eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: سوء قصد به جان امام لشكريان، به بركه هايى رسيدند كه آبشان از باران و رودخانه هاى كوچك تأمين مى شد. تابش خورشيد، سطح آيينه گون آب ها را گرم مى كرد. هوا شرجى و چهره‌ها گرفته بود. برخى در خود فرورفته بودند. برخوردهاى افراد با يكديگر، بيم هايى را مى پراكند. فضل با هرثمه و جلودى با امام چهره به چهره شدند. مأمون، فضل را حيران يافت. هرثمه سعى مى كرد خود را به امام نزديك سازد. محمد بن جعفرعموى امام هشتم (ع) در دغدغه هاى بيكران غوطه مى خوردند؛ به ويژه آن كه مى ديد فضل تلاش مى كند تا به وى نزديك شود. (۱۷۹) در چنين فضاى آلوده و آشفته اى، تنها سيماى آرام و آرامش بخش، رخسار امام بود. تا سرخس چند مايل مانده بود. سرخس، زادگاه فضل بود و او اينك به شهر سرخس رسيد. دست پيچيده سرنوشت، او را به اين سو مى راند. كاروان به شهر سرخس رسيد. مأمون با همه خستگى اش، آن شب نتوانست بخوابد؛ روز بعد، روز سرنوشت سازى بود. نيمه شب همان شبكه ماه ذيحجه ناپديد مى شدمأمون دايى خود را طلبيد تا همچون عنكبوتى تار دسيسه بتند. (۱۸۰) امام در خانه اى كه در اختيارش گذاشته شده بود، استراحت مى كرد. يكى از محافظان مأمون نامه اى از خليفه نزد وى آورد. متن نامه چنين بود: « خواسته ايم كه فردا به حمام رويم؛ من، شما و فضل. » امام در پايين نامه، از اين كه نمى توانست روز بعد به حمام برود ، پوزش طلبيد. دقايقى بعد، محافظ برگشت و نامه را بازگرداند. مأمون اصرار داشت. امام بارديگر موضع قاطع خود را چنين نوشت: « فردا داخل حمام نخواهم شد. همين امشب در خواب، رسول خدا (ص) را ديدم كه به من فرمود: « اى على! فردا حمام نرو! » اى اميرمؤمنان صلاح نمى بينم شما و فضل هم فردا به حمام برويد. » (۱۸۱) همان شب غالب به همراه چهار مرد چهره پوشيده، به خانه اى در نزديكى حمام رفتند. پيش از سپيده، پنج مرد مسلح وارد حمام شدند تا در حمام كمين كنند و چشم انتظار ورود طعمه شوند. به دستور خليفه اى كه قرار بود فردا حمام رود، آن را از شب قبل قرق كرده بودند. فضل به همراه خدمت كارش وارد حمام شد. خدمتكار در رخت كن منتظر ماند. حمامى، هراسان فضل را تا كنار حوض داخل حمام همراهى كرد. بخار زيادى، همانند مه روزهاى زمستان از حوض برمى خاست. لرزشى فضل را در برگرفت. با خود گفت: « از سردى سنگ فرش حمام است. » حمامى، نگاهى آميخته با اندكى دلسوزى به مردى افكند كه لحظاتى ديگر به پيكرى بى جان تبديل مى شد. ده چشم، پنهانى از لا به لاى بخارى كه به سوى سقف بالا مى رفت، او را مى نگريست. همه چيز در چند لحظه پايان يافت و مردان در تاريكى سحر پنهان شدند. خدمتكار، بى اعتنا اما هراسان گريخت. كسى در حمام نماند؛ جز پيكرى شناور در حوضى كه بخار از آب هاى داغ آن برمى خاست. هنوز آفتاب سرنزده بود كه شهر به هم ريخت. مأمون خشمگين بود؛ و يا چنين به نظر مى رسيد. او، قاتلان جنايتكار را به مرگى خونين تهديد مى كرد. شهر حالت فوق العاده به خود گرفت. انگشت اتهام در اين ترور به سوى مأمون بود. نيروهاى مسلح طرفدار وزير مقتول، سر به شورش برداشتند و به طرف كاخ روانه شدند. محافظان درها را بستند. گزمگان، چهار قاتل را دستگير كردند و براى محاكمه به كاخ آوردند. مأمون با خشم بر سرشان فرياد كشيد: « به دستور چه كسى اين كار را كرديد؟ » مزدوران دريافتند كه در تار عنكبوتى زهرآگين افتاده اند. يكى از آنان كه بزرگمهر نام داشت (۱۸۲) گفت: « شما به ما دستور ترور را داده ايد. » مأمون حيله گر صدايش را بلند كرد و فرياد زد: « خب! پس به جنايت خود اعتراف مى كنيد. اما اين كه ادعا مى كنيد كه من به شما دستور ترور داده ام، اين يك ادعاى بى دليل است. » (۱۸۳) امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: آب روی آتش بود "علی بن خطّاب"، واقفی بود. می‌گوید: «امام رضا علیه السلام را در عرفه دیدم که همراه گروهی از علویان بودند. تب داشتم، حالم خیلی بد بود و داشتم از تشنگی می‌مردم! امام علیه السلام ایستادند و به یکی از غلامان خود چیزی گفتند که نفهمیدم. غلام مقداری آب آورد، حضرت نوشیدند، بقیه ی آن را روی سرشان ریختند و دوباره به غلام چیزی گفتند. غلام برایم آب آورد و گفت: "تب داری؟ " گفتم: " آری! " گفت: "بخور! " خوردم؛ تبم قطع شد، انگار که آب روی آتش بود». [۱] ---------- [۱]: . بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۶۱ یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد ببخشید وجود این همه ادیان چیه آخه مگه همش رسیدن به خدا و توحید نیست؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻دقیقا بحث سر همین است ما هم همین سوال را داریم شما مثل این است که بگویید وجود این همه کلاس های مدرسه چی هست دوازده کلاس تا پیش دانشگاهی، چه خبر هست؟ مگر قرار نیست برویم دانشگاه؟ بله همه ی قبل از دانشگاه جمع می شود در پیش دانشگاهی، آخرین مرحله پیش دانشگاهی است، شما هر مرحله که بالاتر می روید، می روید کلاس بالاتر. 💢ادیان هم دقیقا همین طور بود فلسفه اش. یک زمانی عقل و شعور مردم اقتضا می کرد به دین یهودیت، مرحله بالاتر مسیحیت و حالا اسلام. پس وقتی اسلام آمد دیگر حقانیت یهودیت و مسیحیت فعلی زیر سوال می رود. پس ما در حال حاضر ادیان نداریم یک دین داریم که دین حق است. مسیحیت و یهودیت اگر ادعای حق بودن دارند باید اسلام را بپذیرند. 👈🏻البته به این معنا نیست که مسیحیت یهودیت همه جهنم می روند، به این معنا نیست... ولی دین حق در حال حاضر فقط اسلام هست و بس. چون همه ادیان دیگر آمده اند زمینه را فراهم بکنند برای رفتن انسان به کلاس بالاتر، شما وقتی به سوم دبیرستان رفتی می توانید برگردید کتاب های راهنمایی را بخوانید؟ دیگر ارزشی ندارد باید کتابهای دبیرستان را بخوانید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در نماز، تو قنوت خوندن دعای فرج یا سلامتی امام زمان نوعی حواس پرتی نیست؟ مگه نباید فکرمون پیش خدا باشه فقط، یعنی مشکلی پیش نمیاد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻نه تناقضی ندارد، شما وقتی دعا می خوانی برای امام زمان در حقیقت دعا می کنی که امام زمان (عج) زودتر بیاید حکومت الهی را تشکیل بدهد، احکام خدا اجرا بشود، پس هیچ تناقضی در آن نیست. 📃دعای «اِلٰهی عَظُمَ الْبَلاءُ» هم در قنوت نماز خواندن بین مراجع اختلاف هست حتما از دفتر مرجع سوال کنید که آیا می شود در قنوت خواند یا نه. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
51.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سلسله جلسات 2 ❇️ با میزبانی کانون مهدویت چند دانشگاه کشور 🔸 جلسه 2️⃣ جهاد علمی برای تمدن سازی، از وظایف منتظران 🎤 با سخنرانی 📅 سه شنبه 3 اسفند 1400
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(عقیق)حاج قاسم سلیمانی چون رهند از دست خود دستی زنند، چون جهند از نقص خود رقصی کنند.
hafez 06.mp3
1.07M
همه کارم ز خودکامی به بدنامی کشید آخر
.......: ریاست ابوسهل صعلوکی صوفی گوید: هرکس پیش از آمادگی ریاست، به ریاست تن دهد، خود را به خواری انداخته است. وی نیز گوید: هرکس آرزوی مقامی کند که دیگران آن را به زحمت بدست آورده اند، به آنان خیانت کرده است. تصوف یکی از بزرگان صوفیه گوید: تصوف مانند سرسام است (مرضی که موجب هذیان شود). آغازش هذیان و آخرش سکوت است و چون امکان یابد لال شود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
جواب شبهه دوم مقدمه 💯اول باید این سوالات جواب داده بشود بعد جواب این شبهه مشخص میشه👇👇 1)یعنی چه خداوند عده ای هدایت میکند و عده ای را گمراه میکند؟🤔 2)یعنی آیا خداوند به یک نفر آدرس صحیح میدهد پس هدایت میشود و به نفر دیگر آدرس غلط میدهد پس او گمراه میشود؟ جواب اول به شبهه اول ✅👌خداوند به همه یک آدرس میدهد ولی با همان آدرس عده ای گمراه میشوند و عده ای هدایت به عنوان مثال👇👇👇 یا سوره اسراء آیه 82:وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلاَّ خَساراً (و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى ‏كنيم ولى ستمگران را جز زيان نمى‏ افزايد) یک قرآنه ولی عده ای با همین قرآن هدایت میشوند و جلب رحمت میکنند و عده با همین قرآن خسارت میبینند وگمراه میشوند(مثل قرآن به نیزه کردن در جنگ صفین.. )هنر قرآنه که با یک مثال عده ای را هدایت میکند و عده ای را گمرا میکند مثلا خداوند به یک پشه مثال میزند: إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا ۚ فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ ۖ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا ۘ يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا ۚ وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ (و خدا را شرم و ملاحظه از آن نیست که به پشه و چیزی بزرگتر از آن مثل زند، پس آنهایی که به خدا ایمان آورده‌اند می‌دانند که آن مثل حق است از جانب او، و اما آنهایی که کافرند می‌گویند: خدا را از این مثل چه مقصود است؟ گمراه می‌کند به آن مثل بسیاری را و هدایت می‌کند بسیاری را! و گمراه نمی‌کند به آن مگر فاسقان را) 👌با همین مثال پشه،عده ای گمرا میشوند و عده ای هدایت میشوند(عده ای گفتن این دیگه چه مثالی است خداوند زده مثال قحطی بوده😄 بعد از این مثال خداوند منکر خداوند شدن ولی عده ای گفتن خداوند بی دلیل مثال به پشه نزده حتما حکمتی داشته...)
♨️⚠️شبهه دوم اینکه خداوند میفرماید «یضِلُّ مَنْ یَشَاءُ وَ یَهْدِى مَنْ یَشَاءُ» یعنی هر کسی را بخواهد هدایت میکند و هر کسی را هم که بخواهد گمراه میکند پس اگر من کار بد میکنم یعنی خداوند خواسته من کار بد بکنم پس اگر بخواهند من را جهنم ببرند خلاف عدالت خداست❓جواب👇👇
جواب دوم به شبهه دوم ✅👌بزرگواران منظور از اینکه خداوند گمراه میکند این نیست که طرف را هُل بدهد بیفتد داخل چاه بلکه منظور این است که دست عنایتش را از این شخص برمیدارد (بخاطر گناهانش)ودیگر این شخص چون نوری نمیبیند می افتد داخل چاهجواب سوم به شبهه دوم👇👇 👌👌👌هر وقت که میخواهید آیه ای را مطالعه بفرمایید حتما آخر آیه را ببینید چون آیه یا شبهه ای داخلش است یا سوالی داخلش است که با قسمت آخر جواب میدهد به عنوان مثال 👇 🔻چرا خداوند عده ای را گمراه میکنه 👈يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا در آخر آیه خداوند میفرماید که منظورم است 🔻یا سوره های دیگر میفرماید که چه کسانی را خداوند گمراه میکند در اصل منظورش اینه باعث شان شده است 👇👇👇 🔻وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ ( سبب شده گمراهشان بکند) 🔻وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ ( سبب گمراهیشان شده) 🔻وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقين ( سبب شده گمراه بشوند) 🔻إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ هُوَ كَفَّارٌ 🔻ْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ هُوَ كَذَّاب 💯👌✅ضلالت یک امر عدمی است نه وجودی(یعنی ضلالت نداریم بلکه برداشت چراغ هدایت که =ضلالت) یعنی خداوند لطفش را بر میدارد نه اینکه خداوند طرف را هُل بدهد داخل گمراهی