eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
جوادي جلوتر از همه بود. از هر چند قدم مجبور بوديم خيز بزنيم، پس از لحظاتي دوباره بلند مي‌شديم و به راهمان ادامه مي‌داديم و اين كار مرتب تكرار مي‌شد. پس از چند قدم دوباره صوت خمپاره و خيز... ما شاء الله...، خسته نباشين، آفرين... بلندشين... با يك وضعيت بسيار آش و لاشي خودمان را به خط رسانديم. تير و تركش از كنار سر و صورتمان رد مي‌شد، فشار عراقي‌ها بيش از آن بود كه فكر مي‌كرديم. آن قسمت از خط اول را كه گردان تخريب در آن مستقر شده بود، نزديك پل ارتباطي جزيره با عقبه دشمن [۳۰] بود. يعني دشمن از اين پل مي‌توانست همه [ صفحه ۶۵] امكانات و تجهيزات و نيروهايش را وارد جزيره كند. طبق نقشه عمليات اين پل بايد توسط گروهان انفجارات تخريب منهدم مي‌شد. منتهي بعد كه نيروهاي ما بيش از مقدار تعيين شده پيشروي كرده بودند، احتمالاتي داده مي‌شد كه پل در آينده براي خودمان لازم باشد، بنابراين با صلاحديد فرماندهان از خير انهدام اين پل گذشتند. محمد گروسي معاون گردان تخريب در دقايق اوليه درگيري با اصابت تيري شهيد شد. فاصله خط عراقي‌ها با خط ما حدود ۱۰۰ متر بيشتر نمي شد. در ساعات آغازين حضور ما در خط، دشمن فشار آورد و با آتش سنگيني كه داشت ما را عقب راند. و اين بار نوبت ما بود كه دست به ضد حمله بزنيم و دشمن را پس بزنيم. عراقي‌ها به زور اسلحه و آتش توپخانه قويي كه داشتند جلو آمدند، ولي ما با اتكا به روحيه بچه‌ها و ايمان شان پيش مي‌رفتيم. فكر نمي كردم در هيچ كجاي جزيره، عراقي‌ها اين همه مهمات و گلوله حرام كرده باشند. پس از يك ساعت درگيري كه بسياري از بچه‌هاي ما افتاده بودند؛ رجبي، فرجي، علي آتشبار و ... ابوالفضل فرهمند هم مجروح شد و سريع منتقل شد عقب. فاصله ما با دشمن به حداقل رسيده بود، به طوري كه به همديگر نارنجك پرتاب مي‌كرديم. با گوشت در برابر گلوله و خمپاره ايستاده بوديم. جنگي سخت و نابرابر داشتيم. عراقي‌ها كه نارنجك پرتاب مي‌كردند، بچه‌هاي ما خيلي زود نارنجك را برمي داشتند و به خود عراقي‌ها پرتاب مي‌كردند. اما عراقي‌ها جرأت نداشتند چنين كاري بكنند. بچه‌هاي ما ۴ ثانيه از ۷ ثانيه زمان تأخير را خودشان حفظ مي‌كردند و در ۳ ثانيه آخر، نارنجك را پرتاب مي‌كردند كه ديگر عراقي‌ها فرصت هيچ كاري [ صفحه ۶۶] نداشته باشند. غم از دست دادن ياران دلاورمان آتش به جانمان مي‌زد. اما وقتي چشمم به رسول صارمي و اكبر بابازاده مي‌افتاد، احساس غرور مي‌كردم؛ اكبر با تيربار ايستاده بود نقطه اي كه بر پل كاملا تسلط داشت. اجازه نمي داد يك عراقي از پل سالم عبور كند. عراقي‌ها كه به ستون مي‌آمدند اكبر رگباري مي‌بست و نيروهاي دشمن مثل برگ خزان مي‌ريختند. پس از يكي دو ساعت جنگ جانانه، نيروهاي دشمن از شور و شر افتادند و به اصطلاح فهميدند كه ديگر «اين تو بميري از آن تو بميري‌ها نيست! ». برگشتند به جاي اول خود. وضعيت گردان تخريب، هيچ تعريفي نداشت. اگر همه بچه‌ها را كه سرپا بودند جمع مي‌كردي، يك گروهان بيشتر نمي شد، بقيه مجروح شده بودند و شهيد! تا حدودي، خط تثبيت شده بود ولي از يك بريدگي كه در طول خاكريز بود، اذيت مي‌شديم و عراقيها امانمان را بريده بودند و مرتب مي‌زدند. هيچ كس جرأت نمي كرد براي آن قسمت كاري بكند. يك لودر از لشكر نجف آنجا بود، راننده اي داشت با هيكل نحيف و ريزه ميزه. او هم جرأت نمي كرد كه برود رو لودر. آقا مهدي فرمانده لشكرمان كه به نيروهاي مستقر در خط اول پيوست، دل و جرأتمان بيشتر شد. وقتي وضعيت را اينجوري ديد به راننده لودر گفت: آقا جان! اينجا يك خاكريز بزن، بچه‌ها قتل عام مي‌شن. او آقا مهدي را نمي شناخت. گفت: برو بابا! تو هم ديوانه شده اي! در اين بحبوحه كي مي‌تونه بره رو لودر. اگه خواستي خودت بري مانعي نداره، من كه نمي تونم! https://eitaa.com/zandahlm1357
بچه محل امام رضا: مقدّرات و عدم تقدیم و تأخّر آن قوله علیه السلام: لاَ یَمْلِکُونَ تَأْخِیراً عَمَّا قَدَّمَهُمْ إِلَیْهِ، وَ لاَ یَسْتَطِیعُونَ تَقَدُّماً إِلَی مَا أَخَّرَهُمْ عَنْهُ. یعنی: حق تعالی عموم خلایق به خصوص نوع انسان را که نوع الانواع [است[ ایجاد فرموده، و در ازل به مقتضای اراده ازلی خود برای هر فردی مقدّرات و وارداتی از ابتدای عمر الی انتهاء تعیین و تقدیر نموده، از قبیل زیادتی و نقصان در عمر و اولاد و مال، و عزّت و ذلّت، و سُقم و صحّت، و خوف و امنیت، و غیره، حتّی عدد حبوباتی که باید در مدت عمر تناول نمایند در علم خدا ثبت و ضبط است. نهایت چون دار اسباب و عالم تدریج است از برای ورود هر واردی بر او حدّی محدود و اجلی ممدود تقدیر شده، که عباد مالک نیستند که به تأخیر اندازند آنی را از آنچه پیش آورده است آنها را، و استطاعت و توانائی ندارند پیش انداختن و تقدّم به سوی آنچه « أخَرّهُمْ عنه » ؛ زیرا که از برای وقایعات [۱] متوالیه عباد شرایطی تقدیر فرموده که دورات و حرکات و مقارنات کواکب باشد، که هر یک از آنها اسباب وقوع امری است از امور وارده جزئیه و کلّیه، که از باب « الأمورات [۲] مرهونة بأوقاتها » [۳] بدون تحقّق شرط، وجود مشروط محال است، لذا قال تعالی: « إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ ءٍ قَدْرًا [۴] »، یعنی: اندازه و قدری از زمان. و چون کلّیه امور مقدّره این عالم تدریجی الوقوع است، نه دفعی الحصول، هر یک در زمان خاصِّ به خود [محقّق می‌گردند]، لهذا حق تعالی خطاباً لنبیّه می‌فرماید: «وَإِمَّا نُرِیَنَّکَ بَعْضَ الَّذِی نَعِدُهُمْ أَوْ نَتَوَفَّیَنَّکَ [۵] »، یعنی: یا بعضی از عقوبات وارده آنها را به تو در حیات دنیائی ارائه می‌دهم، یا آن که بعد از قبض و وفات تو از دنیا به آنها خواهد رسید، به اقتضای زمان خود، هر یک از مواعید ما متدرّجاً. ---------- [۱]: ۱ - کذا در اصل / صحیح: وقایع (همچنین در سایر موارد). [۲]: ۲ - کذا در اصل / صحیح: الأمور. [۳]: ۳ - بنگرید: بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۱۶۵ ؛ شرح اصول الکافی، ج ۶، ص ۳۱۰. [۴]: ۴ - سوره مبارکه طلاق، آیه ۳. [۵]: ۵ - سوره مبارکه یونس، آیه ۴۶. 📚✍شرح بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: بین دو گنج عبداللّٰه مبارک بر مردی گذرش افتاد که بین زباله دان و قبرستان نشسته بود. عبداللّٰه به او گفت: بین دو گنج از گنجهای دنیا نشسته ای، گنج اموال و گنج رجال. ناصر خسرو ناصر خسرو به راهی می‌گذشت مست و لا یعقل نه چون میخوارگان دید قبرستان و مبرز رو برو بانگ بر زد گفت کی نظارگان نعمت دنیا و نعمت خواره بین اینش نعمت اینش نعمت خوارگان شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام وقت بخیر حکم شرکت خانم ها در نماز جماعت و جمعه چیه؟ مرجع تقلید آیت الله خامنه ای پاسخ👇 سلام علیکم صرف شرکت در این برنامه ها مشکلی ندارد.
سؤال👇 در خصوص سور سجده دار باید وقتی که زیر کلمه ای که خط کشیده شده رسیدیم سجده کنیم یا آیه تمام شود بعد سجده کنیم دوم اینکه حالت سجده بدون ذکر هم کفایت میکند؟ باتشکر از بزرگواری که با حوصله و کوتاه ومفید پیام جوابها را در کانال میگذارند. اجرتون با حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف پاسخ👇 سلام علیکم پس از تمام شدن آیه، لازم است سجده واجب قرآن انجام شود. ذکر سجده قرآن واجب نیست و اگر ذکر هم گفته نشود و فقط حالت سجده یک لحظه باشد، کفایت می کند.
سؤال👇 سلام روزتون بخیر ببخشید یچیزی ذهن بنده رو درگیر کرده بود بنده امسال امام حسین علیه السلام توفیق دادند دوبار رفتیم کربلا و در طی سفر عکس و فیلم های زیارت و اماکنی که بازدید میکردیم رو در فضای مجازی استوری میکردم. بعد یادم افتاد که سال های قبلی که خیلی دلتنگ زیارت و کربلا بودیم وقتی کسی می‌رفت کربلا و عکس های زیارتش رو استوری میکرد دلمون می‌شکست و گریه امون میومد که آقا ما رو نمیطلبه و.....!!!! حالا خودم مضطرب شدم که آیا عکس و فیلم هایی که نشر دادم اگر کسی دلش خواسته ولی شرایطش رو نداره ، بر گردن من گناهی هست؟ و اگر هست من نمیدونستم ، حالا باید چیکار کنم جبران بشه درصورتیکه نمیدونم کی دلش خواسته کی دلش نخواسته...! پاسخ👇 سلام علیکم بر اساس روایات لازم است انسان برخی از امور زندگی را از دیگران مخفی بدارد و حکمت این امر هم امور متفاوتی است. به هرحال الان استغفار کرده و مراقب باشید از این به بعد مراعات کنید.
سؤال👇 سلام وقت بخیر ما اومدیم مسافرت و شب بچه کوچیکم روی فرش و پتوی مسافرخانه جیش کرد پتو رو شستم ولی فرش رو نه به صاحبش گفتم که پتو رو شستم قبول نمیکنه و هزینه چند برابر از ما میخواد همسرم هم قبول نمیکنه هزینه زیاد بده فرشی هم که اینجاس از قبل خیلی کثیفه و من نمیتونم بخورمش حالا باید چیکار کنم ؟ پاسخ👇 سلام علیکم لازم است رضایت وی را به دست آورید.
سؤال👇 سلام وقتتون بخیر ببخشید این که میگن بدون نیت ادا وقضا غسل روز جمعه رو بعد از ظهر انجام دهید یعنی چی؟ پاسخ👇 سلام علیکم برخی از مراجع وقت اصلی غسل جمعه را تا قبل از اذان ظهر جمعه می دانند، لذا اگر کسی بخواهد در عصر جمعه غسل انجام بدهد، می فرمایند بدون نیت ادا و قضا یعنی به نیت ما فی الذمه انجام شود.
سؤال👇 سلام . اگه یه دختری بعد ازدواجش رابطه و رفت آمد با بعضی فامیل مث عمو دایی خاله عمه قطع کنه آیا گناهه؟؟ من دوس ندارم با خیلی ها رفت وآمد داشته باشم ولی با خونواده خودم پدرم مادرم برادر خواهر و همچنین خونواده همسرم پدر مادرش خواهر و برادر رابطه خوبی داریم وحتی پدر بزرگ مادربزرگ دوطرف هم میریم سر میزنیم میاریم خونه خودمون ...ولی بعضی فامیل دوس ندارم رفت وآمد داشته باشیم و اینم بگم اگه مشکلی گرفتاری یا مریضی واسه اون فامیل پیش بیاد جویای حال اونا میشیم سوال دیگه، نمازی که مسافرت هستیم و اذان رو اونجا میده اگه برگردیم وطن بخونیم باید کامل خونده بشه یا شکسته؟؟ واگر قضا بشه اون نماز شکسته چطور خونده بشه؟ بعضی وقتا به خاطر گرما یا عرق مهر ما خیس یا لکه می گیره میشع با این مهر نماز خوند؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم 1- قطع رابطه با فامیل گناه است. البته صله رحم به معنای حتما خانه افراد رفتن نیست و با ارتباط گرفتن با آنان حتی با تلفن صله رحم صدق می کند. 2- اگر به وطن رسیده باشید و بخواهید نماز را بخوانید باید کامل بخوانید. نمازی که در سفر قضا شده است و می خواهید در وطن قضای آن را بجا بیاورید باید به صورت شکسته خوانده شود. 3- اگ رجرم آن مانع رسیدن سر به مهر است اشکال دارد و در غیر این صورت اشکالی ندارد و تشخیص به عهده مکلف می باشد.
سؤال👇 سلام اگر ذکر رکوع را اشتباه بگیم .بگویم سبحان ربی العلی و بحمده .آیا نماز اشتباه هست ؟ من پیش نماز مدرسه دخترانه هستم بچه ها نیت فرادا کردن من بلند می‌خواندم که یاد بگیرند.. اشتباها ذکر رکوع را سبحان ربی العلی و بحمده گفتم ..بعد از نماز بچه ها بهم گفتن اشتباه گفتم ..الان حکم این نماز چی میشه .نماز خودم و نماز بچه ها ..باید چیکار کنم ؟ رهبری پاسخ👇 سلام علیکم اگر سهوا باشد، اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام من اذان صبح میشنوم ولی تنبلی به خرج میدم نماز بخونم میتونید کمکم کنید پاسخ👇 سلام علیکم اراده خود را قوی کنید. اگر با فردی قرار ملاقات داشته باشید، چگونه اقدام می کنید؟ آیا آنجا هم تنبلی می کنید؟ نماز نیز ملاقات با خداوندی است که خالق انسان است و نعمت های فراوانی را به انسان عنایت کرده است.
سؤال👇 سلام علیکم ببخشید من هر چه شکیات نمازم رو میخونم حفظ نمیشم میتونم از مهرهای رکعت شمار استفاده کنم ؟؟ و اینکه من حمد و سوره نمازم رو میخونم هواسم نیست یکهو میبینم اخرهای سوره توحید هستم و نمازم تمام میشه دوباره نمازم رو میخونم ،برای اینکه هواسم جمع باشه که وقتی حمدو سوره رو میخونم با فهمیدن معانیش باشه مقلد رهبری پاسخ👇 سلام علیکم استفاده از مهرهای رکعت شمار اشکالی ندارد. فقط هنگامی که سر بر روی مهر گذاشته می شود، لازم است پس از آرام گرفتن سر، ذکر گفته شود. دوباره خواندن نماز اشکالی ندارد البته تا زمانی که دچار وسواس نشوید.
سؤال👇 سلام علیکم حکم پا گذاشتن پای خیس روی قالی که از ادرار نجس و نشسته شده چیه❓ محل قالی پر تردد و مرتب آب و چایی ریخته میشه آیا نجاست به جای دیگه سرایت میکنه❓ حکم جوراب نپوشیدن زن از نگاه نامحرم چیه ❓ مرجع ایت الله سیستانی هستم پاسخ👇 سلام علیکم 1- اگر همان جایی که نجس است پا گذاشته شود، پا نجس می شود و در صورتی که جای دیگری هم سرایت کند، نجس می کند. 2- زن باید پا را از نامحرم بپوشاند.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
خلیل‌الله خلیلی مشهور به استاد خلیلی (۱۲۸۶-۱۳۶۶ ه.ش) شاعر معاصر افغان است که به زبان فارسی شعر می‌سرود. وی فرزند یکی از بزرگان منطقهٔ کوهستان در شمال کابل بود و در کودکی پدرش را از دست داد. پیش از کوتای ۷ ثور وی صاحب مناصب دولتی متعدد در دولت وقت افغانستان بود و پس از آن، ترک وطن نمود و باقی عمر را اکثراً در پاکستان به سر برد. وی در مجموع ۶۲ اثر منظوم و منثور در عرصه‌های مختلف هنر، ادب، سیاست، فلسفه و عرفان دارد که بیشترشان در داخل و خارج از افغانستان به چاپ رسیده است. (منبع)
.......: ای غره به اینکه دهر فرمانبر توست وین ماه و ستاره و فلک چاکر توست ترسم که ترا چاکر خود پندارند آن مورچگان که رزقشان پیکر توست   این کینه وران باز به نیرنگ دگر دارند سر فتنه به آهنگ دگر فریاد که این شعبده بازان هر روز خواهند به نام آشتی جنگ دگر   یارب به کسانی که جگر سوخته‌اند یک عمر متاع درد اندوخته‌اند خاکم به هوای آن جوانمردان کن کز هرچه به جز تو دیده بردوخته‌اند  https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
27.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🔴 پاسخ به کسانی که می گویند چرا بیشتر نهی از منڪر می کنید تا امر به معروف؟ 👇 🔹می دونستید مردم بیش از اینکه شوق به داشته باشن، ترس از دارن⁉️ 🔹می دونستید تعداد آیات در قرآن بیشتر از آیات است⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مــهــم 🚨سکولابی ها چه افرادی هستند⁉️🤔 ❌خیـــلی مراقب باشید😱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بعضی ندانسته، همان خطی را دنبال می کنند که با آن همه خرج نتوانسته آن خط را در کشور به نتیجه برساند‼️ کوچک و بزرگ ندارد... آنچه که است نبایستی به صورت آشکار در کشور صورت بگیرد! ✅ شارع مقدس در تکلیف کرده که مانع از رواج در جامعه بشود.
.......: فصل چهارم كيفيت اجراي حد ماده ۹۸ هرگاه شخصي محكوم به چند حد شود اجراي آنها بايد به ترتيبي باشد كه هيچ كدام از آنها زمينه ديگري را از بين نبرد، بنابراين اگر كسي به جلد و رجم محكوم شود اول بايد حد جلد و بعد حد رجم را جاري ساخت ماده ۹۹ هرگاه زناي شخصي كه داراي شرايط احصان است با اقرار او ثابت شده باشد هنگام رجم اول حاكم شرع سنگ مي‌زند بعدا ديگران و اگر زناي او به شهادت شهود ثابت شده باشد اول شهود سنگ مي‌زنند بعدا حاكم و سپس ديگران تبصره عدم حضور يا اقدام حاكم و شهود براي زدن اولين سنگ مانع اجراي حد نيست و در هر صورت حد بايد اجرا شود. ماده ۱۰۰ حد جلد مرد زاني بايد ايستاده و در حالي اجراي گردد كه پوشاكي جز ساتر عورت نداشته باشد. تازيانه به شدت به تمام بدن وي غير از سر و صورت و عورت زده مي‌شود. تازيانه را به زن زاني در حالي مي‌زنند كه زن نشسته و لباسهاي او به بدنش بسته باشد. ماده ۱۰۱ مناسب است كه حاكم شرع مردم را از زمان اجراي حد آگاه سازد و لازم است عده اي از مؤمنين كه از سه نفر كمتر نباشند درحال اجراي حد حضور يابند. ماده ۱۰۲ مرد را هنگام رجم تا نزديكي كمر و زن را تا نزديكي سينه در گودال دفن مي‌كنند آنگاه رجم مي‌نمايند. ماده ۱۰۳ هرگاه كسي كه محكوم به رجم است از گودالي كه در آن قرار گرفته فرار كند در صورتي كه زناي او به شهادت ثابت شده باشد براي اجراي حد برگردانده مي‌شود اما اگر به اقرار خود او ثابت شده باشد برگردانده نمي شود. تبصره اگر كسي كه محكوم به جلد باشد فرار كند در هر حال براي اجراي حد جلد برگردانده مي‌شود. ماده ۱۰۴ بزرگي سنگ در رجم نبايد به حدي باشد كه با اصابت يك يا دو عدد، شخص كشته شود. همچنين كوچكي آن نبايد به اندازه اي باشد كه نام سنگ بر آن صدق نكند. ماده ۱۰۵ حاكم شرع مي‌تواند در حق الله و حق الناس به علم خود عمل كند و حد الهي را جاري نمايد و لازم است مستند علم را ذكر كند. اجراي حد در حق الله متوقف به درخواست كسي نيست ولي در حق الناس اجراي حد موقوف به درخواست صاحب حق مي‌باشد. ماده ۱۰۶ زنا در زمانهاي متبركه چون اعياد مذهبي و رمضان و جمعه و مكانهاي شريف چون مساجد علاوه بر حد، موجب تعزيراست ماده ۱۰۷ حضور شهود هنگام اجراي حد رجم لازم است ولي با غيبت آنان حد ساقط نمي شود اما با فرار آنها حد ساقط مي‌شود. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357