eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
بچه محل امام رضا: حضرت آيت الله فاضل لنكرانى: «چادر مشكى، بهترين نوع حجاب است و پوشيدن لباس هايى كه جلب توجه كند، حرام است». حضرت آيت الله مكارم شيرازى: «با توجه به اينكه در حال حاضر رنگ مشكى براى حفظ پوشش زنان بهتر است، كراهت آن ثابت نيست». [۱] امروز يك حركت خزنده اى عليه چادر كه يك حجاب ملى و سنتى است، آغاز شده است. خواهشمنديم نظر مبارك را در اين مورد مرقوم فرماييد. حضرت آيت الله فاضل لنكرانى: «سزاوار است خانم‌ها از چادر استفاده كنند؛ چون چادر در كشور اسلامى ايران، از مظاهر و شعاير اسلام است و با حفظ اين شعار، سعى كنند بانوان محترم، حركت مورد سؤال را خنثا كنند». حضرت آيت الله صافى گلپايگانى: «چادر، بهترين پوشش براى خانم هاست؛ چون تمامى مفاتن بدن را مى پوشاند. خانم هاى مسلمان بايد آداب و سنن اسلامى را در لباس پوشيدن مراعات كنند و از تجددگرايى مضر پرهيز كنند». ---------- [۱]: مسائل جديد از ديدگاه علما و مراجع تقليد، ج١، صص ٣۵ و ٣۶. حضرت آيت الله بهجت: «چادر، حجاب پسنديده است». حضرت آيت الله سيستانى: «چادر، حجاب بهتر است و سزاوار نيست زن هاى مؤمن بدون چادر خارج شوند». حضرت آيت الله مكارم شيرازى: «حجاب، يكى از قوانين مسلّم اسلام است و اساس آن پوشاندن بدن و موها غير از صورت و دست‌ها تا مچ است؛ ولى بى شك، چادر، حجاب برتر است». حضرت آيت الله تبريزى: «پوشيدن بدن بر زن، واجب و بهترين نوع پوشش واجب، همان چادر مشكى است كه زن هاى مؤمنه خود را با آن مى پوشانند» [۱] ١. برخورد زن همراه با چهر خندان و متبسم با مردان نامحرم، هنگام خريد از مغازه‌ها و ساير برخوردها، چه صورتى دارد؟ ٢. خنديدن زنان و دختران با صداى بلند در خيابان يا انجام برخى حركات ديگر كه موجب جلب توجه نامحرمان مى شود، چگونه است؟ حضرت آيت الله خامنه اى: «١. صحبت كردن و خنديدن با نامحرم، اگرموجب مفسده باشد، جايز نيست؛ ٢. از هر كارى كه موجب جلب توجه نامحرم مى شود، بايد پرهيز نمود». حضرت آيت الله فاضل لنكرانى: «١ و٢. به طور كلى، دختران و زنان بايد در مقابل مردان نامحرم به نحوى لباس بپوشند و راه بروند و صحبت كنند كه موجب توجه و نگاه سوء و تهييج مردان نشوند و اگر كردند، گناه بزرگى است». حضرت آيت الله بهجت: «١. هر كارى كه معرضيت ريبه يا فتنه در آن است، جايز نيست. ٢. جايز نيست». حضرت آيت الله مكارم شيرازى: «١. اشكال دارد و هنگام ضرورت نبايد از مكالمات عادى تجاوز كنند. ٢. بهتر است زنان و دختران مسلمان از اين گونه كارها بپرهيزند و اگر منشأ فسادى شود، جايز نيست». حضرت آيت الله تبريزى: «١. اگر از روى التفات كارى كه موجب جلب نظر اجانب شود، انجام دهند، اشكال دارد. ٢. زن عفيف اين كار را نمى كند، بلكه اگر معرض تهييج شهوت براى يكى از طرفين باشد، حرام است». حضرت آيت الله صافى: «١. مخالف نص قرآن است؛ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ. ٢. جايز نيست». [۱] ---------- [۱]: مسائل جديد از ديدگاه علما و مراجع تقليد، ج١، صص ٣٧ و ٣٨. [۱]: مسائل جديد از ديدگاه علما و مراجع تقليد، ج٢، ص٧٩. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
۷۳- بی وفایی دنیا دنیا در قیافه زنی کبود چشم بر عیسی علیه السلام نمایان شد. حضرت عیسی علیه السلام از او پرسید: - چند شوهر کرده ای؟ پاسخ داد: بسیار! عیسی علیه السلام: همه شوهرانت تو را طلاق داده اند؟ دنیا: نه! بلکه همه آنان را کشته ام. عیسی علیه السلام: - وای بر شوهران باقیمانده ات. اگر از سرگذشت شوهران گذشته تو پند نگیرند! ۷۴- نقش اعمال نیک در زندگی سه نفر از بنی اسرائیل با هم به مسافرت رفتند. در ضمن سیر و سفر در غاری به عبادت خدا پرداختند. ناگهان سنگ بزرگی از قله کوه فرود آمد و بر در غار افتاد و دهانه غار گرفته شد. بیرون آمدنشان دیگر ممکن نبود. طوری که مرگ خود را حتمی می‌دانستند پس از گفتگو و چاره اندیشی زیاد به یکدیگر گفتند: به خدا قسم! از این مرحله خطر نجات پیدا نمی کنیم، مگر اینکه از روی راستی و درستی با خدا سخن بگوییم بیایید هر کدام از ما عملی را که فقط برای رضای خدا انجام داده ایم به خدا عرضه کنیم تا خداوند ما را از گرفتاری نجات بدهد. یکی از آنان گفت: خدایا! تو خود می‌دانی که من عاشق زنی شدم که دارای جمال و زیبایی بود و در راه جلب رضای او مال زیادی خرج کردم. تا اینکه به او دست یافتم و چون با او خلوت کردم و خود را برای آمیزش آماده نمودم ناگاه در آن حال به یاد آتش جهنم افتادم از برابر آن زن برخاسته بیرون رفتم خدایا! اگر این کار من به خاطر ترس از تو بوده و مورد رضایت تو واقع شده این سنگ را از جلوی در غار بردار در این وقت سنگ کمی کنار رفت به طوری که روشنایی را دیدند. دومی گفت: خدایا! تو خود آگاهی که من عده ای را اجیر کردم که برایم کار کند و قرار بود هنگامی که کار تمام شد به هر یک از آنان مبلغ نیم درهم بدهم چون کار خود را انجام دادند من مزد هر یک از آنها را دادم ولی یکی از ایشان از گرفتن نیم درهم خودداری کرده و اظهار داشت: اجرت من بیشتر از این مقدار است؛ زیرا من به اندازه دو نفر کار کرده‌ام به خدا قسم! این پول را قبول نمی کنم و در نتیجه مزدش را نگرفته رفت و من با آن نیم درهم بذر خریده در زمینی کاشتم خداوند هم برکت داد و حاصل زیاد برداشتم پس از مدتی همان اجیر پیش من آمده و مزد خود را مطالبه نمود من به جای نیم درهم هیجده هزار درهم (اصل سرمایه و سود آن) به او دادم خداوندا! اگر این کار را من تنها به خاطر ترس از تو انجام داده‌ام این سنگ را از سر راه ما دور کن در این هنگام سنگ تکان خورد کمی کنار رفت به طوری که در اثر روشنایی همدیگر را می‌دیدند ولی نمی توانستند بیرون بیایند. سومی گفت: خدایا! تو خود می‌دانی که من پدر و مادری داشتم که هر شب شیر برایشان می‌آوردم تا بنوشند یک شب دیر به خانه آمدم و دیدم به خواب رفته اند خواستم ظرف شیر را کنارشان گذاشته و بروم ترسیدم جانوری در آن شیر بیفتد خواستم بیدارشان کنم ترسیدم ناراحت شوند بدین جهت بالای سر آنها نشستم تا بیدار شدند بار خدایا! اگر من این کار را به خاطر جلب رضای تو انجام داده‌ام این سنگ را از سر راه ما دور کن ناگهان سنگ حرکت کرد و شکاف بزرگی به وجود آمد و توانستند از آن غار بیرون آمده و نجات پیدا کنند [۱] ---------- [۱]: این داستان با مختصر اختلافی در بحار ج ۷۰، ص۲۴۴ و ۳۸۰ نیز آمده است. بحار: ج ۱۴، ص ۴۲۵ و ۴۲۱. جلد ۲ 📚داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
🔺لشگر سلبریتی که برای مرگ مهسا امینی اشک تمساح ریختید، زمین به خون ایرانیان رنگین شد نمیخواهید واکنشی نشان دهید؟ ♦️ننگ به شما که حس مردمی بودنتان به خواست آمریکا و اسرائیل میجوشد 🌍
.......: شرک در اسباب یکی از اقسام این شرک شرک در اسباب است چنانچه غالب مردم چشم امید و خوف باسباب و خلق دارند این هم شرک است اما شرک مغفور. مراد از شرک باسباب آنست که اثر را در اسباب بدانند مثلا خورشید مؤثّر در تربیت اشیاء می‌باشد اگر این اثر را از خود خورشید بدانند بدون توجه مؤثّر شرک است و اگر أثر را از مؤثّر حکیم بدانند و خورشید را وسیلۀ افاضۀ فیض. ابدا شرک نیست. بلکه خود یک نوع از عبادت است زیرا توجه بآیات حق مقدمه توجه بحق است کما اینکه در آیات بسیاری از قرآن مجید اشاره و امر بآن شده است که نظر بآیات الهی بنمائید چون این نظرها خود مقدمۀ توجه بخدای متعال است. و همچنین است توجّه بهر سببی از اسباب از قبیل نظر و توجه تاجر بتجارت و زارع بزراعت و فلاّح بفلاحت و کاسب بکسب و اداری باداره و بالاخره شاغل هر شغلی بشغل و عمل خود اگر توجه استقلالی بنماید مشرک است. و اگر نظرش نظر سبب و اسباب باشد باین نیّت که لا مؤثر فی الوجود الا الله یعنی اثر دهنده جز خدای متعال نیست هیچ مانعی ندارد و شرک هم نمی باشد. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۳۶.mp3
11.86M
۱۳۶ | قرآن می‌فرماید؛ ما بعد از وفات منتقل میشیم به برزخ.| - ساختار برزخ چه شکلیه؟ - ما اونجا هم بدن داریم؟ - بدنِ‌مون در برزخ چه شکلیه؟ - آیا قبل از فوت، می‌تونیم با برزخ ارتباط داشته باشیم)
در این آتش هر آن کس هیزمی ریخت شریک خون شیراز است امروز انتقام سختی خواهیم گرفت.. ‎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸آیت الله شوشتری: نزد هر استادی رفتید اگر بر دریا راه می رفت اگر پرواز می کرد و اگر از غیب می گفت اما با نایب عج یعنی رهبر معظم و معزز انقلاب زاویه داشت سریع برخیزید و بیرون بروید که او شیطانی مجسم است. ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۱۸۷. عاشورا، انتظار برآورده نشده شیعه است و انتظار، عاشورای برآورده شده شیعه. عاشورا و انتظار ۱۸۸. انتظار و عاشورا، دو بال پرواز شیعه است؛ اگر این دو نبود، چشمه غدیر می‌خشکید. عاشورا و انتظار https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا