🔸تأکید وزرای خارجه ایران و عربستان بر توقف جنگ علیه غزه و لبنان
🔹سخنگوی وزارت امور خارجه گفتوگوی امروز عراقچی و فیصل بن فرحان در ریاض را مفید و سازنده خواند و گفت، دو وزیر امورخارجه خواستار توقف جنگ علیه غزه و لبنان و رساندن هرچه سریعتر کمکهای انساندوستانه به آوارگان شدند.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
معاون وزارت بهداشت: کسی که چهار فرزند دارد باید بتواند در جامعه سرش را بالا بگیرد و به آن افتخار کند
🔸باید روی مناطقی مانند شمال تهران که سن ازدواج بالاست و تعداد فرزندان زوجها کم است، سرمایه گذاری کنیم تا این روند تغییر یابد.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
🔶#سرخط_خبرها
🔹سید کامل تقوینژاد، دبیر هیئت دولت: از هفته آینده روند بررسی بودجه ۱۴۰۴ آغاز میشود، ارقام در ستاد اقتصادی مشخص شدهاند./ایرنا
🔹کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز با ارسال نامهای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که دو مسابقه استقلال - النصر عربستان و تراکتور - روشن تاجیکستان در ایران برگزار نخواهد شد. بدین ترتیب استقلال و تراکتور به ترتیب در تاریخ اول و دوم آبان سال جاری باید در زمین بیطرف پذیرای حریفان عربستانی و تاجیکستانی خود باشند./ تسنیم
🔹سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در رأس هیاتی ظهر امروز راهی عربستان شد. /دانشجو
🔹محمدحسین قبادی شهردار ساری در یکصد و یکمین جلسه شورای شهر مرکز مازندران با هفت رای موافق استیضاح اعضای شورا برکنار شد./صداوسیما
🔹رسانههای رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک بالگرد متعلق به این رژیم در شهرک «بیت جن» سوریه در نزدیکی منطقه «جبل الشیخ» واقع در مرزهای با لبنان سقوط کرده است./تسنیم
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
🔶استانداران جدید برای تحقق گفتمان وفاق ملی و به کارگیری مدیران بر اساس توانمندی تلاش کنند
👤مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان در مجلس هیئت دولت:
🔹تلاش مستمر برای تحقق گفتمان وفاق ملی و همچنین اهداف دولت در بخشهای مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت جوانان نخبه، بانوان و اقوام و مذاهب مختلف بدون در نظر گرفتن رویکردهای جناحی و با تاکید بر اصول مهم شایستگی، توانمندی و کارآمدی مورد تاکید است.
🔹از استانداران جدید خواستاریم که در توسعه استانها ملاحظات زیست محیطی، رفع ناترازیهای انرژی، مدیریت منابع و مصارف، پیگیری مجدانه برنامه دولت برای رفع کمبود در حوزه فضاهای آموزشی، استفاده بهینه از ظرفیتهای استانهای محل ماموریت خود و رسیدگی جدی به محرومان را در دستور کار خود داشته باشند.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عشق کاذب و حقیقی شیخ عبدالرزاق کاشانی در شرح منازل السائرین مینویسد: عشق عفیف، عاملی برای پیراستن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زن آزادمردی، به شوهرش گفت: نمی بینی دوستانت چون داشتی با تو بودند و چون فقیر گشتی تو را ترک گفتند. مرد گفت: این کرم و بزرگواری آنان است، چرا که در حال قوت ما نزد ما میآمدند تا بهره مند شوند و در حال ضعف ما را ترک گفتند که به زحمت نیفتیم.
فلاسفه و انبیاء
گفته شده است حکیمی خواست گفتار فلاسفه و انبیاء را با هم منطبق کند، هرچند ممکن است وی در برخی موارد توفیق چنین کاری بیابد، ولی در بعضی موارد باید توجیهات دور بنماید و کلام انبیاء را تأویل کند.
ستایش در برابر پاداش
محی الدین در فصوص الحکم، فص اسماعیل گوید: ستایش با وعده ی پاداش سازگار است نه با وعده ی عذاب. خداوند ذاتاً طالب ستایش است و در برابر درستی وعده ی پاداش، ستایش میشود نه در برابر درستی وعده ی عذاب. لذا خدا میفرماید: گمان نکن خدا وعده پاداش رسولانش را مخالفت میکند فَلاٰ تَحْسَبَنَّ اللّٰهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ... [۱]، و وعده عذاب را نیاورده است. بلکه فرموده است از گناهشان میگذرد.
----------
[۱]: ۱) - ابراهیم، ۴۷.
#کشکول_شیخ_بهاء
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔅#چراغ_راه ۱۸ ✍ شهید رسول خالقیپور: #کلام_شهید|امیدوارم با اعمالتان؛ راهی را در آخرت برای شفاعت، ج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅#چراغ_راه ۱۹
✍ شهیدمدافعحرم حامدکوچکزاده:
#کلام_شهید|ای دوستان! بعد از گذشتِ سه دهه از انقلاب؛ هنوز جنگ به پایان نرسیده است. باور کنید، باور کنید که جنگ هست و جنگِ امروز بسی سخت و دشوارتر از دفاعِ هشت ساله میباشد. دشمن با تمام قوا از زمین و آسمان در حالِ حمله به مرزهایِ اعتقادی و ایمانیِ ماست؛ حرکتی کنید...
●واژهیاب:
#جنگ_نرم #تهاجم_فرهنگی #شهدای_گیلان #شهیدکوچکزاده #جهادتبیین #انقلابیگری
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
🍂
🔻#زندان_الرشید ۲۳۵
خاطرات سردار گرجیزاده
بقلم، دکتر مهدی بهداروند
وقتی حرف های جواد تمام شد گفتم: «بچه ها، خوب گوش کنید. معتقدم امکان ندارد صدام به حرفهایش پایبند باشد.» اکبریا ناراحتی گفت: «منظورت چیست؟»
- یعنی اینکه صدام صد سال دیگر اسیران ایران را آزاد نمی کند اینها شایعه است و کار خود بعثی هاست.
بچه ها گفتند: «خدا را چه دیدی یک مرتبه دیدی همه چیز درست شد!»
از وقتی خبر آزادی اسرا را شنیده بودیم، خواب ایران و خانواده و خیابانهای شهر و کشورمان را می دیدیم. هرچند اعتقادی به مردانگی صدام نداشتم ولی یک حس خوشحالی از رفتن به ایران در من زنده شده بود. هر روز خبرهای روزنامه را دقیق می خواندم تا خبری جا نمانده باشد.
سه روز بعد، در حیاط مشغول هواخوری بودیم که صدای ترمز چند اتوبوس ما را متوجه خود کرد.
ده اتوبوس آبی رنگ در گوشه حیاط ایستادند و عده ای مسافر را پیاده کردند. دقت کردم ببینم اینها که هستند.
عده ای از این افراد لباس عربی به تن داشتند و عده ای لباس نظامی. همه را با هل و کتک وارد حیاط کنار محوطه زندان ما کردند. عدهشان زیاد بود. اتوبوس ها از زندان خارج شدند. اکبر گفت: «علی آقا، اینها کی اند؟» گفتم: «پسرخاله هایمانند! چه میدانم من هم مثل تو.» بندی که آنها را وارد کردند کنار ساختمان ما بود. محمد گفت: «این همه آدم کجا اسیر شده اند؟»
۔ معلوم نیست اسیر باشند؟
- این همه عراقی را که اینجا نمی آورند. حالا چرا این ها را به زندان آورده اند.
عصر که برای هواخوری بیرون رفتیم، از نگهبان پرسیدم: «این تازه واردها که بودند؟» گفت: «به تو مربوط نیست. ما خودمان هم خبر نداریم.» گفتم: «به زودی همه چیز معلوم می شود.»
صبح روز بعد، در حیاط قدم می زدیم که ناگهان سروصدای بند بغلی به گوشمان رسید. آنها داشتند به زبان عربی حرف می زدند.
به اکبر گفتم: «اینها که عرب اند.» . خوب معلوم است. دارند عربی حرف می زنند؟ . صبر کن الان ته و توی قضیه را در می آورم.
- باز شر درست نکنی ها!
- شما عادی قدم بزنید تا سر و گوشی آب بدهم
- تو را به خدا حواست را جمع کن.
در انتهای دیواری که به ساختمان آنها ختم می شد ایستادم و با صدای بلند گفتم: «شما که هستید؟ اینجا چه می کنید؟» بعد از چند لحظه یکی از آنها همین سؤال ها را از خودم پرسید. بلافاصله جواب دادم: «ما پاسداریم. ایرانی هستیم و الان حدود چند ماهی است به اینجا آمده ایم. شما چرا به اینجا آمده اید؟» پاسخ داد: «ما خودمان به اینجا نیامده ایم. ما را آورده اند.»
- یعنی چه؟
- ما نظامیان ارتش کویتیم. عراق چند روز پیش به کشور ما حمله کرد و ضمن قتل و غارت و تخریب کشورمان، آن را اشغال کرد. فکر تهاجم عراق را نمی کردیم و آمادگی دفاع با مقابله با آنها را نداشتیم. بعد از درگیری ای که در شهر صورت گرفت، آنها ما را اسیر کردند. دیروز از نقطه ای که نمیدانم کجا بود ما را سوار اتوبوس کردند و به این مکان آوردند.
وقتی شنیدم این جماعت نظامی و غیر نظامی کویتی اند، برای یک لحظه با خودم گفتم: «خدایا حکمتت را شكرا این مردم همان کسانی اند که در جنگ صدام با ما، چقدر کمک نظامی کردند. همانهایی اند که بندرهایشان بارانداز نیازمندی های ارتش عراق بود. الحمدلله که مزد فداکاری هایشان برای صدام را کامل دریافت کردند! خدایا، این ملت حقشان این است که چنین تحقیر و ذلیل شوند و کشورشان به تاراج بعثی ها برود.»
همراه باشید
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد
#صفحه_شاعران_ایران_زمین
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☘️#درس_مثنوی قسمت 6⃣7⃣ #استاد_رنجبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۴۹- بسم اللّه تفسیر نماز » بسم اللّه بسم اللّه، نشانگر رنگ وصبغه الهی وبیانگر جهت گیری توحیدی ماس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵۰- واژه اللّه
تفسیر نماز » واژه اللّه
بعضی ریشه «اللّه» را از «اَلِهَ» به معنای «عَبَدَ» دانسته اند و «اللّه» را به معبود واقعی معنی کرده اند که تمام کمالات را دارا باشد.
امّا بعضی ریشه آنرا «وَلِهَ» دانسته اند که بمعنای دلباختگی و عشق و حیرت است. بنابراین کلمه «اللّه» یعنی ذات مقدسی که جذبه او همه را متحیر و شیفته خود ساخته است.
باید توجه داشت کلمه «خدا» یا «خداوند» ترجمه ای کامل برای کلمه «اللّه» نیست، زیرا «خدا» در اصل «خودآی» بوده که در فلسفه، واجب الوجود گفته میشود و کلمه «خداوند» نیز بمعنای صاحب است. چنانکه در ادبیات فارسی میگوییم: «خداوندِ خانه» یعنی صاحبِ خانه.
و ناگفته پیداست که معنای صاحب یا وجودِ واجب برای ترجمه اللّه کوتاه و نارساست. بلکه «اللّه» یعنی ذاتی که شایسته عشق و پرستش است، زیرا همه کمالات را در بر دارد.
در قرآن حدود صد نام برای خدا آمده است که «اللّه» جامع ترین آنهاست. اصولاً نامهای خداوند هر کدام اشاره به صفتی از صفات خدا دارد، نه آنکه فقط یک علامت و نشانه ای برای خدا باشد. نامهای افراد بشر مختلف است، بعضی نامها فقط علامت اند و هیچ نظری به معنای لفظ و مطابقت آن معنی با صفات آن شخص ندارند، بلکه گاهی هم مخالفت دارند مثل آنکه اسم شخص بسیار دروغگویی، صادق باشد!
اما گاهی نام یک شخص علاوه بر آنکه اسم اوست، وصف او نیز هست و اشاره به صفات و کمالات او دارد مثل، اسم صادق برای انسان راستگو.
بعضی نامها مثل صدای زنگ ساعت تنها علامت فرارسیدن زمان است، اما بعضی نامها نظیر صدای مؤذّن هم علامت است و هم محتوا دارد.
قرآن میفرماید: «وَ لِلّهِ الاَسْماءُ الحُسنی» [۱] یعنی نامهای نیکو و بهترین نامها مخصوص خداست. در روایات ۹۹ نام برای خدا ذکر شده که به عنوان اسماء حسنی معرفی شده اند و آمده است هرکس خدا را با این نامها بخواند دعایش مستجاب میشود. [۲] و در دعای جوشن کبیر خدا را با هزار نام و صفت میخوانیم.
آمدن دو کلمه «رحمن» و «رحیم» بدنبالِ «اللّه» رمز آن است که انسان کار خود را با امید به لطف و رحمت الهی آغاز کند و بداند که منشأ همه امیدها و رحمتها خداست.
شروع کار با الفاظ رحمت، رمز آن است که اصل و بنای الهی بر
لطف و رحمت است و سزاوار است که انسان از سرچشمه رحمت الهی استمداد کند.
رحمن، نام مخصوص خداست زیرا تنها رحمت او گسترده و فراگیر و همیشگی است. دیگران یا رحمتی ندارند و یا گسترده نیست، علاوه بر آنکه دیگران اگر هم چیزی میبخشند توقع پاداش دنیوی یا اخروی دارند، علف میدهند تا شیر بدوشند!
در مورد دو واژه «الرّحمن» و «الرّحیم» در ذیل آیه «الرّحمن الرّحیم» بیشتر سخن خواهیم گفت.
----------
[۱]: ۱۸۹) سوره اعراف، آیه ۱۸۰.
[۲]: ۱۹۰) تفسیر نمونه، ج ۷، ص ۲۷.
#تفسیر_نماز
✍محسن قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
30.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاریخچه نماز 33 ؛ داستان تغییر قبله 2
#تاریخچه_نماز
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥📿چرا نمی توانم نماز شب بخوانم؟
🎤 با صدای #مرحوم_کافی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
ذکر پر فضیلت بعد از وضــو...
#آیة_الکرسی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سلام درس هفدهم ۲-دومین مورد از شک های صحیح، وقتیه که شک کنیم سه رکعت نماز خوندیم یا چهار رکعت. توی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا