eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: هدف و منظور مأمون اما اول: هدف و منظور مأمون را بايد از خود او بشنويم , عده ى از عباسيان و ديگر پيروان مأمون بدو گفتند: اى اميرالمؤمنين (ع) چرا مى خواهى كه افتخار عظيم خلافت را از خاندان بنى عباس خارج كرده و به خاندان على (ع) برگردانى؟ با اين كار خود مقام على ابن موسى (ع) را بالا بردى و مقام خودت را پايين آوردى , و خود را به تباهى افكندى؟ آيا هيچ كسى نسبت بخودش و حكومتش مانند تو جنايت مى كند؟ مأمون گفت: به چند دليل دست به اين عمل زدم: ۱ قدكان هذا الرجل مستتراً عنّا يدعوا الى نفسه , فاردنا نجعله ولى عهدنا ليكون دعائه لنا. يعنى: اين مرد بشكل پنهانى مردم را بسوى خود مى خواند; و من او را وليعهد خود كردم تا مردم را به سوى من دعوت نمايد. مأمون مى خواست با آوردن امام (ع) در تشكيلات عباسيان , فعاليت هاى آن حضرت را محدود كند, تا امام نه براى خود بلكه براى خلافت از مردم دعوت كند, و اين استقلال آل على را از بين مى برد. ۲ وليعترف بالملك و الخلافة لنا. يعنى: تا بحكومت و خلافت ما اعتراف نمايد. قبول ولايتعهدى و راه يافتن ];ّّ۵ امام هشتم (ع) در دستگاه خلافت , از ديدگاه عامه ى مردم ,اعتراف به مشروعيت حكومت بنى عباس بود و اين امتياز بزرگ براى آن‌ها بود و در اين صورت مخالفت‌ها و مخاصمت هاى علويان , خودبخود بنفع عباسيان حل مى شد. ۳ وليعتقد فيه المفتونون به انه ليس مما ادعى فى قليل ولاكثير. يعنى: تا شيفتگانش از وى روى گردان شوند, وباور كنند كه او آنچنان كه ادعا داشت , نه كم و نه زياد هيچ ندارد. مأمون مى خواست با تحميل ولايتعهدى ازمقام و منزلت معنوى امام (ع) كاسته شود, و حضرت رضا (ع) از نفوذ كلام بماند, و از چشم اطرافيانش ساقط شود, و ديگر كسى او را به عنوان يك چهره ى مقدس و منزه نشناسد, و در نتيجه اعتقاد مردم نسبت به آن حضرت ضعيف شده و اعتمادشان سلب گردد, چه خلافت از نظر مردم نوعى آلودگى تلقى مى شد, و وارد ساختن يك انسان مهذب در آن , باعث تنزل و سقوط اجتماعى او مى گرديد, از اين جهت بود كه به آن حضرت اعتراض كردند, و حضرت فرمود: قد علم الله كراهتى. ۴ و قد خشينا ان تركناه على تلك الحال ان ينتفق علينا منه مالانسده و يأتى علينا منه ما لا نطيقه. يعنى: ترسيدم از آن كه اگر او را بحالش واگذارم , چنان رخنه ى دركار ما پديد آورد كه نتوانم آن را سد كنم , و چنان مشكل براى ما خلق كند كه تاب نياورم. با اين روش مى توانست فعاليت هاى امام را زير نظر بگيرد, از اين رو, مراقبان و محافظان زياد بر او گماشته بود, تا اخبار امام رضا (ع) را به سوى برسانند. والان اذا فعلنا به ما فعلنا و اخطئنا فى امره بما اخطائنا و اشرفنا من الهلاك بالتنويه به على ما اشرفنا, فليس يجوز التهاون فى امره , ولكنا نحتاج ان نضع منه قليلاً قليلاً حتى نصوره عند الرعية بصورة من لا يستحق لهذا الامر, ثم ندبر فيه بما يحسم علينا مواد بلائه. يعنى: حال كه در كار خود مرتكب خطا شده و خود را با بزرگ كردن او, در لبه ى پرتگاه قرار داده‌ام , نبايد دربارهء وى سهل انگارى كنيم , بدين جهت بايد كم كم از شخصيت و عظمت او بكاهيم , تا او را پيش مردم بصورتى درآوريم كه از نظر آن‌ها شايستگى خلافت را نداشته باشد, سپس درباره ى وى چنان چاره انديشى كنيم كه از خطرات او كه ممكن است متوجه ما شود, جلوگيرى كرده باشيم. ادامه دارد..... https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: گرسنگي و عنايت كفش دار حضرت رضا (ع) گفت: من شبي بعد از فراغ از خدمت كفشداري رو به خانه نهادم و چون چيزي نخورده و گرسنه بودم به بازار رفتم كه خوراكي خريداري كنم براي سد جوع خود لكن هرچه گشتم ديدم دكانها بسته اند و چيزي از ماكولات فراهم نشد. باز به صحن مقدس برگشتم و آنوقت درب حرم مطهر را بسته بودند و من چون به صحن مقدس رسيدم با حال گرسنگي توجه به حضرت رضا (ع) كردم و عرضه داشتم اي مولاي من، من گرسنه‌ام و چيزي مي‌خواهم ناگاه صدائي از در نقره بگوشم رسيد متوجه آنجا شدم ديدم طبقي است كه در آن نان و حلواي گرم گذاشته شده پس بشوق تمام آنرا خوردم و شكر الهي را بجاي آوردم. [۳۴]. حاجات خلق از كرمش مي‌شود روا حلال مشكلات بود بهر ماسوا https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ببخشید میخاستم بپرسم مدرک اقتصادی مقام معظم رهبری چیه؟ تو هیچ سایتی چیزی ننوشته و اگر مدرک اقتصادی ندارند چطور رئیس جمهور بودند؟ البته این سوال رو تو چند تا از گروه ها فرستادند ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻اگر به عنوان شبهه مطرح هست این قضیه که شما فرمودید.. نگاه کنید رئیس جمهور نیاز نیست در تک تک موارد کشور متخصص باشد. در زمینه هایی که متخصص نیست وزیر خوب انتخاب می‌کند. اصلا وزیر یعنی چه؟ وزیر یعنی کمک کار. وزیر خوب انتخاب می کند، وزیر اقتصاد خوب انتخاب می کند، مشاوران اقتصادی خوب انتخاب می کند تا آنها کمکش کند. 🔰چرا مقام معظم رهبری رو شما می‌گویید.. رئیس جمهورهای قبلی؛ آقای میرحسین موسوی وقتی نخست وزیر بود، آقای خاتمی، رفسنجانی، احمدی نژاد، آقای روحانی آیا اینها در تک تک موارد کشور پزشکی، نفت، اقتصاد بهداشت، کشاورزی .. در تک تک اینها متخصص هستند؟ اصلا چه کسی گفته شرط رئیس جمهور این است در هر زمینه ای متخصص باشد؟ 👈🏻رئیس جمهور مدیر است مدیریت می‌کند. موارد را مدیریت می کند، اقتصاد دانها می ‌آیند نظر می ‌دهند ایشان نظرات بهتر را بر اساس شرایط کشور و دیگر نظرات تشخیص می دهد. پس هیچ جای دنیا شرط نیست یک رهبر یا رئیس جمهور در تک تک موارد امروز کشور متخصص تام باشد، چنین شرطی محال هست اصلا! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_641092563.mp3
4M
📀 خرامیدند و رفتند...... 🎤خواننده :
.......: تعجب بزرگمهر می‌گوید: دانشمندترین انسانها در دنیا کسی است که از دنیا کمتر شگفت زده شود. * یکی از صوفیان می‌گوید: اگر بگویند چه نزد تو متعجب تر است؟ گویم قلبی که خدا را بشناسد و عصیان کند. ترک دنیا رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید: آدمی اهل تقوا نباشد، مگر اینکه آنچه را که نفعی به حال او ندارد، رها کند. کبر امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌فرماید: چیزی پر ضررتر برای انسان از شنیدن صدای پاها در پشت سر او نیست. کشکول شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
16.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌👌شاهکار این ماهی را ببینید و اندیشه کنید آیا در خلقت این موجود شعور نهاده شده و خالق این شعور کیست؟! ♻️"هیچ در زمین ... نیست مگر اینکه همانند شما هستند. ما هیچ چیز را در این کتاب، فرو گذار نکردیم، سپس همگی به سوی می‌گردند." سورۀانعام (آیه- 38) 🍃 توجه خاصی به زندگی حیوانات دارد و از یادآوری خلقت، و آنها در راه هدایت مردم استفاده می‌کند:
ابوالحسنین: اولین دلیل نقلی بر عدم تحریف قرآن آیه نهم سوره حجر: مفسران و متکلمان در رد و انکار هر گونه تحریف به کاستی، به آیات و بیانات قرآنی استناد کرده‌اند، از جمله به آیه نهم سوره حجر ☘انّا نَحنُ نَزَّلنا الذِّکْرَ و اِنّا لَهُ☘ لَحافِظونَ (ترجمه: ما قرآن را نازل کردیم، و به‌طور قطع آن را پاسداری می‌کنیم.)استناد شده است. به نظر مفسران، مراد از «ذکر» در این آیه، قرآن است و مرجع ضمیر در «لَهُ» کلمه ذکر است. بدینسان خداوند با تصریح و تأکید، صیانت و حفظ قرآن را وعده داده است و از اینکه بدان باطلی افزوده، یا حقی از آن کاسته شود، آن را حفظ می‌کند. همچنین زمخشری و فضل طبرسی با تصریح به عدم تحریف، قرآن را از هرگونه افزونی و کاستی دور دانسته‌اند. اغلب مفسران در این معنای آیه بر یک نظرند. 👌👌علّامه طباطبائی درباره این آیه می‌فرماید: آیه «حفظ» دلالت بر این دارد که کتاب خدا از حیث ذکر بودن، از جمیع اقسام تحریف (تحریف به زیاده، نقصان و تغییر، و تبدیل و جابه‌جایی) محفوظ است. پس قرآن، ذکری زنده و پابرجاست (چون خداوند قول و وعده داده که حفظ بکند و چون حفظ مطلق است شامل حفظ ازانواع تحریفات میشود )
18.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠روایت یک تجربه گر مرگ‌ موقت از جشن میلاد حضرت زهرا(س) در آسمان ها ▪️این قسمت: بازگشت ▫️تجربه‌گر : آقای عباس کامرانی منش و آقای مهدی صادقی
⚠️شبهه آکل و مأکول⚠️ یکی از قدیمی ترین اشکالاتی است که در باره معاد جسمانی مطرح شده و خلاصه آن چنین است: اگر بدن انساني تبديل به خاك شد و به وسيله ريشه درختان جزء گياه و ميوه‏اي گرديد و انسان ديگري آن را خورد و جزء بدن او شد،  👈یا فرض کنید انسانی به هنگام قحطی و گرسنگی شدید، از گوشت انسان دیگری تغذیه کند، به طوری که همه یا قسمتی از بدن انسان اول، جزء بدن انسان دوم شود، آیا اجزای بدن انسان اول در رستاخیز از بدن انسان دوم جدا می شود، یا نمی شود؟ اگر بگوییم می شود، بدن انسان دوم ناقص می گردد، و اگر بگوییم نمی شود، بدن انسان اول ناقص می شود. وانگهی، اگر این دو نفر یکی مؤمن باشد و دیگری کافر، اگر ماده بدن مؤمن کمبودی داشته باشد، باعث می شود اجزای بدن او به همراه بدن شخص کافر وارد جهنم شود، و اگر ذرات شخص مشرک، جزو بدن موحد شود، باعث می گردد ذرات بدن کافر به خاطر شخص مؤمن به بهشت رود. این دو صورت بر خلاف عدالت پروردگار است؛ پس معاد جسمانی امکان نخواهد داشت.❓🤔⚠️⚠️
جواب اول اگر بزرگواران و دوستان در اینترنت جستجو کرده باشند به جوابهایی رسیدند ولی به لطف خداوند ما از یک منظر دیگه به شبهه جواب میدهیم. مقدمه آن چیزی که قطعی است و هیچ شکی در آن نیست این است که عقلا باید معاد و بهشت و جهنم باشد چون این از الزامات عدالت خداوند است حالا دقیق به چه صورت هست آیا جسمانی یا روحانی بین علماء اختلاف نظر است و هر کدام بخاطر دلایلی قائل به نظری شدن اما جواب اول👇👇 ✅👌حالا اگر انسان تمام اعضای بدن انسان دیگر را بخورد باز هم هیچ مشکلی به وجود نمی آید چون این جسم که کارهای خوب و بد را انجام نداده که فردای قیامت بخواهد بهشت برود یا جهنم برود، بلکه این جسم ابزار بوده و همه کارها را روح انجام داده، آیا اگر کسی با چاقو به یکی از اقوامتون آسیب بزند دادگاه چاقو را محاکمه میکند یا ضارب را (شخصی که با چاقو زده)؟ یقینا ضارب را محاکمه میکنند چون چاقو یک ابزار است که میشود ازش درست استفاده کرد و هم میشود بد ازش استفاده کرد مَثَل بدن و روح هم همین طور است بدن و جسم یک ابزار است که میشود درست ازش استفاده کرد و بشوی حاج قاسم سلیمانی رحمه الله علیه❤️ و هم میشود بد ازش استفاده کرد و بشود ترامپ لعنه الله علیه 👈✅پس اولا قرار نیست که این جسم بیاید حساب و کتاب پس بدهد بلکه قرار است من(روح) بروم حساب و کتاب پس بدهم حالا این جسم هر کجا هست میخواهد باشد هیچ تاثیر ندارد ثانیا اگر شخص کافر بدن انسان مومن را بخورد یا برعکس اینطور که نیست من را خورده باشد و دوتا روح در یک جسم برود بلکه مرکب من که جسم باشد را خورد
جواب دوم سوره بقره آیه ۲۶۰ وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِنْ ۖ قَالَ بَلَىٰ وَلَٰكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي ۖ قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَىٰ كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا ۚ وَاعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ و چون ابراهیم گفت: بار پروردگارا، به من بنما که چگونه مردگان را زنده خواهی کرد؟ خدا فرمود: باور نداری؟ گفت: آری باور دارم، لیکن خواهم (به مشاهده آن) دلم آرام گیرد. خدا فرمود: چهار مرغ بگیر و گوشت آنها را به هم درآمیز نزد خود، آن گاه هر قسمتی را بر سر کوهی بگذار، سپس آن مرغان را بخوان، که به سوی تو شتابان پرواز کنند؛ و بدان که خدا (بر همه چیز) توانا و داناست. شان نزول آیه👇👇 👈✅روزی حضرت ابراهیم(علیه السلام) از کنار دریایی می‌گذشت. مرداری را دید که مقداری از آن داخل آب و مقداری در خشکی قرار داشت و پرندگان و حیوانات دریا و خشکی از دو سو آن را طعمه خود قرار داده‌اند و حتی گاهی بر سر آن با یکدیگر دعوا می‌کردند. دیدن این منظره، حضرت ابراهیم(علیه السلام) را به فکر کیفیت زنده شدن مردگان پس از مرگ انداخت.👇👇 👈👈او فکر می‌کرد: اگر نظیر این حادثه برای جسد انسانی رخ دهد و بدن او جزء بدن جانداران دیگر شود، مسأله رستاخیز که باید با همین بدن جسمانی صورت گیرد، چگونه خواهد شد؟! در آیه ۲۶۰ سوره بقره آمده است: (به خاطر بیاور! هنگامی را که ابراهیم(علیه السلام) گفت: خدایا به من نشان ده، چگونه مردگان را زنده می‌کنی) خداوند فرمود: آیا ایمان نیاورده‌ای؟..... ( ولی آقا امیر المومنین علیه السلام میفرماید؛ لو كشف الغطاء ما ازددت يقينا» اگر پرده‌ها كنار روند، بر يقين من افزوده نمى‌شود) جواب👇👇 اگر همه اعضای بدن انسانی عضو بدن انسان دیگر بشود خداوند عضو هر بدن را به صاحب اصلی او باز میگرداند در داستان حضرت ابراهیم علیه السلام، حضرت چهارتا پرنده را در هم کوبید و آب و گوشت هر چهار پرنده قاطی همدیگر شد ولی دوباره هر کدام به حالت اول خودش بازگشت. خلاصه: این کار نه محال است که بگوییم نمیشود و اگر میگویند علم(نه عقل) گفته اگر عضوی جذب بدن بشود سلولهایش تغییر میکند و دیگر با اولی فرق میکند ما میگوییم برگرداندن آن به حالت اول هیییچ زحمتی برای خداوند ندارد (نظرات علم، تجربی هستند نه عقلی لذا زیاد نظرهاشون تغییر میکند) 👌✅نکته بسیار مهم این است که 👈در قیامت جسم مثالی قرار است مرکب این روح بشود