eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸رهبر انقلاب: 🔶شهید سلیمانی اهل معنویّت و اخلاص و آخرت‌جویی بود و اهل تظاهر نبود. ۹۹/۹/۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عروسِ حضرت قرآن نقاب آن گه براندازد که ... 🎬 .. سخنران : دکتر الهی قمشه ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بندگی خدا در تفسیر آیه: وَ سَخَّرَ لَکُمْ مٰا فِی السَّمٰاوٰاتِ وَ مٰا فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً مِنْهُ إِنَّ فِی ذٰلِکَ لَآیٰاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ. [۱] نیشابوری از ابویعقوب نهر جوری نقل کرده است که خدا عالم را مسخر انسان کرد تا چیزی او را مسخر ننماید و انسان فقط مسخر خدا باشد. پس این انسان اگر به زینت دنیا و خوشی آن دلبستگی بیابد، نعمت خدا را انکار کرده و فضل و نعمتهای خدا را غافل شده است؛ چرا که خدا او را آزاد از هر بندگی قرار داده و فقط بنده خود نموده ولی او از این بندگی بهره ای نمی برد. ---------- [۱]: ۱) - هر آنچه در آسمان‌ها و زمین است مسخر شما قرار دادیم و در آن نشانه‌هایی است برای مردم روشن فکر. جاثیه، ۱۳. کشکول شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام لِلظَّالِمِ‌ الْبَادِي غَداً بِكَفِّهِ‌ عَضَّةٌ‌. امام عليه السلام فرمود: آن ستمگر كه ابتداى به ظلم مى‌كند فرداى قيامت دست خود را از پشيمانى (به دندان) مى‌گزد.
شرح و تفسير سرنوشت ظالم آغازگر امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ خود هشدار شديدى به ظالمان و ستمگران مى‌دهد و مى‌فرمايد:«آن ستمگر كه ابتداى به ظلم مى‌كند فرداى قيامت دست خود را از پشيمانى (به دندان) مى‌گزد»؛ (لِلظَّالِمِ‌ الْبَادِي غَداً بِكَفِّهِ‌ عَضَّةٌ‌) . امام عليه السلام اين سخن را از آيۀ ٢٧ سورۀ فرقان برگرفته است آنجا كه مى‌فرمايد: «وَ يَوْمَ‌ يَعَضُّ‌ الظّالِمُ‌ عَلى‌ يَدَيْهِ‌ يَقُولُ‌ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ‌ مَعَ‌ الرَّسُولِ‌ سَبِيلاً» ؛و (همان) روزى كه ستمكار دست خود را (از شدت حسرت) به دندان مى‌گزد و مى‌گويد: اى كاش با رسول (خدا) راهى بر گزيده بودم». نكتۀ شايان توجه اين است كه امام عليه السلام در اينجا ظالم را مقدم به «بادى» كرده يعنى آن كسى كه ابتداى به ظلم مى‌كند، از اين نظر كه شخص دوم اگر مقابلۀ به مثل كند ظلم نيست بلكه احقاق حقى است و اگر بيش از مقابلۀ به مثل كند باز قبح و زشتى ظلم او به اندازۀ كسى كه ابتدا به ظلم كرده نيست و تعبير به «عَضَّة» (به دندان گزيدن) كنايه از شدت ناراحتى است، زيرا انسان هنگامى كه به ناراحتى‌هاى شديد گرفتار مى‌شود؛ ناراحتى‌هايى كه از خود او سر زده و خودش باعث و بانى آن بوده مى‌خواهد از خود انتقام بگيرد و براى اين كار به آزار خويشتن مى‌پردازد؛ گاه بر سر و صورت خود مى‌كوبد و گاه دست خود را كه با آن كار خلافى انجام داده مى‌گزد و همۀ اينها نشانۀ ناراحتى شديد از كار خويشتن و نوعى مجازات و انتقام از خود است. در حديثى از امام موسى بن جعفر عليه السلام مى‌خوانيم: «فى رَجُلَيْنِ‌ يَتَسابّانِ‌ فَقالَ‌: الْبادي مِنْهُما أَظْلَمُ‌ وَ وِزْرُهُ‌ وَ وِزْرُ صاحِبِهِ‌ عَلَيْهِ‌ ما لَمْ‌ يَتَعَدَّ الْمَظْلُومُ‌ ؛امام عليه السلام در مورد دو نفر كه به هم دشنام مى‌دادند فرمود: آن كس كه ابتدا كرده ظالم‌تر است و گناه او و گناه نفر ديگر بر اوست مادامى كه مظلوم از حد تعدى نكند». ١ جملۀ اخير (ما لَمْ‌ يَتَعَدَّ الْمَظْلُومُ‌) ممكن است اشاره به آن قسم از سب باشد كه مظلوم در انجام آن مجاز است مثل اين‌كه كسى به ديگرى بگويد:«لعنة الله عليك» و او در جوابش بگويد:«عليك لعنة الله» ولى در همان كتاب اصول كافى و بعضى كتب ديگر به جاى «ما لَمْ‌ يَتَعَدَّ»، «ما لَمْ‌ يَعْتَذِرَ» آمده است ٢اشاره به اين‌كه اگر شخص دشنام دهنده عذرخواهى كند و از كار خود توبه كرده و جبران نمايد گناه او برداشته مى‌شود. اين نسخه صحيح‌تر به نظر مى‌رسد، زيرا دربارۀ نفر دوم تعبير به «وِزْر» شده كه نشان مى‌دهد او هم گناه‌كار است خواه تعدى كند يا تعدى نكند؛ ولى هرگاه مسئلۀ عذرخواهى پيش آيد مشكل حل مى‌شود. ٣ دربارۀ ندامت ظالم و عاقبت كار او احاديث ديگرى نيز از معصومان عليهم السلام نقل شده از جمله در حديثى از رسول اكرم صلى الله عليه و آله مى‌خوانيم: «الظُّلْمُ‌ نَدامَةٌ‌ ؛ستمگرى پشيمانى است». ٤ با اين‌كه مى‌دانيم ظلم سبب پشيمانى است ولى به قدرى اين رابطه شديد است كه حضرت فرموده ستمگرى عين پشيمانى است. در حكمت ٣٤١ خواهد آمد كه امام على بن ابى‌طالب عليه السلام فرموده است: «يَوْمُ‌ الْعَدْلِ‌ عَلَى الظّالِمِ‌ أشَدُّ مِنْ‌ يَوْمِ‌ الْجَوْرِ عَلَى الْمَظْلُومٍ‌» و شبيه همين تعبير در حكمت ٢٤١ آمده است: «يَوْمُ‌ الْمَظْلُومِ‌ عَلَى الظّالِمِ‌ أشَدُّ مِنْ‌ يَوْمِ‌ الظّالِمِ‌ عَلَى الْمَظْلُومِ‌» و مفهوم هر دو اين است كه روزى كه خداوند از ظالم انتقام مى‌گيرد بسيار شديدتر است از روزى كه ظالم به مظلوم ستم مى‌كند. در مورد تجسم اعمال در روز قيامت از بعضى روايات استفاده مى‌شود كه ظلم به صورت ظلمت و تاريكى مجسم مى‌شود همان‌گونه كه در حديثى از رسول اكرم صلى الله عليه و آله نقل شده است كه فرمود: «اتَّقُوا الظُّلْمَ‌ فَاِنَّهُ‌ ظُلُماتٌ‌ يَوْمَ‌ الْقِيامَةِ‌ ؛از ظلم بپرهيزيد كه در روز قيامت ظلمت و تاريكى است». ١ نيز از روايات استفاده مى‌شود از جمله گناهانى كه كيفر و عقوبت آن در اين دنيا دامان انسان را مى‌گيرد ظلم است، همان‌گونه كه از امام باقر عليه السلام نقل شده كه فرمود: «ما مِنْ‌ أَحَدٍ يَظْلِمُ‌ بِمَظْلَمَةٍ‌ إلّاأَخَذَهُ‌ اللّهُ‌ بِها في نَفْسِهِ‌ وَ مالِهِ‌ ؛هيچ كس به ديگرى ستم نمى‌كند مگر اين‌كه خداوند انتقام او را در جان يا مال او خواهد گرفت». ٢ اين سخن را با حديثى از رسول اكرم صلى الله عليه و آله پايان مى‌دهيم كه فرمود: «إنَّ‌ أسْرَعَ‌ الْخَيْرِ ثَواباً الْبِرُّ وَ إنَّ‌ أسْرَعَ‌ الشَّرِ عِقاباً الْبَغْىُ‌ ؛چيزى كه ثواب آن بسيار زود به انسان مى‌رسد نيكوكارى است و چيزى كه مجازات آن زود دامن انسان را مى‌گيرد ظلم و ستم است». ٣
کالیسیا یا برگ بیدی مینیاتوی برگ بیدی مینیاتوری یک گیاه آویز میباشد. آبیاری زیاد را دوست دارد اما توجه داشته باشید که خاک آن باید زهکشی مناسب را داشته باشد این گیاه به سرمای زمستان خیلی حساس است و باریدن برف بر روی آن یا یخبندان چند روزه آن را از بین خواهد برد در زمستان پیشنهاد میشود این گیاه را به درون خانه جایی که نور زیاد وجود دارد مثلا پشت پنجره انتقال بدید پس از پایان فصل سرما میتوانید این گیاه را دوباره به بیرون از منزل ببرید شاید بپرسید آیا میتوان این گیاه را در منزل نگه داشت یه نه ؟ جواب بله است اما باید برای نگهداری از این گیاه در منزل مواردی را رعایت کنید . در کل اگر نور و رطوبت کافی را برای این گیاه ایجاد شود این گیاه عمر طولانی ای خواهد کرد دم پنجره جای مناسبی برای این گیاه است مشروط بر این که نور زیادی به آن بتابد نور مستقیم آفتاب هم آسیبی به این گیاه نمیزند و حتی باعث خوش رنگ شدنش برگهاش میشود برای تامین رطوبت هم حداقل هفته ای دو مرتبه به برگهای آن آب اسپره کنید از کجا بفهمید که نور و رطوبت این گیاه کم است ؟ هر وقت که دیدید رنگ برگ این گیاه سبزتر شده و برگهاش ریز و کم پشت شدن یعنی رطوبت و نور کافی به این گیاه نمیرسد. تکثیر آن نیز بسیار راحت بوده به طوری که قسمتی از ساقه آن را در آب یا درون خاک مرطوب در کمتر از یک هفته میتوان ریشه دار کرد 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل دوم: آداب نگاه داشتن و رعایت حقوق چهار پایان در حدیث معتبر از رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم منقول است: چهار پا را بر صاحبش شش حق هست؛ باید که ابتدا کند به علف دادن آن چون فرود آید. و هرگاه که به آب برسد، برابر او عرض کند که اگر خواهد بخورد. و بر رویش چیزی نزند که تسبیح پروردگار خود می‌گوید. و بر روی آن سواره نایستد مگر در وقتی که جهاد کند در راه خدا. و زیاده از توانایی آن بارش نکند. و تکلیف رفتار آن قدر بکند که طاقت داشته باشد. از حضرت صادق علیه السلام مثل این منقول است و زیاده بر این فرمود: به رویش داغ نکنند. از امیر المؤمنین علیه السلام منقول است: هرکه چهار پایی را به سفر ببرد و چون فرود آید، اوّل آن را آب و علف بدهد پیش از آن که خود چیزی بخورد. حضرت رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمود: سه کس بر یک چهار پا ردیف نشوند که یکی از ایشان ملعون است یعنی آن که پیش نشسته است. در حدیث دیگر منقول است: آن حضرت شتری را دیدند که بار بر پشت است و پایش بسته است. فرمودند که صاحب این شتر را بگویید که مستعد باشد که این شتر با او در قیامت خصومت خواهد کرد. در حدیث معتبر منقول است: قطار شتری از پیش حضرت صادق علیه السلام گذشت، دیدند که بار یک شتری گشته است، به صاحب شتر گفتند که عدالت کن بر این شتر که خدا عدالت را دوست می‌دارد. و در احادیث معتبره منقول است: امام زین العابدین علیه السلام بیست حج کردند بر شتری و یک تازیانه بر آن نزدند. در احادیث معتبره منقول است: هیچ صاحب روحی را چیزی به رویش مزنید که تسبیح پروردگار می‌گوید و هر چیزی را حرمتی است و حرمت حیوانات در روی ایشان است. و از ابوذر "رضی اللَّه عنه" منقول است: چهار پایان می‌گویند که خداوندا! مالک نیکویی به ما کرامت فرما که رفق و مدارا کند با ما و نیکی کند به ما و آب و علف به ما بخوراند و عُنف و تعدی بر ما نکند. به دو سند معتبر از امام جعفر صادق و امام موسی کاظم علیهما السلام منقول است: هر دابّه که صاحبش خواهد بر او سوار شود، در آن وقت می‌گوید: «اَللَّهُمَّ اجْعَلْهُ لِی رَحِیماً؛ خداوندا! او را به من مهربان گردان». در روایت معتبره دیگر از امام صادق علیه السلام منقول است: شخصی دید ابوذررحمه الله را که در ربذه، الاغ خود را آب می‌داد، از او پرسید که مگر کسی نداری که برای تو این الاغ را آب دهد؟ گفت: شنیدم از رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم که فرمود: هیچ دابّه ای نیست مگر آن که هر صبح از خدا سؤال می‌کند که خداوندا! روزی کن مرا صاحب شایسته نیکویی که مرا از علف سیر و از آب سیراب گرداند و زیاده از توانایی، مرا تکلیف نکند. به این سبب می‌خواهم که خود آن را آب بدهم. در حدیث موثّق از صفوان شتر دار منقول است که گفت: شتری برای امام جعفر صادق علیه السلام خریدم به هشتاد درهم، چون به خدمت آن حضرت بردم، فرمود: آیا کجاوه می‌تواند برداشت؟ پس من کجاوه بار کردم و به حضرت عرض کردم. حضرت فرمود: اگر مردم بدانند که حق تعالی چهار پایان ضعیف را چگونه توانایی بار برداشتن می‌دهد هرگز چهارپای گران نخرند. در حدیث دیگر از ابن ابی یعفور منقول است: حضرت صادق علیه السلام دیدند که من پیاده راه می‌روم، فرمود: چرا سوار نمی شوی؟ گفتم: شتر من ضعیف است، می‌خواهم که بارش سبک باشد. فرمود: مگر نمی دانی که شتر ضعیف و قوی هر دو را خدای تعالی تاب و توانایی بار برداشتن می‌دهد. در چند حدیث معتبر از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: بر کوهان هر شتری شیطانی نشسته است، آن را به کار فرمایید و نرم کنید و نام خدا بر آن ببرید در وقت سوار شدن و بار کردن. و در حدیث معتبر دیگر منقول است: هر شتری که هفت مرتبه آن را به حج ببرند و در موقف عرفات حاضر شود البته حق تعالی آن را از چهار پایان بهشت گرداند. و در حدیث دیگر پنج و در حدیث دیگر سه هم وارد شده است. از حضرت صادق علیه السلام منقول است: هرکه بر شتر بارداری سوار شود و خود را از آن بیندازد در وقت پایین آمدن و بمیرد، داخل جهنّم شود. در حدیث دیگر فرمود: هرگاه چهارپایی در زیر کسی به سر درآید و صاحبش به او بگوید: «تعست: هلاک شوی». چهارپا می‌گوید: «تَعْسَ اَعْصانا لِلرَّبِّ؛ هلاک شود هرکه بیشتر نافرمانی پروردگار کرده است»...... حلیة_المتقین #https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام استاد، ایا در امور تربیتی برای نوزاد هم موارد خاصی هست؟ باتوجه به اینکه نوزاد خیلی متوجه نیست. 1. مثلا وقتی نوزاد دوماهه م گریه میکنه بعضیا میگن بلافاصله نرو پیشش تا لوس نشه از اول. و 2. دیدم برخی خانوم ها اگر در حین نماز نوزادشون گریه کنه، نوزاد رو خم میشن برمیدارن و بغل میکنن و در همون حالت ادامه میدن نمازشون رو. ایا اینجور موارد صحیح هست؟ 🌸 پاسخ استاد پوراحمد
سلام من دختری نه ساله دارم که جدیدا خیلی دورغگو وپهنکار شده و وسایل دوستاش بدون اجازه بر میداره بهش چند سری گفتم مامان جان این کار دزدی بازم تکرار کرده وخیلی گوشه گیری شده جمع گریز شده اینم بگم دوره بارداری و شیردهی خیلی پر تنشی داشتم آقای دکتر لطفاً راهنمایی کنید می مترسم هر چی بزرگتر بشه بدتر بشه تو خدا کمکم کنید 🌸 پاسخ استاد پوراحمد
سلام شوهرم و شوهر خواهرم تو میهمونی های خودمون پشت سر پدرم حرف میزنند مثلا انتظار دارند از لحاظ مالی ساپورت بشود و...و مدام بغل هم میشینند و باهم پچ پچ میکنند و میخندند این رفتارشون من و خواهرم را ناراحت میکند خصوصا من که خیلی اعصابم خورد میشه البته پدرم اینا نمیدانند که اونها پشت سرشون غیبت میکنند و خوشحالند که باجناق ها با هم خوبند. به ما هم نمیگندهیچی مدام در حال غیبت و پچ پچ کردند. من اعصابم خیلی بهم میریزه و مشخص میشه و همش موقع برگشتن به خانه تو ماشین با هم جر و بحث داریم 🌸 پاسخ استاد پوراحمد