eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
... وَاللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقِينَ ... ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ. (جمعه/١١)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢پست ✳️فرازی بسیار زیبا از استاد شحات محمد انور از سوره:انسان که اشک مقام معظم رهبری را درآورد😰😨
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
اما در عهد مروان در ايام حكمرانى « مروان بن محمد جعدى » كه به مروان حمار شهرت يافته بود، اوضاع كشور به بدترين شرايط انفجار رسيده بود. قيامها و شورشها در بيشتر نقاط چنان آتش به پا كرده بود كه سخت خاطر مروان را آشفته مى ساخت. او حتى قادر نبود به شكايت والى خود در خراسان، نصربن سيّار، ترتيب اثر دهد. وى خود در آن سامان با آشوبها و شورشهاى متعدّدى، سخت دست به گريبان شده بود كه قيام بنى عباس يكى از آنها به شمار مى رفت. اينان به رهبرى ابومسلم خراسانى مردم را به سوى خود فرامى خواندند به گونه اى كه اين دعوت روزبه روز دامنه گسترده ترى مى يافت. اين رويدادها همه حاكى از انزجار شديد مردم بود كه نسبت به حكومت بنى اميّه و سلطنت مبتنى بر ستم و تجاوزشان ابراز مى شد. غارت اموال مردم، زورگويى در تعيين سرنوشت ملّت و سلب آزادى و امكاناتشان. اين مسايل با توجه به پاره اى از امور كه آن روزها در جريان بود، بخوبى بر ما آشكار است. مثلاً مى بينيم كه فرمانداران به چيزهايى طمع مى كردند كه بر آدمى قبول آن دشوار مى نمايد. خالد قسرى مى خواست كه فقط حقوق سالانه اش بيست ميليون درهم باشد و چون اختلاس و دزديهايش را هم حساب كنيم مى بينيم كه درآمدش به صد ميليون درهم مى رسيد. (۱) حال در جايى كه فرماندار داراى چنين وضعى باشد ببينيد وضع خود خليفه چگونه است. خليفه اى كه با همه ارزشها و صفات خوب و كمالات انسانى دشمنى مى ورزيد. خليفه به گونه اى تحقيرآميز به مردم مى نگريست. در اين باره « كميت » شاعر چنين سروده است: به مردم چنان مى نگريست كه گويى صاحب گله اى است كه گوسفندان خود را بع بع كنان به هنگام غروب مى نگرد به انگيزه چيدن پشم و انتخاب يك رأس فربه، همراه با لذّت از فرياد و زجر چهارپايان. (۲) آرى، ملّت سراپا يقين شده بود كه ديگر بنى اميه حقّى ندارند كه خود را همچون رهبران امّت بر مردم تحميل كنند. آنان حتماً فاقد صلاحيّت در اداره امورند و اگر وضع همين گونه ادامه يابد، مردم همگى رو به نيستى كشيده مى شوند. از اين رو از جاى برخاستند و بر امويان شوريدند و برخى از حقوق خود را از ايشان بازستاندند، و اين شيوه آن چنان ادامه يافت تا سرانجام كشور از وجودشان پاك شد و ديگر اثرى از آنان برجاى نماند. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: هارون بر من چيره نمي شود صفوان بن يحيي مي‌گويد: بعد از شهادت امام كاظم و امامت علي بن موسي الرضا (عليه السلام) از توطئه دوباره هارون عليه امام رضا (عليه السلام) مي‌ترسيديم. موضوع را به امام گفتيم. امام فرمود: هارون تلاش خود را انجام مي‌دهد، ولي كاري از پيش نمي برد. صفوان مي‌گويد: يكي از معتمدين برايم نقل كرد: يحيي بن خالد برمكي به هارون الرشيد گفت: علي بن موسي ادعاي امامت مي‌كند (و با اين سخن قصد تحريك هارون را داشت). هارون در جواب گفت: آنچه با پدرش انجام داديم، بس است. آيا مي‌خواهيم همه آنها را بكشيم؟! [۱۳]. کرامات امام رضا علیه السلام به روایت اهل سنت https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا لقب حسین زمان دادن یا علی زمان دادن به امام خمینی و امام خامنه‌ای کار درستیه؟ یکی می‌گفت این القاب فقط مخصوص امام زمان هستش. چون فقط امام زمان هم شأن امام علی و امام حسین علیهم السلام هستند و امام خامنه‌ای حفظه الله مسلم زمان هستند. خلاصه میخواستم بدونم نظر شما در این باره چیه. آیا این القاب برای امام خمینی و خامنه‌ای جایز هست؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💢اینکه می گوییم حسین زمان یا علی زمان هیچ وقت منظورمان این نیست که ولی فقیه در جایگاه ائمه✨ هست و هم شأن آنهاست یا مثل آنها معصوم است یا هر چیز دیگری، به هیچ عنوان منظور چنین چیزی نیست❗️ 👈🏻نباید بد برداشت بشود. منظور این است که امام جامعه هست، همانطور که یک زمانی امام علی (ع)✨ در جامعه بود مردم را به سمت خوبی فرمان می داد و از بدی دور می کرد، رهبر هم فعلا دارد همین کار را می کند به نیابت از امام عصر (عج)، همان نیابت عام✅. از این منظر به آن نگاه می شود. نه اینکه بگوییم نعوذ بالله جایگاه آن جایگاه هست. مسلم زمان هم می توانید بگویید، چون مسلم مردم را دعوت می کرد به سمت امام حسین (ع)✨، رهبر هم به سمت امام ‌زمان (عج) دعوت می کند. 🔸باز هم می گویم هر چیزی را هر جا نباید گفت. مثلا یک گروهی از استانها رفته بودند محضر رهبر و شعری را خوانده بودند (نمی دانم محتوایش چه بود حضور ذهن ندارم..) حضرت آقا فرمودند بعضی از فقرات این شعر 🎼 فقط مخصوص امام زمان است، نه هیچ کس دیگر. یعنی رهبر اینجا اعتراض کردن. یا نظامی ها که سلام می دادند ″الله اکبر، جانم فدای رهبر″ که رهبر گفت نگویید، و الان می گویند پاینده رهبر. 👈🏻به همین خاطر بعضی از این جملات حالا می گویم شاید منظور درست باشد به خودی خود اشکال ندارد، ولی ممکن است یک عده بد برداشت کنند❌، بیا و درستش کن. مسلم زمانه بگوییم بهتر است‌. ولی برفرض باز هم می گویم علی زمان و حسین زمان هم بگوییم منظور این نیست که در جایگاه آن افراد هست رهبری، نه! بلکه بحث همان نیابت عام امام زمان✨ پیش می آید که بارها توضیح دادیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 بخش پنجم مستند زندگی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از زبان اهالی روستای قنات ملک * شبی که حاج قاسم را می‌خواستند دفن کنند، آنقدر شلوغ بود که مردم در ماشین‌هایشان خوابیده بودند و از سرما شیشه‌های ماشین‌هایشان یخ زده بود و به خاطر حاج قاسم همه آمده بودند. * پدر پیر یک اسیر وقتی حاج قاسم را دید او را نشناخت اما گفت بوی صادقم می‌آید.
روایت 113 کتاب جهاد.mp3
14.88M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۱۸ ✨موضوع: الهی چگونه مانع ریزش‌ها و سرچشمه همه رویش ها است. خوف سلاح ما دربرابر است. آثار خوف الهی در انسان؟ 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══
.......: مناجات دو بیتی زیر در مسیر حجاز به خاطرم رسید. آهنگ حجاز می‌نمودم من زار کامد سحری بگوش دل این گفتار یارب به چه روی جانب کعبه رود رندیکه کلیسا ازو دارد عار * ای دل که ز مدرسه به دیر افتادی واندر صف اهل زهد غیر افتادی الحمد که کار را رساندی تو بجای صد شکر که عاقبت بخیر افتادی * تا از ره و رسم عقل بیرون نشوی یک ذره از آنچه هستی افزون نشوی * گفتم که کنم تحفه ات ای لاله عذار ذره یی دردت دل عطار را ذره یی درد خدا در دل ترا بهتر از هر دو جهان حاصل ترا هرکه را این درد نبود مرد نیست نیست درمان گر ترا این درد نیست خالقا بیچاره ی کوی توام سرنگون افتاده دل سوی توام ای جهانی درد همراهم ز تو درد دیگر وام می‌خواهم ز تو رنج اندر کوی تو رنجی خوش است جان را چو شوم ز وصل تو برخوردار گفتا که بهایی این فضولی بگذار جان خود زمن است غیر جان تحفه بیار * ای چرخ که با مردم نادان یاری هر لحظه بر اهل فضل غم می‌باری پیوسته ز تو بر دل من بار غمی است گویا که ز اهل دانشم پنداری عطار کفر کافر و دین دیندار را درد تو در قعر جان گنجی خوش است درد تو باید دلم را درد تو لیک نه در خورد من در خورد تو درد چندانی که داری می‌فرست لیک دل را نیز یاری می‌فرست دل کجا بی یاریت دردی کشد کاینچنین دردی نه هر مردی کشد کشکول شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تاریخ انقلاب
تاریخ انقلاب 19.MP3
5.21M
🔰 سلسله جلسات و با موضوع 19 🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت روشنگری سیاسی 🎬 جلسه 9️⃣1️⃣ ✳️ ، ( جلسه 10) 🎤 از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب ⬅️⬅️ جهت و درست علیه جریان غیرانقلابی برای و روی کار آمدن ، حتما این فایلها را نشر دهید ، حتی با لینک خودتان ➡️➡️ @tenghelab
🔵 رضاخان کودک کُش! 💠 یکی از خونخوار ترین افراد تاریخ بشریت بوده به گونه ای که ویلیام داگلاس آمریکایی در کتاب خود از زبان عشایر مینویسد: زمانیکه سربازان رضاخان به ما حمله کردند، فرمانده آنها دستور قتل عام ما را صادر کرد و با این فرمان سربازها از اسب پیاده شدند و ما را هدف قرار داده شروع به تیراندازی کردند، سربازها به هر بچه ای که می رسیدند او را میگرفتند و لوله هفت تیر خود را در شقیقه او میگذاشتند، ماشه را میکشیدند و مغز او را متلاشی می کردند. 📚 منبع:کتاب سرزمین شگفت انگیز و مردمی مهربان و دوست داشتنی /نوشته ویلیام او. داگلاس(قاضی دیوان عالی آمریکا) /ترجمه فریدون سنجری/صفحه173 📸 تصویر صفحه کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده. https://eitaa.com/zandahlm1357
🔵 رضاخان و کشتار مسجد گوهرشاد 💠 دکتر یرواند آبراهامیان استاد دانشگاه نیویورک در مورد کشتار مردم در به فرمان مینویسد:در گوهرشاد بیش از یکصد نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند و در ماه های بعدی، متولی حرم و سه سربازی که از شلیک به معترضین سرپیچی کرده بودند اعدام شدند. 📚 منبع: کتاب تاریخ ایران مدرن/نوشته یرواند آبراهامیان(استاد دانشگاه نیویورک)/ترجمه محمد ابراهیم فتاحی/صفحه 175 📸 تصویر صفحه کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده. https://eitaa.com/zandahlm1357
◀️مشکلات دولت اسلامی در سال دهم هجرت 🔹مناسب مینماید تا بر چند رخداد مهم که در ماههای آخر حیات رسول خدا (ص) اتفاق افتاده مروری داشته باشیم. 👈نخستین رخداد واقعه غدیر است. متن واقعه، مورد قبول اکثریت محدثان و مورخان اسلامی است. حتی مورخی چون طبری که در تاریخ کبیر خود یادی از این رخداد نکرده؛ بعدها کتابی مستقل تحت عنوان طرق حدیث ولایت نوشته که متاسفانه اکنون در دسترس ما قرار ندارد، گرچه تا قرن هشتم هجری در دست برخی از عالمان بوده است. ❌باید گفت تعصبات برخی از اهل حدیث سبب عدم ذکر این حدیث در کتبی شده که صحیح بخاری و مسلم نام گرفته. بر اساس آنچه در شان نزول آیه 67 سوره مائده📖 آمده، خداوند دستور داد که رسول خدا (ص) امام علی (ع) را جانشین خود گرداند. از لحن آیه بر می آید که رسول خدا (ص) از اعلام آن هراس داشته است: والله یعصمک من الناس. این هراس، در مراحل بعدی در غالب آنچه رخ داد خود را نشان داد. 🔰پس از آن که رسول خدا (ص) ولایت امام علی (ع)✨ را اعلام کرد، تمامی حاضران با آن حضرت بیعت کردند. جالب است که طبری در کتاب خود، حدیث غدیر را از عمر بن خطاب نیز روایت کرده و ابن کثیر نقل مذکور را از کتاب طبری آورده است. 👈دومین حادثه ای که در دو ماه پایانی زندگی پیامبر (ص) رخ داد روایت معروف به واقعه "یوم الخمیس" یعنی رخداد روز پنجشنبه است. این رخداد را همه مورخان و محدثان روایت کرده اند و از جمله بخاری در چند جای کتاب صحیح خود آورده است. 📚روایت از این قرار است که رسول خدا (ص) فرمود: کتاب و دواتی برایم بیاورید تا چیزی بنگارم که پس از من گمراه نشوید. در این میان عمر برخاست و گفت: "آن مرد گرفتار تب شده [و هذیان می گوید]؛ کتاب خدا ما را کفایت می کند." با توجه به نقش حساس خلیفه در رخدادهای آغاز خلافت، چنین مخالفتی نباید مورد بی توجهی قرار گیرد. پس از این مخالفت، رسول خدا (ص) فرمود: "برخیزید و بروید که نباید در حضور پیامبری ندای اختلاف برخیزد." 💭بنا به نقل بخاری و ابن سعد، این عباس در حالی که اشک چونان سیل بر گونه هایش جاری بود، می گفت: "تمامی مصیبت و بدبختی همان است که با اختلاف و شلوغ کاری خود مانع از نوشتن کتاب، توسط رسول خدا (ص) شدند و گفتند که رسول خدا (ص) هذیان می گوید."😔 می دانیم که رسول خدا (ص) به دلیل آنکه نمی خواست در حضور او "نزاعی" واقع شود از تصریح به نام علی (ع) خودداری کرد. 🔰ابوجعفر نقیب، استاد ابن ابی الحدید، بر این باور است که صحابه [به نظر ما باید گفت در راس آنان عمر و ابوبکر] خلافت را همچون نماز و روزه از معارف دینی نمی‌دانسته و پیروی از "نص رسول الله"✨ را در این موارد در صورت تشخیص عدم مصلحت در اطاعت از آنها لازم نمی دیدند. او می افزاید که صحابه متفقا بسیاری از "نصوص" رسول خدا (ص) را با توجه به مصلحتی که تشخیص می دادند ترک کردند. باید توجه داشت که رسول خدا (ص) در ماههای آخر، چندین بار نسبت به حفظ اهل بیت در کنار قرآن توصیه کرده بودند [حدیث ثقلین].🗞 رسول خدا (ص) پس از بازگشت از غزوه طائف نیز مردم را جمع کرد و درباره اهل بیت خود سفارشات لازم را نمود. 👈سومین رخداد، تصمیم رسول خدا (ص) به اعزام سپاه اسامه به سمت موته در بازگشت از حجه الوداع در سال دهم هجرت است. اعزام این سپاه درست در هنگام آغاز بیماری رسول خدا (ص) و آغاز مخالفتهای مدعیان نبوت همچون طلیحه در میان قوم بنی اسد، مسیلمه در بنی حنیفه و اسود عنسی در یمن و سجاح در بنی تمیم بود. در این که سران صحابه👥 از جمله دو خلیفه نخست در سپاه بوده اند هیچ تردیدی وجود ندارد. معترض به سن اسامه، کسی جز عمر نمی توانست باشد زیرا حتی پس از آن که ابوبکر خلیفه شد و سپاه اسامه را اعزام کرد، عمر نسبت به سن اسامه و فرماندهی او معترض بود؛ گرچه او این مطلب را از قول انصار نقل میکرد. در کلمات امیر مومنان (ع) آمده است که، هدف از اعزام این سپاه، تثبیت ولایت آن حضرت بوده است. ⬇️⬇️⬇️
👈رخداد دیگر این ایام، درست در لحظه درگذشت رسول خدا (ص)، انکار رحلت آن بزرگوار از سوی خلیفه دوم بود. وقتی خبر رحلت منتشر شد، او شمشیر🗡 از نیام برکشیده و گفت: اگر کسی ادعای مرگ او را داشته باشد، او را خواهد کشت. 💢توجیه ابن ابی الحدید که یک سنی معتزلی است، این است که او قصد جلوگیری از آشوب را داشته است. اما نوعا اهل سنت بر این باورند که او معتقد بوده که رسول خدا (ص) فقط پس از مرگ تمامی اصحابش خواهد مرد. البته وقتی ابوبکر از راه رسید و آیه📖 "انک میت و انهم میتون" را برای او خواند قانع شد. 📚در اینجا نقل دیگری نیز مناسب می نماید که مربوط به نقش زنان پیامبر (ص) در تحولات سیاسی خلافت است. ابن عباس نقل می کند که رسول خدا (ص) [در بستر بیماری] فرمود که به دنبال علی (ع) بفرستند. عایشه گفت چه می شد اگر ابوبکر را می خواستی؟ حفصه گفت: چه می شد اگر عمر را طلب می کردی؟ همه جمع شدند. رسول خدا (ص) فرمود: مطلبی نیست، بروید، اگر خواستم در پی شما خواهم فرستاد. ماجرای دیگر روایت نماز خواندن ابوبکر به جای رسول خدا (ص) در مسجد است؛🕌 روایتی که اهل سنت فراوان نقل کرده اند. همین اندازه اشاره کنیم که امیر مومنان (ع) بر این باور بود که عایشه به ظاهر از طرف رسول خدا (ص) گفته بود که ابوبکر به جای او نماز بخواند، این نکته ای است که امام علی (ع) بارها به دوستان خود گفته بود. به علاوه می دانیم که پیامبر (ص) با حال ناتوان به مسجد آمد و جلوتر از ابوبکر ایستاد. برای توجیه این امر گفتند: ابوبکر به رسول خدا (ص) اقتداء کرد و مردم به ابوبکر!❌ 👤دکتر احمد محمود صبحی تصریح می‌کند که قصه نماز خواندن ابوبکر و استناد به آن برای خلافت وی، ساخته دوره ای متاخر است که کسانی از طرفداران ابوبکر، خواسته اند نصی برای خلافت ابوبکر دست و پا کنند. ♻️مجموع این رخدادها، آشفتگی اوضاع سیاسی را در ارتباط با مساله جانشینی نشان می دهد. تردیدی وجود ندارد که رسول خدا (ص)، علی (ع)✨ را در غدیر تعیین کرد و "نص" بر امامت او را از سوی خدای تبارک و تعالی اعلام نمود جز آن که تلاش آن حضرت به ثمر نرسید و فعالیت دیگران مانع از اجرای "نص" شد. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص672-678"، رسول جعفریان. ۶۶