#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🦋هنر زن بودن (قسمت 24 ) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج25 هنر زن بودن-2.mp3
27.17M
✅ *سلسله لوازم جلسات هنر زن بودن - جلسه بیست وپنجم (2)
🎙 مدرس: استاد محمد جعفر غفرانی
9.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 مسألهی حجاب
📝 وقتی خواص گرفتار عملیات روانی دشمن میشوند
🎥 امام خامنهای
🔺 امام مثل کوه، در برابر منکرات میایستاد.
🔻 از عدم تشخیص و اشتباه محاسباتی برخی خواص، رنج میبریم.
✅ فرهنگ الهی، آزادی و استقلال ما را تأمین میکند.
#حجاب
#فرهنگ_الهی
#فرهنگ_غربی
بچه محل امام رضا:
حجاب و پوشش اسلامى، از احكام و موضوع هايى است كه در منابع اسلامى جايگاهى ويژه دارد. اين دستور قرآنى، نه تنها حافظ اخلاق و عفاف زنان جامعه است، بلكه مردان را نيز از آلودگىها حفظ مى كند. همچنين به زنان امنيت اجتماعى مى بخشد و آنان را از نگاه هاى هوس بازان حفظ مى كند. بنابراين حفظ حريم عفاف براى زنان، هم حق است و هم تكليف؛ حق است، زيرا حق دارند با پوشش كامل، خود را از نگاهها و هوسها محفوظ دارند و تكليف است، به اين دليل كه سلامت جامعه، در گرو حفظ عفت و پاك دامنى آنهاست. بنابراين وظيفه دارند در سالم نگه داشتن فضاى جامعه اسلامى بكوشند.
از فضاهايى كه حضور زنان در آن، با پوشش كامل و حجاب اسلامى نشانه شخصيت والاى زنان ايرانى و پيروان مكتب اهل بيت است، صحنه حج، عمره و سفرهاى زيارتى است. از آنجا كه اين سفرها با اهدافى پاك و الهى صورت مى گيرد، بايد زن مسلمان ايرانى با پوششى پسنديده و متناسب، در اين سفر حاضر شود.
براى نهادينه شدن فرهنگ حجاب در اين سفرهاى معنوى و رعايت اين حكم قرآنى از سوى همه زائران، اعم از مرد و زن، اثرى با عنوان «راه هاى تقويت فرهنگ حجاب» در قالب داستان هاى آموزنده به قلم حجت الاسلام و المسلمين «عباس رجبى» تدوين شده است. نويسنده در اين اثر كوشيده است وظيفه زائران را نسبت به حجاب تعيين كند.
اميدواريم زائران گرامى با مطالعه اين اثر هم وظيفه خود را بشناسند و هم براى نهادينه كردن فرهنگ حجاب كوشا باشند.
انه ولى التوفيق
پژوهشكده حج و زيارت
گروه اخلاق و اسرار
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
۶۲- بی نیازترین مردم
عثمان بن عفان (خلیفه سوم) به وسیله دو نفر از غلامان خود، دویست دینار برای اباذر فرستاد و گفت:
- اباذر بگویید عثمان به شما سلام میرساند و میگوید این دویست دینار را در مخارج مصرف نمایید.
غلامها سفارش عثمان را رساندند - ولی برخلاف انتظار که درهم و دینار کلید هر مشکل است و شخصیتهای بارز در برابر آن سر تسلیم فرود آورده و زانوی ذلت به زمین میزنند - اباذر اظهار بی رغبتی کرد و گفت: آیا به هر یک از مسلمانان این مقدار داده شده؟
غلامها گفتند: نه! فقط برای شما از طرف خلیفه عنایت شده است.
اباذر: من فردی از مسلمانان هستم. هر وقت به هر کدام از آنان این مقدار رسید، من هم قبول میکنم و الا نه.
غلام ها: عثمان میگوید این مبلغ مال شخصی خود من است. قسم به خدایی که جز او خدایی نیست، هرگز آمیخته به حرام نشده و پاک و حلال است.
اباذر گفت: ولکن من احتیاج به چنین پولی ندارم و من فعلا
بی نیازترین مردم هستم.
غلام ها: خداوند تو را رحمت کند ما در منزل تو چیزی از متاع دنیا نمی بینیم که تو را بی نیاز کند؟
اباذر: چرا! زیر این روکش که میبینید، دو قرض نان جوین هست که چند روزی است همین طور آنجا مانده اند و این پول به چه درد من میخورد. به خدا سوگند! که نمی توانم این درهم و دینار را بپذیرم. اگر زمانی که به این دو گرده نان قادر نباشم. خداوند آگاه است که بیشتر از دو قرص در اختیار من نیست. پروردگار را سپاسگزارم که مرا به خاطر محبت و ولایت اهل بیت پیغمبر خود علی بن ابی طالب و اهل بیت او از هر چیزی بی نیاز کرده و از رسول خدا چنین شنیدم و برای من پیرمرد زشت است دروغ بگویم. این پولها را برگردانید و به ایشان بگویید من نیازی به آنچه در دست عثمان است ندارم، تا روزی که خدای خویش را ملاقات کنم و او را در پیشگاه پروردگار به دادخواهی گیرم. آری! خداوند بهترین قاضی است میان من و عثمان بن عفان. [۱]
----------
[۱]: بحار: ح ۲۲، ص ۳۹۸
جلد ۲
📚داستانهای بحار الانوار
https://eitaa.com/zandahlm1357