eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: پيش گويى امام (ع) و اجدادش افزون بر آن چه كه گذشت ياد اين نكته لازم است كه امام رضا (ع) شهادتش را به وسيله زهر خود بارها پيش گويى كرده بود. به علاوه، اجداد پاكش نيز سال‌ها پيش از وى رويداد شهادت امام رضا (ع) را خبر داده بودند. مى توان روايات وارد شده در اين زمينه را به سه طبقه تقسيم كرد: ۱ آن دسته از رواياتى كه از زبان پيغمبر (ص) يا ائمه (ع) نقل شده و حاكى از به شهادت رساندن امام رضا در طوس است. در اين باره پنج حديث وارد شده. ۲ آن از دسته از رواياتى كه از خود امام رضا (ع) شده كه شهادتش به دست مأمون و دفنش را در طوس كنار قبر هارون پيش گويى نموده است. اين قبيل روايات بسيار است و گاهى حتى امام اين پيشگويى را نزد مأمون نيز مى كرده است. ۳ آن دسته از روايات كه به تشريح چگونگى سم خورانى پرداخته اند يعنى آن كه اين كار به وسيله انگور بوده يا انار يا به وسيله ديگر. رواياتى كه در اين مضمون وارد شده نيز بسيارند كه برخى از آن‌ها نيز از خود امام (ع) نقل گرديده اند. بنا به تحقيق يكى از نويسندگان اين روايات به يكى از افراد زير منتهى مى شوند: ۱ ابوالصّلت عبدالسلام هروى. ۲ هرثمة بن اعين. ۳ على بن حسين كاتب. ۴ ريّان بن شبيب. ۵ محمد بن جهم. ۶ عبدالله بن بشير. (۲۷) (زندگى سياسى هشتمين امامتاليف جعفر مرتضى حسينى ترجمه سيد خليل خليليان دفتر نشر فرهنگ اسلامى پاييز https://eitaa.com/zandahlm1357
هر که گم گشت به درگاه تو راه آورده هر که غم داشت به سوی تو پناه آورده به خدا مأمن عشق تو صفایی دارد سبز آن دل که به خود مهر رضایی دارد اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 وقتی امام حسین از شهادت مسلم و خیانت کوفیان با خبر شدند چرا راه را به سمت مدینه عوض نکردند؟ و همچنان مسیر عراق رو پیش گرفتند. چون شما به تاریخ دقیق و احادیث اشنا هستید خواهش دارم لطفا جواب تاریخی و علتشو بفرمایید تشکر میکنم ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻برای اینکه امام حسین (ع) از مردم کوفه نامه دریافت کرد، مردم کوفه امام حسین را خواستند که بیا. هیجده هزار نفر یا دوازده هزار نفر نامه نوشتند، بعد امام هم از جایی خبر دار نشد که همه ی کوفیان خیانت کردند چنین نامه ای به دست امام نرسید، جایی از تاریخ ننوشته که نامه به امام دادند که همه ی کوفیان خیانت کردند، نه چنین چیزی به دست امام نرسید. مسلم به عمر سعد وصیت کرد که برو به حسین (ع) این حرف را برسان که نیا.. اما عمر سعد که این کار را نکرد! 🔹پس امام نامه دریافت کرد از کوفیان حجت تمام شد که برود. وقتی حجت برداشته می شود که دوباره نامه دریافت کند که حسین (ع) ما تو را نمی خواهیم. ولی امام حسین چنین نامه ای را دریافت نکرد. امام حسین وظیفه اش این بود که ظلم را برچیند و ظلم را از بین ببرد. وظیفه امام حسین این بود نیتش این بود که مردم را آگاه کند از خباثت یزید، از نیت یزید، از عملکرد یزید، که می خواهد اسلام را از بین ببرد، به این هدفش رسید دیگر! امام حسین با کشته شدن خودش مردم را به این نیت آگاه کرد. ☝️🏻شما اگر هدف را ببینید قضیه برایت آشکار می شود، هدف این بود خباثت یزید و آل یزید اثبات بشود برای مردم و مظلومیت اهل بیت، هدف این است به همین خاطر امام حسین (ع) زن و بچه اش را همراه خودش برد. هدف این بود که نقشه یزید برای مردم روشن بشود که یزید نقشه اش از بین بردن کل اسلام است و امام با کشته شدن خودش این را فهماند که دعوا سر امام حسین و خلافت نیست، چون اینها دیدند که امام حسین دارد نماز می خواند. پس معلوم شد دعوا سر اصل اسلام است. به همین خاطر چون امام هدفش این بود پس تغییر مسیر نداد. 👈🏻هر چند عرض کردم نامه ای به امام حسین نرسید که مردم کوفه از نظرشان برگشتند و دیگر شما را نمی خواهند. چنین نامه ای دست امام نرسید که حجت بر ایشان تمام بشود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🗡مردی که در کربلا بدون زره جنگید ‌ 💪 عابس از یاران امام و مردی از قبیله بنی شاکر بود؛ طایفه‌ای که مردانش به شجاعت شهرت داشتند. او وقتی در میدان نبرد زره از تن برکند و حریف می‌طلبید؛ هیچ کس جرئت جنگ با او را نداشت. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هزار لحظه گذشت و هزار لحظه دلم به سينه سر زد و ديوانه را قرار تويی 🥀 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
خدا روزی رسان است اما إهنی هم می‌خواهد. کاربرد این مثل درباره کسانی است که انتظار دارند بدون هیچ تلاشی و زحمتی سود و منفعتی را ببرند؛ و فقط به امید خدا، نشسته اند و هیچ زحمتی نمی کشند. گروهی دور هم نشسته بودند و درمورد مهربانی و بخشش خدا با هم صحبت می‌کردند. یکی گفت: می‌گویند خداوند روزی رسان است پس چرا ما باید از صبح تا شب برای بدست آوردن روزی، تلاش و کارکنیم؟ در این میان عده ای مخالفت کردند و گفتند: خداوند بدون سعی و تلاش به کسی روزی نمی دهد. آن مرد از مخالفت دیگران عصبانی شد و گفت من به شما ثابت میکنم؛ که بدون سعی و تلاش هم می‌شود روزی بدست آورد. از روز بعد با دوستاش قرارگذاشت که چند روز به مسجد برود و هیچ غذایی با خودش نبرد. یک روزگذشت و از روزی و غذا خبری نشد. از شدت گرسنگی می‌خواست از گفته ی خودش پشیمان شود و برگردد. که ناگهان مردی روستائی وارد مسجد شد دستمال نانش را باز کرد و مشغول خوردن نان و پنیر شد. مردکه از شدت گرسنگی طاقت حرف زدن را نداشت، با دیدن نان و پنیر با چند سرفه الکی آن مرد روستائی را متوجه خودش کرد. مرد به طرفش رفت و نان و پنیرش را با او تقسیم کرد. آن مرد روز بعد پیش دوستاش رفت و با افتخار ماجرا را تعریف کرد. و گفت: حالا به شما ثابت شد که خدا روزی رسان است و ما بیهوده تلاش می‌کنیم. یکی از میان جمع خندید و گفت: حق با توست خدا روزی رسان است اما یک إهنی هم می‌خواهد. https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام الْأَمْرُ قَرِيبٌ‌ وَ الْاِصْطِحَابُ‌ قَلِيلٌ‌. امام عليه السلام فرمود: فرمان مرگ نزديك است و مدت همراهى با دنيا كوتاه.
شرح و تفسير نزديكى فرمان مرگ امام عليه السلام در اين كلام كوتاه و حكيمانۀ خود اشاره به كوتاهى عمر انسان در دنيا كرده مى‌فرمايد:«فرمان مرگ نزديك است و مدّت همراهى (با مردم و مواهب دنيا) كوتاه»؛ (الْأَمْرُ قَرِيبٌ‌ وَ الِاصْطِحَابُ‌ قَلِيلٌ‌) . واژۀ «امر» اشاره به پايان زندگى و فرا رسيدن مرگ است، همان‌گونه در آيۀ ١٤ سورۀ «حديد» آمده است: «وَ غَرَّتْكُمُ‌ الْأَمانِيُّ‌ حَتّى جاءَ أَمْرُ اللّهِ‌» ؛و آرزوهاى دورودراز شما را فريب داد تا فرمان خدا رسيد». «اصطحاب» به معناى همراه و همنشين بودن با مردم دنيا يا با مواهب و نعمت‌هاى حيات است. اين حقيقتى است كه همگان آن را مى‌دانيم و آثار آن را همه روز با چشم مشاهده مى‌كنيم؛ هر روز پيكر بى‌جان بعضى از دوستان يا غير دوستان را مى‌بينيم كه بر دوش ديگران به سوى آرامگاهشان حمل مى‌شود. جاى خالى بسيارى از دوستان و بستگان و عزيزان در ميان ما نمايان است. قبور آنها در دسترس ماست: غالباً به زيارت قبورشان مى‌رويم و از همه برتر در صفحات تاريخ ياد نام‌آورانى را ملاحظه مى‌كنيم كه در عصر خود چه قدرت و زندگى پرغوغايى داشتند؛ ولى به سرعت همه پايان گرفت و چيزى جز استخوان‌هاى پوسيدۀ آنها در زير خاك و قصرهاى ويران‌شده‌شان باقى نمانده است. با اين وصف غالباً گرفتار غفلتيم، به پايان زندگى خود نمى‌انديشيم، توشه‌اى مناسب براى سفر پر خوف و خطر آخرت فراهم نمى‌سازيم. به فرمودۀ امام عليه السلام در حكمت ١٢٢ «گويى فرمان مرگ بر غير ما نوشته شده و گويى اين مردگانى را كه با چشم مى‌بينيم مسافرانى هستند كه به زودى به سوى ما باز مى‌گردند»؛ (كَأَنَّ‌ الْمَوْتَ‌ فِيهَا عَلَى غَيْرِنَا كُتِبَ‌... وَ كَأَنَّ‌ الَّذِي نَرَى مِنَ‌ الْأَمْوَاتِ‌ سَفْرٌ عَمَّا قَلِيلٍ‌ إِلَيْنَا رَاجِعُونَ‌) . به همين دليل در روايتى كه مرحوم كلينى آن را در كتاب كافى از رسول اكرم صلى الله عليه و آله در ضمن خطبه‌اى نقل كرده مى‌خوانيم: «سُئِلَ‌ أَىُّ‌ الْمُؤْمِنينَ‌ أكْيَسٌ‌ ؛از آن حضرت پرسيدند: كدام يك از مؤمنان باهوش‌ترند؟» فقال: «أكْثَرُهُمْ‌ ذِكْراً لِلْمَوْتِ‌ وَ أشَدُّهُمْ‌ لَهُ‌ اسْتِعْداداً ؛كسى كه بيش از همه به ياد مرگ باشد و كسى كه از همه آماده‌تر براى آن شود». ١ در حديث ديگرى در همان كتاب شريف از امام على بن الحسين عليهما السلام آمده است كه مى‌فرمود: «عَجَبٌ‌ كُلُّ‌ الْعَجَبِ‌ لِمَنْ‌ أنْكَرَ الْمَوْتَ‌ وَ هُوَ يَرى‌ مَنْ‌ يَمُوتُ‌ كُلَّ‌ يَوْمٍ‌ وَ لَيْلَةٍ‌ وَ الْعَجَبُ‌ كُلُّ‌ الْعَجَبِ‌ لِمَنْ‌ أنْكَرَ النَّشْأَةَ‌ الْأُخْرى‌ وَ هُوَ يَرَى النَّشْأَةَ‌ الْأُولى‌؛ بسيار تعجب است از كسانى كه مرگ را (عملاً) انكار مى‌كنند در حالى كه هر روز و شب، مردگان را مى‌بينند همچنين بسيار تعجب است از كسانى كه جهان آخرت را انكار مى‌كنند در حالى جهان دنيا را مى‌بينند (كه نشانه‌هاى آخرت در آن بسيار است)». ٢ شاعر مى‌گويد: فلك اى دوست! ز بس بى حد و بى مَر ٣ گردد بد و نيك و غم و شادى همه آخر گردد ز قفاى من و تو گِرد جهان را بسيار دى و اسفند مه و بهمن و آذر گردد ماه چون شب شود از جاى به جايى حيران پى كيخسرو و دارا و سكندر گردد اين سبك خنگ ١ بى آسايشِ‌ بى پا تازد وين گران كشتى بى رهبر و لنگر گردد روز بگذشته خيال است كه از نو آيد فرصت رفته محال است كه از سر گردد كشتزار دل تو كوش كه تا سبز شود پيش از آن كين رخ گلنار معصفر گردد زندگى جز نَفَسى نيست غنيمت شمرش نيست آمد كه همراه نفس برگردد چرخ بر گرد تو دانى كه چه سان مى‌گردد؟ همچو شهباز كه بر گِرد كبوتر گردد اندر اين نيمه ره، اين ديو تو را آخر كار سر بپيچاند و خود بر ره ديگر گردد خوش مكن دل كه نگشته است نسيمت اى شمع بس نسيم فرح انگيز كه صرصر گردد
در مورد دادن مقدار کود به گلدان و گیاهتان دقت کنید که اضافی نباشد. بسیاری از سبزی‌ها دوستدار خاک معمولی و حتی ضعیف هستند https://eitaa.com/zandahlm1357