#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تقرّب دستجمعي جمرات شيطان و رمي از همه جا و همه سو به آن و ابراز برائت عمومي از آن، حاصل ميشود، و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
------------------------------------ -------------------------------------
۱) حج: ۲۷ ۲) نحل: ۳۶ ۳) حج: ۳۱ ۴) حج: ۳۴ ۵) بقره: ۲۰ ۶) بقره: ۷ ۷) سوره بقره: ۱۲۵ ۸) نساء: ۷۵ ۹) ممتحنه: ۱
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
(۹) دركشورخود احكام اسلامي را منشاء وملاك قانونگذاري قرارداده است، چون عزت واستقلال
رفاه وكمال مادّي و معنوي براي يك ملت را درعمل به احكام اسلامي ميداند.. اينهاهمه موجب آن شده است كه سردمداران جبهه ي استكبار با دلاّلي و خنّاسي توطئه گران صهيونيست، ايران اسلامي را دشمن شماره يك خود بدانند وبقدر وسع خود باآن دشمني كنند. نكته ي مهم آن است كه امروز درسراسر امت اسلامي شوروشوق به اين هدفها و موضعگيريها همه جا را فراگرفته است، دربسياري از كشورهاي اسلامي جوانان وقشرهاي برگزيده و زبده ترين و پاكترين عناصر از علماي دين واساتيد مجامع علمي و هنرمندان وشعراء و نويسندگان وحتي بسياري از
كاركنان دولتي وقشرهاي ميانه ي مردم، دل و حتي زبان وقلم خود را به اين هدفها سپرده اند. باسازش عربي - اسرائيلي مخالف اند، با تسلّط روز افزون امريكا بر دولتهاشان مخالف اند، بابي تفاوتي دولتهادربرابر قضاياي اسلامي در اروپا و آسيا و آفريقا مخالف اند.. استكباراينهمه را نتيجه ي پيروزي اسلام درايران، و اقتدار روزافزون ايران اسلامي ميداند، و ازاينرو حقد وكينه يي ديوانه وار نسبت به جمهوري اسلامي را در دل ميپروراند. اين يكي از مهمترين انگيزههاي كساني نيز هست كه با حج ابراهيمي وحجّ معني دار و جهت دار مخالف اند. زيرا تدبّر درحجّ، عامل معجزه آسايي درگسترش اين انديشه درميان همه ي مسلمانان است، بعلاوه چهارراه عظيمي براي تبادل اطلاعات ملتها از شرق وغرب وشمال وجنوب جهان اسلام است. من به همه ي برادران وخواهران مسلمان كه درمحشر عظيم حج گردآمده اند متواضعانه توصيه ميكنم كه درحج تدبر كنند وآن دونكته ي اصلي
رايعني دل سپردن به خدا و نزديك كردن خود به ذات مقدس الهي درانديشه وعمل با عبوديت خالص وحقيقي ازيكسو واجتناب وبرحذر بودن از شيطانها ودشمنان راه وجهت
الهي ازسوي ديگر، براي خود تأمين كنند وباروحي مجهّز به تقوا و دلي سرشاراز اعتماد به خداو روحي لبريز از اميد به آينده ي امت اسلامي وتصميمي راسخ درپيگيري هدفهاي اسلام و به قصد حاكميت يافتن معارف وقوانين و فرهنگ اسلامي برجوامع مسلمان، به ديار خود بازگردند. قدرت پوشالي دشمن، نبايد چشم هارا خيره سازد. آنان از تفرق و ضعف روحيه ي مسلمين استفاده ميكنند و قدرتي دروغين براي خود در برابر چشم ساده انديشان مينمايانند. استكبار در همه ي صحنههايي كه مسلمانان به راستي در برابر زورگويي آنان ايستاده اند شكست خورده يا در مقاصد خود ناكام گرديده است. نگاهي به ايران اسلامي كه به حول وقوه ي الهي درمواجهه باحجم عظيم وافسانه يي خصومتهاي امريكا و همدستانش در طول شانزده سال گذشته پيروز بيرون آمده و امروز از هميشه مقتدرتر، موفق تر، بانشاطتر واميدوارتراست، ثابت كننده ي اين مدّعا است. امروز امريكا كه پرچمدار استكبار در مبارزه اش با حركت بيداري اسلامي است نه تنها دراين مبارزه ي ناعادلانه، سرشكسته و ناموفق است كه خود در درون خود نيز از لحاظ اقتصادي و امنيتي وسياسي با مشكلات بزرگ و لاينحل روبه رو است. كمااين كه درتلاشهاي ابرقدرتانه ي خود هم كه به گمان باطل سردمداران خام و مغرور امريكا، ازحقوق ابرقدرتي آنان است! طعم تلخ شكستهاي پياپي را چشيده است وانشاءاللَّه درآينده هم خواهد چشيد. نگاهي به وضع فلسطين و خواب خوش ولي تعبيرنشده ي حلّ مسأله فلسطين كه اكنون به گره ي دشواري بدل شده است، يا به شرق آفريقا و خروج
مفتضحانه و منفورانه ي نيروهاي امريكا ازسومالي، يا به اروپا ونقش خنثي وبي خاصيت امريكا در قضاياي بالكان، يا به تلاش دريوزه گون و بي پاسخ امريكا در چهارگوشه ي دنيا براي قطع روابط تجاري همه ي كشورها ب اايران، يا به تكاپوي زشت و نفرت انگيز امريكا براي متهم كردن ايران در حوادثي همچون حادثه ي آرژانتين سرانجام رسوايي آنان با روشن شدن حقايق، وقضاياي ديگر ومتعددي از اينقبيل اثبات ميكند كه قدرت فائقه ي ادّعايي استكبار، مانند بسياري از مدّعاهاي آنان چون طرفداري ازحقوق انسان وامثال آن، سخني پوچ است. مسلمانان درصورت عزم وايستادگي ومعرفت، از استكبار قوي ترند. نيروهاي استكبار درعرصه ي مسائل انساني به ضعفهاي مفرط وبي علاج، دچارند وهيچ جمعيّت ودولت و بخصوص ملّت داراي تصميم راسخ وانديشه ي روشن - چه رسد به امت بزرگ اسلامي - نبايد ازآنان بيمي به دل راه دهد. در پايان بار ديگر همگان را به تدبّر در يكايك اعمال و شعائر حج و نيز به استمداد ا زقدرت لايزال الهي و تمسك به حبل اللَّه دعوت ميكنم و اميدوارم كساني كه دل در گرو استضائه از انوار الهي حج دارند، مورد تأئيدات و تفضلات الهي قرار گرفته و مشمول ادعيه ي زاكيه ي حضرت بقيّةاللَّه الاعظم (ارواحنافداه وعجّل اللَّه فرجه) گردند و با حج مقبول و دعاي مستجاب و ذخيره ي ارزشمند معنوي به ديار خود باز گردند. والسّلام عليكم ورحمةاللَّه -
چهارم ذيحجةالحرام ۱۴۱۵ برابر با چهاردهم ارديبهشت ۱۳۷۴ - علي الحسيني الخامنه ئي -------
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱-۱-۵- کوتاهی جوامع اسلامی نسبت به نظر اسلام در مورد زن؛ خواهران عزیز و دختران من! اعتقادم این است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل دوم: پیشینه ی تاریخی
۱-۲-۱- قبل از ظهور اسلام
۱-۱-۲-۱. ظلم و جفای به زنان در دوران جاهلیت
پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلّم) در جامعه ای به نبوّت مبعوث شد که مردم در آن جا نسبت به زنان و دختران جفا میکردند. آیات کریمه ی قرآن، به زبانهای مختلف تلاش کرد این عادت زشت را از میانِ مردم ببرد. [۱]
۲-۱-۲-۱. برداشت، تحلیل و تفکرات غلط درباره ی جایگاه زنان در تاریخ بشریت
من تعجّب میکنم - جز استثناها - چرا این گونه بوده است؟ چرا بشریت همواره درباره ی مسأله ی زن و مرد، کج فکر کرده است و میخواهد در مقابل این بایستد. شما از تعلیمات انبیا که بگذرید، در همه ی برداشتها و تحلیلها و تفکّرات بشری، جایگاه زن و مرد، جایگاه غلطی است و نسبت زن و مرد، نسبت غلطی میباشد. حتّی در تمدنهای خیلی بلند پایه ی دنیای باستان - مثل تمدّن روم یا ایران - برداشت از زن، یک برداشت غلط است. [۲]
۳-۱-۲-۱. حرمسراها؛ نشانه ی اهانت به زنان در امپراتوریها و پادشاهان سابق
از حرمسراهای پادشاهان ساسانی مطالبی شنیده اید. حرمسرا داری یعنی چه؟ حرمسرا داری یعنی همان اهانت به زن. یک مرد چون قدرت دارد، به خودش حق میدهد که هزار نفر زن در حرمسرای خودش نگهدارد! اگر همه ی ملتِ آن پادشاه هم همان طور قدرت داشتند، هر کدام به قدر خودشان هزار نفر، پانصد نفر، چهارصد نفر یا دویست نفر زن نگه میداشتند! این حاکی از چه نگرشی به زن است؟! [۱]
۴-۱-۲-۱. حضور زنان در جامعه و معامله با زنان در زشت ترین و تحقیرآمیزترین شکل در همه دنیا
فقط در منطقه ی عربی نبود که جاهلیّت حاکم بود. در دو امپراتوری عظیم آن روز - یعنی امپراتوری ایران ساسانی و امپراتوری روم - همین جاهلیّت وجود داشت؛ در آن مناطق هم از عدالت خبری نبود؛ در آن مناطق هم تبعیض بود. در همین ایران، درس خواندن و معرفت آموختن، مخصوص به طبقاتی بود و عامه ی مردم حق نداشتند درس بخوانند. برده داری به بدترین شکلش، معامله ی با ضعفا به بدترین شکل، مسأله ی زن و حضور زنان در جامعه و معامله با زنان در زشت ترین و تحقیرآمیزترین شکل. همه جا جاهلیّت بود؛ همه جا معرفت غریب بود. اسلام آمد و خورشید معرفت اسلامی بر دلها و ذهنها تابید و با وجود جهالت عالم و نامساعد بودن اوضاع و احوال، این کاروانِ رشد و ترقّیِ انسانی با سرعت پیش رفت. [۲]
----------
[۱]: . بیانات در دیدار با مردم یاسوج ۱۷-۰۳-۱۳۷۳.
[۲]: . بیانات در دیدار با گروهی از بانوان پزشک سراسر کشور ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
[۱]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگره ی حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰.
[۲]: . بیانات در دیدار کارگزاران نظام به مناسبت سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) ۱۵-۰۸-۱۳۷۸.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
✅ آیا ممکن است رضایت پدر و مادر در زمان حیات، پس از فوت آنان به نارضایتی تبدیل شود؟ (دستخط استاد شهید)
💢 ممکن است فرزندانی در زمان حیات پدر و مادر، خدای ناخواسته آنها را ناراضی کرده باشند ولی بعد از درگذشت آنها طوری عمل کنند که رضایت آنها را به دست آورند؛ همچنان که عکس آن نیز ممکن است.
📙استاد مطهری، زندگی جاوید یا حیات اخروی، ص 35
. 🌱
#آیھراهنما
بِسْمِ اللُّهُِ الْرَّحْمنِ الْرَحِیم
«وَ قُولواْ لِلنَّاسِ حُسْنًا» بقره ۸۳
•┈—┈—┈✿┈—┈—┈•
با مردم با خوش زبانی سخن بگویید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بخشی از سوره واقعه با گویش فارسی و صداگذاری حیرت انگیز
💥حتما حتمادرسکوت کامل گوش کنید👌
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مؤمنون متن حديث سورة المؤمنون (۲۳) الصدوق قال: حدّثنى محمّد بن عمر الجعابى قال: حدّثنا أب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مائده
متن حديث
سورة المائدة (۵) ۱- العيّاشى عن صفوان، قال: سألت أباالحسن الرضا عليه السلام عن قول الله (فاغسلوا وجوهكم و أيديكم إلي المرافق و امسحوا برؤسكم و أرجلكم إلي الكعبين) فقال: قد سأل رجل أباالحسن عن ذلك، فقال: سيكفيك أو كفتك سورة المائدة يعنى المسح علي الرأس والرجلين، قلت: فإنّه قال: اغسلوا أيديكم إلي المرافق، فكيف الغسل؟ قال: هكذا أن يأخذ الماء بيده اليمني فيصبّه فى اليسري، ثمّ يفيضه علي المرفق، ثمّ يمسح إلي الكفّ، قلت له: مرّة واحدة؟ فقال: كان يفعل ذلك
مرّتين، قلت: يرد الشعر؟ قال: إذا كان عنده آخر فعل، و إلّا فلا. ۲- العيّاشى عن أبى إسحاق المداينى قال: كنت عند أبى الحسن عليه السلام إذ دخل عليه رجل فقال له: جعلت فداك إنّ الله يقول (إنّما جزاء الّذين يحاربون الله و رسوله - إلى- أو ينفوا). فقال: هكذا قال الله، فقال له: جعلت فداك فأى شى ء إذا فعله استحقّ واحدة من هذه الأربع؟ قال: فقال له أبوالحسن عليه السلام: أربع، فخذ أربعاً بأربع، إذا حارب الله و رسوله و سعى فى الأرض فساداً فقَتَل، قُتِلَ، فإن قَتَلَ و أخذ المال قُتِلَ و صُلِبَ، و إن أخذ المال و لم يقتل، قُطِعَتْ يده و رجله من خلاف، و إن حارب الله و رسوله و سعى فى الأرض فساداً و لم يقتل و لم يأخذ المال نفى من الأرض. فقال له الرجل: جعلت فداك و ما حدّ نفيه؟ قال: ينفي من المصر الّذى فعل فيه ما فعل إلي غيره، ثمّ يكتب إلي أهل ذلك المصر أن ينادى عليه بأنّه منفيّ، فلاتؤاكلوه، و لاتشاربوه، و لاتناكحوه، فإذا خرج من ذلك المصر إلي غيره كتب إليهم بمثل ذلك فيفعل به ذلك سِنَة، فإنّه سيتوب من السنة و هو صاغر، فقال له الرجل: جعلت فداك فإن أتى أرض الشرك فدخلها؟ قال:
يضرب عنقه إن أراد الدخول فى أرض الشرك. ۳- الصدوق عن الفقيه المروزى، عن أبى بكر النيسابورى
، عن الطائى عن أبيه عن الرضا عليه السلام عن آبائه عن علىّ بن أبى طالب عليه السلام فى قول الله عزّوجلّ (أكّالون للسحت) قال: هو الرجل الّذى يقضى لأخيه الحاجة ثمّ يقبل هديّته. ۴- العيّاشى عن هشام بن المشرقى عن أبى الحسن الخراسانى عليه السلام قال: إنّ الله كما وصف نفسه أحد، صمد، نور، ثمّ قال: (بل يداه مبسوطتان) فقلت له: أفله يدان هكذا؟ - و أشرت بيدى إلي يده - فقال: لوكان هكذا كان مخلوقاً. ۵- الصدوق عن الحاكم أبوعلىّ الحسين بن أحمد البيهقى، قال: حدّثنا محمّد بن يحيي الصولى، قال: حدّثنى سهل بن القاسم النوشجانى، قال: قال رجل للرضاعليه السلام: يا بن رسول الله إنّه يروى عن عروة بن الزبير، أنّه قال: توفّى رسول الله صلّي الله عليه و آله و هو فى تقيّة، فقال: أمّا بعد قول الله تعالي (يا أيّها الرسول بلّغ ما أنزل إليك من ربّك و إن لم تفعل فما بلّغت رسالته و الله يعصمك من الناس) فإنّه أزال كلّ تقيّة بضمان الله عزّوجلّ و بيّن أمر الله تعالي و لكن قريشاً فعلت ما اشتهت بعده، و أمّا قبل نزول هذه الآية فلعّله. ۶- العيّاشى عن أحمد بن محمّد قال: كتبت إلي أبى الحسن الرضا عليه السلام، و كتب فى آخره: أو لم تنتهوا عن كثرة المسائل فأبيتم أن تنتهوا إيّاكم، و ذاك فإنّما هلك من كان قبلكم بكثرة سؤالهم، فقال الله تبارك
و تعالي (يا أيها الذين آمنوا لاتسئلوا عن أشياء - إلي قوله- كافرين). ۷- العيّاشى عن ابن الفضيل عن أبى الحسن عليه السلام قال: سألته عن قول الله (إذا حضر أحدكم الموت حين الوصيّة اثنان ذوا عدلٍ منكم أو آخران من غيركم) قال: اللّذان منكم مُسْلِمان، و اللّذان من غيركم من أهل الكتاب، فإن لم تجدوا من أهل الكتاب فمن المجوس، لأنّ رسول الله صلّي الله عليه و آله قال: سنّوا بهم سنّة أهل الكتاب، و ذلك إذا مات الرجل المسلم بأرض غربة [ فطلب رجلين مسلمين يشهدهما علي وصية فلم يجد مسلمين يشهدهما فرجلين من أهل الكتاب، قال حمران: قال أبوعبدالله عليه السلام و اللّذان من غيركم من أهل الكتاب و إنما ذلك إذا مات الرجل المسلم فى ارض غربة فطلب رجلين مسلمين يشهدهما علي وصية ] فلم يجد مسلمين فليشهد رجلين ذمّييّن من أهل الكتاب مرضيّين عند أصحابهما.
سوره مائده (۵) ۱- عياشي از صفوان روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) در باره آيه شريفه (پس صورتهايتان و دستانتان را تا آرنج بشوييد و سرهايتان و پاهايتان را تا برآمدگي آن مسح بكشيد) ۱ سؤال كردم، فرمود: مردي در اين باره از ابوالحسن پرسيد، آن بزرگوار فرمود: سوره مائده پاسخ تو را داده است يا خواهد داد،... مقصود مسح كردن سر و دو پاست، عرض كردم: خداوند فرموده است: دستهايتان را تا آرنجها بشوييد، نحوه
شستن چگونه است؟ فرمود: بدين ترتيب كه با دست راست خود آب برمي دارد و در دست چپ خالي ميكند و آن گاه روي آرنج ميريزد و سپس تا كفِ خود دست ميكشد. عرض كردم: يك بار كافي است؟ فرمود: (ابوالحسن) اين كار را دو بار انجام ميداد، عرض كردم: آيا ميتواند بر عكس (به شيوه مخالفان) وضو بگيرد؟ فرمود: اگر كسي (از مخالفان) نزد او باشد اين
كار را بكند و إلّا نه ۲. ۲- عياشي از ابواسحاق مدائني روايت كرده است كه گفت: در خدمت ابوالحسن (ع) بودم كه مردي وارد شد و عرض كرد: قربانت گردم، خداوند ميفرمايد (همانا كيفر كساني كه با خداوند و رسولش محاربه ميكنند... يا نفي شوند) ۳، حضرت فرمود: اينچنين خداوند فرموده است، عرض كرد: فدايت شوم، چه كاري است كه اگر انجامش دهد سزاوار يكي از اين چهار كيفر است؟ حضرت ابوالحسن (ع) فرمود: چهار كار، چهار به چهار حساب كن، اگر با خدا و پيامبرش به جنگ برخيزد و در زمين به فساد كوشد و آدم بكشد، كيفرش اين است كه كشته شود; اگر آدم بكشد و غارت كند بايد به دار آويخته شود; اگر غارت كند و كسي را نكشد بايد دست و پاي او بر خلاف يكديگر (يكي از راست و ديگري از چپ) بريده شود
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای جالب لامپ ربوده شده از حرم امام رضا علیه السلام و حاجت روایی یک زوج
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
♨️برای امام زمان (عج) کم گذاشتیم 👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام #دانشمند 📡حداقل برای☝️نفر ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دو رکن اساسی برای ولایت پذیری و ولایت مداری
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
یکی از علمای تهران
نقل فرمودند:
بیست سال قبل شخصی مبلغ زیادی دلار برای هدیه به جمکران آورد.
او را در قسمت ثبت کرامات جمکران دعوت نمودیم و علت این هدیه زیاد را پرسیدیم.
او گفت: من اهل ترکیه هستم و در ارتش خدمت می کردم. ظاهرا مسلمان ولی ابدا اهل نماز و قرآن نبودم.
سال 1371 که در ترکیه زلزله شدیدی آمد، صد و بیست هزار کشته داد.
من از طرف ارتش مسئول تفحص اجساد در یکی از شهرها بودم،
بعد از هشت روز از زلزله خانمی از من خواست ساختمان مخروبه ای را آوار برداری کنم، تا دو فرزند پسرش را بیرون بیاوریم.
ساختمان بتون بود و سقوط کرده بود ولی به زمین نچسبیده بود ستونها مانع از رسیدن سقف به زمین شده بود.
وقتی بیل بلدوزر ارتش سقف را بلند کرد با کمال تعجب دیدم دو پسر بعد از هشت روز از زلزله زنده هستند.
سریعتر دویدم دو پسر دو ساله و شش ساله را بغل کردم بیرون آوردم.
از بچه شش ساله پرسیدم چطور شد شما زنده ماندید توی این هشت روز چیکار می کردید ؟
گفت: همینکه زلزله شد آقایی کنار ما آمد و اشاره کرد سقف همانجا ماند و به سر ما نیفتاد.
به ما فرمود: ناراحت نباشید من کنار شما هستم برای ما غذا می آورد و برای برادرم شیر در شیشه می آورد.
امروز برادرم خیلی گریه کرد.
آقا از من پرسید: چرا داداش کوچیکت این همه گریه می کند؟ گفتم: دلش برای مادرم تنگ شده.
فرمودند: الان مادرتان را بهتون می دهم، همان لحظه سقف خانه بالا رفت و دیدیم مادرمان کنار بلدوزر ایستاده،
رفتم سراغ آن زن، بهش گفتم: تو چه دینی داری؟
گفت: من شیعه هستم امامی حاضر و ناظر دارم حضرت مهدی ارواحنا فداه.
وقتی زلزله شد رفته بودم خرید کنار خیابان رو به قبله ایستادم و گفتم: یا حجه بن الحسن پسرانم را به شما سپردم.
من گیج و حیران بودم. همانجا تصمیم گرفتم از ارتش استعفا کردم. شیعه شدم، و اموالم را با اربابم حضرت مهدی عج نصف کردم. آورده ام برای جمکران.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: هیجان پنهان در تمام نیروها دیده میشود و چهره ی اکثر بچهها حاوی علامت سؤال بزرگی از عملیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جنگ در برف
از همین ابتدا، سرما چنگال خشن خود را
در تن رزمندگان اسلام فرو میکند. باران شدیدی باریدن میگیرد. سوز سرما از چادرها و پلاستیکها عبور میکند و خود را به داخل چادرها میرساند. هنوز برفهای قبلی قطع نشده که برف جدیدی میبارد. برفی سنگین و طولانی. همه ی منطقه سفید میشود. برای خارج شدن از چادر باید لباس زیادی زیر اورکت بپوشی. خودت هم سنگین میشوی. بوران برف چشمها و صورت را آزار میدهد. اکثر صورتها خشکی زده و کسی میل ندارد از چادر خارج شود. هر چادر به فراخور اندازه اش دارای یک یا چند بخاری نفتی است. بعضی از بخاریها هم خراب است و دودشان بیشتر از گرماست. بچهها سعی میکنند، نزدیک این بخاریها بنشینند. حتی گرمای فانوس هم لذت بخش است. معلوم نیست چرا پتوها نمی توانند، آدم را گرم کنند. سوز سرما از پتوها هم میگذرد. در چادر کاملا بسته است. پلاستیک روی چادر کمی جلوتر کشیده شده و یک اندرونی را به وجود آورده. قبل از اینکه وارد چادر شوی، اول وارد یک اتاق پلاستیکی میگردی که پوتینهای گلی و سنگین جلوی آن ریخته و بعد یک پتو را کنار میزنی و سپس از در چادر وارد میشوی. باید جلوی سرما را گرفت. شاید تمام نیروهایی که قرار بوده عملیات کنند، غافلگیر شده اند. حتما
[صفحه ۱۷۹]
عراقیهای منتظر هم در کولاک برف روزهای بدتری را میگذرانند.
وقتی از چادر خارج میشوی، سفیدی برف چشمها را میزند. در فاصله ی چادرها یک جاده ی کوچک و کم عرض وجود دارد که به توالت و منبع آب ختم میشود. این سرما باعث میشود نیروها بیشتر به توالت احتیاج پیدا کنند. آن هم خودش یک دردسر است. آب یخ
و سرما. برف هم فرصت نداد تا این امکانات به خوبی ساخته شود. اکثر اوقات هم شیر آب منبع، یخ میزند و باید کمی آب داغ از چادر آورد و روی آن ریخت. کمتر کسی مایل است دستهایش را از اورکت و یا جیب خود خارج کند. اکثر بچهها وقتی از چادر بیرون میآیند اورکت را روی خود میاندازند و کلاه آن را بر سر میگذارند و برای اینکه زمین نخورند، خیلی آهسته میآیند و میروند.
تدارکات مشکل شده. جادهها بسته اند و امکان انتقال تدارکات سخت است. بدتر از همه هنگامی است که سوخت نمی رسد. الآن نفت مهمتر از هر چیز دیگر است. مصرف هم بالاست. بخاریها باید کار کند و گرنه بچهها خیلی زود مریض میشوند و از پا در میآیند. از صبحگاه و رزم شبانه و... هیچ خبری نیست و هیچ فرماندهی راضی نیست نیروهایش را در این سرما بیرون بکشد و با آنها کار کند، چون این امر باعث از دست رفتن توان نیروها میشود. در همین شرایط خیلی از بچهها سرما خورده اند و بهداری هم چند کیلو قرص و کپسول ضد سرماخوردگی آورده و توزیع میکند. بعضی از نیروها هم که خیلی سرمایی هستند و به خودی خود میلرزند، چه برسد در این هوا که سخت ناراحت اند.
گردان منتظر دستور فرماندهی لشکر است. چادر گردان هم سرد است و خود حاجی (مسئول گردان) بیل گرفته و اطراف چادر را از برف خالی میکند.
نمازهای جماعت به صورت دسته ای برگزار و نیروهای هر دسته در یک چادر بزرگ جمع شده و نماز میخوانند. خواندن زیارت عاشورا در صبح و تلاوت سوره ی «واقعه» قبل از خواب
هم در دستهها صورت میگیرد و دیگر نمی توان تجمع با شکوه گردان را شاهد بود.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
﷽ 🕊♥️ 🕊﷽
#شهیدانہ❤️⇓
میگفټ:اگرمےخواهیدنذرےڪنید
فقط گناه نڪنید...!
مثلا نذر ڪنید یڪ روز گناه نمےڪنم،
هدیہ بہ آقا صاحبالزمان «عج» ازطرف خودم
یعنے از طرف خودتان عملےررا براے سلامتی و تعجیل در فرج آقا امامزمان «عج» انجام مےدهید
ڪہ یڪے از مجربترین ڪارها براے آقا است.
#شہیدمجیدسلمانیان
•┈••✾❀🕊