eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تلاش و تهجد -------------------------------------- ------ يكي از برنامه‌هاي ثابت مقام معظم رهبري اين است كه حداقل يك ساعت مانده به اذان صبح، بيدار مي‌شوند و تا اذان صبح، به تهجد و شب زنده داري مي‌پردازند. سپس نماز صبح را مي‌خوانند و پس از نماز صبح، اگر برنامه رفتن به كوه داشته باشند، تشريف مي‌برند و گرنه؛ قدري استراحت مي‌كنند و طبق معمول، ساعت هشت صبح كارشان را شروع مي‌كنند. كارهاي ايشان هم چند نوع است. ديدارهاي رسمي با مقامات كشوري و لشگري است آقايان مي‌آيند، ديدار مي‌كنند، گزارش كارشان را مي‌دهند و معظم له رهنمودهاي لازم را ارايه مي‌كنند. اين برنامه‌ها معمولاً تا ظهر طول مي‌كشد بعد، نوبت نماز ظهر مي‌رسد. يكي از توفيقاتي كه ايشان دارند، اين است كه نمازهايشان را به جماعت مي‌خوانند، حتي نماز صبح را. نماز جماعت صبح را در درون خانه مي‌خوانند. نماز جماعت ظهر ايشان با شركت تعدادي از ملاقات كنندگان و نيز افرادي كه در دفتر هستند، برگزار مي‌گردد. گاهي بعضي از شخصيت‌ها و علمايي كه از علاقه مندان مقام معظم رهبري هستند و دوست دارند نماز را با ايشان بخوانند، به دفتر مي‌آيند و نماز جماعت را پشت سر ايشان مي‌خوانند. نماز ظهر كه خوانده شد، براي ناهار واستراحت تشريف مي‌برند. كارهاي بعداز ظهر ايشان از ساعت شانزده شروع مي‌شود و تا نماز مغرب ادامه پيدا مي‌كند. نماز مغرب را به جماعت مي‌خوانند و شب را تا هنگام استراحت، به مطالعه يا ديدن اخبار و يا در كنار خانواده مي‌گذرانند. حجةالاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني. پرتوي از خورشيد، https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 بی‌تردید خداوند همواره بسیار آمرزنده و مهربان است... 📖 نسا آیه ۱۰۶
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
ترور نافرجام امام (ع) مامون عباسى حتى يك لحظه از فكر و خيال امام رضا عليه السلام بيرون نمى رفت و هر بار كه نقشه مى كشيد، همچنان بى نتيجه مى ماند و نقش بر آب مى شد، تا شبى عده اى از غلامان حلقه به گوش را طلبيد و از آن‌ها خواست تا به منزل بروند و با هجوم يكباره خود، با شمشير، امام عليه السلام را از پاى درآورند. هرثمة بن اعين در حديث مفصلى از صبيح ديلمى نقل كرده كه: « مامون مرا به همراه سى نفر از غلامان مورد اعتماد خود، شبانه به خانه امام رضا عليه السلام جهت قتل آن حضرت فرستاد و طبق دستور مامون غلامان وارد عمل شده و در يك لحظه اين سى نفر آن قدر بر بدن امام عليه السلام شمشير زدند كه يقين به كشته شدن وى نموده و روز بعد به همراه مامون جهت تشييع و خاكسپارى حضرت به طرف خانه امام رضا عليه السلام رهسپار شديم اما برخلاف انتظار ديديم كه حضرت در محراب عبادت به نماز مشغول است. صبيح گويد: به دستورمامون جهت تحقيق خدمت آن حضرت رسيدم. تا پاى خود را برپاشنه درب گذاردم، حضرت فرمود: اى صبيح! عرض كردم: لبيك يامولاى! در دم به روى زمين خوردم. حضرت فرمود: خداى تو را رحمت كند: يريدون ليطفؤوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو كره الكافرون ». https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حکایتی شنیدنی از عیادت امام رضا علیه السلام 👌 عاقبت هیچکس معلوم نیست.
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 من میخواستم بدونم چرا خداوند، شیطان رو اینهمه قدرتمند آفرید؟ نعوذبالله نمیخوام در کار خدایی خداوند چرا بیارم ها! اما برای مثال میخواهیم نماز بخونیم، تمام تلاشمونو میکنیم، از مقدمات و موخرات نماز، از اول وقت بودن و..... اما با همه اینها بازم وسط نماز هی حواسمون جاهای دیگه میره، هی برش برمیگردونیم، بازم دوباره میره و..... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸خدا شیطان را قدرتمند نیافرید بهش اختیار داد، اختیار داد که ما را گمراه بکند و به ما هم اختیار داد حرف شیطان را گوش بکنیم یا نکنیم. پس هر دوی ما و شیطان قدرتمند هستیم ولی مشکل اینجاست که گاهی ما از خودمان می زنیم حرف خودمان را توجه نمی کنیم و به سمت حرف شیطـان می‌رویم❌، اینجا شیطان قدرتمند نبود شیطان راه را آمد به ما نشان داد این ما بودیم که رفتیم. شیطان دست ما را نمی گیرد به سمت گناه نمی برد فقط راه را نشان می دهد ما هستیم که ادامه راه را می رویم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم در بقیع امام جعفر صادق علیه السلام می‌فرماید: روزی رسول اللّه صلی الله علیه وآله وسلم در بقیع تشریف داشتند. در این حال امیرالمؤمنین علی علیه السلام به خدمت شان شرفیاب شده و سلام نمود. حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: بنشین. حضرت علی علیه السلام اطاعت امر نموده و سمت راست پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم نشست، چند لحظه بعد جعفر بن ابی طالب که به بیت رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم رفته بود و فهمیده بود که حضرت در بقیع تشریف دارند، از راه رسیده سلام کرده و سمت چپ پیامبر خداصلی الله علیه وآله وسلم نشست. مدّتی نگذشت که عبّاس عموی پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم نیز از راه رسید و سلام کرد و مقابل پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم نشست. او نیز مانند جعفر بن ابی طالب با راهنمایی اهل خانه پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم در جستجوی پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم به بقیع آمده بود. آنگاه پیامبر رو به علی علیه السلام نموده فرمود: می‌خواهی خبری و بشارتی به تو بدهم؟ حضرت امیرعلیه السلام عرض کرد: آری! یا رسول اللّه! پیامبر خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمود: همین حالا جبرئیل نزد من بود و به من اطّلاع داد که قائم ما - که در آخرالزمان خروج می‌کند و زمین را بعد از آن که از ظلم و جور انباشته شده باشد، پر از عدل و داد می‌کند - از نسل تو و از فرزندان حسین علیه السلام خواهد بود. حضرت علی علیه السلام عرض کرد: هر چیزی که از خدا به ما می‌رسد، به واسطه شماست. آنگاه رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم رو به جعفر بن ابی طالب نمود و فرمود: می‌خواهی به تو نیز خبری و بشارتی بدهم؟ جعفر عرض کرد: آری! یا رسول اللّه! پیامبر خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: همین حالا که جبرئیل نزد من بود به من اطّلاع داد آن کسی که از قائم ما حمایت می‌کند از نسل تو خواهد بود. آیا او را می‌شناسی؟ جعفر عرض کرد: نه. پیامبر خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمود: او کسی است که چهره اش طلایی و دندانهایش مرتب و شمشیرش آتش بار است، به ذلّت داخل کوه می‌شود، و به عزّت از آن خارج می‌گردد. در حالی که جبرئیل و میکائیل او را حمایت می‌کنند. آنگاه حضرت صلی الله علیه وآله وسلم رو به عبّاس نموده فرمود: می‌خواهی تو را نیز از خبری آگاه سازم؟ عبّاس عرض کرد: آری. ای رسول خدا! حضرت صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: جبرئیل به من گفت: وای از آنچه اولاد تو، از فرزندان عبّاس می‌بینند. عبّاس عرض کرد: آیا از نزدیکی با زنان خودداری کنم؟ حضرت صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: خداوند آنچه را که مقدّر کرده است، خواهد شد. [۱] ---------- [۱]: ۹. غیبة نعمانی، ۲۴۷؛ بحار الانوار، ج ۵۱، ص ۷۶ و ۷۷. https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع مقدس🌹 یادش بخیر چه شورو غوغایی بود برای ریشه این انقلاب چه خونها که ریخته نشد •┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈•• https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 ﷽. 🌱 ✍🏻 ﮼آنچنان‌بالا‌وپست‌است‌این‌جهان‌تا‌تو‌خود‌را‌دربیابی‌در‌نهان ✍🏼 ‌‌‌‌
خدایا آن را که عقل دادی چه ندادی و آنکه را عقل ندادی چه دادی؟ خدایا آن را که عقل دادی چه ندادی و آنکه را عقل ندادی چه دادی؟ [۲] عقل بهترین و کامل ترین هدیه خدا به انسان است. آن کس که صاحب عقل و خِرد است دیگر نیازی به هیچ چیز ندارد و آنکه از عقل و خِرد بی سود و سرمایه ای ندارد. ---------- [۲]: . خواجه عبدالله انصاری. https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام مَنْ‌ أَحَدَّ سِنَانَ‌ الْغَضَبِ‌ لِلَّهِ‌ قَوِيَ‌ عَلَى‌ قَتْلِ‌ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ‌. امام عليه السلام فرمود: كسى كه سرنيزۀ خشم را براى خدا تيز كند توانايى بر قتل سردمداران باطل پيدا خواهد كرد.
شرح و تفسير راه پيروزى بر دشمن امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه راه پيروزى بر دشمنان نيرومند را تبيين مى‌كند، مى‌فرمايد:«كسى كه سرنيزۀ خشم را براى خدا تيز كند توانايى بر قتل سردمداران باطل پيدا خواهد كرد»؛ (مَنْ‌ أَحَدَّ سِنَانَ‌ الْغَضَبِ‌ لِلَّهِ‌ قَوِيَ‌ عَلَى‌ قَتْلِ‌ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ‌) . اشاره به اين‌كه راه رسيدن به پيروزى در مقابل دشمنان سرسخت و نيرومند دو چيز است: آمادگى كامل و خلوص نيت و توكل بر خدا. هرگاه اين دو با هم جمع شوند سرسخت‌ترين دشمنان را مى‌توان به وسيلۀ آن به زانو در آورد. قرآن مجيد روى هر دو عامل تكيه كرده در يك جا مى‌فرمايد: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ‌ مَا اسْتَطَعْتُمْ‌ مِنْ‌ قُوَّةٍ‌» ؛براى مقابله با آنها (\دشمنان)، هر چه در توان داريد از نيرو و... آماده سازيد». ١ در جاى ديگر مى‌فرمايد: «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ‌ الْأَعْلَوْنَ‌ إِنْ‌ كُنْتُمْ‌ مُؤْمِنِينَ‌» ؛هرگز سست نشويد! و غمگين نگرديد؛ و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد». ٢ منظور از «غضب» در اين گفتار حكيمانۀ امام عليه السلام خشم‌هاى زودگذر بى‌دليل نيست بلكه منظور قوت اراده و تصميم جدى براى مبارزۀ با دشمن آن هم براى خدا، تقويت آيين و دفاع از بندگان اوست. تعبير به «اَشدّاءِ الْباطل» سردمداران و نيرومندان آنهاست. تعبير به «قتل» اشاره به هر نوع پيروزى بر آنها و خاموش كردن و از بين بردن نفوذ آنها در جوامع بشرى است. غضب و خشم غالبا نكوهيده است، زيرا در آن حالت، انسان از مرز حق بيرون مى‌رود و دست به كارهايى مى‌زند كه سبب پشيمانى در عمر مى‌شود، ازاين‌رو در روايات اسلامى از امام صادق عليه السلام آمده است: «الْغَضَبُ‌ مِفْتاحُ‌ كُلُّ‌ شَرٍّ» . ١ ولى گاه به سبب كارهاى خلافى كه انجام مى‌شود: آشكار شدن منكرات، غصب حقوق ضعيفان، تعرض به نواميس مردم، ايجاد ناامنى در جامعۀ اسلامى و غلبۀ هوا و هوس بر اجتماع، در چنين شرايطى انسانِ‌ مؤمن، بيدار و غيور، خشمگين مى‌شود؛ نه خشمى زودگذر بلكه خشمى عميق و براى خدا و مى‌دانيم در حالت خشم تمام نيروهاى انسان بسيج مى‌گردند و گاه يك انسان معمولى قدرت چندين نفر را پيدا مى‌كند و آمادگى براى مبارزۀ با باطل حاصل مى‌شود. به همين دليل قرآن مجيد خشمگين شدن موسى بعد از بازگشت از كوه طور و مشاهدۀ گوساله‌پرستى بنى اسرائيل را به شكلى مثبت و كارى صحيح بيان كرده است. آنجا كه مى‌فرمايد: «فَرَجَعَ‌ مُوسى‌ إِلى‌ قَوْمِهِ‌ غَضْبانَ‌ أَسِفاً قالَ‌ يا قَوْمِ‌ أَ لَمْ‌ يَعِدْكُمْ‌ رَبُّكُمْ‌ وَعْداً حَسَناً أَ فَطالَ‌ عَلَيْكُمُ‌ الْعَهْدُ أَمْ‌ أَرَدْتُمْ‌ أَنْ‌ يَحِلَّ‌ عَلَيْكُمْ‌ غَضَبٌ‌ مِنْ‌ رَبِّكُمْ‌ فَأَخْلَفْتُمْ‌ مَوْعِدِي» ؛موسى خشمگين و اندوهناك به سوى قوم خود باز گشت و گفت: اى قوم من! مگر پروردگارتان وعدۀ نيكويى به شما نداد؟! آيا مدّت (جدايى من از) شما به طول انجاميد، يا مى‌خواستيد غضب پروردگارتان بر شما نازل شود كه از وعدۀ من تخلّف كرديد؟!». ٢در آيۀ آخر سورۀ «فتح» نيز دربارۀ مؤمنان راستين تعبير به «أَشِدّاءُ عَلَى الْكُفّارِ» شده است. در حديثى نيز كه علامۀ مجلسى رحمه الله در بحار الانوار آورده مى‌خوانيم: هنگامى كه اميرمؤمنان على عليه السلام دربارۀ اموال غنايم، نسبت به بعضى از جنگجويان سختگيرى كرد گروهى از آن حضرت شاكى بودند. پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله دستور داد منادى در ميان مردم ندا دهد و بگويد: «ارْفَعُوا ألْسِنَتَكُمْ‌ عَنْ‌ عَلىّ‌ بْنِ‌ أبي‌طالبٍ‌ فَإنّه خَشِنٌ‌ فى ذاتِ‌ اللّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ غَيْرُ مُداهِنٍ‌ في دينِهِ‌ ؛اى مردم زبان شكايت را از على بن ابى‌طالب برداريد، چرا كه او دربارۀ اوامر الهى سختگير است و سازش‌كارى در دينش را مجاز نمى‌شمرد». مردمى كه اين سخن شنيدند لب از شكايت فرو بستند و دانستند اين‌گونه سختگيرى‌ها مطلوب خدا و پيغمبر صلى الله عليه و آله است. ١ در حديث مشهورى نيز مى‌خوانيم كه پيغمبر صلى الله عليه و آله روزى از مردم سؤال كرد: «أىُّ‌ عُرَى الْإيمانِ‌ أوْثَقٌ‌ ؛كدام يك از دستگيره‌هاى ايمان محكم‌تر است‌؟» جمعى گفتند: خدا و رسولش آگاه‌ترند؛ بعضى نماز، برخى ديگر زكات، عده‌اى روزه، گروهى حج و عمره و جمعى ديگر جهاد را ذكر كردند. پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: «آنچه را گفتيد داراى فضيلت است ولى پاسخ من نيست (سپس فرمود:) محكم‌ترين دستگيره‌هاى ايمان حبُّ‌ فى الله و بغض فى الله و دوست داشتن اولياء الله و بيزارى از دشمنان خداست». ٢ اين سخن را با حديثى كه علامۀ مجلسى در بحار الانوار آورده است پايان مى‌دهيم او مى‌گويد: در روايتى آمده است كه خداى متعال به موسى عليه السلام گفت: «هَلْ‌ عَمِلْتَ‌ لِى عَمَلاً؟! قالَ‌ صَلَّيْتُ‌ لَكَ‌ وَ صُمْتُ‌ وَ تَصَدَّقُتُ‌ وَ ذَكَرْتُ‌ لَكَ‌، قالَ‌ اللَّهُ‌ تَبارَكَ‌ وَ تَعالى، وَ امَّا الصَّلَوةْ‌ فَلَكَ‌ بُرهانٌ‌، وَ الصَّوْمُ‌ جُنّ
َةٌ‌ وَ الصَّدَقَةُ‌ ظِلٌّ‌، وَ الذِّكُرْ نُورٌ، فَاىُّ‌ عَمَلٍ‌ عَمِلْتَ‌ لِى‌؟! قالَ‌ مُوْسى: دُلَّنِى عَلَى العَمَلِ‌ الَّذى هُوَ لَكَ‌، قالَ‌ يا مُوسى هَلْ‌ والَيْتَ‌ لِى وَلِيّاً وَ هَلْ‌ عادَيْتَ‌ لى عَدُوّاً قَطُّ‍‌ فَعَلِمَ‌ مُوسى انَّ‌ افْضَلَ‌ الْأَعْمالِ‌ الْحُبُّ‌ فِى اللَّهِ‌ وَ الْبُغْضُ‌ فِى اللَّهِ‌ ؛آيا هرگز براى من كارى انجام داده‌اى‌؟ موسى عرض كرد: براى تو نماز خوانده‌ام، روزه گرفته‌ام و صدقه داده‌ام. خداوند متعال به او فرمود: اما نماز براى تو نشانۀ ايمان است و روزه سپرى سپر آتش و انفاق سايه‌اى در محشر و ذكر خدا نور است كدام عمل را براى من بجا آورده‌اى اى موسى! عرض كرد: خداوندا! خودت مرا در اين مورد راهنمايى فرما. فرمود: آيا كسى را براى من دوست داشته‌اى و براى من كسى را دشمن داشته‌اى‌؟ در اينجا بود كه موسى عليه السلام دانست بهترين اعمال، دوستى براى خدا و دشمنى براى خداست
بنت قنسول بنت القنسول امروزی بومی مكزیك است و ارتفاع آن به یك متر وگسترش آن به 45 سانتی متر میرسد (در گلخانه‌های شمال ایران که در زمین گلخانه کاشته میشود خیلی بزرگتر میشود). برگهای آن بیضوی، سبز روشن با لبه صاف یا كمی دالبر دار دیده می شود. گلهای بنت القنسول به وسیله تعداد زیادی براكته Bract بیضوی احاطه شده اند. گلها (از نظر گیاهشناسی به این نوع گل آذین در تیره اوفوربیاسه: سیاتیوم Cyathium گفته میشود) وبراكته ها در اواخر پاییز ظاهر می شودند. براكته ها معمولا قرمز رنگ بوده ولی به رنگ های سفید و صورتی نیز وجود دارند.