eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
تا چه حدّ دعوت عباسيان پنهانى صورت مى گرفت؟ ظاهراً يكى از شيفتگان شعارهاى مزبور شخص « عبداللَّه بن معاويه » بود، زيرا مورّخان از جمله ابوالفرج در « مقاتل الطالبيين » ص ۱۶۸ چنين مى نويسد: چون « ابن ضباره » بر عبداللَّه بن معاويه فايق آمد، راه خراسان را در پيش گرفت. آنگاه وى نزد ابومسلم رفت تا مگر ياريش كند. ولى ابومسلم او را دستگير و زندانى كرد و سپس مقتولش ساخت. اين جريان به وضوح بيانگر آن است كه عبداللَّه انتظار كمك از ابومسلم مى داشت، چه مى پنداشت كه ابومسلم به حقيقت به نفع اهل بيت و خرسندى خاندان محمّد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم تبليغ مى كند. بيچاره هرگز به مغزش خطور نكرده بود كه اين دعوت فقط به نفع عباسيان است و بدين گونه اين جريان داشت با زيركى تمام صورت مى گرفت؟ شايد بتوان گفت كه محمد بن على توانسته بود جريان مزبور را حتى از دو فرزند خود، سفّاح و منصور نيز پنهان نگاه بدارد. چه مى بينيم كه آن دو همراه با بنى هاشم، چه عباسيان و چه علويان، و نيز برخى از امويان (۱۴) و چهره هاى قريش به عبداللَّه بن معاويه پيوستند كه قيامش به سال ۱۲۷ در كوفه بود و سپس در شيراز، كه در آنجا توانست سلطه خود را بر فارس و اطراف آن، حُلوان، قومس، اصفهان، رى، همدان، قم و اصطخر و راههاى آبى كوفه و بصره گسترده، موقعيّتى بس عظيم به دست آورد. (۱۵) منصور از سوى عبداللَّه بن معاويه حاكم سرزمين « ايذج » (۱۶) شد و ديگران نيز بر ساير سرزمين‌ها از سوى وى به فرمانروايى منصوب گرديدند. اين كه منصور به عنوان يك هاشمى اين سمت را پذيرفت خود دليل بر آن است كه وى نمى دانست پدرش از آغاز سده يك، يعنى پيش از خروج عبداللَّه بن معاويه، به مدت ۲۸ سال در راه هدف و پيشبرد امر عباسيان به جان مى كوشيد و برايشان تبليغ مى كرد. برعكس، منصور چنان مى پنداشت كه تبليغ به سود اهل بيت و خشنودى آنان است؛ و طبيعى است منظور از اهل بيت، علويان است چه اين واژه بطور اطلاق بر آنان دلالت مى كرد. در غير اين صورت، اگر محمد بن على داراى دعوت روشن و شناخته شده اى مى بود و منصور هم از آن آگاهى كامل مى داشت، پذيرفتن حكومت بر ايذج كه ازسوى عبداللَّه بن معاويه به وى تفويض گشته بود، براى دعوت پدرش (محمد بن على) جداً زيان داشت و بر آن ضربه مهلكى وارد مى ساخت. مگر آن كه بگوييم در آنجا هدف مهمتر ديگرى وجود داشت كه اين مطلب از زيركى آنان حكايت خواهد كرد. يعنى آنان نظرشان اين بود كه اگر دعوتشان به پيروزى برسد هيچ، و گرنه در صورت موفقيت عبداللَّه بن معاويه، وجهه خود را به عنوان يارى دهندگان او حفظ كرده، در مواضع قدرت همچنان باقى خواهند ماند. پس مى توانيم بيعت مكرّر عباسيان را با محمد بن عبداللَّه علوى اين گونه تفسير كنيم. به علاوه پاسخ منصور نيز توجيه مى گردد كه روزى به شخصى كه از وى درباره محمد بن عبداللَّه علوى مى پرسيد، گفت: « او محمد بن عبداللَّه بن حسن بن حسن، و مهدى ما اهلبيت مى باشد ». امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت موسی علیه السلام نُه دلیل و معجزه ارائه کرد که یکی از آن معجزات، عصایی بود که چون موسی آن را بر زمین می‌افکند، به ماری بزرگ تبدیل می‌شد. «قالَ ألقِها یا مُوسی، فَألقها فَاِذا هِیَ حَیَّةٌ تَسعی [۲] ». حضرت عیسی علیه السلام به مردمش می‌گفت: «... أنّی قَد جِئتُکُم بایَةٍ مِن رَبِّکُم أنّی أخلُقُ لَکُم مِنَ الطّینِ کَهَیئَةِ الطَّیرِ فَأنفُخُ فِیهِ فَیَکُونُ طَیرا بِاِذنِ اللّه ِ وَ اُبرِئُ الأکمَهَ وَ الأبرَصَ وَ اُحیِ المَوتی بِاِذنِ اللّه ِ وَ اُنَبِّئُکُم بِما تَأکُلُونَ وَ مَا تَدَّخِرُونَ فِی بُیُوتِکُم [۳] ». من از سوی پروردگارتان برای شما نشانه ای آورده ام: ۱- از گِل، مجسمه ای به شکل پرنده می‌سازم و سپس در آن می‌دمم، آن مجسّمه گِلی به اجازه الهی، پرنده ای می‌شود (و پرواز می‌کند). ۲- کور مادرزاد و بیمار جذامی را شفا می‌دهم. ۳- به اجازه خداوند مرده را زنده می‌کنم. ۴- به شما خبر می‌دهم که چه خورده اید و چه چیزی در خانه هایتان انباشته اید. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نیز برای اثبات پیامبری خویش معجزات گوناگونی را به مردم ارائه کرد که برخی از آن معجزات، خبر از آینده می‌داد و برخی حسّی بود که قرآن کریم در سوره «قمر» به یکی از معجزات حسّی پیامبر صلی الله علیه و آله اشاره فرموده است: «اِقتَرَبَتِ السّاعَةُ، وَ انشَقَّ القَمَرُ، وَ إن یَرَوا آیَةً یُعرِضُوا وَ یَقُولُوا سِحرٌ مُستَمِرٌّ [۱] ». قیامت نزدیک شد، و ماه شکافته شد، و اگر - کافران و مشرکان - نشانه ای ببینند روی گردانند و گویند سحری است همیشگی. اکثر مفسران عامّه و خاصّه روایت کرده اند که این آیات پس از آن نازل شد که مشرکان قریش در مکه تقاضای معجزه از پیامبر صلی الله علیه و آله نمودند، آن حضرت به ماه اشاره کرد و ماه دو نیم گشت. براساس برخی از روایات این جریان در شب چهاردهم ذی الحجة رخ داده، که قرص ماه کامل بوده است [۲] . مهم ترین معجزه جاویدان پیامبر صلی الله علیه و آله قرآن است که شامل اعجاز علمی، معرفتی و خبرهایی از آینده می‌باشد، و تاکنون هیچ کس نتوانسته حتی یک آیه همانند آن را بیاورد و هر کس ادعای آوردن مثل آن را کرده، رسوا و شرمنده گردیده است..... ---------- [۲]: طه ۲۰، آیه ۱۹ و ۲۰. [۳]: آل عمران ۳، آیه ۴۹. [۱]: قمر ۵۴، آیه ۱ و ۲. [۲]: بنگرید به: ترجمه تفسیرالمیزان، ۱۹/۸۷ و ۸۸؛ تفسیر نمونه، ۲۳ / ۱۲؛ منتهی الآمال ۱ / ۸۰. ملکوت https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یابن الحسن کجایی داداز غم جدایی من چشم به ره نشستم تا دیدنم بیایی عمری گذشت و پیرم بر عشق تو اسیرم ترسم آقا بمیرم بالا سرم نیایی اللهم عجل لولیک الفرج التماس دعا.
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناگفته های شنیدنی خبرنگار سرشناس لبنانی که همراه سلیمانی بود؛ شبی که داعش حرم حضرت رقیه (س) را بمباران می کرد سردار لحظاتی برای مناجات به حرم آمد، شب عجیبی بود.
ای شهید گاهــی ... که دلم سخت می‌شود ؛ آنقدر تو را تڪرار می‌کنم ، تا مـثل ذره ای ، در امتداد نگاهت گم شوم و این آغاز پیدا شدن من ... https://eitaa.com/zandahlm1357
روایت 142 کتاب جهاد.mp3
18.41M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۲۲ ✨موضوع: به خداوند. باور به حضور خداوند و اعتماد به مولای مهربان. معانی ، و . 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏
.......: حسرت در تفسیر نیشابوری ذیل آیه أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یٰا حَسْرَتیٰ عَلیٰ مٰا فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللّٰهِ... [۱]، آورده است: ابوالفتح در فقه سرآمد بود و نزد مردم محترم و ثروت زیادی داشت، وی وقتی به بغداد آمد، در نظامیه بغداد به تدریس مشغول شد، محل مرگ او همدان است، چون نزدیک مرگش رسید به دوستانش گفت: بیرون شوید، وقتی آنان خارج شدند، پی در پی به صورتش می‌زد و می‌گفت یٰا حَسْرَتیٰ عَلیٰ مٰا فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللّٰهِ، وی گفت: ای ابوالفتح، عمر خود را در طلب دنیا و پست و اموال ضایع کردی و دائماً با پادشاهان در رفت وآمد بودی، و دوبیتی ذیل را سرود که: در تعجبم از دانشمندان که چگونه عمر را به غفلت می‌گذرانند، و چگونه لباس حرص را در پیشامدها بر زمین می‌کشانند، چنان اطراف خان ستمگران می‌چرخند که گویا اطراف خانه خدا در طوافند. عجبتُ لاهل العلم کیف تغافلوا یجرّون ثوب الحرص عند المهالک ---------- [۱]: ۱) - زمر، ۵۶. یدورون حول الظالمین کانهم یطوفون حول البیت وقت المناسک نیشابوری می‌گوید: او در همین حال بود تا از دنیا رفت. من پناه می‌برم به خدا از چنین حالی و چنین مرگی و از خدا می‌خواهم که بر من منت نهد که از این وبال خلاصی یابم. [۲] گویم کردیم دلی را که نبد مصاحبش در خانه ی عزلت از پی اصلاحش و ز فر من الخلق بر آن خانه زدیم قفلی که نساخت قفل گر مفتاحش گویم از فتنه این زمانه شور انگیز برخیز و بهر جایی که توانی بگریز ور پای گریختن نداری باری دستی زن و در دامن خلوت آویز ---------- [۲]: ۲) - عبارت آخر، قول شیخ بها بعد از ذکر داستان است. الاحسان ان تعبداللّٰه کانک تراه فان لم تکن تراه فانه یراک. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357