.» .
- مثلا چه میکنی؟.
- از امروز شما آزادید هرقدر که دلتان می خواهد دست شویی یا حمام یا هواخوری بروید. هر کاری می خواهید بکنید. هر کاری که باید برای شما انجام بدهم را هم بگویید تا بکنم. چه لازم دارید بگویید تا همین الان برای شما بیاورم.
بی اعتنا به التماس ها و وعده های او گفتم: «بیرون برای هواخوری برویم یعنی چه؟» .
- یعنی هر قدر که خواستید در حیاط بمانید و بعد به محجر برگردید. فعلا به صورت عادی هواخوری میرویم.
- خوب، لااقل خودت بگو چه چیزی احتیاج داری؟
- ما چیزی احتیاج نداریم.
وقتی دید وعده هایش اثری ندارد، با ناامیدی در سلول ها را بست و از زندان خارج شد.
با رفتن او، اکبر گفت: «بیچاره خواب هم نمی دید این طور بند را آب بدهد.» عباس گفت: «حقش است. فکر می کند ما برده او هستیم؟» در حالی که از کنار پنجره سالن را نگاه میکردم گفتم:
بچه ها نکند عریف سکته کند و بمیرد و خونش گردن من بیفتد؟ یقین کرده بود می خواهم این دروغ ها را به ضابط بگویم. من هیچ وقت با جان کسی بازی نمی کنم.» عباس گفت: «باشد. ولی این لاف زدنهایش باعث شد بفهمد خبری نیست و می شود راحت ضربه فنی اش کرد.» گفتم: «بچه ها، اگر عريف وسط حرفهایش می مرد پدر ما را در می آوردند و می گفتند شما او را کشته اید. حالا چه کسی می توانست این را رد کند؟» محمد که داشت به سیگارش پک میزد با ناراحتی گفت: «تو هم چقدر دل نازکی. اگر اینها این طوری ترس توی جلدشان نرود که یک شبه ما را حلق آویز می کنند. تعجب میکنم تو دلت برای این آدم ها می سوزد.» .
درسی که از این برخورد با عريف گرفتم این بود که این نسخه ها برای همه سربازها و افسرها و درجه دارهای عراقی جواب میدهد و آنها را با این حربه می شود آدم کرد.
صبح روز بعد، بعد از نماز، عباس گفت: «به نظرت امروز عريف به زندان بیاید چه برخوردی می کند؟» »
- قطعا عریف دیروز نیست.
- از کجا میدانی؟
- از حرف های دیروزش.
ساعت هفت صبح، عريف وارد زندان شد و در سلول ما را باز کرد و بعد از سلام و احوال پرسی گرمی گفت: «بچهها، وقت بیرون رفتن است. هرقدر دلتان می خواهد در راهرو بمانید و دستشویی بروید.» مثل هر روز به دستشویی و حمام رفتیم و آب برای ذخیره تهیه کردیم و قدم زدیم. عريف در این مدت گوشه ای ایستاده بود و حرفی نمی زد. فقط نگاه می کرد. تا یک ساعتی سراغ ما نیامد.
ما هم با خیال راحت قدم زدیم. به اکبر گفتم: «دیدی گفتم عريف عوض شده. این هم مدرک.» بعد از یک ساعت خودمان خسته شدیم و به سلول برگشتیم. عريف پشت پنجره ایستاد و گفت: من در خدمتم. اگر کاری دارید بگویید.»
- نه. کاری نداریم.
- علی، دیگر تصمیمی برای ضابط نداری؟ - چطور مگر؟
- همین طوری پرسیدم.
- بستگی به رفتار تو دارد.
- رفتار من که عوض شده. تو که دیدی.
- باشد. من هم فکر می کنم چه کار باید کرد.
از آن روز به بعد رفتار عريف محمود ۱۸۰ درجه تغییر کرد و با ما صمیمی شد. توانستیم با این تهدید بسیاری از فشارهای روحی و جسمی را از روی خودمان برداریم. دیگر از دهانش فحش، ناسزا یا اهانتی به ما و امام خارج نشد. هر روز صبح با احترام و ادب می آمد و در سلول را باز می کرد.
چند ماه بعد، یک روز عريف محمود به محجر آمد و گفت حکم انتقالش را به مکان دیگری داده اند. با همه روبوسی کرد و حلالیت طلبید و کار را به فرد جدیدی تحویل داد و از زندان خارج شد.
همراه باشید
════°✦ 💠 ✦°════
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
لبيگ گويان دعوت به امر به معروف هنگامى كه به اين وظيفه عمل شود، به تعداد آمران و ناهيان، دعوت به خي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكومت صالحان
چنين است كه عمل به اين وظيفه، تضمين كننده ى دوام و استحكام حكومت صالحان است، و رهاكردن و به فراموشى سپردن آن، زمينه سازِ سلطه ى اشرار و نابكاران.
نمي گوييد، خيال ميكنيد نمي شود
سؤال: لطفاً بفرماييد آيا در زمينه فرهنگى، اقدام انقلابى را صلاح مى دانيد؟ به عبارت ديگر، در زمينه فسق و فجور، آيا برخورد فيزيكى را در مواردى كه مسؤولان كوتاه آمده و به وظيفه خود عمل نمى كنند، صلاح مى دانيد؟
جواب: نه. شما شرعاً به هيچ وجه موظّف به برخورد فيزيكى با منكر نيستيد؛ شما فقط موظّف به گفتن هستيد. شما چه كار داريد؛ حرف خود را بگوييد. شما نمى گوييد، خيال مى كنيد كه اگر بگوييد، نمى شود. امتحان كنيد، بگوييد؛ بارها
هم بگوييد. البته يك نفر بگويد، معلوم است كه اثر نمى كند. ديگران را وادار كنيد بگويند. خودِ گفتن، اثرش به مراتب از مشت بيشتر است؛ حتّى گاهى از اخم
هم اثرش بيشتر است؛ با اين كه اخم اثر سازنده دارد و مثل مشت نيست. به هرحال، در نهى از منكر، اگر برخورد فيزيكى لازم باشد، كار حكومت است، نه كار مردم.
#واجب_فراموش_شده
✍#آیت_الله_سید_علی_خامنه_ای
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍منتشر_شد😍
♨️ویـــژه بــرنــامــه ی جـــدیـــدِ
«#فـــــــانـــوس»👌
💡پــاسـخ بــه سـوالـات پـرتـکـرار ارسال شده توسط مــردم
🔑#قسمت_1
🔻پاسخ به این سوال کـــــه👇
👀 آیــــــا بـــرای نـهـی از منکر می تــوانیم خــودمون مــرتـکـب یـک مـنـکـر دیــگــری بشویم⁉️
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🔶تا کار مدرسه و معلمین درست نشود نمیتوان بچه ها را یاری کرد‼️
00:19 : خرما خورده منع رطب نمیتواند بکند؟
00:43 : تکلیف شرعی همه در مقابل گناه؟
01:00 : نهی از منکر بر چه کسانی واجب؟
01:45 : خاطره امر به معروف کردن آمنه خانوم😁
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بهره گیری از فکر و تجربۀ اقتصادی دیگران در نشست وبرخاستهای فامیلی انتقال تجربه صورت میگیرد و ازآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شراکت اقتصادی
وقتی چند برادر پشتیبان و همراه هم باشند، بهتر از چند شریکِ غریبه باهم کار خواهند کرد. شرکتهای اقتصادی زیادی را میشناسیم که تحتِ عنوان «برادرانِ... » یا «اخوانِ... » به موفقیتهای چشمگیری دست یافته اند. همراهی و همکاری برادران و اقوام با یکدیگر بدون سهم خواهی و زیاده طلبی، رشد اموال را در پی دارد.
ممکن است چند شریک هم بتوانند باهم به چنین ثروتهایی دست یابند؛ ولی این زمینه در جمع فامیلِ نزدیک و هم خون، به مراتب ریشه دارتر و پایدارتر است؛ زیرا اصلی کلی وجود دارد که کار اجرایی دست انداز دارد یا به قولی خشن است و عموماً زمینۀ اختلاف و دل خوری در آن وجود دارد. اگر افرادی که میخواهند باهم کاری را شروع کنند، پیش ازآن، رابطۀ عاطفیِ دیرینه ای نداشته باشند، با بروز اولین اختلاف ها، زمینۀ شکست و جدایی شان فراهم میشود؛ بنابراین در فامیل به دلیل عقبۀ عاطفیِ طبیعی، این مشارکتها موفق تر خواهد بود. البته شرکایی هم که از قبل رابطۀ دوستی و عاطفیِ قوی داشته باشند، میتوانند مشارکتهای خوبی باهم پایه گذاری کنند؛ چراکه یک شراکت خوبِ ناشی از اعتماد متقابل، در حدی است که فرد شریکش را از خودش بداند و این در میان برادران و اقوامِ نزدیک بیشتر است. مسئلۀ مشارکت غیر از معامله است که قبلاً گفتیم بهتر است با فامیل صورت
نگیرد. در معامله، شما روبه روی هم هستید: یکی خریدار است و دیگری فروشنده. طبیعتاً هرچه سودِ یکی از طرفین بیشتر شود، سود دیگری کمتر یا ضررش بیشتر خواهد شد؛ اما در مشارکت،
شما کنارِ هم هستید؛ البته باید دقت شود که نوشتن قرارداد دقیق و همه جانبه درهرحالی ضروری است که دراین باره توضیح بیشتری خواهیم داد. در نقطۀ مقابل، افرادی هم وجود دارند که وقتی موفق میشوند، حسابِ خود را از فامیل و اطرافیانشان جدا کرده و به اصطلاح، رفتار تازه به دوران رسیدهها را بروز میدهند. این افراد چه بسا دیر یا زود در معرض ورشکستگی و سقوط اقتصادی قرار خواهند گرفت و بعید است بتوانند بدون استفاده از بازوان فکری و کاریِ مطمئن به پیشرفت خود ادامه دهند.
#تار_و_پود_عاشقی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🏴 دورهآموزشیتربیتنسلآینده 🚩 #عطر_خوش_زندگی 🔘 قسمت: سی و دوم 🔻سر فصل موضوعات: ▫️اهمیّت و مراح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_11657151451.mp3
12.33M
📍 دورهآموزشیتربیتنسلآینده
💟 #عطر_خوش_زندگی
🔹 قسمت: سی و سوم
🔻سر فصل موضوعات:
▫️اهمیّت تربیت دینی و فطری
▪️فوائد رفع نیازهای عاطفی
▫بُخل عاطفی در زندگی ممنوع!!
▪️لزوم مثبتنگری در زندگی
▫️محبت، از نیازهایِاساسیِزندگی
#والدین_آگاه
#پرورش_نسل_موفق
#کسب_مهارتهای_تربیتی
حد و مرز روابط_۲۰۲۴_۰۸_۲۴_۰۰_۳۳_۳۸_۴۵۳.mp3
16.94M
🔵 کجا جدی باشم کجا مهربون⁉️
🟣 حد و مرز مهربونی کجاست⁉️
❌ وقتی با ما درست رفتار نمیشه
✅ به عنوان یه آدم با عزت نفس چطور، رفتار کنیم؟
#عزت_نفس ۳
🫀اینکه گفته می شود فرزندان در #قلب مادر جای دارند یک واقعیت است
زیرا سلولهای جنینی تا دههها پس از تولد نوزاد، به #مادر کمک میکنند تا آسیبهای قلبی و مغزی خود را سریعتر ترمیم کند.
#فرزندآوری
#مادری
┅═✿๑🍀🌺🌼🌸๑✿═┅
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لبخندانه
وقتی حاج آقا قرائتی از تلویزیون واسطه ازدواج میشه!😁
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
.
🔹 ایـن صفحــه اولیــه اکسـل هسـت
که از قسمت های مختلف تشکیل شده
1⃣قسمت اول که براتــون با فلــش
مشخـص کــردم ، بالاتریــن قسمــت
صفحه ست که بهش میگنToolbar
2⃣ و پاییــن تریـن قسمـت هــم
استاتوس بار هست که یکسری از
تنظیمات صفحه مثل زوم صفحه
و مـوارد دیگـه ای از قبیـل نشــون
دادن تعداد ، جمـع و میانگیـن رو
میتونیم توی این قسمت ببینیـم .
#اکسل #آموزش_اکسل #پایه
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧚♂️ آموزش ساخت کاردستی زیبابا کارتن خمیردندان💕
#بازیافت
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کباب نگینی خونگی👌😍
مواد لازم:
دویست گرم گوشت چرخ شده
سیصد گرم مرغ چرخ شده
دو عدد پیاز رنده شده
سه ق غ زعفران دمکرده
ادویه ها شامل (سماق،نمک فلفل سیاه)
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎞 کلیپ تصویری | چرا بهائیان از تصویر عبدالبهاء استفاده میکنند؟ ✂️برشی از نشست «حقایقی پیرامون انجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘بزرگترین دروغ تاریخ انجمن حجتیه
🔷 این که گفته شده انجمن_حجتیه تمام توان خود را صرف مبارزه با فرقه ضاله بهائیت میکرد، دروغ بزرگ تاریخ این انجمن است.
✅ با توجه به جو حاکم بر جامعه، سرگرم شدن خیل عظیمی از اقشار مذهبی به مبارزات غیر انقلابی، فرصت بسیار خوبی برای نظام شاهنشاهی فراهم کرده بود.
✅ به همین دلیل سران پهلوی از مبارزه حجتیهایها با بهائیان استقبال میکردند. البته این مبارزه بر اساس خطوطی بود که سران رژیم برای آنها ترسیم میکرد. یعنی سران انجمن به جز مبارزه فرهنگی، نمیتوانستند در دیگر عرصهها با بهائیت مبارزه کنند.
♨️ مبارزه اقتصادی با بهائیت از خطوط قرمز رژیم برای انجمن حجتیه بود. به همین دلیل آنها نمیتوانستند علیه حبیب الله ثابت معروف به ثابت پاسال که از اعضای برجسته بهائیان ایران بود و علیه شرکتهای اقتصادی زیر نظر وی از جمله شرکت پپسی هیچ گونه اقدامی انجام دهند.
♨️ مبارزه سیاسی انجمن حجتیهایها با بهائیان نیز ممنوع بود. به عنوان نمونه آنها به هیچ وجه نمیتوانستند علیه آقای هویدا که خود بهائی بود و وزرای بهائی کابینهاش حرفی بزنند.
#بهائیت
#انجمن_حجتیه
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌انجمن حجتیه ؛ انتظار فرج به مقصد کج
🔷یکی از بهترین کلیپهایی که میتواند انحراف این فرقهی انحرافی را به تصویر بکشد، همین است؛ فرقهای به سرکردگی شیخ محمود حلبی که تصویرش بالای سر آن فرد قاب شده!
🔹طرفداران انجمن، همواره از قبل انقلاب هیچگاه حاضر به هزینه دادن و ایستادگی بابت فعالیتهای مبارزاتی و اقامهی حدود الهی نبوده و نیستند و صرفا مدعی کار فرهنگیاند؛ آن هم از جنس بیخاصیت، تا جایی که حتی مجوز فعالیت فرهنگی آنها را ساواک صادر میکرد!
🔷بعد از انقلاب و افشاگریهای تند امامخمینی(رحمة الله علیه) علیه این فرقه، کمی از فعالیتهای آشکارشان کاسته شد اما بعدها با چهرهای منافقصفتانه به گسترش تشکیلاتشان، مخصوصا در قشر مذهبی پرداختند؛ و امروز مانند موریانهای به جان پایههای اعتقادی و ایمانی مردم نسبت به مبانی و آرمانهای نظاماسلامی افتادهاند و تردید ایجاد میکنند!
#انجمن_حجتیه
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
.
📛 *کودکان در خطرند...* 📛
🔵 کودکان فطرتا پاک هستند البته اگر...ما بزرگترها اجازه دهیم پاک بمانند!
🟡در انیمیشن دختر کفشدوزکی که از جمله برنامه های کودک بسیار معروف است، شخصیت اصلی با پسری رابطه عاشقانه دارد.درحالیکه سن هر دو پایین است سازندگان برنامه تلاش داشته اند علایق انحرافی خود را در قالب این انیمیشن، به خورد نوجوانان و کودکان دهند.
🔴 و کودکانی که خودشان را شبیه آنچه دوست دارند می کنند.
✅ رسول اللّه صلي الله عليه و آله : *کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ*
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تورع و پرهيزگاري ايرانيان آن زمان آنچه تأمل بر ميانگيزد اينست كه اولاً ايرانيان، اهل فن غنا و موسي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابوبصير ميگويد:
از امام جعفر صادق عَلَيْهِ السَّلَام درباره ي سخن خداي تعالي كه ميفرمايد:
«از پليديها، از بتها اجتناب كنيد و از سخن باطل و بي اساس بپرهيزيد». سؤال كردم، امام عَلَيْهِ السَّلَام فرمود:
منظور غناء (آواز طرب انگيز) است.
(۳۵)
امام جعفر صادق عَلَيْهِ السَّلَام درباره ي آيه ي شريفه فرمود:
منظور از پليدي شطرنج و مراد از سخن باطل غنا و آواز طرب انگيز است.
(۳۶)
آنجا كه قرآن كريم اوصاف بندگان صالح و عباد الرحمن را بر ميشمارد ميفرمايد:
آيه دوم:
«و الذين لا يشهدون الزور و اذا مرّوا باللغو مرّوا كراماً» (۳۷)
ترجمه: و آنانند كه حاضر شوند در مجالس غنا و …
امام جعفر صادق عَلَيْهِ السَّلَام در مورد سخن خداي تعالي كه ميفرمايد:
بندگان خاص خداوند كساني هستند كه هرگز شهادت به باطل نمي دهند. (۳۸) فرمود:
منظور غناء است.
(۳۹)
علي بن ابراهيم قمي در تفسيرش كه به طور كامل يك تفسير روايي ميباشد - «زور» را به غناء و مجالس لهو تفسير نموده است.
(۴۰)
در تفسير جوامع الجامع آمده است:
منظور از اين آيه اينست كه بندگان خاص خداوند در مجالس بي فايده و بدكاران شركت ن ميكنند.
(۴۱)
در تفسير شريف لاهيجي آمده است كه: احاديث اهل بيت متكثر الورد است كه، مراد از «زور» غناست، ليكن علي بن ابراهيم روايت كرده كه مراد از «زور» غنا و مجالست با اهل لهو است، اعم از آنكه غنا باشد يا غير آن. (۴۲)
📚#جوان_و_موسیقی
✍#میرزا_مهدی_آقا_بابایی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357