#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جاثيه متن حديث سورة الجاثية (۴۵) الصدوق قال: حدّثنا عبدالله بن محمّد بن عبدالوهّاب القرشى، قال: حد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جمعه
متن حديث
سورة الجمعة (۶۲) الصدوق عن الفقيه المروزى عن أبى بكر النيسابورى عن الطائى عن أبيه عن الرضا عليه السلام عن أبيه عن جعفر بن محمّد قال: السّبت لنا، و الأحد لشيعتنا، و الاثنين لبنى اُميّة، و الثلاثاء لشيعتهم، و الأربعاء لبنى العباس، و الخميس لشيعتهم، و الجمعة لسائر الناس جميعاً، و ليس فيه سفر، قال الله تعالي (فإذا قضيت الصلوة فانتشروا فى الأرض و ابتغوا من فضل الله) يعنى يوم السبت.
سوره جمعه (۶۲) صدوق از فقيه مروزي، از ابوبكر نيشابوري، از طائي، از پدرش، از حضرت رضا، از پدر بزرگوارش، از جعفر بن محمد (ع) روايت كرده است كه فرمود: روز شنبه متعلق به ماست، يكشنبه متعلق به شيعيان ما، دوشنبه متعلق به بني اميه، سه شنبه متعلق به پيروان آنها، چهارشنبه متعلق به بني عباس، پنج شنبه متعلق به پيروان آنها، و جمعه متعلق به بقيه مردمان است، و در جمعه سفر كردن روا نيست، خداي تعالي فرموده است (پس هنگامي كه نماز جمعه تمام شد در
زمين پراكنده شويد و فضل خداوند را بجوييد) ۱ مقصود (از پراكنده شدن و مسافرت در زمين و پرداختن به كسب و كار) روز شنبه است۲.
منبع حديث
۱- جمعه /۱۰. ۲- عيون اخبار الرضا ۲/ ۴۲ - ۴۳.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
حكمت ۲۴
السَّخِيُّ يَأْكُلُ مِنْ طَعَامِ النَّاسِ لِيَأْكُلُوا مِنْ طَعَامِهِ
سخي ميخورد نان ز خوان كسان
كه مردم به رغبت ز خوانش خورند
بخيل از سر بُخل نان كسي
نيارد خورد تا كه نانش خورند
#چهل حکمت رضوی (ع)
نویسنده✍علی باقر زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥جواب کارشناس برنامه به شبهه زن مدعی دستور ساخت حسینیه و خواب #استاد_نصوری #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽| #کلیپ_مهدوی
💠روش امام صادق(ع) در بیان معارف مهدوی که استفاده از قصص و مطالب قرآن می کردند
🎤حجت الاسلام والمسلمین
فوادیان
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دوست نسیم صبح، سلامم ببر به محضر دوست بگوی حال دل خستهام تو در بر دوست نسیم صبح، چو بر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
امام منتظران
دلم ز داغ فراق نگار میسوزد
چو شمع از غم آن گلعذار میسوزد
دل چون لاله من ناله میکند شب و روز
ز سوز ناله من لاله زار میسوزد
قرار عالم هستی به بی قراری من
عنایتی، که دل بی قرار میسوزد
[صفحه ۷۸]
اگر به جرم محبت زنند بردارم
ز سوز سینه من چوب دار میسوزد
اگر که قطره اشکم به آتشی ریزد
ز سوز آتش آن قطره، نار میسوزد
امام منتظران، لحظه ای بیا بنگر
که ز آتش غم تو روزگار میسوزد
نوای ناله نالان هاشمی گوید
دلم ز آتش هجران یار میسوزد
[صفحه ۷۹]
#آثار دعا براي فرج امام زمان علیه السلام
نویسنده:
حسین هاشمی نژاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
این زخم در مقابل زخمهای عمیق بچههایی که در میدان جنگ میافتادند چیزی نیست. یادت هست آن شب سه تا از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
راضی کردن پدر و مادر و... هم مشکل است. شاید بهتر باشد مدتی تسویه
کنم و دوباره اعزام بزنم و به جبهه بیایم. هستند رزمندگانی که بیایند و جای مرا پر کنند. مشکلات خانواده هم زیاد است و باید برای کمک بروم. مادر هم خیلی ناراحت است ممکن است بلائی سرش بیاید... »
آهای، چه خبر است؟ شیطان به سراغ
تو آمده. مواظب باش. از روی شعور تصمیم بگیر. برای ماندن در اینجا، نیاز به دلیل نیست ولی نیاز به شناخت هست. حتی در ماندن نباید فریب وسوسههای شیطانی را بخوری.
هیچ کارگردانی هم نمی تواند این واقعیتها را به تصویر بکشد. خوب فکر کن. رفتن و ماندن تو باید با ادراک و شناخت باشد. فرم تسویه در دست تو است. میتوانی پر کنی و بروی و میتوانی پر نکنی و بمانی. اما هر کاری میکنی خوب تصمیم بگیر. جنگ با احساسات مغایر است. جنگ ادامه دارد و با یکی دو عملیات پایان نمی پذیرد.
ما مدعیان جبهه اسلام هستیم. برای باز شدن راه کربلا میجنگیم. راه کربلا نه به آن معنی است که یک جاده آسفالته ای را باز کنیم، این میتواند یک تمثیل باشد. ما راه حسین را میخواهیم. ما با یزیدیان مخالف و با عزت و سعادت موافقیم. این ادعا نیاز به عشق و صبر دارد. نیاز به ذکر و توسل دارد. نیاز به جنگ و جهاد دارد. نمی توان در تهران نشست و از خدا خواست راه باز شود. حتی راه آسفالته هم این گونه باز نمی شود. چه برسد به خط والای امامت و نبوت. پس باید به جبهه آمد و در آن ماند. هم برای سیر و سلوک شخصی و ثبت نام در این دانشگاه بزرگ و هم به دست آوردن سعادت بشری. در اینجا و در همه جا. کسی نمی تواند بگوید من به اندازه ی خودم در جبهه بوده ام. با این حرف رفع تکلیف نمی شود. اگر دیگران نمی آیند تا وظیفه شان را انجام دهند، خودشان باید جوابگو باشند. کسانی که به هر دلیل به جبهه نیامده اند به
طور حتم باید جواب کافی و وافی داشته باشند. همه مسئولیم. اگر در این جنگ شکست بخوریم، اسلام در خطر میافتد. اگر اسلام در خطر افتاد، انقلاب از بین میرود و خط ولایت فقیه و روحانیت آسیب میبیند. بسیاری از کسانی که آن عقب نشسته و
[صفحه ۱۰۱]
برای خود توجیه میآورند، خودشان را گول میزنند. باید به جبهه آمد، اینجا میدان عمل است. کار و میز و پست و پول و زن و بچه و... دلیل کافی نیست. هر کس نمی تواند به جبهه بیاید، بماند و کارهای پشت جبهه در دست بگیرد. امروز کسی نمی تواند از زیر بار مسئولیت، شانه خالی کند. اگر قرار است افرادی نیایند باید بگویند با اذن مستقیم و یا غیر مستقیم ولایت فقیه است. هنوز ماندن در جنگ واجب عینی است و فرماندهان، نیروهای موجود را کافی نمی دانند. پس باید در کنار سایر رزمندگان ماند و برای تعالی روح و خشنودی امام و امت به مبارزه ادامه داد....
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ #سلام_فرمانده به کراچی رسید
🔻اجرای سرود سلام فرمانده با حضور با شکوه مردم پاکستان در کراچی اجرا شد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #گلستان_سعدی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 1⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part12_گلستان سعدی.mp3
10.78M
📗کتاب صوتی
#گلستان_سعدی
با روایت دکتر اسماعیل آذر
قسمت 2⃣1⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نگارش جنید گوید: بر یکی از بزرگان سیر و سلوک وارد شدم، دیدم مشغول نوشتن است. گفتم: تا کی نوشتن، پس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنگام انزوا و مشغول بودن دائمی به حدیث نفس در قم و در جوار مرقد مطهر فاطمه معصومه سلام اللّٰه علیها.
در خلوت اگر با خودم اندر گفتار
عیبم بجنون مکن که دارم من زار
صد گونه حکایت طربناک اینجا
با هر ذره ز خاک کوی دلدار
پارسایی دانشمند
از سخنان یکی از بزرگان است که: اگر عالم، زاهد زمانه اش نباشد عفریت اهل زمان خود است.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
امّا فطرت: فطرت انسان نیز به فلسفه برخی احکام واقف و معترف است. هر انسانی در هر شرایطی و زمانی، بد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۶- تسلیم، بزرگترین فلسفه تکلیف
پرتوی از اسرار نماز » تسلیم، بزرگترین فلسفه تکلیف
بدون شک، دستورهای خدا و احکام شرع، دارای فلسفه و دلیل است، ولی لازم نیست در تمام احکام و فرمانهای الهی، در پی یافتن دلیل اقتصادی، بهداشتی و علمی آن باشیم. مسلمان، باید در برابر فرمانِ وحی، تسلیم باشد و این روحیه تسلیم و پذیرش، کمال آدمی است و برخی از دستورها برای آزمودن روح تسلیم و بندگی است.
فرمان خداوند به ابراهیم، برای قربانی کردن اسماعیل، نمونه ای از آنست و نشانه کمال بندگی است.
آنگونه که همیشه در راه رفتن، مقصود ما رسیدن به جایی نیست، گاهی خودِ «راه رفتن» هدف است، مثل راه پیمایی یا پیاده روی برای ورزش یا دویدن در مسابقه که هدف، دویدن است نه رسیدن به جایی. که بحث آن در این محدوده نمی گنجد. ولی در مجموع، یک نکته مهّم را ثابت میکند و آن اینکه احکام اسلامی همه بر مبنای حکمتها و
فلسفههای حساب شده ای استوار است، چه ما به کمک عقل و علم، آنها را بدانیم، یا هنوز به اسرار نهفته آن پی نبرده باشیم به هر حال، روحیه تعبّد ایجاب میکند وقتی دانستیم چیزی از «احکام اللّه» است، آنرا پذیرفته و عمل کنیم.
در دستورهای عبادی و احکام الهی هم، گاهی هدف، تسلیم و پذیرش دستور و تمرین برای جلب رضایت معبود و اطاعت محض از آفریدگار است. هدف عبادات، پرورش روح انسان است، آنگونه که حرکات ورزشی برای تربیت جسم است.
امام سجّادعلیه السلام وامام علی علیه السلام میگویند: «کفی بی فخراً اَنْ اَکُون لَکَ عَبداً»
خدایا افتخارم همین بس که بنده تو هستم.
در مناجات شعبانیه میخوانیم: «لَئِنْ اَدْخَلْتَنِی النّارَ اَعْلَنتُ اَهْلَها اَنّی اُحِبُکَّ»
خدایا اگر مرا به دوزخ افکنی، به دوزخیان اعلام خواهم کرد که من تورا دوست دارم...!
«علی علیه السلام اعلام میدارد که خدایا، عبادت من، نه از روی طمع به بهشت یا ترس از دوزخ است، بلکه تو را شایسته عبادت یافتهام و میپرستم». اولیاء خدا از عبادت او لذّت میبرند و گناهکاران از شیرینی عبادت و یاد خدا محرومند.
گاهی کسی علاقه دارد خدمتگزاری کسی را بکند. بدون آنکه چشمداشتِ مالی و هدف اقتصادی داشته باشد. خود خدمت به آن شخصیّت والا، برایش هدف و ارزشمند است، و نه حتّی کسب دانش یا کسب وجهه و رسیدن به موقعیّت اجتماعی.
بسیارند کسانی که از نشستن در کنار یک شخصیّت یا داشتن عکس با او، خوشحال میشوند، هر چند نفعی برایشان نداشته باشد. خود این نزدیکی برایشان محبوب است. وقتی برای انسانها در این دنیا، اینگونه امور، گرانبهاست، بندگی خدا و در محضر الهی بودن مایه افتخار نیست؟
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
غفّاریت حق جلّ و علا انسان خود را مـستوا نکنـد و در تحت اسم ستّار و غفّار با طلب غفّاریت و ستّاریت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
وصل :
عن مصباح الشّریعۀ، قال الصاد ق علیه السلام : ازینُ اللِّبـاسِ للْمـؤمنینَ لبـاس التَّقْـوى ؛ و انْعمـه
الایمانُ. قالَ اللَّه عزَّ و جلَّ : و لباس التَّقْوى ذلک خَیرٌ . و اما اللِّباس الظّاهرُ، فَنعمۀٌ منَ اللَّه؛ یـستُرُ
عورات بنى آدم . و هى کَرامۀٌ اکْرَم اللَّه بِها عباده ذُریۀَ آدم ( ع( لَم یکْرِم غَیرَهم . و هى للْمـؤمنینَ
آلَۀٌ لاداء ما افْتَرَض اللَّه علَیهِم . و خَیر لباسک ما لا یشْغَلُک عنِ اللَّه عزَّ و جـلَّ، بـلْ یقَرَّبـکمـنْ
شُکْرِه وذکْرِه و طاعته،و لا یحملُک فیها الى العجبِ و الرِّئاءو التَّزَینِ و المفاخَرَ و الخُیلاء؛ فَانَّهـا
منْ آفات الدینِ، ومورِثَۀُ القَسوةِ فى الْقلْبِ . فَاذا لَبِـست ثَوبـک ،فَـاذْکُرْ سـتْرَ اللَّـه تعـالى علَیـک
ذُنوبک بِرَحمته . و البِس ب اطنَک بِالصدقِ، کما الْبست ظاهرَك بِثَوبِک. و لْیکُنْ باطنَـک فـى سـتْرِ
الرَّهبۀِ و ظاهرُك فى ستْر الطّاعۀِ . و اعتَبِرْ بِفَضْلِ اللَّه عزّ و جلّ حیثُ خَلَقَ اسباب اللّبـاسِ لتَـستُرِ
العورات الظّاهرَةَ، و فَتَح ابواب ال تْوبه و الْانابۀِ لتَستُرَ بِها عورات الباطنِ من الذُنوبِ و اخْلاقِ الـسوء.
و لا تَفْضَحاحداً حیثُ ستَرَ اللَّه علَیک اعظَم منْه . و اشْتَغلْ بِعیب نَفْسک ،و اصفَح عما لا یعینُـک
حالُه و امرُه . و احذَر انْ تُفْ نى عمرَك لعملِ غَیرِك ،و یتَّجِرَ بِرَأْسِ مالک غَیرُك و تُهلـک نَفْـسک .
فَانَّ نسیانَ الذُّنُوبِ منْ اعظَمِ عقوبۀِ اللَّه تعالى فى الْعاجِلِ، و اوفَرِ اسبابِ الْعقُوبۀِ فى الآجِـلِ و مـا
دام الْعبد مشْتَغلًا بِطاعۀِ اللَّه تعالى و معرِفَۀِ عیوبِ نَفْسه و تَرْك مـا یـشینُ فـى دیـنِ اللَّـه، فَهـو
بِمعزِلٍ عنِ الآفات خائض فى بحرِ رحمۀِ اللَّه عزَّ و جلَّ، یفوز بِجواهرِ الفَوائد منَ الحکْمۀِ و الْبیـانِ .
و ما دام ناسیاً لذُنُوِبِه جاهلًا لعیوبِ ه راجِعاً الى حوله و قُوتـه ،لا یفْلَـح اذاً ابـداً (160 .(اگـر چـه از
مراجعه به بیانات سابقه تا اندازه اى مقاصد حدیث شـریف روشـن گـردد، ولـى بـه عنـوان شـبه
ترجمه اشارت به بعضى اشارات آن نمودن موجب صفاى قلوب است. مىفرماید :
مزینترین لباسها براى مؤمنی ن لباس تقوى است؛ و نرمترین لباس براى آنها لباس ایمان اسـت؛
چنانچه خداى تعالى فرماید: لباس تقوى ( بهترین لباس است 161
بخواهد در مملکتش اجرا مى کند: یا به عدالت با تو رفتار مى کند و مناقشه در حساب فرمایـد و
مطالبه صدق و اخلاص نماید، محجوب درگاه شوى و طاعاتت هر چه بسیار باشد رد شود؛ و اگر
عطف توجهى فرماید به فضل و رحمتش، طاعت ناچیز بـى قیمـت تـو را قبـول فرمایـد و ثـواب
بزرگ مرحمت کند . پس، اکنون که عظمت موقف را د انستى، اعتراف کن بـه عجـز و تقـصیر و
فقر خویش . و اکنون که متوجه عبادت او شدى و خیـال مؤانـست بـا او دارى، قلـب خـود را از
اشتغال به غیر که تو را از جمال جمیل محجوب مى کند فارغ کـن، کـه ایـن اشـتغال بـه غیـر
قذارت و شرك است و حق تعالى قبول نفرماید مگر قلب پاکیزه خالص را . و اگر در خود یـافتى
حلاوت مناجات حق را و شیرینى ذکر خدا را چشیدى و از جام رحمت و کرامـاتش نوشـیدى و
حسن اقبال و اجابتش را در خود دیدى، بدان که سزاوار خدمت مقدسش شدى؛ پس داخل شو
که مأذونى و در امانى . و اگر در خود ایـن حـالات را ندیـدى، بـه درگـاه رحمـتش وقـوف کـن
همچون مضطرّى که تمام چاره ها از او منقطع است و از آرزوها دور و به اجـل نزدیـک اسـت و .
چون عرض ذلت و مسکنت خود را کردى و به باب او التجاء پیدا نمودى و از تـو صـدق و صـفا
دید، به چشم رحمت و رأفت به تو نظر کند و از تو دستگیرى فرماید و تو را موفّق بـه تحـصیل
رضاى خویش فرماید؛ زیرا که آن ذات مقدس کریم اسـت و کرامـت را بـه بنـدگان بیچـاره اش
دوست دارد؛ چنانچه فرماید: امنْ یجیب الْمضْطَرَّ اذا دعاه و یکْشف السوء(170
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357