فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹میرسـدآوازعــشقازچـپوراســت
منــطقالطــیرسلیـمـانیکجـاست..
🎤استاد افتخاری
10.mp3
22.59M
📗کتاب صوتی
#انسان_دویست_و_پنجاه_ساله
قسمت 0⃣1⃣
مقام معظم رهبري و امام خميني (س)
جلسه سران قوا با امام خميني در آستانه «عرفه»
جلسه سران قوا با امام خميني در آستانه «عرفه» نوشته ي زير بخشي از ياداشت آيت الله خامنه اي و مربوط به جلسات سران قوا در تاريخ چهارشنبه ۱۳۶۵/۵/۲۲ (دو روز قبل از روز عرفه سال ۱۴۰۷) است: ديشب در جلسه سران قوا) كه منزل احمد آقا بود امام آمدند. حالشان بحمدالله خوب بود. علاوه بر صحبت درباره ي موشك اخير ما و خبرهاي حول و حوش آن، من به محروميت ما چند نفر ار جلسههاي معنوي و عرفاني امام علي رغم جلسات متعدد با ايشان اشاره كردم. گفتم لازم است ماها را نصيحت كنيد و تعليم بدهيد.
(امام) همان شكسته نفسيهاي هميشگي را تكرار كردند و گفتند نصيحت اينست كه مثل من عمرتان به خسران و بطالت نگذرد. روي اخلاص تكيه كردند و گفتند
شماها در خدمت اسلاميد فقط مراقب اخلاص باشيد.
گفتم همين نقطه ي اصلي اشكال است و براي پيدا كردن اخلاص بايد نصيحت شويم. باز امام روي اينكه من هم چيزي ندارم و اينجا هم خبري نيست و امثال آن تكيه و شكسته نفسي ميكردند. آشكارا نشانههاي تواضع حقيقي را در چهره و حركات امام مشاهده كردم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
دنيا، فانى و آخرت باقى است، لذا آخرتگرايى بهتر از دنياطلبى است. «بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ»
هود #آیه ۸۶
🍃🌸🍃
ثروتمندواقعی چیزهایی راجمع میکند
که باخرج کردن آنها
ازمقدارشان نه تنها کم نمیشود
بلکه بیشتر هم میشود...
مثل:
مهربانی
سخاوت،
لبخند،
اخلاق خوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَيْنِ - الرحمن 17
او پروردگار مشرقها و پروردگار مغربها است.
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ - الرحمن 18
پس کدامیک از نعمتهای پروردگارتان را تکذیب و انکار میکنید؟!
💛 تلاوتی زیبا برای آرامش دلها، آیات 17 تا 36 سوره مبارکه الرحمن با صدای عمیر الشمیم همراه با زیرنویس فارسی
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
حرم ما قم است
در آن صبح ابرى، شهر همچون شبحى به نظر مى رسيد. خانهها بى سايه بودند و كوچهها را بدبختى فرا گرفته بود؛ به ويژه كوچه اى كه در آن شترى برمى خاست تا مسافرانش را به ناگزير كوچ دهد.
مردى پنجاه ساله به سوى مسجد پيامبر (ص) مى رفت. پسرش همچون سايه اى در پى اش بود. آسمان، سنگين از ابر و چشم امام، سنگين از اشك بود. او در برابر مزارى كه فرجامين پيام آور را در آغوش گرفته بود، ايستاد. مرد كه سراپا سپيد پوشيده بود، بسان ابر غمگين به نظر مى رسيد.
مردمى كه در مسجد بودند، از گريستن فرزند محمد (ص) شگفت زده شدند. تو گويى غم، جويبارى جارى در پاييز زمان بود. على در آن جا بود، عطرپيامبران را استشمام مى كرد. او كمى جا به جا شد تا
برخيزد قدمى به عقب گذاشت؛ اما بار ديگر برگشت و خود را بر قبر افكند. ريشه اش در آن جا بود؛ جايى كه محمد (ص) چشمانش را فرو بسته بود چند لحظه گذشت. نا گاه مردى از سجستان گام پيش نهاد و گفت: « سرورم! وليعهدى فرخنده ات باد. »
مرا رها كن. از كنار نيايم مى روم و در غربت مى ميرم. (۶۰)
مرد مبهوت شد تصميم گرفت همراه امام برود تا با چشمان خود ببيند كه چگونه پيش گويى هاى وى به وقوع مى پيوندد. محمد دست كوچكش را بر شانه پدر گذاشت. پدر برخاست. تو گويى خون تازه اى در رگ هايش جريان يافته بود. اميد تازه اى در دلش جوانه زده بود. فاطمه به او نگاه كرد. آن چه او را به برادرش پيوند مى داد، تنها احساس خواهرى نبود. او به اين مى انديشيد كه زمانه چگونه اطرافيانش را يكى يكى ربوده بود. تو گويى روزگار گرگ ديوانه اى بود كه گوسفندان رؤياهايش را مى ربود؛ گوسفندانى كه به آسودگى در سرزمين سبز مى چريدند. ناگاه خشمى مقدس در دلش سر باز كرد؛ دلى تپنده كه به اندازه دنيا بود. امام برخاست. خاك آرامگاه را لمس كرد. پسرش را در آغوش گرفت؛ پسرى كه پروردگار گفت: « به او در عهد كودكى نبوّت بخشيديم. » (۶۱)
به تمام وكيلان و طرفداران دستور دادهام تا حرفت را پذيرا باشند و
از تو پيروى كنند. تو را به اصحاب مورد اطمينانم شناساندم. (۶۲)
شتربرخاست. كاروان سامان يافت. كشتى هاى بيابان چهره هاشان را به سوى جنوب كعبه چرخاندند. هنگامى كه از سرزمين ثنّيات الوداع گذشتند، پدر به پسر فرمود: « دوست هركس خرد و دشمنش نادانى اوست. (۶۳) بدان كه برترين انديشه آن است كه آدمى خويش را بشناسد. (۶۴)
از نشانه هاى ژرف انديشى در دين، شكيبايى، دانش و سكوت است.
خاموشى درى از درهاى فرزانگى است. سكوت، دوستى مى آفريند. خاموشى رهنمونى به هر نيكى است. » (۶۵)
ياسر پيشكار، گام فرا نهاد. شنيد كه امام مى گويد: « اين مردم در سه زمان بيشتر مى هراسند: روزى كه متولّد مى شوند و جهان را مى بينند؛ روزى كه مى ميرند و آن جهان و مردمانش را مى بينند و روزى كه برانگيخته مى شوند و فرمان هايى مى بينند كه در اين جهان نمى بينند. آفريدگار در اين سه مورد بر يحيى درود فرستاد و هراسش را برطرف كرد. پس گفت: « و درود بر او؛ روزى كه چشم به جهان گشود و روزى كه چشم فرو مى بندد و روزى كه زنده مى شود. » (۶۶)
ادامه دارد...
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
كاغذ برائت
مرحوم محدث نوري عليه الرحمه فرمود جمعي از ثقات خبر دادند كه: جماعتي از اهل آذربايجان به زيارت حضرت رضا (ع) مشرف شدند يكنفر از آنها كور و نابينا بود چون به مقصود رسيدند يعني به فيض زيارت آن بزرگوار نائل شدند و بعد از چندين روز توقف عتبه مباركه را بوسيده رو به وطن حركت نمودند تقريباً در دو فرسخي مشهد فرود آمده و منزل كردند در آنجا نزد يكديگر نشستند.
كاغذ هائي را كه نقش قبه منوره و روضه مقدس و اطراف آن بر كاغذ بود براي تبرك و سوغاتي خريده بودند بيرون آورده و نظر ميكردند و اظهار مسرّت و خوشحالي مينمودند.
آن شخص نابينا چون چشم نداشت و نمي ديد و خبري هم از آن كاغذها نداشت تا صداي كاغذ را شنيد و اظهار خوشحالي رفقاي خود را متوجه گشت. پرسيد سبب خوشحالي شما چيست؟
و اين كاغذها چيست و از كجاست.
رفقا بعنوان شوخي گفتند مگر تو نمي داني اين كاغذها برات خلاصي و بيزاري از آتش
جهنم است كه حضرت رضا (ع) به ما مرحمت فرموده است.
تا اين سخن را شنيد باورش شد يعني قطع به صحت اين خبر نمود و گفت معلوم ميشود كه اما هشتم (ع) به هريك از شما كه چشم داشته ايد (كاغذ) برات داده و من كه كور و ضعيف هستم برات مرحمت نفرموده است بخدا قسم كه من دست برنمي دارم و الساعه برمي گردم و ميروم و برات خود را ميگيرم.
عازم برگشتن شد و رفقاي او چون جديت او را براي برگشتن دانستند گفتند اي مرد حقيقت مطلب اين است كه ما شوخي و مزاح كرديم و اين كاغذها چنين و چنان است.
آن مرد باور نكرد و با نهايت پريشاني ترك رفقاي خود نموده و برگشت به مشهد مقدس و يكسره به آستان عرش درجه مشرف گرديد و ضريح مطهر را محكم گرفت و بزبان خود عرض كرد: اي آقا من كور و عاجزم و از وطن خود به زيارت حضرتت با كوري آمدهام و حال از كرم جنابت بعيد است كه به رفيقان من كه چشم دارند برائت بيزاري از آتش دوزخ مرحمت كني و بمن كه عاجز و ضعيفم مرحمت نفرمائي.
بحق خودت قسم كه دست از ضريحت برنمي دارم تا بمن نيز برات آزادي عطا فرمائي. يكمرتبه ديد پاره كاغذي به دستش رسيد و هر دو چشمش روشن و بينا گرديد و بر آن كاغذ سه سطر بخط سبز نوشته بود كه فلان پسر فلان از آتش جهنم آزاد است. پس با كمال خوشحالي از خدمت قبر شريف آن حضرت بيرون آمد و خود را به رفقاي خود رساند. [۲۸].
اي مظهر
صفات الهي خديو طوس
وي قبله گاه هفتم و وي هشتمين شموس
ازعرش سوي فرش ملائك علي الدوام
نازل شوند ببارگهت بهر خاكبوس
لرزد بصبح وشام دل خصم همچو بيد
چون در نقارخانه تو ميزنند كوس
از شرق و غرب رو بتو آرند شيعيان
بر درگهت كنند پي مسئلت جلوس
زيرا كه ز آستان رضا نارضا نرفت
هرگز كسي اگرچه بدي كافر و مجوس
نازند برتمامت مردم بروز حشر
آنان كه سوده اند بدربار تو رؤس
لكن بسي دريغ كه از ز هرجا نگذار
بنمود تلخ كام تو مأ مون چاپلوس
چون ز هر كس بقلب شريفت اثر نمود
دلهاي دوستان ز غمت گشت پرفسوس
زان زهر بهر نفس نفيست نفس نماند
اي خسروي كه بد نفست حافظ نفوس
آخر بطوس جان بسپردي غريب وار
اي خاك بر سر من ووين چرخ آبنوس
باشد اميدوار مروج كه روز حشر
او را دهي نجات در آنروز بس عبوس
https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
این سوال در یک گروه پرسیده شده و روش بحث ها شده میخوام جواب صحیح رو از طریق شما بگیرم ..
من یه سوال داشتم : مگر شما شیعیان نمیگید حضرت علی علیه السلام بر حق بودند پس چرا داخل قرآن که از کم اهمیت ترین موضوعات سخن به میان آمده از امامان شما که جزء اصول دین شماست نامی در قرآن نیست؟!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
☝️🏻راجع به این سوال مهم که اسم حضرت علی یا ائمه دیگر یا امام زمان (عج) در قرآن نیست، این را خواهشا خوب دقت کنید اول مخاطب شناسی بکنید بعد جواب بدهید. این سوال را باید به دو گونه جواب داد؛
1- جوابی که به شیعیان باید داد.
2- جوابی که به سنی ها باید داد.
به هر کدام باید یک جواب متفاوت بدهیم. خود شیعیان هم باز هم تقسیم می شود، شیعه ای که خیلی احادیث را قبول ندارد. شیعه ای که احادیث را قبول دارد. جواب ها متفاوت است براساس نوع مخاطب باید جواب بدهیم.
📝اما اگر قرار است جواب یک شیعه را بدهیم، شیعه ای که احادیث را قبول دارد. ما روایاتی داریم در کتاب کمال الدین و تمام النعمة شیخ صدوق هم آمده روایتش تا آن جایی که یادم هست جلد اولش بود می شود به راحتی هم پیدا کرد یک سرچ در اینترنت بزنید،
آیه ی حضرت ابراهیم از خدا می خواهد من را بلند مرتبه قرار بده و خدا می گوید که «لِسان صِدْقٍ عَلِیًّا» ... این علی در روایات داریم مراد امیرالمومنین (ع) است. حالا در تفاسیر شاید نیامده باشد، برخی روایات را نمی شود هر جایی آورد. اما این روایت در کتاب کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق هست. من یک تحقیقی قبلا داشتم روایت هم از لحاظ سندی درست است و می شود به آن اعتماد کرد. پس در روایات داریم که این علی منظور حضرت علی است.
👌🏻این روایت را خواهشا برای اهل سنت نفرستید، به اهل سنت نگویید که مراد از «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیم» حضرت علی (ع) است اینها روایات شیعه است اهل سنت قبول نمی کنند. شما اهل سنت را باید طبق همان آیه قرآن جوابش را بدهی چون قرآن را نمی تواند زیر سوال ببرد.
📝حالا به اهل سنت چطور جواب بدهیم که چرا نامی از اهل بیت نیامد، هم به اهل سنت و به شیعه که خیلی روایت را قبول ندارد.. در جواب می گوییم که آقایان اهل سنت نماز صبحی که شما می خوانید چند رکعت است؟ دو رکعت. کجای قرآن نوشته؟ نماز که اصول دین است. اصول دین اعتقادی منظورم نیست. اصول فقهی که روایت داریم نماز عمود دین است «الصَّلاةُ عَمُودُ الدِّین» ستون خانه را برداری دیگر چیزی از آن نمی ماند.
مگر نماز عمود دین نیست پس چرا در قرآن ننوشته که نماز را چطور بخوانیم؟ رکوع را چطور برویم، سجده را چطور برویم، رکعت های نماز چی هست؟ چندتاست، چرا در قرآن نیامده؟
چرا در قرآن نیامده که طواف خانه هفت بار است؟ چرا در قرآن خیلی چیزهای دیگر نیامده، برای چه نیامده؟ بخاطر اینکه قرآن کتاب کلیات است، در برخی موارد مثل ارث و دیه جزئیات را گفته و در خیلی موارد جزئیات را نگفته. مثل همین نمازی که خدمت شما عرض کردم. اگر قرار است که قرآن را فقط استناد بکنیم در همین قرآن خیلی چیزها گفته نشده از جمله رکعت های نماز.
👈🏻به این خاطر خدا در آیه [7] سوره حشر می گوید آنچه رسول خدا برای شما آورده است بگیرید و عمل کنید. خُب رسول خدا برای ما چی آورده؟ احادیث آورده. احادیثی را آورده و در آن احادیث گفته بعد از من دوازده خلیفه خواهند آمد که خود شما اهل سنت هم قبول دارید. روایت دوازده خلیفه متواترا در روایات اهل سنت هست. این دوازده خلیفه چه کسانی هستند آقایان اهل سنت؟ دوازده خلیفه را چه کسانی می خواهید بگویید.
پس اینکه نام حضرت علی (ع) در قرآن نیامده خیلی چیزها هم در قرآن نیامده از جمله تعداد رکعت های نماز! اصلا نام ابوبکر و عمر در قرآن مگر آمده؟ نه.
👌🏻پس حواستان جمع باشد با هر گروهی باید یک جور صحبت کرد!
شما نمی توانی آن حدیث شیعه که میگوید «لِسانَ صِدْقٍ عَلِیًّا» که روایت داریم که این علی منظور حضرت علی است نمی توانی این روایت را برای اهل سنت بگویی، چون روایت برای شیعه است اهل سنت می گوید این روایت را قبول ندارم. حرفش هم منطقی است همانطور که ما روایات اهل سنت را قبول نداریم آن هم روایات مای شیعه را قبول ندارد. شما باید طبق منطق قرآنی جواب اهل سنت را بدهید. بگویید مگر اسم ابوبکر و عمر آمده؟ مگر تعداد رکعت های نماز در قرآن آمده؟ نه.
آقایان اهل سنت در قرآن حتی آمده وقتی در خانه یک نفری می روید طرف می گوید برگرد، برگرد. قرآن مورد به این کوچکی را آورده پس چرا تعداد رکعت های نماز را نیاورده؟ مگر نماز عمود دین نیست! اینجا بر می گردیم به آن آیه قرآن آنچه که پیغمبر برای شما آورده را عمل کنید، یعنی خدا برخی دستورات را توسط پیامبرش برای ما می آورد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 پای درس شهید #فخری_زاده!
❗️ آموزههای انقلاب چندتا خط اصلی داره:
اولیش #استکبار_ستیزی و دفاع از مطلوم هرجا هست!
دفاع از مظلوم کردی یار منی!
🔹 شهادت حاج قاسم نشان داد این دیو پلید چی است!
حالا رفتی #مذاکره هم کردی تهش چیمیخواد بشه؟!
دیگه بدتر از این میشه؟!!
دارو که تحریمه، دلار که نداریم، نفت هم که نمیتونیم بفروشیم!
⚠️ برجام امضا کنیم که چه بشود؟ fatf امضا کنیم که چه بشود؟ cft امضا کنیم که چه بشود!
آمریکا گرگ است!...