eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.3هزار دنبال‌کننده
45.6هزار عکس
32.4هزار ویدیو
1.5هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پيروزى عباسيان امرى طبيعى بود از اينجا درمى يابيم كه چگونه پيروزى عباسيان در دستيابى به حكومت در آن زمان امرى معجزه آسا يا خارق العاده نبود، بلكه كاملاً طبيعى مى نمود. چه اوضاع اجتماعى و شرايط حاكم در آن روزگار، زمينه پذيرفتن هرگونه تغيير را در نهاد مردم آماده كرده بود. نه تنها مردم اين آمادگى را پيدا كرده بودند، بلكه به لزوم تحوّل در سطح حكومت نيز معتقد شده بودند. از اين رو ديگر شگفت نيست اگر بگوئيم، در شرايط آنچنانى هر انقلابى كه رخ مى داد قطعاً به پيروزى مى رسيد. عباسيان چيز ويژه اى براى خود نداشتند، بلكه هر گروه ديگرى هم كه مى خواست انقلاب كند اگر در آن شرايط قرار مى گرفت و از همان شگرد عباسيان سود مى جست و مردم را به سوى خود فرامى خواند، بى شك به پيروزى مى رسيد. شگرد عباسيان را مى توان در سه جهت مشخص، بيان كرد: جهت نخست « خويشتن را چنين معرفى مى كردند كه تنها براى نجات مردم از شرّ بنى اميّه آمده اند. يعنى آمده اند تا امّت مسلمان را از دردسر و ظلم و تجاوزهاى بى حدّ و حساب اين سلسله رهايى مى بخشند. تبليغ عباسيان همواره بشارتى به رهايى بود و در ضمن به مردم نويد مى داد كه مى خواهند حكومتى عادلانه مبنى بر برابرى، صلح و امنيت برپا كنند. درست مانند تبليغهاى انتخاباتى كه مملوّ از وعده و دلخوشى دادن به مردم است. عباسيان نيز مانند سياستمداران زمان ما مردم را به آرزوهاى شيرين مجذوب خويشتن مى نمودند. همين وعده‌ها و همين ايجاد آرزوها بود كه بعداً همان مردم را بر ضدّ حكومت بنى عبّاس برانگيخت، چه ديدند كه آنان نيز عليرغم وعده هاى خود پايه هاى حكمرانى را براساس طغيان و عطش سيرى ناپذيرى براى ريختن خون مردمان نهاده اند. » (۳)...... امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محل دفن من و هارون يكي است موسي بن عمران مي‌گويد: روزي علي بن موسي الرضا را در مسجد مدينه، در حالي ديدم كه هارون مشغول سخنراني بوده امام به من فرمود: روزي را خواهي ديد كه من و هارون در يك جا به خاك سپرده مي‌شويم. [۱۴]. امام در مكه نيز به اين مهم اشاره مي‌كند. حمزه بن جعفر ارجاني مي‌گويد: هارون الرشيد از يك درب و علي بن موسي الرضا از در ديگر مسجد الحرام خارج شدند. در اين هنگام امام رضا (عليه السلام) به هارون اشاره كرد و فرمود: الآن از هم دور هستيم، ولي ملاقات مان نزديك است. اي طوس! همانا من و او را يك جا جمع مي‌كني. [۱۵]. امام رضا علیه السلام به روایت اهل سنت https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 كُلًّا نُمِدُّ هَٰٓؤُلَآءِ وَهَٰٓؤُلَآءِ مِنْ عَطَآءِ رَبِّكَ ۚ وَمَا كَانَ عَطَآءُ رَبِّكَ مَحْظُورًا هر یك از دو گروه دنیا طلب و آخرت خواه را [در این دنیا] از عطای پروردگارت یاری دهیم، و عطای پروردگارت [در این دنیا از كسی‌] ممنوع شدنی نیست. (۲۰) اسراء - 20 قرآن مبین باسلام به استاد گرامی این ایه قران رو میتونید درکش کنید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠این آیه دارد این را می رساند حتی آن کسانی که به آخرت اعتقادی نداشته باشند و دنیا را بخواهند اگر واقعا تلاش بکنند خدا آن دنیا را به ایشان می دهد و به کسی ظلم نمی کند، این را خدای متعال در این آیه می گوید. یعنی می خواهد بگوید که همه چیز به تلاش انسان بستگی دارد. یکی تلاشش جهت دنیایی دارد، یکی تلاشش جهت اخروی دارد، یکی هم تلاشش هر دو جهت را دارد. شما در هر جهت تلاشتان را بکنید می گوید خدا به شما آن هدفی که داشته باشید را خواهد داد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 سوال در مورد خصوصیات خاص سفیانی هست اولا چرا باید قبل ظهور یه فرد خونریزی بیاد اون همه شیعه در عراق و سوریه و مدینه شهید بشوند که امام ظهور کنند، واقعیتش هر موقع در مورد سفیانی و جنایاتش میخونم که حتمی هست هم قلبم ناراحت میشه هم حیران حکمت خداوند که چرا باید به این شکل حضرت ظهور کنند؟ بخش دوم سوالم اینه که فرق سفیانی با بقیه خونریزان عالم چیه؟ شاید مغول ها و جنایاتشون رو میخونیم بدتر بودن یا همین معاصر مگه امریکا کم جنایت و کشتار در سراسر دنیا نکرده؟ پس سفیانی چه خصوصیت منحصر به فردی داره که شده نشانه ظهور؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻بارها عرض کردیم اصل سفیانی حتمیست، حالا این جزئیاتی که اینجا آورده در خشونت ها ممکن است حتمی نباشد، البته خُب بعضی ها می گویند حتمیست و می کشد. باید ببینیم همین کشت و کشتاری که سفیانی می اندازد به چه دلیلی است؟ یک ویروس وقتی می‌تواند در بدن نفوذ بکند که یک جای خالی و نقطه ضعف پیدا بکند در غیر این صورت ویروس نفوذ نمی کند. همین ویروس های کامپیوتری از یک حفره های امنیتی در نسخه های ویندوز استفاده می کنند و نفوذ می کنند. پس باید ببینیم حفره ها و نقطه ضعف های شیعه کجاست؟ عدم اتحادشان.. 💢الان شما ببینید آن اتحادی که مردم ایران دارند مردم عراق ندارند. آن اتحاد و وفایی که مردم ایران نسبت به رهبرشان دارند مردم عراق ندارند و این تفرقه باعث می شود دشمن سوء استفاده بکند. پس نمی توانیم همه را گردن خدا بیندازیم. اگر مردم عراق هم، مردم سوریه هم آن وحدتی که مردم ایران داشتند اینها هم می داشتند الان کارشان به اینجا نمی رسید. 👈🏻پس همه چیز را گردن خدا نیندازید، «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم» خدا قرار نیست زورکی مردم را بیاید هدایت بکند با زور بگوید همه چیز حل بشود. اراده خدا هست، اراده مردم هم هست. خدا مردم را می بیند و براساس آنها برایشان مصلحت ها را می آورد. اما خُب، علی ایحال این کشت و کشتار سفیانی هم طولانی مدت نیست و سپس شیعه به خودش می آید و وحدت حفظ می شود و دوباره برگ برنده دست شیعیان می افتد. 💢خصوصیات سفیانی با دیگر خونریزی ها حالا مغولها و اینها را مثال زدید، جالب است بدانید در اروپا هم خونریزی های زیادی داشتیم که غولهای رسانه ای اروپا نمی گذارند اسم آنها به من و شما برسد و تا خونریزی می شنویم سریع یاد چنگیزخان مغول آسیایی می افتیم ولی بهتر است بدانید کسی در اروپا داشتیم به نام نرون! بروید در اینترنت سرچ کنید.. 👌🏻به قول مقام معظم رهبری شما جنایات نرون را وقتی می بینید باید بروید دست چنگیزخان مغول را هم ببوسید. نرون بسیار وحشتناک تر از چنگیز بود اما غول های رسانه ای اروپا نمی گذارند این اسم ها به دست من و شما برسد تا خودشان را موجه نشان بدهند و آسیایی ها را وحشی! البته مغولها کم کم به دست وزیر با کفایت خواجه نصیرالدین طوسی مسلمان هم شدند، اینها را هم باید توجه بشود. 💢اما جنایات سفیانی عظیم تر است، پشتوانه دشمن عظیم تری دارد، دشمن بیشتر از سفیانی حمایت می کند تمام قد پشت سفیانی می ایستد و چون نقشه اش ایستادگی در مقابل امام زمان (عج) هست خُب، قطعا هم شدت عملش بیشتر است و همین که بیشتر مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت 126 کتاب جهاد.mp3
7.55M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۱۹ ✨موضوع: توصیه به از الهی. رمز و راز دلدادگی علمای ربانی. 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عذاب بصره ابن اثیر در کامل ذیل حوادث سال ۲۸۵ آورده است: بادی زرد سپس سبز و سپس سیاه در بصره وزید، بعد باران شروع به باریدن نمود. بعد تگرگی بارید که وزن هر دانه آن صد و پنجاه درهم بود. در همان سال در کوفه بادی زرد آمد و تا مغرب بود. سپس بادی سیاه وزید و مردم به سوی خدا تضرع کردند، در پی آن باران بسیاری بارید و در روستایی از اطراف کوفه به نام احمد آباد، باران سنگ سیاه و سفید بارید که وسط آنها گل بود، از آن شنها به بغداد بردند، موجب شگفت مردم شد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 .......: @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6006037934073976053.mp3
5.85M
《مهربانی محور》 - تحریک عقلانی؛ تحریک حواس پنجگانه - طبیعت فرصتی برای تحریک حواس
4_6014983019511679578.mp3
5.84M
• ارتباط با کودک ۳۳۷• محمود سلطانی 《مهربانی محور》 - مسئولیت مهم والدین دانش آموزان دبستانی - اهمیت یادگیری
4_6001148603433760308.mp3
6.01M
《مهربانی محور》 - افراط در تحریک عقلانی - تقویت یادگیری زیربنای یاددادن - تحسین و تشویق بی مورد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته ی بعد تفکر پس انداز است .  ما می توانیم با خلاقیت کسب درآمد کنیم پولمان هم پاک و حلال ولی اجازه ی هزینه کردن آن را نداریم، ما به اندازه ی نیاز اجازه داریم که هزینه کنیم، الباقی آن باید پس انداز شود. فرهنگ پس انداز باید داشته باشیم، پیشرفت کشور ژاپن مدیون فرهنگ پس انداز آن است. منظور از پس انداز، فرهنگ سرمایه گذاری است نه انباشت منظور به جریان انداختن پول است. بگذارید بچه ها پول هایشان را جمع کنند اگر چیزی خواستند بخرند و بقیه ی آن را جمع کنند و حتی تولید داشته باشند؛  ما بچه که بودیم فرفره درست می کردیم و می فروختیم یا ممکنه که مادری شیرینی بپزد و به فرزندش بدهد که بفروشد یا هر کاری که شما بلدید فقط مهم اینه که سرمایه صرف تولید شود و کودک نیز یاد بگیرد که بخشی از پولش را می تواند سرمایه گذاری کند و صرف تولید کند و مصرفش را کنترل کند. تفکر پس انداز داشته باشیم و بدانیم که اجازه نداریم که تا دینار آخر در آمدمان را هزینه کنیم. من در کارگاهی کار می کردم که خدا رحمت کند رییس این کارگاه را، همیشه ایشان می گفتند که من اگر 500 تومان حقوق می گیرم اما همیشه فکر می کنم که 250 می گیرم یعنی 50 درصد حقوقم را هزینه می کنم. ایشان زندگی اش را برپایه ی 250 تومان برنامه ریزی کرده بود و بقیه را ذخیره می کرد. امروزه در دنیا فرمول 70 – 30 است. یعنی از هر 100 تومان 10 درصد برای انفاق و کار خیریه، ده درصد پس انداز و ده درصد هم سرمایه گذاری و هفتاد درصد بقیه برای گذران زندگی. این فرمول روز دنیا است که به ما میگه درآمدها این گونه باید تقسیم شود. {قسمت46} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: بحث وام و قسط و قرض را از زندگی هاتون حذف کنید و اجازه ندهید که بچه ها هم یاد بگیرند چون قسطی خریدن و وام گرفتن از چیزهایی هستند که زندگی را تباه می کنند. بلکه بچه ها باید یاد بگیرند که همیشه پس انداز داشته باشند و نیازهایشان را نقد خریداری کنند، اگر ندارند، صبوری کنند.  ما اول می خریم بعد قسط می پردازیم حال ما می گوییم که اول قسط ها را جمع کنید بعد خرید کنید با این کار کودک هم می آموزد که صبوری کند و عمرش را پیش فروش نکند.قسط دادن یعنی پیش فروش کردن عمر، یعنی با ارزش ترین چیزی که داریم را به حراج گذاشته ایم. تفکر انفاق، خیریه و زکات داشته باشیم البته با زیربنای ایجاد جریان نه گداپروری.  ما مسئول رشد خودمان هستیم و در مقابل رشد دیگران مسئولیت داریم، انفاق یعنی عمل به مسئولیت. (نعوذباا...)انفاق برای خرید خدا نیست، ما با انفاق بهشت و جهنم نمی خریم. انفاق یک بخشی از بهای چیزی است که قبلاً گرفته ایم، به همین دلیل انفاق باید بی منت باشد، وظیفه برای ما باشد و احساس مسئولیت باشد. من یک بخش کوچکی از آن چیزی که قبلاً دریافت کرده ام را به دیگری می دهم پس چه منتی می توانم داشته باشم. چیزی از خودم نمی دهم بلکه از چندین برابری که به من داده شده را یک کوچولو به دیگران می دهم و این به خاطر این است که دیگران هم رشد کنند.  انفاق در مسیر رشد انسان ها باید باشد، انفاق در راه خدا باید باشد نه برای خدا. انفاق برای معامله کردن نیست. پول دست بچه ندهید و بگید که ثواب داره این رو بده به گدا بعد روز قیامت بالاخره یه چیزی بابتش می گیری! نخیر هیچ خبری نیست چیزی نمی گیریم چون از چیزی که قبلاً گرفته ایم انفاق کرده ایم. راه خدا راه رشد است. تفکر انفاق را به عنوان یک تفکر والا ببینیم نه به عنوان گداپروری و صدقه دادن. اگر از غذای خودمان می خواهیم انفاق کنیم روایت است که اولِ دیگ را انفاق کنید نه این که خودمان بخوریم و ته مانده ی دیگ را ببخشیم، خداوند مرشد چلویی را رحمت کند، ایشان در بازار چلو کبابی داشتند و هروقت درب دیگ ها را باز می کردند اول چهارده تا غذا کنار می گذاشتند به نیت چهارده معصوم و می آمدند و غذاها را می بردند، ایشان اول غذا را می گذاشتند نه مانده ی آن را. بحث انفاق را به عنوان یک ارزش وارد خانواده کنیم، به عنوان یک باید، یک مسئولیت و یک وظیفه و یک تعهد و عامل رشد نه عامل تکبر. (ادامه دارد...) {قسمت47} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا