eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 الغدیر نام کتابی‌ است که «علامه امینی» در اثبات ولایت و حقانیت « امام علی (ع)» بعد از پیامبر و اثبات مذهب شیعه، نگاشته است. اصل این کتاب به زبان عربی است. منابع مورد استناد «کتاب الغدیر»، به منظور رعایت قواعد منطقی جدل، احتجاج و مناظره، همه از منابع عالمان اهل سنت است. این ویژگی کتاب همراه با اجتناب مؤلف از تعصّب و یکسو نگری، موجب شهرت جهانی الغدیر شده است. الغدیر با ذکر حادثه روز «غدیر خم» آغاز می‌شود و نویسنده در این کتاب به ۱۱۰ تن از صحابه و ۸۴ نفر از تابعین پیامبر که حدیث غدیر را روایت کرده‌اند٬ اشاره می‌کند. آنگاه ۳۶۰ تن از راویان حدیث غدیر از قرن دوم تا چهاردهم را برمی‌شمارد. در پایان هم اشعار شاعران متعددی را دربارهٔ این موضوع ذکر می‌کند. علاوه بر بررسی عالمانه صحّت حدیث غدیر، بحث مفصّلی در مفاد حدیث، تحقیق واژگان، شواهد لفظی و معنوی منطبق بر مدّعای شیعه و نیز برخی از مباحث مورد اختلاف شیعه و دیگران ٬ مانند ایمان ابوطالب، مسئله زیارت، علم امام، جعل حدیث و.. ـ از دیگر مباحث الغدیر است. 📖 «علامه امینی» برای تألیف این اثر بدیع همه منابع موجود در کتابخانه های عمومی و خصوصی «شهر نجف» را بررسی کرد. وی برای تکمیل گستره کار خود به «ایران، سوریه، هند و ترکیه» رفت و مصادر مربوط به این موضوع را با کوششی بی‌وقفه و حیرت انگیز مطالعه و بررسی کرد. علّامه امینی٬ خود٬ در این باره می‌گوید: «من برای نوشتن الغدیر ده هزار کتاب را از بای بِسمِ الله تا تای تَمَّت خوانده‌ام و به صد هزار کتاب مراجعه مکرر داشته‌ام». 🎧 اینک گزیده‌ای از این کتاب در ۸ صوت تقدیم میگردد. ⏯⏯
🔖🔖🔖🔖 ❓❓ چرا پیامبر(ص) ازابلاغ این امر مهم در روز عید غدیر امتناع داشتند؟ ✅ پاسخ با توجه به شناخت دقیقی که پیامبر صلی الله علیه و آله از اوضاع و احوال مسلمانان داشتند، احتمال «تمرّد آشکار» می دادند؛ یعنی میدانستند که اگر علی علیه السلام را به جانشینی خود معرفی کنند، عده ای «به طور علنی» در مقابل پیامبر صلی الله علیه و آله می ایستند و هرگز به این امر راضی نمیشوند؛ ولی وحی الهی در قسمت آخر آیه تبلیغ به پیامبر صلی الله علیه و آله اطمینان داد که: «خداوند تو را از مردم مصون نگاه می دارد»؛ یعنی تو را از شرّ مردم، و مخالفت علنی مردم محافظت مینماید. مؤید این مطالب روایتی است که از ابن عباس نقل شده است: «... فَتَخَوَّفَ رسولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله ان یقولوا: حامی اِبنَ عَمِّهِ و اَن تَطْغَوا فی ذلکَ عَلیه»( روح المعانی : 4 / 282 ، طبعة : دار الفکر / بیروت ؛ المیزان فی تفسیر القرآن، ج 6، ص 54.) یعنی: پیامبر خوف این داشتند که مردم بگویند: از پسر عمویش پشتیبانی کرد و بدین خاطر بر پیامبر صلی الله علیه و آله طغیان کنند و....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔸 تکلیفی که پیامبر صلی الله علیه و آله در غدیر به عهده همه ما گذاشته اند.... استقبال غدیرمیرویم غدیرباشیم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
.......: عمل اميرالمؤمنين (ع) اما از نظر عمل: امام باقر (ع) مى فرمايد: يك روز در اتاق پدرم زين العابدين (ع) نشسته بودم، داشتم عبادت پدرم را نگاه مى كردم، ركوعش را، سجودش را، حالش را، بعد با صداى بلند شروع كردم گريه كردن. پدرم نمازش را كه سلام داد و فرمود: باقرم! چرا گريه مى كنى؟ گفتم: پدر از اين سنگينى عبادتت دلم سوخت، پدرم شروع كرد گريه كردن. به پدرم گفتم: من دلم براى شما سوخت گريه كردم، شما براى چه گريه مى كنى؟ فرمود: عزيز دلم! اگر زمان على (ع) بودى و عبادت على (ع) را مى ديدى چه مى گفتى! يك شعر از يك سنى حنفى مسلك بخوانم، حنفى‌ها خيلى متعصب اند. شير خدا شاه ولايت على صيقلى شرك خفى و جلى روز احد چون صف هيجا گرفت تير مخالف به تنش جا گرفت غنچه پيكان به گل او نهفت صد گل محنت ز گل او شكفت روى عبادت سوى محراب كرد پشت به درد سر اصحاب كرد بيست و سه سالش بود، جراح به پيغمبر (ص) گفت: نود زخم خورده، همه را بستم اما يك تير به عصب استخوان پا فرو رفته تا مى خواهم آن را دربياورم شديد ناله مى زند، من هم مى دانم دردش خيلى است، نمى گذارد آن را دربياورم، چكار كنم؟ پيغمبر (ص) فرمود: صبر كن وقت نماز بشود. خنجر الماس چو بينداختند چاك به تن چون گلش انداختند گُل گُل خونش به مصلى چكيد گشت چو فارغ ز نماز آن بديد اين همه گل چيست ته پاى من ساخته گلزار مصلاى من صورت حالش چو نمودند باز گفت كه سوگند به داناى راز كز علل تيغ ندارم خبر گر چه زمن نيست خبردارتر «جامى» از آلايش تن پاك شو در قدم پاك روان خاك شو شايد از اين خاك به گردى رسى گرد شكافى و به مردى رسى https://eitaa.com/zandahlm1357
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📖 🌸 لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ و ما انسان را به نیڪوترین شڪل خلق ڪردیم 📖 سوره تین/۴ 🔸 دوام بیاور ... حتی اگر طنابِ طاقتت به باریک ترین رشته اش رسید حتی اگر از زمین و زمانه بریدی حتی اگر به بدترین شکلِ ممکن ، کم آوردی . 🔸 در ذهنت مرور کن ؛ تمامِ آرزوهایِ محال دیروز را که امروز ، زیرِ دست و پایِ روزمرگی ات ، جولان می دهند تمامِ آن ثانیه هایی که مطمئن بودی نمی شود ، اما شد ! تمامِ آن لحظه هایی که فکر می کردی پایانِ راه است ، اما نبود ! می بینی ؟! ❤ حواسش به همه چیز هست ؛ دوام بیاور .. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌸 🍃🌸 🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَتَفَقَّدَ الطَّيْرَ فَقَالَ مَا لِيَ لَا أَرَى الْهُدْهُدَ... و سلیمان در جستجوی هدهد برآمد و گفت: «چرا هدهد را نمی‌بینم، یا شاید او از غایبان است؟!»
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: در اين جا مأمون برآشفت و به او گفت: تو هميشه به گونه ناخوشايندى با من برخورد مى كنى، در حالى كه تو را از سطوت خود ايمنى بخشيدم. به خدا سوگند، اگر وليعهدى را پذيرفتى كه هيچ، وگرنه مجبورت خواهم كرد كه آن را بپذيرى. اگر باز همچنان امتناع بورزى، گردنت را خواهم زد. (۷) امام رضا (ع) در پاسخ ريّان كه علّت پذيرفتن وليعهدى را پرسيده بود، گفت: «. خدا مى داند كه چقدر از اين كار بدم مى آمد. ولى چون مرا مجبور كردند كه از كشتن يا پذيرفتن وليعهدى يكى را برگزينم، من ترجيح دادم كه آن را بپذيرم. در واقع اين ضرورت بود كه مرا به پذيرفتن آن كشانيد و من تحت فشار و اكراه بودم.. » (۸) اما حتى در پشت نويس پيمان وليعهدى اين نارضايتى خود و به سامان نرسيدن وليعهدى خويش را برملا كرده بود. (۹) https://eitaa.com/zandahlm1357
کوی تو کعبه دلهای عاشقان بخشد صفا به دل، صحن و سرای تو السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ حُجَّتَهُ عَلَى عِبَادِهِ 🌹🧚‍♀🌹🧚‍♀🌹
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ببخشید در رابطه این سوال که برخی میپرسن و خودشونو کامل قانع کردن که اشکالی هست چی باید گفت؟ چرا فقط تو خاورمیانه یازده امام هستن، چرا اروپا نیستن، چرا پیامبری در اروپا نیست؟ چرا همه چی از عرباس؟ امام، پیامبر، جنگ های قبیله ای، مگه چین این عرب ها؟؟ چه جوابی باید داد ممنون از پاسخ های کاملتون ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻اولا در قرآن که فقط اسم بیست و پنج تا از انبیاء آمده، حالا درست است که همه در خاورمیانه بودند اما اسم بیست و پنج تا آمده. روایت هم اینها را جمع بکنید چند پیامبر هست؟ کلا چهل، پنجاه تا بیشتر نیستند. پس این صدو بیست و چهار هزار پیغمبر شما نمی دانید بقیه کجا بودند؟ شاید در همین کشورهای اروپایی و چین و اینها هم رفته بودند درست است؟ پس ما نمی دانیم! وقتی خدا را قبول داری، وقتی حقانیت خدا را قبول داری همین که خدا در قرآن می گوید ما برای هر قومی نبی فرستادیم، حجتی فرستادیم کافی است. پس یعنی این بیست و پنج، چهل تایی که خدا در قرآن نام برد در خاورمیانه بود، ممکن است بقیه خاورمیانه نباشد و جاهای دیگر باشد. ⁉️حالا چرا خدا از این انبیای خاورمیانه مثال زد؟ آخر عزیز من مخاطب خدا در قرآن در آن زمان بیشتر مردم عربها بودند، باید چیزی را می گفت که به فهم آنها و برای آنها جور در بیاید. یکی از دلایلی که می گویند مثلا چرا نام زرتشت در قرآن نیامده؟ چون چیزی بود که عربهای آن زمان خیلی با آن در ارتباط نبودند. ما نمی خواهیم بگوییم قرآن برای عربها نازل شده یک وقتی از این بحث ...، چون بسیاری از آیات قرآن «أَیُّهَا النَّاس» را گفته، یعنی همه مردم و به درد زندگی همه ی ما می خورد.‌ اما چون مخاطب پیغمبر (ص) عربها بیشتر بودند، از انبیایی گفته شده، از انبیایی حرف زده شده که برای آنها قابل لمس تر باشد. این خیلی مهم است. ☑️ما حتی در قرآن هم داریم آیه [78] سوره غافر می گوید ای پیغمبر ما بیش از تو رسولانی فرستادیم سرگذشت گروهی از آنان را برای تو گفتیم و گروه دیگر را بازگو نکردیم. این حرف قرآن است! پس این به این معنا نیست که همه ی پیغمبران، اکثریت بالای صد و بیست و‌ چهار هزار پیغمبر را اصلا خدا در قرآن نام نبرده، بیست و پنج تا فقط در قرآن نام برده شده. 🔸ما در بحث ادیان فردی داریم به نام رابرت هیوم، خارجی هست. آنهایی که اسم خارجی ها و کتابهای خارجی ها را دوست دارند این آقا هم خارجی است. رابرت هیوم کتابی دارد به نام ادیان زنده جهان، در صفحه هفده این کتاب خودش می گوید؛ در تاریخ بشر هرگز قبیله ای وجود نداشته که به گونه ای دین نداشته باشد. (دیگر حرف رابرت هیوم است می گوید همه قبیله ها دین داشتند، این حرف خودش است) اما ادیان زنده جهان که فعلا روی کار هستند.. (بله اکثریت می گوید از آسیا بودند، آسیا باز هم نمی گوید خاورمیانه، خاورمیانه فقط جنوب غرب آسیاست. می گوید آسیا) از تعدادی از ادیان مرده در بقیه نقاط جهان می شود نام برد. 👈🏻یعنی قوم هایی بودند که دین داشتند الان آن دین منسوخ شده و رفته و وجود ندارد، ولی بود! می گوید ادیان مصر قدیم در آفریقا، ادیان مکزیک و پروی باستان هم در آمریکا.. می گوید در اینجا دین بود، پس دین بود یعنی نبی رفت آنجا! قرآن صرفا سر گذشت پیامبران را گفت که در منطقه خاورمیانه بودند تا یک استفاده تربیتی برای مردم آن زمان بشود. چون تاریخ و آثار این انبیاء در اختیار آن مردم بود‌. در اختیار مردم عرب داستانهای این انبیای قرآنی در دست آنها قبلا بود و سینه به سینه نقل می شد. خدا هم از اینها گفت تا عاقبت بگیرند، و الا کسی که نه کسی می شناسد و نه کسی خبر دارد، عاقبت آن را برای چه بیایم برای تو نقل بکنم؟ وقتی خبر نداری چه نسخه تربیتی برای تو این قضیه دارد؟ یک چیز خیلی علمی و روانشناسی است. ⚠️بعد نکته مهم این است که تمدنهای بزرگ آن زمان بیشتر در آسیا بود، مصر که از خاورمیانه حساب می شود البته، چین، ایران، تمدنهای بزرگی هستند که در این منطقه بودند. پس اینکه قرآن بیست و پنج تا پیغمبر را نام می برد که در این منطقه بودند به این معنا نیست که در بقیه جاها دین نبوده باشد. رابرت هیوم صراحتا می گوید، حرف رابرت هیوم است دیگر شهید مطهری نیست، شهید بهشتی نیست، امام خمینی نیست. رابرت هیوم هست، دارد می گوید شما هیچ قوم و قبیله ای نمی توانی پیدا بکنی که در آن دین نرفته باشد. این حرف بسیار بسیار عالی است. 🔰🔰🔰
📚ما روایاتی داریم، مثلا امیرالمومنین (ع) نقل کرده، روایت در کتاب ″المجمع البیان، شیخ طبرسی، ج8، ص830″ چه کتاب تفسیر فوق العاده ای هست این کتاب. امیرالمومنین (ع) می فرمایند؛ خداوند پیامبری را مبعوث کرد که سیاه پوست بود و داستان آن به ما نرسیده است. پس باز هم تکرار می کنم صد و بیست و چهار هزار پیغمبر، فقط بیست و پنج تای آن که قرآن نام می برد همه در خاورمیانه و اینها بودند. بقیه را که نام نبرد، شما از کجا می دانی بقیه در چین نبوده باشد؟؟ احتمالش که هست! 👈🏻وقتی پای احتمال وسط می آید استدلال کنار می رود. به قول طلبه ها «اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال» وقتی پای احتمال وسط می آمد استدلال فرو می پاشد. پس احتمالی هست که این صد و بیست و سه هزار و نهصد و هفتاد و پنج پیغمبر دیگر که اسمشان در قرآن نیامده ممکن است در جاهای دیگر جهان هم پخش شده باشند، همان طور که رابرت هیوم می گوید چنین چیزی بود. ☝️🏻اینهاست نکات ما، اینهاست بحث های ما که متأسفانه عزیزان ما دنبالش نمی روند و خوب مطالعه نمی کنند. خیلی درد است اینها را باید بدانیم. بعد آیت الله جوادی آملی در کتاب ″سیره پیامبران در قرآن، صفحه 236″ می فرماید؛ گروهی از عارفان و حکیمان به اسناد برخی از تواریخ حضرت ادریس را همان هرمس می دانستند که در یونان به عنوان خدا مطرح بود. همچنان که حضرت شیث را همان آغاثاذیمون می دانستند و عده ای شاید بر اثر همین هرمس، آغاثاذیمون و فیثاغورس و مثل ارسطو را از انبیاء می دانستند. البته این نظر یک عده ای است نمی گویم قطعی است! می گویم نظر عده ای است. پس به این معنا هست که اینها هم انبیایی داشتند. 🔹همین الان در تخت فولاد اصفهان پنج تا پیغمبر دفن است آیا می دانیم اینها دقیقا چه کسانی هستند؟ پس اینکه بگویم کشورهایی دیگر پیامبر نداشتند حرف کاملا غلطی است، چون پیغمبرانی که در قرآن و احادیث ذکر شد کلا سر هم چهل، پنجاه تا بیشتر نیست و اینهاست از منطقه و الا از صد و بیست و چهار هزار و نهصد و خورده ای اسمشان نیامده و معلوم نیست در کجا آمدند! و طبق نظر رابرت هیوم یک فرد غربی را دارم مثال می زنم، هیچ قبیله ای نبود است که پیغمبر یا دینی هم نداشته باشد. 👌🏻بعدش هم اگر کسی خدا را قبول نداشته باشد پس نقل این شبهه خیلی بی اساس است پس دیگر نباید پیغمبران را قبول داشته باشد. اما اگر کسی خدا را قبول دارد پس قطعا می داند کارهای خدا از روی حکمت هست و بقیه انبیایی که نام برده نشده ممکن است در سراسر جهان پخش و پراکنده شده باشند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
حکومت 9.MP3
5.9M
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس 20 🎬 جلسه 0️⃣2️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی (قسمت نهم) 🎤 با تدریس ( از اساتید مهدویت )
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357