eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۱۶- تسلیم، بزرگترین فلسفه تکلیف پرتوی از اسرار نماز » تسلیم، بزرگترین فلسفه تکلیف بدون شک، دستورهای خدا و احکام شرع، دارای فلسفه و دلیل است، ولی لازم نیست در تمام احکام و فرمان‌های الهی، در پی یافتن دلیل اقتصادی، بهداشتی و علمی آن باشیم. مسلمان، باید در برابر فرمانِ وحی، تسلیم باشد و این روحیه تسلیم و پذیرش، کمال آدمی است و برخی از دستورها برای آزمودن روح تسلیم و بندگی است. فرمان خداوند به ابراهیم، برای قربانی کردن اسماعیل، نمونه ای از آنست و نشانه کمال بندگی است. آنگونه که همیشه در راه رفتن، مقصود ما رسیدن به جایی نیست، گاهی خودِ «راه رفتن» هدف است، مثل راه پیمایی یا پیاده روی برای ورزش یا دویدن در مسابقه که هدف، دویدن است نه رسیدن به جایی. که بحث آن در این محدوده نمی گنجد. ولی در مجموع، یک نکته مهّم را ثابت می‌کند و آن اینکه احکام اسلامی همه بر مبنای حکمت‌ها و فلسفه‌های حساب شده ای استوار است، چه ما به کمک عقل و علم، آنها را بدانیم، یا هنوز به اسرار نهفته آن پی نبرده باشیم به هر حال، روحیه تعبّد ایجاب می‌کند وقتی دانستیم چیزی از «احکام اللّه» است، آنرا پذیرفته و عمل کنیم. در دستورهای عبادی و احکام الهی هم، گاهی هدف، تسلیم و پذیرش دستور و تمرین برای جلب رضایت معبود و اطاعت محض از آفریدگار است. هدف عبادات، پرورش روح انسان است، آنگونه که حرکات ورزشی برای تربیت جسم است. امام سجّادعلیه السلام وامام علی علیه السلام می‌گویند: «کفی بی فخراً اَنْ اَکُون لَکَ عَبداً» خدایا افتخارم همین بس که بنده تو هستم. در مناجات شعبانیه می‌خوانیم: «لَئِنْ اَدْخَلْتَنِی النّارَ اَعْلَنتُ اَهْلَها اَنّی اُحِبُکَّ» خدایا اگر مرا به دوزخ افکنی، به دوزخیان اعلام خواهم کرد که من تورا دوست دارم...! «علی علیه السلام اعلام می‌دارد که خدایا، عبادت من، نه از روی طمع به بهشت یا ترس از دوزخ است، بلکه تو را شایسته عبادت یافته‌ام و می‌پرستم». اولیاء خدا از عبادت او لذّت می‌برند و گناهکاران از شیرینی عبادت و یاد خدا محرومند. گاهی کسی علاقه دارد خدمتگزاری کسی را بکند. بدون آنکه چشمداشتِ مالی و هدف اقتصادی داشته باشد. خود خدمت به آن شخصیّت والا، برایش هدف و ارزشمند است، و نه حتّی کسب دانش یا کسب وجهه و رسیدن به موقعیّت اجتماعی. بسیارند کسانی که از نشستن در کنار یک شخصیّت یا داشتن عکس با او، خوشحال می‌شوند، هر چند نفعی برایشان نداشته باشد. خود این نزدیکی برایشان محبوب است. وقتی برای انسان‌ها در این دنیا، اینگونه امور، گرانبهاست، بندگی خدا و در محضر الهی بودن مایه افتخار نیست؟ از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
26.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠راه‌های ایجاد انس و علاقه به نماز در فرزندان – قسمت اول 🔸️ 🔸️
.......: وصل : عن مصباح الشّریعۀ، قال الصاد ق علیه السلام : ازینُ اللِّبـاسِ للْمـؤمنینَ لبـاس التَّقْـوى ؛ و انْعمـه الایمانُ. قالَ اللَّه عزَّ و جلَّ : و لباس التَّقْوى ذلک خَیرٌ . و اما اللِّباس الظّاهرُ، فَنعمۀٌ منَ اللَّه؛ یـستُرُ عورات بنى آدم . و هى کَرامۀٌ اکْرَم اللَّه بِها عباده ذُریۀَ آدم ( ع( لَم یکْرِم غَیرَهم . و هى للْمـؤمنینَ آلَۀٌ لاداء ما افْتَرَض اللَّه علَیهِم . و خَیر لباسک ما لا یشْغَلُک عنِ اللَّه عزَّ و جـلَّ، بـلْ یقَرَّبـکمـنْ شُکْرِه وذکْرِه و طاعته،و لا یحملُک فیها الى العجبِ و الرِّئاءو التَّزَینِ و المفاخَرَ و الخُیلاء؛ فَانَّهـا منْ آفات الدینِ، ومورِثَۀُ القَسوةِ فى الْقلْبِ . فَاذا لَبِـست ثَوبـک ،فَـاذْکُرْ سـتْرَ اللَّـه تعـالى علَیـک ذُنوبک بِرَحمته . و البِس ب اطنَک بِالصدقِ، کما الْبست ظاهرَك بِثَوبِک. و لْیکُنْ باطنَـک فـى سـتْرِ الرَّهبۀِ و ظاهرُك فى ستْر الطّاعۀِ . و اعتَبِرْ بِفَضْلِ اللَّه عزّ و جلّ حیثُ خَلَقَ اسباب اللّبـاسِ لتَـستُرِ العورات الظّاهرَةَ، و فَتَح ابواب ال تْوبه و الْانابۀِ لتَستُرَ بِها عورات الباطنِ من الذُنوبِ و اخْلاقِ الـسوء. و لا تَفْضَحاحداً حیثُ ستَرَ اللَّه علَیک اعظَم منْه . و اشْتَغلْ بِعیب نَفْسک ،و اصفَح عما لا یعینُـک حالُه و امرُه . و احذَر انْ تُفْ نى عمرَك لعملِ غَیرِك ،و یتَّجِرَ بِرَأْسِ مالک غَیرُك و تُهلـک نَفْـسک . فَانَّ نسیانَ الذُّنُوبِ منْ اعظَمِ عقوبۀِ اللَّه تعالى فى الْعاجِلِ، و اوفَرِ اسبابِ الْعقُوبۀِ فى الآجِـلِ و مـا دام الْعبد مشْتَغلًا بِطاعۀِ اللَّه تعالى و معرِفَۀِ عیوبِ نَفْسه و تَرْك مـا یـشینُ فـى دیـنِ اللَّـه، فَهـو بِمعزِلٍ عنِ الآفات خائض فى بحرِ رحمۀِ اللَّه عزَّ و جلَّ، یفوز بِجواهرِ الفَوائد منَ الحکْمۀِ و الْبیـانِ . و ما دام ناسیاً لذُنُوِبِه جاهلًا لعیوبِ ه راجِعاً الى حوله و قُوتـه ،لا یفْلَـح اذاً ابـداً (160 .(اگـر چـه از مراجعه به بیانات سابقه تا اندازه اى مقاصد حدیث شـریف روشـن گـردد، ولـى بـه عنـوان شـبه ترجمه اشارت به بعضى اشارات آن نمودن موجب صفاى قلوب است. مىفرماید : مزینترین لباسها براى مؤمنی ن لباس تقوى است؛ و نرمترین لباس براى آنها لباس ایمان اسـت؛ چنانچه خداى تعالى فرماید: لباس تقوى ( بهترین لباس است 161 بخواهد در مملکتش اجرا مى کند: یا به عدالت با تو رفتار مى کند و مناقشه در حساب فرمایـد و مطالبه صدق و اخلاص نماید، محجوب درگاه شوى و طاعاتت هر چه بسیار باشد رد شود؛ و اگر عطف توجهى فرماید به فضل و رحمتش، طاعت ناچیز بـى قیمـت تـو را قبـول فرمایـد و ثـواب بزرگ مرحمت کند . پس، اکنون که عظمت موقف را د انستى، اعتراف کن بـه عجـز و تقـصیر و فقر خویش . و اکنون که متوجه عبادت او شدى و خیـال مؤانـست بـا او دارى، قلـب خـود را از اشتغال به غیر که تو را از جمال جمیل محجوب مى کند فارغ کـن، کـه ایـن اشـتغال بـه غیـر قذارت و شرك است و حق تعالى قبول نفرماید مگر قلب پاکیزه خالص را . و اگر در خود یـافتى حلاوت مناجات حق را و شیرینى ذکر خدا را چشیدى و از جام رحمت و کرامـاتش نوشـیدى و حسن اقبال و اجابتش را در خود دیدى، بدان که سزاوار خدمت مقدسش شدى؛ پس داخل شو که مأذونى و در امانى . و اگر در خود ایـن حـالات را ندیـدى، بـه درگـاه رحمـتش وقـوف کـن همچون مضطرّى که تمام چاره ها از او منقطع است و از آرزوها دور و به اجـل نزدیـک اسـت و . چون عرض ذلت و مسکنت خود را کردى و به باب او التجاء پیدا نمودى و از تـو صـدق و صـفا دید، به چشم رحمت و رأفت به تو نظر کند و از تو دستگیرى فرماید و تو را موفّق بـه تحـصیل رضاى خویش فرماید؛ زیرا که آن ذات مقدس کریم اسـت و کرامـت را بـه بنـدگان بیچـاره اش دوست دارد؛ چنانچه فرماید: امنْ یجیب الْمضْطَرَّ اذا دعاه و یکْشف السوء(170 الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
حکم شرعی در اینجا سوالات فقهی و شرعی مطرح است که کاربران و مقلدان نیازمند پاسخ شرعی هستند تا بتوانند تکلیف خود را درباره این موضوع مهم اقتصادی بدانند و به آن عمل کنند. استخراج و خرید و فروش ارز دیجیتال یا همان بیت کوین چه حکمی دارد؟ آیا از نطر فقهی تولید آنها شرعی است؟ آیا معامله و خرید و فروش و سود حاصله از ارز دیجیتال جایز و حلال است؟در اینجا پاسخ برخی از مراجع عظام تقلید را بیان می کنیم. البته عمده جواب های ارائه شده از سایت اسلام کوئست استخراج شده است. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه ای، سیستانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی (مد ظلهم العالی) به شرح ذیل است: حضرت آیت الله خامنه‌ای سوال: حکم معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال) چیست؟ جواب: از مقام معظم رهبری پاسخی در این زمینه به دست ما نرسیده است. توجه به اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه فتوا نداده اند، این به این معنا نیست که استفاده از این پول اشکال ندارد، بلکه نفیا و اثباتا نظری داده نشده است. در واقع نه حکم به حرمت می دهند و نه اجازه فعالیت را می دهند؛ لذا وظیفه مقلدین معظم له، از آنجا که مرجع تقلید نظر نداده، وظیفه عمل به احتیاط است. مقلدین ایشان باید با رعایت قانون فقهی «الاعلم فالاعلم» به مرجع دیگر در این مسئله رجوع کنند. لازم به ذکر است مطابق نظر معظم له رعایت قوانین رسمی کشور در این زمینه لازم الاجراست. حضرت آیت الله مکارم شیرازی سوال: خرید و فروش بیت کوین چه حکمی دارد؟ با توجه به ابهامات زیادی که بیت کوین دارد از جمله اینکه: منشاء استخراج این ارز روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن از سوی دولت ها پذیرفته نشده است و همچنین منشاء سوء استفاده های زیادی شده است، بنابراین معامله آن جایز نیست. جواب: با توجه به ابهامات زیادی که بیت کوین دارد معامله آن اشکال دارد. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی سوال: حکم معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال) چیست؟ جواب: حرام و اکل مال به باطل است. والله العالم. حضرت آیت الله نوری همدانی سوال: حکم معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال) چیست؟ جواب: ورود در این معاملات اشکال دارد. حضرت آیت‌الله سید‌علی سیستانی سوال: حکم خرید و فروش بیت کوین چیست؟  جواب: خرید و فروش آن دارای اشکال و حرام است. حضرت آیت الله وحید خراسانی سوال: حکم معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال) چیست؟ جواب: خرید و فروش آن باطل است. حضرت آیت الله شبیری زنجانی سوال: معاملات بیت کوین (ارز دیجیتال) چه حکمی دارد؟ جواب: چنانچه استفاده از این گونه ارزها نوعاً مفسده اقتصادی داشته یا خلاف قانون باشد، خرید و فروش آن اشکال دارد. نظرات فقهی و شرعی آیات عظام و مراجع سیستانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی (مد ظلهم العالی) برگرفته از سایت اسلام کوئست و نظر حضرت آیت الله خامنه ای، از سایت لیدر گرفته شده است.
نتیجه آراء فقهی بیت کوین همانند موضوعات دیگر دارای آثار مثبت و منفی و زیانباری به همراه دارد. یکی از مواردی کهبیت کوین به آن شهرت دارد، نوسانات قیمت آن است. وجود افزایش های بزرگ و سریع و همچنین کاهش های چشمگیر در قیمت آن عجیب و غریب نیست. در هر حال برای بررسی بیشتر بیت کوین از منظر فقه، باید دو سطح شخصی و حکومتی را مدنظر قرار داد؛ سطح فقه شخصی که به مسائل نگاه شخصی دارد و سطح فقه حکومتی که با نگاه کلان و سیستماتیک به موضوعات و نهادها می پردازد. بیت کوین از جمله پدیده­ هایی است که مراکز فقهی هنوز به طور جدی در بحث موضوع ­شناسی آن ورود نکرده ­اند و به همین دلیل احکام فقهی و شرعی متناسب با آن شکل نگرفته است. بر اساس استفتائات که از مراجع تقلید درباره حکم شرعی معاملات بیت کوین شده است. به جز مقام معظم رهبری و آیت الله شبیری زنجانی، سایر مراجع تقلید حکم به بطلان آن داده و چنین معاملاتی را جایز نمی دانند. مقام معظم رهبری در این باره تاکنون چون فتوایی نداده اند، مقلدین ایشان در این زمینه یا باید احتیاط کرده و از چنین معاملاتی احتیاط کنند و یا در این موضوع از مرجع تقلید دیگری تقلید نمایند. اما آیت الله شبیری زنجانی آن را در صورتی جایز نمی دانند که موجب مفسدۀ اقتصادی مانند پولشویی یا فرار مالیاتی و…باشد. 🔶 منبع : سایت صدای حوزه (اسفند ۱۳۹۹) 📝📝📝