eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۳- الزامات علم آموزی ومحیط تحصیل برای زن ۱-۳- حفظ حدود الهی واحکام الهی اگر این قشر عظیم از ملّت ایران - یعنی زنان - دوشادوش مردان، با حفظ حدود اسلامی، علم و فنّ و کارهای شایسته ی یک مسلمان را فرا بگیرند و عمل بکنند، یقیناً موفقیت بیش تر خواهد بود. [۳] ۲-۳- دارا بودن امنیّت اخلاقی وفکری در محیط تحصیل محیط تحصیل باید سالم باشد؛ هم برای پسر و هم برای دختر. دانشگاه باید برای فرزندان مردم امنیّت داشته باشد؛ چه دختر و چه پسر. کوچه و خیابان باید از لحاظ ناموسی و اخلاقی امنیّت داشته باشد؛ چه برای دختران و چه برای پسران؛ فرق نمی کند. در صورتی که این امنیّت حاصل شود، آن وقت در محیط امن، در کوچه و بازار امن، در دانشگاه امن، در دبیرستان امن که امنیّت اخلاقی و فکری تأمین شده است - و مسؤولان و پدران و مادران باید آن را تأمین کنند - دختر مسلمان، پسر مسلمان، مرد مسلمان، زن مسلمان می‌توانند فعّالیت خودشان را بکنند. [۱] ۳-۳- تأسیس دانشگاه‌هایی مخصوص زنان شنیدم که زمزمه و صحبت این هست که ان شاءالله دانشگاهی مخصوص زنان به وجود بیاید؛ یعنی استاد و مدیر و دانشجو و حتّی کادر اداری هم همه زن باشند؛ به خصوص در دانشگاه‌های پزشکی. این، فکر بسیار خوبی است. من همین طور که با یک نظر دورادور نگاه می‌کنم، بدون این که درست جوانب قضیّه را رسیده باشم - چون فرصت این کار را نداشته‌ام - می‌بینیم که اجمالاً این کار با آن هدف‌های کلّی و ارزشی حرکت زن در جامعه ی ما کاملاً متناسب و خیلی خوب است. امیدوارم که ان شاءالله موفق و مؤید باشید. [۲] ۴-۳- ایجاد محیط اسلامی برای تحصیل محیط دانشگاه‌ها بسیار مهم است. در محیط دانشگاه ها، خانم‌های دانشجو و استاد باید بکوشند روحیّه و فرهنگ اسلامی را ترویج کنند. اجازه ندهید به کسانی - اگر خدای نکرده در دانشگاه‌های کشور هستند - که نسبت به حجاب اسلامی یا زنان و دانشجویان دختر مسلمان بی احترامی کنند. اجازه ندهید که این‌ها بتوانند افکار فاسد را منتشر کنند. محیط دانشگاه باید محیط اسلامی باشد؛ محیطی برای رشد انسان طراز اسلام؛ انسانی که الگویش فاطمه ی زهرا سلام الله علیهاست. و این، برای آینده ی کشور فوق العاده مهم است. [۳] ۴- ---------- [۳]: . بیانات در اجتماع بزرگ مردم بوشهر ۱۱-۱۰-۱۳۷۰. [۱]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. [۲]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگره حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰. [۳]: . بیانات در دیدار گروهی از بانوان به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ۲۵-۹-۱۳۷۱. ۱-۴- مایه ی افتخاربرای جمهوری اسلامی وپیشرفت برای زن خانم‌های باسوادِ مسلمانِ مؤمنِ درسخوانی که یا مشغول تحصیلند و یا در دانشگاه‌ها بهترین علوم را در بالاترین مدارج تدریس می‌کنند، زیادند و این برای نظام اسلامی مایه ی افتخار است... امروز، بحمدالله دختران جوانی که در آینده ی نه چندان دور به مقامات عالی علمی، فقهی و فلسفی می‌رسند، بسیارند. این‌ها افتخار نظام اسلامی هستند؛ و پیشرفت زن یعنی این. [۱] ---------- [۱]: . دیدارگروهی ازپرستاران: ۲۰-۰۷-۱۳۷۳. ۲-۴- کم تر دچار ابتذال شدن شما خانمی را فرض کنید که در حدّ اعلای دانش باشد، امّا در مسائل انسانی و در ارتباطات انسانیش به عنوان یک جنس از دو جنس، دچار ابتذال باشد؛ شما خیال می‌کنید این فرد ارزشی دارد؟ البته خانمی که دانشمند باشد، به یک شکل، کم تر دچار این ابتذالات می‌شود - یکی از آفات بی سوادی همین است که زنان را قدری بیش تر از این‌ها به ابتذال می‌کشاند - لیکن حدّ ابتذال، یک حد محدودی نیست. [۲] ---------- [۲]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگره ی حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
💠 پیامبر اکرم (ص) تا آخر ایستادند و به تکلیف عمل کردند. به اندازه ای که برای پیغمبر اکرم گرفتاری پیش آمد برای هیچ کس پیش نیامد، ولی ایشان تا آخر ایستادند و به تکلیف شان عمل کردند، همین طور برای ائمه علیهم السلام، ولی آنها هم ایستادند... ما هم که انشاءالله متعهد به اسلام می باشیم و رشد اسلام را می خواهیم، تصمیم داریم جهان را برگردانیم و امیدواریم که ملت ها انجام دهند. صحیفه نور،جلد 18،صفحه 197 مورخ:1362/10/12 🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫🌼 شخصی از عالمی پرسید چه روزی برای عبادت کردن بهتر است؟ عالم فرمود یک روز قبل از مرگ! آن فرد حیران شد و پرسید: ولی هیچکس زمان مرگ خود را نمیداند! 💫عالم فرمود: پس هر روز فکر کن آخرین روز زندگی توست 🍃كُلُّ نَفْسٍ ذٰائِقَةُ اَلْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنٰا تُرْجَعُونَ 💫 هر نفسى چشندهء مرگ است، آن گاه به سوى ما بازگردانیده خواهید شد. 📙 " سوره عنکبوت آیه ۵۷ " •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: سطح زندگي حاكم اسلامي متن حديث مستوى معيشة الحاكم الإسلامى ۱- قال له عليه السلام مُعمّر بن خلاّد: عجّل الله فرجك، فقال عليه السلام: يا معمّر ذاك فرجُكُم أنتم، فأمّا أنا فَوَ الله ما هو إلّا مِزْوَد فيه كفّ سويق مختوم بخاتم. ۲- الطبرسى عن معمّر بن خلّاد قال: سمعت أبا الحسن الرضا عليه السلام يقول: و الله لَئِن صرت إلي هذا الأمر [ أمر الخلافة ] لآكلن الخبيث بعد الطيّب و لألبسنّ الخشن بعد الليّن و لأتعبنّ بعد الدعة. قال رسول الله صلّي الله عليه و آله فى وصيّته لأبى ذر رضى الله عنه: يا أباذر إنّى ألبس الغليظ و أجلس علي الأرض و ألعق أصابعى و أركب الحمار بغير سرج و أردف خلفي، فمن رغب عن سنّتى فليس منّى، يا أباذر ألبس الخشن من اللباس و الصفيق من الثياب لئلاّ يجد الفخر فيك مسلكاً. سطح زندگي حاكم اسلامي ۱- معمّر بن خلاّد به حضرتش (ع) گفت: خداوند در فرج شما (استقرار حكومت شما خاندان) تعجيل فرمايد. آن حضرت (ع) فرمود: اي معمّر اين فرج در واقع فرج شماست، زيرا من به خدا قسم (در صورتي هم كه به حكومت برسم) بهره‌ام چيزي جز يك انبان كه در آن مشتي آرد است و سر به مهر باشد نيست ۱. ۲- طبرسي از معمّر بن خلاّد نقل است كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) شنيدم مي‌فرمود: به خدا سوگند اگر اين امر [ امر خلافت ] به من واگذار شود، خوردن ناگوار بر خوردن پاكيزه‌ها و پوشيدن لباس خشن بر لباس نرم و سختي را بر آسودگي ترجيح دهم،. پيامبر خدا (ص) در وصيّت خود به ابوذر (رض) فرمود: اي ابوذر، من لباس خشن مي‌پوشم و بر زمين مي‌نشينم و انگشتان خود [ به زبان ] پاك مي‌كنم و بر الاغ بي زين سوار مي‌شوم و بر پشت خود كسي را مي‌نشانم، پس هر كه شيوه من ترك گويد از من نيست، اي ابوذر لباس خشن و پيراهن ارزان بپوش تا غرور راهي به تو نيابد۲. منبع حديث ۱- تحف العقول ۴۴۶. ۲- مكارم الأخلاق ۱۱۵. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: طوس سپس حضرت رضا (علیه السلام) در ادامه ی سفر، به طوس رسید و در منزل حمید بن قحطبه که باغ بزرگی بود و مقبره هارون در آن جا بود، اقامت کرد. جایی که حضرت بارها درباره آن سخن گفته بود و از دفن شدن خود کنار هارون خبر داده بود. حضرتش چون داخل خانه شد نزد قبر هارون رفت و با دست مبارک خطی به یک طرف قبر کشید و فرمود: این جایگاه، تربت من است، من در این جا به خاک سپرده می‌شوم و به زودی خداوند متعال این مکان را محل رفت و آمد شیعیان و دوستان من قرار می‌دهد. به خدا سوگند اگر شیعه ای مرا زیارت کند و بر من درود فرستد، شفاعت ما اهل بیت و آمرزش و رحمت خداوند بر او واجب می‌شود. سپس حضرت، روی مبارک را به قبله کرد، نماز خواند و دعا کرد، آن گاه سر به سجده نهاد که در آن پانصد تسبیح گفت و مراجعت نمود. [۱] ---------- [۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ۲/۳۷۷. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
صحیفه امام 11.mp3
13.52M
💠 سلسله جلسات 11 🔰 با موضوع بازخوانی (جلسه 11) 🎤 با توضیحات ✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چکار کنیم جزء کسانی نباشیم که ترس دارند اگر حضرت بیاد ایمان شون رو از دست میدن؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻شما اگر صفات امام زمان (عج) را بشناسید و بدانید که امام عصر امام مهربانی هاست، امام صلح است، امامی رئوف و مهربان است، امامیست که از پدر و مادر هم مهربانتر است، امامیست که از برادر هم دلسوزتر است‌ یقینا متوجه می‌شوید که این امام، امامی نیست که اگر بیاید گردن می زند. 🔸این فکرها و این افکارها برای این است که ما امام را خوب نشناختیم. فکر می‌کنیم که امام نعوذبالله یک هیولایی است که اگر بیاید من گنهکار را می کشد یا اگر بیاید منی که هنوز برای امام زمان کار نکردم را می کشد!! 👈🏻نه، امام این طوری نیست! امام کسی است که واقعا با مهربانی با مردم رفتار می‌کند و آن کسانی که به یادش هستند، امام هم به یادشان است. پس ما هر چه قدر بتوانیم امام را بیشتر بشناسیم، یقینا این ترس ما هم کمتر می شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ۲۷ شب حمله ی عراق به خرمشهر، حسین بین نماز مغرب و عشا، در مسجد جزایری سخنرانی کرد و پیشنهاد کرد که پس از نماز، تا مقر سپاه راهپیمایی انجام شود. پس از نماز، نمازگزاران به منظور اعلام آمادگی در دفاع از کشور، راهپیمایی کردند و مقابل مقر سپاه پاسداران تجمع نمودند. در آنجا فریاد حسین به گوش می‌رسید که می‌گفت: امشب، شب عاشورا است. کسانی که می‌خواهند با اباعبدالله ع باشند، تصمیم خود را بگیرند! آن شب چند اتوبوس از داوطلبان به سوی خرمشهر حرکت کردند. ۲۸ با پولی که قرض کرده بود، یک دستگاه موتور گازی خریده بود. با این موتور به رادیو اهواز می‌رفت و سخنرانی جنگ‌های پیامبر را اجرا می‌کرد. از رادیو درمی آمد و با همان موتور به جلسه فرماندهان می‌رفت تا در جریان وضعیت جبهه قرار گیرد. ۲۹ در پاسخ به این سؤال که چرا به هویزه آمده است، گفت: من قبلاً نهج البلاغه را به صورت نظری تدریس می‌کردم و حالا می‌خواهم در هویزه آنچه را که تدریس کرده ام، به صورت عملی پیاده کنم. ۳۰ با رزمندگان نماز جماعت خواندیم. بعد از نماز بچه‌ها دور من جمع شدند و هر کس با من صحبتی داشت. بعد از لحظاتی نگاهم به سید حسین افتاد. دیدم قرآنی در دست دارد و عده ی زیادی از بچه‌ها دور او هستند. به قدری زیبا از قرآن و استقامت در جنگ و... صحبت می‌کرد که من تعجب کردم. 📚پیک افتخار خاطرات شهید حسین علم الهدی https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حمد نجات دهنده قوله علیه السلام: حَمْداً نُعْتَقُ بِهِ مِنْ أَلِیمِ نَارِ اللَّهِ إِلَی کَرِیمِ جِوَارِ اللَّهِ. العتق والعتاق الخلاص، و هو خلاص المملوک من قید العبودیة. الألم: الوجع و ألیم به معنی اسم فاعل است، یعنی: مولم و موجع. و جواراللّه: کنفه، و فی الدعاء: « اللّهم اجعلنی فی کنفک » [۵]، أی فی حرزک و حفظک. و « نار اللّه » بدان که از باب آن که لکلّ حقیقة رقیقة، و لکلّ معنی صورة دقیقة او عین نار ظاهری است که خداوند از باب فوائد و منافع و خیرات لاتعدّ و لاتحصی برای رفع مهمّات و مصالح مایحتاج عباد ایجاد نموده، و حقیقةً گاهی استعاره می‌شود از فتنه و عذاب و عقوبات جسمانی و روحانی به نار که ابتداء بروز او بر قلب است، و از قلب اثره او سرایت به بدن می‌نماید، کما قال تعالی: « نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ * الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَی الاْءَفْئِدَةِ [۱] » چنانکه حق تعالی از آن تهیه فتنه و فساد و قتل و غارت کفار تعبیر به نار فرموده که: « کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ [۲] »، یعنی هر وقت که حیل و تدبیر در تهیه و هیجان آن فساد نمایند خداوند به ادنی سببی باطل می‌نماید تدبیر آنها را، چنان که از آن عقوبات و شدایدی که انسان برای خود تهیه نموده به سبب ارتکابش معاصی و منهیات الهیه را از باب آن که هر عقوبتی به مراتبها نتیجه عملی از اعمال است از آنها تعبیر به نار شده و از اطفاء و تکفیر آنها به اعمال حسنه که: « إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ [۳] »، کما فی الحدیث: « قوموا الی نیرانکم التی أوقدتموها علی ظهورکم، فاطفئوها بالصلوة » [۴] . و نیز حق تعالی در کلام مجید خود از آن کدورات و شداید و عقوبات وارده بر انسان که انسان از باب متابعت هواهای نفسانی - المعبّر عنها بالطاغوت - جلب به خود می‌نماید، تعبیر به ظلمت و نار نموده، و از آن ابتهاج و سروری که برای خود کسب می‌نماید به واسطه رفتار نمودن در طاعات و اوامر الهیه تعبیر به « نور »، و قال: « اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُولئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ [۵] »، یعنی: خداوند مالک و أولی به تصّرف و صاحب اختیار اهل ایمان و یقین است به این که آنها چون کما هو حقّه عمل به مأمورات واجبه و ترک منهیات می‌نماید، لهذا خارج می‌کند آنها را از شداید و واردات شاقّه و عقوبات صعبه که از اثر متابعت هوای انسان به خود جلب نموده به سوی سرور و ابتهاج و تنویر قلب. و کسانی که کافر - اعنی جاحد و مستور از رحمت حق اند - اولیاء یعنی صاحب اختیار و اَولی به تصرّف در وجود آنها طاغوت - اعنی نفس اماره بالسوء [۱] - است ؛ لأ نّها کثیر الطغیان والتجاوز عن حدود الالهیة. آنها را طاغوت نفس خارج می‌نماید به واسطه متابعت خود از نور و سرور به سوی ظلمات و شدائد، یعنی تابعین او مصاحبین نار، « وَ هُمْ فِیهَا خالِدُونَ [۲] » أی باقون. چه در خارج معلوم است که آنچه عقوبات و صدماتی که در دنیا به انسان می‌رسد منشأ آن متابعت هواست، لذا قال تعالی: « وَ لاَ تَتَّبِعِ الْهَوَی فَیُضِلَّکَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذِینَ یَضِلُّونَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ [۳] »، یعنی: آنهائی که غفلت می‌نمایند از طریقه و قوانین موضوعه الهیه برای آنها عذاب شدید است، کما ورد فی الحدیث: « الغضب شعلة من نار تلقی صاحبها فی النار » [۴] که مقصود همان صدماتی است که از اثره غضب انسان بر خودش طاری می‌شود. بالجمله، پس مفاد و ما حصل فقره دعا آن که حمد و توحید می‌کنم تو را حمدی که به واسطه شرافت آن حمد خلاص شویم از آلام و اوجاع نار اللّه و عقوبات دار طبیعت که عالم فرق الفرق و رقیقه جهنم است: لأ نّها بعیدٌ قعره، و قال: « إِنَّهَا سَاءَتْ مُسْتَقَرًّا وَ مُقَامًا [۱] » إلی کریم جوار اللّه ای الجنة والآخرة ؛ لأنّ دار الکرامة: الجنة، لذا قیل: ---------- [۵]: ۱ - الکافی، ج ۲، ص ۵۶۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۱۴۶. [۱]: ۲ - سوره مبارکه همزه، آیه ۶ و ۷. [۲]: ۳ - سوره مبارکه مائده، آیه ۶۴. [۳]: ۴ - سوره مبارکه هود، آیه ۱۱۴. [۴]: ۵ - الفقیه، ج ۱، ص ۲۰۸ ؛ التهذیب، ج ۲، ص ۲۳۸ ؛ الأمالی، صدوق، ص ۴۹۶. [۵]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷. [۱]: ۲ - اشارت است به کریمه یوسف، آیه ۵۳. [۲]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵. [۳]: ۴ - سوره مبارکه ص، آیه ۲۶. [۴]: ۵ - بسنجید بحارالانوار، ج ۷۰، ص ۲۶۷، قال بعض المحققین: « الغضب شعلة نار اقتبست من نار اللّه الموقدة إلاّ أنها لا تطلع علی الأفئدة ». [۱]: ۱ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۶۶. هست دنیا قهر خانه کردگار قهر بین چون قهر کردی اختیار [۲] ---------- [۲]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، ج ۶، ص ۱۴۸۰ « باقی قصه فقیر روز
ی طلب ». 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357