eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: امانتداري و راستگويي متن حديث أداء الأمانة و الصدق ۱- الصدوق قال: حدّثنا أبى قال: حدّثنى أحمد بن علىّ التفليسى عن أحمد بن محمّد الهمدانى عن محمّد بن علىّ الهادى عن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن الإمام موسي بن جعفر عن الصادق جعفر بن محمّد عن الباقر محمّد بن علىّ عن سيّد العابدين علىّ بن الحسين عن سيّد شباب أهل الجنّة الحسين بن علىّ عن سيد الأوصياء علىّ بن أبى طالب عليهم السلام عن سيّد الأنبياء محمّد صلّي الله عليه و آله قال: لاتنظروا إلي كثرة صلاتهم و صومهم و كثرة الحجّ و المعروف و طنطنتهم بالليل و لكن انظروا إلي صدق الحديث و أداء الأمانة. ۲- المفيد بإسناده عن أبى الحسن الرضا عن آبائه عن أميرالمؤمنين عن رسول الله صلوات الله و سلامه عليهم أجمعين عن الله عزّوجلّ قال: آمركم بالورع و الاجتهاد و أداء الأمانة و صدق الحديث و طول السجود و الركوع و التهجّد بالليل و إطعام الطعام و إفشاء السلام. امانتداري و راستگويي ۱- صدوق گويد: پدرم براي ما نقل كرد كه احمد بن علي تفليسي از احمد بن جعفر همداني، از محمد بن علي هادي، از علي بن موسي الرضا، از امام موسي بن جعفر، از امام صادق جعفر بن محمد، از امام باقر محمد بن علي، از سيّد العابدين علي بن حسين، از سرور جوانان اهل بهشت حسين بن علي، از سيد اوصيا علي بن ابي طالب (ع) از سيّد انبياء محمد (ص) كه فرمود: به بسياري نماز و روزه و زيادي حجّ و احسان و زمزمه شان در شب منگريد بلكه به راستي سخن و امانت داريشان بنگريد۱. ۲- مفيد به اسناد خود از ابوالحسن الرضا از پدرانش از اميرالمؤمنين از رسول خدا- صلوات الله و سلامه عليهم اجمعين- از خداوند عزّوجلّ كه فرمود: شما را به ورع، اجتهاد، اداي امانت، راستي سخن، طولاني كردن سجده و ركوع، شب زنده داري، غذا دادن و بلند سلام كردن امر مي‌كنم۲. منبع حديث ۱- عيون اخبار الرضا ۲/ ۵۱. ۲- اختصاص ۲۵. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: نماز اول وقت حضرت رضا (علیه السلام) حضرت رضا (علیه السلام) به نماز اوّل وقت بسیار اهمیت می‌داد، چراکه نماز اوّل وقت رمز هوشیاری و دینداری و توجه فرد مسلمان به خداوند و معنویات است و کسانی که مقید به نماز اول وقت باشند معمولاً از نظر دینی و معنوی در رتبه والایی قرار می‌گیرند. در جلسه ای عمران صائبی دانشمند معروف آن زمان با حضرت رضا (علیه السلام) به گفتگو می‌پرداخت و بحث به جای حساس رسیده بود، که ناگاه حضرت رضا (علیه السلام) از جای برخاست و به مأمون - که ناظر بر جلسه بود - فرمود: وقت نماز است، عمران گفت: قلبم نرم و آماده شده است (برای پذیرش اسلام) پاسخ مرا قطع نکن. حضرت فرمود: نماز می‌خوانم و برمی گردم. [۱] در حدیث دیگری ابراهیم بن موسی می‌گوید: از حضرت رضا (علیه السلام) درخواستی کردم که به من وعده اجابت داد تا آن که روزی حضرت برای دیدار برخی علویون خارج شد. در میان راه وقت نماز شد، حضرت - از مرکب - فرود آمد، کسی جز من و ایشان نبود. به من فرمود: اذان بگو، عرض کردم: صبر کنید تا اصحاب بیایند، فرمود: خدا تو را مشمول مغفرت قرار دهد، نماز را بی جهت از اول وقت به آخر وقت، به تأخیر نینداز، همیشه اول وقت نماز بخوان. من اذان گفتم و نماز خواندیم. بعد از نماز عرض کردم: ای پسر پیامبر! مدتی است از وعده شما می‌گذرد و من نیازمندم، شما نیز گرفتارید و همیشه به شما دسترسی ندارم در این هنگام حضرت رضا (علیه السلام) دست مبارک بر زمین زد و شمش طلایی را درآورد و فرمود: این را بگیر، خداوند به تو برکت دهد، استفاده کن و آنچه دیدی مخفی دار. ---------- [۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۱، ص ۱۳۹. آن مرد گوید: آن مال چنان برکت داشت که با آن هفتاد هزار دینار خرید کردم و از بی نیازترین افراد در خراسان شدم. [۱] ---------- [۱]: بحار، ج ۴۹، ص ۴۹ و اصولکافی، ج ۲، ص ۴۰۶ با مقداری تفاوت و اختصار. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: مثبت و تشویق کننده کمتر از توهین نیست. می گویند: -... اگر ما هم زن و بچه نداشتیم، به جبهه می‌رفتیم. -... اگر رئیس اجازه داد، ما هم ۴۵ روز، حتی برای کمک به آشپزخانه می‌آمدیم. دیگری می‌گوید: -... دکان را به که بسپارم؟ -... من منتظر وصول پولهایم هستم. -... از خانواده ی ما پسر عمه‌ام جبهه است. واقعا اسلام مظلوم است. عده ای جنگ را نپذیرفته اند و فکر می‌کنند آنهایی که به جبهه می‌روند، هیچ مشکلی ندارند. نمی خواهند داماد شوند! منتظر به دنیا آمدن فرزندانشان نیستند! صاحبخانه ی بد اخم ندارند! خرجی خانه به اندازه دارند! البته تعداد زیادی هم می‌دانند که باید به جبهه بروند ولی شیطان، بیکار نمی نشیند. برای هر کس طنابی دارد. برای هر کس سازی دارد. در عین حال بسیارند دلیر مردانی که بندها را رها کرده و تحت هیچ عنوانی از جنگ و فرمایش امام غافل نشده اند. زمین کشاورزی و کارگاه و کارخانه و اداره و خانه و کاشانه و مدرسه و دانشگاه و... را رها کرده و خود را به جبهه رسانده اند و در جایگاه مناسب مشغول خدمت به رزمندگان اسلامی هستند. [صفحه ۳۰۱] خیلی‌ها دوست دارند به جبهه بروند ولی هر دفعه مشکلی برای آنها پیش می‌آید. مسأله ای اتفاق می‌افتد. اینجا هم باید با دقت به وقایع توجه داشت. باید امتحان خدایی را از یاد نبرد. سلب توفیق هم بحثی قابل تأمل است. انسان باید بخواهد. باید برای جبهه رفتن التماس کند. بسیاری از ما به جبهه نیاز داریم و جنگ نیازی به ما ندارد. امام فرمود اسلام بر ما منت دارد و هیچ یک از ما بر اسلام منت نداریم. اگر جنگ و جهاد را خوب تحلیل کنیم، برای به دست آوردن آن شتاب می‌کنیم. جنگ همه اش نفرت و نکبت نیست. مسلمان باید برای تکمیل دینش، جهاد کند. این افتخار است که در زمانی قرار گرفته ایم که امر جنگ و دفاع مقدس پیش آمده است. کشتن و کشته شدن در راه خدا ارزش است. شهیدان در هر صورت پیروزند. نباید از این نعمت الهی سر برگرداند. جنگ به هر کجا کشیده شده باشد، رزمندگان عزیزند. خانواده‌های شهدا و مجروحان و اسرا مفتخرند. آن کس که با خدا معامله کند زیان نمی بیند، اجرش در آن دنیاست. بهشت زهرای ایران در غروب پنج شنبه و شب جمعه دیدنی است؛ مثل خیابانهای پر رونق. اما برای آنهایی که گمشده دارند، می‌روند و می‌آیند، نقل و شربت و شیرینی و میوه. مادرانی که چادر به کمر بسته و آب و جارو می‌کنند. پدری که عکسهای عزیز شهیدش را نوازش می‌کند. خواهرانی که چادر سیاه را بر سر انداخته و قرآن می‌خوانند. قبرستان‌ها شرمنده اند. واقعا بین مکانی که مرده را دفن می‌کنند با مکانی که شهیدان قرار دارند، تفاوت است. آن طرف گریه و شیون، این طرف حسرت و غبطه. آن طرف اشک وداع، این طرف اشک فراق. وقتی به عکسهایی که بالای سر مزار شهیدان قرار دارد نگاه می‌کنی، خیال می‌کنی اکثر آنها را می‌شناسی. عکسها نیز با تو حرف می‌زنند. نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل شهادت و چند بیت شعر در پایین سنگ مزار، ساده و بی آلایش. رفتنشان هم مانند بودنشان ساده و خدایی است. اینجا مزار شهیدانی است که با اختیار در لشکر اسلام ثبت نام کردند و با [صفحه ۳۰۲] دشمن کافر جنگیدند. اینجا مزار عارفانی است که پیرو بزرگ عارف جماران شدند و خاکریز را انتخاب کردند. اینجا مزار سربدارانی است که تاریخ را خونین کردند و منصوروار اناالحق گفتند. اینجا مزار دلیر مردانی است که اطاعت از فرماندهی را تا آخرین لحظه لبیک گفتند. اینجا مزار رزمندگانی است که کربلایی شده بودند. اینجا مزار بسیجیانی است که عاشورایی شده بودند. اینجا مرقد ایثارگرانی است که فدای لب تشنه ابی عبدالله شدند. وقتی به مزار شهیدان می‌روی، وضو بگیر، ذکر بگو، صلوات بفرست و به ائمه توسل جو. چون تمام این شهیدان، هم ذکر گفتند، صلوات فرستادند و متوسل شدند. می‌دانستند چه می‌کنند. می‌دانستند برای چه آمده اند، کجا می‌روند و چگونه باید بروند. اگر می‌خواهی روح آلوده به دنیای خود را پاک کنی بر سر مزار جوانانی بیا که میانگین سن آنها ۲۳ سال است. از ۱۶ ساله تا... با این اسمها و عکسها حرف بزن، ایمان داشته باش که شهیدان زنده اند و نزد خدا روزی می‌خورند. بستگان و خانواده‌های شهیدان را نیز گرامی بدار. تفاوتی ندارد. همه اینها کشته شدگان در راه خدایند. رسم و لباس مهم نیست و بلکه فکر و اعتقاد اصل است. همه عزیز بوده اند. خود را از این چشم و چراغهای ملت جدا نکن. در راه خدمت به آنها تلاش کن. با آنها مجالست کن و برای شهیدانشان احترام خاص قائل باش. نکند در طول زمان، این زخم دارندگان بر دل را فراموش کنی. نکند، شلوغی دنیا تو را از توجه به خانواده‌های شهیدان باز دارد. نکند، جنگ و شهید و خانواده‌های شهدا را آثار باقی مانده از یک واقعه تاریخی بدانی و از آنها غافل شوی. خانواده‌های شهیدان مثل شهیدان محترم و عزیزند. اگر می‌خواهی مورد غضب خداوند تبارک و تعالی قرار نگیری، از سرکشی و مه
ربانی به این مهربانان غافل مشو. خود را به بستگان شهیدان منتسب کن و نام آنها را با احترام ببر و خود را شریک غم و اندوه آنها بدان. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل۸.mp3
11.1M
💠 کــتاب صـوتـی- «خــدای خـوب ابــراهیــــــم» 🔴 حــاوی صدوهفتـــادو هشـــت خــاطــره دربــاره ویــژه گـــیهای قـــرآنــی شـــهیـــد ابـــراهـــیــم هـــادی قـــسمـــت : 8
نکاتی درباره شرح صحیفه سبزواری ۱- این شرح آخرین نگاشته موجود، وثوق الحکماء است، و از این رو در بردارنده، آراء نهایی وی می‌باشد. ۲- اگر چه این نگاشته بنا به دیباجه شرح به سودای شرح بندهای پیچیده صحیفه سجادیه به رشته تحریر درآمده ولی در بردارنده شرح منظم و کامل شش دعاء از صحیفه است، یعنی به ترتیب دعای اوّل، نوزدهم، ششم، پنجاه و دوّم، هفتم و سوّم. و بنابر این ترتیب، گویی مؤلّف پس از شرح دعای اوّل تصمیم به شرح منظّم ادعیه صحیفه سجادیه نداشته و به مرور ایّام ادعیه دیگری از آن را گزینش کرده است. ۳- تحریر فارسی شرح صحیفه سبزواری برخلاف شرح گلشن راز او، تا حدّی پیچیده و مشحون از عبارات عربی است، تا بدان جا که در ساختار یک جمله، دستور زبان فارسی با نحو عربی، در هم پیچیده، و گاه عباراتی تقریباً نامفهوم را پیش روی خواننده قرار داده است ؛ از این رو فهم عبارات این کتاب مستلزم آشنایی با نحو عربی و ساختار آن است. ۴- مؤلّف در شرح عبارات صحیفه، پس از توضیح و تفسیر واژگان کوشیده [۱] است، تا شرحی حکمی با بهره از آیات و روایات قرآن کریم عرضه دارد ؛ که در این راستا بهره وری وی از آیات و روایات و اشعار حکمی درخور توجّه است. ۵ - مؤلّف در این شرح از استاد خود، حکیم حاج ملاّ هادی سبزواری، به صدرالمتألّهین تعبیر کرده است. ۶- به ظاهر گاه مؤلّف در نقل آیه و روایت، بر اساسِ محفوظات خود به نقل پرداخته، که در برخی موارد چنان که در حواشی تحقیق آمده، اشتباهات مختصری در نقل به وجود آمده و یا نقل به مضمون شده است. ۷- این حکیم متألّه در نقل اشعار نظر ویژه ای به مثنوی مولانا، دیوان حافظ و گلشن راز شبستری و دیگران داشته که گاه در نقل بیت شاعر سهوهای مختصری به چشم می‌خورد. ۸ - بنیاد شرح سبزواری، براساس آموزه‌های حکمت متعالیه صدرایی به قراءت حکیم سبزواری است. ---------- [۱]: ۱- از مصادر مهم مؤلّف در تفسیر واژگان «مجمع البحرین» طریحی است. 📚✍شرح بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: روزی از اشعار امام حسین علیه السلام است که: بی نیاز باش از مخلوق با وجود خالق، و بی نیاز باش از دروغگو با وجود راستگو، از فضل خدای رحمان روزی بخواه که رازقی غیر خدا وجود ندارد. اغن عن المخلوق بالخالق تغن عن الکاذب بالصادق واسترزق الرحمن من فضله فلیس غیر الله من رازق بلاغت بزرگی گفته است: بلاغت اداء کمال معنی به مخاطب در بهترین تصویر لفظی است. محبت قلبی سخنی عربی که مانند مَثَل شده است این است: قلب خود را به من بده، هرکجا خواستی مرا بنداز، با این مَثَل می‌خواهند بگویند: دوستی با محبت خالص محقق می‌شود نه با دیدار زیاد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃