فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یاران حضرت مهدی(عج) چه زمانی خدمت ایشان می رسند؟
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: میلاد نور در غروب شامگاه نیمه شعبان حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به عمه اش حکیمه خاتون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت مهدی در ضمانت و حمایت خداست
حضرت مهدی در ضمانت و حمایت خداست
قال ابو محمد الحسن العسکری (ع): لما وهب لی ربی مهدی هذه الامه ارسل ملکین. فحملاه الی سرادق العرش حتی وقفا بین یدی الله عز و جل فقال له مرحبا بک عبدی لنصره دینی و اظهار امری و مهدی عبادی آلیت انی بک آخذوا و بک اعطی و بک اغفر و بک اعذب اردداه ایها الملکان رداه، رداه علی ابیه ردا رفیقا و ابلغاه فانه فی ضمانی و کنفی و بعینی الی ان احق به الحق و ازهق به الباطل و یکون الدین لی واصبا. [۱].
حضرت عسکری علیه السلام فرمود: هنگامی که خداوند
[صفحه ۲۳]
مهدی این امت را به من بخشید، دو ملک را فرستاد. پس او را به سراپردههای عرش بردند تا اینکه او را در محضر خدای عز و جل قرار دادند. پس خداوند به او فرمود: آفرین به تو بندهام برای یاری دینم و اظهار امرم و هدایت بندگانم. سوگند میخورم که به سبب تو بگیرم و به خاطر تو عطا کنم و به جهت تو ببخشم و به خاطر تو عذاب کنم (ملاک من
در عطا و عذاب و رحمت، تو هستی). برگردانید او را ای دو ملک. برگردانید او را به سوی پدرش با مهربانی، پس بدرستی که او در ضمانت و حمایت من است و چشم من به اوست تا اینکه حق را به وسیله او محقق کنم و باطل را به دست او نابود سازم و دین برای من پا بر جا شود.
[صفحه ۲۴]
پاورقی
[۱] همان، ج ۱، ص ۲۷.
#آثار دعا براي فرج امام زمان علیه السلام
نویسنده:
حسین هاشمی نژاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حرکت به سمت قرارگاه تاکتیکی کامیونها محوطه ی گردان را پر کرده اند. رانندهها منتظر حرکت اند. کمربند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه چیز به سرعت طی میشود. ظرف یک روز تمام نیروهای عمل کننده به قرارگاه تاکتیکی که
تا خط مقدم کمتر از سه کیلومتر فاصله دارد منتقل شده اند و تانک و توپ و مهمات و تدارکات لازم کاملا در لابلای کوهها و زیر درختچهها استتار شده اند. معلوم نیست از چند وقت پیش این کارهای مقدماتی صورت گرفته ولی مهم این است که عملیات نزدیک است. اصول حفاظت و حفظ اسرار کاملا رعایت شده و این دفعه آقای «می گن... » کمتر دیده شده. نام منطقه را هم
[صفحه ۲۸]
دقیقا نمی دانی، ولی میدانی شمال کردستان ایران است. شاید هنوز باور کردنی نیست که امشب شب عملیات است. معراجیان باز هم آماده پرواز میشوند. ندبهها شروع میشود. آخرین نمازها و نیازها و دعاها. خنده ها، سکوتها و نگاهها. ان شاء الله عملیات پیروزمندانه باشد و هدفهای مورد نظر تحقق یابد. از قبل تعیین شده که کل عملیات برای تصاحب چند سلسله ارتفاع و چند شهر و روستای مجاور آن است تا بدین وسیله بتوان بر استان سلیمانیه عراق مسلط شد.
نیروها به اندازه ی کافی آماده اند. کارهای نظامی در اردوگاه تمرین و آموزشهای مناسب داده شده. خیلی وقت است که نیروها منتظر عملیات اند. آماده اند و خود را ساخته اند. شبهای زیادی را با نماز شب به پایان برده اند. شاید جنگ چنین نیروهای با صفایی را دیگر به خود نبیند. حالا در سولهها و چادرهای پراکنده ای که بر پا شده مشغول آخرین اتصالات الهی هستند. خود را به گوشه ای رسانده و راز و نیاز میکند. آخر امشب شب حمله است. شب عاشورا است. هر که را خدا بخواهد، میبرد. باید انتخاب شد. باید حسینی شد. باید فدایی شد. التماس میکنند. خدا را قسم میدهند. شفیع میبرند. عجب حال و هوایی است. به
هر گوشه که نگاه میکنی؛ تعدادی از بچهها با خود نجوا میکنند. چشم به دور دستها دوخته اند و فردا را میبینند. بسیاری از این بچهها اعزام مجددند و حداقل در یک یا دو عملیات شرکت داشته اند. جنگ را میشناسند و مرد میدان هستند. با وجودی که سختی فراوان یک ساعت و یک روز جنگ را چشیده اند، باز هم در انتظار شروع عملیات بی تابی میکنند. اینها حماسه را رقم میزنند. مدیون اسلام اند و به اسلام عظمت میبخشند. خود را مرید و پیرو امامشان میدانند. خود را به خدا وصل کرده اند. همین جبهه آمدن را هم از خدا میبینند. خوب فکر کرده اند و تصمیم گرفته اند و حالا میخواهند خوب بروند. تکلیف را انجام دهند. حسینی شوند. حسنی شوند. علوی شوند. فاطمی شوند. جلوی دشمن را بگیرند. انتقام خون و سیلی را بیگرند. میخواهند حمله کنند و بکشند و کشته
[صفحه ۲۹]
شوند.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸درس ایثار و گذشت
🌷شهید ابراهیم هادی🌷
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
با دلارامی مرا خاطر خوش است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
روزی به او گفته شد تصوف چیست؟ گفت: گرسنگی، عریانی، پابرهنگی، آبرو ریزی و چیزی جز نفس خبر ندارد از آن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شوق معبود
ابراهیم ادهم از جایی میگذشت، کسی میگفت: هر گناهی برای تو بخشوده شده است جز اعراض از من. پس بیهوش بر زمین افتاد.
کل ذنب لک مغفو
رٌ سوی الاعراض عنی
*
شبلی شنید که کسی میگوید: خالصانه ارادتمند شما بودم و آنگاه که با دیگران آمیختید شما را راندم و به خاطر علاقه به شما ارزشی برای شما در نظر نگرفتم. این را گفت و بیهوش شد.
اردناکم صرفا فاذا قد مزجتم
فبعداً و سحقاً لانقیم لکم وزناً
*
علی بن هاشمی، لنگ و زمین گیر بود. روزی در بغداد شنید کسی میگوید: ای که به زبان اظهار شوق میکنی، دلیل نداری. اگر شوقت بجا بود، باید گاه دیدنت، مرا به حقارت نمی نگریستی. وی از شنیدن شعر چنان بیخود شد که چون انسان سالم از جا برخاست و چون نشست، بازهم زمین گیر شد.
یا مظهرالشوق باللسان
لیس لدعواک من بیان
لو کان ما تدعیه حقاً
لم تذق الغمض اذ ترانی
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_203
و قال عليهالسلام
أَيُّهَا النَّاسُ، اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي إِنْ قُلْتُمْ سَمِعَ، وَ إِنْ أَضْمَرْتُمْ عَلِمَ، وَ بَادِرُوا الْمَوْتَ الَّذِي إِنْ هَرَبْتُمْ مِنْهُ أَدْرَكَكُمْ، وَ إِنْ أَقَمْتُمْ أَخَذَكُمْ، وَ إِنْ نَسِيتُمُوهُ ذَكَرَكُمْ.
امام عليه السلام فرمود:
اى مردم! از خدايى بترسيد كه اگر سخنى بگوييد مىشنود و اگر چيزى را در دل پنهان داريد مىداند و بر مرگ پيشى گيريد كه اگر از آن فرار كنيد
به شما دست مىيابد و اگر بايستيد شما را مىگيرد
و اگر فراموشش كنيد شما را فراموش نخواهد كرد
شرح و تفسير
اندرزى بسيار حكيمانه
امام عليه السلام در اين گفتار نورانى كه به گفتۀ «ابن عباس» شبيه آيات قرآنى است روى دو نكته تكيه مىكند: نخست دربارۀ آگاهى خدا بر افعال و رفتار و نيات انسانها هشدار مىدهد و سپس دربارۀ مرگى كه هرگز انسان را فراموش نمىكند و مىفرمايد:«اى مردم! از خدايى بترسيد كه اگر سخنى بگوييد مىشنود و اگر چيزى را در دل پنهان داريد مىداند و بر مرگ پيشى گيريد كه اگر از آن فرار كنيد به شما دست مىيابد و اگر بايستيد شما را مىگيرد و اگر فراموشش كنيد شما را فراموش نخواهد كرد»؛ (أَيُّهَا النَّاسُ، اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي إِنْ قُلْتُمْ سَمِعَ، وَ إِنْ أَضْمَرْتُمْ عَلِمَ، وَ بَادِرُوا الْمَوْتَ الَّذِي إِنْ هَرَبْتُمْ مِنْهُ أَدْرَكَكُمْ، وَ إِنْ أَقَمْتُمْ أَخَذَكُمْ، وَ إِنْ نَسِيتُمُوهُ ذَكَرَكُمْ) .
همه آنچه امام در اين گفتار حكيمانه فرموده در واقع برگرفته از آيات قرآن مجيد است. در آيۀ ٧ سورۀ «مجادله» مىخوانيم:
«أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللّهَ يَعْلَمُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ ما يَكُونُ مِنْ نَجْوى ثَلاثَةٍ إِلاّ هُوَ رابِعُهُمْ وَ لا خَمْسَةٍ إِلاّ هُوَ سادِسُهُمْ وَ لا أَدْنى مِنْ ذلِكَ وَ لا أَكْثَرَ إِلاّ هُوَ مَعَهُمْ أَيْنَ ما كانُوا ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِما عَمِلُوا يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّ اللّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ» ؛آيا نمىدانى كه خداوند آنچه را در آسمانها و آنچه را در زمين است مىداند؛ هيچ گاه سه نفر با هم نجوا نمىكنند مگر اينكه خدا چهارمين آنهاست، و هيچگاه پنج نفر با هم نجوا نمىكنند مگر اينكه خداوند ششمين آنهاست، و نه تعدادى كمتر و نه بيشتر از آن مگر اينكه او همراه آنهاست هر جا كه باشند، سپس روز قيامت آنها را از اعمالشان آگاه مىسازد، چرا كه خدا به هر چيزى داناست».
در جايى ديگر مىفرمايد: «وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» ؛ما انسان را آفريديم و وسوسههاى نفس او را مىدانيم و ما به او از رگ قلبش نزديكتريم!». ١
در جايى ديگر مىفرمايد: «قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلى عالِمِ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» ؛بگو مرگى كه از آن فرار مىكنيد سرانجام با شما ملاقات خواهد كرد؛ سپس به سوى كسى كه داناى پنهان و آشكار است بازگردانده مىشويد؛ آنگاه شما را از آنچه انجام مىداديد خبر مىدهد». ٢
به راستى اگر انسان ايمان محكمى به محتواى اين آيات و محتواى كلام امام عليه السلام داشته باشد تسليم هواى نفس و وسوسههاى شيطان و آلوده به گناه و معاصى نخواهد شد.
نيز اگر انسان مرگى را كه براى همه مسلم است فراموش نكند و بداند اين زندگى دير يا زود پايان مىگيرد و آنچه را براى گردآورى آن تلاش كرده رها مىسازد و رخت بر مىبندد و سپس در دادگاه عدل پروردگار حضور مىيابد و نامۀ اعمال خود را كه به مقتضاى «لا يُغادِرُ صَغِيرَةً وَ لا كَبِيرَةً إِلاّ أَحْصاها» ٣ همۀ اعمال و گفتار او از كوچك و بزرگ را در دست دارد و بايد پاسخ گوى همه آنها باشد، به يقين چنين انسانى با چنين اعتقادى جز در راه تقوا گام بر نمىدارد. مشكل انسان از آنجا شروع مىشود كه حضور نظارت خدا را در اعمال و گفتارش در همه حال فراموش كند و مرگ را به دست نسيان بسپارد. عجيب اين است كه در زندگى معمولى دنيا اگر تبهكاران احساس كنند مأموران انتظامى در جايى حضور دارند و آنها را دستگير مىكنند و به دادگاه تحويل مىدهند قطعاً دست به كار خلافى نمىزنند؛ حضور پليس از يك طرف و دادگاهى كه در انتظار است از طرفى ديگر آنها را از اعمالشان باز مىدارد. تنها به جايى مىروند كه پليس حضور نداشته نباشد و يا اگر گرفتار شوند مدركى در دادگاه براى اعمال خلاف آنها به دست قضات نيفتد. با اين حال چگونه ممكن است انسان ايمان به خدايى داشته باشد كه از رگ قلب يا رگ گردنش به او نزديكتر است و در همه جا فرشتگان الهى مراقب اعمال او هستند و همه را ثبت و ضبط مىكنند. به علاوه دادگاه قيامت قطعى و يقينى است. چگونه ايمان به اين امور با آلودگى به ظلم و گناه مىسازد؟
مرحوم علامۀ مجلسى در حديثى از اميرمؤمنان نقل مىكند كه ضمن خطبۀ مفصلى معروف به خطبۀ «ديباج» فرمود:
«وَ أفيضُوا في ذِكْرِ اللّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ فَإنَّهُ أحْسَنُ الذِّكْرِ وَ هُوَ أمانٌ مِنَ النِّفاقِ وَ بَرائَةٌ مِنَ النّارِ وَ تَذْكيرٌ لِصاحِبِهِ عِنْدَ كُلِّ خَيْرٍ يَقْسِمُهُ اللّهُ جَلَّ وَ عَزَّ وَ لَهُ دَوِىٌّ تَحْتَ الْعَرْشِ ؛بشتابيد به سوى ذكر خداى متعال كه بهترين ذكر است و انسان را از نفاق در امان مىدارد و سبب برائت از آتش دوزخ است و ن
عمتهايى را كه خدا به او مىدهد يادآورى مىكند و اين ذكر صدايى در زير عرش خدا طنينانداز دارد». ١
در حديثى از پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله مىخوانيم:
«أكْثِرُوا ذِكْرَ الْمَوْتِ فَإنَّهُ يُمَحِّصُ الذُّنُوبَ وَ يَزْهَدُ فِى الدُّنْيا ؛زياد به ياد مرگ باشيد كه گناهان را محو مىكند و انسان را نسبت به زرق و برق دنيا بىاعتنا مىسازد». ٢شرح بيشترى در مورد ذكر خداوند در جلد هشتم همين كتاب، ص ٣٦٥ و در مورد ياد مرگ در جلد هفتم ص ٢٧١ مطالبى آمده است.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
#گیاهان_آبزی
گیاهان آکواریوم درست مثل درختان عمل میکنند و محیط آکواریوم را زیباتر و سالم تر میکنند . دی اکسید کربن و گازهای زیان آور را از آب میگیرند و اکسیژن پس میدهند . محلی برای مخفی شدن بعضی گونه های ماهی ایجاد میکنن و محرکی هستن برای تولید مثل بیشتر ماهی ها . مواد معلق در آب را جذب میکنند و باعث شفاف شدن آب میشوند . بعضی از باکتریهای مضر و معلق در آب را هم جذب میکنند و باعث سلامتی محیط آب میشوند و بطور کلی نقش بسیار مهمی در ایجاد تعادل و پایداری اکوسیستم یک آکواریوم زیبا و سالم ایفا میکنند.
#گیاهان_آبزی
گیاهان آبزی
گیاهان، اولین چرخه تولید مواد غذایی هستند. آنان با جذب نور و گازکربنیک از محیط، عمل فتوسنتز انجام می دهند. نتیجه این فرایند، تولید اکسیژن است. این عمل در طی شب و در مدت زمان تاریکی، بالعکس می شود.
این قاعده در مورد گیاهان آبزی نیز صادق است. گیاهان آبزی با جذب نوراگرچه آن نور مصنوعی باشد – و گرفتن گاز کربنیک از محیط آب، تولید اکسیژنمی نمایند. این فرایند نقش بسیار حیاتی در تامین اکسیژن آب جهت تنفسماهیها و در کل، آبزیان دارد . به علاوه، وجود پوشش گیاهی به عنوان سایه بان، پناهگاه، مخفیگاه و زایشگاه طبیعی در مخازن آکواریوم پر اهمیت است .
#گیاهان_آبزی
1- نحوه كاشت گياهان آكواريومي: به دو صورت مي توان گياهان آبزي را در آكواريوم كاشت الف : مي توانيد به جاي آنكه تمامي كف آكواريوم را بستر دهيد ، ضروفي مانند طشت ، يا گلدان ، به اندازه هاي دلخواه آماده كنيد و بستر مربوط به كشت گياه را در آن طشت ها و گلدان ها آماده كنيد سپس آن را در آكواريوم قرار داده و انتهاي ساقه گياهان را با كمك انگشت در شن يا همان بستر مربوطه فرو كنيد
#گیاهان_آبزی
2- نوع بستر گياهان آكواريومي: برا ي تهيه بستر لازم نيست راه دوري برويد كافي است به مقداره كافي شن معمولي كه براي مصارف ساختماني به كار مي رود در اختيار داشته باشد ( فقط دقت كنيد شن ها آلوده به مواد خارجي نباشد ) . همچنين لازم نيست كه تمامي شن ا مورد نظر را شستشو دهيد زيرا املاح موجود در آن براي ريشه گرفتن گياهان لازم است ، اما پس از كف آكواريوم را به قطر سه سانتيمتر از شن ناشسته بستر داديد مجددا با يك لايه ديگر (حدود سه سانتيمتر) از شن كاملا شسته شده ولاي گرفته روي بستر قبلي را پوشش دهيد تا گل ولاي موجود در شن ، آب آكواريوم را گل آلود نكند .
#گیاهان_آبزی
3-شرايط نگهداري گياهان آكواريومي: گياهان آبزي به همان آب و دمايي احتياج دارند كه ماهيان زينتي آكواريومي احتياج دارند ، منظور ماهيان گرم آبي هستند كه در آب شيرين زندگي مي كنند .
دماي 22 درجه تا 27 درجه و ph خنثي براي نگهداري مطلوب است ، همچنين نور طبيعي مناسب تر از نور مهتابي است ، به ويژه آنكه نور طبيعي چرخه منظم خواب و بيداري را براي گياه و ماهي حفظ مي كند و بديهي است كه گياه زنده در شرايط طبيعي بهتر از هر كس و هرچيزمي تواند خودش را ترميم كند .
#گیاهان_آبزی
4- يكي از مهمترين عوامل پوسيدگي گياهان در آكواريوم هاي خانگي استفده از دارو هاي گوناگون و به ويژه نمك در آب آكواريوم است كه براي درمان يا نگهداري ماهي هاي بيمار به آب اضافه مي كنند . لذا بايد ضمن آنكه ماهي را از فروشگاه قابل اطمينان تهيه مي كنيد همچنين در صورتي كه يكي از ماهي ها گرفتاره يكي از بيماري خاصي شد آن را از محل آكواريوم به ظرف ديگري منتقل نمود و پس از درمان كامل و طي دوره قرنطينه مجددا به آكواريوم اصلي باز گردانيد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل پنجم: آداب توشه برداشتن در سفر و آداب مصرف کردن آن ها
از حضرت صادق علیه السلام منقول است: چون به سفر روید سفره با خود بردارید و طعامهای نفیس در آن سفره بگذارید.
از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: از شرف آدمی آن است که توشه خود را نیکو گرداند هرگاه به سفری رود.
در حدیث دیگر منقول است: امام زین العابدین علیه السلام چون به سفر حج یا عمره میرفتند از بهترین توشهها بر میداشتند، مانند لوز و شکر و قائوت ترش و شیرین.
از حضرت صادق علیه السلام منقول است: نان در میان توشه خود بردار که باعث برکت میشود.
در حدیث دیگر منقول است: امام موسی علیه السلام نظر کردند به سفره ای که در آن حلقهها از برنج بود، فرمودند که این حلقهها را بکنید و حلقههای آهن بگذارید تا جانوران داخل سفره نشوند.
در حدیث دیگر منقول است: حضرت صادق علیه السلام از بعضی اصحاب خود پرسیدند که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام میروید؟ گفتند: بلی. فرمود: سفره ای با خود میبرید یا نه؟ گفتند:
بلی. فرمود: اگر به زیارت قبر پدران یا مادران خود بروید چنین نخواهید کرد. گفتند: پس چه چیز بخوریم؟ فرمود: نان با شیر یا ماست.
در حدیث دیگر فرمود: شنیدهام که جمعی هستند که چون به زیارت قبر امام حسین علیه السلام میروند با خود سفره برمی دارند که در میان آن بزغاله بریان و حلواها هست، اگر به زیارت قبر دوستان خود بروند چنین نمی کنند.
از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: بهترین خرج کردنها نزد خدا، میانه روی است و خدا اسراف را دشمن میدارد مگر در راه حج یا عمره.
در حدیث حسن منقول است: صفوان از حضرت صادق علیه السلام پرسید که من اهل خود را با خود به حج میبرم، خرجی خود را در کمر خود میبندم. حضرت فرمود: بلی، پدرم میگفت که از قوّت مسافر آن است که نفقه خود را حفظ کند.
در حدیث دیگر منقول است که دیگری به آن حضرت عرض کرد که دراهمی که در آن صورتها نقش کردند با خود دارم و آنها را در همیان میکنم و در کمر میبندم در حالت احرام. فرمود: باکی نیست، خرجی تو است و اعتماد تو بعد از خدا بر آن است.
#حلیة_المتقین#https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت دوم 🔰 ویژگی انسانهای خودشیفته 🔹نیاز ش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا