.......:
۱۱-۳-۲- بی اعتنایی وننگ دانستن زیورآلات وتجمّلات کم ارزش و مدهای دام گونه ی ساخته ی دشمن
امروز، سرگرم شدن به زر و زیور، برای زن مسلمان ایرانیِ انقلابی عیب است. امروز، پُر کردن سر و سینه و دست از زیورآلات و بُت قرار دادن زیور و آرایش و مُد و لباس، برای زن انقلابیِ مسلمانِ ایرانی ننگ است. آن کسی که در پی این گونه چیزهاست، ارزشش پایین است. طلا، برای زن ارزش آفرین نیست؛ بی اعتنایی به طلا، ارزش آفرین است. مُد، برای زن ارزش آفرین نیست؛ بی اعتنایی نسبت به مُدهای دام گونه ی ساخته و پرداخته ی دشمنان، برای زن ارزش است. [۱]
۱۲-۳-۲- برداشتن گامهای متین و محکم و عدم بازگشت به مصرف و تجمّلهای غیر انقلابی
----------
[۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
باید زنانِ اندیشمند و آگاه ایران اسلامی، راه روشن خود را ادامه دهند و گامها را متین و محکم بردارند. مبادا چنان که در افراد سطحی و غافل دیده شده است، نسل انقلابی و زنان مؤمن، دوباره روی به مصرف و تجمّلهای پوچ و گرایشهای غیر انقلابی بیاورند یا رسم جاهلی اختلاط بی پروا را دوباره زنده کنند. [۲]
فصل چهارم: برابریها و تفاوتهای میان زن و مرد
۱-۴-۲- برابری ها
----------
[۲]: . پیام به سیمنار بررسی شخصیت زن از دیدگاه امام خمینی (قدّس سره) ۳-۸-۱۳۶۸.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
✅ همه کسانی که کارهای خوب و اخلاقی انجام میدهند ولو ظاهرا کافر باشند، ناآگاهانه قدم در راه خدا برمیدارند.
🔸انسان به حسب فطرت کارهای اخلاقی را شرافتمندانه میداند و در این کارها یک نوع شرافت و عظمتی تشخیص میدهد، حس میکند که با انجام این کارها خودش را بزرگوار میکند؛ مثل ایثار، از خودگذشتگی و انصاف دادن.
🔹این حالت که ناآگاهانه در انسان هست، بدین جهت است که انسان خدا را میشناسد و یک سلسله مسائل است که بالفطره و ناآگاهانه آنها هم اسلامِ خدا یعنی قانون خداست. اسلام یعنی تسلیم به قانون خدا. آن عمق روح انسان، آن فطرت انسان، آن عمق قلب انسان، با یک شامّه مخصوص، ناآگاهانه همینطور که خدا را میشناسد این قوانین خدا را میشناسد؛ رضای خدا را میشناسد و کار را بالفطره در راه رضای خدا انجام میدهد، ولی خودش نمیداند که دارد قدم در راه رضای خدا برمیدارد.
🔸آیا اینجور کارها که ناآگاهانه در طریق رضای خداست ولی آگاهانه چنین نیست اجر دارد یا نه؟ احادیث زیادی داریم درباره کافرانی که چنین کارهایی کردهاند. از پیغمبر یا ائمه سؤال کردهاند آیا این گونه کارها نزد خدا بیاجر است؟ جواب دادهاند: نه، بیاجر هم نیست.
📝 استاد مطهری، فلسفۀ اخلاق، ص۱۰۹-۱۰۷ (با تلخیص)
#گزیده_کتاب
المائده
سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ فَإِن جَاءُوكَ فَاحْكُم بَيْنَهُمْ أَوْ أَعْرِضْ عَنْهُمْ وَإِن تُعْرِضْ عَنْهُمْ فَلَن يَضُرُّوكَ شَيْئًا وَإِنْ حَكَمْتَ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِالْقِسْطِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ
ﺍﻳﻦ ﻋﻮﺍمِ ﻳﻬﻮﺩ، ﺧﺒﺮﭼﻴﻦﺍﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﻋﺎﻟﻤﺎﻥِ ﻳﻬﻮﺩ، ﺣﺮﺍمﺧﻮﺍﺭ! ﺍﮔﺮ ﺑﺮﺍی ﻗﻀﺎﻭﺕ ﭘﻴﺸﺖ ﺁﻣﺪﻧﺪ، ﺑﻴﻨﺸﺎﻥ ﺩﺍﻭﺭی ﻛﻦ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﻪﺻﻠﺎﺡ ﻧﻤﻲﺩﺍﻧﻲ، ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﺭﻭ ﺑﮕﺮﺩﺍﻥ. ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﺭﻭ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪی، ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺿﺮﺭی ﻧﻤﻲﺯﻧﻨﺪ. ﺣﺎﻝ، ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺍﺳﺘﻲ ﺩﺍﻭﺭی ﻛﻨﻲ، ﺑﻪﻋﺪﺍﻟﺖ ﺑﻴﻨﺸﺎﻥ ﺩﺍﻭﺭی ﻛﻦ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺮﺩم ﻋﺎﺩﻝ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ. (٤٢)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اِنَّ هَذَ القُرانَ یَهدي لِلَّتی هیَ اَقوَم ...
✅ قرائت این آیه ،
با صدای ملکوتی و محزون استاد عبدالباسط عبدالصمد
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
برخورد با تهيدستان متن حديث التعامل مع الفقراء الصدوق قال: حدّثنا الحسين بن أحمد بن إدريس رضى الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بردباري و پايداري
متن حديث
الحلم و الصبر ۱- الطبرسى بإسناده عن الرضا عليه السلام أنّه قال لرجل من القميّيّن: اتّقوا الله و عليكم بالصمت و الصبر و الحلم، فإنّه لايكون الرجل عابداً حتّي يكون حليماً، و قال: لايكون عاقلاً حتّي يكون حليماً. ۲- الحسين بن حمدان الحضينى بإسناده عن أبى محمّد الكوفى، قال: دخلت علي أبى الحسن الرضا عليه السلام بالمدينة فسلّمت عليه فأقبل يحدّثنى بأحاديث سألته عنها إذ قال: يا أبا محمّد ما ابتلي مؤمن ببليّة فصبر عليها إلّا كان له أجر ألف شهيد.
بردباري و پايداري ۱- طبرسي به اسناد خود از امام رضا (ع) نقل كند كه حضرتش به مردي قمي فرمود: تقواي خدا پيشه كنيد و بر شما باد به خاموشي، صبر و بردباري، كه شخص عابد نيست مگر آن كه بردبار باشد، و فرمود: عاقل نيست مگر آن كه بردبار باشد۱. ۲- حسين بن حمدان حضيني به اسناد خود از ابومحمد كوفي نقل كند كه گفت: به محضر ابوالحسن الرضا (ع) در مدينه شرفياب شدم، به او سلام كردم و حضرتش شروع به گفتن احاديثي نمود كه از آنها پرسيدم، فرمود: اي ابامحمد، مؤمني به بلايي گرفتار نيامد و آن را تحمل نكرد مگر آن كه پاداش هزار شهيد را براي
خود به دست آورد۲.
منبع حديث
۱- مستدرك الوسائل ۱۱/ ۲۸۸. ۲- مستدرك الوسائل ۲/ ۴۴۱.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عنایت و توجه ویژه حضرت رضا (علیه السلام) به نیازمندان یکی از اموری که در دین اسلام بسیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حفظ آبرو و حیثیت نیازمندان
حضرت رضا (علیه السلام) درمجلس حاضر بود و عدّه زیادی نزد ایشان بودند و از احکام شرعی میپرسیدند، ناگاه مردی بلند قد و گندمگون وارد شد. سلام کرد و گفت: ای پسر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) من از دوستان شما و پدران و اجداد شما هستم، (از خراسان) به حج آمدم، آذوقهام تمام و درمانده شدم، اگر صلاح میدانی مرا روانه شهرم نما، وقتی به وطنم رسیدم آن چه شما داده ای از جانب شما صدقه میدهم زیرا من مستحق صدقه نیستم. حضرت فرمود: بنشین، رحمت خدا بر تو؛ سپس به کار مردم پرداخت تا آن که مجلس خلوت شد و سه نفر باقی ماندند. حضرت از آنها اجازه گرفت و به اندرونی رفت، پس از مدتی آمد و بدون آن که خود را نشان دهد دست مبارک را از بالای در خارج کرد و
فرمود: آن مرد خراسانی کجاست؟ عرض کرد: این جا هستم. فرمود: این دویست دینار را بگیر و برای مخارج و توشه خود استفاده کن و مواظب باش و از جانب من نیز لازم نیست صدقه بدهی، برو تا تو را نبینم و مرا نبینی! و آن مرد رفت.
سپس حضرت بیرون آمد، یکی از حاضران گفت: فدایت شوم، شما که زیاد عطا و لطف نمودی، چرا صورت خود را از او پنهان کردی؟ فرمود: تا مبادا ذلّت سؤال را در صورتش ببینم! مگر نشنیده ای حدیث رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) را که فرمود: آن که کار نیک را مخفیانه
انجام دهد مانند هفتاد حج است! و آن که گناه را آشکار انجام دهد رها شده است وآن که گناه را مخفی انجام دهد آمرزیده است.
سپس حضرت شعری به این مضمون خواند: هرگاه که حاجتی نزد او ببرم، با آبرویم از نزد او باز میگردم.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
⚠️آیا ایرانیان به زور شمشیر مسلمان شدن😡 😳#زرین_کوب و... گفتن ایرانیان به زور مسلمان شدن 👆😳 🔴حرف در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین کلام ولی.mp3
2.84M
✅ شروع یک کار جدید و مبنایی و دارای اولویت اول
💠هیچ می دانید از بین سخنرانی های ثابت رهبری در سال،چند سخنرانی به جهت گفته شدن مبانی انقلاب و اسلام ،دارای عمق راهبردی و نیاز به توجه و تبیین بالاست؟
🔰 توصیه همیشگی #سردار_دلها #شهید_سلیمانی ، کار کردن روی مبانی امام و رهبری بوده
💠 از فردا یکی از این کارهای زمین افتاده را به مناسبت نزدیک شدن به سالگرد ایشان شروع می کنیم ان شالله
درباره بحارالانوار.mp3
3.97M
✅ توضیحاتی مهم درباره کتاب شریف #بحارالانوار
👈 می شود صدها مقاله و پایان نامه از دل این کتاب در آورد
👌 اهمیت مهم این کتاب چیست؟
🎤 عبادی
#معرفی_کتاب
#پاسخ_به_سوالات
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اوضاع جنگ دگرگون شده. دشمن هم تلاشهایی صورت میدهد. حمله میکند، برخی از مناطق را باز پس گر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
رزمندگان را ملامت
[صفحه ۳۱۰]
می کنند و آرامش و آسودگی را به هر قیمت خریدارند. ولی اسلام به پیروانش یاد داده است که با عزت و افتخار زندگی کنند، تن به ظلم ندهند و برای اعتلای کلمه الله، در صحرای کربلا، عاشورا بیافرینند. پس جنگ جنگ تا پیروزی.
امام و جام زهر
اما آن صحنه ی غمناک میآید. دلها شکسته. اشکها روان میشود. قلبها میسوزد. یک جرعه جام زهر، پذیرش قطعنامه، از سوی امام. قطعنامه ۵۹۸ از سوی امام قبول میشود و طبق آن جنگ پس از مراحلی که از سوی سازمان ملل تعیین شده خاتمه مییابد. نمی توان گفت همه چیز به هم میریزد، ولی باور کردنی نیست. چرا امام طی آن پیام، جام زهر را مینوشد؟ چرا امام خود را فدای همه چیز میکند؟ باید پیام را خواند. نه یک
بار که دهها بار، خیلی دقیق. امام اسلام را میخواهد، امام ایران اسلامی را میخواهد و آنجا که تشخیص بدهد، تمامیت اسلام و ایران و رزمندگان اسلام تحت خطر جدی هستند، از خود مایه میگذارد و با خدای خود معامله میکند. مصلحت اسلام را در نظر میگیرد. حضرت امام فکرهایش را میکند و سپس با اندیشه ای بالا و روشی پیامبر گونه، صلح را میپذیرد. شاید بتوان گفت این صلح نیز مانند جنگ تحمیلی بوده و هیچگونه رضایتی در آن وجود ندارد. ولی به هر حال امام جام زهر را مینوشد و قطعنامه ۵۹۸ را قبول میکند. ولی هنوز جنگ ادامه دارد. دشمن لجاجت میکند، خیره سری پیش میگیرد، در قبول آن تردید میکند، از پیروزیهای موقت و کوچک خود مغرور شده و دندان نشان میدهد. ولی او هم میداند که
[صفحه ۳۱۲]
دیگر نمی تواند ادامه بدهد. افکار عمومی جهان کاملا بر ضد عراق بسیج شده است. اگر صلح را نپذیرد تمام مظلوم نماییهای گذشته اش مورد تردید قرار میگیرد. توان هم ندارد. پس او نیز آتش بس را قبول میکند. یک ماه بعد، ساعت شش صبح آتش بس رسمی در تمام جبهههای جنگ. ساعتی به یاد ماندنی. حدود هشت سال است که این جبههها آرامش نداشته اند و صدای غرش خمپاره ها، تا اعماق زمین فرو رفته اند. ولی حالا باید سکوت کرد. خمپارهها دیگر حق پرتاب ندارند. هیچ ماشه ای نباید چکانده شود. تانکها بدون حرکت. آتشبارها، خاموش. رزمندگان ساکت ولی آماده. دشمن مکار است، نباید از مکر دشمن غافل شد.
جنگ پایان یافته، ولی باور کردنش مشکل است. هنوز هیچ کس نمی داند چه باید بکند. آیا میتوان به قول دشمن
اعتماد کرد؟ آیا میتوان لباس رزم را از تن خارج کرد؟ اما چگونه میتوان دل از جبهه برید؟ چگونه میتوان از بهترین بندگان خدا، جدا شد. چگونه میتوان شبهای اردوگاه را ترک کرد؟ آیا میتوان باور کرد که پس از سالها جنگ زنده مانده ای؟ آیا میتوان قبول کرد که خدا تو را شهید نخواسته؟ آیا آنهایی که مانده اند، مردود شده اند؟ آیا آنهایی که شهید شده اند فقط پیروزند.
پذیرش این موضوع مشکل است که جنگ پایان یافته و تو نیز زنده مانده ای. ولی نباید تقدیر الهی را فراموش کرد. آنهایی که رفتند، پیروز شدند و آنهایی که مانده اند نیز پیروزند. آنهایی که زنده مانده اند، برای ادامه راه باید آماده شوند. هیچ کار خدا بدون حکمت نیست. شهادت و زنده ماندن هر کس براساس حکمت و خواست خدایی است.
صلح هم یک حالت و یا یک وضعیت است. پس از جنگ، صلح معنا مییابد. ولی باید صلح را نیز در راه اعتلای اسلام به کار برد. باید از فرصت استفاده کرد و حقایق و معارف اسلام را یافت. ولی ابتدا باید جامعه ای سالم و زیبا داشته باشیم. بازسازی اولین قدم است. حالا هنگام آن فرا رسیده که زندگی
در شهر را تجربه کرد و زندگی پس از جنگ، نیاز به تجربه و آمادگی دارد.
معمولا پس از هر جنگ، جامعه دچار فراز و نشیبهایی میشود که باید راههای مناسب برای برخورد با آن پیدا کرد. اینک سپاه اسلام به تدریج جبههها را ترک میکند و به سوی شهرها روان میشود. شاید رزمندگان، این دلاوران دیروز، در کوچه پس کوچههای شهر رنگین فراموش شوند. هیچ یک از آنها انتظار ندارند با ضد
ارزشها روبرو شوند. بی حجابی غیر قابل قبول است. رشوه گرفتن و رشوه دادن در حکومت اسلامی غیر ممکن است.
هیچ رزمنده ای نمی تواند قبول کند که بی عدالتی در جامعه وجود داشته باشد. بعضی از ایثارگران هم گنجایش پذیرش حرفها و اعمال غیر انقلابی را ندارند و به زودی دچار بحران میشوند. نمی دانند چگونه با اوضاع برخورد کنند. اسیر تحلیلهای سطحی میشوند و غالبا بر سر دو راهیها سرگردان میمانند. از طرف دیگر آن انسانهایی که اساسا با انقلاب و صدور انقلاب مخالفند با وجود هر رزمنده ای مخالفت میکنند. حتی بعضی از مدعیان دین و دیانت نیز به طور تلویحی حاضر به پذیرش عقاید بسیجی نیستند و افکار شکل یافته در غیر جبهه را بهتر میپسندند. بسیجیان را دوست دارند، ولی حرفی را بالای حرف خود نمی پذیرند. حتی از ایثارگرانی که از جان مایه گذاشتند.
به هر حال جنگ خاتمه یافته. برگههای تسویه صادر میشود و جز آنانی که موظف به باقی ماندن
در نظام ارتش هستند، بقیه افراد به خانوادههای خود باز میگردند و بیش از پیش مشغول فعالیتهای عقب مانده ی خود میشوند. سپاه پاسداران و ارتش قالب مناسب خود را برای هنگام صلح به دست میآورند و به پادگانها فرو میروند. تجهیزات نظامی به عقب منتقل میشود و در حد آمادگی، وسایل مورد نیاز بازسازی میشود.
دیگر خاطره ای به نام جنگ و دفاع مقدس به وجود نمی آید. باید یادگارهای جنگ را خوب حفظ کرد. فرهنگ جبهه را باید شناخت و برای آن ارزش قایل شد. همانگونه که بسیجی و رزمندگان اسلام توانستند، عزت و افتخار برای
[صفحه ۳۱۴]
اسلام و ایران بیاورند، از این پس نیز میتوانند پیشتاز تمام افتخارها
باشند. بنابراین باید رزمندگان اسلام را تقدیر کرد و به آنها بها داد.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
[☘🌛]
•
•
شهید منتظر مرگ نمی ماند!
این اوست که مرگ را بر میگزیند..🤍🌱
•
#سید_مرتضی_آوینی
Part03_خاطرات شهید صیاد شیرازی.mp3
5.98M
👆🏻
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
🎧کتــاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی" «ره»
🔴قسمــت ســوم
💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱- و کان من دعائِهِ علیه السلام اذ ابتَدَأَ بالدُّعاء تحقیق در اسماء الهی [قوله علیه السل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفت ظاهر و باطن در خداوند
و الظاهر: من أسمائه تعالی، أی هو الظاهر بآیاته الباهرة الدالّة علی وحدانیته و ربوبیته. و میشود ظهور به معنی علوّ گرفته شود کما ورد « و أنت الظاهر فلیس فوقک شی ء ». [۴]
و الباطن: یطلق علی الذات باعتبار خفاء کنه حقیقته عن الأوهام و الأبصار و العقول، کما فی الحدیث: « احتجب عن العقول کما احتجب عن الابصار ». [۵] پس آن ذات بحت بسیط که مبدأ المبادی و أوّل الأوائل است چون از غایت ظهور مخفی از انظار و اَبصار است کما قیل:
یا من هو اختفی لفرط نوره و الظاهر الباطن فی ظهوره [۱]
لهذا در لسان شرع مسمّی به کنز مخفی و مرتبه عماست، کما سُئل عن النبی صلی الله علیه و آله وسلم: « أین کان ربّنا قبل أن یخلق الخلق، فقال: کان فی العماء ». [۲]
----------
[۴]: ۴ - الکافی، ج ۲، ص ۵۰۳ ؛ مصباح الکفعمی، ص ۳۳۱ ؛ مصباح المتهجّد، ص ۵۴۳.
[۵]: ۵ - تحف العقول، ص ۲۴۴ ؛ متشابه القرآن، ج ۱، ص ۷۵ ؛ بحارالانوار، ج ۴، ص ۳۰۱.
[۱]: ۶ - شرح غرر الفرائد (منظومه حکمت)، ص ۱.
[۲]: ۷ - مسند أبی داود الطلیالسی، ص ۱۴۷ ؛ تأویل مختلف الحدیث، ص ۲۰۷ ؛ صحیح ابن حبان، ج ۱۴، ص ۹ ؛ المعجم الکبیر، ج ۱۹، ص ۲۰۷.
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فضل امام علی علیه السلام ضرار بن ضمره میگوید: پس از کشته شدن علی علیه السلام، بر معاویه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا