eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام وقت و عاقبتتون بخیر درمورد حق الناس میدونیم که چون حق الله نیست ، پشیمون شدن در محضر خداوند متعال به تنهایی کفایت نمیکنه و ما باید حساب خودمون رو نزد کسی ک حقش رو ضایع کردیم صاف کنیم. توی سخنرانی های متعدد شنیدم ک زمانی که مثلا غیبت کسی رو کردی و این شده حق الناسی بر گردنت ، حالا پشیمان شدی از کار زشتت و میخوای جبران کنی گفته شده که اگر با عذرخواهی کردن از طرف مقابل درصورتیکه میدونی شر بزرگی درست میشه این کارو نکن بجاش برو کفاره گناهت رو بده من سوالم اینه ک کفاره دادن یک گناه به چه معناست؟! مثلا بنده اگر در ازای غیبتی که کردم صدقه ای روزه ای نمازی چیزی تحت عنوان کفاره گناه غیبتم انجام بدم اون گناهی که حق الناس هست برای من پاک میشه؟!!؟ پاسخ👇 سلام علیکم در ابتدا لازم است به یاد داشته باشیم، حق الله به این معنا نیست که فقط با توبه و استغفار از بین برود مثلا کسیکه نماز نخوانده یا روزه نگرفته با استغفار تنها بخشیده نمی شود بلکه لازم است نمازها و روزه های قضا را نیز بجا بیاورد. درباره حق الناس های معنوی مثل غیبت علاوه بر استغفار اگر خبر دادن به صاحب حق موجب اختلاف شود لازم نیست و شما می توانید یک عمل خیری را به نیت وی انجام بدهید تا این حق از عهده شما برداشته شود و این عمل خیر می تواند زیارتی، صدقه ای و امثال این موارد باشد.
سؤال👇 سلام وقت بخیر آیا کشتن مار گناهه ؟ مرجع آیت الله خامنه ای پاسخ👇 سلام علیکم کشتن حیواناتی که موحب آزار و اذیت به انسان می شوند و ممکن است آسیبی به انسان برسانند، اشکالی نداشته و به عنوان اذیت به حیوان محسوب نمی شود. البته این کشتن نباید به گونه ای باشد که حیوان زجرکش شود.
سؤال👇 سلام. من چندتا سوال دارم اینکه چرا باید به اجبار به این دنیا و زندگی بیایم ؟؟ اگه به خواست خودمون بوده انتخاب کردیم حتما قدرت انتخاب ازما گرفته شده واینکه چرا دراین دنیا اصلا هیچ عدالتی نیست یه دختر یا پسری باید بخاطر شرایط مالی خوب ظاهر خوب بهترین زندگی نصیب اینا بشه یکی از بی پولی باید همش درد و رنج بکشه تنها بمونه نتونه ازدواج کنه ؟؟ دختری شاید زیبای زیادی یا پدر پولداری نداشته باشه حتی درس بخونه این شکلی خیلی از موقعیت ها ازدست بده ولی خیلیا بخاطر داشتن این نعمت ها بهترینا هم نصیبش بشه پسری برا نداشتن شرایط مالی نشه ازدواج کنه حتی به گناه و بدبختی بکشه حتی همین چیزا باعث بشه از دین زده بشه از عبادت از خیلی چیزا زده بشه بعدش بخاطر همینا هم بعدا گرفتار عذاب و اینا بشه در آخرت چرا وقتی دعا می کنیم هیچ دعای مستجاب نمیشه به هردری میزنی بسته میشه باید هیچی نگی ولی خدا بخاطر اینکه عبادتش نکنی فردا عذابت بده؟؟ من به خدا وبودن خدا ایمان دارم ولی به دعا کردن به اجابت به خواستن هیچ اعتقادی ندارم چون خدا هرچی خودش بخواد همان میشه ودعا بی فایدس بعضیا برا دردو رنج خلق کرده بعضیا واسه استفاده کردن از نعمت هاش آیا دعا کردن تاثیری بر زندگی داره؟ چون من خیلی وقتا سالها دعا کردم ولی هیچ اعتقادم اینه هرچی خدا بخواد همون میشه دعا هم فقط چرخش زبان پاسخ👇 سلام علیکم در پاسخ سؤال اول باید گفته شود: انسان در خلقت خود مجبور است. هیچ نقش و تأثیری در به دنیا آمدن خویش ندارد، اما پس از خلقت آزاد و مختار است، البته شیعۀ امامیه بر خلاف دیدگاه متکلمان معتزله که معتقدند اختیار انسان مطلق است و نیز بر خلاف نظر اشاعره که انسان را حتی در افعال و اعمال اختیاریش مجبور می‌دانند، معتقد است که انسان پس از خلقت در افعال و اعمالش نه آزاد مطلق است و نه مجبور مطلق، بلکه امری است بین این دو. انسان مختار و آزاد آفریده شده است؛ یعنی به او عقل، فکر و اراده داده شده است. انسان در کارهای ارادی خود مانند سایر موجودات نیست که مجبور باشد. بشر همیشه خود را در سر چهار راه‌هایی می‌بیند که هیچ‌گونه اجباری ندارد که فقط یکی از آنها را انتخاب کند. سایر راه‌ها بر او بسته نیست. اما اینکه خداوند به عده ای نعمت می دهد و به عده ای نعمت نمی دهد: 1. برخی از انسان ها نعمت را فقط در مادیات می دانند در صورتی که نعمت الهی اعم از مادیات و معنویات است و هر یک از من و شما نعمت های متفاوتی داریم که تا الان به بسیاری از آنها فکر هم نکرده ایم چه برسد به اینکه شکر آن را بجا بیاوریم. 2. خداوند حکیم است و هیچ کاری را بدون حکمت انجام نمی دهد. چه کسی که در این دنیا از مادیات بهره مند است و چه کسی که از نظر مادیات در مضیقه است به حکمت الهی بوده که در بسیاری از موارد ما از حکمت الهی بی خبریم و شاید بعدها این حکمت برای ما مشخص شود و شاید هیچ وقت هم مشخص نشود. 3. آنچه به نظر من و شما برای برخی نعمت است به تعبیر آیات و روایات، در موارد نه تنها نعمت نیست بلکه نقمت است. 4. اگر فکری درباره نعمت های الهی به خود داشته باشیم و منصفانه نیز بیاندیشیم، می بینیم داشته های ما خیلی بیشتر از نداشته های ماست. در پایان این نکته را هم به یاد داشته باشیم تمام این نعمت ها فضل الهی است و ما هیچ طلبی از خداوند نداریم. اما پیرامون دعا: علت اینکه دعاهای ما به هدف اجابت نمی رسد متفاوت است: گاهی هنوز زمان آن نرسیده است. گاهی اصلا مصلحت ما در آن نیست، خداوند در سوره بقره می فرماید: برخی از امور را گمان می کنید خیر است در حالیکه شر است و برخی از امور را گمان م یکنید شر است درحالیکه خیر است. ما از پشت پرده خبر نداریم و ظاهر برخی از امور خیر است و دعا می کنیم اما شر است و خبر نداریم و همچنین بالعکس گاهی شرایط و آداب دعا را رعایت نکرده ایم، شخصی از امام صادق علیه السلام سؤال کرد: مگر خدا نمی گوید ادعونی استجب لکم ؟ پس چرا هرچه دعا می کنم دعایم مستجاب نمی شود؟ حضرت دلائلی را بیان کردند از جمله: کسی را می خوانید که به او ایمان نیاورده اید... اما یقین بدانیم هیچ دعایی بدون جواب نمی ماند: یا آنچه خواسته ایم به ما می دهند که به مراد خود رسیده ایم. یا این دعا بلایی را از ما دور می کند اما چون نمی بینیم گاهی گله مندیم که دعا کردیم و پاسخی نشنیدیم. گاهی چون مصلحت نیست چیزی که خواسته ایم نمی دهند اما جایگزین آن عطا می شود. اگر هیچکدام نبود، پاداش آن را قیامت خداوند به ما می دهد.
سؤال👇 سلام علیکم اگر یه نفر یه چیزی را به حسینیه یا جای دیگه نذر کنه اما بعدش بخواهد پول آن را بدهد جایز است؟ پاسخ👇 سلام علیکم اگر صیغه نذر نداشته است، اشکالی ندارد.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 با حضور باموضـوع : 🍃در امـر به معـروف و نهـی از منڪــر چه چیــزهایی شــرط نیسـت؟🍃 🔺دچار جهـل مرڪّب‌ نباشیــم، باید دانسته هامــون در امــر به معــروف با فتـاواۍ مراجـع تقلیـد یڪی باشد❗️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«استاد رحیم پور ازغدی» 🔴 نهضت امر به معروف و نهی از منکر را سرکوب نکنید! 🍀 🌺🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: فصل سوم اقسام حد زنا ماده ۸۲ حد زنا در موارد زير قتل است و فرقي بين جوان و غير جوان و محصن و غيرمحصن نيست الف زنا با محارم نسبي ب زنا با زن پدر كه موجب قتل زاني است ج زناي غير مسلمان با زن مسلمان كه موجب قتل زاني است د زناي به عنف و اكراه كه موجب قتل زاني اكراه كننده است ماده ۸۳ حد زنا در موارد زير رجم است الف زناي مرد محصن يعني مردي كه داراي همسر دايمي است و با او در حالي كه عاقل بوده جماع كرده و هر وقت نيز بخواهد مي‌تواند با او جماع كند. ب زناي زن محصنه با مرد بالغ زن محصنه زني است كه داراي شوهر دايمي است و شوهر در حالي كه زن عاقل بوده با او جماع كرده است و امكان جماع با شوهر را نيز داشته باشد. تبصره زناي زن محصنه با نابالغ موجب حد تازيانه است ماده ۸۴ بر پيرمرد يا پيرزن زاني كه داراي شرايط احصان باشند، قبل از رجم حد جلد جاري مي‌شود. ماده ۸۵ طلاق رجعي قبل از سپري شدن ايام عده مرد يا زن را از احصان خارج نمي كند ولي طلاق باين آنها را از احصان خارج مي‌نمايد. ماده ۸۶ زناي مرد يا زني كه هر يك همسر دايمي دارد ولي به واسطه مسافرت يا حبس و مانند آنها از عذرهاي موجه به همسر خود دسترسي ندارد، موجب رجم نيست ماده ۸۷ مرد متاهلي كه قبل از دخول مرتكب زنا شود به حد جلد و تراشيدن سر و تبعيد به مدت يك سال محكوم خواهد شد. ماده ۸۸ حد زناي زن يا مردي كه واجد شرايط احصان نباشند صد تازيانه است ماده ۸۹ تكرار زنا قبل از اجراي حد در صورتي كه مجازاتها از يك نوع باشد موجب تكرار حد نمي شود ولي اگر مجازاتها از يك نوع نباشد مانند آنكه بعضي از آنها موجب جلد بوده و بعضي ديگر موجب رجم باشد، قبل از رجم زاني حد جلد بر او جاري مي‌شود. ماده ۹۰ هرگاه زن يا مردي چند بار زنا كند و بعد از هر بار حد بر او جاري شود در مرتبه چهارم كشته مي‌شود. ماده ۹۱ در ايام بارداري و نفاس زن حد قتل يا رجم بر او جاري نمي شود، همچنين بعد از وضع حمل در صورتي كه نوزاد كفيل نداشته باشد و بيم تلف شدن نوزاد برود حد جاري نمي شود، ولي اگر براي نوزاد كفيل پيدا شود حد جاري مي‌گردد. ماده ۹۲ هرگاه در اجراي حد جلد بر زن باردار يا شيرده احتمال بيم ضرر براي حمل يا نوزاد شيرخوار باشد اجراي حد تا رفع بيم ضرر به تاخير مي‌افتد. ماده ۹۳ هرگاه مريض يا زن مستحاضه محكوم به قتل يا رجم شده باشند حد بر آنها جاري مي‌شود ولي اگر محكوم به جلد باشند اجراي حد تا رفع بيماري و استحاضه به تاخير مي‌افتد. تبصره حيض مانع اجراي حد نيست ماده ۹۴ هرگاه اميد به بهبودي مريض نباشد يا حاكم شرع مصلحت بداند كه در حال مرض حد جاري شود يك دسته تازيانه يا تركه كه مشتمل بر صد واحد باشد، فقط يك بار به او زده مي‌شود هر چند همه آنها به بدن محكوم نرسند. ماده ۹۵ هرگاه محكوم به حد ديوانه يا مرتد شود حد از او ساقط نمي شود. ماده ۹۶ حد جلد را نبايد در هواي بسيار سرد يا بسيار گرم جاري نمود. ماده ۹۷ حد را نمي شود در سرزمين دشمنان اسلام جاري كرد. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@vekalats    .. ▫اگر مردی از همسرش طلبكار باشد     نمیتواند               در عوض اين طلب از پرداخت نفقه وی خودداری كند بلكه بايد نفقه وی را پرداخت كند و طلب خود را جداگانه مطالبه كند                  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫مطابق قانون مدنی وصیت را میتوان به دو دسته وصیت عهدی و وصیت تملیکی تقسیم کرد تملیکی به این معناست که کسی عین منفعتی را برای بعد از فوتش به دیگری تملیک کند و وصیت عهدی عبارتست از اینکه شخصی یک چند نفر را برای انجام امر اموری تصرفات دیگری مامور نماید @vekalats ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@vekalats .. ◾هنگام معاملات وکالتی به چه نکاتی باید توجه شود؟ ▫در معاملات کلان از طریق وکالتنامه ضرورت دارد از انجام معامله اعتبار وکالتنامه از دفترخانه تنظیم کننده سند استعلام شود ▫مبایعه نامه و وکالتنامه لازم و ملزوم و مکمل یکدیگرند و هرگز مبایعه نامه و صرفاً باعتبار تنظیم وکالتنامه مبادرت به انجام معامله نشود @vekalats .. ▫جهت پیشگیری ازسوء استفاده در آینده که وکالتنامه صادره محدودیت زمانی نداشته باشد ▫از انجام معامله بواسطه وکالتنامه های کلی که مربوط به اموال منقول و غیرمنقول موکل باشد و اینکه موکلین افراد متعددی وراثتی و شراکتی باشند گردد @vekalats .. ▫درصورت انجام معامله با وکالت رسمی املاک در رهن بانکها در کمترین زمان نسبت به انتقال رسمی ملک اقدام شود ▫چنانچه معامله ازطریق تفویض وکالت انجام شود اولیه و اصلی که پایه و اساس معامله است مطالعه شود تا مشخص شود وکیل دارای اختیارات کامل و بلاعزل باشد @vekalats .. ▫در تنظیم سند وکالت بلاعزل از آنجاییکه موکل حق اجرای مورد وکالت را از دست نداده و شخصاً نیز قادر به اجرای آن خواهد بود بطور صریح در وکالتنامه قید شود که موکل حق دخالت و اجرای آنرا ازخود سلب و ساقط کرد
.......: عقاید شیعه امامیه اثناعشریه طایفه پنجم شیعۀ امامیه و فرقۀ حقّۀ اثناعشریه اند که لبّ لباب شریعت را مطابق عقل و نقل دارا هستند و اصل شیعۀ واقعی اینها هستند و آن چهار فرقه شیعۀ قلاّبی اند. و خلاصۀ عقیدۀ این شیعیان حقیقی را برای شما بطور فهرست عرض می‌نمایم تا بعدها نسبتهای غلط بآنها ندهید. جامعۀ شیعه امامیه معتقدند بوجود ذات واجب الوجود حضرت احدیت جلّ و علا که اوست واحد و أحد که شبیه و عدیل و نظیر ندارد نه جسم است و نه صورت نه جوهر است و نه عرض و از جمیع صفات امکانیه معرّا و مبرّا می‌باشد بلکه خالق جمیع اعراض و جواهر است و شریکی در خلق موجودات و افاضه فیوضات بر موجودات ندارد. بعضی از عرفا صفات سلبیه پروردگار را بشعر آورده و گفته اند. نه مرکّب بود و جسم نه جوهر نه عرض بی شریک است و معانی تو غنی دان خالق و چون ذات واجب الوجود هرگز رؤیت نشود و از طرفی هم بایستی خلق را هدایت و راهنمائی نماید لذا رسل و فرستادگانی از جنس بشر برگزیده کامل عیار برای هدایت افراد بشر با دلائل و براهین و معجزات و بیّنات و دستورات کافیه باقتضای حال و احتیاجات اهل هر زمان فرستاده که عدد آنها بسی بسیار و بیشمار است و تمامی آنها در تحت اوامر پنج پیغمبر اولو العزم که نوح شیخ الانبیاء و ابراهیم خلیل الرحمن و موسی کلیم الله و عیسی روح الله-علی نبیّنا و آله و علیهم السّلام باشند هادی و راهنمای بشر بودند و پیغمبر آخر وجود اقدس خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلّی اللّه علیه و آله و سلّم می‌باشد که دین و شریعت او تا روز قیامت باقی و بر قرار است. جماعت شیعه معتقدند که حلال محمد حلال الی یوم القیمة و حرامه حرام الی یوم القیمة و شریعته مستمرة الی یوم القیمة [۱] و خداوند متعال از برای جمیع اعمال از نیک و بد سزا و جزائی معین فرموده که در بهشت یا دوزخ بآنها داده می‌شود. و روزی که برای سزا و جزای اعمال معین گردیده یوم الجزاء گویند که بعد از تمام شدن عمر دنیا تمام خلایق را از نیک و بد من الاوّلین و الآخرین همه را زنده می‌کند با همین بدن عنصر جسمانی (نه بدن لطیف و هورغلیائی) بصحرای محشر می‌آورد بعد از محاکمه و رسیدگی هر یک را بجزای خود می‌رساند. چنانچه در کتب آسمانی عموما بالخصوص توریة و انجیل و قرآن مجید خبر داده است و سند محکم و ثابت و محقق ما همین قرآن کریم است که با سند متّصل دست نخورده و تحریف نگردیده از زمان رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بما رسیده و ما عامل بدستورات آن هستیم و امیدواریم که عند اللّه مأجور باشیم. ---------- [۱]: ۱) حلال محمد حلال است تا روز قیامت و حرام آن حضرت هم حرام است تا روز قیامت و شریعت او هم باقی و مستمر است تا روز قیامت. و بجمیع احکام واجبۀ مندرجه در این کتاب اقدس اعظم از قبیل نماز و روزه و زکاة و خمس و حج و جهاد و غیره معتقدیم. و همچنین بفروعات و واجبات و مستحبات و دستوراتی که بوسیلۀ رسول خدا بما رسیده معترف و عازم و جازم بعمل با توفیقات خداوند متعال هستیم. و از جمیع معاصی و گناهان کبیره و صغیره از قبیل شراب و قمار و زنا و لواط و ربا و قتل نفس و ظلم و غیر آنها از آنچه در قرآن مجید و اخبار وارده منع از آنها گردیده اجتناب می‌نمائیم. و ما جماعت شیعه معتقدیم همان قسمی که احکام و دساتیر الهیّه آورنده ای دارد که خداوند متعال او را برگزیده و بآدمیان معرفی نموده. بعد از وفات آورنده که رسول خدا می‌باشد بایستی نگاهدارنده ای باشد که حافظ و حارس و نگاهبان آن دین و شریعت باشد همان قسمی که پیغمبر و آورنده دین را خدا بر انگیزد و بمردم معرفی نماید. وصیّ و خلیفه و نگاهدار دین را هم بایستی خداوند انتخاب فرماید و بوسیله پیغمبر بامت معرفی نماید. چنانچه تمام انبیاء بامر خدای متعال اوصیاء خود را معرفی نمودند پیغمبر خاتم هم که اکمل و افضل از همه آنها بوده برای جلوگیری از فساد و اختلاف امت را بحال خودشان نگذارده و اوصیاء خود را بامر پروردگار روی سنّت جاریه بآنها معرّفی فرموده. و عدد آن اوصیاء منصوص رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که از جانب خدای متعال معرفی شدند دوازده می‌باشد اولهم سید الاوصیاء علی بن أبی طالب فبعده ابنه حسن ثم اخوه الحسین ثم ابنه علی زین العابدین ثم ابنه محمد باقر العلوم ثم ابنه جعفر الصادق ثم ابنه موسی الکاظم ثم ابنه علی الرضا ثم ابنه محمد التقی ثم ابنه علی النقی ثم ابنه حسن العسکری ثم ابنه محمد المهدی و هو الحجة القائم الذی غاب عن الانظار لا عن الامصار یملأ الله الارض به قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا. اعتقاد شیعه امامیه آنست که این دوازده امام بر حق از جانب خدا بوسیلۀ پیغمبر بما معرفی شدند که دوازدهمی آنها بنا بر اخبار متواتر و مستفیض که از علماء شما هم بسیار رسیده غیبت اختیار نموده مانند غیبتی که در تمامی ادوار انبیاء و اوصیاء بوده. و آن وجود مقدس را خداوند ذخیره قرار داده برای رفع ظلم و نشر عدل و
مصلح کلّ است که تمام اهل عالم انتظار ظهور چنین مصلحی را دارند. خلاصه جماعت شیعه معتقدند بجمیع احکام خمس که در قرآن مجید و اخبار صحیحه که بوسیله روات معتبره از طرق اهل بیت طهارت و عترت پاک رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و مؤمنین نیک فطرت از صحابه خاصّ آن حضرت بآنها رسیده از اول باب طهارت تا آخرین باب دیات شکر می‌کنم خداوند متعال را که بداعی توفیق عنایت فرمود تا از روی تحقیق و منطق و برهان نه از راه تقلید آباء و امهات باین عقاید مقدّسه معتقد و افتخار باین دین و مذهب دارم. و هر کس در این دین و مذهب گفتگوئی دارد یا در شکّ و شبهه و اشتباه باشد داعی برای حلّ شبهات و اثبات حقایق بحول و قوّه پروردگار حاضرم. «صدای مؤذّن برخاست و موقع نماز شد پس از فراغت از نماز و صرف چای» «جناب حافظ افتتاح کلام نمودند». حافظ- قبله صاحب خیلی ممنون شدم که شرح حالات فرق شیعه را بیان نمودید ولی در کتب اخبار و ادعیه شما مطالبی وارد است که ظواهر آنها بر خلاف گفتار شما کفر و الحاد شیعه اثنی عشریه را مخصوصا می‌رساند. داعی- خوبست آن اخبار و ادعیه و موارد اشکال را بیان فرمائید تا حقّ آشکار گردد. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۲٠.mp3
11.79M
۱۲۰ ❌ چرا فکر من، بیشتر از زیبائیها و پاکیها، به مشغولیت به مظاهر دنیا یا حتی چرخ زدن دورِ گناه تمایل دارد؟ ✘ چرا خیال من، بجای رفت و آمد به حریم‌های نورانی، دائماً مشغول مسائل بیهوده و پیشِ‌پا افتاده است؟ ❌چرا قلب من دلتنگِ خداوند، ملائک، انبیاء و اهل بیت علیهم‌السلام نمی‌شود؟