فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️آیا ایرانیان به زور شمشیر مسلمان شدن😡
😳#زرین_کوب و... گفتن ایرانیان به زور مسلمان شدن 👆😳
🔴حرف درست و علمی و تاریخی چیه⁉️
🖥حتما ببینید👆
⭕️یک #شبهه جنجالی دیگه
کاملا پاسخی علمی و تاریخی
📚از منابع معتبر
🗣 3 دقیقه حرف منطقی و علمی بشنویم
✅یکبار برای همیشه✅
مشاهده+دانلود+کیفیت های مختلف آپارات
🗣 #استاد_احسان_عبادی ( #کلیپ )
📣انتشار با هر عنوان و لینکی جایز است
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فاصله ای بین عاشق و معشوق نمانده. حتی نزدیکتر از رگ گردن. اگر نیت الهی داشته باشی، همه چیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اوضاع جنگ دگرگون شده. دشمن هم تلاشهایی صورت میدهد. حمله میکند، برخی از مناطق را باز پس گرفته. مستشاران خارجی او را کمک میکنند. منافقین هم هستند. اگر چه از ابتدای جنگ به دشمن سرویس اطلاعاتی میدهند ولی حالا خودشان هم وارد جنگ شده و مناطقی را برای مقابله با رزمندگان اسلام در اختیار دارند. گویی تمام کفر و نفاق دست در دست یکدیگر داده و به جنگ ایران اسلامی آمده اند.
انجام چند عملیات نیمه موفق و یا ناموفق، بعضی از دلها را نگران کرده. جنگ خیلی سخت شده. فقط مردها باقی مانده اند، تعداد کمتری از صافی عبور میکنند. حالا هم باید با دشمن بیرونی جنگید و هم به مقابله ی جنگ روانی رفت. کمبود نیرو یک طرف، کمبود تجهیزات و امکانات نیز یک طرف. نارساییها، محسوس شده. عملیاتها به مشکل بر میخورند. دشمن از آمادگی بیشتر برخوردار است.
قرار نیست همیشه جنگ یک طرفه و پیروزی مطلق نظامی و مادی در اختیار رزمندگان اسلام باشد. خدا همیشه انسانها را امتحان میکند. آن هم در بلا و
سختی. اما باید صبور بود. بهتر است سپاهیان اسلام یک بار دیگر به خود بنگرند. نیتها را محک بزنند. انگیزهها را بررسی کنند. چرا در جبهه اسلام ضعف دیده میشود؟ نکند افراد بد نیت وارد رزمندگان اسلام شده باشند؟ شاید فرماندهان از شایستگی مناسب برخوردار نیستند؟ آیا زیاد شدن مشکلات در جنگ از غضب خداست یا یک نوع امتحان است؟ آیا اصول نظامی رعایت نمی شود و یا ملائک خدایی، امر به توقف شده اند.
باز هم ای خدای مهربان، ای پروردگار بزرگ، ما ضعیفیم و تو قوی. ما را کمک کن. به ما توان بده. وحدت و خلوص نیت بده. ما را دشمن شاد مکن. به ما
[صفحه ۳۰۹]
قدرت بده. ما را مسلمان بدار و مؤمن بمیران.
به منظور جبران نارساییها نقاط مختلفی برای عملیات در نظر گرفته میشود. نیروها آماده و راهها پیموده میشوند. تجهیزات لازم فراهم میشود. شبهای حمله فرا میرسد. دشمن غافلگیر میشود. تانکها به حرکت در میآیند. قبضههای خمپاره آتشین میشوند. اجساد زیادی به زمین میافتد. روح بزرگ رزمندگان اسلام به سوی خدا به پرواز در میآیند.
جنگ شهرها شروع میشود و هواپیماها و موشکهای دشمن، خانههای مسکونی را هدف قرار میدهند. حالا آنهایی که فکر میکردند خانهها و شهرهایشان محلی برای زنده ماندن و فرار از جنگ است، خود را در خطر مرگ میبینند مشاهده ی صحنههای تکان دهنده ی بیرون کشیدن اجساد زنان و کودکان از زیر آوارهایی که بر اثر اصابت بمب و موشک به وجود آمده، هر بیننده ای را متأثر میکند. تبلیغات جهانی هنوز یک طرفه است و جنایات صدام حسین منعکس نمی شود!
باید جنگید، حتی اگر دهها موشک فقط دزفول را هدف قرار دهد. باید جنگید، حتی
اگر بهترین مناطق جنگی توسط ارتش عراق دوباره تصرف شود. باید جنگید، حتی اگر چهلم هر شهید با تشییع جنازه ی شهید بعدی همزمان گردد. باید جنگید، حتی اگر جسمها خسته و روحها دردمند شده باشند.
دیدن نیروهایی که طی عملیات، از تشنگی جان میسپرند، خیلی سخت است. حمله نیروهای منافقین به خاک جمهوری اسلامی ایران، دل انسان را به درد میآورد. مشکلات اقتصادی هر روز بیشتر میشود و با وجود تلاش گسترده ای که از سوی کارگزاران دولت صورت میگیرد، معضلات اقتصادی روز به روز افزایش مییابد و نارساییهای اقتصادی باعث بر هم خوردن نظام اجتماعی میشود. عده ای هم از این وضع گل آلود سوء استفاده میکنند و ماهی میگیرند. بعضیها اصلا به فکر جنگ نیستند و راه خود را میروند. از دیگران هم میدزدند و همه ی ارزشهای ملت را زیر سؤال میبرند.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
Part01_فقط غلام حسین باش.mp3
6.05M
👆🏻
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
🎧کـــتاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی"« ره»
🔴قسمــت اول
💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شرح صحیفه سجادیه اشاره بسم اللّه الرحمن الرحیم ربّ یسّر! الحمدللّه الذی جلّ جلاله عن توص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱- و کان من دعائِهِ علیه السلام اذ ابتَدَأَ بالدُّعاء
تحقیق در اسماء الهی
[قوله علیه السلام ]: الْحَمْدُ لِلَّهِ الاْءَوَّلِ بِلاَ أَوَّلٍ کَانَ قَبْلَهُ، وَ الآْخِرِ بِلاَ آخِرٍ یَکُونُ بَعْدَهُ.
أوّلاً بدان که: از برای حق سبحانه و تعالی أسماء مقدّسه متقابله ذاتیه ای است. از قبیل اوّل و آخر، ظاهر و باطن ضارّ و نافع، محیی و ممیت، و غیر ذلک، که هر یک از آنها به لحاظ و اعتباری بر او تعالی اطلاق میشود.
صفت اوّل و آخر در خداوند
یعنی به واسطه آن که مبدأ و علّت موجودات است، و تمام عوالم طولیه و عرضیه بلا واسطه و به وسایط از ذات او بذاته صادر و ناشی شده اوّل است، « کان اللّه و لم یکن معه شی ء » و از باب آن که اوّل است غایة الغایات و منتهی الطلبات در سلسله صعودیه به مقتضای « إِنَّ إِلَی رَبِّکَ الرُّجْعَی [۱] »، و إلَیْهِ المُنْتَهی [۲] آخر است، چه علّت غائی مقدّم در تصوّر و مؤخّر در وجود است ؛ قال تعالی « إِلَی رَبِّکَ یَوْمَئِذٍ الْمُسْتَقَرُّ [۳] »، و فی موضع آخر: « هُوَ الاْءَوَّلُ وَ الاْآخِرُ ». [۴]
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه علق، آیه ۸.
[۲]: ۲ - اقتباس از سوره مبارکه نجم، آیه ۴۲.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه قیامت، آیه ۱۲.
[۴]: ۴ - سوره مبارکه حدید، آیه ۳.
فقال: لیس شی ء إلاّ یبید و یتغیّر، أو یدخله الغیر و الزوال إلاّ ربّ العالمین، فانّه لم یزل و لایزال بحالة واحدة، هو الأوّل قبل کلّ شی ء، و هو الآخر علی ما لم یزل، و لاتختلف علیه الصفات و الأسماء.
و فی الحدیث: « الأوّل لا عن أوّل قبله و لا [عن [بدأ سبقه ؛ و الآخر لا عن نهایة و حدّ، کما یعقل فی [۱] صفة المخلوقین ». [۲]
و الآخر فی أ نّه سبحانه و تعالی هو الباقی بعد فناء خلقه، کما ورد فی الدعاء: « وجوده قبل القبل فی أزل الآزال، و بقاؤه بعد البعد من غیر انتقال و لا زوال، غنی فی الأوّل و الآخر، مستغنٍ فی الظاهر و الباطن ». [۳]
----------
[۱]: ۱ - اصل: فیه.
[۲]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۱۱۶ ؛ التوحید، ص ۳۱۳ ؛ بحارالانوار، ج ۳، ص ۲۸۴.
[۳]: ۳ - در منابع معتبر یافت نشد.
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: جوانی گفت پیری را چه تدبیر که یار از من گریزد چون شوم پیر جوابش داد پیر نغز گفتار که در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فضل امام علی علیه السلام
ضرار بن ضمره میگوید: پس از کشته شدن علی علیه السلام، بر معاویه داخل شدم. گفت: علی را برای من توصیف کن. گفتم: مرا عفو کن، گفت: باید او را توصیف کنی. گفتم: حالا که ناچارم، میگویم: به خدا سوگند علی مرد دورنگری بود، بسیار قوی بود، سخن او فصل حق و باطل و حکم او عدالت بود، از تمام اطراف او دانش سرازیر و از تمام جوانب او حکمت میبارید. از دنیا و زیور آن وحشت داشت، با شب و وحشت آن مأنوس بود، اشک چشمش بسیار و فکر او زیاد بود، از لباس، خشن آن را و از غذا، خشک آن را دوست داشت. بین ما چون یکی از ما بود به پرسش ما جواب میداد و چون دعوتش میکردیم میآمد. به خدا با اینکه ما با او خیلی نزدیک بودیم به خاطر هیبتش توان سخن گفتن با او را نداشتیم. دینداران را احترام و فقیران را به خود نزدیک میکرد. انسان قوی در باطل خود چشم طمع به او نمی دوخت، و
ناتوان از عدالت وی مأیوس نبود.
شبی ظلمانی که ستاره هااز تیرگی به چشم نمی آمد، محاسن خود را به دست گرفته بود و چون مار گزیده به خود میپیچید و گریه میکرد و خطاب به دنیا میگفت: ای دنیا در پی دیگری باش و متعرض من نباش. آیا خود را به من عرضه میکنی و خود را برای من زینت میدهی؟
هرگز، هرگز! تو را سه طلاقه کردهام که بازگشتی در آن نیست. عمر تو کوتاه و قدر تو کم، و زندگی تو ناچیز است.
آه، آه، از کمی توشه و طولانی بودن سفر و وحشت راه. معاویه گریست و گفت: خدا اباالحسن را رحمت کند. به خدا چنین بود. سپس رو به من کرد و گفت: نگرانی تو چگونه است ای ضرار؟ گفتم: مانند نگرانی مادری که سر فرزندش را در خانه اش بریده اند، اشکش قطع نمی شود و حزن او کاهش نمی یابد.
این حدیث در کتاب کشف الیقین در باب فضائل مولای ما امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: غسل گاهی برای کسب طهارت، باید غسل کرد. از جمله موارد آن جنابت است و باید طبق دستوری که مر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۲۷- قبله
پرتوی از اسرار نماز » قبله
نماز، رو به کعبه مقدس برگزار میشود. جهتی که به آن رو میکنیم و به نیایش خداوند میپردازیم، «قبله» نام دارد. گرچه به هر سو که بایستیم، رو به خداست. ولی توجه به یک کانون مقدس مانند کعبه، الهام بخش توحید و یادآور خط توحیدی ابراهیم علیه السلام است.
به علاوه، وقتی دستور این است که نماز به طرف کعبه باشد، انجام آن لازم است، وگرنه عبادت ما، فاقد روح تعبّد و تسلیم است.
در آغاز اسلام، سالها قبله مسلمانان، «بیت المقدس» بود. رسولخداصلی الله علیه وآله نمی خواست کعبه را که به صورت بتخانه درآمده بود، قبله عبادت قرار دهد. ولی پس از هجرت،
آنچه معتبر است، رضایت قلبی صاحبان حق است، اگر در ظاهر بگویند راضی هستیم ولی بدانیم که رضایت ندارند، نماز و تصرف، باطل و حرام است. بر عکس اگر در ظاهر اظهار عدم رضایت کند ولی بدانیم که قلباً راضی است، نماز صحیح است.
۳- رعایت اولویتها
در کنار شرایط اصلی، یکسری نکات مستحب هم وجود دارد که بیانگر توجّه اسلام به اولویّت هاست. مثلاً گرچه در شرایط عادی و غیر اضطراری، مکان نمازگزار، باید مباح، بی حرکت، مسطّح و پاک باشد، ولی نماز در بعضی جاها مورد تأکید بیشتر است، مانند مسجد. که در این باره در آینده بحث خواهیم کرد.
شرایطی پیش آمد که قبله مسلمانان از بیت المقدس به مسجدالحرام تغییر یافت. یکی از علل آن، زخم زبانهایی بود که یهودیان به مسلمین میزدند و میگفتند: شما خودتان قبله ندارید و بسوی قبله ما نماز میخوانید. رسولخداصلی الله
علیه وآله از این وضع، آشفته بود و انتظار گشایشی را از سوی خدا میکشید، که آیات قرآن نازل شد و دستور آمد که هر کجا هستید، رو به مسجدالحرام بایستید و نماز بخوانید. (۲۲۰) آیات تغییر قبله، در طول تاریخ به مسلمانان این درس را میدهد که مستقل و آزاد باشند و زیر بار منّت دیگران، حتّی در مسائل عبادی هم نروند و شرافتمندانه زندگی کنند.
دلیل دیگرش آن بود که یهودیان به مسلمانان نگویند که شما خود قبله ندارید و بسوی قبله ما نماز میخوانید. این نکته، استقلال فرهنگی و شخصیت مستقل مسلمین را الهام میبخشد.
مسلمانان، باید در عبادت، رو به کعبه کنند، حتی در کارهایی همچون خواب و خوراک خوبست به سمت قبله باشند. ذبح حیوانات باید رو به قبله باشد، وگرنه گوشت آنها حرام میشود. این جهت گیری در همه امور به سوی کعبه توحید، درس ایمان و یاد خدا به مسلمانان میدهد تا همواره توجّه به خانه محبوب و معبود داشته باشند و از غفلت به درآیند.
بعلاوه، این سمت گیری به سوی کعبه، نظم ووحدتی شگفت وزیبا میآفریند وهمه مسلمانان، در هرجای دنیا که باشند، وقت نماز به سوی آن کانون خدایی رومی کنند. اگر کسی از فراز آسمانها به صفوف نمازگزاران کره زمین بنگرد، دایرههای متعددی را میبیند که مرکزیت همه آنها کعبه است و توحید، نقطه تمرکز فکر و دل و جان و صفوف مسلمین است.
از رهگذر توجّه به قبله، علم هیئت و جغرافیا و جهت شناسی نیز در میان مسلمانان رشد کرد.
آری... کعبه، یادگار مبارزات توحیدی ابراهیم و اسماعیل و محمدعلیهم السلام است. حضرت مهدی علیه السلام نیز در قیام جهانی خویش، به کعبه تکیه میکند و به اصلاح جهان میپردازد. این کعبه است که در نماز و نیایش، قبله یک مسلمان قرار میگیرد...
این شعار توحیدی، اولین جملاتی است که در گوش نوزاد خوانده میشود و نخستین درسهای خدایی را به او منتقل میسازد و برای بزرگان نیز، همواره عامل هشیاری و بیداری از غفلت است.
اذان، تنها صدایی است که به آسمانیان میرسد. (۲۲۱)
اذان، صدایی است که شیطانها را به فرار و دلهره وامی دارد. (۲۲۲) سفارش شده که در خانه ها، بخصوص هنگام بیماری، اذان بگوئید و بکوشید که با صدای زیبا باشد.
در حدیثی رسول خدا صلی الله علیه وآله فرموده است:
«سَیَأْتی عَلَی النّاسِ زَمانٌ یَتْرکُونَ الاذانَ عَلی ضُعَفائِهمْ» (۲۲۳) زمانی خواهد آمد که اذان را تحقیر کرده و آنرا به افراد ناتوان میسپرند.
در حدیث است: روز قیامت، که بیشتر مردم از خجالت سرافکنده اند، اذان گویان با سرافرازی تمام، با قامتی برافراشته محشور میشوند. (۲۲۴) قامت بلند آنان نشانه مقام رفیع است. مؤذّن، در اجر و پاداش، با کسانی که بخاطر اذان او به نماز آیند، شریک است.
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتی پدر #مقتدی_صدر با عصای خودش افسر بعثی را هل داد.
🔺این ویدئو مربوط به حمزه الزبیدی یکی از افسران عالی رتبه بعثی است که از طرف صدام ملعون مامور به اخطار و تهدید کردن ایت الله شهید سید محمد صادق صدر میشود . منوط به اینکه دیگر نماز جمعه برگزار نکند و با این جواب شهید صدر مواجهه میشود.
▪️بعد از چند روز ماشین ایشان مورد حمله قرار میگیرد و به شهادت میرسند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
∞🖤∞
🎥 نماز خوندن سختت شده؟
💥این کلیپو حتما ببین👌😊
🎤 استاد رفیعے
😔 تو که هرچی نماز می خونی مشکلات زندگیت بیشتر میشه پس چرا دیگه نماز میخونی؟⁉️
⭕️ ما گاهی اوقات با حرفهای خوب و بلندپروازانه، خودمان را مأیوس و همّت خودمان را نابود میکنیم، لذا اصلاً برای اصلاح خودمان حرکت نمیکنیم!
⭕️ مثلاً میگوییم: «آدم باید دائماً به خدا توجه داشته باشد و یک لحظه هم نباید غفلت کند! باید همۀ خوبیها را داشته باشد و همۀ بدیها را کنار بگذارد و حتی یک گناه هم انجام ندهد!» خُب ما که نمیتوانیم اینگونه باشیم؛ لذا مأیوس میشویم!
⭕️ امیرالمؤمنین(ع) میفرماید: تقوای خدا را داشته باش اگرچه؛ یکذره باشد. بین خودت و خدا پردهای از حیا بکش، اگرچه رقیق و نازک باشد. (تحفالعقول/361)
⭕️ لازمۀ توجه به خدا این نیست که آدم، یکدفعهای خوبِ خوب بشود و همۀ بدیها را کنار بگذارد! گاهی «یکلحظه توجه» غوغا میکند و مقدرات آدم را تغییر میدهد.
⭕️ در موقعیتهای خوب معنوی (مثل روضه و زیارت) دنبال همین «یکلحظه توجهِ خوب» باش! اتفاقاً وقتی دنبال این یکلحظه میگردی، خیلی بهتر و بیشتر، حالِ خوش پیدا میکنی نسبت به وقتی که انتظار «توجهِ دائمی» از خودت داری.
⭕️ داشتنِ آرمانهای بلند، خوب است اما نباید موجب ناامیدی شود. بدبختی انسان، وقتی شروع میشود که مأیوس شود. ابلیس سعی میکند با حرفهای خوب، ما را مأیوس کند، مثلاً میگوید: «تو چیزی نمیشوی! تو که نمیتوانی مثل آقای بهجت(ره) بشوی؛ لذا بیخودی همّت نکن!»
⭕️ در مسیر زیارت-خصوصاً در اربعین- نورانیت و رحمت، فراوان هست. شرط اینکه بتوانیم از این برکات، بهره ببریم، این است که یأس ابلیس، سراغ ما نیاید، به خدا حسنظن داشته باشیم و مطمئن باشیم که امامحسین(ع) به ما لطف میکند؛ حتی اگر گذشتۀ خوبی هم نداشته باشیم.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل اول در سرّ جملى قیام است بدان که اهل معرفت قیام را اشاره به توحید افعال دانند؛ چنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل دوم در آداب قیام است
و آن، چنان است که سا لک خود را حاضر در محضر حقّ ببیند و عالم را محضر ربوبیت بدانـد و
خود را از حضار مجلس و مقیم بین یدى اللَّه محسوب کند، و عظمت حاضر و محضر را به قلب
برساند و اهمیت مناجات با حق تعالى و خطر آن را به قلب بفهماند؛ و با تفکّـر و تـدبر، قبـل از
ورود در صلاة، قلب ر ا حاضر کند و به او بزرگى مطلب را بفهماند و آن را ملتزم کند بـه خـضوع
و خشوع و طمأنینه و خشیت و خوف و رجا و ذلّ و مسکنت تا آخر نماز . و با قلب مشارطه کند
که از این امور مراقبت و محافظت کند، و تفکّر و تدبر در احوال بزرگـان دیـن و هادیـان سـبل
کند که براى آنها چه ح الاتى دست مى داده و آنها چه معامله اى با مالک الملوك مى کردند؛ و از
احوال ائمه هدى سرمشق اتخاذ کند و تأسى به آن بزرگواران کند و از تاریخ بزرگان دین و ائمه
معصومین اکتفا به سال و روز وفات و تولّد و مقدار عمر شریف و امثال ایـن امـور، کـه چنـدان
فایده بزرگى ندا رد، نکند؛ بلکه عمده سیر او در سیر و سلوك ایمانى و عرفـانى آنهـا باشـد، کـه
معاملات آنها در عبودیت چه بوده و در سیر الى اللَّه چه مشیى داشتند و مقامات عرفـانى آنهـا،
که از کلمات معجز آیات آنها به دست مىآید، چه اندازه بوده .
افسوس که ما اهل غفلت و سکر طبیعت و م غروران بى مایه در تمام امور دست نـشانده شـیطان
پلید هستیم و هیچ گاه از خواب گران و نسیان بـى پایـان بیـرون نمـى آیـیم؛ و اسـتفادت مـا از
مقامات و معارف ائمه هدى علیهم السلام به قدرى کم و ناچیز است که به حساب درست نیاید؛
و از تاریخ حیات آنها به قشر و صورت اکتفا کرد یم و از آنچه غایت بعثت انبیـاء علـیهم الـسلام
( است بکلّى صرف نظر کرده و در حقیقت مشمول مثل معروف استَسمنَ ذا ورمٍ 225 .(هـستیم .
و ما اکنون در این مقام بعضى از روایاتى که در این باب وارد است ذکر مى کنیم شـاید بعـض از
اخوان مؤمنین را تذکّرى حاصل آید . و الحمد للَّه و له الشّکر . عن محمد بن یعقوب باسناده عـن
ابى عبد اللَّه علیه السلام، قال : کانَ على بنُ الْحسینِ علیهما السلام اذا قام الى الصلاةِ، تَغَیرَ لَونُه .
فاذا سجد لَم یرفَع رأْسه حتّى یرْفَض عرَقاً(226 .(
و باسناده عنه علیه السلام، ق ال: کانَ ابى یقولُ کانَ على بنُ الحسینِ اذا قـام الـى الـصلاةِ، کَأَنَّـه
ساقُ شَجرٍ لا یتَحرَّكمنْه شَى ) ء الّا ما حرَّکَت الرّیح منْه 227 .(
و عن محمد بن على بن الحسین فى العلل باسناده عن ابان بن تَغْلب قالَ : قُلْت لابى عبـد اللَّـه
علیه السلام : انّى رایت على بنَ الحسینِ اذا قام الى الصلوةِ، غَشى لَونَه لَونٌ آخَرُ . فقال لـى : و اللَّـه
( انَّ على بنَ الْحسینِ کانَ یعرِف الِّذى یقوم بینَ یدیه 228 .(
و عن السید علّى بن طاوس فى فَلاح السائل فى حدیث،فَقالَ اب و عبد اللَّه علیـه الـسلام : لا تَـتم
الصلاةُ الّا لذى طُهرٍ سابغٍ و تَمامٍ بالغٍ غیرِ نازغٍ و لا زائغ، عرَف فَوقَف ،و اخْبت فَثَبت فَهـو واقـف
بینَ الْیأْسِ و الطَّمعِ و الصبرِ و الجزَعِ کَأَنَّ الْوعد لَه صنع و الوع ید بِه وقَـع؛ یـذلُّ عرْضَـه و یمثِّـل
عرْضَه؛ و بذَلَ فى اللَّه المهجۀَ، و تَنَکَّب الَیه الْمحجۀَ غَیرَ مرْتَغمٍ بِارتغـامٍ؛ یقْطَـع علائـقَ الْاهتمـامِ
بِعینِ منْ لَه قَصد ،و الَیه وفَد و منْه استَرْفَد . فاذا اتى بذ لک ،کانَت هى الصلاةُ الَّتى بها امرَ و عنها
اخْبِرَ. و انَّها هى الصلاةُ الَّتى تَنْهى عنِ الْفَحشاءو المنْکَرِ ... ( الحدیث 229 .(
و عن محمد بن یعقوب باسناده الى مولانا زینِ العابِدین علیه السلام انَّه قال : و اما حقُوقُ الصلاةِ،
فَأَنْ تَعلَم انّها وِفَادةٌ الى اللَّه و انَّک فیها قائم بینَ یدىِ اللَّه . فَاذا علمت ذلک ،کُنْت خَلیقًا انْ تَقوم
فیها مقام الْعبد الذَّلیلِ الرّاغبِ الرّاهبِ الخائف الرّاجِىِ الْمسکینِ المتَضَرَّعِ المعظمِ مقام منْ ی قـوم
بینَ یدیهبالسکونِ و الْوقارِ و خُشوعِ الاطْراف و لینِ الْجناحِ و حـسنِ المناجـات لَـهفـىِ نَفْـسه و
( الَّطَلبِ الیه فى فکاك رقَبته الَّتى احاطت به خطیئته و استهلکتها ذنوبه، و لا قوة الا باللَّه 230 .(
و عن النّبى صلى اللَّه علیه و آله: ( اعبد ربک کَانَّک تَراه؛ فان لَمتَکُنْ تَراه ،فَانّهیرْاك 231 . (
و عن فقْه الرضا علیه السلام : فَاذا اردتانْ تَقُوم الى الصلاةِ، فَلا تَقُم الَیها متَکاسلًا و لا متَناعساً و
لا مستْعجِلًا و لا متَلاهیاً؛ و لک نْ تأْتیهـا علـى الـسکونِ والوقـارِ و التُّـؤَدةِ . و علَیـک بالخُـشوعِ و
الخُضوع متَواضعاً للَّه عزَّ و جلَّ متَخاشعاً؛ علَیک الخَشْیۀَ و سیماء الخَوف راجِیاً خائفًـا بِالطُّمأْنینَـۀِ
.......:
على الْوجلِ والْحذَرِ؛ فَقف بینَ یدیه کالْعبد الآْبِقِ المذْنبِ بینَ یدى مولاه . فَصف قَدمیک ،و انْصب
نَفْسک؛ و لا تَلْتَفت یمیناً و شـمالًا؛ و تَحسبکَانَّـک تَـراه؛ فَـانْ لَـم تَکُـنْ تَـراه ،فَانَّـه یـراك ...
( الحدیث 232 .(
و فى عدة الداعى : روِى انّ ابراه یم علیه السلام کانَ یسمع تَأَوهه على حد میلٍ، حتّى مدحه اللَّـه
بِقَوله :انّ ابراهیم لَحلیم اواه منیب . و کانَ فى صلاته یـسمع لَـه ازیـر کَـازیرِ الْمرْجـلِ . و کَـذلک
یسمعمنْ صدرِ سیدنا رسولِ اللَّه صلى اللَّه ع لیه و آله مثْلُ ذلک . و کانَت فاطمـۀُ علیهـا الـسلام
( تَنْهج فى الصلاةِ منْ خیفَۀِ اللَّه 233 .(الى غَیرِ ذلک من الاخبار .
و در این موضوعات اخبار شریفه بیش از این است که در این مختصر بگنجد . و تفکر در همـین
چند حدیث نیز براى اهل تذکر و تفکر کفا یت مى کند- هم راجع به آداب صوریه و هم راجع به
آداب قلبیه و معنویه و کیفیت قیام بین یدى اللَّه .
قدرى تفکر کن در حالات علىبن الحسین، و مناجات آن بزرگوار بـا حـضرت حـق، و دعاهـاى
لطیف آن سرور که کیفیت آداب عبودیت را به بندگان خـدا تعلـیم مـى کنـد . مـن نمـى گـویم
مناجات آن بزرگواران براى تعلیم عباد است، زیرا که این کلام بى مغـز بـاطلى اسـت کـه صـادر
شده از جهل به مقام ربوبیت و معارف اهل البیت؛ خوف و خشیت آنها از همه کس بیشتر بـوده
و عظمت و جلال حق در قلب آنها از هر کس بیشتر تجلّى نموده؛ لکن مى گـویم بایـد بنـدگان
خدا از آنه ا کیفیت عبودیت و سلوك الى اللَّه را تعلّم کنند، وقتى ادعیه و مناجـات هـاى آنهـا را
مىخوانند لقلقه لسان نباشد، بلکه تفکر کنند در چگونگى معامله آنها بـا حـق و اظهـار تـذلّل و
عجز و نیاز نمودن آنها با ذات مقدس .
و لَعمرِ الحبیبِ که جناب على بن الحسین از بزرگتر ین نعمتهایى است که ذات مقدس حـق بـر
بندگان خود به وجودش منّت گزارده و آن سرور را از عـالم قـرب و قـدس نـازل فرمـوده بـراى
( فهماندن طرق عبودیت به بندگان خود و لَتُسئَلُنَّ یومئذ عنِ النَّعـیم 234 .(و اگـر از مـا سـؤال
شود که قدر این نعمت را چرا ندانستید و استف ادت از این بزرگوار چرا نکردیـد، جـوابى نـداریم
جز آنکه سر خجلت به پیش افکنیم و به نار پشیمانى و تأسف بسوزیم؛ و در آن وقت پـشیمانى
نتیجه ندارد
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 وقتی هنوز #ولی_فقیه لب باز نکرد...
💠 ملت ایران سالهاست که جایگاه و اهمیت نظام و جمهوری اسلامی را می داند ، چون در پیروزی و استقرار و تثبیت و رشد آن نقش مهم داشتند و در این سالها به چشم خود رشد کردن آن نهال کوچک را که الان به یک درخت تنومند تبدیل شده است را دیده اند ، برای آن خون داده اند ، عزیز از دست داده اند ، سختی ها تحمل کرده اند ، برای سربلندی آن در خطرات و فتنه ها دست ها به دعا برداشتند ، ختم قرآن ها برداشته اند ، شب بیداری ها کشیدند و...
👈 پس معلوم و طبیعی هست این مردم وقتی خطری احساس کنند پای صحنه بیایند و دفاع خود از این نظام را قوت ببخشند.
✅ اما نکته مهم ماجرا اینجاست که مردم عزیز ما سالهای سال است خودشان وقتی خطر را احساس می کنند به صورت خودجوش بدون دستور #امام_جامعه وارد صحنه می شوند و با راهپیمایی های قدرت مندانه خود بساط فتنه گران را در هم می پیچند.
👈 این قضیه برای الان نیست ، سال 76 هم که آیت الله منتظری آن سخنرانی موهن و توهین آمیز علیه رهبری را در 13 رجب ایراد کرد ، مردم قدردان ایران برای دفاع از رهبری به خیابان ها آمدند ، سال 78 و 5 روز بعد فتنه 18 تیر ، باز این مردم بودند که خودجوش وارد صحنه شدند ، فتنه روز #عاشورا سال 88 را فراموش نکردیم که خود مردم وارد صحنه شدند و حماسه عظیم 9 دی را به وجود آوردند، برخی شهرها مثل تبریز هم 8 دی به خیابان ها آمده بودند.
👈 فتنه دی 96 ، آبان 98 و این فتنه چند روزه هم باز شاهدی هست بر بلوغ فکری و بصیرتی مردم که بدون درخواست رهبری وارد صحنه شدند.
👈 دشمن حقیر باید بداند این ملتی که هنوز #ولی_فقیه آن دهان باز نکرده این چنین خروشیدند ، اگر رهبرش دستور و فرمان دهد چه می کنند...
⬅️ این خروش پرصدای مردم خود جوابی محکم است به آن افرادی که مردم را مخالف نظام و برگشته از آرمان های انقلاب می دانند ، دشمن نمی فهمد و نخواهد فهمید همان مردمی که با صدای بلند به گرانی ها و تبعیض ها و حقوق کم و... به دولت اعتراض دارند ،با صدای به مراتب بلند تر و رساتر از نظام و حکومت دفاع می کنند و اعتراض آنها فقط اعتراض است ، نه اغتشاش و براندازی .
🔰 ما به حرف رهبری عزیزمان ایمان داریم که این ملت را دارای آینده روشن می داند و با یقین هم از این آینده قطعی سخن می گوید ، این آینده دور نیست ، در همین نزدیکی هاست و ملت قهرمان ایران با بصیرت و رشد فکری ای که از خود نشان دادند قطعا به آن دست پیدا خواهند کرد.
👈 نوجوانان و جوانان امروز هم تلاش خود را مضاعف کنند تا در عرصه #علم و #رسانه خود را قوی کنند و در رشد این نظام نقش اساسی ایفا کنند. هرچه قدر علم شما بالاتر برود دست شما قدرتمندتر است و بهتر می توانید برای نظام و اسلام کار کنید. ان شالله
✍️ احسان عبادی
🔰خطاب به #شهاب_حسینی و برخی کم اطلاع ها از اسلام
💠 ادعا نمودید شیوه پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع) و دیگر ائمه (ع) رحمت و مهربانی بود و برخورد قهر آمیز #جمهوری_اسلامی با معترضین طبق سیره اهل بیت نیست !
👈 البته آقای حسینی ارادت خودش به کشور را قبلا نشان داده است و ما ایشان را در صف ضدانقلاب نمی بینیم و معتقدیم تحت تاثیر جو روانی این حرفها را زده اند ، اما بحث ما روی آن مثلا روحانیونی است که لباس پیامبر بر تن دارند اما حرفهایی می زنند که نشان می دهد نه تاریخ اسلامی خوانده اند و نه با مبانی آشنائیتی دارند.
1️⃣ اگر می خواهید دوران زندگی اهل بیت (ع) را با #جمهوری_اسلامی مقایسه کنید ، باید زمانی را مثال بیاورید که اهل بیت دارای حکومت بودند ، این یعنی زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و البته دوران بسیار کوتاه امام حسن (ع).
2️⃣ بنده از این عزیزان سوال می کنم آیا برخورد پیامبر (ص) با پیمان شکنان بنی قریظه یهود و اعدام حدود 700 الی 900 نفر از سران آنها در یک روز ، برخورد مهربانانه بود یا قاطعانه و سخت ؟؟؟؟
👈 بنی قریظه ای که پیمان شکنی کردند ، وقتی اسلام درگیر جنگ خندق بود ، از پشت به اسلام حمله کردند و به زنان و کودکان مسلمان حمله بردند و ایجاد رعب و وحشت در جامعه اسلامی کردند ، برخورد قاطع پیامبر با این جماعت چگونه بود ؟ اینها را نخواندید و ندیدید؟
3️⃣ آیا نخواندید که حضرت علی (ع) در روز جنگ نهروان حدود 4 هزار خوارجی را از بین برد ؟ آنها همه سر به سجود و آیه خوان و اهل نماز شب و روزه همیشگی بودند ، باور کنید اگر شماها در آن زمان بودید به همین کار حضرت اعتراض می کردید که چرا این همه نمازشب خوان و قاری قرآن را کشتی ؟؟؟ !!!
👈 حضرت علی تا جای ممکن با خوارج مدارا کرد ،اما وقتی دید آنها به شهرها و محله های مسلمین حمله می کنند و امنیت جامعه را به خطر می اندازند و به اندک بهانه ای مسلمین را می کشند که داستان ابن خباب و همسر حامله اش مشهور است در این مورد ، سکوت را جایز ندانستند و با تمام قوا به این شورشی های اغتشاش گر حمله بردند و آن چنان قاطع برخورد کردند که کمتر از 10 نفر این خوارج زنده ماندند !!!!
👈 آقای حسینی و برخی روحانیون بی اطلاع به ما جواب دهند این رفتار حضرت علی مهربانانه بود یا قاطعانه و سخت؟؟؟
3️⃣ بارها در تاریخ آمده که هم شخص پیامبر(ص) و هم امیرالمومنین (ع) در بازار یا در ملاء عام جلوی چشم همه ، مجرمین را تعزیر و تنبیه کردند و حدود الهی بر آنها جاری کردند ، آیا این برخورد این عزیزان مهربانانه بود یا قاطعانه و سخت ؟؟؟
4️⃣ در جنگ بدر که پیامبر(ص) مشرکین اسیرشده زیادی را با گرفتن فدیه و یا تعهد به سوادآموزی به مسلمین آزاد کرد ، دو نفر از معروف ترین آنها نضربن حارث و عقبة بن ابى معیط که با جنگ روانی و تبلیغات منفی علیه اسلام ، دیگران را به جنگ علیه اسلام تشویق کردند #اعدام کرد و به هیچ عنوان به آنها تخفیف نداد ، چون مسبب و زمینه ساز جنگ علیه مسلمین بودند.
5️⃣ در قوانین فقهی ما که از کلام معصوم و همچنین آیه #قرآن گرفته شده است مجازات کسانی که امنیت جامعه را به هم می زنند و با سلاح به جان مردم می افتند ، #اعدام لحاظ شده است .
👈 آقای حسینی و برخی روحانیون بی اطلاع به ما جواب دهند این قوانین اسلام مهربانانه است یا قاطعانه و سخت؟؟؟
❇️ آقای حسینی عزیز و برخی هم لباسهای روحانی بنده ، مشکل شما عزیزان این است که اسلام را یک بعدی و یک زاویه ای دیده اید و روی دیگر زندگی معصومین را اصلا نخوانده اید.
👌آقای حسینی عزیز ، قطعا طبق فرمایش شما حکومت باید صدای معترضین را بشنود ، این حق مردم است که در برابر نواقص به حکومت اعتراض کنند و حکومت هم وظیفه دارد به سوالات مردم پاسخ بگوید ، این را همه قبول دارند ، 👈👈 اما در همه جای دنیا به کسانی که به اموال عمومی آسیب می زنند و با کارهای خودشان امنیت جامعه را مختل می کنند ، آشوبگر و اغتشاش گر می گویند ، نه معترض ، و برخورد با آشوبگر هم در هر جای دنیا سخت و قاطعانه است.👉👉
⬅️ پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) همواره در حکومت خودشان تا جای ممکن نهایت مدارا و مهربانی را لحاظ می کردند و تا جای ممکن سعی می کردند از در دوستی وارد شوند اما وقتی خود برخی افراد و گروه ها از این فرصت ها سوء استفاده می کردند و نه تنها بیدار نشدند بلکه امنیت جامعه را هم به اختلال کشاندند ، آن وقت همین حضرات مهربان ، با شدیدترین و قاطعانه ترین روش با آنها برخورد می کردند.
👈 پس آقای حسینی عزیز و برخی روشنفکرنماها و روحانیون بی اطلاع ، بدانید هر برخورد سخت و قاطعی ، رفتار اموی و عباسی نیست !!!
✍️ احسان عبادی
🌀 تکرار تاریخ 1439 سال قبل !!!
✅ 1439 سال قبل یعنی سال پنجم هجری ، مشرکین قریش با دیگر احزاب از جمله کفار و یهود دست به دست هم دادند و همدل شدند برای شکست مسلین و آن جنگ به نام #احزاب معروف شد.
👈 حزب ها و گروه های مختلفی که فکر می کردند این بار کار اسلام تمام است ، علیرغم تمام اختلافاتی که با هم داشتند ، هم دست شدند تا اسلام را شکست دهند .
👈 اما با یاری خدای متعال و حفر خندق ، این احزاب زمین گیر شدند و نتوانستند به هدف خود برسند ، بزرگ آنها عمروبن عبدود هم توسط امیرالمومنین (ع) به هلاکت رسید.
👈 حال امروز و در سال 1444 قمری ، دوباره این مشرکین و کفار و یهود و سلطنت طلب ، فرقه رجوی و دیگر احزاب دست به دست هم دادند تا به خیال خود این بار دیگر طومار #جمهوری_اسلامی را در هم بپیچند ، اما خودشان در هم پیچیدند و حتی کار به دعواهای خشن بین خودشان هم رسید !
🌀 امروز به چشم خود #جنگ_احزاب را دیدیم ، در واقع تمامی فتنه ها علیه این نظام در این 44 سال ، به نوعی #جنگ_احزاب بود ، چون در تمامی فتنه ها ، همه این احزاب دشمن با هم دست به یکی شدند و همه آنها هم با هم به شکست رسیدند !!!
🔸 و مکروا مکرالله و الله خیرالماکرین 🔸
✍️ #استاد_احسان_عبادی
🔰سیاست همراه دیانت🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخی کوتاه به دو شبهه ای مهم علیه پیامبر
سن حضرت خدیجه(س) و عایشه هنگام ازدواج با پیامبر(ص) ، واقعیت یا دروغ⁉️
آیا واقعا حضرت خدیجه در زمان ازدواج 40 ساله بود⁉️
آیا واقعا جناب عایشه در زمان ازدواج 6 ساله بود 😳⁉️
آیا نعوذبالله پیامبر هوسباز بود⁉️
🎤 پاسخی کوتاه و عالی را همین الان ببینید
🔰 نشر این کلیپ در فضای مجازی و مخصوصا اینستاگرام فراموش نشه
#نقدی_بر_نقداسلام
مشاهده+دانلود+کیفیت های مختلف آپارات
🗣 #استاد_احسان_عبادی ( #کلیپ )
31.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اکر می خواهید #ایران ما دوباره دچار اعتشاشات نشود ، حتما این فیلم را ببینید.
🔰 دهه نودی های امروز ، چندسال دیگر وارد مدارس یا دانشگاه می شوند .برای آنها چه کرده ایم ؟
👈 آن دهه هشتادی ای که وارد دانشگاه شده یا قصد ورود دارد را با چه برنامه ای باید جذب کرد ؟
👌 ویژگی مهم #معلم و #استاد در #تراز_انقلاب چیست ؟
👈 دیدن فیلم در آپارات با کیفیتهای بهتر 👈 اینجا
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی ( از اساتید مهدویت کشور و مدرس علوم حدیث و تاریخ )
⬅️⬅️ امروز یکی از مهمترین وظایف نیروهای انقلابی پر کردن سنگر معلمی مدارس و استادی دانشگاه است ،خلاء بزرگی که باید جبران شود ➡️➡️
🔰سیاست همراه دیانت🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️روبوسی کیارستمی با نامحرم
فیلم فوق رو ببینید👆👆👆
بعد این تحلیل رو بخونید👇👇👇
ببینید دوستان منظور رهبری از این صحبت به آقای ضرغامی این نیست که محرم و نامحرم رعایت نشه و یا اینکه اصلا کیارستمی خوب کرده رفته با خانم نامحرم روبوسی کرده !!! نه منظور این نیست !!!
بلکه حرف اینه که یه اشتباه رو خیلی بزرگ نکنید و کش ندید ...
حضرت آقا میفرمایند که حالا ما بچه حزب اللهی ها تو این دست مجالس نمیریم و اتفاقی برامون پیش نمیاد ولی خب کسی مثل ایشون ممکنه جایی بره که همچین اتفاقی براش بیفته و از سر سهو باشه نه عمد
حالا حرف اینه که تذکر بدید و تمام و دیگه کشش ندید و بزرگش نکنید
دقیقا مثل حرفی که یکی از روحانیون اهل سنت نسبت به یکی از ائمه گفت که خب بالاخره ما جواب مستدل دادیم و برخوردی هم شد اما دیگه کش دادنش و بزرگتر کردنش بدتره و باعث میشه یه حرف کوچیک تو یه جا توسط یه کی اینقدر بزرگ و مهم بشه که اصلا کل امنیت مملکت اسلامی به خطر بیفته که این غلطه
اشتباه های این چنینی مثل کار آقای کیارستمی تذکر گرفت و رفت و تموم شد و وظیفه امت حزب الله کش دادن و هم زدن این آش نیست !!!!!!!
✍ #استاد_احسان_عبادی
💠 #روشنگری_مهم
🔰 نیروی انتظامی و بسیج در هر اغتشاشی تا جای ممکن دست به سلاح نمی برند اما اگر در جایی مجبور به استفاده از سلاح شوند ، از سلاح با #گلوله_پلاستیکی استفاده می کنند که فقط درد دارد اما زخمی نمی کند .
👈👈 اما اگر مشاهده کردید با سلاح و #گلوله_جنگی مشغول تیراندازی هستند شک نکنید که در حال دفاع از یک مکان بسیار مهم و حساس هستند که در هر کشوری برای چنین مکان هایی حق تیر داده می شود.
⬅️ یکی از این مکان ها پایگاه های بسیجی هست که در آن #سلاح_جنگی وجود دارد .
👈 تصویری که مشاهده می کنید تصویر معروفی هست که در سال 88 با ضریب بالا نشر داده شد ، البته کلیپش هم موجود است ، می گفتند بسیج در حال تیراندازی به مردم است ! اما اصل قضیه چه بود ؟
👈 این مکان یک پایگاه بسیج در تهران بود که بالای 150 عدد سلاح جنگی با گلوله در آن بود ، اغتشاش گران که این را خوب می دانستند در حال حمله به آنجا و تصرف آن بودند .
◀️ شما فقط یک لحظه فکر کنید آنجا با این همه سلاح جنگی در اختیار اغتشاش گران آَشوبگر و عده ای از افراد هیجانی تحت تاثیر جو روانی قرار گرفته می افتاد ، آن وقت چه کشت و کشتار عظیمی راه می افتاد ؟؟؟؟
👈 در اینجا آن بسیجی ها حق تیر پیدا کردند که بتوانند از کمر به پائین افرادی که قصد بالا آمدن از دیوار یا افرادی که در حال شکستن درب بودن را بزنند تا جلوی تصرف آن اسلحه خانه گرفته شود.
⬅️ دیشب هم وزیر کشور به این مورد اشاره کردند که عده ای کشته شدگان از کسانی بودند که قصد حمله به مراکز حساس را داشتند.
👌 اگر کلیپی دیدید که با سلاح جنگی کسی در حال تیراندازی هست ، بدانید قضیه از چه قرار است
توصیه هایی برای سال جدید تحصیلی.MP3
7.44M
🔰 توصیه هایی کوتاه برای قوی شدن در سال تحصیلی جدید
💠 توصیه به عزیزان مدرسه ای
✅ توصیه به عزیزان دانشگاهی
🌀توصیه به عزیزان طلبه
🎤 #استاد_احسان_عبادی
👌 حتما گوش دهید ، سعی کرده ایم حاصل تجربیات خود را از تحصیل در این سه مقطع خدمت شما بگوئیم، اگر خواهان قوی شدن هستید بسم الله
👈 مخصوصا افرادی که در دانشگاه ها و حوزه های قوی نیستند اما دوست دارند قوی شوند گوش دهند
🔰سیاست همراه دیانت🔰