.......:
برادري
متن حديث
الإخوة الصدوق قال: حدّثنى محمّد بن موسي بن المتوكّل رضى الله عنه قال: حدّثنى محمّد بن يحيي عن محمّد بن أحمد عن أحمد بن محمّد عن محفوظ بن خالد عن محمّد بن زيد، قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: من استفاد أخا فى الله عزّوجلّ استفاد بيتاً فى الجنّة.
برادري صدوق گويد: محمد بن موسي بن متوكّل (رض) مرا حديث گفت كه محمد بن يحيي از محمد بن احمد، از احمد بن محمد، از محفوظ بن خالد، از محمد بن زيد نقل است كه گويد: شنيدم امام رضا (ع) ميفرمود: هر كس به خاطر خداوند عزّوجلّ دوستي انتخاب كند خانه اي در بهشت براي خود انتخاب كرده است۱.
منبع حديث
۱- ثواب الأعمال ۱۸۲.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: سیره ی اجتماعی و آداب معاشرت حضرت با مردم اشاره ۱. وقتی نزد مردم میآمد خود را برای ایشا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جود و سخاوت حضرت رضا (علیه السلام)
امام (علیه السلام) در سخاوت و عنایت به فقراء یگانه ی دوران بود. یک سال در روز عرفه تمام اموال خویش را بخشید، فضل بن سهل گفت: این زیان و خسارت است، حضرت فرمود: هرگز چیزی را که با آن پاداش و بزرگواری به دست آوردی، زیان حساب نکن [۱] .
روزی مردی به حضرت گفت: به مقدار مروّت خود به من عطا کن، حضرت فرمود: نمی توانم، گفت: به مقدار مروّت من به من عطا کن، حضرت فرمود: این را میتوانم، سپس دستور داد دویست دینار به او بدهند. [۲]
----------
[۱]: بحار، ج ۴۹، ص ۱۰۰.
[۲]: بحار، ج ۴۹، ص ۱۰۰.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 #اربعین مقدمه پیوسته به ظهور ▫️به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، نسخه الکترونیکی (PDF) کتابچه "ارب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخی کوتاه به دو شبهه ای مهم علیه پیامبر
سن حضرت خدیجه(س) و عایشه هنگام ازدواج با پیامبر(ص) ، واقعیت یا دروغ⁉️
آیا واقعا حضرت خدیجه در زمان ازدواج 40 ساله بود⁉️
آیا واقعا جناب عایشه در زمان ازدواج 6 ساله بود 😳⁉️
آیا نعوذبالله پیامبر هوسباز بود⁉️
🎤 پاسخی کوتاه و عالی را همین الان ببینید
🔰 نشر این کلیپ در فضای مجازی و مخصوصا اینستاگرام فراموش نشه
#نقدی_بر_نقداسلام
مشاهده+دانلود+کیفیت های مختلف آپارات
🗣 #استاد_احسان_عبادی ( #کلیپ )
📣انتشار با هر عنوان و لینکی جایز است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اسلام دین عرباهاست😱
ما باید زرتشتی بشیم که دین ایرانیه😶
⭕️یک #شبهه جنجالی دیگه
🗣 2 دقیقه حرف منطقی و علمی بشنویم
👂فقط ✌️ دقیقه
✅یکبار برای همیشه✅
مشاهده+دانلود+کیفیت های مختلف آپارات
🗣 #استاد_احسان_عبادی ( #کلیپ )
📣انتشار با هر عنوان و لینکی جایز است
🔰سیاست همراه دیانت🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: در صف مجاهدان نمی توانی در شهر بمانی. هر چه خود را به بازیهای دنیوی مشغول میکنی، فایده ند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فاصله ای بین عاشق و معشوق نمانده. حتی نزدیکتر از رگ گردن. اگر نیت الهی داشته باشی، همه چیز درست میشود. خدا تو را میطلبد. تو را سعادتمند میکند. پس قدر این روزها را بدان. خدا را شاکر باش. در مقابل لطف خدا، شبها به حسینیه ی گردان برو و سر به سجده بگذار و با خدا راز و نیاز کن. اگر چه نمی توانی، ولی سعی کن در کارها با رزمندگان شرکت کنی و بوی عرق عطرآگین آنها را استشمام کنی. با آنها حرکت کن، بدو، صلوات بفرست، ذکر بگو، زیارت عاشورا بخوان، لبخند بزن، شوخی کن، روحیه بده، دیگران را راهنمایی کن، از
عشق بگو، از محبت، از شهادت، از غیرت و از سربازی امام زمان.
تا جنگ و جبهه هست، صبحگاه و رزم شبانه هست. تا نیرو هست. عملیات هست. تا گلوله هست، انفجار نیز هست. تا انفجار هست، مجروح و شهید نیز هست. همه باید آماده شوند. تو هم باید آماده شوی. تا آنجا که میتوانی به دیگران کمک کن. تجربیات خود را منتقل کن. هر کاری بر زمین مانده انجام بده. مگو این کار مربوط به دیگران است. نظم و سلسله مراتب را حفظ کن، ولی از انجام هیچ کاری کوتاهی مکن. تو خود را وقف جنگ کرده ای، پس همه چیز جنگ به تو مربوط میشود. اگر توان نداری در گردان رزمی و عملیاتی باقی بمانی، به قسمتی برو که پاسخگوی نیازهای آن باشی. شاید اموری در لشکر باشد که تو با این وضع جسمی، بهتر بتوانی آنها را انجام بدهی. اسلام مال تمام مسلمین است. جهاد بر عهده ی تمام مکلفین است. لشکر، تیپ و گردان و گروهان و دسته سند مالکیت ندارد. اصلا بهشت سند نمی خواهد. هر کس در قسمت مناسب باید مشغول خدمت شود. تدارکات و تبلیغات و تسلیحات و... هم جای خوبی است.
به هر حال باید آماده شد. هر چه زودتر بهتر. سپاه کفر آماده است. پس لشکر اسلام باید آماده تر باشد. دشمن در کمین است. اگر حرکت نکنیم، حرکت میکنند. اگر چه جنگ چند ساله شده و مدت زیادی است که آحاد مختلف امت در صحنههای جنگ شرکت دارند، ولی موج اعزامها و حضور نیروها همچنان
پر هیجان و با محتوا است و لباس رزم، گرانترین جامه ملکوتی است که سربازان منتظر امام زمان
برای پوشیدن آن، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. گامهای سنگین و محکم رزمندگان، زمین کفر را میلرزاند و صدای انفجارها، خواب را بر دشمن حرام کرده است.
شهرها و روستاها مبدأ و جبههها و خاکریزها مقصد شده اند! راه جبههها باز است. هر مشتاقی میتواند به خیر و سعادت برسد، ولی شیطان وسوسه میکند و مردم را فریب میدهد. اعزامها به حد کفایت نیست. اعزام شوندگان محدودند. جنگ برای پیروزی، نیاز به نیروی بیشتری دارد. مسئولان میدانند. اعلام نیاز ادامه دارد. تبلیغات لازم هم صورت میگیرد، ولی جبههها با کمبود نیروی لازم روبروست. نیرو هست، ولی کیفی نیستند. احساس خطر میشود. جنگ سخت بوده و سخت تر شده. باید آماده بود. دشمن از جنگ فرسایشی استفاده خواهد برد. دشمن منتظر است نیروهای رزمنده خسته و تجهیزات نظامی فرسوده شوند. محاصره ی اقتصادی نظامی هم فشار میآورد.
گاهی انسان گریه اش میگیرد. اسلام منتظر اعزام رزمندگانش قرار میگیرد. باز هم اسلام مظلوم است. کربلا رفتن نیرو میخواهد. نابودی دشمن، توان میخواهد. چرا جبههها خالی است؟ علت کمبود نیرو چیست؟ سؤال کنید، تحقیق کنید، بررسی شود. پس ای جوانان غیور کجایید. ببینید چگونه دشمن برای حفظ کفر و باطل، بسیج شده است؟
آنها مدت سربازی را هفت سال کرده اند و پس از شروع جنگ به هیچ سربازی، ترخیص نداده اند. از کشورهای دیگر نیز نیرو و مستشار میآورند. دنیای کفر کمر همت بسته است. چرا ما غافلیم؟ کسی تصور نکند با یک دفعه به جبهه آمدن، وظیفه اش تمام شده، اینگونه نیست، باید تا آخر ایستاد. سه ماه اعزام کافی نیست. اسلام هم خون میخواهد هم عرق جبین. استقامت در راه حق مشکلتر از یافتن آن
است. ما به عملیات جنگی نیاز داریم و برای این کار باید نیروی لازم در جبههها در اختیار یگانهای رزم باشد. اگر ما حمله نکنیم، آنها
حمله میکنند و فاو را پس میگیرند، مهران را تصرف میکنند و دفاع متحرک راه میاندازند.
باید جنگید، حتی با یک نفر و با یک خرما. عملیات، طراحی میشوند. نیروها آماده اند. اندک اندک جمع یاران میرسند. رزمندگان در قالب اعزامهای کوچک و یا انفرادی خود را به اردوگاه میرسانند. اگر چه دریای نیرو به وجود نمی آید ولی دریاچههای بزرگی را تشکیل میدهند. اطلاعات و عملیات راهکارها را مشخص میکند و نیروی زرهی سازماندهی میشود. محورهای عملیات تعیین میشود و آنگاه، یا حسین (ع).
جنگ هیچگاه خالی از انفجار و غبار تانکها نیست، ولی گاهی زیاد و گاهی کم. هنگام عملیات، غبار تانکها، دشتها را میپوشاند و صدای انفجارها، انعکاس نعره ی کوه را دو چندان میکند. زمان اسیر جنگ است و روز و شب با کم و زیاد شدن آتش خمپارهها معنی مییابد. فرقی نمی کند، هر موقع ماشه را فشار بدهی، تیر رها میشود. زمین نیز اسیر جنگ است. در همه
جا میتوان عملیات کرد، از فاو گرفته تا حاجی عمران.
امروزه در دنیای زورمداری و زراندوزی، جنگ وسیله ای برای پیشروی در آرمانها و نیازهاست. عده ای پیشرو در آرمانهای شیطانی و بعضی پیشرو در نیازهای الهی. و امروز ایران در وضعیت دفاع مقدس، خود را حفظ میکند و برای تثبیت پایههای دین مبین اسلام تلاش میکند. پس باید مبارزه کرد. سستی در جنگ، خیانت به اسلام است. آنهایی که بر الفاظ سوار میشوند و فقط شعارهای قشنگ و زیبا میدهند، باید پاسخگوی اعمال
و گفتار خود باشند. اولین قدم در این دوران احساس شناخت تکلیف است و سپس باید برای انجام تکلیف تا آخر رفت. خدا تمام بندگانش را میشناسد و توجیه را قبول نمی کند. جنگ باید براساس تشخیص ولایت فقیه ادامه یابد. او میگوید «جنگ جنگ تا رفع کل فتنه از روی زمین»؛ پس، جنگ جنگ تا رفع کل فتنه از روی زمین! درنگ هم جایز نیست. نباید خودت را گول بزنی. جنگ هم یعنی حمله.
[صفحه ۳۰۸]
جنگ بدون درگیری و خونریزی یعنی سیاست بازی. جنگ حمله میخواهد، رزمنده میخواهد، طرح میخواهد، شجاعت میخواهد، باز هم باید عملیات کرد.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل۹۹(فصل۱۰).mp3
13.41M
💠 کــتاب صـوتـی-
«خــدای خـوب ابــراهیــــــم»
🔴 حــاوی صدوهفتـــادو هشـــت خــاطــره دربــاره ویــژه گـــیهای قـــرآنــی شـــهیـــد ابـــراهـــیــم هـــادی
قـــسمـــت : 10
🎧 🎧
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بچه محل امام رضا: چگونگی تحقیق در تحقیق اثر حاضر از تنها نسخه موجود از آن که در زمان مؤلّف، که پنج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شرح صحیفه سجادیه
اشاره
بسم اللّه الرحمن الرحیم
ربّ یسّر! الحمدللّه الذی جلّ جلاله عن توصیف الواصفین و نعت الناعتین، و استغنی ذاته عن حمد الحامدین و تنزیه المسبحّین. و وسع کنه حقیقته عن أن یکون محاط عقول الکاملین من الأنبیاء المصطفین و الملائکة المقربین الأبرار، المقدّسین عن شهوات النفوس و أرجاس الأشرار. و أظهر آیاته لعیون الناظرین أولوا الأبصار، جاعل الفلک الدوّار، و أوجد فیها الأضواء و الأنوار، و جعلها مساکن ملائکة الْمُدَبِّرَاتِ أَمْراً [۱] و الزّاجِرَاتِ زَجْراً. [۲]
و أصلّی و أسلّم، علی جمیع أنبیائه المرسلین و سفرائه الراشدین، لاسیّما أشرف الأنبیاء و خاتم الأوّلین و الآخرین، و علی وصیّه و وزیره أمیرالمؤمنین و یعسوب الدین، أبی الأئمة المعصومین، و علی أحد عشر من أولاده الأمجاد و أحفاده الأوتاد، الذین کانوا شموس فلک الولایة و أقمار سماء الهدایة و أعلام الدرایة فی کلّ دورة و کورة.
بعد میگوید این عبد فانی « حاج میرزا محمد ابراهیم سبزواری » که: بعد از
مراجعت سفرِ طهران - صانه اللّه عن الحدثان - چون ملاحظه شد که وجه قلب از باب دین دنیا و حبّ هوی و استیلای وساوس شیطانی و هواجس نفسانی کدر، و خاطر سلیم کلیل و علیل، معرضٌ عن المولی، و مقبلٌ علی الدنیا شدةً، از خدا رفع غطا و کشف غشا درخواست نموده، از باب آن که: « إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ
طَآئِفٌ مِّنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ [۱] » چنان به خاطر فاتر خطور نمود که تنزیه و تطهیر نمایم صفحه قلب خود را به عون ملکِ منّان از خطرات شیطان به اشتغال به تحریر و ترقیم برخی از معانی دقیقه و اسرار خفیه بعضی از فقرات غامضه صحیفه سجادیه. یعنی بقدر الفهم تفسیراً و تأویلاً، تصریح و تشریح نمایم. « وَ اللَّهُ یَقُولُ الْحَقَّ وَ هُوَ یَهْدِی السَّبِیلَ [۲] ».
----------
[۱]: ۱ - اقتباس از سوره مبارکه نازعات، آیه ۵: «فَالْمُدَبِّرَاتِ أَمْراً».
[۲]: ۲ - اقتباس از سوره مبارکه صافات، آیه ۲: « فَالزّاجِرَاتِ زَجْراً ».
[۱]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۲۰۱.
[۲]: ۲ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۴.
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بچه محل امام رضا: محبت قلبی سخنی عربی که مانند مَثَل شده است این است: قلب خود را به من بده، هرکجا خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جوانی گفت پیری را چه تدبیر
که یار از من گریزد چون شوم پیر
جوابش داد پیر نغز گفتار
که در پیری تو هم بگریزی از یار
بر آن سرکاسمان سیماب ریزد
چو سیماب از همه شادی گریزد
مولوی
سنگ باشد سخت روی و چشم شوخ
می نترسد از جهانی پر کلوخ
کاین کلوخ از خشت زن یک لخت شد
سنگ از صنع الهی سخت شد
خادم خوب
از صفات نیک خادم این است که، کتمان سر کند، ضرر نرساند، کم هزینه باشد، کم بگوید، احسان را شکر کند، شیرین سخن باشد، با اشاره بفهمد، عفیف بوده و تن پرور نباشد.
فضل
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_220
و قال عليهالسلام
لَيْسَ مِنَ الْعَدْلِ الْقَضَاءُ عَلَى الثِّقَةِ بِالظَّنِّ.
امام عليه السلام فرمود:
داورى در حق افراد مورد اطمينان، با تكيه بر گمان، رسم عدالت نيست.
شرح و تفسير
سوء ظن دربارۀ دوستان ثقه ظلم است
امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه، به نكتۀ قابل ملاحظهاى مربوط به روابط اجتماعى اشاره مىكند و مىفرمايد:«داورى در حق افراد مورد اطمينان، با تكيه بر گمان، عدالت نيست»؛ (لَيْسَ مِنَ الْعَدْلِ الْقَضَاءُ عَلَى الثِّقَةِ بِالظَّنِّ) .
مىدانيم يكى از دستورات قرآنى و روايى اين است كه در حق مسلمانان سوء ظن نداشته باشيد. قرآن مجيد مىگويد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ» ؛اى كسانى كه ايمان آوردهايد از بسيارى از گمانها بپرهيزيد، چرا كه بعضى از گمانها گناه است». ١
در حكمت ٣٦٠ نيز بر اين معنا تأكيد شده است. آنجا كه امام عليه السلام مىفرمايد:
«لَا تَظُنَّنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَحَدٍ سُوءاً وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِي الْخَيْرِ مُحْتَمَلاً ؛هر سخنى كه از دهان كسى خارج شد تا احتمال صحت در آن مىدهى حمل بر فساد مكن».
دليل آن هم روشن است، زيرا سوء ظن پايههاى اعتمادِ عمومى را كه سرچشمۀ همكارى است متزلزل مىسازد.
حال اگر آن شخصى كه انسان به او سوء ظن پيدا مىكند كسى باشد كه سوابق حسنۀ او بر ما روشن است و در يك كلمه به تعبير امام عليه السلام،«ثقه» محسوب شود به يقين قضاوت دربارۀ چنين شخصى با ظن و گمانِ بدون دليل، عادلانه نيست. بعضى از شارحان نهج البلاغه اين گفتار حكيمانه را به صورت مسئلهاى اصولى (اصول فقه) عنوان كردهاند و آن اين است كه هر گاه مطلبى به دليل معتبر ثابت شود، عدول از آن جز با دليل معتبر جايز نيست و حديث معروف باب استصحاب:
«لا تَنْقُضِ الْيَقينَ بِالشَّكِ» ١را اشاره به آن مىدانند.
بعضى از شارحان نيز قضاء را در اينجا به معناى قضاوت مصطلح؛ يعنى داورى براى فصل خصومت گرفتهاند كه قاضى نمىتواند در برابر شخص مورد اعتماد، با ظن و گمانش قضاوت كند.
ولى ظاهر اين است كه اين حديث شريف معناى وسيع و گستردهاى دارد و اشاره به يك مفهوم گستردۀ اخلاقى است كه عدالت در آن مانع از داورى دربارۀ اشخاص مورد اعتماد به ظن و گمان مىشود.
البته افراد متهم؛ يعنى كسانى كه سوء سابقه دارند يا ظاهر آنها ظاهر قابل اعتمادى نيست از اين حكم خارج اند. البته نه به اين معنا كه انسان بىدليل آنها را متهم كند، بلكه به اين معنا كه انسان از آنها احتياط نموده و بر حذر باشد. شبيه اين گفتار حكيمانه احاديث ديگرى است كه با تعبيرات متفاوتى اين موضوع را دنبال مىكند: در غرر الحكم از آن حضرت نقل شده كه فرمود:
«سُوءُ الظَّنِّ بِالْمُحْسِنِ شَرُّ الْإثْمِ وَ أقْبَحَ الظُّلْمِ ؛سوء ظن به نيكوكار بدترين گناه و زشتترين ستمهاست». ٢
در حديث ديگرى در همان كتاب مىخوانيم:
«سُوءُ الظَّنِّ بِمَنْ لا يَخُونُ مِنَ اللُّؤْمِ ؛سوء ظن به كسى كه خيانت نمىكند نشانۀ پستى و لئامت است». ٣
در حديث جالب ديگرى در همان كتاب آمده است كه امام عليه السلام مىفرمايد:
«شَرُّ النّاسِ مَنْ لا يَثِقُ بِأحَدٍ لِسُوءِ ظَنِّهِ وَ لا يَثِقُ بِهِ أحَدٌ لِسُوءِ فِعْلِهِ ؛بدترين مردم كسى است كه به سبب سوء ظنى كه دارد به هيچ كس اعتماد نمىكند و (نيز) هيچ كس به سبب سوء فعلش به او اعتماد ندارد». ١
كوتاه سخن اينكه از نظر آداب اخلاقى افزون بر مباحث قضاوت و احكام اصولى هر گاه كسى به وثاقت شناخته شد، سوء ظن نسبت به او كارى ظالمانه است.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357