eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پيام به چهارمين مجمع بزرگ فرماندهان و مسؤولان دفاتر نمايندگى ولىّ فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلام پيام به چهارمين مجمع بزرگ فرماندهان و مسؤولان دفاتر نمايندگي وليّ فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم اجتماع شما برادران عزيز، براي اين جانب فرصتي است تا بار ديگر تكريم صميمانه ي خود را نثار بازوان كارآمد و دستان سخاوتمند و مردان دريادلي كنم كه در عرصه ي امتحان بزرگ الهي، با جهاد مخلصانه در راه خدا، و بذل همه ي سرمايه‌هاي ارزشمند انساني، يادگاري جاودانه به جاي نهادند؛ از مرگ نهراسيدند و سختيهاي ميدان نبرد را به جان خريدند و از بوته ي آزمايش سرافراز به درآمدند. برخي در اين قله ي شكوه انساني جان دادند و خلعت فاخر شهادت پوشيدند، و برخي همچنان در وادي خدمت به انتظار ايستاده اند، تا وظيفه ي الهي، آنان را به كجا فرا خواند، و تكليف اسلامي از آنان چه بخواهد. درود خدا و اوليايش بر اين بندگان صابر و صالح باد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سايه ي روحيه ي انقلابي و معنويتي كه از سرچشمه ي جوشان دل منور و روح مصفاي آن امام عارفان و قدوه ي صالحان پيوسته مي‌جوشيد و بيش از همه جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسيج را سيراب مي‌كرد، توانست نقش تعيين كننده يي را در دفع حمله ي ايادي استكبار به جمهوري اسلامي ايفا كند و در كنار ارتش و با بكارگيري بسيج مردمي، درس تلخي به دشمنان اسلام بدهد و حفظ و استمرار نظام جمهوري اسلامي را تضمين كند. اين، حجتي بر ملت ما و خود نيروهاي مسلح و همه ي دست اندركاران كشور نيز بود كه نقش توكل به خدا و اتكاء به روحيه ي انقلابي و شجاعت در ميدان عمل را به آنان نشان داد و وسوسه ي گرايش به بيگانگان و استمداد از نااهلان را از دل آنان زايل ساخت و بحمداللَّه جمهوري اسلامي با تكيه بر عناصر خودي و باليده در دامان انقلاب و به حول و قوّه ي الهي در عرصه‌هاي مختلف به پيروزيهاي بزرگي دست يافته است. اكنون كه سپاه پاسداران پس از درخشش در آزمايش جنگ تحميلي، با تعيين حدود دقيق وظايف و سازماندهي پنج نيرو در مسؤوليتهاي مشخص خود و تدابير مربوط به مراتب و انضباط و آموزش و تجهيزات، مرحله ي تكامل ديگري را گذرانده و به آزمايش ديگري سرافراز گرديده، اين جانب لازم مي‌دانم به همگي شما زبدگان سپاه و فرماندهان و مسؤولان دفاتر نمايندگي يادآوري كنم كه: برجستگي سپاه، در همراهي «سلحشوري نظامي» با «خلوص معنوي» بوده و همه ي موفقيتها از هماهنگي اين دو ناشي شده است. و اين دو عنصر اصلي كه صفت مجاهدان جليل القدر صدر اسلام و پايه گذاران افتخارات تاريخي اسلامي است، همواره بايد در سپاه پاسداران حفظ شود و هرگز گرايش به جلوه‌هاي بي قدر مادّي و روح آسايش طلبي و كامجويي نبايد در اين ستون شامخ و استوار نظام اسلامي خلل ايجاد كند. مردان خدا، آنان كه بناي عظمت ملت اسلام را پي افكندند و ياد و آثار وجود بابركت خود را جاودان ساختند، بزرگتر از آن بودند كه كامرانيهاي حقير مادّي بتواند چشم و دل روشن آنان را به خود كشيده، از هدفهاي والا غافل سازد. تذكر مشفقانه ي اين جانب به شما عزيزان - كه مي‌دانم شما خود با همه ي دل آگاه، آن را در مي‌يابيد - آن است كه تا حركت در خط اسلام ناب محمّدي (صلّي اللَّه عليه واله) هست، دشمن كمين گرفته و دست كين گشاده نيز هست، و توطئه و خيانت و مفسده انگيزي نسبت به نظام مقدس اسلامي نيز هست. و تا اين تهديدها هست، حضور فداييان انقلاب و فرزندان صميمي و بازوان قدرتمند آن نيز ضرورتي حياتي است. شما با اين بينش و دريافت است كه بايد سپاه را سازماندهي و فرماندهي كنيد و آن را منضبط و آموزش ديده و روشن بين و كارآمد سازيد. در سپاه بايد با تخلف از هر نوع آن برخورد شود و اين سازمان انقلابي از همه ي آفتهاي طبيعي و دوره يي صيانت گردد. در سپاه بايد انضباط نظامي از ايمان و عقيده سرچشمه گيرد و نظم و آموزش و رعايت مراتب، به عنوان وظيفه يي ديني رعايت شود و درعين حال روح برادري و تفقد از زيردست و ارزشگذاري براساس ارزشهاي معنوي، رواج روزافزون داشته باشد. عناصر سپاه بايد به اقتضاي وظيفه يي كه براي آنان تعريف شده، داراي درك و تشخيص و شم سياسي بار آيند و درعين حال از هرگونه ورود در دسته بنديهاي سياسي - كه براي هر سازمان نظامي، سم مهلك است - بشدت پرهيز كنند. فرماندهان بايد در همه ي رفتارهاي شايسته، سرمشق ديگران باشند و نظاميگري و پرهيزگاري و ضابطه گرايي را در عمل به ديگران بياموزند. رقابتهاي منفي ميان افراد و بخشهاي گوناگون و ميدان دادن به شايعه‌ها و سوءظنها، بيماري خطرناكي است كه بايد هرگز به كالبد جوان و نيرومند سپاه راه نيابد و فضاي معطري را كه هدفهاي الهي و انگيزه ي جهاد پديد مي‌آورد، آلوده نسازد. تجمل و رفاه زدگي و عشرت طلبي - كه بحمداللَّه ساحت سپاه از آن دور است - به هيچ بهانه در اين مجموعه ي پاكنهاد نبايد نفوذ كند و وسوسه‌ها نبايد عزم شما مردا
ن حق طلب را متزلزل سازد. شما خود و خانواده‌هاي فداكارتان، شايستگي آن را داريد كه الگوي همه ي انسانهاي خدوم و سربلند باشيد، و بايد اين شايستگي را حفظ كنيد. بي شك جلوه‌هاي بي ارزش و زرق وبرقها نخواهد توانست گردن سرافراز مردان خدا را در چنبر كمند خود بگيرد و ارزشهاي بدلي و دروغين را به جاي اصالتها بنشاند. مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
تعاون من با مسئولان كشور،... بارها اين را تكرار كرده‌ام و گفته‌ام كه نقطه ي بن بست شكنمان، عبارت است از ايجاد اشتغال، آن هم از منابع نو؛ و «تعاون» مي‌تواند يك بازوي قوي در اين راه باشد. همين تعاون مي‌تواند كشور را - بخصوص امروز - از لحاظ اقتصادي هم نجات بدهد. به نظر من، يكي از راه حلها و اساسي ترين و منطقي ترين و بنيادي ترين كارهايي كه مي‌تواند در اين كشور براي استقرار عدالت انجام بگيرد، «تعاون» است. من وقتي در وضع كشور خودمان نگاه مي‌كنم، مي‌بينم يكي از چيزهايي كه مي‌تواند جلوي اين بي عدالتي را به شكل منطقي و اصولي سد كند، همين كار تعاوني است. قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌👌اشارۀ بی نظیرِ علمی قرآنی!!! ⭕️ آری ما قادریم که حتی سر انگشتان او را برابر کنیم!! ( قیامت -آیه 4 )
- ناشناس.mp3
4.06M
🎵 تلاوت جزء 8 قرآن کریم با صدای استاد معتز آقایی (تند خوانی)
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: سليمان در برابر حقيقت ، ساكت و ناتوان ايستاده بود. حضرت براى نابودى قلعه استدلال او، از وى پرسيد: اى سليمان! آيا اراده، كار خداوند است يا نه؟ » آرى! كار خداوند است. پس از اول نبود و بعد پديد آمد؛ چون همه افعال و كارها حادثند، نه ازلى. مروزى با گفتن جمله بعدى بار ديگر به تناقض گويى افتاد. اراده كار او نيست! آيا از همان ابتدا كه خدا بود، اراده نيز بود؟ سليمان به قلعه اى ديگر گريخت. او گفت: « اراده همان ايجاد كردن چيزى است. » اين همان حرفى است كه تو پيروانت بر ضرار (۱۱۱) وپيروانش زشت و ناروا شمرديد. آنها مى گويند: « آنچه خداوند در آسمان و زمين و دريا، مانند: سگ و خوك و ميمون و انسان آفريده همان خداوند است. اراده خداوند (يعنى همين ها) هستند كه زنده مى شوند؛ راه مى روند، مى خورند، مى آشامند، لذت مى برند، ستم مى كنند، كارهاى زشت انجام مى دهند، كافر ومشرك مى شوند و سرانجام مى ميرند. » مروزى، نيرنگ بازانه به قلعه اى پناه برد كه خوى وى لحظاتى قبل آن را فروريخته بود. او گفت: « اراده خداوند، مانند شنيدن، ديدن و دانش (صفت) است. » آيا شنيدن، ديدن و دانش بعدها پديد آمدند يا از ابتدا مثل خداوند ازلى بودند؟ از ابتدا بودند. چه طور مى گويى از ابتدا بوده اند؟! يك بار گفتى كه اراده نكرد. بار ديگر گفتى كه بعدها اراده كرد. اينك مى گويى كه از ابتدا بود؛ نه اين كه بعدها پديد آمده باشد. سليمان سرگردان شد. اين تناقض گويى مثل اين است كه يكبار مى گوييم فلانى مى داند و يك بار مى گوييم نمى داند. اين مورد با آن مورد فرق مى كند؛ زيرا نفى آن چيزى كه به آن علم داريم، غير از نفى خود علم است؛ اما نفى چيزى كه نسبت به آن اراده اى تعلق گرفته، خواه ناخواه نفى خود اراده است؛ زيرا اگر چيزى را نخواستند، يعنى نسبت به آن درخواست كننده اى نبود؛ اما گاهى علم هست؛ گرچه به موضوع خاصى تعلق نگيرد. همان طور كه گاهى انسان بينا است؛ هرچند كه به شى ء خاصى نگاه نمى كند. سليمان شكست خورده پاسخ داد: « اراده بعدها پديد آمد! » پس (بر خلاف گفته قبلى است) بعدها پديد آمد و مثل ديدن و شنيدن نيست كه از صفات الهى هستند و از ابتدا بوده اند. اراده، صفت خداوند است (و از ابتدا بود)! تا كى اين حرف را تكرار مى كنى؟! بالاخره صفت خداوند ازلى است يا بعد به وجود آمد؟ بعدها پديد آمد! الله اكبر! پس اراده بعدها به وجود آمد و اگر صفت پروردگار بود، قديم و ازلى بود و ديگر چيزى اراده نشده بود؛ چون آن چه ازلى و بى آغاز است، بعدها پديد نمى آيد. سليمان شكست خورده، اين در و آن در مى زد. اراده، مثل ديدن و شنيدن و علم (ازلى و بى آغاز) است!! مأمون كه از شكست سليمان خشمگين بود، با فريادى كه بر سر او كشيد راه گريزى برايش گشود: واى بر تو سليمان! چه قدر اشتباه مى كنى و اين در و آن در مى زنى؟! اين بحث‌ها را رها كن و موضوع ديگرى مطرح ساز! تو توانايى بحث در اين موضوع را ندارى و نمى توانى پاسخ قانع كننده اى ارائه بدهى! امام رو به مأمون كرد و گفت: « اى اميرمؤمنان! رهايش كن. بگذار بپرسد. اين كار شما بهانه اى برايش مى شود (تا بگويد اگر اجازه بيشترى براى حرف زدن داشتم، امام را قانع مى كردم. ) » و رو به حريف گفت: « حرف بزن سليمان! » اراده، مانند شنيدن و ديدن و دانش (بى آغاز) است. منظورت چيست؟ يعنى تمام اراده هاى گوناگون خداوند، يك معنى دارند يا چند معنى دارند؟ يك معنى. وقتى يك معنى داشته باشد، پس اراده برخاستن و اراده نشستن، با اراده زندگى و اراده مرگ و ميراندن يك معنى دارند. سليمان بار ديگر گريخت. معناهاى گوناگونى دارند ! منظورت چيست؟ اراده كننده همان اراده است يا چيز ديگرى است؟ همان اراده است. اگر اين طور است، پس چرا اراده كننده از نظر شما متعدد است؟ سرورم! اراده همان شخص اراده كننده نيست! پس اراده بعد از اراده كننده پديد مى آيد. اراده يكى از نام هاى اوست. اراده كننده خودش نام خودش را اراده گذاشت يا ديگرى؟ ديگرى. حق ندارى نامى را كه خودش بر خودش نگذاشت، تو بر او بگذارى خودش خويشتن را (اراده كننده) ناميد. صفت كه خود شخص نيست. اين كه خدا (اراده كننده) هست، يعنى عين اراده است و نه اين كه اراده از نام هاى اوست. اراده او دانش اوست. يعنى اگر خداوند به چيزى علم پيدا كرد، آن را مى خواهد؟ آرى. اگرآن را اراده نكرد، يعنى به آن آگاهى ندارد؟ آرى. امام بر انديشه رنجور سليمان حمله ور شد. به چه دليل اراده پروردگار همان آگاهى او است؟ گاه مى شود كه او به چيزى آگاهى دارد، اما قصد انجام آن را ندارد. مگر نه اين كه در قرآن خودش فرمود: « و اگر بخواهيم، هر آن چه را كه به تو وحى كرده ايم، از ميان مى بريم. » (۱۱۲) پس او مى داند در حالى كه هرگز چنين نكرد. چون خداوند كار را به پايان رسانده است، ديگر چيزى بر آن نمى افزايد. اين ديدگاه يهوديان است (كه پروردگار پس از آفرينش جهان، ديگر ن
مى تواند در آن دست ببرد و تغييرش دهد. ) اگر حرفت صحيح است، پس اين آيه چه معنا دارد كه: « مرا به دعا بخوانيد تابرايتان اجابت كنم. » (۱۱۳) منظور خدا اين است كه او بر انجام اين كار توانا است. آيا آفريدگار والا، وعده اى مى دهد كه به آن پايبند نيست؟! خودش مى فرمايد در آفرينش هرچه بخواهد، مى افزايد. (۱۱۴) و: « خداوند آن چه را بخواهد، يا مى زدايد و يا مى نگارد و‌ام الكتاب نزد اوست. » (۱۱۵) سليمان گويى چنگ به پركاهى افكنده بود، صدايش را بلند كرد و گفت: « اراده همان توانايى است. » امام فرجامين ضربه را فرود آورد. او گفت: « خداوند سبحان بر انجام كارهايى تواناست كه هرگز انجام آنهارا اراده نخواهد كرد. چاره اى هم جز اين نيست. پروردگار والا و خجسته فرمود: « و اگر بخواهيم، هر آنچه را كه به تو وحى كرده ايم، از ميان مى بريم. » اگر اراده همان قدرت بود، بايد به خاطر قدرتش نابودى وحى را اراده كرده باشد. » مروزى شكست خورده خاموش ماند. مأمون از هراس اين كه خود شكست خورده بعدى نباشد، پيروزى را از آن تمام هاشميان اعلام كرد و گفت: « اى سليمان! ايشان، دانشمندترين هاشمى است! امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ستاره بی بی حمیده؛ همسر امام صادقC ، کنیزی خرید که دختر یکی از بزرگان عجم بود. شبی بی بی حمیده در خواب، رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم را دید که به او فرمود: «این کنیز را به پسرت موسی بده تا برای او فرزندی بیاورد که بهترین انسان روی زمین باشد! » و حمیده، کنیز را به پسرش موسی ابن جعفر C داد. نام آن کنیز"نجمه"، یعنی"ستاره" بود؛ ستاره ای که خورشیدِ خورشیدها را به جهانیان هدیه کرد. [۱] ---------- [۱]: ۱. یَنابیعُ المَوَدّة، ص ۳۴۸ مادر امام رضاC کنیز بود، نام آن بانوی بزرگوار یکی از این نام هاست: ۱- نجمه ملقّب به امالبنین ۲- اروی ملقّب به شقراء نوبیه ۳- خیزران ۴- تکتم که چون از اهالی مرسیه بود به آن بانو "تکتم مرسیه" می‌گفتند. "مرسی" چنان که حموی در معجم البُلدان، ج ۵، ص ۱۰۶ گفته است، شهری در سواحل آفریقا بوده که در نزدیکی "بونه" قرار داشته است. بنابراین "شقراء نوبیه" نیز باید"شقراء بونیه" باشد و بر این اساس، این نظریه که مادر گرامی امام رضاC از اهالی مارسی در کشور فرانسه بوده، صحیح نیست. یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چرا ائمه، نشانه‌ های ظهور و مباحث دیگر رو تکه تکه در روایات مختلف می گفتند که مجبور بشیم اونا رو در کنار هم قرار بدیم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻چون هیچ وقت نمی شود همه چیز را یک مرتبه گفت. اگر دکتر به شما قرص بدهد، قرص ها را باید کم کم بخورید نمیشود یک دفعه همه را خورد. ⚜اهل بیت هم براساس معارف مردم هر زمان بعضی چیزها را می گفتند. مثلا زیارت جامعه کبیره بخوانید، اگر یک آدم بی سواد بخواند می گوید اینها چی هست؟ ائمه مگر خدا هستند که اینقدر راجع به اینها چیز گفته شده! حتی بعضی ها میگویند، در رابطه با ائمه در زیارت جامعه غلو شده. ⬅️زیارت جامعه را چه کسی گفت؟ امام هادی (ع). خُب سوال؟ چرا امام علی (ع) نگفت؟ چرا امام حسین (ع) در زمان خودش این زیارت را نگفت؟ چون مردم آن زمان هنوز به آن سطح فکری نرسیده بودند. اگر اهل بیت همان زمان می گفتند، می گفتند که این زیارت کفر است. پس برای مردم هر زمانی مثل خودشان و براساس عقل مردم اهل بیت حرف زدند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
8.mp3
2.12M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز هشتم 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: سپهبد [ صفحه ۱۱] عبدالجواد ذنون، رييس كل استخبارات، هم چنين سپهبد تا به النعيمي و سپهبد هشام صباح الفخري هم همراه گروه بودند. آن‌ها پس از بازديد از خط، براي استراحت به قرارگاه گردان بازگشتند. در حين استراحت، ستار از آن‌ها درباره ي استحكامات شان پرسيد. افسران مصري، در حالي كه از كانال سوئز و نبردهاي قهرمانانه ي خود صحبت مي‌كردند، گفتند: مواضع شما از خط بارليو [۲] هم مستحكم تر است و اگر نيروهاي ايراني قصد حمله به فاو را داشته باشند، شكست مي‌خورند. مواضع شما اجازه ي عبور به هيچ جان داري نمي دهد و همين مواضع به تنهايي براي مقابله با ايراني‌ها كافي است. با اين حال و علي رغم ارزيابي هيات از منطقه، دلايل و نشانه‌هايي وجود داشت كه خبر از يك حادثه ي نامعلوم مي‌داد [۳]. اولين گام براي اجراي عمليات شناسايي مواضع عراقي‌ها در آن سوي اروند بود؛ ولي مشكلات زيادي براي اين كار وجود داشت. مهم ترين آن عبور از رودخانه ي اروند بود. آب رودخانه دو جريان متفاوت داشت. در موقع مد، جريان آب دريا به سمت بصره بود و در موقع جزر، جريان معكوس مي‌شد. مشكلات ديگري هم بود، مانند موانع مصنوعي از قبيل سيم خاردار و مين كه عراقي‌ها به وجود آورده بودند؛ ساحل پر گل و لاي كه براي حركت نيروها سخت بود و چولان و ني زاري كه به ارتفاع حداقل يك متر اجازه ي حركت به نيروها نمي داد. فرمان دهان تصميم قاطعي براي اجراي عمليات گرفته بودند. مهم ترين آن آموزش نيروهاي شناسايي و غواص بود. آموزش‌ها به دو بخش عمومي و تخصصي [ صفحه ۱۴] تقسيم شد. كليه ي نيروها، آموزش عمومي را مي‌گذراندند. رعايت اصل حفاظت و اطلاعات مهم بود؛ به همين دليل، نيروها كليه ي فنون نظامي و روش جنگ‌هاي مختلف را مي‌آموختند تا از نوع آموزش ها، منطقه ي عمليات لو نرود. آموزش تخصصي هم در محل خاصي كه داراي وضعيتي مشابه منطقه ي اصلي عمليات بود، انجام مي‌شد. عناصر شناسايي، پس از گذراندن دوره‌هاي سخت و طاقت فرساي غواصي، وارد عمليات شناسايي شدند. اين رزمندگان بايد در شب، با عبور از عرض ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ متري اروند، وارد منطقه ي عراقي‌ها مي‌شدند؛ سپس با عبور از موانع، به شناسايي مي‌پرداختند. عراقي‌ها به كمك رازيت - يك نوع رادار سطحي - دوربين‌هاي ديد در شب، پروژكتورهاي قوي، ديدگاه‌هاي متعدد و سنگرهاي چند دهنه در نزديك ترين نقاط ساحل و اسكله‌هاي مستحكم، بر اروند اشراف داشتند. كوچك ترين بي احتياطي نه تنها باعث اسارت يا شهادت نيروهاي غواص مي‌شد، بلكه عراقي‌ها با ديدن چنين صحنه‌هايي نسبت به وضعيت منطقه حساس مي شدند...... دفاع مقدس خاطرات اروند..... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌نامه‌های به‌جامانده از دوران جنگ 🔺نوشته شده توسط رزمندگان که به دلایل امنیتی تا سال‌ها بعد از جنگ ماند و به‌دست صاحبان آن‌ها نرسید و حالا بعد از سال‌ها به مقصد رسید؛ درحالی‌که... 🔺همیشه بخش‌های مهمی از اطلاعات جنگ، سال‌ها بعد از از طبقه‌بندی خارج شده و قابل انتشار می‌شود... چه جنگ، نرم باشد چه سخت و چه ترکیبی مثل کودتا و فتنه۸۸❗️ 🕌 🕌 🕌 🕌 ●▬▬۩🌙◉✿◉🌙 ٍ۩▬▬●
hafez 41.mp3
3.76M
خوبان پارسی‌گو بخشندگان عمرند