eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.7هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پيام به مناسبت تأسيس مؤسسه فرهنگى دارالحديث در شهرستان قم پيام به مناسبت تأسيس مؤسسه فرهنگي دارالحديث در شهرستان قم بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم كلامكم نور و امركم رشد اهتمام به حديث، پس از تمسك به كتاب حكيم حميد، برترين وظيفه يي است كه عالم دين بدان مكلف است، اين، استضائه از انوار علم و حكمتي است كه از كلام و تعليم و هدايت پيامبر مكرم اسلام (صلّي اللَّه عليه واله) و ائمه ي معصومين از اهل بيت آن حضرت (عليهم الصّلاةوالسّلام) ساطع مي‌گردد و خرد و انديشه ي انساني را دستگيري و راهنمايي، و زندگي بشر را برخوردار از سلوك حكيمانه و خردمندانه مي‌كند. و چنين است كه حضرت ابي جعفر (عليه السّلام) به جابر مي‌فرمايد: «يا جابر! واللَّه لحديث تصيبه من صادق في حلال و حرام، خير لك مما طلعت عليه الشمس حتي تغرب». در تاريخ علم دين، جمع حديث و حمل و فهم و درك و شرح آن، يكي از بزرگترين و طولاني ترين فصول است و با يك نظر، حديث، مادر بسياري از علوم اسلامي و يا همه ي آنهاست، و از اين رو است كه عالم دين شناس بزرگ اقدم، شيخ كليني (رحمةاللَّه تعالي) در مقدمه ي كتاب كافي شريف، حديث را برابر با علم دين دانسته و آن را محور علم و ايمان به شمار آورده است. دقت و باريك بيني فقهاء و علماي برجسته ي سلف در امر حديث و چگونگي تحمل آن و شرائط وثوق به روايت و ديگر آنچه در اين باب بر اهلش آشكار است، همه از همين اهميت و عظمت شأني كه درباره ي حديث و تأثير آن در سرنوشت فرد و جامعه ي اسلامي گفته شد، سرچشمه مي‌گيرد. امروز درباره حديث، به تدقيق و جداسازي سره از ناسره، و راست از دروغ، و مسلم از مشكوك، و نيز به تأمل در فهم معضلات و مفاد و مضمونهاي اساسي در آن، و نيز به تطبيق يا نسبت يابي آن با كلام اللَّه عزيز حكيم، و نيز به شرح و بسط عالمانه و محققانه، و نيز به نشر و همگاني كردن آنچه همگان را به كار خواهد آمد، و بسي خدمات و تلاشهاي ديگر، نيازي مبرم و سازماندهي شده وجود دارد. در كنار اين همه، پردازش علم رجال، و نيز بررسي تاريخ صدور حديث و سير آن، و نيز كسب آگاهي از آن زمينه يي كه صدور هر حديثي را لازم يا راجح ساخته است، و نيز جستجو از مضمونهاي مشابه در كتب حديث اهل سنت، از جمله ي كارهاي لازم و ضروري است. اكنون تأسيس مجمع دارالحديث به همت جناب حجةالاسلام والمسلمين آقاي ري شهري كه در كار حديث، گذشته از شوق و علاقه، تبحر و سابقه و تجربه نيز دارند، اين مژده را مي‌دهد كه به حصول اين خواسته‌ها و نيازها در امر حديث بتدريج نزديك خواهيم شد ان شاءاللَّه تعالي. توفيق ايشان و همكارانشان را از خداوند متعال خواستارم. سيّد علي خامنه اي - ۲۲/۰۸/۱۳۷۴ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۵-۴-۲-۱- متزلزل کردن پایه‌های اخلاقی مملکت و ازبین بردن حجاب و عفاف و فاصله ی بین زن و مرد می دانید قبل از انقلاب این مملکت چگونه بود؟ در طول پنجاه سال چگونه پایه‌های اخلاقی در این مملکت عمداً و با حساب و پیگیری متزلزل شد؛ زنان و دختران و جوانان را به چه وضعی کشاندند؟ اگر می‌دانستید، آن گاه می‌فهمیدید طبقه ی جوان صالح و نورانی - چه دختران و چه پسران که در بخش‌های مختلف جامعه هستند - چقدر ارزش دارند. [۲] امروز عدد مطلق و نسبی محقّقین زن، اساتید زن، دانشمندان زن در رشته‌های مختلف، متفکّرین و نویسندگان زن که در رشته‌های گوناگون فکر می‌کنند، صاحب نظرند و قلم می‌زنند، ادبای زن، شعرای زن، هنرمندان زن - قصه نویس ها، شاعرها، نقّاش‌ها - بمراتب بیش تر از دوره ی طاغوت است؛ یعنی آن دوره ای که به نام طرفداری از زن، حجاب و عفاف و وجود فاصله ی بین زن و مرد را بکلّی از بین برده بودند و روزبه روز هم این بی بندوباری را ترویج می‌کردند؛ حتّی در مواردی از کشورهای اروپایی هم بدتر و تندتر عمل می‌کردند. [۳] ۶-۴-۲-۱- به انحطاط کشاندن و وادار کردن زنان به ساختن شخصیت کاذب از طریق جلوه گری و مشغول کردن او زن را وادار می‌کردند که به وسیله ی جلوه گری و جلب چشم‌ها به سمت خود، برای خویش یک شخصیت کاذب درست کند. این، برای زن انحطاط بود و پیشرفت نبود. آیا جنایتی بزرگتر از این نسبت به زن وجود دارد که بیایند سر او را با آرایش و مُد و جلوه گری و لباس و طلا و زیورآلات بند کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله، در راه مقاصد گوناگون استفاده کنند و نگذارند در میدان سیاست و اخلاق و تربیت وارد بشود؟ این، آن کاری است که در رژیم گذشته، دقیقاً و بابرنامه انجام می‌گرفت. [۱] ۷-۴-۲-۱- ضدّ اسلامی بودن پوشش و رفتار زنان در محیط‌های گوناگون دوران طاغوت که انسان وقتی به داخل محیطی می‌رفت، احساس می‌کرد در آن محیط، همه چیز ضدّ اسلام است. به یک مسلمان و به یک آدم متدیّن که می‌رسیدند، نگاه‌ها از روی بغض، از روی سردی و از روی بی اعتنایی بود. رفتار زنان؛ پوشش زنان؛ برخورد مردان؛ جلف گری‌هایی که گاهی بعضی از مردان و زنان می‌کردند؛ همه چیز غیر اسلامی بود. [۲] ۸-۴-۲-۱- ورود در وادی علم به قیمت کنار گذاشتن دین، تقوا، عفاف و وقار اسلامی زن، در جامعه ی خودباخته ی نظامِ پلید پادشاهی، حقیقتاً و از همه ی جوانب مظلوم بود. اگر زن می‌خواست وارد مقوله ی علم بشود، باید قید دین و تقوا و عفاف را می‌زد. مگر یک خانم مسلمان، در دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی و مراکز علمی و فرهنگی می‌توانست به آسانی حجاب و متانت و وقار خود را حفظ کند؟ مگر ممکن بود؟ مگر می‌شد یک زن مسلمان، در خیابان‌های تهران و بعضی از شهرهای دیگر، با متانت و وقار اسلامی یا حتّی با حجاب نیمه کاره، راحت راه برود و از گزند زبان و حرکت هرزگان و دلباختگانِ به فساد و فحشای سوغات غرب، مصون بماند؟ کاری کرده بودند که در این مملکت، کسب علم برای زن‌ها غالباً ممکن نمی شد. موارد استثنایی را کاری ندارم. به طور غالب، رفتن زنان به وادی علم میسّر نمی شد؛ مگر با برداشتن حجاب و منصرف شدن از تقوا و وقار اسلامی! [۱] در میدان سیاست و در زمینه ی فعّالیت‌های اجتماعی هم همین طور بود. اگر زنی می‌خواست منصبی از مناصب اجتماعی و سیاسی را در ایرانِ دوران پادشاهی دارا باشد، باید قید حجاب و عفاف و وقار و متانت زن اسلامی را می‌زد. البته، بسته به این بود که خود این زن، جوهر و استعدادش چگونه باشد. [۲] ---------- [۲]: . بیانات در جلسه ی پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ۲۲-۰۲-۱۳۸۲. [۳]: . بیانات در دیدار گروه کثیری از بانوان نخبه در آستانه ی سالروز میلاد حضرت زهرا (س) ۱۳-۰۴-۱۳۸۶. [۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم ۲۶-۱۰-۱۳۶۸. [۲]: . بیانات در دیدار اعضای انجمن‌های اسلامی ادارات، کارخانه‌ها و بیمارستان‌های سراسر کشور ۴-۶-۱۳۷۱. [۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم... ۲۶-۱۰-۱۳۶۸. [۲]: . همان. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
⚫️ چرا خود را به گریه‌زدن (تباکی) هم برای امام حسین(ع) ثواب دارد؟ ◾️عزاداری امام حسین(ع) که به حق درباره‌اش گفته شده: «مَنْ بَکی‏ اوْ ابْکی‏ اوْ تَباکی وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه‌کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفه‌اش تهییج احساسات علیه یزیدها و ابن‌زیادها و به سود حسین‏‌ها و حسینی‏‌ها بوده. در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی‌کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقعاً نوعی سربازی است. ◾️ در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‏‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی(ع) یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. ◾️ اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و مسئله‌ شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‏‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرّد از وظایف اجتماعی و بی‌رابطه با حسین‏‌های زمان و بی‌رابطه با یزیدها و عبیدالله‌های زمان به پا دارند. ◾️ در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را به پا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها «تباکی» اثر ندارد، اگر یک من اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی‌خورد. 📕 استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صدساله اخیر، ص۸۳ https://eitaa.com/zandahlm1357
الأعراف وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلَا تَكُن مِّنَ الْغَافِلِينَ ﻭ ﺗﻮ، ﺍی ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﻫﺮ ﺻﺒﺢ ﻭ ﺷﺐ، ﻧﺎﻟﺎﻥ ﻭ ﺗﺮﺳﺎﻥ ﻭ ﻧﺠﻮﺍﻛﻨﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺧﻮﺩ ﻳﺎﺩ ﻛﻦ ﻭ ﺟﺰﻭ ﻏﺎﻓﻠﺎﻥ ﻧﺒﺎﺵ! (٢٠٥) https://eitaa.com/zandahlm1357
17.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀دقایقی با فرازهای ملکوتی و سرشار از زیبایی و معنویت با صدای اکبرالقراء استاد مرحوم شیخ مصطفی اسماعیل ❇️سوره: آل عمران آیات ۱۹۳تا۱۹۴ -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-