eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️شبهه پنجم⚠️ چرا قرآن خوبی ها را به خدا نسبت میدهد ولی بدی ها را به ما نسبت میدهد مگر نه اینکه هیچ کاری بجز خواست خداوند انجام نمی شود❓ سوره نساء آیه 79: مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ  وَ مَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ  وَ أَرْسَلْنَاکَ لِلنَّاسِ رَسُولًا  وَ کَفَی‏ بِاللَّهِ شهَِیدًا  آنچه از نیکی­ ها به تو می‏رسد، از طرف خداست و آنچه از بدی به تو می‏رسد، از سوی خود توست و ما تو را رسول برای مردم فرستادیم و گواهی خدا در این باره، کافی است! جواب به شبهه پنجم جواب اول 👌👌✅حوادث جهان حتى اعمال و افعال ما خواه حسنه باشد یا سیئه، خوب باشد یا بد از یک نظر مربوط به خدا است زیرا او است که به ما قدرت داده و اختیار و آزادى اراده بخشیده است، ولى در عین حال اعمال ما به ما نسبت دارد و از وجود ما سرچشمه می گیرد زیرا عامل تعیین کننده عمل، اراده و اختیار ما است، و به همین دلیل ما در برابر اعمالمان مسئولیم، و استناد اعمال ما به خدا آن چنان که اشاره شد از ما سلب مسئولیت نمى ‏کند. جواب دوم 👌👌شاید همه ما انسان ها تجربه کرده باشیم که عملی که ناپسند یا خدایی نکرده حرام بوده میخاستیم انجام بدهیم ولی دقیقه ۹۰ یک مانع ای پیش می آمد و نمیگذاشت که ما آن عمل را انجام بدهیم و خیلی از وقتها هم پیش اومده که کارهای خیری و توفیقاتی سر راه ما آمدن که ما اصلا فکرش را هم نمیکردیم چون در حسنات تكويناً و تشريعاً خدا به اهل خير كمكها و توفيقها مى دهد ولی در شر موانع ایجاد میکند مگر اینکه طرف خودش اصرار بکند که منجر به انجام آن عمل بشود جواب سوم ✅👌مقصود از بدی و سیئه آن چیز هایی است که در مخالفت با هدف و تعالی موجودی قرار بگیرد، خیییییلی از چیزهای که ما بد میبینیم یا میدانیم آزمایشات و امتحانات الهی است برای تکامل بشر که نبودنش عیب است نه بودنش.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌎 🐠قابلیتِ‌عجیب ماهي براي نجاتِ‌جان😲 ══┅┄‌ ➤تفکّر: خداناباوري که خصوصیّات منحصربفرد و هوشمندانه میلیاردها موجود را به فرگشت مي‌رساند آیا از خود نمي‌پرسد چگونه ممکن است «فرگشتي فاقد اراده و شعور» این‌همه موجود را _هر یك به شیوه منحصربه‌فردش_ کفایت کرده باشد؟!   📑قَالَ رَبُّنَاالَّذِي أَعْطَي كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَي(طه/50)  گفت: پروردگار ما كسىست كه به هر چيزى آفرينش خاصّ آن را عطا كرده وآنگاه (آن را به راه كمالش) هدايت فرمود. ══┅┄‌ a creator God provides a reasonable and credible explanation of why there is a universe, and ... it is somewhat more likely that there is a God than that there is not. ➢خداي خالق، توضیح منطقی و موثقی در مورد چرایی وجود جهان ارائه می‌دهد و ... احتمال [عقلانی] وجودِ خدا بیشتر از نبود خداست .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐛کرمهای کاترپیلار، وقتی احساس خطر می کنند ظاهر خود را به شکل مار تغییر می دهند. ♻️« قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِیۤ أَعۡطَىٰ كُلَّ شَیۡءٍ خَلۡقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ » (طه - 50) 🍃 (ع) گفت: « ما همان کسی است که به هر را او بوده داده؛ سپس کرده است!» (طه - 50 )
.......: امّا با توجّه به آيات گذشته، كاملًا روشن است كه منظور ارتباط با ارواح، ص: ۵۸ از «مرگ اوّل» همان حالت قبل از زندگى اين جهان است كه انسان به صورت موجودى بى جان (خاك) بوده و سپس لباس زندگى به اندامش پوشانيده شده، و اگر تعبير به «ميراندن» شده، به اصطلاح علمى از باب «تغليب» است. (منظور از تغليب اين است كه هنگام نام بردن از دو چيز با هم، تعبير اصلى را از يكى از آن دو انتخاب كرده و هر دو را با يك عبارت ذكر كنند؛ مثلًا به جاى اين كه گفته شود: «شمس» و «قمر» گفته مى شود: «قمرين» و به جاى اينكه گفته شود اب (پدر) و‌ام (مادر)، گفته مى شود: «ابوين». در اينجا نيز به جاى اين كه گفته شود: يك مرتبه مرده بودن و يك مرتبه ميراندن، دو مرتبه ميراندن ذكر شده است. (دقّت كنيد! ) شاهد زنده و گوياى اين معنى جمله ديگر آيه است؛ زيرا تعداد احياء و زنده شدن در اين آيه صريحاً دو مرتبه ذكر شده در حالى كه اگر حيات جديدى در اين دنيا داشته باشيم، به ضميمه حيات آخرت، مجموعاً سه بار «زنده شدن» خواهيم داشت. بنابراين آيه فوق نيز از آياتى است كه تناسخ را ابطال مى كند. در سخنان على عليه السلام در نهج البلاغه نيز تعبيراتى ديده مى شود كه با صراحت اين عقيده خرافى را طرد مى كند؛ مثلًا، درباره مردگان چنين مى فرمايد: لا عَنْ قَبيحٍ يَسْتَطيعُونَ انْتِقالًا وَ لا فى حَسَنٍ يَسْتَطيعُونَ ازْدِياداً «۱»؛ آنها نه مى توانند كارهاى بد خود را ديگر جبران نمايند و نه توانائى دارند چيزى بر حسنات خود بيفزايند. بديهى است كسانى كه معتقد به تناسخ هستند، مى گويند انسان پس از مرگ به اين جهان باز مى گردد تا اعمال گذشته خود را جبران نمايد و به گفته آنها تكامل ناقص خود را به انجام برساند و گذشته را جبران كند. در اينجا مدارك ديگرى نيز هست كه براى دورى از اطاله كلام از ذكر آن صرفنظر مى شود. ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ 🎥 سوال ❓فشار قبر در کجاست آیا جسم ما تحت فشار قرار می گیرد یا روح؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سوال ❓در شب اول قبر از جسم سوال می شود یا روح؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مردی که اعمال نیک و بد خود را روی ترازوی اعمال در برزخ دید ▪️این قسمت: اسیر آزاد ▫️تجربه‌گر : آقای مهدی معماریان
صفحه تست هوش حل معما باما همراه باشید👇👇👇👇 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این نماز به صورت دو نماز دورکعتی خوانده می شود، به این ترتیب که در هر رکعت بعد از حمد، 👈پنجاه مرتبه سوره قل هواللّه احد را بخواند که جمعاً در چهار رکعت دویست مرتبه می شود . خواندن این چهار رکعت نماز در شب و روز جمعه توصیه شده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️نماز برآوردن حاجات ...! قالَ الصادِقُ (ع) : فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَک لَیلَةَ الْقَدْرِ . امام صادق (ع) : هر کس به شناخت حقیقی فاطمه علیها السلام دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است . 📙بحار الانوار، ج 43 ، ص 65 . •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•