#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
د: (مقصود) شركي است كه به حد كفر نرسد۱۶. منبع حديث ۱- يوسف / ۲۰. ۲- تفسير قمّى ۱/ ۳۴۱. ۳- يوسف / ۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
يونس
متن حديث
سورة يونس (۱۰) ۱- العيّاشى عن أحمد بن محمّد عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: سمعته يقول: ما أحسن الصبر
و انتظار الفرج، أما سمعت قول العبد الصالح (فانتظروا إنّى معكم من المنتظرين). ۲- الكلينى عن عدّة من أصحابنا عن أحمد بن محمّد عن عمر بن عبدالعزيز عن محمّد بن الفضيل عن الرضا عليه السلام قال: قلت: (قل بفضل الله و برحمته فبذلك فليفرحوا هو خير ممّا يجمعون) قال: بولاية محمّد و آل محمّد عليهم السلام خير ممّا يجمع هؤلاء من دنياهم. ۳- الصدوق قال: حدّثنا عبدالواحد بن محمّد بن عبدوس النيسابورى العطّار رضى الله عنه قال: حدّثنا علىّ بن محمّد بن قتيبة عن حمدان بن سليمان النيسابورى قال: حدّثنا إبراهيم بن محمّد الهمدانىّ، قال: قلت لأبى الحسن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام: لأىّ علّة أغرق الله عزّوجلّ فرعون و قدآمن به، و أقرّ بتوحيده؟ قال: إنّه آمن عند رؤية البأس، و هو غير مقبول، و ذلك حكم الله تعالي ذكره فى السلف و الخلف قال الله تعالي (فلما رأوا بأسنا قالوا آمنّا بالله وحده و كفرنا بما كنّا به مشركين*فلم يك ينفعهم إيمانهم لمّا رأوا بأسنا). و قال عزّوجلّ (يوم يأتى بعض آيات ربّك لاينفع نفساً إيمانها لم تكن آمنت من قبل أو كسبت فى إيمانها خيراً) و هكذا فرعون لمّا (أدركه الغرق قال آمنت أنّه لاإله إلّا الّذى آمنت به بنو إسرائيل، و أنا من المسلمين) فقيل له (آلآن و قدعصيت قبل و كنت من المفسدين*فاليوم ننجّيك ببدنك لتكون لمن خلفك آية) و قدكان فرعون من قرنه إلي قدمه فى الحديد
، و قدلبسه علي بدنه. فلمّا اغرق ألقاه الله علي نجوة من الأرض ببدنه، ليكون لمن بعده علامة، فيرونه مع تثقّله بالحديد علي مرتفع من الأرض، و سبيل التثقيل أن يرسب و لايرتفع، فكان ذلك آية و علامة، و لعلّة أخري أغرق الله عزّوجلّ فرعون و هى أنّه استغاث بموسي لمّا أدركه الغرق و لم يستغث بالله فأوحي الله عزّوجلّ إليه: يا موسي ما أغثت فرعون لأنّك لم تخلقه و لو استغاث بى لأغثته.
سوره يونس (۱۰) ۱- عياشي از احمد بن محمد از ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه گفت: شنيدم ميفرمايد: چه نيكوست شكيبايي و انتظار فرج، آيا نشنيده اي سخن آن عبد صالح را كه گفت: منتظر بمان كه من همراه با شما از منتظران هستم۱. ۲- كليني از عده اي از اصحاب ما، از احمد بن محمد، از عمر بن عبدالعزيز، از محمد بن فضيل روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباره آيه شريفه (قل بفضل الله و برحمته فبذلك فيلفرحوا هو خير مما يجمعون) ۲، سؤال كردم، فرمود: (مقصود از بفضل الله و برحمته) يعني به ولايت محمد و آل محمد (بايد شادمان باشند) كه آن بهتر است از دنيايي كه آنان براي خود گرد ميآورند۳. ۳- صدوق از عبدالواحد بن محمد بن عبدوس نيشابوري عطار (رض)، از علي بن محمد قتيبه، از
حمدان بن سليمان نيشابوري
، از ابراهيم بن محمد همداني روايت كرده است كه گفت: به ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) عرض كردم: با آن كه فرعون به خداوند عزوجل ايمان آورد و به يگانگي او اقرار نمود، چرا خداوند وي را غرق ساخت؟ فرمود: او زماني ايمان آورد كه عذاب را مشاهده كرد. در چنين زماني ديگر ايمان قبول نمي شود. اين حكم خداوند است كه درباره گذشتگان و آيندگان بيان كرده و فرموده است: (فلمّا رأوا بأسنا قالوا آمنا بالله وحده و كفرنا بما كنّا به مشركين فلم يك ينفعهم ايمانهم لما رأوا بأسنا) ۴. و نيز فرموده است: (يوم يأتي بعض آيات ربك لاينفع نفسا إيمانها لم تكن آمنت من قبل أو كسبت في إيمانها خيرا) ۵، ايمان آوردن فرعون از اين نوع بوده وقتي (أدركه الغرق قال آمنت أنه لا إله إلا الذي آمنت به بنوا اسرائيل و أنا من المسلمين) ۶، به او گفته شد: (آلآن و قد عصيت قبل و كنت من المفسدين فاليوم ننجيك ببدنك لتكون لمن خلفلك آيه) ۷، فرعون از فرق سر تا نوك پا پوشيده در آهن بود. پس از آن كه غرق شد، خداوند جسد او را در روي زميني مرتفع بيرون افكند تا براي كساني كه بعد از او ميآيند نشانه (و عبرتي) باشد و ببينند كه با وجود آن همه آهن سنگين بر بدنش در زميني بلند افتاده است، در حالي كه شيء سنگين قاعدتا
ته نشين ميشود نه اين كه در بلندي قرار گيرد، و اين خود يك آيت و نشانه بود. علت ديگري كه خداوند عزوجل فرعون را غرق كرد اين بود كه وقتي خواست غرق شود از موسي كمك طلبيد و از خداوند كمك نخواست، لذا خداوند عزّوجلّ به موسي وحي فرمود كه: اي موسي، تو فرعون را كمك نكردي چون تو او را خلق نكرده اي، در حالي كه اگر از من كمك ميطلبيد، كمكش ميكردم ۸.
منبع حديث
۱- تفسير عيّاشى ۲/ ۲۰، و آيه در سوره يونس / ۲۰. ۲- يونس / ۵۸. ۳- اصول كافى ۱/ ۴۲۳. ۴- مؤمن (غافر) / ۸۴- ۸۵. ۵- أنعام / ۱۵۸. ۶- يونس / ۹۰. ۷- يونس / ۹۱-۹۲. ۸- علل الشرايع ۵۹.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای عنایت امام رضا در ژاپن برای نجات از آتش سوزی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#سوال کاربران 🔰در چه مواقعی نباید به #شبهه جواب داد و در چه مواردی باید جواب داد؟ ✅ نحوه برخورد با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارگاه #مهدویت_و_فرق_انحرافی 8
💠 جلسه 8⃣
🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور
👌 انتشار فایل آزاد و حلال
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ایند و ان شاء الله به زودی شاهد حضور آنها در جبهه خواهیم بود. از طرف دیگر بعضی از این افراد دارای م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حماسه آفرینی ها
دولت همچنان به دنبال امور جنگ است. در حد توان به مسائل آن میپردازد و هر بار با سخنان امام، شعله ی این همکاری و همیاری، بیشتر میشود. امام از عمق جان، جنگ را حمایت میکند. رزمندگان را دوست دارد. از نبرد و دفاع مقدس میگوید، با صلابت و محکم. آن را نعمت میداند. مجریان و رزمندگان را سربازان امام زمان میخواند. قوای مسلح را تقویت میکند و به آنها روحیه میدهد. مانند پدری مهربان، دست نوازش بر سر رزمندگان خسته میکشد. روح حماسه میدمد و مژده ی پیروزی میدهد. مردانه ایستاده، تا آخر. خیلی محکم و محکمتر از
همه. پیام میدهد، جوانها را ترغیب به جنگ میکند. سستی دیگران را نکوهش میکند. یقینا اگر میتوانست، خودش هم به جبهه میآمد. دولت را بسیج کرده، نخست وزیر هم آستینها را بالا زده و مردانه وارد معرکه شده. خودش مسئولیت پشتیبانی جنگ را به عهده گرفته و از ارسال امکانات دریغ نمی کند. بالاترین شخصیتهای روحانی، جنگ را سرلوحه کارهای خود قرار داده و در مجامع عالی نظامی، برای جنگ نقشه میکشند. طرح میریزند، هماهنگی میکنند، خود لباس رزم میپوشند و چفیه بر گردن میاندازند. قریب به اتفاق آمده اند. اما هنوز هستند کسانی که تردید دارند، میترسند، مسامحه میکنند،
[صفحه ۲۱۷]
مصلحت نگری میکنند، با بیانیههای سیاسی و غیر سیاسی، جنگ را ویرانگر میدانند و هیچ نعمتی را بر آن مترتب نمی کنند. در کشته شدن جوانهای مملکت، مرثیه سرایی میکنند ولی حاضر نیستند برای دفاع از ناموس خود، اقدام کنند. از سلاح دشمن ترسیده اند و صلاح را در مذاکره میدانند. شیطنت این نامردها هم بی تأثیر نیست و بعضی افراد سست اراده تحت تأثیر قرار میگیرند و نغمههای خیرخواهانه شان گوش فلک را کر کرده است.
شیپور جنگ هر روز محکمتر دمیده میشود. مردها از نامردها جدا میشوند. یاران از اغیار جدا، ایمانها سنجیده و عافیت طلبی؛ نسخه ی خیلیها میشود حتی امام را رها میکنند. حجره و حوزه و دانشگاه را بر سنگر ترجیح میدهند. دلشان برای آینده ی اسلام میسوزد. خود را دلسوز مینامند. برای جنگ تعیین تکلیف میکنند. هشدار میدهند، سلاحهای مرگ آور را نقاشی میکنند، هنر غیر متعهد را به خدمت میگیرند و با آحاد مردم بیگانه میشوند.
از سوی دیگر، از تعداد اعزامها کاسته شده و گردانها با
مشکل کمبود نیرو روبه رو هستند. روزها به انتظار مینشینیم تا طی چند اعزام، نیرو بیاید و گردانهایی که در صحنه نبرد هستند تکمیل شوند. خیلی از نیروها، مخصوص مراکز پشتیبانی و تدارکات و... هستند. اکثر نیروها اعزام مجدد شده اند و برای چندمین بار است که به جبهه میآیند. تعدادی از آنها نیز تیر و ترکش در بدن دارند. جانبازان هم میآیند. عضوی از بدن را به راه خدا داده ولی هنوز راضی نشده و میآیند تا همه اش را بدهند. اما افسوس که در همین دوران بحرانی، تعداد زیادی از سربازی هم فرار میکنند. پولهای کلان میدهند تا فرزندشان از سربازی معاف شوند. فرار از کشور نیز راه دیگر است!
در جبهه جانها فدای عشق مولا میشود و در شهر جوانهایی در انتظار معشوق سیاه میشوند. حیف که جبهه هم مظلوم است. اصلا هر چیزی که به اسلام و قرآن و عترت بر میگردد مظلوم است. آنهایی که عمدا به جبهه نمی آیند ظالم اند. مردانی که خاکریز جنگ را ندیده اند، آنهایی که لباس رزم بر تن نکرده اند
[صفحه ۲۱۸]
و آنهایی که نیت جبهه هم نکرده اند، واقعا ضرر کرده اند.
اما تویی که به جبهه آمده ای مواظب باش که مغرور نشوی. فکر نکنی کامل شده ای. هر چه هست خداست. به تو اجازه داده اند که تا این زمان در صف باقی بمانی. توفیق یافته ای که لباس رزم بر تن بکنی. خداوند عنایت کرده و تو را به جبهه آورده. مغرور مباش. خود را به خدا بسپار. برای دیگران هم تکلیف معلوم نکن. راه خودت را برو. داغ مظلومیت اسلام را بر قلبت حس کن و شبانه بر آن گریه کن. تو
باید بر مظلومیت اسلام گریه کنی. اسلام بر ما منت دارد و ما بر اسلام هیچ منتی نداریم. اسلام آمده است تا ما را نجات بدهد. باید افتخار کنیم که مسلمانیم. باید افتخار کنیم که شیعه هستیم.
آیا تنهایی علی (ع) گریه ندارد؟ آیا سیلی خوردن فاطمه زهرا (س) گریه ندارد؟ آیا تیر باران کردن جنازه ی مطهر امام حسن (ع) گریه ندارد؟ آیا
پیکر بی سر حسین (ع) گریه ندارد؟ آیا غربت اسلام گریه ندارد. خدا نکند اسلام در سرزمین جمهوری اسلامی هم مظلوم شود. خدا نکند نبرد بین حق و باطل هم مظلوم شود. باید گریست. هم برای خود و هم برای دیگران. بیشتر برای خود. میتوانیم بهتر باشیم ولی نیستیم. باید آرزوی شهادت کرد. ماندن و بسیجی باقی ماندن مشکل است. ولی اگر خدا خواست باید چنین شویم. باز هم باید از خدا بخواهیم. ای خدا اگر شهادت را نصیب ما نمی گردانی، ما را در راه امام و به عنوان یک بسیجی راستین، پایدار نگه دار / آمین /.
می خواهم بگویم کار مشکل شده. شاید مثل ظهر عاشورا. تعدا
د زیادی از بچهها شهید شده اند و از قرار معلوم، یاران زیادی باقی نمانده اند. ولی هنوز امام فرمان حمله میدهد. پیروزی را نزدیک میبیند و جز به فرمان خدا عمل نمی کند. یا علی خودت کمک کن. روحیه بده. انگیزه بده.
گاهی اوقات شنیدن ناهنجاریها در جبهه، دل آدم را میشکند. فرهنگ جبهه را باید حفظ کرد. نباید اجازه دهیم کارهای زشت با کلمات تغییر یافته، رواج یابد. بدون اجازه نباید کاری صورت گیرد. دوستی غیر متعارف بین دو جوان،
[صفحه ۲۱۹]
صحیح نیست و خدای نکرده خطایی صورت میگیرد.
شنیدن خبر نافرمانی از سوی
یک بسیجی، مثل کوه سنگین است. واحد دفتر قضایی در لشکر، زنگ خطری برای بالا بردن فرهنگ اصیل جبهه است. باید این واحد بی کار بماند. نباید اجازه دهیم تخلفات آنقدر زیاد و وسیع شود که دفتر قضایی لشکر نوبت بدهد. مسئولیت سپاهیان سنگین تر است. اشتباه آنها، شروع بدعت در منش پاک و زیبای سبزپوشان خمینی خواهد شد. با انگیزههای متفاوتی به جبهه میآیند. حتی گاهی اوقات انگیزههای نازیبا هم دیده میشود. انتخاب کمرنگ شده و جوانانی که در جبهه حضور مییابند علاوه بر نیتهای پاک و خالص گاهی اوقات متأثر از عوارض جانبی نیز هستند. .....
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | شهید سلیمانی: بی شهادت، مرگ با خسران چه فرقی می کند؟
🏴 لا يَوْمَ كَيَوْمِكَ يَا أَبَا عَبْدِاللَّهِ
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ورود امام حسین(ع) به سرزمین کربلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part09_آه ترجمه مقتل نفس المهموم.mp3
10.86M
بستن آب بر امام و یارانش
Part10_آه ترجمه مقتل نفس المهموم.mp3
12.68M
از شب عاشورا تا آغاز نبرد
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
غفلت غفلت قلب از خدا از بزرگترین عیبها و گناهان است هرچند این غفلت در لحظه ای اتفاق افتد، تا آنجا ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همنشینی
چنانچه عوام مردم به خاطر خطاهایشان عذاب میشوند، خواص را به خاطر غفلت عذاب مینمایند. پس اگر میخواهی از اهل کمال باشی، از مجالست با غافلان در هر حالی که هستی بپرهیز.
سعدی
کم نشین با قوم ارزق پیرهن
یا بکش بر خانمان انگشت نیل
یا مکن با پیل بانان دوستی
یا بنا کن خانه یی در خورد پیل
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دانايي فرا نمي گيرد مگر براي عمل كردن: لا يَعلمُ إلّا لِيَعْملَ! حكمت (دانشي كه تاريخ مصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بدي را به نيكي پاسخ دهد:
جازي الاسائه بالاحسان!
دشمني او از دوستي نادان سودمندتر است:
عَداوة العاقل خير من صَداقة الجاهل!
نادان را درك ميكند:
يعرف الجاهل لأنه كان قبلُ جاهلا!
از رفتار نادان خيلي به شگفت نمي آيد:
تعجب الجاهل من العاقل أكثر من تعجب العاقل من الجاهل!
با نادان چونان پزشك با بيمار روبرو ميشود، و از مهارت همدلي و هم حسي برخوردار است:
يُخاطب الجاهل
مخاطَبَة الطبيب المريض!
در زندگي به ميزان رفع نيازهاي اساسي بسنده ميكند:
قَنِعَ بِمَا يَكْفِيهِ!
ناپسند را از خودش دور ميسازد:
عَقَلَ الذَّمَّ عَنْ نَفْسِهِ!
به هوش شناختي (IQ ) بسنده نمي كند:
إنّ اللَّهَ يَقِي بالتَّقوي عَنِ العَبدِ ما عَزُبَ عَنهُ عَقلُهُ!
از مشروبات ممنوع پرهيز دارد:
حَرّمَ اللَّهُ الخَمرَ لِما فيها مِن تَغْييرِها عُقولَ شارِبِيها!
دل بسته دنيا نيست:
حُبُّ الدنيا يُفسِدُ العقلَ!
عاشق دنيا نيست:
لا تَنظُرْ إلَيها نَظَرَ العاشِقِ الوامِقِ!
اهل زرنگي نيست:
إنّ اللَّهَ تعالي وَسَّعَ أرزاقَ الحَمقي لِيَعتَبِرَ العُقَلاءُ و يَعلَمُوا أنّ الدنيا ليسَ يُنالُ ما فيها بِعَمَلٍ و لا حِيلَةٍ!
سخاوتمند است:
السَّخاءُ ثَمَرَةُ العَقلِ!
عُذر پذير است:
أعقَلُ النّاسِ أعذَرُهُم لِلنّاسِ!
عاشق نمي شود:
مَن عَشِقَ شَيئاً أعشي (أعمي) بَصَرَهُ و أمرَضَ قَلبَهُ، فَهُوَ يَنظُرُ بِعَينٍ غَيرِ صَحيحَةٍ، و يَسمَعُ بِاُذُنٍ غَيرِ سَميعَةٍ، قَد خَرَقَتِ الشَّهَواتُ عَقلَهُ، و أماتَتِ الدّنيا قَلبَهُ!
اگر عاشق شد عشقش را مديريت ميكند:
مَن عَشِقَ فَكَتَمَ و عَفَ فَماتَ فهُو شَهيدٌ!
عاشق عبادت است:
مَن عَشِقَ العِبادَةَ فَعانَقَها، و أحَبَّها بقَلبِهِ، و باشَرَها بِجَسَدِهِ و تَفرَّغَ لَها، فَهُو لا يُبالي عَلي ما أصبَحَ مِنَ الدُّنيا: عَلي عُسرٍ أم عَلي يُسرٍ!
اهل بندگي است:
العقل ما عُبِدَ بِهِ الرَّحمنُ وَ اكتُسِبَ بِهِ الجِنانُ!
عفت ميورزد:
مَن عَقَلَ عَفَّ!
دلِ بزرگي دارد:
حِفظُ قَلبِكَ ما استَودَعتَهُ!
از كنار
لغو و بيهوده بزرگوارانه و كريمانه ميگذرد:
وَ إِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِرَاماً!
كارهاي بيهوده را ترك ميكند:
بِتَركِ ما لا يَعنيكَ يَتِمُّ لَكَ العَقلُ!
زياد اهل سرگرمي نيست:
مَن كَثُرَ لَهوُهُ قَلَّ عَقلُهُ!
#دانستنیهای خانواده سبز
✍مهدی واعظ موسوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده "بخش بیستم" 🌹 حضور باید همراه با "توج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
021.mp3
1.65M
🔶 صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده
"بخش بیست و یکم"
🌹 روش درست توجه بخشی به اطرافیان
💥 دکتر حمید #حبشی