eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: سليمان در برابر حقيقت ، ساكت و ناتوان ايستاده بود. حضرت براى نابودى قلعه استدلال او، از وى پرسيد: اى سليمان! آيا اراده، كار خداوند است يا نه؟ » آرى! كار خداوند است. پس از اول نبود و بعد پديد آمد؛ چون همه افعال و كارها حادثند، نه ازلى. مروزى با گفتن جمله بعدى بار ديگر به تناقض گويى افتاد. اراده كار او نيست! آيا از همان ابتدا كه خدا بود، اراده نيز بود؟ سليمان به قلعه اى ديگر گريخت. او گفت: « اراده همان ايجاد كردن چيزى است. » اين همان حرفى است كه تو پيروانت بر ضرار (۱۱۱) وپيروانش زشت و ناروا شمرديد. آنها مى گويند: « آنچه خداوند در آسمان و زمين و دريا، مانند: سگ و خوك و ميمون و انسان آفريده همان خداوند است. اراده خداوند (يعنى همين ها) هستند كه زنده مى شوند؛ راه مى روند، مى خورند، مى آشامند، لذت مى برند، ستم مى كنند، كارهاى زشت انجام مى دهند، كافر ومشرك مى شوند و سرانجام مى ميرند. » مروزى، نيرنگ بازانه به قلعه اى پناه برد كه خوى وى لحظاتى قبل آن را فروريخته بود. او گفت: « اراده خداوند، مانند شنيدن، ديدن و دانش (صفت) است. » آيا شنيدن، ديدن و دانش بعدها پديد آمدند يا از ابتدا مثل خداوند ازلى بودند؟ از ابتدا بودند. چه طور مى گويى از ابتدا بوده اند؟! يك بار گفتى كه اراده نكرد. بار ديگر گفتى كه بعدها اراده كرد. اينك مى گويى كه از ابتدا بود؛ نه اين كه بعدها پديد آمده باشد. سليمان سرگردان شد. اين تناقض گويى مثل اين است كه يكبار مى گوييم فلانى مى داند و يك بار مى گوييم نمى داند. اين مورد با آن مورد فرق مى كند؛ زيرا نفى آن چيزى كه به آن علم داريم، غير از نفى خود علم است؛ اما نفى چيزى كه نسبت به آن اراده اى تعلق گرفته، خواه ناخواه نفى خود اراده است؛ زيرا اگر چيزى را نخواستند، يعنى نسبت به آن درخواست كننده اى نبود؛ اما گاهى علم هست؛ گرچه به موضوع خاصى تعلق نگيرد. همان طور كه گاهى انسان بينا است؛ هرچند كه به شى ء خاصى نگاه نمى كند. سليمان شكست خورده پاسخ داد: « اراده بعدها پديد آمد! » پس (بر خلاف گفته قبلى است) بعدها پديد آمد و مثل ديدن و شنيدن نيست كه از صفات الهى هستند و از ابتدا بوده اند. اراده، صفت خداوند است (و از ابتدا بود)! تا كى اين حرف را تكرار مى كنى؟! بالاخره صفت خداوند ازلى است يا بعد به وجود آمد؟ بعدها پديد آمد! الله اكبر! پس اراده بعدها به وجود آمد و اگر صفت پروردگار بود، قديم و ازلى بود و ديگر چيزى اراده نشده بود؛ چون آن چه ازلى و بى آغاز است، بعدها پديد نمى آيد. سليمان شكست خورده، اين در و آن در مى زد. اراده، مثل ديدن و شنيدن و علم (ازلى و بى آغاز) است!! مأمون كه از شكست سليمان خشمگين بود، با فريادى كه بر سر او كشيد راه گريزى برايش گشود: واى بر تو سليمان! چه قدر اشتباه مى كنى و اين در و آن در مى زنى؟! اين بحث‌ها را رها كن و موضوع ديگرى مطرح ساز! تو توانايى بحث در اين موضوع را ندارى و نمى توانى پاسخ قانع كننده اى ارائه بدهى! امام رو به مأمون كرد و گفت: « اى اميرمؤمنان! رهايش كن. بگذار بپرسد. اين كار شما بهانه اى برايش مى شود (تا بگويد اگر اجازه بيشترى براى حرف زدن داشتم، امام را قانع مى كردم. ) » و رو به حريف گفت: « حرف بزن سليمان! » اراده، مانند شنيدن و ديدن و دانش (بى آغاز) است. منظورت چيست؟ يعنى تمام اراده هاى گوناگون خداوند، يك معنى دارند يا چند معنى دارند؟ يك معنى. وقتى يك معنى داشته باشد، پس اراده برخاستن و اراده نشستن، با اراده زندگى و اراده مرگ و ميراندن يك معنى دارند. سليمان بار ديگر گريخت. معناهاى گوناگونى دارند ! منظورت چيست؟ اراده كننده همان اراده است يا چيز ديگرى است؟ همان اراده است. اگر اين طور است، پس چرا اراده كننده از نظر شما متعدد است؟ سرورم! اراده همان شخص اراده كننده نيست! پس اراده بعد از اراده كننده پديد مى آيد. اراده يكى از نام هاى اوست. اراده كننده خودش نام خودش را اراده گذاشت يا ديگرى؟ ديگرى. حق ندارى نامى را كه خودش بر خودش نگذاشت، تو بر او بگذارى خودش خويشتن را (اراده كننده) ناميد. صفت كه خود شخص نيست. اين كه خدا (اراده كننده) هست، يعنى عين اراده است و نه اين كه اراده از نام هاى اوست. اراده او دانش اوست. يعنى اگر خداوند به چيزى علم پيدا كرد، آن را مى خواهد؟ آرى. اگرآن را اراده نكرد، يعنى به آن آگاهى ندارد؟ آرى. امام بر انديشه رنجور سليمان حمله ور شد. به چه دليل اراده پروردگار همان آگاهى او است؟ گاه مى شود كه او به چيزى آگاهى دارد، اما قصد انجام آن را ندارد. مگر نه اين كه در قرآن خودش فرمود: « و اگر بخواهيم، هر آن چه را كه به تو وحى كرده ايم، از ميان مى بريم. » (۱۱۲) پس او مى داند در حالى كه هرگز چنين نكرد. چون خداوند كار را به پايان رسانده است، ديگر چيزى بر آن نمى افزايد. اين ديدگاه يهوديان است (كه پروردگار پس از آفرينش جهان، ديگر ن
مى تواند در آن دست ببرد و تغييرش دهد. ) اگر حرفت صحيح است، پس اين آيه چه معنا دارد كه: « مرا به دعا بخوانيد تابرايتان اجابت كنم. » (۱۱۳) منظور خدا اين است كه او بر انجام اين كار توانا است. آيا آفريدگار والا، وعده اى مى دهد كه به آن پايبند نيست؟! خودش مى فرمايد در آفرينش هرچه بخواهد، مى افزايد. (۱۱۴) و: « خداوند آن چه را بخواهد، يا مى زدايد و يا مى نگارد و‌ام الكتاب نزد اوست. » (۱۱۵) سليمان گويى چنگ به پركاهى افكنده بود، صدايش را بلند كرد و گفت: « اراده همان توانايى است. » امام فرجامين ضربه را فرود آورد. او گفت: « خداوند سبحان بر انجام كارهايى تواناست كه هرگز انجام آنهارا اراده نخواهد كرد. چاره اى هم جز اين نيست. پروردگار والا و خجسته فرمود: « و اگر بخواهيم، هر آنچه را كه به تو وحى كرده ايم، از ميان مى بريم. » اگر اراده همان قدرت بود، بايد به خاطر قدرتش نابودى وحى را اراده كرده باشد. » مروزى شكست خورده خاموش ماند. مأمون از هراس اين كه خود شكست خورده بعدى نباشد، پيروزى را از آن تمام هاشميان اعلام كرد و گفت: « اى سليمان! ايشان، دانشمندترين هاشمى است! امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ستاره بی بی حمیده؛ همسر امام صادقC ، کنیزی خرید که دختر یکی از بزرگان عجم بود. شبی بی بی حمیده در خواب، رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم را دید که به او فرمود: «این کنیز را به پسرت موسی بده تا برای او فرزندی بیاورد که بهترین انسان روی زمین باشد! » و حمیده، کنیز را به پسرش موسی ابن جعفر C داد. نام آن کنیز"نجمه"، یعنی"ستاره" بود؛ ستاره ای که خورشیدِ خورشیدها را به جهانیان هدیه کرد. [۱] ---------- [۱]: ۱. یَنابیعُ المَوَدّة، ص ۳۴۸ مادر امام رضاC کنیز بود، نام آن بانوی بزرگوار یکی از این نام هاست: ۱- نجمه ملقّب به امالبنین ۲- اروی ملقّب به شقراء نوبیه ۳- خیزران ۴- تکتم که چون از اهالی مرسیه بود به آن بانو "تکتم مرسیه" می‌گفتند. "مرسی" چنان که حموی در معجم البُلدان، ج ۵، ص ۱۰۶ گفته است، شهری در سواحل آفریقا بوده که در نزدیکی "بونه" قرار داشته است. بنابراین "شقراء نوبیه" نیز باید"شقراء بونیه" باشد و بر این اساس، این نظریه که مادر گرامی امام رضاC از اهالی مارسی در کشور فرانسه بوده، صحیح نیست. یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چرا ائمه، نشانه‌ های ظهور و مباحث دیگر رو تکه تکه در روایات مختلف می گفتند که مجبور بشیم اونا رو در کنار هم قرار بدیم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻چون هیچ وقت نمی شود همه چیز را یک مرتبه گفت. اگر دکتر به شما قرص بدهد، قرص ها را باید کم کم بخورید نمیشود یک دفعه همه را خورد. ⚜اهل بیت هم براساس معارف مردم هر زمان بعضی چیزها را می گفتند. مثلا زیارت جامعه کبیره بخوانید، اگر یک آدم بی سواد بخواند می گوید اینها چی هست؟ ائمه مگر خدا هستند که اینقدر راجع به اینها چیز گفته شده! حتی بعضی ها میگویند، در رابطه با ائمه در زیارت جامعه غلو شده. ⬅️زیارت جامعه را چه کسی گفت؟ امام هادی (ع). خُب سوال؟ چرا امام علی (ع) نگفت؟ چرا امام حسین (ع) در زمان خودش این زیارت را نگفت؟ چون مردم آن زمان هنوز به آن سطح فکری نرسیده بودند. اگر اهل بیت همان زمان می گفتند، می گفتند که این زیارت کفر است. پس برای مردم هر زمانی مثل خودشان و براساس عقل مردم اهل بیت حرف زدند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
8.mp3
2.12M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز هشتم 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: سپهبد [ صفحه ۱۱] عبدالجواد ذنون، رييس كل استخبارات، هم چنين سپهبد تا به النعيمي و سپهبد هشام صباح الفخري هم همراه گروه بودند. آن‌ها پس از بازديد از خط، براي استراحت به قرارگاه گردان بازگشتند. در حين استراحت، ستار از آن‌ها درباره ي استحكامات شان پرسيد. افسران مصري، در حالي كه از كانال سوئز و نبردهاي قهرمانانه ي خود صحبت مي‌كردند، گفتند: مواضع شما از خط بارليو [۲] هم مستحكم تر است و اگر نيروهاي ايراني قصد حمله به فاو را داشته باشند، شكست مي‌خورند. مواضع شما اجازه ي عبور به هيچ جان داري نمي دهد و همين مواضع به تنهايي براي مقابله با ايراني‌ها كافي است. با اين حال و علي رغم ارزيابي هيات از منطقه، دلايل و نشانه‌هايي وجود داشت كه خبر از يك حادثه ي نامعلوم مي‌داد [۳]. اولين گام براي اجراي عمليات شناسايي مواضع عراقي‌ها در آن سوي اروند بود؛ ولي مشكلات زيادي براي اين كار وجود داشت. مهم ترين آن عبور از رودخانه ي اروند بود. آب رودخانه دو جريان متفاوت داشت. در موقع مد، جريان آب دريا به سمت بصره بود و در موقع جزر، جريان معكوس مي‌شد. مشكلات ديگري هم بود، مانند موانع مصنوعي از قبيل سيم خاردار و مين كه عراقي‌ها به وجود آورده بودند؛ ساحل پر گل و لاي كه براي حركت نيروها سخت بود و چولان و ني زاري كه به ارتفاع حداقل يك متر اجازه ي حركت به نيروها نمي داد. فرمان دهان تصميم قاطعي براي اجراي عمليات گرفته بودند. مهم ترين آن آموزش نيروهاي شناسايي و غواص بود. آموزش‌ها به دو بخش عمومي و تخصصي [ صفحه ۱۴] تقسيم شد. كليه ي نيروها، آموزش عمومي را مي‌گذراندند. رعايت اصل حفاظت و اطلاعات مهم بود؛ به همين دليل، نيروها كليه ي فنون نظامي و روش جنگ‌هاي مختلف را مي‌آموختند تا از نوع آموزش ها، منطقه ي عمليات لو نرود. آموزش تخصصي هم در محل خاصي كه داراي وضعيتي مشابه منطقه ي اصلي عمليات بود، انجام مي‌شد. عناصر شناسايي، پس از گذراندن دوره‌هاي سخت و طاقت فرساي غواصي، وارد عمليات شناسايي شدند. اين رزمندگان بايد در شب، با عبور از عرض ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ متري اروند، وارد منطقه ي عراقي‌ها مي‌شدند؛ سپس با عبور از موانع، به شناسايي مي‌پرداختند. عراقي‌ها به كمك رازيت - يك نوع رادار سطحي - دوربين‌هاي ديد در شب، پروژكتورهاي قوي، ديدگاه‌هاي متعدد و سنگرهاي چند دهنه در نزديك ترين نقاط ساحل و اسكله‌هاي مستحكم، بر اروند اشراف داشتند. كوچك ترين بي احتياطي نه تنها باعث اسارت يا شهادت نيروهاي غواص مي‌شد، بلكه عراقي‌ها با ديدن چنين صحنه‌هايي نسبت به وضعيت منطقه حساس مي شدند...... دفاع مقدس خاطرات اروند..... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌نامه‌های به‌جامانده از دوران جنگ 🔺نوشته شده توسط رزمندگان که به دلایل امنیتی تا سال‌ها بعد از جنگ ماند و به‌دست صاحبان آن‌ها نرسید و حالا بعد از سال‌ها به مقصد رسید؛ درحالی‌که... 🔺همیشه بخش‌های مهمی از اطلاعات جنگ، سال‌ها بعد از از طبقه‌بندی خارج شده و قابل انتشار می‌شود... چه جنگ، نرم باشد چه سخت و چه ترکیبی مثل کودتا و فتنه۸۸❗️ 🕌 🕌 🕌 🕌 ●▬▬۩🌙◉✿◉🌙 ٍ۩▬▬●
hafez 41.mp3
3.76M
خوبان پارسی‌گو بخشندگان عمرند
.......: عشق ای که با دیدگان خود جادو می‌کنی و ای ستمگر بی دادگر؛ عمداً خانه دلم را ویران کردی، آیا چنین از خانه مسکونی محافظت می‌شود؟ یا ساحراً بطرفه و ظالماً لا یعدل اخرجت قلبی عامدا کذا یراعی المنزل قاسم انوار سربلندی بین که دائم در سرم سودای اوست قیمت هرکس به قدر همت والای اوست لن ترانی می‌رسد از طور موسی را خطاب این همه فریاد مشتاقان زاستغنای اوست بنده ی آن چشم مخمورم که از مستی و ناز در میان شهر در هر گوشه غوغای اوست ای دل اندر راه عشق از خوردن غم غم مخور مایه ی شادی عالم دولت غمهای اوست از تو تنها ماند قاسم کز تو تنها کس مباد لاجرم غمهای عالم بر تن تنهای اوست شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 فرزندی که روزه گرفته یادش نیست که روزه هست ومیخواد آب بخوره مادرش باید یادآوری بکنه که روزه هست یا نه اجازه بده بچه آبش رو بخوره بعدا بگه؟ پاسخ👇 سلام علیکم اگر شخص روزه دار فراموش کرده است، یادآوری لازم نیست.
سؤال👇 سلام چند غسل داشته باشیم میشه یه غسل به جای همه غسلها انجام بدیم ممنون آیت الله سیستانی پاسخ👇 سلام علیکم بله همه را نیت کرده و یک غسل انجام می شود.
سؤال👇 سلام علیکم دو سوال دارم ۱. در صورتی که فردی هر روز از یک شهرستان استانی به شهرستان دیگر همان استان به دلیل کار روزانه نماز را کامل می‌خواند درصورتی که به استان دیگری سفر کند نماز چگونه است؟کامل یا شکسته؟ ۲. در صورتی که خانمی ۹ روز بعد از پاکی حیض به مدت ۴ روز خونریزی یا لکه بینی داشته باشد آیا استحاضه حساب می‌شود یا حیض؟ مقلد آیت الله خامنه‌ای پاسخ👇 سلام علیکم ۱. اگر برای کار برود و این رفتن در ادامه رفت و آمدهای قبل باشد، نماز کامل و روزه هم صحیح است و الا نماز شکسته و روزه هم نمی تواند بگیرد. ۲. میان دو حیض لازم است ده روز پاکی وجود داشته باشد. حالا که نه روز پاکی بوده در روز اول استحاضه حساب می شود و در ادامه نیز اگر شرایط حیض را نداشته باشد، استحاضه است.
سؤال👇 سلام یه بنده خدا لثش پاره شده دائم خون میاد تو دهنش.وقتی خوابش میبره هی خون تو دهنش جمع میشه و بعضی وقتا میره پایین در کنار اینا همش حالت تهوع داره و هی میخاد بالا بیاره ایا میتونه روزه بگیره؟ بعد میگه مرجع تقلید ندارم گفتم انتخاب کن باید داشته باشی گفته خبر میدم بعد میگه کیو انتخاب کنم میگه من نمیدونم کدوم بهتره و اعلم تر میگه نمیشناسمشون مراجعو اصلا پاسخ👇 سلام علیکم درباره روزه باید به ایت اطمینان برسد که روزه برای او ضرر دارد، آن وقت می تواند روزه نگیرد. اگر روزه است و این خوان زیاد است باید از دهان خارج شود و فرو بردن آن ضمن حرام بودن موجب بطلان روزه نیز می شود. درباره مرجع تقلید لازم است از دو خبره و کارشناس سؤل کند.
سؤال👇 سلام علیکم درحال کاشی کاری مسجدهستیم که هزینهای زیادی روی دستمان مانده .ایامیشودفطریه خودم خانواده یافامیل راجمع کنیم وصرف بدهیهای کاشی کاری ومصالح ان کنیم .اقای مکارم پاسخ👇 سلام علیکم با توجه به وجود تعداد زیادی از فقرا در شهرها، مراجع اجازه هزینه کردن فطریه را برای مسجد نمی دهند.
سؤال👇 سلام اگر مشغول سحری خوردن متوجه اذان نبودیم وقتی متوجه بشیم دست از خوردن بکشیم حکم روزه چیه رهبر پاسخ👇 سلام علیکم به محض اینکه متوجه شد اذان گفته اند نباید ادامه بدهد و اگر لقمه ای در دهان است باید بیرون بیاورد و روزه صحیح است.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
ظهیرالدین ابوالفضل طاهر بن محمد فاریابی (۵۵۰ - ۵۹۸ ه.ق) از قصیده‌سرایان بزرگ قرن ششم در فاریاب (در نزدیکی بلخ) زاده شد. مدتی را در نیشابور به سر برد و پس از وفات در مقبرة‌الشعرای تبریز به خاک سپرده شد. وی از شاعران استاد و سخن‌سرایان بلیغ پایان قرن ششم و یکی از بزرگان قصیده و غزل است که در تحول غزل نقش مهمی را ایفا کرده است. سخن ظهیر روان و پر از معانی دقیق و در عین حال فصیح و دارای معانی و الفاظ صریح می باشد. خواننده دیوان او جز در چند مورد معدود کمتر به موارد پیچیده و مبهم بر می خورد. او در عین این که به ردیفهای مشکل روی آورده، سخنی روان دارد و ردیفها مغلوب قدرت بیانش هستند. توانایی ظهیر در مدح بسیار است و در این مورد آفریننده معانی گوناگون و قادر بر مبالغه‌های شگفت‌انگیز و ایراد مضامین بدیع است. او را در تحول غزل واسطه انوری و سعدی میدانند. زبان صاف و روان و هموارش در غزل که زبانی واسطه بین سبک خراسانی و عراقی است راه را برای ظهور سعدی هموار ساخت. در واقع ظهیر فاریابی با قصاید و غزلیات شیوا و روان خود یکی از مؤثرترین شاعران حد واسط سبک خراسانی و سبک عراقی در تحول سبک به شمار می‌آید. اشعار این شاعر بزرگ ایرانی به همت آقای سیاوش جعفری در گنجور در دسترس قرار گرفته است. قصاید قطعات ترکیبات ملمعات غزلیات مثنویات رباعیات https://eitaa.com/zandahlm1357
گر گل رخسار تو عزم گلستان کند گل به تماشای او روی به بستان کند ور مه روی تو را ماه ببیند برش تحفه ز دل آورد پیشکش از جان کند نیست چو روی تو مه ورنه ز هر مه دو روز سر زچه رو در کشد رو ز چه پنهان کند؟ سلسله زلف تو با دل دیوانگان آنچ کند ماه نو او همه روز آن کند درد تو در جان من خیمه زد از بهر آنک وصل تو تا یک شبی همت درمان کند ورنه ز عشقت ظهیر دیده برآنجا نهاد کز تو بر شهریار قصه و افغان کند خسرو گردون پناه نصرت دین بیشکین آنک فلک بر درش خدمت در بان کند   شمارهٔ ۶: باز بر جانم فراقت پادشاهی می‌کند  https://eitaa.com/zandahlm1357
بر جهان شکرهای بسیار است که قزل ارسلان جهاندار است اوست آن پادشاه کز سر تیغ خون فشاند چنانکه برق از میغ رایش ار با فلک به کین آید پشت خورشید در زمین آید عالم از جود او توانگر شد بوستان در لباس ششتر شد نرگس از زر نهاد بر سر تاج لاله از لعل برفکند دواج شاخ سوسن کشید خنجر سیم ابر بر آب ریخت دُر یتیم من مسکین مستمند هنوز همچنان بر قرار اول روز تیر محنت بخَست سینه من بر شد از نیستی خزینه من چون بدین گفتنم نیاز آمد مثلی لایقم فراز آمد عالِمی بر فراز منبر گفت: که: چو پیدا شود سرای نهفت ریشهای سپید را زگناه، بخشد ایزد به ریشهای سیاه باز ریش سیاه روز امید، باشد اندر پناه ریش سپید مردکی سرخ ریش حاضر بود دست در ریش زد چو این بشنود گفت: ما خود درین شمار نه ایم در دو عالم به هیچ کار نه ایم! بنده آن سرخ ریش مظلوم است که ز انعام شاه محروم است دولتت تا به حشر باقی باد مهر و ماهت ندیم و ساقی باد چه زیان دارد ار شود به مثل در جهان کار شاعری به خلل؟  https://eitaa.com/zandahlm1357