eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
عبادت صحیح فخر رازی در تفسیرش ذیل آیه اُدْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْیَةً [۱] آورده است: متکلمان اتفاق نظر دارند که کسی خدا را برای ترس از عذاب یا امید به بهشت عبادت کند، عبادتش صحیح نبوده است و اگر نماز خوان بگوید نماز می‌خوانم به قصد هراس از جهنم و امید به ثواب، نمازش صحیح نیست. [۲] ---------- [۱]: ۱) - اعراف، ۵۵. [۲]: ۲) - صحیح آنست که گفته شود عبادت کمال مطلوبیت ندارد، نه آنکه تکلیف صحیح نباشد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۸- راههای دوری از عجب و غرور پرتوی از اسرار نماز » راههای دوری از عجب و غرور از آفت‌های بزرگ عبادت، «غرور» و عُجب است. چگونه می‌توان آنرا درمان کرد، یا به آن گرفتار نشد؟ توجّه به نکات زیر، حالت پیشگیری یا درمان نسبت به این آفت تباه کننده نماز و سایر عبادت‌ها دارد: ۱- آیا واقعاً عبادت کرده ایم؟ گاهی انسان در «جهل مرکب» است و می‌پندارد که به عبادت خدا مشغول است در حالیکه به بیراهه می‌رود و کارهای خود را بیش از حدّ بها می‌دهد. گاهی کارهای ناپسند، در نظر انسان «کار نیک» جلوه می‌کند و ابلیس نیز در این زمینه، فعّال است. قرآن در آیاتی چند به این «تزیین عمل سوء» اشاره دارد. از جمله در این آیه ها: «أَفَمَن زُیِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَءَاهُ حَسَناً» (۳۳) و«الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَوةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعاً» (۳۴) و «زُیِّنَ لَهُمْ سُوءُ أَعْمَلِهِمْ» (۳۵) ۲- آیا عبادت‌های ما قبول شده است؟ در بحث شرایط و نشانه‌های قبولی عبادت، خواهید خواند که ارزش مهمّ عبادت‌ها و نماز به قبولی آنهاست و خداوند از بندگان شایسته و اهل تقوا عبادت را می‌پذیرد و انفاق و صدقات را قبول می‌کند. (۳۶) انسانی که به قبولی عبادت مطمئن نیست، چرا مغرور به آن شود؟... ۳- آیا عبادت‌های ما تباه نشده است؟ برخی از گناهان است که نماز و عبادت‌های یک عمر را «حبط» و تباه می‌کند و افراد، از بازار عمل، تهیدست برمی گردند. نماز و عباداتی که همراه با برخی معصیت هاست، آیا از حبط شدن به سلامت گذشته است تا به آنها دل خوش کنیم؟ (۳۷) ۴- آیا حُسن عاقبت خواهیم داشت؟ بسیارند آنانکه گرفتار فرجام بد و عاقبت سوء شدند. حُسن عاقبت و عاقبت بخیری نعمت بزرگی است که اولیاء خدا همواره از خداوند می‌طلبیده اند. حضرت یوسف از خدا خواسته که: مرا مسلمان بمیران «وَ تَوَفَّنِی مُسْلِماً» (۳۸) قرآن می‌گوید: خردمندان، یکی از خواسته هایشان از خدا آنست که آنان را با نیکان بمیراند. «وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ» (۳۹) درخواست هدایت به «صراط مستقیم»، دعا به تداوم این راه است و قرآن در چند جا عاقبت را از آنِ اهل تقوا می‌شمارد: «وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقینَ» (۴۰) مگر شیطان با آنهمه عبادت، از محضر خدا رانده نگشت؟ مگر افرادی پس از یک عمر نماز و عبادت، در بدترین وضع روحی و عملی و گمراهی از دنیا نرفتند؟ پس نباید به وضع فعلی مغرور شد! ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سوال ❓اگر پدر خانواده تارک الصلاه باشد و نماز نخواند باید چکار کرد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی
.......: فصل پنجم در بیان محافظت عبادت از تصرف شیطان است یکى از مهمات آداب قلبیه نماز و سایر عبادات که از امهات آداب قلبیـه اسـت و قیـام بـه آن از عظائم امور و مشکلات دقایق است، محافظت آن است از تصرّفات شیطانى؛ و شاید آیـه شـریفه که فرماید در وصف مؤمنین : ( الَّذینَ هم على صلَواتهِمیحـافظُون 43 (اشـاره بـه جمیـع مراتـب حفظ باشد که یکى از آن مراتب، بلکه اهم مراتب آن، حفظ از تصرّف شیطان است . و تفصیل این اجمال آن است که پیش اصحاب معرفت و ارباب قلوب واضح اسـت کـه چنانچـه ابدان را غذائى است جسمانى که بدان تغذّى کنند و باید آن غذا مناسب حـال و موافـق نـشئه آنها باشد تا بدان تربیت جسمانى و نمو نباتى دست دهد، همـین طـور قلـوب و ارواح را غـذائى است که هر یک به فراخور حال و مناسب نشئه آنها باید باشد که بدان تربیـت شـوند و تغـذّى نمایند و نمومعنوى و ت رقّى باطنى حاصل آید . و غذاى مناسب بـا نـشئه ارواح معـارف الهیـه از مبدأ مبادى وجود تا منتهى النهایه نظام هستى است؛ چنانچه در تعریف فلـسفه اعـاظم اربـاب صناعت فرمودند : هى صیرُورةُ اْلانْسانِ عالَماً عقْلیاً مضاهیاً للْعالَمِ الْعینِّى فى صورته ) و کَمالـه 44 .( و این اشاره است به همین تغذّى معنوى، چنانچه تغـذّى قلـوب از فـضایل نفـسانیه و مناسـک الهیه است . و باید دانست که هر یک از این غذاها اگر از تصرّف شیطان خالص باشد و با دست ولایت م آبـى رسول ختمى و ولىاللَّه اعظم صلوات اللَّه علیهما و آلهما ف راهم آمـده باشـد، روح و قلـب از آن تغذّى کنند و به کمال لایق انسانیت و معراج قرب الـى اللَّـه نائـل شـوند . و خلـوص از تـصرّف شیطان، که مقدمه اخلاص است، به حقیقـت حاصـل نـشود مگـر آن کـه سـالک در سـلوکش خداخواه شود و خودخواهى و خودپرستى را، که منشأ تمام مفاسد و ام الأمـرا ض بـاطن اسـت، زیر پا نهد؛ و این به تمام معنى در غیر انسان کامل و به تبع او در خلّص أولیاء علیهم السلام در دیگر اشخاص میسور نیست . ولى سالک نباید مأیوس از الطاف باطنه حق باشد که یـأس از روح اللَّه سرآمد همه سردیها و سستیها است و از اعظم کبائر است؛ و آنچه از برا ى صـنف رعایـا نیـز ممکن است قرّة العین اهل معرفت است . پس، بر سالک طریق آخرت لازم و حتم است که با هر جدیتى هست معارف و مناسک خـود را از تصرّف شیطان و نفس اماره تخلیص کند و با کمال دقّت و تفتـیش در حرکـات و سـکنات و طلب و مطلوب خود غور کند و غایت سیر و تحصیل و مبادى حرکات باطنیه و تغذّیات روحیـه را به دست آورد و از حیله هاى نفس و شیطان غفلت نکنـد و از دامهـاى نفـس امـاره و ابلـیس غافل نشود، و در جمیع حرکات و افعال سوء ظنّ کامل به خود داشته باشـد و هـیچ گـاه آن را سر خود و رها نکند؛ چه بسا باشد که با اندك مسامحه اى ان سان را مغلوب کند و به زمین زند و سوق به هلاکت و فنا دهد؛ زیرا که اگر غذاهاى روحانى از تصرّف شیطان خالص نباشد و دسـت او در فراهم آمدن آنها دخیل باشد، علاوه بر آنکه ارواح و قلوب با آنها تربیت نشوند و بـه کمـال لایق خود نرسند، نقصان فاحش براى آنها دست دهد و شاید صاحب خود را در سلک شـیاطین یا بهائم و سباع منسلک نماید و آنچه که مایه سعادت و رأس المال کمال انسانیت و وصـول بـه مدارج عالیه است نتیجه منعکسه دهد و انسان را به هاویه مظلمه شقاوت سوق دهـد؛ چنانچـه در بعض اهل عرفان اصطلاحى دیدیم اشخاصى را که این اصـطلاحات و غـور در آن آنهـا را بـه ضلالت منتهى نموده و قلوب آنها را منکوس و باطن آنها را ظلمانى نموده و ممارست در معارف موجب قوت انانیت و انّیت آنهـا شـده و دعـاوى ناشایـسته و شـطحیات ناهنجـار از آنهـا صـادر گردیده. و نیز در ارباب ریاضات و سلوك اشخاصى هستند که ریاضت و اشتغال آن ها بـه تـصفیه نفس قلوب آنها را منکدرتر و باطن آنها را ظلمانى تر نموده. و اینهـا از آن اسـت کـه بـر سـلوك معنوى الهى و مهاجرت الى اللَّه محافظت ننمودند و سلوك علمـى و ارتیاضـى آنهـا بـا تـصرّف شیطان و نفس به سوى شـیطان و نفـس بـوده . و همـین طـور در طلّـاب علـوم نقلیـه شـرعیه اشخاصى را دیدیم که علم در آنها تأثیر سوء بخشیده و بر مفاسد اخلاقى آنها افزوده، و علم کـه موجب فلاح و رستگارى آنها باید باشد باعث هلاکت آنها شده و آنهـا را بـه جهـل و ممـارات و استطاله و ختل کشانده . و همین طور در بین اهل عبادت و مناسک و مواظبین به آداب و سنن کسانى هستند که عبادت و نسک، که سرمایه اصلاح احوال و نفوس است، قلوب آنهـا را کـدر و ظلمانى نموده و آنها را به عجب و خودبینى و کبر و تدلّل و تغمز و سوء خلـق و سـوء ظـنّ بـه بندگان خدا وادار نموده. و اینها نیز از عدم مواظبت بر این معاجین الهیه است آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی عل هی البته معجونى که با دست دیو پلید و تصرّف نفس سرکش فراهم آمد، جز خلـق شـی
طانى از آن زاییده نشود؛ و چون قلب در هر حال از آنها تغذّى مى نماید و آنها صورت باطنیه نفـس شـوند، پس بعد از چندى مداومت انسان یکى از ولیده هاى شیطان شود که با دست تربیت و در تحـت تصرّف او نشو و نما نمود ه، و چون چشم ملکى بسته شود و چشم ملکوتى بازگردد خود را یکـى از شیاطین مى بیند و در آن حال جز خسران نتیجه اى نبـرد و حـسرتها و افـسوسها بـه حـالش سودى نبخشد . پس، سالک طریق آخرت در هر رشته از رشته هاى دینى و طریقه اى از طریقه هاى الهى هـست اولًا باید با کمال موا ظبت و دقّت، چون طبیبى با محبت و پرستارى پـر شـفقت، از حـال خـود مواظبت نماید و عیوب سیر و سلوك خود را تفتیش و مداقّه کند . و ثانیـاً در خـلال آن از پنـاه بردن به ذات مقدس حقّ جلّ و علا در خلوات و تضرّع و زارى به درگاه اقدس ذو الجلال غفلـت نورزد . خداوندا، تو خود حال ضعیف و بیچارگى ما را آگاهى، مى دانى که ما بى دستگیرى ذات مقـدس تو از دست دشمنى به این قوت و قدرت که طمع به انبیاء عظام و کمل اولیـاء والا مقـام بـسته راه گریزى نداریم و اگر بارقه لطف و رحمت تو نباشد، ما را این دشـمن قـوى پنجـه بـه خـاك هلاکت افکند و به تیه ظ لمت و شـقاوت گرفتـار کنـد . تـو را بـه خاصـان درگاهـت و محرمـان بارگاهت قسم مى دهم که از ما متحیران وادى ضلالت و افتادگان بیابان غوایت دستگیرى فرمـا و قلوب ما را از غلّ و غشو شرك و شک پاك فرما، انَّک ولىالهِدایۀ . الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
مگر علی نماز میخواند؟!!!!!!!!!!!😳 همین کلیپ در آپارات(کلیک کنید) 👤 (استاد راجی نویسنده کتاب صعود چهل ساله( کتاب بیان کننده دستاوردهای انقلاب طبق اسناد و آمارهای بین المللی) هست که رهبری با مطالعه کتاب ایشون فرمودند: دلم را شاد کردید❤️ و فرمودند که تور راه بیفته در کشور و مطالب این کتاب به همه ی مردم گفته بشه✅) 💠وظیفه ما و شما انتشار این کلیپ هاست آن هم به دستور مستقیم رهبری💠 هر روز یک قسمت در کانال ما و او😉 🔰کانال سیاست همراه دیانت🔰
چند سوال مهم از مخالفین واکسن.mp3
7.08M
💠 چند سوال از مدعیان مخالف واکسن ✅ جواب نقضی به این ادعا که چون رهبری عطش مردم در واکسن زدن را دیدند، خودشان واکسن زدند !!! ⬅️ یک سوال بسیار مهم و مبنایی از مخالفین واکسن که ادعای تخصص طب اسلامی دارند و می گویند رهبری در موضوع واکسن تخصص ندارد ( محال است این سوال را پاسخ دهند!!!) 🎤 عبادی
163.5K
❓سؤال: حاج آقا که میفرمایند هر کس را اندازه ظرفیتش خداوند بهش مال میدهد تو فامیل ما کسانی هستن که در نماز کاهلند و چندان کمکی هم به کسی نمیکنند و وضعیت مالی خوبی دارند پس اینها ظرفیتشون در کجاست؟ 2⃣ و سوال دوم. وقتی ی نوجوان پدرش که به نماز مقیده را با اون آقا مقایسه میکنه که اهل نماز نیست خیری چندانی هم در مالش نیست مسلما ایمانش ضعیف میشه باید چجوری بچه را قانع کرد . تشکر ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم مگر معیار خوب بودن به این است که انسان، ثروت زیاد داشته باشد؟! خب قارون هم ثروت داشت، کفّار هم ثروت زیاد دارند. نه ، ثروت زیاد که اگر دردسر نباشد، زحمت نباشد، فایده ای ندارد به آن جوان هم باید فهماند که، آن چه که برای انسان ظرفیت حساب می شود، کمال حساب میشود آن[چیزی] است که انسان را به سمت انسانیت بالا ببرد،نه این که [ثروت داشته باشد]حالا پول زیاد داشته باشد که چه بشود!؟ به اندازۂ شکمش می تواند بخورد و به اندازۂ[نیازش][برای]بقیه اش دیگر ، او حمّال شان است، در واقع تحویل دارِ آن ثروت ها و پول ها است. اتّفاقاً خدا برعکس کسی را دوستش داشته باشد،معمولاً این قدر زیاد به او نمی دهد که بخواهد از عبادت و از کمالات و این ها جا بماند. 2⃣ نه، نماز بخوانَد نتیجه این می شود که انسان به مقصد می رسد ، نماز نخوانَد نتیجه این می شود که می رود توی مرز کفر، و در آخر هم جایش در سَقَر است.
1.14M
✅ پاسخ به شبهات برخی جریانات طب اسلامی در این صوت سه شبهه اصلی جریان نفاق رو بیان کردیم. اگر می خواهید در مقابل شبهات تجهیز بشید حتما بشنوید. 📣 رضا خانعلی زاده
انتخاب اسم با حروف ابجد.mp3
4.11M
💠 توضیح درباره رویه ای خرافی که متاسفانه در کشور باب شده ✅ آیا اگر اسم فرزند بر اساس حروف ابجد والدین نباشد ، برای بچه مشکل پیش می آید؟ 👈آیا اگر اسامی دو نفر با هم جور در نمی آید، نباید ازدواج کنند؟ 🔰نظر علمای بزرگی که در این علوم تخصص داشتند چیست؟ 🎤 عبادی
ج 5 هنر زن بودن.mp3
40.04M
🦋هنر زن بودن (قسمت 5 ) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جایگاه خود را نداند. 🚫_به زن بودنش افتخار نکند. 🚫_برای مردگونه بودن تلاش کند. ✅ مباحثی که ان شاء الله قرار است در "هنر زن بودن" بررسی شود 🎵استاد محمدجعفرغفرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای تحول 🌸خانم مسلمی عزیز🌸 پیشنهاد دانلود👌 ━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━
اللهﷻ برای‌ماتصمیم‌می‌گیرد الأحزاب, آیه 59 يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِىُّ قُل لِّأَزْوَ‌ٰجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَآءِ ٱلْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَـٰبِيبِهِنَّ ۚ ذَ‌ٰلِكَ أَدْنَىٰٓ أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ ٱللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ای پیامبر! به همسران و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو: چادرهای خود را بر خویشتن فروپوشند.این پوشش به اینکه (به پاک دامنی) شناخته شوند، نزدیک تر است و بدین ترتیب مورد آزار قرار نمی گیرند. والله، آمرزنده ی مهرورز است. ••✾~🍃🌺🍃~✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
۴۷- راز صله رحم و طول عمر شعیب عقر قوفی می‌گوید: ... من با یعقوب (اهل مغرب) که برای زیارت به مکه آمده بود، محضر امام کاظم علیه السلام رسیدیم. امام نگاهش که به یعقوب افتاد، فرمود: - ای یعقوب! تو دیروز به اینجا وارد شدی و میان تو و برادرت اسحاق در فلان محل درگیری پیش آمد و کار به جایی رسید که همدیگر را دشنام دادید. شما نباید مرتکب کار زشت و قبیحی شوید. فحش دادن و ناسزا گفتن به برادران دینی، از آیین ما و پدران و نیاکان ما بدور است و ما به هیچ یک از شیعیان خود اجازه نمی دهیم که چنین رفتاری را داشته باشند. از خدای یگانه بپرهیز و تقوا داشته باش. ای یعقوب! به زودی مرگ بین تو و برادرت (به خاطر قطع رحم)، جدایی خواهد افکند. برادرت اسحاق در همین سفر پیش از آنکه به نزد خانواده خود برگردد خواهد مرد و تو نیز از رفتارت پشیمان خواهی شد. شما قطع رحم کردید و نسبت به یکدیگر قهر هستید، بدین جهت خداوند عمر شما را کوتاه نمود. یعقوب گفت: فدایت شوم! اجل من کی خواهد رسید؟ امام فرمود: اجل تو نیز رسیده بود ولی چون تو در فلان منزل به عمه ات خدمت کردی و بواسطه هدیه او را خوشحال نمودی، بخاطر این صله رحم خداوند بیست سال بر عمر تو افزود. شعیب می‌گوید: پس از مدتی یعقوب را در مکه دیدم. احوالش را پرسیدم. او گفت: - برادرم، همانطور که امام علیه السلام گفته بود، پیش از آنکه به خانه خود برسد وفات یافت و در همین راه به خاک سپرده شد. [۱] ---------- [۱]: بحار: ج ۴۸، ص ۳۹. جلد ۲ 📚داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357